Hirdetés
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házimozi belépő szinten
- Milyen házat vegyek?
- Nyomtató topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz
Peaceliker #19398 üzenetére
Es az miert baj? A nagyobbik feszultsegig fog tolteni, ha parhuzamosan vannak kotve.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #19394 üzenetére
Nem elmászik, hanem kíméli az akkut. Kaabo konkrétan ráírja a
töltőre, hogy mennyivel kevesebb a végfeszültség. Nem 67.2V...
(Most hirtelen nincs meg, hogy mennyi, de valami 66.x rémlik...)Persze, gyorsan rákeresve kifejezetten 67.2-t írnak Warrior X-re:
nem tudom, honnan emlékszem másra.Pedig tuti láttam ilyet.
És egyáltalán nem ördögtől való dolog<100%-ra feltölteni. -
Miikee
csendes tag
válasz
Thunderzolee #19393 üzenetére
Ha viccesen akarnám megközelíteni, akkor azt gondolom, hogy a "Pedig jó ötletnek tűnt" című tv műsorba való.
De szülőként ez a véleményem:
Elkövetési magatartás Btk. 208. § (1) bekezdés. Bűncselekménynek minősül a kiskorú testi, értelmi, erkölcsi vagy érzelmi fejlődésének veszélyeztetése, ha azt olyan személy követi el, aki a kiskorú nevelésére, felügyeletére vagy gondozására köteles.
-
-
DigitXT
félisten
Nagyobb rollereken előfordul, hogy úgy oldják meg a gyorstöltést, hogy
van két töltő csatlakozó. Ha kell, akkor két töltő dolgozik párhuzamosan,
ha meg nem, akkor lehet lassabban tölteni. Na ezt kipróbáltam én is, bár
nem egyforma a két töltő, de tökéletesen működik... A kikapcsolási áram
kérdéses, de elvileg azt is lehet állítani (mint ahogy a végfeszültséget is).Ja igen, mindkét töltő 48V-osként kezdte a pályafutását. Kis tuning...
A kisebb 5A volt eredetileg, azaz 273W-ra méretezve, így lett abból 4A. -
Reggie0
félisten
válasz
BerserkGuts #19387 üzenetére
Lehet te is kinai vagy, az sokmindent megmagyarazna
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Peaceliker #19389 üzenetére
Figyelem a topikot már kb 3éve legalább amióta rollerem van és kicsit elég volt, hogy jaj ha xiomi akkor tök fasza de felfüggesztése sincsen nem baj, de ha kugoo akkor jaj szar pedig a kettő között van különbség.
De aki nem hiszi járjon utána.
Ebből kicsit elég is volt most mondom meg a véleményem mert van alapja, 2 roller is van most jött a 3. ettől a márkától már gondolom megengeded hogy leírjam
-
Peaceliker
addikt
válasz
BerserkGuts #19387 üzenetére
Fél éve követem kb ezt a topicot. Soha még csak hasonló hsz-t sem láttam, senkitől sem. Annyi lehet max, hogy x helyett y t érdemes lehet meggondolni, ha bele fér. Neked vannak csak valami durva komplexusaid, azért vagy így kiakadva folyamatosan.
-
Casseius
tag
Na jó, nálam is ment a tiltás
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Peaceliker #19383 üzenetére
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Miikee #19381 üzenetére
Sértő az is hogy egy fapados rollere akarsz 1000eurót elkölteni akkor írtam arra hogy ennyi erővel ha már márka kell talán a ducati-t próbálnám meg mert az talán ha motort is gyárt ami nem lehet olyan rossz, meg a lengés csillapítót se felejtette el róla.
Ilyen szép nézd meg:
-
BerserkGuts
addikt
válasz
DigitXT #19382 üzenetére
Mindegyik Kínában készült aki meg dolgozott gyárban tudja mit jelent a darabszám nem a minőség a fontos hanem a mennyiség, de viszont abból olyan nagy számok vannak hogy elenyészik a selejt sajnos te épp azt fogtad ki, de mint látom legyen egy seggesway akár csáomi az se lesz jobb ott is szorgos népek gyártják őket.
Aha a kugoo S1-et is itt lehúzzák a márka májerek és 3év után írom le nem csak úgy, hogy teljesen alaptalan ez a márka felszopkodás amikor már mindent Kínából hoznak.
Xiaomi-ról is mondhatjuk törékeny mert nem ismeri a lengés csillapítást és könnyen elfárad a kormánynál a rögzítése de ugye ott se mindegyik törik ketté.Dolgoztam már sok helyen teslának is gyátottunk meg sok drága elektromos járműhöz is mint a Porsche Cayenne és tudom mi megy nem kell kioktatni mindig spórolnak mindennel az ilyen nagy cégek is.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #19383 üzenetére
Nem szerettem volna hogy nyilvánvalóan "téves" állítás itt maradjon, cáfolat
nélkül, és esetleg ezen felbuzdulva sima S1 tulajok elkezdjenek rodeózni (az
időzített bombájukkal). Mert bírja. De amúgy igazad van, én itt kiszálltam. -
DigitXT
félisten
válasz
BerserkGuts #19380 üzenetére
kis csóri kuglóf S1 vagy pro-m is simán bírja az ugrálásokat
Szerintem erről a paciról leszállhatnál. Konkrétan életveszélyesen
gyenge az első villa hegesztése, így csak szerencséd volt vele... Ill.
a Pro esetén valóban erősítettek rajta, hiszen nem egy, nem kettő
tört ki teljesen váratlanul a sima S1-ekből... De azért adjál ilyen jó
tanácsokat. Konkrétan nulla sima S1 tapasztalattal. Hogy az bírja.
Meg ugye ott van az S1 Plus. Még erősebb első villa. Bírja... Aztán
hogy hogy nem elég sok km után egyszer csak törik a kormány.Van egy mondás (vagy nincs, csak én találtam ki
), hogy van aki
magától visszavesz az arcából, másnak az aszfalt farag le belőle...
(Kíváncsi vagyok, sokezer km után mit fogsz mondani az M4-ről.) -
Miikee
csendes tag
válasz
BerserkGuts #19380 üzenetére
A stílusod miatt letiltottalak. Kérlek ne írj nekem sértő privát üzeneteket. Szerintem én sem írtam neked semmi rosszat. Sőt, egyáltalán nem írtam neked semmit...
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Miikee #19367 üzenetére
De 1000 euróért még lengés csillapítás sincs akkor már inkább vennék helyedbe 3 kugoo rollert is
Vagy M4-et simán jobban járnál de tudom a márkát meg kell venni mert az a menőMost nem azért de seggway simán ketté törik még a kis csóri kuglóf S1 vagy pro-m is simán bírja az ugrálásokat is de itt látszik reccs van és ez a fajta megegyezik az akkori időben gyártott típusokkal:
https://www.youtube.com/watch?v=jlAHOGu4H_Y [link] 4:40-től jönnek az ilyen SeGGway-ek
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Thunderzolee #19355 üzenetére
Legalább bicikli úton megy azt akkor mi van ha mindenki odafigyel az autós se akar megölni és 100-al elsuhanni melletted mert az menő
és a rolleres is oda figyel nem csőgázzal nyomja nincs nagy baj.
(Mint hajnalban a bmw-s geciláda egész héten ezt játszotta mindig összetalálkoztam vele ha kocsival mentem akkor is sikerült. Neki mindig sietős volt előzgetni egészen péntekig amikor végre rendőrök is arra jártak a hungárián és félre lett állítva a szemétláda
)
(Zéró tolerancia kell a sebesség részegesnek! )Mit akarsz család is együtt jár máshol mindenhova csak közlekedési hagyományt kell elsajátítani.
De régen se volt probléma mindenki csinált amit akart csak ügyesen
megvolt a rutin meg az odafigyelés és sebesség korlátozás 20-30Km/h
Tökéletesen biztonságossá teszi a várost majd az autópályán kell 100-al menni meg az üres utakon ahol a biciklis sanyibácsit se csapod el a kocsmából hazafelé.
Inkább az ilyenekkel nem lehet mit kezdeni ez a világon mindenhol megtalálható * "fajta" ott vannak a világ statisztikájában nagyjából ugyan annyi halálos baleset történik bárhol a világon akármilyen szabályozást is találjanak ki.
dummy teszt csak ez valódi kalap nélkül
https://www.youtube.com/watch?v=v3H4ZNmgZfI [link]*idézek #19101 BerserkGuts
"Láttam a Szabadsághídnál olyat is aki a piroson a villamos előtt száguldott el nem tud várni fajta emberek ugyan ezek kocsiban is megtalálható fajta.
Ők azok a fajták akiknek nincs veszély érzetük magukra de másokra se.
Ezek nem tartják be a biztonságos sebességet ugyan ezek a fajta emberek mennek járdán is most."Na most megkapja az egyre erősebb újabb brutál 80km/h-ás rollerjét és lesznek problémák az már nem csak egy kis ütközés lesz.
-
dzsidzsas
tag
válasz
Thunderzolee #19377 üzenetére
Kétségtelen, hogy most mindenki vagy új vázzal (ez ritka azért) vagy 500-700 w-os motorral frissíti a paletáját. Ez egyértelműen az ultrának szól. De ha végre beárazzák, kb fél millában, akkor megnyugszik a piac. Durva, hogy a Ninebotokhoz nem mertek jobban hozzányúlni. Talán egyen lesz másfajta kijelző. Semmi kreativítás.
-
Hát igen, hamarosan megjelenik a Xiaomi u l t r a, és kb mint a mindentvivő Lola T volt az autós kártyában, olyan egetrengető lesz (írónia on), ezért gyorsan ki kellett adni mindenféle újdonságot, amit eddig rejtegetni kellett a vásárlók elől, tervezőasztalok fiókjaiban.
400/450W-os motorok, szinte mind hátsókerék hajtású lesz, lengéscsillapítók, indexek, hatalmas akksik.
Végre továbbléptünk a pálcikarollerek korlátain. -
válasz
Thunderzolee #19370 üzenetére
Tessék, itt egy vadonatúj D38 is 150ezerért.
-
válasz
Miikee #19362 üzenetére
Érdekes egyébként, a G30-ból eddig is volt első lengéscsillapítós verzió, de nincs kereskedelmi forgalomban, csak a kölcsönzőknek adják.
https://www.ninebotSNSC2.3Brochure.pdf -
Miikee
csendes tag
válasz
Thunderzolee #19372 üzenetére
Köszönöm szépen a részletes leírást, tanácsokat, hasznát fogom venni.
Az most már egyértelmű, hogy csak akkor állok neki, ha lesz legalább egy fél, vagy inkább egy teljes napom rá, különben ott marad darabokban... -
válasz
Revolit #19371 üzenetére
Nekem is kb ez a véleményem.
Ahhoz a sebességhez elég a dobfék.
Plusz én inkább előbb elveszem a gázt, hagyom kigurulni a rollert, közben meg lecsökken a sebesség, féket alig kell használnom.De olvastam már többektől, h amolyan "agresszív" vezetési stílusuk van, és folyamatosan használják, és a tárcsafék masszívabban fékez, ezt mondjuk nem vitatom.
-
válasz
Miikee #19368 üzenetére
Két-három délutánom is ráment mire végeztem vele.
Kár, h nem úgy érkezik, h a kisebb részek már össze lehetnének szerelve.
Megnéztem jópár tutorial videot, mert a gyári szerelős film után még maradtak sötét foltok; vannak félórás videók, meg 50 perces is.
A gyárilag hozzáadott szerszámokhoz még kelleni fog, ha nincs saját imbuszkulcs-készlet, villáskulcsok, akkor sztem inkább neki se állj. A hozzáadottaknak rövidebb a nyele, kicsi az erőkar, inkább használj egy-egy szett saját szerszámot.
Kinyomtattam a pdf-et, sorbaraktam, és ráraktam az adott lapokra az alkatrészeket - már amit felismertem; így átláthatóbbá vált.
Az elsőt már korábban átszereltem, az simábban ment.
A hátsó lámpánál vigyázz, mert én kábé kitéptem a csatit a foglalatból, későn vettem csak észre a videóban, h azt szét kell húzni, aztán nekem magától kicsúszott végül ahogy rángattam, de hát meg is sínylette a csati (ugye egy kis pöcköt kell ezeken benyomni mielött széthúznánk), amikor a 48V-ra átalakítást csináltam, akkor észrevették, h törött, és kicserélték. <--Jópont a Rollexnek.
A motorkábel épp hogy elér, azt is szépen kell fogdosni, nem rángatni.
Asszem ennyi. -
Revolit
senior tag
válasz
Thunderzolee #19370 üzenetére
Én csak azt nem értem, ilyen kis pálcikára miért kell tárcsafék? Csak a szívás van benne. G30-ra elég a dob+elektromos, de a kisebbre kell a tárcsa, és legalább lehet drágábban adni.
-
Dareiosss
senior tag
A D38 és a F40 között vacilálok, megér árban ekkora különbséget a tömlő nélküli gumi?
-
Miikee
csendes tag
Ha valaki szerelt már fel hátsó Sharkset-et Ninebot g30p-re? Mennyire nehéz? Megugorható feladat egy nem túl sok gyakorlattal rendelkezőnek?
Illetve monorim LR01-es index szerelés kapcsán is ez a kérdésem. Ez utóbbi videó alapján nem tűnik bonyolultnak, de lehet vigyázni kell valamire, amire nem gondolnék.
-
Miikee
csendes tag
Köszi. Ha jól látom 1000 EUR körül lesz az ára, ami az új tudások és a g30 árához képest nem is vészes.
Bár én most már nem hiszem, hogy lecserélem, mert most fejezem be a tavaly kintről vett g30p átalakítását. Az akkor volt kb 230 ezer, raktam rá első Sharksetet, kb. 70 ezer. Most megjött a hátsó, még fel kell raknom, kb 80 ezer, plusz jön a Monorim LR01 index kb 20 e. Így árban és tudásban is kb ott vagyok. Nyilván jobb ha gyárilag van megépítéve és nem kell mókolni, de ennek is meg van a szépsége....
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Miikee #19362 üzenetére
Max G2 mellett jöttek még más modellek is.
F2, F2 Plus, F2 Pro, E2, E2 Plus, C2 és C2 Pro.
A cikk alatt vannak videók, de már feltöltötték a hivatalos oldalra is.
Plusz érkezett E300SE elektromos robogó, meg a Gokart Pro is.
Tehát frissítik a kínálatot.
-
tolts.hu
őstag
válasz
Peaceliker #19219 üzenetére
Köszi!
-Vállal valaki ilyen csavarozgatást itt? Nekem se kedvem se időm erre.
-Ez a típus (M4 PRO) tényleg nem mutatja kijelzőn hogy áll a töltés? -
-
pescara
aktív tag
-
Somatom
veterán
válasz
DigitXT #19358 üzenetére
Ja, hogy ketten vannak. Nem értettem, hogy húzza egyedül a bőröndöt. Én próbáltam magam után kötni a cégnél az árumozgató kiskocsit, hogy majd elhúzom benne a cuccaimat a szekrényemtől a kamionhoz, de nem sikerült, mert önállóan választott irányt és berántott az állványok közé.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #19355 üzenetére
Az hagyján, de ha kihúzza így a reptérre mondjuk a gyorsforgalmin...
Megjegyzem, a húzós bőrönd kerekre sem éppen erre az igénybevételre van
méretezve, szóval amikor kitörik, úgy rántja el a faszit, hogy öröm lesz nézni,
aki nyilván viszi majd magával asszonypajtást, aztán randevú a balesetin... -
Casseius
tag
válasz
Thunderzolee #19355 üzenetére
Zseniális
Egyik haver lába közé teszi a bőröndöt és úgy megy minden héten párszor egyetemre meg haza, de ez messze túltesz rajta -
válasz
Thunderzolee #19355 üzenetére
Ma én azt láttam az Etele pláza és a Bikás park között a bicikli úton, hogy egy xiaomi rollerel(sárga volt a keréken a betét) az apuka vitte a 4 év körüli gyereket. A kormányra volt szerkesztve keresztbe a gyerekek egy “kis kormány” amibe kapaszkodott. Senkin semmilyen védőfelszerelés.
-
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Reggie0 #19351 üzenetére
Esésnél gyakorlat teszi a mestert.
Régen deszkáztam, koriztam és BMX -en nyomtam. Nyilván nem (főleg) normál utca használattal. Viszont ott sem egyből tanultunk meg jól esni. Sőt, még a gyakorlat sem garancia arra, hogy minden esetben jól fogsz esni.
Rolleres baleseteknél sokszor látszik a repülő tehetetlen test effektust...és nagyjából minden eszköznél más az esés. A kialakítása és a súlypont különbségek miatt.
Szóval tökre értelmetlen a korábbiakban tárgyalt különböző típusú eszközök összehasonlítása. Még azonos körülmények között is más. Illetve ha valaki azt hiszi, hogy minden esetben jól lehet esni és a feje soha nem fogja érni az aszfaltot, az nagy tévedésben van.
-
polo493
tag
válasz
Peaceliker #19350 üzenetére
Nem véletlen mondják előbb esni kell megtanulni minden sportban
-
Somatom
veterán
válasz
Reggie0 #19351 üzenetére
Hmmm... Akkor minél idősebb az ember, annál jobbak az esélyei. Esés közben ugyebár lepörög előttünk életünk filmje. Ez minél hosszabb, annál több időnk van rákészülni a landolásra. Egy rendezői változatnál talán még a sisakot, kesztyűt, protektorokat is fel lehet venni.
-
Reggie0
félisten
válasz
Peaceliker #19350 üzenetére
Nyilvan nem. Ez az eses kozben megirod a fel diplomadat dolog csak fejben mukodik, de amikor valojaban esel nagyobb sebesseggel, akkor nem sokmindenre van ido. Aki mar esett 100x valamirol az valamennyire tudja tompitani, de az egysegsugaru elsorollerezosok/berrroleresek ugy esnek mint egy zsak krumpli.
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #19349 üzenetére
50+ os roller csoportban pont mostanság volt pár videó. Ember megy, homok a járdán vagy utána és csatt... Semmit nem tett, úgy nézett ki, mint egy bábú. Másik ember megy az úton, nem veszi észre velógó táblát és csatt... És igen, gyorsan mentek. De nem egy bérlős rolleres videó is van, amikor emberünk úgy dől el, mint egy zsák... És igen, vannak sokan akik leblokkolnak és dummy bábú lesz belőlük.
Amúgy senki nem mondja azt, hogy 50+ al kell menni rollerrel, meg hogy ha van fent sisak semmi baja nem esik az embernek. Arról van csak szó, hogy roller balesetben (elvileg) sokan odabasszák a fejüket.
Nekem volt egy olyan szitu, még anno simsonnal feküdtem el. Kanyar, kiléptek élem, szokásos első hátsó fék, de szar volt az út, eleje kicsústott. Én nem vagyok egy dummy bábú fajta ember, nem csak várom a sorsom. De egy darabig együtt csúsztunk a motorral, aztán motor beakadt, én meg tovább. Olyan semmi pillanat alatt bukfenceztem át a fejemen és a motorral szemben fekve ucsudtam fel, hogy mi a f.... Persze motor más, de az egy elég jó példa volt nekem arra, hogy sisak nem árt.
-
PociAti
őstag
válasz
Casseius #19340 üzenetére
Amilyen eseteket felsoroltál, azt szerintem a relatív gyorshajtás kategóriába lehet besorolni, amennyiben jelentős balesettel végződik.
Volt olyan munkahelyem, amikor egy szakaszon iskola mellett kellett elhaladni. Hiába volt korlát a gyalogosok és a kerékpárút között, nem jelentett tökéletes védelmet, mert pár naponta volt egy figyelmetlen szülő vagy gyerek, aki kilépett. Emiatt iskolakezdéskor azon a szakaszon erősen vissza kellett venni a tempóból.Ha modellezésről van szó, megértem hogy dummyt használnak, mert mi mást használnának? Legfeljebb jól paraméterezett számítógépes modellt. Viszont amiket láttam, azok borzalmasan életszerűtlenül viselkedtek. Autó ülésébe bekötözött bábunak jók voltak, de egy rolleren jó esetben kissé berogyasztott térdel állunk, és a pillanat törtrésze alatt további kísérlet történik a sérülés elkerülésére. (Pl. erősebben rámarkolunk a kormányra, lejjebb helyezzük a testsúlyt, vagy épp ellenkezőleg, megpróbáljuk kibukfencezni.)
Térfigyelő kamerák által rögzített balesetben a rolleresek nem úgy viselkedtek, mint ahogy a dummyk szoktak.
Hiába a dummy áll legközelebb a modellezéshez, ez kb olyan, mintha bowling golyót használnának a kosárlabda modellezéséhez, mert az áll hozzá közel. -
Van itt egy nagyon jó írás a Xiaomikhoz való Monorim első lengéscsillapítókról:
facebook.com/groups/roller/monorim-szetszedtem/
Nagyon hosszú, de érdekes volt elolvasni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #19342 üzenetére
Pontosan így van. Arra nincs időd, hogy felemeld a kezed, már lent vagy.
Nekem konkrétan a tenyerem egyáltalán nem sérült, pedig nem volt rajtam
még csak egy biciklis kesztyű sem. (Viszont valószínűleg szarrá tört volna a
bal könyököm protektoring nélkül.) Simán ketté lehetne osztani a topikot...
Lenne az, aki soha nem megy 20 km/h fölé, annyira fosik, meg aki néha (!!!)
megereszti 25-ig... De csak azért, mert felvette a bukót: attól felbátorodott.De még mielőtt bannolják a fél topikot, valaki gyorsan árulja már el nekem,
hogy a VESC miért áll meg ~90%-nál? Magyaráznak vmit a Duty Cycle 95%
limitjéről, ami csak firmware frissítéssel növelhető, az is saját felelősségére,
de akkor sem értem. Nem mintha az 54 km/h végsebesség kevés lenne, és
feltétlenül szükségem lenne a 60-ra! Csakhogy emiatt nem egyformán fog
dolgozni a két motor végsebességen, már megint. Nehogy már el kelljen a
80A-es vezérlőt adni (ami egy sok FET-es nagy hűtőbordás cucc), és dupla
áron venni még egy pici VESC-et, hogy szinkronban legyenek... Ugye nem?
(Mondjuk arra rájöttem, hogy a kipörgésgátlóhoz két vezérlő fog kelleni.)
Amúgy tetszik a cucc, csomó infót mér real time. Kár lenne rögtön eladni...
-
Peaceliker
addikt
válasz
Casseius #19340 üzenetére
Ami szerintem rolleren esélyes és, akkor nagyon tigrisbukfenc sem jön majd össze, amikor a kis fos 10-es kerék eltűnik egy kátyúban és tulajdonkénnep a sebességedből szerzett energia konkrétan arccal belecsap a földbe. Nekem mindig ez van a fejemben, ezt talán nem írtátok le az előző x oldalon.
-
A BB topicban tizede ennyi személyeskedésért egy hétre kitiltottak. Botrány hogy mennyire másképp mérik a dolgokat itt is, mint MO-on mindenhol
-
Casseius
tag
válasz
PociAti #19335 üzenetére
Egy balesethez nem feltétlenül kell felhasználói hiba, autós rádhúzza a járművét, gyalogos kilép egy fa takarásából a bringás útra, egy gyerek hirtelen kiugrik a kapualjból, egy kutya nekedrohan, galamb neki szál a fejednek, ezernyi dolog történhet amire nincs hatásod és megelőzni sem igazán tudod.
A dummys videok meg nyilván nem 100% pontosak de az van a legközelebb nagyjából amivel modellezni lehet, amíg valaki nem áll neki úgy istenigazából megvizsgálni a baleseteket. -
BerserkGuts
addikt
Ez a dummy bábú irdatlan nagy baromság mert így fejjel még a válficamomnál se estem el persze nem roller volt hanem új össztelós bicikli.
Sötétben a királydombnál benéztem az egyik épített ugratót még ülve is maradtam, mert nem láttam mire hajtok rá és jól megdobott az ugrató így orra buktam, de a fejemet akkor is reflexből védtem, hogy ne arra essek rá. Hanem a vállamat érte a föld és az ütés ha fejem lett volna biztos nem ülök többé biciklire.egy pro tipp este sötétben: Ne ugráljatok!
-
Reggie0
félisten
válasz
BerserkGuts #19336 üzenetére
Hajra, majd hozasd le ezt mint cikk a nature-ben
Sok sikert, drukkolok neked, meg egy nobel dij is kilatszik
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Reggie0 #19334 üzenetére
Mondom kezdődik az autizmus azt hogy raktad össze??? Alapokat nem értitek itt kezdődik a probléma.
Világon össze vetett adatokat nem látod meg a forgalmi helyzeteket ezt ell kell magyarázni meg mi számít ha nem az hányan halnak meg aztán erősködhetsz mindenféle baromsággal ha nem látod be hogy az emberekben van a hiba azon kellene változtatni de hogy gondolkozni is luxus kategória lett azon tudok meglepődni
.
-
PociAti
őstag
válasz
Casseius #19325 üzenetére
Akkor azt is tedd hozzá, hogy egy magatehetetlen dummy, azaz tesztbábú esetén. Végignéztem pár dummy-s videót, van amikor kis sebességű ütközéskor a bábu lába tőben leszakadt.
Ezekben a kísérletekben azt kellett bizonyítaniuk, hogy sérül a fej, és nem tudom mennyit kellett küzdeni rajta, de sikerült ezt az eredményt kihozniuk. Láttam már pár esést, de hogy fejjel előre így elrepüljenek, az azért elég ritka eset. Ott már a sebesség megválasztásával is gondok vannak, meg valószínűleg a látással is, hogy nem vette észre az előtte lévő jókora tereptárgyat.
-
Reggie0
félisten
válasz
BerserkGuts #19331 üzenetére
Nincs mit osszerakni ezen. Te a halalal vegzodo balesetek kozott keresned a sisak elonyeit. Megis mire gondolhattal, a nyitott koporsok aranyara?
A primitivsegrol meg annyit, hogy te jossz itt a korral, meg hogy felmentel 2 hegyre. Ha ez eleted csucseredmenyei, akkor nincs mirol beszelni. De mar az is szanalom, hogy ezeket ervkent probalod hasznalni...
Addig is egy kis csamcsogni valo neked, ha egyaltalan tudsz angolul:
Risk factors and injury patterns of e-scooter associated injuries in Germany
Accident Mechanisms and Injury Patterns in E-Scooter Users -
Casseius
tag
válasz
BerserkGuts #19328 üzenetére
Komoly érveid vannak, pont mint egy 12 éves szellemi fogyatékosnak, az hogy ez a szintet sikerült 50 évesen megütni, külön megmosolyogtató
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #19324 üzenetére
Az altalad emlitett video csak egy kerekparos propagandaoldal omlengese. Mutassal tudomanyos kutatast a temakorben.
A videoban levo hulyesegre hasonlot en is tudok: azert van keves komoly fejseruleses biciklibaleset hollandiaban, mert a sok betepett ember nem tud gyorsan kerekparozni. A videoban is latod, hogy talan mennek 10-el.
-
Casseius
tag
válasz
PociAti #19324 üzenetére
Sejtettem h kiemeled azt a részt, de semmi veszed azt h miért nem lehet a biciklihez hasonlítani az eséseket.
Minden MÁSODIK esésnél sérült az e-rolleres feje."While the speeds were similar to falls from bicycles, the key difference was the angle the head was at at the point of impact with the ground, which Imperials says highlights the need for e-scooter specific helmet testing methods. In total, 56% of the impacts were to the forehead and skull, with 44 per cent to the face."
"The speed of impact between a riders’ heads and the ground in a fall was comparable to a similar incident for a bicycle rider."
Remélem hogy csak az angol tudásoddal van baj és nem szándékosan értelmezel félre egy mondatot.
"A tanulmány megállapította, hogy még alacsonyabb sebességnél is a kerékpárosok feje és a talaj közötti ütközés sebessége az esés során hasonló volt, mint a kerékpárosok hasonló esete."Tehát nem az esés volt hasonló hanem a fej "becsapódásának" sebessége.
-
PociAti
őstag
válasz
Casseius #19321 üzenetére
Tehát a fejvédő eszköz csökkenti a fejsérülések kockázatát?
Ez a végső következtetés?Ilyen gondolkodásmódra faragtak rá az Ausztrálok.
Korábban a #18144-es hozzászólásban már kiemeltem az ottani tapasztalatok eredményét: "Ausztráliában a súlyos kerékpáros sérülések aránya ma 22-szer magasabb, mint Hollandiában."Hatástanulmány nélkül vezették be a kötelező sisak viselést, mert a fenti primitív következtetésnek, hogy a fejvédő védi a fejet senki nem mert ellenállni.
Ha valaki úgy használja a rollert, hogy nála szükség lenne a sisakra, akkor lehet az ő közlekedési szokásával van a probléma, vagy nem megfelelő eszközt választott a közlekedésre.
És még valami.
"tehát hiába van az embernek kerékpáros-motoros tapasztalata a roller teljesen más, összehasonlíthatatlan."
Miközben a cikkben is pont a kerékpároshoz hasonlítják.
"The study found that even at lower speeds, the speed of impact between a riders’ heads and the ground in a fall was comparable to a similar incident for a bicycle rider." -
Reggie0
félisten
válasz
BerserkGuts #19318 üzenetére
Es mit szamit, hogy hany eves vagy? 50 evesen is lehet valaki hulye.
"Nézzél utána inkább a statisztikának hány halálos roller balesetben segített a bukó sisak mielőtt hipotézised igazolod vannak jó statisztikák utána lehet járni én nem fogok segíteni arra ne várj."
Meg a kerdest se tudod feltenni ertelmesen. Ha egy baleset halalos, akkor eleg valoszinu, hogy a bukosisak nem segitett ilyen vagy olyan okbol. Mert ugye a halalos baleset azt jelenti, hogy meghalt a delikvens. Vagy szerinted a halal volt a segitseg? Logika 101.
-
ρσгτσ
addikt
"A sisak elleni kardoskodas sokkal jobban árt a rollereseknek, mint azok az emberek, akik folyamatosan meg akarják magyarázni, hogy hülyeség használni."
=
A sisak elleni kardoskodas sokkal jobban árt a rollereseknek, mint a sisak használata.
VAGY
A sisak sokkal kevésbé árt, mint azok az emberek, akik folyamatosan meg akarják magyarázni, hogy hülyeség használni.
Csak közben siettem, és úgy néz ki utólag rosszul sikerült módosítanom a mondatot.
-
Casseius
tag
válasz
BerserkGuts #19318 üzenetére
Találtam jó pár statisztikát és kutatást, mindegyik EGYÉRTELMŰEN állítja hogy a bukósisak jelentősen csökkenti, csökkentené a komoly sérüléssel járó balesetek számát, továbbá azt is hogy a rollerrel történő balesetek nagy része a fejet is érinti továbbá hogy a biciklis esések teljesen más kategóriába esnek az eszközök kialakítása és a vezető elhelyezkedése miatt, tehát hiába van az embernek kerékpáros-motoros tapasztalata a roller teljesen más, összehasonlíthatatlan.
Példának okáért egy ilyen kutatás, de van jó pár ugyanezzel az eredménnyel. [link]
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #19314 üzenetére
Van abban a mondatában egy mainly, azaz főleg. Amit viszont én
linkeltem, ott teljesen tárgyilagosan le van írva, hogy hol/hogyan.25 kph az általános limit, csak járdán csökken 12 km/h-ra. Bicikli
sáv pl. járható, bizonyos feltételek esetén. És most jön a legjobb:
bukósisak használata kötelező, kivéve ha orvosi, vagy vallási ()
okból felmentésed van. Szóval semmi gond: aki nem akar sisakot
venni, elég ha azt mondja, tiltja a vallása. (Probléma innentől?)
BerserkGuts: majd ha Ausztráliában akarsz rollerezni, akkor legyél
ennyire ideges, hogy kötelező rajta a sisak... Hogy nem a full face?
Nem. De nem is tiltják a használatát... (Ha te kimész az erdőbe, és
ott vereted, szíved joga, de közúton vannak szabályok. Ha nem jó,
és te jobban tudod, akkor csináld úgy. Még büntetés se biztos, ha
éppen nem vették észre. Sokan nem kötik be magukat. Dacból.
És jogosan? Ha 20 év alatt sose karambolozott akkor minek, nem?
(Ennek ellenére a rendőr majd osztogatja a csekkeket orrvérzésig:
lehet, hogy semmit nem ér el vele, de legalább szedi a zsetont.)
Szerk: egyébként járdán tényleg marhaság. A gyalogosnak sincs...
Ha valaki tényleg betartja a 12 km/h-t, annak szerintem nem kell.
Ha meg 32 km/h-val akar menni, ne sisakot vegyen, húzzon el de
krvagyorsan a járdáról. Ott menjen, ahol mást nem veszélyeztet...
(De ha van ilyen hely és az autó úton van, akkor full face a tuti.)
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #19317 üzenetére
Azért nem lehet autónál külön említeni a két fogalmat, mert sokszor egymással összefüggő a működésük. Sőt, van olyan is, ami egyszerre vezetést segítő/támogató és biztonsági berendezés is. Nem a tolatóradar vagy kamera a legjobb példa erre. Szerencsére ennél már jóval előrébb tartunk.
Semmilyen eredményeket nem vetítettem sehova. A hozzászólásom első mondatában leírtam a lényeget.
A sisak elleni kardoskodas sokkal jobban árt a rollereseknek, mint azok az emberek, akik folyamatosan meg akarják magyarázni, hogy hülyeség használni.
Többen is vagyunk, akik simán felvesszük úgy a sisakot, hogy közben nem ringatjuk magunkat hamis tévképzetekbe. Ez marhára nem a sisakon, hanem az emberek szellemi képességen múlik.
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Reggie0 #19302 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=sHkc83XA2dY
Mi van lehülyézel amikor te nem tudsz szöveget értelmezni miről van szó. Fussál neki újra!Hány éves vagy?
Én már elmúltam 50éves és sok mindent megéltem voltam már Magas-Tátrában, Kékesen, Tatabánya Turul szobornál és Ausztriában is biciklivel és még élek ezek után, de te nem tudom mi vagy de ne engem oktassál ki.Nézzél utána inkább a statisztikának hány halálos roller balesetben segített a bukó sisak mielőtt hipotézised igazolod vannak jó statisztikák utána lehet járni én nem fogok segíteni arra ne várj.
OFF-ba rakjad mert teljesen irreleváns ez nem roller téma hogy lehülyézel mert nem bírod felfogni, hogy én azért nem viselem, mert nem is megyek bele a kellős közepébe a városi közlekedésnek.
A bicikli utat használom meg a járdát de ésszel.
(Nyilván írtam majdnem elestem 1x mert még tapasztaltam a rollert és igen veszélyes tud lenni kis kerekeivel.)
Ha te ott feszülsz a forgalomban a kis sisakoddal amire olyannyira nagyra vagy menjél legyél vele boldog de engem te ne hülyézzél le.Addig is amin elgondolkodhatsz nagy összességében:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate [link]
Régen nem nagyon kellett semmi megvolt a kellő sebesség meg a rutin hogy odafigyeljenek egymásra de ez a telefonnyomkodós generáció amikor minden gyorsan gombnyomásra kell működjön akkor egy türelmetlen g@civé változtatja az emberek.
https://www.youtube.com/watch?v=sHkc83XA2dY [link]
Mintha egyes helyeken még mindig visszafelé járna az idő de simán elvannak egymás mellett és nem kell a rendőr hogy bírságolja agyba főbe őket mert szabálytalankodnak:
https://www.youtube.com/watch?v=KnPiP9PkLAs [link]
https://www.youtube.com/watch?v=1ZupwFOhjl4 [link]
Mindez nálunk elképzelhetetlen mert már egymást kiirtanák mivel mindenki megvan győződve arról hogy az az út ahol ő jár az az övé.
Gyalogos letakarítana ha tehetné az Ő útjáról de amikor nem a zebrán megy át visszakapja az autóstól mert rátolja a gázt hogy letakarítsa az Ő útjáról és nem engedi átmenni kényelmesen.
Pedig 100 méteren simán átgyalogolhatnál ha 50Km/h-val szabályosan mennének de nem azt nem engedik mit keresel ott a szabály az szabály menjél a zebrán az a te helyed és 100-al is rád tolja a gázt csak letudjon túrni az útjáról.
-
PociAti
őstag
Akkora baromságot írtál, nehéz volt nem reagálni rá.
Ha pedig olyan rossz példát hozol fel, mint az autók biztonsága, akkor illendő lenne hozzátenni, hogy azokkal az autókkal ha városi csúcssebességen, 50 km/h sebességgel nekicsapódsz egy álló járműnek, jó eséllyel karcolás nélkül megúszod az esetet. Idáig fejlődtek a biztonsági intézkedések. Vagy ha kellően okos a kocsi, akkor még az ütközést is megpróbálja elkerülni.
Ha már az ott elért eredményeket vetíted ki a rollerra, akkor vetítsd ki rájuk is azokat az intézkedéseket, amivel hasonló eredményt el lehet érni. Úgy lenne fair, különben más dimenzióban lévő dolgokat próbálsz erőltetve összevetni.
A hasonló biztonsági szinthez kb. 15 km/h-ra le kellene venni a rollerek maximális sebességét, vagy egy olcsóbb rollerre is elő kellene írni kb. másfél milliós védőfelszerelést, gerincvédővel, légzsákkel, térd és egyéb protektorokkal.
-
pescara
aktív tag
Hat szerintem ez nem hatna meg ott a rendoroket
-
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT #19287 üzenetére
,,Ha ez így van, akkor ott 5 mph limites rollereket szabadna csak árulni"
Hat ezt irja a video alatt.
,,Unfortunately, in Queensland Australia, you are mainly only allowed to ride them on the footpath, due to the fact that they aren’t registered. Government need to get their act together as bicycles are allowed on the roads." -
-
Tomi13
senior tag
válasz
Thunderzolee #19309 üzenetére
219.000 Huf-ra jön ki a G30P ha forintot választom.
A kérdés, hogy milyen valutában és mivel érdemes fizetni hogy a legjobban járjak... -
-
ρσгτσ
addikt
válasz
PociAti #19307 üzenetére
Még szerencse, hogy az autóknál nem akarja minden második ember bebizonyítani, hogy a biztonság öv és más biztonságot, vezetést segítő rendszerek hamis biztonságérzetet nyújtanak. Így megtehetem azt, hogy jól felszerelt autót választok.
Ráadásul már alapfelszereltségben is sok olyan extra van, amiért régen külön kellett fizetni.
Így ha emiatt kevesebb ember vezet az utakon már boldog vagyok, mert kevésbé veszélyeztetik mások testi épségét azzal, hogy bizonytalanul állnak a biztonságot segítő, mára már kötelezővé tett rendszerekhez.
-
PociAti
őstag
"Akinél pedig a sisak hamis biztonságérzetet nyújt, az egyáltalán nem való az utakra."
Ezek szerint senkisem való az utakra?
Így is hozzá lehet állni.
A mértékén lehet vitatkozni, kinek mennyire befolyásolja a döntéséit, viselkedését, de ignorálni a pszichológiai hatását strucc politikának tűnik.Ha rolleren szóba kerül a sisak viselés indokoltsága, akkor arra a közlekedési módra valószínűleg nem a roller lenne a legmegfelelőbb eszköz. Talán egy robogó, vagy egy autó, ha nincs meg a biztonságos, jól kiépített infrastruktúra.
-
Casseius
tag
Annyira nevetséges ilyen sorokat olvasni amikor valaki megpróbálja megmagyarázni hogy 100-ból kb 95 esésnél megvéd a fullface sisak a komolyabb sérülésektől, de ne legyen hordva mert 5 esetben kitört a nyaka a szenvedőnek vagy mert kapott egy laza agyrázkódást
-
Tomi13
senior tag
DHGate-es roller vásárláshoz honnan tudnék kupont szerezni? Van valakinek ötlete? Amiket a neten találok azok általános 3-4%-os kuponok DHGate-hez.
-
Reggie0
félisten
válasz
BerserkGuts #19295 üzenetére
Mindig van olyan hulye, aki meg akarja magyarazni, hogy ami ved az igazabol nem is ved. Ezek az emberek olyanok a kozlekedesbiztonsagnak, mint az antivaxerek a pandemianak...
-
ρσгτσ
addikt
válasz
BerserkGuts #19300 üzenetére
A sisak arra való, hogy esésnél, balesetnél csökkentse a fej- és arcsérülések kockázatát. Nem véd meg mindentől. Ezt kellene megérteni hittérítés helyett.
Akinél pedig a sisak hamis biztonságérzetet nyújt, az egyáltalán nem való az utakra. Mert annak a fejében sincs rendben minden. Ez olyan, mintha azt mondanám a biztonsági öv miatt megyek 100 -zal 60 helyett.
Aki nem akar sisakot hordani ne tegye. Nekem aztán édes mindegy. Azt viszont ne akarjuk már megmagyarázni, hogy aki hordja az hülye. Mert kb. már ott tartunk.
Szerk.:
Egyébként én azt gondolom, hogy nem a rollerezők száma a legfontosabb. Hanem az, hogy akik ezeket az eszközöket használják, biztonságosan és a szabályoknak megfelelően közlekedjenek. Függetlenül attól, hogy sisakot vesz -e vagy sem.Felőlem aztán bárki összetörheti magát, de ne veszélyeztessen másokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest