Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
tknof1871
őstag
Első körben átgondolnám ér-e ez a projekt 1,5-2 milliót.
Annyit soha. Akkor ez megoldódott.#73097 Sirandrish
Ha annyira kell hogy kvázi a fejed fölé repülj 20-40 méter magasságba,
A vízszintesen megtett távolság lenne minimum 40 méter. A visszaúttal együtt 80 méter. Lehet 20-40 méter magasságból nem is lehetne látni.és megnézd egy kis ablakon
1x1 méter és nem egy. Különböző magasságokban vannak.#73098 Schaf
Érdemes volt itt felhozni. Vásárlás előtt nyilván megkérdeztem volna a munkahelyem hogy nekik így jó lesz-e. Még az a pici Tello is +40 000 Forint.https://legter.hu/blog/dron-torveny-2021-erthetoen-szakertoktol/
DRÓN KATEGÓRIÁK
Nyílt kategória
Várhatóan sok hobbi drónos és ipari felhasználó ebbe a kategóriába fog tartozni. A nyílt kategória alapkövetelménye, hogy a drón legfeljebb 120 méterre távolodhat el a föld legközelebbi pontjától, továbbá a távpilótának segédeszköz, például távcső nélkül folyamatosan látnia kell a drónt.
Ezzel lett volna probléma. -
Schaf
tag
válasz
Sirandrish #73097 üzenetére
Alapból wgy gyár épület környékén akar repülni, igy elsőnek csak A1 vagy A2 nyílt művelet jöhetne szóba... azonban odaírta, hogy nem fogja látni a drónt, azaz BVLOS-t akar repülni.
Na ehhez már nem lesz elég a "veszek egy drónt és ott az osztrák vizsga"
A BVLOS-hoz műveleti engedély kell makd, ha a terület lakott, akkor eseti légtér is, plusz az ehhez szükséges tanfolyamok és vizsgák.
Akárki már nem repkedhet egy Tescos drónnal ahol akar... Az EU rendelete és a házai szabályozás alapján.
-
tknof1871
őstag
A munkahelyemről írtam. Ezek a tartályok tulajdonképpen tornyok. Ahogy nőtt a cég körbeépültek. Én nem akarok felmászni, hogy megnézzem mennyire vannak feltöltve.
A terv, kimegyek a csarnokból, elindítom a drónt (ja quadcopter), 7 méter magasságban már a csarnok fölé repülhet és onnantól csak a kamera képe alapján tudom merre jár. 3 tartályt kell megnézni. Olyanok, mint a gabonasilók. Különböző magasságokban van rajtuk néhány ablak. Onnan lehet látni meddig vannak megtöltve. De egyiknek se ugyanabba az irányba néznek az ablakai. -
twine
veterán
válasz
tknof1871 #73092 üzenetére
Szia! Én ezt a témakört kicsit megeroszakolosnak érzem...
Szerintem ha tényleg a cél a fontos,és nem a drón vásárlás valamilyen indokkal, akkor nézz be az okosotthonos topicban,,,csomó ilyen víz érzékelő van amiről olvastam....
Talán olcsóbb is mint drónt venni...a smarthome ezen szeglete engem pont nem érdekelt, ezért csak fél szemmel olvastam mindig, de hogy van ilyen, az biztos...Szerk...
Mondjuk én sem gondoltam ezt végig, mert ha egy mező közepén van ez, és egy gazdasági épület, ahol 0 internet van, akkor nyilván ki is esett ez az ötletem... Bocsánat -
tknof1871
őstag
Üdv!
Sajnálom, ha már kérdeztem. Visszaolvastam, kerestem, de nem találtam a kommentem.
Arra vagyok kíváncsi milyen felszereltségű, képességű kopterrel lehetne megoldani ezt a feladatot. Kb. mennyibe kerülne, gyári új vagy házilag épített lenne az olcsóbb. Ha lehet akkor mindkettőre kaphatok konkrét példát?
Kültéri tartályok töltöttségi szintjét kellene megnézni. Az oldalukon bizonyos magasságonként ablakok vannak. Körbe lettek építve. Most ha tudni kell meddig vannak megtöltve akkor valakinek az épület tetejére kell mászni.
Kültéri használat. Mondjuk naponta 2 repülés. Azt hiszem ajánlott tulajdonság a Wind Proof, Altitude Hold.
Közvetített kép alapján kell repülni Kivéve a felszállást és leszállást. -> Kamerát kell vinnie. FPV. Az se baj ha fekete fehér. Szerintem ajánlott a Failsafe, RTL, RTH tulajdonság.
Repülési távolság, kb 60 méterre kell elrepülni és vissza. 15 méter repülési magasság kell. Youtube videók alapján úgy tippelem felszállástól leszállásig 5 perc repülésnek elégnek kell lennie. Viszont láttam egy videót amit télen vettek fel és lezuhant a quadkopter. A kommentátor szerint a hideg miatt nagyon lecsökkent az akkumulátor kapacitása. Egyszer csak leesett.
Nem egy akadálypályán kell repülni, de van egy "zsákutca" amibe be kell repülni és ott a végén talán egy 10 x 5 méteres helyen megállni, helyben 180 fokos fordulatot csinálni és kijönni. Ez lehet a legbonyolultabb manőver. Ha belegondolok, akkor lehet, hogy a 15 méteres repülési magassággal már semmibe se ütközik bele. A tartályok és épületek felett tud repülni és csak lesüllyed 2 ponton és körbenéz majd felemelkedik. De ehhez meg az kell, hogy a kamera vízszintesen és lefelé is tudjon nézni.
Ha leesne az nem lenne jó. Valakinek fel kellene mászni. A téma összefoglalóban az akkumulátor kapcsán szóba került a tűzveszély. Ha ráesik egy épületre és kigyullad az nagy baj lenne.
Kell távirányító vagy mindent megoldhatok a POCO X3 Pro telefon kijelzőjéről? -
Zoagel
csendes tag
A te neveden van, neked kell levetetni, az ügyfélkapun tudod intézni.
Schaf: köszi a Drone Hungary társalgóban megtaláltam a kérdéseimre a választ, nem akarlak itt tovább fárasztani a kérdéseimmel.
-
twine
veterán
Srácok...
Segítsetek nekem légyszíves...
Volt egy Phantom a tulajdonomban, amit annak rendje és módja szerint (talán még tavaly)bejelentettem a hatóságnál. Kaptam rá lajstrom számot, és üzembentartóit...Én viszont pár napja eladtam egy embernek, de nem írtunk róla semmilyen papírt, stb...
Most ilyenkor mi történik? Le kell ezt nekem jelenteni valahol? Gondolom, hiszen "hatóságilag" hozzám van kötve a gép..ha bármit történik -okoznak vele, én szereplek elvileg nyilvántartásban, mint tulajdonos...Mi történik ilyenkor?
Remélem nem kell hozzá a vásárló,mert azt sem tudom kinek adtam el...
-
Zoagel
csendes tag
A vizsgán nekem nem volt olyan kérdés, hogy mi a lakott terület definíciója, amit mindenki máshogy értelmez. Ha innen nézed akkor ahol laknak? Ha onnan akkor ami a közig határon belül van. Ha amonnan akkor meg a tábla jelzi. Ha nem jelzi, akkor meg ahonnan a hatóság annak ítéli meg.
Pont ezért kérdeztem, hogy ez pl lakott terület? Szerintem nem, de a légtér.hu ezt írja arra a területre: Dél-pesti Centrumkórház - Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet - Merényi Gusztáv telephely AFIS-t nem biztosító repteret körbevevő légtér - tehát itt tilos reptetni.Tehát akkor a CTR No Drone Zone = 40 méter alatt engedélyezett. Amúgy ha a MDS zölddel jelzi, akkor légügyileg lehet? Más buktatója is lehet, pl lakott vagy magán terület? (mondjuk egy bányató?)
-
Schaf
tag
válasz
Zoagel #73082 üzenetére
Na jó...
Hogy van neked A1/A3 vizsgád?
Holnap lesz egy fejtágító este A1/A3 témában, ha nem sajnálsz rá egy kis aprót.
Tudom kicsit reklám, de az oktatás talán elfér és nem sért topic szabályt.
Lesz szó sokmindenről.. C osztályokról, EU szabályokról, légtérosztályokról, CTR és TMA, NDZ, stb.
A lakott területet jelenleg a hatóság a józan paraszti eszedre bbízza. Közig határon belül annak tekinti. Az EU jogszabály egyébként nem lakott területről beszél, annak csak az Eseti Légtérnél van jelentősége, amit viszont a magyar jogszabály egyelőre nem definiál.
-
Zoagel
csendes tag
Most már értem, ezek szerint CTR-ben voltam (NDZ-n kívül), és már tudom is mit jelent.
Az MDS valóban engedte 40 méter alatt (felette nem ezt írtam is), de a DJI Fly folyamatosan írta hogy Ferihegy approach és azonnal fejezzem be amit csinálok. 10 méterre se repültem fel, a fák alatt voltam. Amúgy itt 1200 lábon (kb 360 méteren) szoktak repülni kisgépen és helikopterek is, szóval aki kicsit feljebb megy az lehet befigyel az ablakon.
Amúgy mi számít lakott területnek? A Népliget, vagy a Városliget lakott terület?
A város közigazgatási területére gondolnak a lakott területtel? -
Schaf
tag
válasz
Zoagel #73080 üzenetére
Nyilván azért, mert LHBP CTR-ben akartál repülni. Az NDZ zónán kívül, de a CTR-ben, ahol 40m a maximális megengedett repülési magasság Eseti légtér nélkül lakott területen kívül, mivel felette megint NDZ légtér van.
LHBP körül van egy LHBP_NDZ, ami eleve tiltott és egy LHBP_CTR_NDZ ami viszont csak 40m felett. A reptértől kb 2 km-re már találsz helyet ahol ilyen alacsony magasságban repülhetsz.
Az MDS jól jelezte a korlátozást.
Arra figyelj, hogy lakott területen belül Eseti Légtér akkor is kell, mert az teljesen más tészta... -
Zoagel
csendes tag
A HC alkalmazása zöld jelet adott, igaz 120 méteren nem, de 30-on igen abban az 50m sugarú körben amit megjelöltem. Fura volt hogy egy vonalon nem jött vissza, mint ha egy fal lett volna, igaz ott már közel voltam a No Drone Zone-hoz. Nekem is fura volt hogy a MDS engedte, a DJI Fly pedig folyamatosan jelezte hogy LHBP miatt nem repülők jó helyen.
Mit jelent az, hogy "Budapest CTR No Drone Zone"?Szükséges légiforgalmi irányítói engedély a Budapest CTR-ben történő drónozáshoz?
A Budapest CTR azon légtérrészeiben, ahol lehetőség van földfelszíntől számított 40 méteres (AGL) magasságig repülést végrehajtani, a pilóta nélküli légijárművek mentesülnek a Budapest CTR-ben, mint ellenőrzött légtérben a légijárművek légiforgalmi irányítói engedély alapján történő működtetésére vonatkozó követelmény alól.
Közben megtaláltam, akkor ebben a zónában a 40méter a max és nem kell külön approach engedély.
-
Schaf
tag
válasz
Zoagel #73078 üzenetére
A Minivel jelenleg A1 műveletet végezhetsz BÁRHOL, ahol az MDS (MyDronespace) engedi.
Az átmeneti időszakban a hatóság egyelőre nem foglalkozik azzal, hogy a Mini elvileg nem fér be 250g alá, mivel a művelet úgyis 500g-ig végezhető.
Egy A1/A3 jogsi azért nem árt meg senkinek sem.
Tehát ami a Minihez 250g alatti súly esetén kell:
- Regisztráció (Üzembentartó és a Drón regisztrációja IS!)
- MDS regisztráció és használat.
- Lakott területen Eseti Légtér.
Ha a mini szoftvere jelzett, annak oka van. Akkor ott az MDS sem engedne elvileg repülni... -
Zoagel
csendes tag
Itt szeretnék repülni 250g alatti regisztrált és nyilvántartott drónnal, Mydronespace appon ha kérek rá engedélyt, akkor 120 méter alatt ezt megtehetem?
Nem lakorr terület, nem magán terület,, a reptér közel van ugyan, de nem No Drone zone.
A DJI Mini jelzett hogy nem kéne, és vagy "cancel" vagy megadom a telefonszámom. A GPS be volt kapcsolva és a telefon amivel vezéreltem volt internet kapcsolat. Lehet ez volt a baj, nem kéne se internet elérés, se GPS?
Segítsetek értelmezni kérlek, mert ez a térkép és a jogtiszta repülés elég zavaros számomra. -
cd334
tag
válasz
SpydeR3412 #73076 üzenetére
A lepényhal meg előre
FC-ben nekem sincsenek jó tapasztalataim. A motorok elvileg eddig rendben vannak, szerintem azzal nem lesz probléma, elvileg sokan használják szeretik ezt a típust.
0703 23kkv vs 0802 22kkv, passzolom, mert én SP!T-től hallotam, hogy nemrossz súly teljesítmény arányban, talán ő többet tudna erről mondani.
Az én baráti elvagyok szépen stílusomhoz, tlejesen jó a 0802 19/19.5kkv -
SpydeR3412
aktív tag
Igaz. Csak tudod, a remény hal meg utoljára
Nekem nincsenek jó tapasztalataim a Betaval, ebben a motorban is csak a forraszthatóság ér fel az ingerküszöbömig. Viszont, hogy végre meglépte ezt a hm is, az nagyon jó hír. Nekem az egyetlen hátránya ezen mociknak a kábel tőből szakadása. Amúgy lehet ütni-vágni nagyon jól bírják.
19kkv-t már csak a 7es gépen használok, azt is csak 2s-en (Betafpv sajnos nem bírja).6osra meg a 0802/22kkv van, bár az is egy 7es vázban ül most... A 07/23kkv-t tudod hasonlítani a 08/22kkv-hez? Gondolom a 8as moci erősebb valamivel, viszont amíg nem volt addig 7esek voltak azokban a gépekben és jót mentek úgy is.
-
DJGABI
addikt
válasz
bigmasterg #73070 üzenetére
meg kell próbálni, de nem hinném, gondolom valami saját protokol.
igazából már kis pénzért vannak távok, amiket csak rádugsz a gépre, aztán megy. későbbiekben is tudod ezt pl használni [link]
-
cd334
tag
válasz
SpydeR3412 #73073 üzenetére
Ja hát mindig minden termék a legjobb legszebb, legtutibb, ha a gyártója ajánlja. Szerintem nem rossz motor, előny a forrasztható csatlakozás és néha olcsón lehet kapni a többihez képest és még rendesen is megy és minődége is van.
Ha könnyű gyors motort szeretnél, ami pörög, akkor HM SE0702 23kkv, de ez igazából 20g alatt megy nagyot.Bár most ért meglepetés a Mobula6-hoz elfogyott a cseremotor és rendeltem a xt-xinte-től egy szett cseremotort és már a EX0802 19kkv is forrasztható csatival jött. HM is próbál újjítani. Mondjuk végre léptek, mert ezek a kiszakadó motorvezetékek voltak a HM motorok egyik nagy rákfenéje.
-
cd334
tag
válasz
SpydeR3412 #73069 üzenetére
Melyik marketingre gondoltál?
-
Celtis
veterán
válasz
Rodzser Mór #73011 üzenetére
Ma kipróbáltam, de nekem ez nem működik. Ha csak a bal kart mozgatom, akkor semmi nem történik. Ha mindkét kart le és kifelé húzom, akkor beinditja a propellereket, de ehhez megint két kéz kellene.
-
bigmasterg
addikt
Sziasztok!
Autel Evo nano távirányítóját pc-re kötve lehet szimulátorral használni?
Szeretnék szimulátoron tanulni, esetleg majd idővel megpróbálni manuálisan repülni.
Családon belül van egy autel drón, aminek a távját kvázi bármennyi időre kölcsön tudom kérni, csak nem tudom menne-e. (Amúgy Playstation kontrollerrel tudok szórakozni, de nem biztos hogy az a legpontosabb). -
Zoagel
csendes tag
válasz
Sirandrish #73066 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
Neked mennyi idő volt a beküldés után? -
Zoagel
csendes tag
válasz
Sirandrish #73064 üzenetére
Itt meg a "képzések engedélyezése" van a képen.
Komolyan ezt válasszam a nyilvántartásba vételhez?
Biztos hogy nem az "UAS eszköz nyilvántartásba vétele" a megfelelő ügytípus?
A levél tárgya mi legyen, illetve a szövegbe mit kell írni? Ezt ha beküldöm, kapok majd egy automata válasz levelet azonnal hogy befogadtuk, és ha jön a visszaigazolás néhány nap vagy hét múlva, akkor fizessem be? -
Sirandrish
legenda
válasz
Zoagel #73063 üzenetére
Nézd ezt is közben!
Itt le van írva, én is ez alapján adtam be, és elfogadták gond nélkül a nyilvántartásba vételit is, és az üzemberntartóit is.
Befizetni azután fizesd be hogy beadtad a kérelmeket, és kaptál egy visszaigazolást arról hogy beérkeztek. Én így csináltam, és működött -
Zoagel
csendes tag
válasz
Sirandrish #73062 üzenetére
A leírásban nincs link az epapiros nyilvántartásba vételhez. Ha te látod akkor linkeld be ide kérlek. Az epapir amúgy megvan, eljutok arra az oldalra az ügyfélkapun keresztül amit említ, de ott nem értem.
Szóval a papíralapú postai úton regisztrálás az megvan, de "szeretném nyilvántartásba is venni az ügyfélkapun keresztül". Pont a lényeget nem mondja, vagyis valami lajstrom iránti kérelemről beszél és "lajstromnyilvántartást" mutat (ezeknek nincs lajstroma), de nem az "UAS eszköz és/vagy üzembentartó nyilvántartásba vétel" kéne? Nem lehet hogy a saját építésűnél mondja a teendőket ott?
Továbbá mikor kell befizetni? Előtte, utána? A csekket hova, vagy ha utalom akkor hogy bizonyítom hogy és arra befizettem?
Szóval melyik téma és ügytípust válasszam az üzembentartói és a drón nyilvántartásba vételéhez? Ez 2x2 ezer forint lesz amúgy? -
Sirandrish
legenda
válasz
Zoagel #73061 üzenetére
Hogyan regisztráljuk a drónokat? - Drone Hungary
Ebből mindent megtudsz hogy mit hova, és hogy kell regizni ésatöbbi.
Illetve a leírásban linkek is vannak mindenhez. -
Zoagel
csendes tag
Vettem egy DJI minit használtan, milyen teendőim vannak vele kapcsolatban? Beregisztrálok a DJI oldalon, és szeretném nyilvántartásba is venni az ügyfélkapun keresztül (250g alattit is kell?).
Mi ennek a menete?
Magát a drónt és magam is regisztrálni kell?
Pontosan hol, mit válasszak, mit írjak nekik a szabad szöveges részbe?
Ha ezek megvannak, akkor lakott területen kívül (ami relatív mi minősül annak) már szabadon repülhetek 120 méter alatt, mydronespace használatával? Tömeg fölött nem, és nem beavatott emberektől 150 méterre?
Lengyel jogsim van még tavalyról, de volt eddig normális drónom. -
cd334
tag
válasz
SpydeR3412 #73056 üzenetére
Na megvan a tapasztalat, ami nekem lejött az, hogy kb. repidőre ugyanaz mint a korábbi ex0802 19kkv, de agilisabb. Nekem tetszett, az én szintemen értelmes továbblépés a Blue65. Nagyon jó volt repülni vele.
Egyébként én a UAVtech féle preloaded pidekkel és rattel tolom stab módban.
Betafpv 20% kupon hétfőn valameddig: NATE22BF
-
vandor01
senior tag
Blikk hir..... de ha mar a fele igaz???
https://www.blikk.hu/ferfiaknak/tech/elektromos-auto-akkumulator-feltoltesi-ido-gyorsitasa/thhvlc0 -
KisApám
addikt
A DJI MAVIC MINI 2-höz Androidos progit mit ajánlotok?
Litchi for DJI Drones -
cd334
tag
válasz
SpydeR3412 #73054 üzenetére
Köszi!
Eddig EX0802 19kkv-val repültem. Igazából ma este lesz alkalmam sok akksit beletenni, majd beszámolok róla. Egyébként ezt a típust elég jónak tartják többen is. Mág volt egy kisérletem e NBD gold 18kkv motorokkal, de az valahogy nem jött be. Pedig az se drága. A Betafpv-nél ez a motor most kifejezetten olcsó volt(pörgettem egy 20% kupont), de asszem, hétfőig van Mr. Schutterbug valamelyik videójában 20% folyamatosan és úgy nagyon megéri. -
-
cd334
tag
Hogy egy kis más jellegű dolog is legyen. Elkészültem egy újabb saját építésű kis drónnal a beltéri versenyekre. A neve Blue65. Nagyon tiszta és egyszerű design lett.
Speckók elérhetők itt:
https://rotorbuilds.com/build/30367 -
twine
veterán
válasz
SpydeR3412 #73049 üzenetére
B@kter...köszönöm, hogy szóltál...
[link]
Ez talán működik -
twine
veterán
Olvasgattam ma a DJI forumot, és szembe jött velem ez...:
TRYP FPV : The Drone Racer Simulator
Próbálta már valaki?
Én legutóbb az UNcrashed-et vettem meg, ami nagyon szép szvsz., de erről a TRYP-ről nem is tudtam, hogy létezik... -
twine
veterán
válasz
Grillo #73046 üzenetére
Én biztos vagyok benne, hogy "de"...
Mármint bármilyen cinewhoop jellegű drón lehet ez, ami DJI AIR unit-al van szerelve, vagy Vistával...
tknof1871:
"Ott a DJI logo is a videon."Annyit írnak, hogy a DJI FPV szemüvegének közvetített, és rögzített képét látod...
Egy évvel ezelőtt ez még nem az AVATA volt. Akkor még csak a DJI FPV Combo-ja volt piacon ilyen szemüveggel, de az FPV gépe meg nem ilyen a DJI-nak.
Ez bármilyen Cinewhoop jellegű gép is lehet... -
tknof1871
őstag
Üdv!
Ez milyen DJI lehet, amit a rendőrök használnak a ház felderítésére? Milyen más drónok tudnak még ilyet?
A nekem érdekes tulajdonságok:
A drón irányítója látótávolságon kívül is tudja irányítani.
A kamera közvetlenül a drónra van rögzítve. Szerintem nem lehet a dróntól függetlenül mozgatni.
Kültérről indul, akkor valamennyire ellen kell állnia a szélnek.
A résnyire nyitott ajtón átrepül. Nagyon kicsi lehet a mérete. Talán max. 30 cm széles a rotorlapátokat is beleszámítva.
Közben nekiütközik valaminek. Nem esik le, repül tovább. -
phantie
csendes tag
Istenem! MEkkora poén ez a zümmögősdi! csak asszem nem árt azt a vizsgát megcsinálni, vagy a rendőrbácsi rám szól.
-
Skynet258
veterán
válasz
SpydeR3412 #73039 üzenetére
A mi szemünkben igen, de nem mi hozzuk a törvényeket...
-
-
Zoagel
csendes tag
-
Zoagel
csendes tag
válasz
phantie #73031 üzenetére
phantie: játék drón hogy lehet kamerás? Vagy játék, vagy kamerás. Pont most a napokban volt róla szó.
Kiscsőke: gyerek drón: [link]
9 éves gyerek nem teheti le az A1-es vizsgát, kamera nélküli játékot viszont irányíthat. Amúgy ha mindenképp kamerás kell és illegálisan akarjátok használni, akkor [link] vagy [link] vagy [link]Sirandrish: aki nem tud kézbe leszállni minivel, annak minek drón? Küln ilyen funkciója is van. Olyan mint ha az autóval nem tudnál parkolni. Inkább be se kapcsolja az ilyen.
-
phantie
csendes tag
Sziasztok!
Most jött egy játék drón, egy s 167-es.
megcsináltam mindent a leírás szerint, de csak nem akar repülni. Lát 8 műholdat, a mobillal meg a távirányítóval is szinkronban van. A kamera is működik, de azt írja ki, hogy indoor módban van, valamint, nem reagál a feloldásra. Se a távirányítóval, se a mobilról.
Van valakinek valami javaslata. Bármilyen ötletnek örülnék.
phantie -
Sirandrish
legenda
válasz
Pandabarat #73028 üzenetére
A linken van 75centis is (én azt vettem), azon egy mini 20szor elfér...
Ha esetleg 30 minid lenne, annak ott a 110esÉn kézbe akkor szállok le, ha nem tudom elég síkra tenni a padot...
Mondjuk az tény hogy a keze az embernek általában kéznél van..
-
Pandabarat
csendes tag
válasz
Sirandrish #73025 üzenetére
Ez jóval nagyobb és másra is használható, tehát praktikus.
Felőlem egy lepedőre is leszállhat, és a kezemre szoktam mert az mindig kéznél van.
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
Sirandrish #73025 üzenetére
Szerintem összehajtva kisebb is a gyári landing pad, ahogy a fényképekről kivehető.
-
Sirandrish
legenda
válasz
Pandabarat #73023 üzenetére
Ugyanezért a pénzért, pont ugyan ekkora, pont ugyan így működő, kifejezetten landing padnak gyártott cucc is kapható, amin gyárilag van H betü.
-
Pandabarat
csendes tag
válasz
Rodzser Mór #72999 üzenetére
Ebből a fotós derítőből a 60cm átmérőjű szerintem elég, össze lehet hajtani kicsire és csak néhány gramm a súlya, az ára pár ezer forint használtan, az se baj ha használt és kopott a fényes fele. A másik oldala általában fekete, tehát egy H matricával erre a célra is tökéletes:
-
Pandabarat
csendes tag
válasz
Pandabarat #73021 üzenetére
Egy fb csoportban megtaláltam a megoldást: a Tello FPV app ami sokkal jobb mint a free amit adnak hozzá.
Szép napot mindenkinek! -
Pandabarat
csendes tag
Hali, tudja valaki hogyan kell Xbox S/X kontorollert csatlakoztatni DJI Tello-hoz? A telefon bluetoothon kapcsolódik a kontrollerhez, működik is vele az andoid menüében és a játékokban is. A Tello-t wifin kapcsolom a telefonhoz, de csak az alkalmazással tudom vezérelni, a kontrollerre semmit nem reagál. Be kell állítani még valahol, vagy be kell kapcsolni, kalibrálni, vagy hogy lehet működésre bírni?
YT-n látom hogy minden vacak kínaival életre kel, erre egy új eredeti 25 ezer forintos gyárival meg nem? -
SpydeR3412
aktív tag
válasz
Kiscsőke #73019 üzenetére
Ajánlani nem tudok típust, de ezzel a gyártóval szerintem nem fogtok mellé lőni.
-
Kiscsőke
aktív tag
Sziasztok!
A 9 éves fiam szeretne karácsonyra kapni egy kamerás drónt. Tudtok ajánlani ~20-25k körül?
-
twine
veterán
válasz
SpydeR3412 #73017 üzenetére
Köszönöm szépen!
Az az igazság, hogy hivatalos "Dji áron" nem lenne itthon ez a két holmi egyszerre, de "a piacon" találtam mindkettőt foliazva bontatlanul olyan áron, hogy első körben megvettem a minit, majd 3nappal később odaálltam a kis feleségem elé, és elkezdtem a kezemet tördelni, hogy ok ,hogy most vettük a minit...de találtam egy fpv szettet bontatlanul olyan áron,hogy......
De a phantomnak és a Fatshark-nak mennie kell...ennyire azért nem engedte halmozni
-
Skynet258
veterán
válasz
Sirandrish #73015 üzenetére
Nekem is mini 2 van, ha alákapsz a szenzor alatt akkor persze menekül, de én sem értettem miért lenne ez nehéz folyamat, főleg olyan amit tanulni kellene...
-
duni84
aktív tag
válasz
Rodzser Mór #72999 üzenetére
a mini 1 pont le tud szállni kézbe, nem? felszállni ugyanonnan. a többi DJI-nál is működik a kézbe leszállás, mert van rajtuk alul szenzor (vagy tenyérbe vagy megfogod 2-3 ujjal, amikor már a leszállás fázisban van a tenyered fölött.
-
Celtis
veterán
válasz
Rodzser Mór #73010 üzenetére
Nem megyek a géphez, hanem minél lejjebb van, annál közelebb irányítom magamhoz. Amikor fejmagasságban van, csak előrenyújtom a kezem. Amikor kicsit visszaemelkedik a közelség érzékelő miatt, akkor full le.
Nagyon stabil a gép nem tartok tőle, hogy nekem jönne. -
Celtis
veterán
válasz
Rodzser Mór #73011 üzenetére
Ezt nem tudtam. Nagyon jól hangzik. Ki fogom próbálni.
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
Celtis #73009 üzenetére
Én többször a karral szálltam fel, a kiejlzőt nem kell piszkálni (Mavic Mini).
Bal kart le húzom (azaz magam felé) és aztán balra: bekapcsol a propeller. Elengedem a kart. A gép ilyenkor egyhelyeben van még a padlón, de bekapcsol a propeller.
Utána a bal kart előre tolom, ekkor felpörög jobban a propeller és felszáll a gép. Addig a magasságig, amíg nyomom előre a kart. -
Rodzser Mór
senior tag
válasz
Celtis #73009 üzenetére
MIlyen magasságra állsz be a géppel kézbe landoláskor?
Egyes írások szerint az a biztonságos, ha fejmagasság fölött van a gép. Így alulról, biztonságosan lehet megközelíteni a gépet, nem lóg be oldalirányból az ember karja sem, mert felfelé kell a gépért nyúlni. És így a fej is védve van talán jobban.
-
Celtis
veterán
válasz
Rodzser Mór #73004 üzenetére
Kézben van a táv. Leszálláskor csak aláteszem a tenyerem és lefelé húzom a kart. Két ujjal megfogom amikor leér. Forgatni sem kell a drónt, mert magától leáll. Nagyon könnyű, soha nem volt gond, nem ért hozzá az ujjam a propokhoz.
A felszállás azért macerásabb, mert a telefon képernyőjén is kell matatni és felszálláskor vagy 1 méterre felemelkedik a drón. Voltak emiatt ijesztő pillanatok amikor kilátóban, tető alól szálltam fel.
-
twine
veterán
Sziasztok!
Mennyi régi arc...
rég nem volt ennyi hozzászólás egyszerre ebben a topicban...
Ki gondolta volna, hogy egy landing pad probléma hozza így össze a "brigádot"
Én kézben landolok évek óta a phantommal is, és az 5"-os Racerrel is...semm bonyolult vagy aksigyilkos dolog nincs benne, acroban berepülök magam elé, átcsattintom stab módba, aztán disarm-al a kezembe ejtem...Más...:
Mivel ugye realtive sokat megyek a racerrel is, és sokat látok más srácokat is repülni, folyamatosan ütöttem a fejem a falba, hogy az analog mellet tettem le a voksom, amikor megvettem a HDO2-t, és borzasztóan irigyeltem a srácokat,akik hozzám képest elképesztő távokat tudtak berepülni, akár tereptárgyak mögött...
A másik problémám a Phantom 4pro V2 volt, ami méretéből kialakításából adódóan aránylag nehézkes arra, amire használom...fotós kollégát ugyancsak irigykedve nézem mindig a mavic-el, hogy csak kicsattintja a karokat kapcsolja a kontrollert,(kijelzős transmitter) és már repül is, vagy áll tovább a következő pontra...
Örömmel jelentem megérkezett a jézuska, és meghozta az ajándékokat:
Lesz még itt dolog, hiszen a racert át kell "alakítani", plusz ezekhez aksikat venni...de a téli időszak talán elég lesz rá, hogy abba a digitális világba, amire eddig csak a nyálam csorgattam, tavasszal fejest ugorjak
Bocs félig OFF-ért, de azt hiszem mégis itt szocializálódtam jobban, és nem a DJI-topicban...
plusz ugye a rcaert is félig ezzel a technikával fogom hajtani -
SpydeR3412
aktív tag
válasz
Peaceliker #72998 üzenetére
Leszálláshoz is használom
-
Skynet258
veterán
válasz
Rodzser Mór #73004 üzenetére
Egyik kézben nyomod le/fel a kart, másikból felszáll, leszáll. Nem kell ehhez semmilyen nyakpánt, de még csak gyakorolni sem kell...
Csórikám lebeg egy helyben, nem fog elmenekülni tőled.
-
marcell2015
tag
válasz
Rodzser Mór #72999 üzenetére
Megfogod, megforditod, leall…
Ez miert nem jo? -
-
Celtis
veterán
válasz
Rodzser Mór #72999 üzenetére
Én is paráztam anno tőle, de kézbe nagyon könnyű a minivel leszállni. Próbáld ki. Sőt szerintem a kézből felszállásnál is könnyebb és kevésbé problémás. Illetve vannak olyan helyek, ahol a padot nem is tudod használni, illetve csak macera és idő.
A padot egyszer vagy kétszer használtam a korábbi drónommal, de a minivel soha. -
Peaceliker
addikt
válasz
Rodzser Mór #73001 üzenetére
Te géped esetében elég egyszerű. Felszállsz padról, és gép szépen megvárja míg elrakod, ráülsz, rálépsz, hogy szél ne vigye el. Aztán amikor vége, akkor szintén van időd pakolászni. Szerintem nincs jobb megoldás ettől. Racernél más lenne, mert ott nincs idő ilyesmire
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz
Sirandrish #73000 üzenetére
Vannak előnyei más megoldáshoz képest. Még gondolkozom rajta, hogy mi legyen.
Köszi a hozzászólásokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows 11
- BMW topik
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Autós topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gen. garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest