Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen SSD-t vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rellif
senior tag
válasz kcsgdvntrt #36490 üzenetére
Telekomnál még akciós a Sony A5000 TELEKOM2016 kuponnal 84.910 Ft.
-
Nippon
őstag
válasz kcsgdvntrt #36490 üzenetére
A franc tudja, az A5000-nek jobb a szenzora, jó a panoráma mód és egyébként nem olyan katasztrófa a kitobi sem, úgysem 100%-os nagyításban fogod nézegetni a képeket. 16mm-en már 5.6-tól jó, nem kell F8-ra rekeszelni, persze ott nyilván még élesebb.
A pana 12-32 kitobi jobb, már akinek nem baj, hogy rövidebb, viszont nem vennék GF7-et, felejtős, 125-ért meg főleg. A helyedben megrendelném a Rajalától 299 euróért a GM1-et 12-32-vel, ennyiért ez a legjobb választás.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz kcsgdvntrt #36490 üzenetére
Az Panasonic 12-32-t érdemes preferálni egyik legélesebb kit obi, elég nagy a kettő között a minőségi különbség. Vagy bőven rekeszelsz pl. f8-ra ha éles képet akarsz, kb szódával elmegy vagy megy a levesbe a nagylátószög és betekered 18-20mm-ig csak akkor meg már nem sok értelme van hogy 16-ról indul.
-
Throme
veterán
válasz Aksomatic #36493 üzenetére
Szerintem nézz körül obik között is. A géphez kapható kitobik után mondjuk egy nagylátó, egy utazó zoom (pl 18-200 ekvivalenciákat), teléket és fixeket. Attól függően merre mennél tovább és ezeket milyen áron tudnád beszerezni a két rendszerhez (milc, tükrös). Már ez is segít a döntésben...
-
Aksomatic
senior tag
válasz silmatauki #36494 üzenetére
Sajnos az nekem nagyon sok
-
Aksomatic
senior tag
Üdv mindenkinek!
Egy cserélhető objektíves fényképezőt szeretnék vásárolni még a hónapban, viszont látok itt kibontakozni egy DSLR vs. MILC harcot, és végképp elbizonytalanodtam.
Kb. 3 hónappal ezelőtt a Sony A58-at és a Canon 1200D-t ajánlották.
De már itt a Sony A5000ret illetve néhány Olympus-t is láttam, hogy ajánlottak.
Szóval ebben a kb. 140e ft-os kategóriában mi most a nyerő? Szeretnék megismerkedni a fényképezéssel és a videózás sem volna egy hátrány.Köszi előre is!
-
-
silmatauki
őstag
válasz kcsgdvntrt #36490 üzenetére
A Nikon tényleg felejtős. A Panában a kitobi a legjobb. Bár a váz képminősége tényleg nem éri el a Sonyét, a kitobi képminősége pont fordított. Azaz: ha a Sonyhoz nem vennél plusz obikat, akkor a kitobik drasztikus minőségkülönbsége miatt én inkább a Panát venném.
-
kcsgdvntrt
csendes tag
Sziasztok!
Totál kezdőként / hozzá nem értőként / szeretnék venni egy milcet. Jelenleg hárman vannak versenyben, de nem tudok dönteni.
A versenyzők:
Nikon 1 J5 10-30 mm PD-Zoom objektívvel / 128 E
Panasonic DMC-GF7K 12-32 mm MEGA O.I.S. objektívvel / 125 E
SONY Alpha ILCE-5000 + 16-50 mm / 100 EMár biztos voltam a Nikonban mikor az eladó közbeszólt, hogy a Sonyt ajánlaná és, hogy a Nikon lenne a 3 közül a legrosszabb választás. Valóban jónak tűnik a Sony, de nem tudom, hogy mennyire sajnálnám, hogy nincs érintőképernyő, illetve a kijelző is gyengusznak tűnik, bár ehhez sem értek. A Nikonnál a kis szenzorméretet hozta fel negatívumként az eladó, a Panának meg gyenge az aksija. Mindegyiknek van előnye, hátránya, de nem tudom, hogy összességében melyik érné meg legjobban. Később, ha már jobban értek a dologhoz vennék plusz objektívet hozzá. Videó része nem igazán érdekel a dolognak.Hétköznapi dolgokat, tájakat, házakat fotóznék elsősorban és utazáshoz vinném magammal.
Hasonló áron jöhet más opció is, csak, hogy még jobban összezavarodjak
-
haruspex
aktív tag
válasz Victoryus94 #36488 üzenetére
És ha kell olcsón halszem, ott a 9mm f8 vázsapka obi, ami nem egy nagy szám, de 30-ért van újonnan, és napfényes időben elég lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz dehecked #36487 üzenetére
Pana géphez használhatsz Olympus obit is... (Googleba keress rá: Panasonic g7 with olympus lens -aztán meglátod, szóba jöhet-e vagy nem - van aki szerint lassabb vele az AF, másik szerint teljesen obifüggő), illetve ha manuális fókusz is játszik, akkor van még elég sok olcsóbb alternatíva hozzá. (kiegészítésként a kitobi mellett)
[ Szerkesztve ]
-
dehecked
tag
válasz jjeahh #36482 üzenetére
Az sosem gond ha valami jobb minoseget tud mint amire jelenleg szukseg van. Kompaktot azert nem neztem, mert ha megfog a fotozas resze kesobb, akkor cserelheto obis gepen egyszeruen megoldott a bovites, nem kell komplett szettet "eldobni".
(#36484) Tin: vehetnek videokamerat is, mondjuk egy Pana VX870/VX980at, de meg mindig irto kicsi szenzor van bennuk, ami a kesobbiekben szerintem visszatarto tenyezove valhat, plusz a Milc/DSLR gepekkel egyszerre van megoldva a foto es a video is (igen, kompromisszumos lehet, de mi nem az?), nem kell ket nagy gepet hurcolni magammal. GoProm mar van (Hero 4 Black), szoval ez a resze letudva.
(#36483) MrChris: Megneztem a Pana obik arat, elsore kicsit sokkolt, de lesz idom osszeszedni a penzt ra
Ismet koszi mindenkinek, ma is tanultam par uj dolgot, az meg ugye nem art
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #36485 üzenetére
"Ha ilyen sz*r minőségűt, akkor igen "
pontosan erre gondoltam, és ezért is ajánlottam a 70D-t is. ezeken ahogy látom nem fontos a minőség.
"Amúgy meg tudsz olyan videókamerát max 250k-ért, aminek jobb az autofókusza videó alatt mint a g7-nek?"
nem ismerem a videokamerákat, de a 70D-nek biztosan kiváló fókusza van, főleg STM obival, főleg szűk rekeszen.
"canon 70d + 18-135 stm + 10-18 stm + meg sötétbe valami fényerős prime."
400k sokkal több mint 250k...
ne almát körtével, és nem 400K-t írtam, hanem 350-400K-t. de lássuk: 70D 190e, 10-18 60e, 18-135 80e, 50 1.8 30e, az stm-es változatokat nézve, ez összesen 360e.
amit én ajánlottam, abban csendes, motoros obik vannak, egy normál és egy uwa és van benne egy fényerős obi is a sötét felvételekhez. panából sem úszod meg ennyiből, ha hozzáveszed ezeket mind.Kb. bármilyen obira vehetsz nd szűrőket és akár össze-vissza is adapterezheted, én is ezt csinálom.
persze, de így megspórolod egy második szűrő árát. ha szettet veszel, azért baromira nem mindegy.
-
jjeahh
nagyúr
Eszemben sincs kötekedni, csak tényleg nem értek egyet ezekkel a dolgokkal. Aztán persze a kolléga dolga, hogy mit vásárol...
"ha ilyen videókat akarsz, akkor szerintem neked nem feltétlenül milc kell, hanem inkább egy videokamera + egy gopro vagy valamilyen olcsóbb klónja."
Ha ilyen sz*r minőségűt, akkor igen
"ahhoz, hogy ezeket kihozd, pont az kell, amiről az elején beszéltem: rendszer. mert jó,m hogy megkapod a G7-et kitobival olcsón, de vagy lerekeszeled az obit, hogy éles legyen a fókusz, vagy gondban vagy, hogy nem tudja lekövetni rendesen."
Igen, egy halszem vagy uwa kell, ha akar ilyen nagyon nagylátós felvételeket, meg egy stabi is kelleni fog, de írta is a kolléga, hogy később fejlesztene és első körben valszeg a kitobival is bőven ellenne egy ideig. Azért a g7-el nem lehet nagy szenzáció nagylátószögön lekövetni a dolgokat, szűk dof-al kistele vagy teleobival persze más, de azzal sem lehetetlen. Amúgy meg tudsz olyan videókamerát max 250k-ért, aminek jobb az autofókusza videó alatt mint a g7-nek? Nem hinném...
"ráadásul ezeket a közeli széleslátógsszögű felvételeket úgy, hogy mellette szaladsz-deszkázol nem tudod igazán jól megcsinálni, csak megfelelő obival, és jól fókuszálós vázzal."
Ha g6+kitobival gimballal simán le tudtam követni a dolgokat, akkor valszeg G7+kitobival sem lehetetlen
"canon 70d + 18-135 stm + 10-18 stm + meg sötétbe valami fényerős prime."
400k sokkal több mint 250k...
"mivel mindkét obi 67mm-es szűrős, vehetsz rá ND szűrúket, és akkor csinálhatsz vele relatíve használható bokeh-jú felvételeket nappal is."
Kb. bármilyen obira vehetsz nd szűrőket és akár össze-vissza is adapterezheted, én is ezt csinálom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz dehecked #36481 üzenetére
ha ilyen videókat akarsz, akkor szerintem neked nem feltétlenül milc kell, hanem inkább egy videokamera + egy gopro vagy valamilyen olcsóbb klónja.
ahhoz, hogy ezeket kihozd, pont az kell, amiről az elején beszéltem: rendszer. mert jó,m hogy megkapod a G7-et kitobival olcsón, de vagy lerekeszeled az obit, hogy éles legyen a fókusz, vagy gondban vagy, hogy nem tudja lekövetni rendesen.
ráadásul ezeket a közeli széleslátógsszögű felvételeket úgy, hogy mellette szaladsz-deszkázol nem tudod igazán jól megcsinálni, csak megfelelő obival, és jól fókuszálós vázzal.
canon 70d + 18-135 stm + 10-18 stm + meg sötétbe valami fényerős prime. ez használtban megvan 350-400k-ból, és mindent meg tudsz oldani vele, ami ezeken a videókon van, elég jó minőségben, jó fokusszal, és még művészkedhetsz is vele. mivel mindkét obi 67mm-es szűrős, vehetsz rá ND szűrúket, és akkor csinálhatsz vele relatíve használható bokeh-jú felvételeket nappal is.
erre mondtam, hogy hiába az akciós kit ára, amint megindul a szükség az obira, mindjárt nem a váz ára a lényeg, hanem az obis ellátottság és azok ára...
-
MrChris
nagyúr
válasz dehecked #36481 üzenetére
Igen GX80, lemaradt az x.
Sajna az ilyen videókban sok az uw és a stabi, meg itt láthatóan van motoros zoom is. A 14-140/14-42/12-32 kívül kell valami igazán ultra wide, különben nem lesz meg ez a jellegzetes képi világ.
Nagylátóra minimum a 9-18-as obi, de inkább a 7-14 ami ilyen látószöget tud csak ezek igen drágák. Kiválthatod őket az olcsóbb Samyang 7.5-es halszemével, de ez manuális, vagy egy 0.5-ös wide converter lencsével a kitobin, ami viszont hazavágja a képminőséget.
Stabiból rohangálósra csak rendeset szabad, olcsó kínaival nem lehet ilyet csinálni. Ha gördeszkáról akarsz stabis videót, ahhoz vagy nagyon ügyesen kell a stabit kezelni vagy pedig kb csak a motoros gimbal jó.
Én ezt szűrtem le a videóban látottakból. -
jjeahh
nagyúr
válasz dehecked #36481 üzenetére
A Garrett Reynolds-os videó minőségénél azért szerintem a g7-el sokkal jobbat lehet lőni. Az biztos, hogy ha így le akarod követni a témát, akkor valóban szükséged lesz valamilyen stabilizáló szerkentyűre, esetleg fluid fejes állványra is, ha meg olyan torz képet is akarsz, akkor egy halszemre is. Amúgy ha csak ennyi az igényed és annyira nincs szükséged a tele tartományra, akkor nem felelne meg neked egy sony rx100 III vagy panasonic lx100? Előbbin nincs vakupapucs és nem tud 4k-t, de cserébe nagyon pici, talán az olcsóbb goprós-telefonos 3 axis gimbalok is elbírják és 720p alatt van 120fps, amiből már lehet szép slow motionokat csinálni. Az lx100 tud 4k-t, nagyobb a szenzora, van vakupapucs, jobb az ergonómia de csak 60fps-t tud 1080p alatt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dehecked
tag
,,normális videót senki sem forgat szaladgálva" - amire hasznalni szeretnem, ott igenis kovetnem kell majd vele az alanyt felvetel kozben is,bar ennyire rangatni nem fogom soha mint a videoban.plusz igen hamar beszereznek valami steadycam-et, vagy egyeb stabilizalo szerkentyut.
az a6300 erosen kilog a keretembol, nem a g7 ellenfele arban, inkabb a gh4el kene azt osszevetni szerintem, de engem egyik sem erdekel jelenleg, koszonom.(#36456) Tin: igen, ennyibol indulok el, nincs szivem tobbet aldozni negyedmillional egy hobbira kezdesnek. ha jobban belefolyok a dolgokba, fejlodik a tudasom a kesobbiekben, akkor lesz lehetosegem eladni ezt a gepet es venni masikat.
(#36459) Tin: ,,azért az árért, amiért árulják a kitobival, nem igazán lehet jobb vételt csinálni" - ez nekem eleg is, ha ennyi penzbol ezt lehet kihozni, akkor ez lesz. Van olyan srac aki millios nezettseget produkal full amator videokkal, Canon G7X-el videozik, es megnezik az emberek mert eletszaga van, nem egy hollywoodi produkcio az egesz. (AdamLZ, ha esetleg erdekelne valakit)
(#36463) MrChris: GX80ra gondolsz? vazstabi az erosen mellette szol, 3,5mm mic bemenet nem tudom mennyire hianyozna viszont, valoszinuleg nagyon, tekintve hogy a beepitett altalaban ugy szar ahogy van
Es vegezetul, egy video, nagyjabol ilyesmi stilusban szeretnek alkotni, hatha ez segit eldonteni mire van szuksegem szerintetek
Koszonet mindenkinek aki eddig hozzarajult barmifele informacioval az elorebb jutasomhoz, es azoknak is, akik ezutan fogjak ezt megtenni!
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Victoryus94 #36475 üzenetére
Nagy szenzoron lehet rekeszelni és legalább van dinamikája, lehet játszani a dof-al, nem vérzik el magas érzékenységen... nem azt mondom, hogy full frame lapka kell ezekbe, elég lenne az 1" is amatőr célra bőven.
"Szóval a kameránál általában az a lényeg, hogy minél nagyobb rész legyen éles"
Ez amúgy hülyeség[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Victoryus94
őstag
válasz Lassú Víz #36478 üzenetére
Igaz, köszi a javítást.
Szóval a kameránál általában az a lényeg, hogy minél nagyobb rész legyen éles, és ugye nem feltétlen kell tudnia 20 Megapixeles képet készíteni... szóval egy jó szenzor, meg egy jó lencse kis mérettel is lehet alkalmas a feladatra.[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
addikt
válasz Victoryus94 #36475 üzenetére
Nagy mélységélességet...
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Tin
veterán
válasz Victoryus94 #36475 üzenetére
...meg kis lencséket, így kisebb helyen elférő szuperzoomot, és a gyártónak több pénzt
-
cekkk
veterán
Sziasztok!
Kérdezni szabad?
Szeretnék venni majd egy digitális gépet, a családi emlékek fotózására.
Mivel sok százezrem nincs egy komoly gépre, valamint a hozzávaló tudásom sincs meg így egy MILC gép vásárlásán töröm a fejem, a hordozhatóság miatt.
Jó ez az irány vagy inkább hanyagoljam ezeket a gépeket?Köszönöm a segítséget.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Victoryus94 #36470 üzenetére
Jók a pana videókamerák persze, csak nem ez a vonal, hanem a Varicam széria Ezekbe a kis camcorderekbe nem értem miért erőltetik a gyártók még mindíg az 1/2,3"-es extrapici szenzorokat csilliózúmos optikával társítva ehhez képest horror áron. Szvsz pont ez az oka annak, hogy az igényes amatőrök többsége sem ilyent vásárol már videózni, hanem fényképezőgépet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Victoryus94
őstag
A Pana most sem rossz videókamerában.
Az "5-Axis OIS Hybrid +" jelölésű gépeknek pedig kifejezetten nagyon jó a stabija (jobb, mint akármelyik másik gyártónak). És már 100 ezer körüli vázakba is előfordul.
vxf990 -akit esetleg érdekelne a stabija, ez már elég profi videóban
A HDR videó pedig külön érdekes lehet...[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz MrChris #36467 üzenetére
a pixel-kiolvasási réteg alá nem mennék, és nem is hiszem, hogy belekeverik a videós felbontás interpolációjába, már csak azért is, mert értelmetlen lenne: az általam leírt átlagolás sokkal jobb képet ad, főleg, ha nagyobb mintával dolgozva át-átolvas a szomszédos virtuális pixelbe is, a még jobb átmenet miatt. a minőséget, és az eljárások lehetőségeit látva viszont azt gondolom, hogy a legegyszerűbb megoldást választják, kb azt, amit írtam: főleg azért, mert ez csinál moire-t.
a panát amúgy abszolút elfogadom. kisebb felbontású szenzor, esetleg valami egyedi kiolvasási eljárás, és máris jobb tud lenni, mint a többi. ha jól emlékszem, bár már évekkel ezelőtt olvastam ennek utoljára utána, de a pana a videókameráiban is abszolút a best volt akkoriban, tehát van honnan vennie hozzá a tudást.
a legjobb videót egy 8MP-es 4K szenzor adná, ami 4K-ban natív, FHD-ban viszont 2x2-es átlagolással működhetne, ezáltal közel tökéletes képet adva mindkét felbontásban, főleg, ha emellé fullframe méretű lenne a lapka de akkor meg jönne a sírás, hogy "csak 8 MP a fotóóóó"
-
MrChris
nagyúr
Nem ismerem az eljárásokat ami alapján szelektálják a pixeleket és előállítják a képet. Ezt minden gyártó eléggé titkosan kezeli, mint ahogy a színelőállítást is. Persze lehet tippelni, meg vannak nyilvános eljárások ezekre. Viszont amit írsz az végtelenül egyszerű középre súlyozott átlagolás és biztosan nem azt csinálják, már csak a Bayer szűrő miatt sem ilyen egyszerű, meg ki tudja, hogy melyik gyártó melyik modellje valójában hány és mely pixeleket olvassa ki és használja a videó képalkotáshoz. Nekünk a végeredmény fontos és az a Pana esetében jobb mint a többi gyártóé.
-
Tin
veterán
válasz MrChris #36465 üzenetére
oké persze, de ha vágod a fullhd kép kiolvasását egy 24MP-es szenzorról, akkor rájöhet, hogy azzal, hogy mondjuk minden 3. pixelt olvassák csak ki, a köztük lévő 2 pixel információ elveszik, ezáltal a közel függőleges vagy közel vízszintes vonalak "lépcsőzetesek" lesznek.
ugyanez 4K-nál sokkal jobb, mert ott minden 1.5-edik képpontot kell kiolvasni, így a párhuzamos vonalakon sokkal kisebb, szinte alig észrevehető lépcsők keletkeznek, ezért ott nem lehet látni a moiré effektust.
és ezért van az is, hogy ha valamilyen smart zoomot vagy crop zoomot használsz FHD esetén, és a szenzor középső 2MP-ét olvassa ki FHD képként, akkor nincs moiré, mert szomszédos képpontokat olvasol.
amúgy FHD-ra van más megoldás is: nem minden 3. pixelt olvasod ki mindkét irányban, hanem a 3x3 pixelt átlagolod, és azt tekinted az FHD egyetlen képpontjának, így nem lesz moiré, mert gyakorlatilag szimulálsz egy 2MP-es szenzort, és sokkal-sokkal jobb minőségű képet kapsz.
a gond az utóbbival csak az, hogy eléggé számításigényes, ezért a legtöbb gyártó egyszerűen nem használja. azt hiszem a canon 5d mk3 így működik, ezért ott nincs is moiré, de a többi nem, ugyanis sorokat olvasnak ki, és ahhoz, hogy átlagolni tudjanak, 3 sort ki kellene olvasni, majd feldolgozni, és csak utána jöhetne a következő 3. ez meg lehet, hogy annyival lassítaná az egészet, ami miatt már nem éri meg.
a másik megoldás persze az lenne, ha 4K képet olvasnának ki, és azt on-the-fly méreteznék le negyedakkora FHD-ra, csak ez meg még sokkal számításigényesebb lenne, hiszen gyakorlatilag előállítasz egy 4K videót, és aztán azon még plusz egy műveletet végzel az FHD konverzióval.
nincs erre jobb megoldás. minden gyártó "maszatol" valamit az FHD-val. el tudom képzelni, hogy az a6000 kiolvasási és tömörítési algoritmusa jobb, de számításigényesebb is, ezért lesz ott jobb a kép, az a6300-nál meg nem foglalkoztak ezzel, mert a 4K-ra gyúrtak rá.
-
Tin
veterán
válasz MrChris #36462 üzenetére
az a6300 vs a6000-nél azért gyönyörűen látszik, hogy az fhd-ja az a6300-nak bizony rosszabb, mint az a6000-nek, de persze ez a lekonvertált 4k-ra nem igaz. 4k-n viszont nem igazán van moiré az a6300-on sem. a rolling shutter meg a felbontás miatt rosszabb, persze, de ezzel nem lehet mit kezdeni, a cmos ilyen, mire az utolsó sor kiolvasását befejezed a szenzorról, a kép már elmozdult annyit, hogy ilyen zselés lesz. ehhez sokkal gyorsabb kiolvasás kéne, de azt meg nem tudják megoldani (egyelőre).
a melegedés meg tényleg probléma. én is láttam a videókat, és szerintem is gáz, hogy egy ennyire drága gép ilyen problémákkal küzd, de most gondolj bele, hogy ha a váz akár csak szélességében 1 centivel nagyobb lenne, és az így felszabaduló helyet a hűtésre fordítanák, akkor mennyivel tovább bírná a felvételt - és közben a vásárlók 95%-a meg arra panaszkodna, hogy neki ugyan nem melegszik a nyaralásos videóknál, és ezért miért cipeljen magával 1 centivel nagyobb vázat, meg mondjuk 100g-al több rezet a hűtésre. ha meg aktív hűtés menne bele, akkor az lenne a gond, hogy képzeli a sony, hogy zúg a váz.
gondolj bele, elképesztő teljesítményű processzor van ezekben extra kis helyen. többszáz fókuszpontot olvas és értékel egyszerre másodpercenként ki tudja hányszor, miközben a g7-nél tizedannyit, közben a képen műveleteket végez, végrehajtja az objektív geometrikai korrekcióját, megcsinálja az utófeldolgozáshoz szükséges lépéseket, ezen felül tömömrít, ír a kártyára, közben pedig fókuszban tartja az obit is.
szóval ezért. azt mondjuk megcsinálhatta volna a sony, hogy a hűtést kivezeti az akkumulátorig, és vehetsz rá egy olyan markolatot, ami az aksi házába csúszik bele, +2 aksit tehetsz bele, és elvezeti a hőt a vázról. így persze az sokkal nagyobb lesz, de aki dolgozik vele, annak nem gond, az egyszerű vásárlók pedig sosem tapasztalják ezt.
-
MrChris
nagyúr
válasz dehecked #36451 üzenetére
Hogy bonyolítsam a dolgot, még a Pana G80-at is érdemes lenne számításba venni főképp a szenzorstabi miatt, így manuál obival is lenne stabid amivel további kreatív videós terület nyílik meg. Meg összedolgozik az objektív stabilizátorával ami által még hatékonyabb. Bár ennél a váznál csúnyán lespórolták a mic csatit.
-
MrChris
nagyúr
A6300 persze hogy jobb a G7-nél, nem is egy kategória szerintem nincs is értelme ezekkel versus tesztet csinálni. Csak a moiré kezelés miatt említettem a 6300-at, tehát nem almát körtével! De FHD-ban az továbbra is irtó vacak bő 400ezerért elég vicces. Másik meg ez a melegedés, eléggé tönkrevághatja az élményt, itt a nyár, beton, földteknő ahol használná, pillanat alatt felmelegszik. Ha a klimatizált studióban is már eldobja magát túlmelegedés miatt elég bosszantó lehet. Viszont az AF baromi jól sikerült.
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #36460 üzenetére
na jó, de ha a váz méretét nézed, akkor mindjárt érthető a szituáció. ami azért is vicces kicsit, mert pont az a6300-nál egy ismert hiba ez, és tele a net videókkal, hogy lényegében 20-25 perc folyamatos üzemet bír 4K-ban, ráadásul talán a leírásában is benne van, hogy 20 perc után túlmelegedhet. 20 perces footage-ot meg szerintem én, átlag felhasználó még soha semmilyen video-képes kamerámmal nem csináltam, és szerintem az emberek 95%-a sem (mármint aki nem kifejezetten forgatásra veszi, mert arra nem való).
egyébként láttam egy másik videót is: az a6300 fényévekkel tovább bírja FHD-ban túlmelegedés nélkül, mint az a6000.egyébként persze egyetértek, hogy egy 430 ezres kamera ne melegedjen túl, de az egyszerűen nem erre való. valós körülmények között meg nem jön elő ez a szituáció. a neten egyébként láttam más videókat, ahol a srác egyszerűen belerakta egy alu keretbe az állványcsavarral, és az úgy elvitte róla a hőt, hogy simán sokkal tovább tudott videózni vele. ez meg ugye - ha videózásra veszed - nem beruházás.
-
jjeahh
nagyúr
"I shared the burden between 3 cameras including the X Pro2 and FS5 but even then the A6300 had to sit on the sidelines a few times to cool down after around 1 hour of 3-5 minute continuous takes with gaps in-between of varying lengths – sometimes a few seconds, sometimes a few minutes. That’s simply not good enough, Sony!"
Ez azért elég ijesztő szerintem... A "nagy dslr-ek" fényévekkel le vannak maradva videó fronton a sony-pana milc-ekhez képest, azokhoz kár hasonlítani . A panáknál tényleg nincs ilyen túlhevülési probléma tudtommal, de amúgy valszeg a régebbi sonyknál sem, ugyanitt egy a7s-t is nyúztunk egy hétig és sosem melegedett túl.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz Muerte68 #36457 üzenetére
nyilván az, hogy az árért nincs jobb, az egy teljesen elfogadható érv, az viszont, hogy a másik (olcsóbb és nem is 1 kategória) szarabb, az nem érv, főleg, hogy a drágább, de vele egy kategória meg jobb.
jjeahh: nem tudom, biztos, nincs egyik sem. miért, mi volt a gond?
ja látom, a melegedésre gondolsz? az van, de az van még a nagy dslr-eknél is. ezek nem videózásra valók, vagy ha igen, akkor kell hozzá olyan felszerelés, amivel ki lehet küszöbölni ezt.
amúgy gond még a belső buffer kis mérete is, amivel hiába tudsz tizeniksz fps-el fotózni, ha 1.5 mp után belassul, mert megtelt a buffer - és sorolhatnánk.
csak arra próbáltam célozni, hogy a pana nem jobb, mint a sony, egyszerűen csak azért az árért, amiért árulják a kitobival, nem igazán lehet jobb vételt csinálni. ha viszont rátérünk az obira, a fókuszsebességre, és a többire, akkor máris nem biztos, hogy a pana a legjobb vétel. ezért modntam, hogy rendszert nem veszünk egy kit akciós ára alapján.
rolling shutter (6. perctől) - cmos sajátosság, szar mind a kettő, de az összes dslr is.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
A6300 videójával voltak gondok, nem tudom javították-e már. A rolling shutter extrémsportnál elég nagy hátrány is lehet...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz MrChris #36447 üzenetére
kíváncsiságból megnéztem, és a pana g7 az 4K kamera, a sony a6000 meg sima fhd. az a6300 vs g7 csatában pedig a panasonic elvérzik, akár fókuszsebesség, akár a részletek, akár a magas érzékenység kategóriában, pedig ez az a 3, ami a legfontosabb a videónál. és ott a sonynál sincs moiré, igaz, a rolling shuttere rosszabb, de normális videót senki sem forgat szaladgálva.
ez most nem a pana ellen szól, de azért almát ne körtével. -
dehecked
tag
válasz #31733248 #36452 üzenetére
BMX, gordeszka, gorkori, ritkabban MTB. Ez az utolso az egyeduli ahol tavolabb kell mennem az alanytol, nem allhatok az arcukba a foldugratokon.
Annyira nem csunya egyebkent a Sony, ha tenyleg sokkal jobb videos szemszogbol akkor meggyozheto vagyok (meg egy rovid ideig )
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz dehecked #36448 üzenetére
Ha a Sony külseje nem tetszik, akkor nincs mit tenni, egyébként remek videós gépnek is, nem véletlenül dicsérik fülig. Az autofókusza - különösen követő módban - alaposan lepipál bármit ebben az árkategóriában, a szenzora is sokkal jobb a Panáénál és letölthető rá ilyesmi is, ami extrém sportoknál igencsak hasznos lehet.
A kitobija motoros, ami szintén jól jöhet videózásnál és kapható hozzá remek videós objektív is nagy átfogással, végig f4 fényerővel (18-105mm).
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz dehecked #36442 üzenetére
A g7 áráért nincs az a videókamera ami hozná a g7 videóminőségét
(#36444) gergo5991: Ez biztos? G6 meg GH2-vel tavaly nyáron a legnagyobb kánikulában forgattunk egy héten át minden nap reggeltől estig és sosem hevültek túl. Persze lehet a g7 már rosszabb ebben, de nem hinném.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dehecked
tag
válasz MrChris #36447 üzenetére
Szivem szerint vennek kulon gepet fotozni es videozni, de sokkal nagyobb kiadas, raadasul amit irsz, a zoomolaskor jelenlevo elony nem szukseges, az esetek tobbsegeben nagyon kozel leszek az alanyhoz (1-2m tavolsag). Jelenleg erre az "oszver"re hasonlito kocepciora kerestem ajanlott tipust, meg is talaltam, csak az obit kene kivalasztani.
-
MrChris
nagyúr
válasz dehecked #36442 üzenetére
G6 kb 1 iso értékkel rosszabb zajban mint a G7 és kisebb a dinamika átfogása a régebbi szenzor miatt. A 4k elég nagy előny a G7-ben, videózás terén ha utómunkánál lekonvertálod FHD-ba a 4k-t nagyon nagy plusz élességet nyersz és kevesebb zajt.
Sony-t egyáltalán nem ajánlom videóra, csapnivaló a moiré kezelése, talán az a6300-ban javítottak rajta, csak az túl lő a kereten.
A videókamerák, kis handycam-ek képminőségben bőven elmaradnak (vannak összehasonlító videók youtubon) főképp kevés fényben, viszont ergonomikusabbak, lágy indítású és egyenletes nagy átfogású motoros zoomjuk van, kevesebb az AF gond a nagy mélységélesség miatt, az egész kezelésük videóra optimalizált. A csereobis rendszerek kicsit macerásabbak, több kütyüzést kívánnak, viszont kreatívabb alkotásra van lehetőség és sokkal jobb minőségű kép lehet az eredmény.
Sportfotóra viszont inkább DSLR fényerős objektívvel. -
dehecked
tag
válasz Victoryus94 #36445 üzenetére
Koszonom az infokat!
A limit nem problema, nalunk ha 1-2percnel hosszabb egy felvetel, az a furcsa igazabol
Masik harom gepbol ketto a marka miatt hatranybol indul (se Canont se Samut nem csipem), Sony meg kulsoleg valahogy nem az en izlesem igy kepek alapjan. Videokamerakat vegul kizartam a versenybol, 1/2.3" a szenzormeret, ami joval kisebb az m4/3nal.
Mar csak azt segitsetek eldonteni, hogy 14-42, vagy 14-140 obival erdemes inkabb megvenni?(#36444) gergo5991: Tapasztaltam mar a GoPro 4-el is, meg hazbol kiveve is hamar felforr, nincs mese, alkalmazkodni kell ha ilyen kepminoseget/felbontast/stb varok el.
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz dehecked #36442 üzenetére
A panasonictól ne félj, a videózás az erőssége.
A videokamerákhoz képest az a hátránya, hogy egy EU-s szabályozás miatt korlátozott a videófelvétel max ideje.
(pl. 29 perc után mindenképp leállítja -persze újraindíthatod bármikor a felvételt... -de az kb az összes fényképezőre igaz - persze ezt pl. a Samsungomba már sikerült kijátszanom, mert Amerikába nincs ilyen korlát, szóval 1-2 fájlt átírása akár megoldhatja -de igazából ez csak annak számít, aki rendezvényeken videózik, különben nem nagy gond ez a korlát)Sport fotóra egyébként a Canon 70D-t szeretik, de nem a kitobival. Így meg túl drága + videóba nem olyan erős. Akkor már Sony A6100 jöhetne még szóba. (vagy a Samsung NX500 erős nagyon videóba, de az halott rendszer, és gép sincs már itthoni boltokban)
[ Szerkesztve ]
-
dehecked
tag
válasz -miura #36441 üzenetére
Wow, gyors valasz
Egyelore jo valasztasnak tunik es arban is belefer szerintem, viszont ha ennel olcsobban neznek, a G6 sokkal rosszabb gep? Miben kulonboznek ezek igazabol?
Illetve en meg mindig szkeptikus vagyok kicsit (tudom, eloiteletek, pfejj), kepesek a nem feltetlen videozasra tervezett gepek ugyanolyan minoseget produkalni mint a videokamerak? Asszem korbenezek Youtubeon tesztvideok kozott -
dehecked
tag
Jo reggelt mindenkinek!
Segitseg kellene gepvalasztashoz.
Csak uj masinak erdekelnek, 150-250k HUF hatarok kozott (valami BestBuy eseten 300ig el tudok menni), objektivvel egyutt.
DSLR vagy ahhoz hasonlo ergonomiai adottsagok szuksegesek, jo ha stabilan tudom tartani.
Felhasznalasi teruletek fontossagi sorrendben:
-extremsport videozas (FullHD 50/60fps min, 4K elony de szerintem nem fer bele az arba)
-extremsport fotozas
-"barmi egyeb ami szembejon az utcan/termeszetben" fotozas
Fontos a jo stabilizator (optikai), az hogy vazba vagy obiba epitett, igazabol fogalmam sincs melyik lenne elonyosebb.
DSLR/MILC? amatorkent nem tudom mivel jarnek jobban, tanacsot elfogadok (indoklassal ha lehet )Amik eddig a listamra kerultek:
Nikon D3300/D5300/D5500 (18-55 vagy 18-105/18-140 objektivvel erdemes csomagban venni?)
Panasonic G6 (szinten erdekel hogy 14-42, vagy 14-140 a jobb valasztas?)
Panasonic V770/VX870/VX980 (videokamerak, ebben az esetben fotozasra a kesobbiekben vennek kulon alkalmatossagot)Elore is koszonom mindenkinek a segitseget!
-
Plafoon
tag
válasz bandhajon@ #36432 üzenetére
D5100 jobb szerintem. 650D-ben egy FÉ értékkel lehet állítani csak, ami ilyen árszinten szerintem borzasztó.
-
Throme
veterán
válasz bandhajon@ #36432 üzenetére
Szenzorban nikon jobb, de a 650d már érintőkijelzős azt hiszem. Ez pedig meg tudja könnyíteni a kezlést, vagy felgyorsítja ugyanannak a funkciónak az elérését.
Szerintem weboldalon érdemes egy összehasonlítást keresned és utána konkrétumokkal visszajönni ide. Így biztosan több és hathatósabb segítséget kapsz.
Kiegészítve az igényeiddel. -
#31733248
törölt tag
válasz Alabástrom #36430 üzenetére
Így lesz érthetőbb a különbség:
APS-C szenzor, 50mm f3.5
APS-C szenzor, 135mm f3.5Amint látható, a hosszabb obival sokkal látványosabb a háttérmosás. Ezért is szeretnek sokan teleobjektívekkel portrézni. Számomra például a GX7-nél az is érzékeny veszteség volt, hogy 45-150-es teleobjektívje háttérmosásban sehol nem volt a Sonyn használt teléhez képest (a tükrös Sony 55200-asát használtam adapterrel):
A sötétebb obi kisebb szenzorral súlyosbítva egyszerűen kevés ehhez...
-
jjeahh
nagyúr
1-2 éve még én is ezt mondtam, de ma már nálunk ez szerencsére úgy tűnik nem így van. A helyi újságírók-riportfotósok fele még mindíg canon-nikonnal nyomul, de az csak melós cucc amit valszeg a cégtől kaptak, a saját vázuk általában pana, fuji, vagy sony. A videósok nagyrészének viszont már a melós gépjük is sony vagy pana és fura módon b*romira terjednek a drága 3 axis gimbalok meg drónok is. Pár videós ismerősnek ugyan még mindíg canonja van, de már nekük sem sokáig. Mondjuk az is igaz, hogy felénk az emberek viszonylag nyitottak a technikai újdonságok felé és ha valami divatba jön (most úgy tűnik pont a fujik), akkor az fénysebességgel beépül az emberek tudatába és elterjed annak ellenére, hogy a helyi technikai áruházakban 1200d kiten kívül szinte semmi nem kapható.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
grigo
őstag
Meg tudom erősíteni a milc kisebbségi komplexust. Tényleg létezik amiről itt szó volt.
Tegnap egy fotós rendezvényen akkora hályhacsövekkel és tükrös vázakkal parádéztak, hogy kialakult bennem az a bocsánat, hogy itt vagyok érzés. Tényleg rohadtul frusztráló, pedig tudom, hogy nincs alapja, de tényleg máshogy állna az emberek a nagy puskás menő csávókhozhttps://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Victoryus94
őstag
válasz bandhajon@ #36432 üzenetére
Én a Nikont választanám, vagy egy MILCet... de ez szubjektív vélemény, és most nem fogok regényeket írni indoklásként. Mire használnád?
-
bandhajon@
aktív tag
sziasztok szerintetek melyik váz a jobb?
nikon 5100 vagy canon 650 d. köszi a válaszokat..[ Szerkesztve ]
Vizuális mesemondó.
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz Alabástrom #36428 üzenetére
Én értettem, hogy mit akarsz mondani, de laikusabb nem feltétlenül. Nem volt ugyanis egyértelmű.
A nem egész 1 FÉ különbség DoF-ban nekem nem jelentős, de ez nyilván szubjektív. Az viszont biztos, hogy vannak ennél fontosabb dolgok, ami alapján célszerű rendszerek között dönteni.
Szerintem MFT-re több f/0.95 objektívet találunk, mint APS-C-re.
Aztán lassan befejezhetjük az offolást.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Alabástrom #36427 üzenetére
Hopsz, Helyesbítenem kell... Fizikailag valóban nem szűkebb a mélységélessége egy hosszabb objektívnek, csak látszólag. Ezt rosszul tudtam, bocs... Tapasztalatból írtam, csak most kerestem rá neten.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Grga_Pitic #36423 üzenetére
"Azt szögezzük le, hogy fényerőben pont annyit tud egy MFT-s 1.8-as obi, mint full frame-en az 1.8-as"
Ha a fényerő alatt a méréshez szükséges bejutó fényt nézed, akkor igen. Én (szerintem egyértelműen) a mélységélességről beszéltem.
"az 1.8-asok is bőven jól mosnak MFT-n, APS-C azért nem ad érzékelhető többletet,"
Szerintem abszolut érezhető a különbség. Én legalábbis érzem. Másrészt APS-C-re vannak nagyobb fényerejű obik is, mint MFT-re. Nyilván drágábban. De ha rendszert választ valaki, akkor erre is érdemes figyelni.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
"Miért mosna azonos képkivágáson többet egy oly 75/1.8 mint bármelyik másik f1.8-as mft vagy manuális objektív?"
Mert a mélységélességet a gyújtótávolság is meghatározza. Itt egy 50mm f/1.7-et hasonlítunk össze egy 75mm f/1.8-al.
(ráadásul én még hozzávettem, hogy portrézásnál a 150mm ekvivalens obit tipikusan a közelponthoz közeleben szokás használni, a 85mm ekvivalenssel viszont nem annyira. Ez persze megint szubjektív, de én a rövidebbel inkább egészalakosakat lövök, nem tolom bele a modell arcába headshot-ozni.)
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
#31733248
törölt tag
válasz Grga_Pitic #36423 üzenetére
Már hogyne lenne észrevehető az APS-C és az MFT közti különbség bokeh terén. Főleg, ha ez ember rendszeresen portrézik és hozzászokott már a nagyobb szenzorhoz. A FF meg egy teljesen más világ, még az APS-C-hez képest is.
-
laca71
aktív tag
Sziasztok
Pana gh2-es gépért 50000 forint szerintetek reális?
Szép állapotban lenne eladó...
Manual lencsékkel, 14/2.5, 14-45 panával lenne használva hobbi szinten... -
Grga_Pitic
aktív tag
válasz Alabástrom #36418 üzenetére
Azt szögezzük le, hogy fényerőben pont annyit tud egy MFT-s 1.8-as obi, mint full frame-en az 1.8-as, ha azt nézzük, hogy azonos záridőt kapsz, mert erősen félreérthető volt, amit írtál. A bokeh meg teljesen szubjektív kérdés, az 1.8-asok is bőven jól mosnak MFT-n, APS-C azért nem ad érzékelhető többletet, az FF meg egy teljesen más árkategória.
A fókusztáv és mosoda kérdés sem így van, ahogy 80hun már leírta.Kisvyrag: a kevés keret és az Oly 75mm között azért érzek némi ellentétet... Az Oly 45mm is bőven jó objektív.
-
#31733248
törölt tag
válasz rumos14 #36393 üzenetére
(#36393) rumos14
"Econ kollégának alapvetően igaza van, és sztem ha a GX7 jobban beválik, simán rendszert váltott volna"
Tényleg. Bár nagyon elégedett vagyok az A6000-rel, a változatosság kedvéért jó kipróbálni mást is. Nagyon pozitívan álltam a GX7-hez, de az említett hiányosságai fel is nagyítódnak az A6000 után. A Pana egyébként még mindig benne van a pakliban, egy GM1-et például szívesen elfogadnék 12-32-vel. Persze ha az ember rákap ezekre, akkor utána nagyon puritának tűnik egy olyan váz, amin nem elérhetőek a hasonló extrák...
(#36396) Alabástrom
Kicsit szektaszerű a társaság működése, de tényleg.
Itt van a tegnap délutánom utolsó képe, ezt az A6000 + 50mm f1.8 párossal lőttem. Én nagyon elégedett vagyok vele.
-
80hun
addikt
válasz Alabástrom #36420 üzenetére
Miért mosna azonos képkivágáson többet egy oly 75/1.8 mint bármelyik másik f1.8-as mft vagy manuális objektív?
Pont fordítva az 50/1.7 fog hajszálnyival többet mosni mint bármelyik f1.8-as obi
[ Szerkesztve ]
-
-
Kisvyrag
csendes tag
válasz Alabástrom #36418 üzenetére
Koszi! A 75mm-eset neztem pont portrera. A mostani regi oly e410-hez van egy minolta md1,7-em sima adapterrel.
Nehezen szanom ra magam a vasarlasra, mert nem akarom / nincs is penzem gyakran cserelgetni a dolgaim. Persze tudom h keves a keret h tokeletes szettem legyen, de probalom a leheto legjobbat kihozni ennyibol.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Kisvyrag #36416 üzenetére
Illik megemlíteni, hogy a nagy fényerő nem erőssége az MFT-nek a kis szenzorméret miatt. 2-es szorzóval számolj a mélységélleségnél is, ha ez neked belefér a "jó fényerejű fix obi" fogalmába, akkor OK.
Szvsz ha sok mosóka kell, akkor a 75mm f/1.8 még vállalható, a 45mm f/1.8 már nem igazán. Ha tényleg nagy fényerű obi kell a mosóka miatt, akkor vagy egy régi manuál obi + DOF csökkentő adapter, vagy másik rendszer!De a nagy fényerő nem olcsó mulatság...
(a Sony APS-C obikat nem ismerem, abban az irányban egyáltalán nem jártam...)
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Kisvyrag
csendes tag
Sziasztok!
Sony a6000-t ajanlottatok regebben, de nem nagyon esik az ara. Most ezzel szemezek: http://hardverapro.hu/apro/olympus_om-d_em10_mark_ii__14-42mm_kit_uj_ezust
Kezdo fotozgatasokhoz kellene: fokent kutyak, portre, tajkep fotozasokhoz (majd egy jo fenyereju fix obit vennek a kesobbiekben hozza). Ajanlott ez is, v maradjak inkabb a sonynal?
Koszi szepen!
-
Victoryus94
őstag
válasz ThorsHUN #36414 üzenetére
Köszi, a kereső tényleg dönthető -bár nem annyira, mint egy 180 fokban forgatható kijelző. Ha jól tudom egyébként van 1-2 stabis gépe is a Panának, szeretik reklámozni a dual stabit (obi+váz).
Mondjuk nekem ami tetszik, azok a 4K képes gépek... annyiért viszont már túl sok az alternatíva. -
ThorsHUN
őstag
válasz Victoryus94 #36413 üzenetére
Totalis amator vagyok, de az itt eddig olvasottak alapjan a legnagyobb kulonbseg a ket gyarto gepei kozt a szinekben keresendo.
Az oly szinei szinhubbek es elettel teltebbek. A panae kevesbe,
Az Olynal a vazban van a stabi, mig a Pananal leginkabb az obiban.
Pana videora jobb (pontos tipust majd mondanak) Oly sokkal kevesbe.Pana ergonomikusabb az Olynal es amit Olyskent irigylek a Panatol az a bizonyos modellekben teljesen kiforgathato kijelzo es a valtozhathato dolesszogu elektronikus kereso (ha jol mondom a kukucskat )
Nekem az olyban az tetszett meg, hogy pana es oly obik is mehetnek ra, a stabilizator a vazban van. Szinei szebbek, videora nem nagyon hasznalom. Az mft rendszer pedig penztarcabarat. Amatorkent nekem ez lenyeges szempont volt.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Victoryus94 #36410 üzenetére
Én nem tudhatom, hogy mikkel vagy tisztában A Pana g és gh sorozat talán mft fronton ergonómiailag a legjobb ha erre gondolsz. Szenzor nagyjából egy kutya.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Victoryus94
őstag
válasz jjeahh #36409 üzenetére
Értem, csak ezekkel nagyjából tisztába vagyok.
Viszont a gyakorlatban nem fotózgattam a képekkel, így nem tudom, melyiket szerencsésebb használni, ha a szoftveres dolgok annyira nem számítatanak.
(4k videóból PC-n utólag ki tudok vágni bármikor 1-1 képkockát, ha nagyon szükségem lenne rá -bár 4k képes gépem van, talán 1-szer használtam) -
jjeahh
nagyúr
válasz Victoryus94 #36408 üzenetére
Sokan az ilyen "kis szoftveres dolgok" miatt tesszük le a voksunkat egyik vagy másik váz mellett A 4k videó nem kis előny tud lenni és b*romira befolyásolja a videó minőségét is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Victoryus94
őstag
Panasonic vs Olympus MILC viszonylatban mik a legfőbb különbségek?
(nem az ilyen kis szoftveres dolgokra gondolok, mint pl. a 4k videó, meg hasonlók -inkább a képminőség, használhatóság, dinamika, videó, stabi, stb. -szóval ami a gyakorlatban fontosabb)[ Szerkesztve ]
-
Nagya21
addikt
HAli!!
Háténbiza nem óvasgattam előtte nagyon teszteket, megmiegyébb, de amikor megláttam a madarastecsóban a Nikon1 S1-et duflakitttenben 80kájért egybű vehemensen tulajdonlási láz tört ki belőlem......
Egyébként Canon S220-ról váltottam.
Üdv NagyaTelefonoknak 2 nagy ellensége van: H2O, és a Gravitáció
-
Muerte68
addikt
válasz Alabástrom #36398 üzenetére
mert az átlag fotósnak nem is kell anyira aDSLR csak ezt halották hogy ez a profi.A milc-et töbször tudja vinni az ember a belépő DSLR bóvli anyiért nagyon komoly milc-et lehet venni.Azért m4/3-ad mert jelenleg az a legolcsóbb legtöbb obival és géppel rendelkező rendszer .Az APSC-kevés obival van sajnos vagy drágákkal pedig a gépek jók de könyebb az mft-vel fejleszteni.A ff meg szintén drága.
Az olyan DSLR aminél nincs back front fókusz probléma,jó a kereső és a szolgáltatás nem belépő szint.
Nekem volt DSLR MILC APSC-mft-csak ff nem sajnos.
Most mft van mert az APSC keresős gép sajna jóval drágább mint a M4/3-as
De ha valaki a DSLR t szereti vegyen azt[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Throme
veterán
válasz Alabástrom #36398 üzenetére
Valószínűleg taktikát váltottak a tükrös tulajok. Kivárnak. Első körben úgy is "ráugranak" a milcesek a friss húsra és ha mégis ellenáll, akkor ajánlanak a dslr tulajok tükröst
#36378) pepusos: Azért érdemes megnézni tételesen mivel tud többet az d5x00 gép család.
Nem is képminőségben, inkább szolgáltatásban több. Aztán valamelyik üzletben megfogdosni.
Obikat meg úgy is veszel még, ha bejön ez a világ.
szvsz[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
-
winhate
őstag
válasz pepusos #36378 üzenetére
D3300 bőven elég.
Nemrég vettem ,de nem tudok betelni a képek minőségével.
Egyszerűen csodálatos képeket készít, főleg így kompakt gép után.18-55 VR II obival vettem.
Érdemes kicsit nagyobb obit venni hozzá. (pl 18-105)[ Szerkesztve ]
http://pouet.net/prod.php?which=5633
-
FeRRaR1
őstag
Utolsó utáni kérdés, árverésről lecsúsztam, mert nagyon elszálltak az árak, de találtam elég olcsón GX7-et, újat 2 év garival. ~145e 14-42mm kit obival, vagy ~150e 20-as palacsintával. Ajánlottabb lenne nekünk a 14-42? Azért merült fel bennem ez a kérdés, mert írtátok többen is videóztok 20-assal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Formula-1 humoros
- Asszociációs játék. :)
- Call of Duty: Black Ops 6
- Viccrovat
- Magisk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest