- Szemérmes szerzet a Gigabyte lefrissebb csúcs-VGA-ja
- Egységesebb USB-s képességeket szeretne a notebookokon a Microsoft
- 3320 MHz-ig skálázódnak az XFX Radeon RX 9060 XT kártyái
- Elegáns és igen kompakt NVIDIA Blackwell VGA-t villantott az MSI
- Szinte megfizethetetlenül magas lesz a TSMC A14-es node-jának ára
Új hozzászólás Aktív témák
-
akerbis
aktív tag
válasz
PociAti #19791 üzenetére
M365, beszéltem az eladóval. Elég jól néz ki a képeken. Kösznöm az infokat! Szuper lesz akkor a 250W-al is. 20-30km hatótávval át tudok nézni Tihanyba is, meg a város távolabbi pontjaihoz is kényelmesen.
thunderzolee: Néked is köszönöm az információt, be fogom állítani a dolgokat. Eladó is azt mondja hogy fentről áznak be a panelek. Majd nem használom, vagy tényleg kiszilózom és veszek ilyen védő fóliát.
-
válasz
akerbis #19778 üzenetére
A lista nem az ajánlott rollereket tartalmazza, pusztán tájékoztató felsorolás, h átlátható legyen a különbség az egyes modellek között azoknak, akik nem ismerik a termékpalettát.
Ezeknél drágább rollereket nem is tartalmaz, ezért nincs rajta az E-Twow sem.(Kérdésedre a válasz: a 250W-os Xiaomik is ugyanolyanok, mint más gyártók 250W-os modelljei.)
Amit kinéztél az meg miért nem képes beleírni a hirdetésbe a típust?
Nincs olyan túl sok féle, h ne lehessen feltüntetni.
A trepni alján oldalt rajta van, ha esetleg nem tudja.
Ennyiért mondjuk mindegy, végülis 2km-re megteszi.Ami a vízállóságot illeti, használhatod esőben is.
Fröccsenő víz ellen védettek. De ahogy feljebb írták, csak korlátozottan, szóval nem árt óvni a víztől.
Ha nagyon alapos akarsz lenni, szilózd ki a kábelek kivezetésénél a réseket, illetve a kijelzőre vegyél egy fóliát, vagy ragaszd le celluxxal, a gombnál be tud ázni.Rásegiteni amúgy is rá kell, be kell lökni, h elinduljon. Utána meg már nem fogod lábbal hajtani, mert kényelmetlen, mivel nem a föld felett van pár centivel a taposó, mint a lábbal hajtós rollereknél.
Amikor megveszel egy új rollert, párosítani kell az applikációval, különben nem is lehet használni.
Az appban lehet pl állitani, h a lámpa folyton égjen, vagy csak ha belapcsolod, vagy gázelvételkor automatikusan villogjon a hátsó lámpa, vagy csak ha ténylegesen fékezel is, tempomatot ki/be kapcsolni, megtett km-eket mutatja, ilyesmik.
Semmi extra, de az eladó lépjen ki belőle mikor megveszed a rollert tőle.
Lezárást fekesleges használni, mert egyrészt feloldható (aki ért hozzá), másrészt pár óra múlva felold auto stikusan, szóval inkább egy zárat tegyél rá. -
PociAti
őstag
válasz
akerbis #19785 üzenetére
Ránézésre ez egy Xiaomi M365 (az ára és a jelölt hatótáv alapján a "sima", nem az M365 Pro). Ha jó állapotban van a roller, akkor nagyon kedvező ár érte.
Ez az első generációs Xiaomi roller, nekem az utódja, a Xiaomi 1S van, hasonló akkuval és szintén 250W-os motorral. A gyalogos fokozat mellett 2 normális fokozat van: drive (max 20 km/h) és a sport mód (max 25 km/h). A sport módot azért nem használom, mert túl dinamikus, ha kicsit poros az út alattam akkor kipörögnek a kerekek.
Nos ennyit arról a hülyeségről, hogy "erőtlen" és ha éjfélkor feltett kérdésedre nem kaptál azonnal cáfolatot, akkor az úgy is van.Én azért módosítottam szoftvert rajta, hogy a tempomat előbb bekapcsoljon, és a drive módban is 25-26 km/h környékén legyen a csúcssebesség. A tiéden is valószínűleg testre tudod szabni a szoftver (valójában firmware) működését, mert még a régebbi típushoz tartozik. Arra amit írtál valószínűleg jó lesz. Csak mindig legyen jól felfújva a kerék, arra figyelj. Lapos gumi kidörzsöli a belsőt, valószínűleg ez a defektek leggyakoribb oka. Amúgy rendes gondozás mellett 3-4000 km-re képes a gyári köpeny.
Valószínűleg a tempomatot nagyon fogod szeretni. Hosszú egyenes utakon nincs is jobb annál, mint hogy nem kell a gáz adagolásával bíbelődni, hanem fix tempóban halad a roller. Annak kevésbé van jelentősége, hogy a szakasz legelején 5 vagy 7 másodperc alatt éri el a kívánt sebességet. -
válasz
Reggie0 #19770 üzenetére
Nem, de a 36V-os akkupackból nem lehet annyi Ampert kiszedni, ami kell ahhoz, h ne 13-al, meg 17-el vánszorogjon felfelé az emelkedön a roller.
Ha nincs teletöltve a 36V-os akkupack, akkor halott ügy emelkedőre menni vele, míg egy 48V-os akksi még ha félig van, is használhatóbb.
Nyilván sarkitottam most ez utóbbi mondatban, de ettöl még a pálcikarollerek nem lesznek az emelkedők bajnokai. :/ -
Reggie0
félisten
válasz
akerbis #19787 üzenetére
Foleg a lezaras miatt kell, hogy el tudd inditani. A tobbi csak opcionalis. Az en kugoo-imban bluetooth sincs, de mukodik. Xiaomiban lehet akku-menedzsmentet meg egy csomo statisztikat nezni. Mondjuk tul sok szukseg nincs ra, csak erdekesseg. Ha diagnosztika kell, akkor jol jon.
-
akerbis
aktív tag
Amúgy ezt szeretném megvenni. Nem tudom milyen típus, most este láttam és írtam a srácnak, de hát ha Xiaomi akkor legalább 250W és szép az állapota. Azt hiszem Best Buy nekem.
-
akerbis
aktív tag
válasz
Reggie0 #19781 üzenetére
Igazából nem jöhet szóba bicikli, vagy motor, autó ugye a hozzányúlka meg az adott anyagi keret miatt. Szerintem most egy bármilyen Xiaomival átvészelek 1 hónapot, aztán veszek komolyabbat ha nem válik be... Talpalás van 9-10 órában naponta ezért nem esik jól gyalog menni, szinte nincsenek is itt gyalogosok.
-
Reggie0
félisten
válasz
akerbis #19780 üzenetére
Hat azt nem tudom, hogy jo lesz-e, de segiteni segit. Ez csak rajtad mulik. De en ugy erzem mar meggyozted magad, hogy eleg lesz a 250W, csak megerositest nem kaptal itt
Ha ram hallgatsz, akkor azt veszed amelyiket szeretned. Azert ez nem hazassag, sokkal konnyebb modositani, ha megse jon be.
-
akerbis
aktív tag
válasz
Thunderzolee #19767 üzenetére
Most olvasom részletesebben. Néhány Xiaomi is 250W-os. Azok is erőtlenek? Nekem elég ha 10-20km/h elvisz sík terepen. 90 kiló vagyok.
-
akerbis
aktív tag
válasz
Peaceliker #19772 üzenetére
OK, esőben akkor nem jók. Akkor viszont meleg sincs.
-
Reggie0
félisten
válasz
Peaceliker #19774 üzenetére
Itthon harom is van, telen nyaron hasznalva, tengelyig is belehajtunk a pocsolyaba es nincs semmi gond. Parszor szedtem szet a motort is es nyomta sincs. Neha az akkumulator mellett par csepp feltunik, de az ugyis foliazva van.
-
Reggie0
félisten
válasz
Peaceliker #19772 üzenetére
Kugoo s1 plus birja rendesen, csak azt neha szerelgetni kell.
-
akerbis
aktív tag
Köszönöm az Info Cunamit! Lehet találtam egy Xiaomit. Esőben ezek használhatók? Típus specifikus? Nem tudok pontosat, annyit hogy Xiaomi.
Igazából a szállás és munkahely közötti 2km-es tűző napon való kutyagolást szeretném megúszni. Általában délre vagy 1-re járok. Lehet van 3 km is.
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #19766 üzenetére
Az nem igazan a feszultsegtol fugg, hogy felmegy-e a lejton.
-
válasz
csinti73 #19756 üzenetére
Az egyesről van ismertető youtubeon.
Az az izéjük ezeknek a ritka rollereknek, h mi van ha meghibásodik valami? Van hozzá alkatrész? Tuti?
A Segway, Xiaomi rollerekhez azért többnyire bármelyik rolleres szervizben adnak a polcról bármit.
DE pl a Mi 3-hoz, ami kb egy éve van a piacon, még mindig nincs "bármi", nem beszélve a Mi 3 Lite-ról, amit kb fél éve adtak ki.Mert sajna ez úgy van, h beviszed a noname rollert a szervizbe valami hibával, ők szétszedik, megállapitják, h mi a baja, pl vezérlőcsere, mert ismeretlen van benne, nem tudnak hozzá mit csinálni, ajánlják, h tegyünk bele másikat, amit meg már drága javîtásnak tartasz, ezért nem kéred, és akkor a két órányi munkadíjat sem akarod kifizetni, amit azzal töltöttek, h szétszedték, ill. kiderítették a hiba okát..
Mert a legtöbb noname roller tulaj úgy gondolja, h azt szerintük nem kell kifizetni...
A megoldás meg pár ilyen eset után az, h inkább be se veszik javításra az általuk nem ismert rollereket.Inmotion S1? Azon is van lengéscsillapító, ami elég jó is rajta.
-
válasz
akerbis #19753 üzenetére
Használt rollernél a megtett km-eket érdemes megkérdezni, illetve a töltési ciklusok számát.
Ezeket 10-15ezer km-re tervezték, párszáz km az semmi.
Ugyanígy az akkumulátornál is: néhánytíz töltési ciklussal még szinte új a roller, kb 500 teljes ciklus után még mindig 70%- osnak illik lennie az akksi kapacitásának.Használt árak:
Mi 3: 120-150ezer
Pro 2: 150-170ezer
F30: 160ezer
Ilyesmik. 50ezerért nem lehet rollert venni.
Az Essentialt nem ajánlom, hiába lenne elég a 10km-es hatótáv, meg a 20km/h-s sebesség.
Bár végülis ha 80ezer körül találsz egyet, megveszed, még az is lehet, h beválik. -
válasz
akerbis #19752 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km (max 20km/h)
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 45km (10"-os)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S
M365 Pro = Pro2Segway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim) -
válasz
akerbis #19750 üzenetére
"A specifikáció amiket írnak a jellemzésben jól hangzanak"
Nem hangzanak jól.
Ez egy 24V-os roller; nagyon erőtlen. Kisgyerekeknek való.
A jelenleg futó pálcikarollerek 36V-os rendszerűek. Ez kell hozzá, h normálisan lehessen használni.
(48V-os rollerek meg felmennek az emelkedőkre is, és 40-50-el tudnak menni.)És egy jótanács:
NE vegyél 250W-os motorral rollert, akármire is akarod használni. -
dzsidzsas
tag
válasz
Peaceliker #19763 üzenetére
Köszönöm, Kugoomban van Bt, de az app az kritikán aluli és semmire se jó. akkor használok biciglis appokat.
-
dzsidzsas
tag
Lehet hülye kérdés. Van olyan applikáció, melyhez márkafüggetlenül lehet elektromos rollert kapcsolni bluetoothon keresztül?
-
janes1976
őstag
Csak óvatosan!
-
PociAti
őstag
válasz
akerbis #19750 üzenetére
Nem ismertem eddig ezt a rollert, YouTube-on rákerestem.
Ezeket az elektromos rollereket ne vegyétek meg! Future Board Hungary
Kiano cavion city go néven szerepel, vagy Denver, SHE stb. elnevezés alatt árulják.A hozzászólások között egyetlen dicséretet olvasni. Külön felhívnám a figyelmet a helyesírásra.
"Nekem ijenrollerem van es semmi baja!!"Nem könnyű dicsérni ezt a rollert, kevés racionális érv hozható fel mellette.
Szerk.: Az árukeresőn megéri elolvasni hozzá az értékeléseket. Ilyen arányban 1 csillagos értékelése nem sok terméknek van:
- Nem működött. : (
- Büntetném a gyártót és az értékesítőt. KAMU termék. MÚKÖDÉSKÉPTELEN! !! Nem működik!
- Nem működik
- 1 napig működött.
- 10 percig működött
- Nem jó termék, egy használat után tönkrement. (Ő ezek ellenére 2 csillagot adott)
- Nem jó kètszer vittem vissza mert elromlott most javítás alatt áll! Nem ajánlom senkinek!
- Vettem 1et nem indult kicserélték az sem szerintem széria hibás holnap viszem vissza -
polo493
tag
válasz
akerbis #19750 üzenetére
Talán tudja az 5km-t szánj rá több pénzt ,hány kilométert és milyen gyorsan akarsz menni ,érdemes egy szinttel feljebb lévőt választani ,mivel ha megszokod már kevés lehet ,utána meg megy a siránkozás ,hogy mégis a jobbikat kellett volna megvenni
+milyen magas vagy és hány kiló ezt is számolni kell vételnél.
-
csinti73
csendes tag
Sziasztok,
250.000 Ft-ig keresek rollert. Szimpatikus a Sharp EM-KS2AEU-B . Nem nagyon láttam itt a fórumban említést. Tudja amit a többiek, de van hátsó lengéscsillapítás.
-
akerbis
aktív tag
válasz
Peaceliker #19754 üzenetére
Kösz! Azért ezek már 3szor annyiért mennek jellemzően. De ahogy nézelődök szerintem fogok találni valamit.
-
akerbis
aktív tag
Nem zárkózom el a használttól se, amennyiben megbízható az eladó végül is lehet megéri ilyeneket is nézni. Valami ajánlott típus, vagy kifejezetten kerülendő van?
Amúgy 90kiló vagyok.
-
akerbis
aktív tag
Várok még véleményeket. Mennyiért érdemes venni? Nem kell hogy döngessen, nem kell ugrásokat bírnia, nem kell presztízs. Egyszerű visszafogott használat, munkába járás tükör aszfalton. Elég 8-10km hatótáv és 10-20km/h.
Használtan elég lutri lehet ilyet venni.
-
akerbis
aktív tag
Sziasztok!
Tudtok olcsón ajánlani valami tűrhető gépet? Nézem ezt a Cavion City Go-t. A specifikáció amiket írnak a jellemzésben jól hangzanak, de a vélemények megoszlanak róla. 50 ezerért 20km/h és 8-12 km túl szép lenne?
-
rep3at
őstag
Sziasztok,
F30E-hez milyen csapágy kell?
Köszi előre is.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #19746 üzenetére
Gondolom nem fát vágtak vele...
Szóval szerintem rollerezésre használták.
Kugooéknál használt "minőségi" alumínium ötvözetnél ez benne van a pakliban. -
polo493
tag
válasz
Thunderzolee #19746 üzenetére
Molyember kirágta
-
-
Peaceliker
addikt
válasz
OhYeah #19739 üzenetére
Értem én
hatodik gépem a warrior szeptember óta, amikor kezdtem ezt a hobbit
De most azt érzem ez elég. Amikor megyek 70el akkor sokszor érzem, hogy kísértem a sorsom, pedig marha stabil. Én is azt hittem, hogy majd sosem lesz elég, de ez most az. Néha bennem van hogy még gyorsabban is lehetne x helyen menni, de akkor egyből az ugrik be, hogy akkor már motor kéne inkább
Ma is egyik kanyarban eltekerte az első kereket, csak azért nem feküdtem el, mert bazi jó a futómű és össze szedte magát. Szóval nem, nekem nem kell több power -
pescara
aktív tag
Sziasztok! A Segway g30max es g30 max 2-es kozott mi a kulonbseg? Hatotavot ugyanannyit ir mindkettore.
-
OhYeah
kezdő
válasz
Peaceliker #19738 üzenetére
Igen-igen - a gyorsulás ezeken eléggé lenyűgöző elsőre. Átlagautók nem igazán tudják tartani a 0-50 km/h gyorsulást - pl: ha felraksz minden beállítást maxra (nyomatékot, gyorsulást és akksi savinget minimálisra), ha nem vagy tapasztalt rolleres simán elpörgeti alattad mindkét kereket
Viszont nagyon jól skálázhatóak és még a 14 éves lányom is tudott menni vele a legalacsonyabb beállításokon, majd szép lassan ahogy hozzászokott, a 50%os beállításnál mondta azt hogy ez már sok neki - úgy hogy ő hajtja a város szaladgálós rollereket és van némi tapasztalata rolleren .
-
gergo5991
őstag
válasz
Revolit #19737 üzenetére
valahogy azt vettem észre igen sokan szabadulnak a gt2-től, 100-200km és mindenki adja el. Elég nehéz és nagy is cserébe eléggé kicsi az aksi mérete, lehet ez a baj vele, de 52v hoz képest igen gyorsan megy videókban is 72v-osokkal szemben.. na meg nem lehet kicsire összecsukni
-
OhYeah
kezdő
válasz
Peaceliker #19736 üzenetére
Csere okai :
1. Az Achilleus 35ah a Thunder 3 és Nami Burn-e MAX 40ah - nagyobb a hatótávjuk. Télen, mínuszokban 3-4 naponta tölteni kellett az Achilleust kb 60Km-ert tudtam menni úgy hogy azért mindig maradt benne 20%, de azzal már nem mertem elindulni para nélkül a következő napra. Hétvégén meg ha úgy támadt kedvem akkor a 60km-t simán beleraktam egy karikára, mert annyira élvezetes hogy csak mentem és mentem vele. Ezt szerettem volna kicsit kitolni. Jó idő beköszöntével, a megtehető távolság sokat nőtt, mostmár kb 90km-t tudok elmenni vele - így a hatótáv para nem top prioritás csak nice to have.
2. Mind a Thunder 3 mind a Nami rendelkezik IP rating-el - ez nekem selling point. Az a para nem esett jól, mikor elindultam reggel mert az időjárás előrejelzés szerint nem lesz eső, de napközben változott én meg tudtam hogy a roller nem vízálló. Ok felcsapódó vizet simán elbírja, de ha esik, vagy tócsába mész és rossz helyre fröccsen akkor az már kérdéses lehet, és erre nincs garancia
Thunder 3-on és Namin van IP rating, ott nagyobb nyugalom.
3. Gyorsan elértem a max beállításokat az Achilleuson, és fentebbiek legalább 2x olyan erősek - és kisördög ott ül a vállamon és mondogatja hogy "kell, kell az erősebb roller
"
Röviden ennyi....
-
Peaceliker
addikt
válasz
Revolit #19737 üzenetére
Most valami azt írta, hogy beteges. Nameg 52v 30ah 1560wh,míg a nami 72v 40ah? Az 2880. Szóval azért na. Mondjuk ezen kívül, nem tudva, hogy segwayben mi a szar (mert az nem derült ki
) segway nagyon bejönne
na jó, mocskos nehéz is és végtelen hosszú
De 52v os létére gyorsulásban elég közel van a 72v os namihoz... Nem akartam elhinni azt a videót. És nem csak ott jöttek ki neki nagyon jó adatok gyorsulásban. Én azért pörgök ezen, mert nem igazán érdekel, hogy 65-70 fölött mennyivel megy a gép, inkább az, hogy mennyi idő alatt van 50-60on -
Revolit
senior tag
válasz
Peaceliker #19736 üzenetére
Ilyen árakon már nem ott a "tökéletes" segway GT2 roller?
-
Peaceliker
addikt
válasz
OhYeah #19735 üzenetére
Mantis King majd jó lesz
most már van v2 kormány, tippre telokbol lesz másik. És ha rossz lesz a hírneve, mire kész, akkor talán olcsóbb is lesz és akkor igazán jó vétel lesz
ha nem esne szét ennyi belőle már most is jó ajánlat lenne szerintem ár érték arányban.
Mondjuk dualtron elvileg tényleg nem ennyire nyűgös szerkezetileg, csak nekem nagyon szúrja a szemem, hogy nem olcsó gépekre instant ott "kell" hagyni még több 100k-t hogy olyan dolgokat tudjon, amit némelyik gép polcról levéve tud.
Persze ez is egy üzletpolitika. Rc autóknál traxxas és hpi ami elég jó áron volt értelmes gép... De aztán gyorsan rászaladt tuningra a gép ára még egyszerNamiról jókat hallani. De nekem nagyon fáj, hogy 1,5 millás gépre szitálás gátló kell, hogy ne dögöljön meg a user és így is látszik videókon, hogy gáz elengedésnél elkezdi néha a hisztit
miért nem állnak már át az összes komoly gépnél dupla villás megoldásra?
vsett 11+ már legalább az.
Amúgy érdekelne, úgy miért cserélnéd le nami-ra? Kell a 72v,kevés ez? Vagy mert fancy? No offence, tényleg érdekel
-
OhYeah
kezdő
válasz
gergo5991 #19734 üzenetére
no problem - nem vettem magamra, csak reflektáltam az általad írottakra a saját nézőpontomból.
Dualtronban az elasztomer kazetta mint lengéscsillapító meglepően jól működik, bár az original nekem kicsit valóban kemény volt a magyar utakhoz, ezért is volt cserélve "könnyítettre" - asszem originalban kék volt benne és az lett cserélve zöldre.
Nami és Dualtron között anno a Dualtron mellett az döntött hogy ez a cég már 1999 óta foglalkozik rollerekkel, leginkább ők "hozták" létre a nagyteljesítményű dual motoros roller kategóriát és ezáltal jobb minőségűnek tűnt mint az összes többi.
Nami mint roller kb 2-3 éves cég, eddig megbízhatónak tűnik a a külföldi fórumbeszámolók alapján. Mantisról nem tudok nyilatkozni - csak amit a Futureboardban hallottam, az nem volt annyira biztató, de ez annyira nem releváns tekintve hogy ők nem árulják viszont minden szentnek maga fele hajlik a keze
-
gergo5991
őstag
válasz
OhYeah #19712 üzenetére
bocs ha félreérthető voltam nem rád gondoltam, egy másik tagra. Te áradat elnézve jónak tűnik.
Ha már thunder 3 vagy nami akkor én inkább a namira + olnék, a dualtronban azok a gumik szarságok nem nevezhetőek szerintem lengéscsillapitóknak.. lehet egyenes úton kint németben a csókosnegyedben nagyon fasza, de magyar és keleteurópai viszonylatban mint halottnak a csók
egy nami klimát nagyon adnék, főleg alis áron olyan árarányban mint amennyiba a e2 max is megy. Mantis gt 2 is van már 2000 körül de elég sok a probléma vele állitólag.. -
bexinho23
őstag
Igaz láthatósági mellényt nem húzok fel, de sisakom, felelősségbiztosításom van. Már több, mint egy éve rollerezem napi szinten megyeszékhelyen és egy kisebb (20e fős) településen. A környező gyárakból rengeteg kerékpárost, rollerest látok közlekedni. Ha 10%-ot írok, akkor valószínűleg túlbecsülöm... kb. ilyen arányban látok embereken sisakot és közlekednek körültekinteően. Belém már jött egy 120 kg körüli ember 90fokos kanyarban rollerrel. Szerencsére jól fogott a fékje, hatalmasat bukott, a féktárcsa meg is szorult nála. Az én sávomba jött át, nagy sebességgel jött a kanyarba (gondolván senki nem jön ott)... hát nem volt őszinte a mosolyom.
Továbbá napi szinten látom egy nagy lámpás kereszteződésben, hogy hajnalban (nem csak rolleres) nagy sebességgel levágnak a járdáról az úttestre, miközben a gyalogátkelőnél piros van. Itt műszakváltáskor hatalmas a forgalom és elég gyakoriak az autós ütközések is. Érthetetlen számomra ez a közlekedési morál.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Reggie0 #19728 üzenetére
Akkor, ha tényleg nagyon gyorsan villog. Olyat viszont baromi ritkán látok. Az igazság pedig az, hogy osztott figyelmet igénylő helyzetekben könnyen lehet, hogy pont akkor néz oda az autós, amikor éppen nem villan. Egy rollert/bringát meg mondjuk este sokkal nehezebb észrevenni.
Pl. ha keresztezi az utadat a bringa út. Vagy jobb oldalon melletted halad úgy, hogy van lehetőség a jobbra kanyarodásra. Ilyenkor ugye visszapillantóból nézed "kicsiben".
Meg most már van jópár olyan út is, ahol balra tudsz kanyarodni autóval, de vannak szemből egyenesen haladó autók, mellettük pedig a bringa sáv.
Szóval rendkívül fontos lenne az, hogy jól észrevehető legyen a rolleres/bringás este is. Legyen normális lámpa, és ha lehet dobjon fel egy láthatósági mellényt, ha közúton is megy.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #19723 üzenetére
Ez meg a másik, és a mai napig nem értem miért használnak egyes emberek bringákon olyan első lámpát, ami villog.
A fenti szituációban ezeknek csak a töredéke alkalmas arra, hogy normálisan észre lehessen venni. Vagy azért, mert nem állítják gyorsabbra, vagy mert nem is lehet.
Tök jó a villogás elől, és talán a legtöbb helyzetben hasznos is, de legyen mellette folyamatosan világító lámpa is. Mert bringás vagy rolleres kevésbé észrevehető, mint egy autó korlátozott fényviszonyok mellett.
Mondjuk én az esti órákban amúgy is fel szoktam kapni egy fényvisszaverő mellényt rolleren. Viszont az is csak akkor jó, ha rád világít a fényszóró.
-
PociAti
őstag
Amikor egy kereszteződésben legalább 3 irányba kell vizsgálni ki mit csinál, akkor mindenkire csak egy pillanatnyi idő jut. Autónál, busznál, stb. tudjuk hol kell keresni az indexet, de ahogy te is megemlítetted, rolleresen nem is fogják keresni az irányjelzőt. Hiába villog 500 rollerből egyen valami, el kellene hinni azt is, hogy az egy irányjelző, nem pedig a "kukás-mellényhez" hasonló funkciót ellátó figyelemfelhívó, állandóan villogó jelzés.
Az alsó kialakítás halott ügy.
Láttam már sisak hátuljára illetve hátizsákba beépített jelzőket, de egyik se lesz tömegtermék.És hogy mennyire tartós utólag egy plusz kilógó (rázkódó) elemet rábiggyeszteni a rollerre, és annak vezetékezését megoldani a kormányig, azt majd az idő eldönti. Nem lehet egyszerre könnyű és masszív, és nem lehet olyan helyre tenni, ahol igazán hasznos lenne, de nem lenne valami miatt zavaró is.
-
OhYeah
kezdő
Ezen az irányjelző dolgon én is sokat gondolkoztam, és én is arra jutottam hogy nagyon lenn van, és nem eléggé "fényes" hogy látható legyen - max éjszaka lehet segítség
Ellenben találtam egy ilyet [link] nem tudom mennyire látható, de legalább viselhető az autósnak szemmagasságban is. Valakinek esetleg volt hozzá szerencséje ?
-
OhYeah
kezdő
válasz
Revolit #19715 üzenetére
gratulálok hogy sikerült eladnond ! Thunderzolee FB megosztása után 1 napon belül 179-re ugrott a megtekintéseim száma HA-n és lett egy jelentkezőm is aki vinné kerek 1 millióért. Kértem tőle 2-3 hetet hogy lássam mennyien érdeklődnek és ha nagyon nincs jelentkező, elképzelhető hogy megkeresem.
vagy ha lebeszélem magam a Thunder 3 / Nami Burn-e Max-ról akkor megtartom
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Casseius #19718 üzenetére
Az a baj amúgy, hogy már sok olyan autó van, amiben már enyhén fekszel. Hiába emeled az ülést, nem látsz ki úgy magad elé, mint például egy Caddy -ben. Normál forgalomban ez nem probléma, és sokkal kényelmesebb is így utazni.
Meg aztán Pesten a követési távolságot sem mindig tartják be az emberek...
Anno ez inkább sportosabb autókra volt jellemző, manapság már nem feltétlen, és az "átlagosabb" típusoknál is hasonló módon alakítják ki. Nekem mindkét autó ilyen.
A másik gond meg az, hogy amúgy nem is oda fog fókuszálni. Mivel nem jellemző rolleren, pont a testre néz leginkább az ember.
Egyébként nyilván a tiéd egy ezerszer jobb megoldás, ezt nem vitatom. Meg aztán tényleg más eset az is, ha az eszköz tud haladni a forgalommal. Tehát némileg normál résztvevőként gondolnak rá az autósok és nem egy olyan gondnak veszik, amit előzni szükséges, mert fele annyival (sem) megy.
Lehetne arról is beszélni, hogy körültekintő és szabályos vezetés mellett az ilyen felszerelések nagyobb jelentőséggel bírnának, de ugye ez megint nem jellemző.
Szerk.:
Néha amúgy nem az a baj, hogy egy-egy megoldás módja életképtelen. Hanem az, hogy abban a közlekedési környezetben nem igazán fogja ellátni a funkcióját. -
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #19701 üzenetére
Ezek az irányjelzők amúgy tényleg nem sokat érnek. Elsősorban a méret, elhelyezés, erősség hármas miatt. Arra persze jó, ha bringa úton hasonló járművek között használod.
Plusz alapvetően nem csak azzal van baj, hogy rolleren van. Hanem azzal, hogy olyan rolleren van, ami nem képes haladni a forgalommal. Abban az esetben az autósok másképp választják meg a követési távolságot. Mivel nem vele együtt akarnak haladni, hanem előzni szeretnék. Így nagyjából az alsó részéből semmit sem fognak látni. Amihez nem is kell durván közel menni.
Ehhez nem kell magas autó sem. Elég, ha hosszú az eleje. Pl. nem Yaris -szal, hanem egy Passat -tal mennek.
Az, hogy ezt milyen helyzetben és mennyire szabályosan teszik az autósok már más kérdés. Viszont emiatt nem túl biztonságos forgalomban használni.
Nem kötekedésnek szánom. Inkább felhívnám rá a figyelmet, hogy valamennyire csökkentsük a balesetek kockázatát. Mert egyre jobban terjed a roller és sokan megörülnek az indexnek.
Én meg autósként egyre több kamikaze pilótával találkozom.
Szerk.:
Utolsó bekezdést persze indextől függetlenül írom. -
Revolit
senior tag
válasz
OhYeah #19712 üzenetére
Átérzem. Legutóbb egy nagy rolit adtam el, itthon 1 misi körül lehet megvenni, én berendeltem 650-ért külföldről, nem jött be, kb 5 km-rel meghírdettem 600-ért másnap. Persze jöttek a nagyokosok, hogy ennyiért autót veszünk, meg 200-ért egy óra múlva már ott vagyok érte. Nem szeretek meghírdetni itthon dolgokat, kivételt képez a hardverapró, itt nagyon jók a tapasztalataim, csak hát ugye a célközönség itt inkább geekek, szóval tech cuccokat lehet jól eladni
u.i.: Elment a roli meghirdetett áron 2 napra rá kb. Remélem a kollégának is sikerült 600-ért autót vennie és másik tag sem várja azóta is kezében a 200 ropival, hogy akkor indulhat-e.
Ja, facebookos csoport hírdetés volt, nem HA.
-
bexinho23
őstag
válasz
Peaceliker #19713 üzenetére
Esőt kizártnak tartom, mert kb. február elején mehettem vele pár percet szemerkélő esőben. A csapágy nem lehet rossz ötlet, külföldi fórumon is voltak erre irányuló tippelések. Garanciaügyben írtam már emailt a szervíznek. Március elején járt le az 1 év a 2-ből. Megvárni nem várnám meg a teljes leállást, mert mindig percre kiszámoltan megyek a vonathoz
-
Peaceliker
addikt
válasz
bexinho23 #19706 üzenetére
Csapágy, vagy ha esőt is kapott, akkor akár be is ázhatott, amit sem a mágnes, sem az állórész nem szeret, nameg a szenzor sem.
Én ilyenkor bele szoktam nézni, ha garis, akkor vissza vinném. Vagy b terv, hogy megvárja az ember, amíg nagyon gáz lesz vagy megáll, akkor már könnyebb a hibát megtalálni -
OhYeah
kezdő
válasz
gergo5991 #19703 üzenetére
Roller új ára 1.190.000 HUF volt erre jött rá 273.000 HUF extra + 50.000 HUF üzembehelyezési és extra felszerelési díj. Összesen :1.513.000 HUF volt. 350km van benne. Ezt árulom 1.190.000-ért irányárban, alkuképesen. 22% mínusz - Lehet hogy nem sok, de alkuképes. Hálistennek nem kenyérre kell és nem dőlök a kardomba ha nem viszik el 1 héten belül.
-
PociAti
őstag
válasz
pistutm #19692 üzenetére
Talán nem tetszett a szervizesnek az elképzelés, azt hihette száguldozni szeretnél.
A rolleres balesetek nem tesznek jót az üzletüknek. Alap Xiaomival (úttípustól függően) a 25 km/h is azért már néha necces. Viszont ha 10-es kerékkel, és/vagy lengéscsillapítóval stabilizálva van a mozgás, akkor már más a helyzet.Persze van aki fordítva indul el ezen az építési folyamaton, először a sebességhatárt szedi ki (mert az egyszerűbb és olcsóbb), ezt követően a menetstabilitás javításával követi le az igényeket.
-
OhYeah
kezdő
válasz
Thunderzolee #19700 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm!
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #19701 üzenetére
"pedig a helyzetjelzők szerintem nagyban hozzájrulnának a rollerek elleni közutálat csökkenéséhez."
Nem ezen múlik. Nem amiatt borítják fel az álló rollereket, mert nincs rajtuk irányjelző. Vagy nem azért dobták a Dunába. És a közlekedésben aktívan részt vevő rollerekkel sem ez a probléma."és ott nagyon jól jönne, ha lehetne indexelni, látná a forgalom többi résztvevője, h mégis mit tervez a rolleres."
Rolleren az index annyira láthatatlan, annyira nincs neki helye, hogy jelentősége gyakorlatilag nulla. Egy autós azt se tudja hogy normál napfényben szinte teljesen láthatatlan pislákolást. A kormányvégen, a kormányrúdon, a roller hasán. Le se lát odáig a SUV-ból, de amúgy is legtöbb esetben takarásban van.
A roller mozgásából sokkal előbb rá lehet jönni merre fog haladni, mintha a prizma becsillanásához hasonló apró sárga pont villogását keresné. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #19698 üzenetére
Nem, egyáltalán nem biztos hogy bírni fogja! Nem kellene ilyet terjeszteni.
A 100 kg terhelhetőség a mechanikára vonatkozik, nem pedig a motorra!A motorerő a limit feletti személy szállítását legfeljebb lassabb tempóban, gyengébb gyorsulással képes teljesíteni. Emelkedőnél pedig kisebb emelkedési szöget tud produkálni.
A 100 kiló terhelhetőségű pálcikarollereket mechanikai behatásokra méretezik. Persze ráhagyással, hogy padkáról leugratva is bírja. Ami 120 kg-os terhet ideig, óráig (évekig) elvisel, de az ugratások, kátyúk már kikezdhetik a rollert. Nem véletlenül szerepel a 100-as érték rajta, és nem a 120-as, 150-es.
Használt rollert venni, nagydarab (kövér) embertől sem szerencsés. Induláskor azért az akku és az elektronika is extra terhelést kap. Igaz hogy a belső védelem az áramerősségnek próbál határt szabni, de gyorsabb öregedést eredményez.
-
bexinho23
őstag
Sziasztok!
2022. március 20. óta használok munkába járásra (2x3,5 km) egy Ninebot F30e-t.
Eddig 1.100 km-t futott, nagyon megkímélt állapotú. Kátyukat kerültem, padkákról nem ugrattam fel/le, egyedül a hidegnek/melegnek/esőnek volt kitéve 2x10 percet.Ezek ellenére 2 napja észrevettem, hogy alkalmanként alacsonyabb sebességnél ha gyorsítani akarok, akkor hallhatóan és érezhetően berreg/berezeg a motor. Mi lehet a gond? Javítható, használatból adódóan elkopó motoralkatrész fogja megadni magát?
-
Skynet258
veterán
válasz
Peaceliker #19673 üzenetére
Biztos jó cucc de kinézetre nem az én világom, lehet kicsit öreg vagyok már ehhez az oldalsó ledes cucchoz (ami biztosan kikapcsolható de a többi része sem fogott meg).
Még alszom párat a cserére, de ezek a NIU gépek eléggé bejönnek...
Ezzel együtt persze köszönöm a válaszod! -
gergo5991
őstag
válasz
Thunderzolee #19700 üzenetére
kedvencem mikor a rolleros csoportban +300k-val drágábban árulnak egy (2000km-el) magyarországi webshopról is rendelhető rollert,..aztán 1 év után is megy a rinya hogy a kutya se veszi..
a namis külföldi csoportban is beoltottak egy magyart ( asszem pécsi) mert 2m huf-ért akarta adni a 32ah-s namiját mikor 1,3m ért kapni 40ah-sat aliról..csak akkor fogta fel a dolgokat mikor már 50. ember küldte el a csába..másnap bepróbálkozott magyar csoportokban is..usába bezzeg megy 100 mérföldet a rollerral nem tetszik -40% al olcsóbban hirdetik és még ugy is hetekbe telik mire elviszik..
van az a mondás autóknál is, amint kigurul a szalonból -30% -
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #19699 üzenetére
Dh gate-et neztem, amikor ajanlottad, igen 80 euro lenne a kulonbseg.( Gorogorszagba kicsit dragabb a szallitas) Amin gondolkodok, hogy ha itt vennem es valami garis baja lenne, akkor peldaul az egyik elado cegig csak el kell tolnom es intezodik magatol, ahogy a xiaomi lite-vel is, nincs panaszom. Ha kulfoldrol rendelnem, ez gondolom bonyolultabbul mukodne, foleg idoben.
A masik, meg a turelmetlensegem, ahogy megkapom a penzt a masikbol , elrohanok az uzletbe, kiperkalom es mar pattanhatok is ra, nem kell azon filozni, hogy hanyat kell meg aludni mire megjon
-
válasz
Tomi881 #19694 üzenetére
Ha a hazai árát nézem a G30-nak, akkor ~400ezerért az F65 nem sokkal több már, de legalább erősebb a motorja, 48V-os,
szélesebb a trepnije, és beépített irányjelzők is vannak rajta.
Ez utóbbi egy nagyon jó dolog, ezt hiányoltam a Pro 4-ről is, h igazából a nagyobb méreten kívül semmit se tettek hozzá a pálcikaroller státuszhoz, pedig a helyzetjelzők szerintem nagyban hozzájrulnának a rollerek elleni közutálat csökkenéséhez.Van ahol nincs bicikliút, úton kell haladni, és ott nagyon jól jönne, ha lehetne indexelni, látná a forgalom többi résztvevője, h mégis mit tervez a rolleres.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- Citizen Promaster Aqualand - BJ2169-08E
- DJI Air 2s Fly More Combo drón szett (FMC) 3 akkuval, ND és NDP szűrőkkel - megkímélt állapot
- DJI RC2 drón távirányító
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - Motoros/biciklis szett (4.)
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf Gamer laptop! R5 3550H / GTX 1650 / 8GB DDR4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Gainward Phantom RTX 4070Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Pro Max - Deep Max - Használt, karcmentes
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest