Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz lolka1980 #47806 üzenetére

    4 vezeték az valószínűleg 2 db, egymástól szigetelt tekercs, ami könnyen kimérhető (főfázis + segédfázis). Vagy munkatekercs, indítótekercs néven. Általában segédfázis tekercse vékonyabb, nagyobb ellenállás mérhető.

    Ha a segédfázis hasonló vastagságú és ellenállású, akkor nagyobb valószínűséggel üzemi kondenzátoros.

    A motor teljesítményét méret alapján meg lehet saccolni, áramrelét is lehet hozzá saccolni, végeredményben pedig úgyis kiderül a próbaüzemnél, hogy stabilan meghúz, elenged, normálisan kapcsol, vagy nem. Egy ilyen motor nem ég le azonnal, a kísérleti szakaszban van idő áramtalanítani, melegedést figyelni.

    A relés indítókondi is kitalálható próbával. Addig kell növelni, míg stabilan bepöccenti a motort. Nagyobb érték felesleges, illetve túláramot okozhat, utána pedig úgyis lekapcsolódik. Ha a kondenzátor kevés, a motor csak búg, nem bír elindulni, csak ha belököm valamelyik irányba.

    Üzemi kondenzátornál célszerű ampermérőt beiktatni mindkét tekercs körébe. A segédfázis árama közelítse meg a főfázis áramát. Háromfázisú motor felhasználása esetén szintén.

    Háromfázisú motornál a kisebbek (1-2 kW alatt) csak 230 V-os tekercsekkel rendelkeznek általában, ezért csak csillagba köthető.

    Szinkron fordulatszám a póluspárok száma alapján kalkulálható (50 Hz / p), csak ehhez sajnos szét is kell szedni a motort. Az aszinkron fordulat ennél valamivel kevesebb, a terhelésfüggő slip miatt.

Új hozzászólás Aktív témák