Hirdetés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Egyik ismerős kért tanácsot hogy kezdőként kellene neki és a kis gyerekének valami kamerás drón, de én ebben a témába nem vagyok othon így hozzátok fordúlnék.
Tehát van 50e Ft és ebből kellenne egy komplett szett.
Lehetőleg magyar beszerzés és egybe dolog nem építős.Meg esetleg egy olyan link is ahol pontokba vannak szedve hogy jelenleg milyen engedélyek hatósági papírok kellenek a reptettéshez.
-
st6969
őstag
+SpydeR3412
Köszi a tippet. Néztem az Aliexpress-t is, illetve az EU-s boltokat. Kb. fél-1/3 áron vannak az Alis akksik, szóval emiatt inkább várnék többet. Kivéve, ha az EU-s akksik annyival jobbak is.
Az eredetihez képest más formájú akksikat is bele lehet/érdemes "barkácsolni" ezekbe a kis gépekbe? Én úgy látom, hogy inkább ilyen hosszúkásabb formájú akksik vannak az EU oldalakon, nem pedig ezek a laposabb, szélesebb "hajtogatott" verziók, amit a géppel adnak.
Tudnátok akksi típus/használhatóság ügyben egy kis felvilágosítást adni?A Vifly töltő viszont szimpatikus, de a csatlakozóknál valami nem világos. A JJRC H67-es gépen, illetve a 150mAh-s akksikon (és Furibee F36-on is) ez a fajta (JST?) csatlakozó van (kicsit tömzsibb):
Úgy látom, hogy a Vifly töltőbe ezt tudom csatlakoztatni.A JJRC H31-es drón 400mAh-s akksiján viszont ilyen a csatlakozó (kicsit laposabb, szélesebb):
Lehet, hogy rosszul gondolom, de szerintem ezt nem fogom tudni ezzel tölteni?! -
cd334
tag
válasz
st6969 #73894 üzenetére
Szia! Az fpvgarage.eu bolban szokott ilyen akksi lenni vagy európán belül a Drone-fpv-racer shop. Illetve a régi usb-s töltők nem annyira jók ha jó töltőt szeretnél javaslom Vifly Whoopstore töltőt. Azt a saját oldaláról érdemes rendelni.
-
st6969
őstag
Sziasztok!
Teszek egy kísérletet, hátha valaki használ még ilyeneket. Sajnos, az elmúlt pár évben eléggé hanyagul voltak kezelve az akksik, így már nem használhatók (vélhetően túlmerültek).
Van egy Furibee F36, egy JJRC H67 és egy JJRC H31 drónom. Ehhez keresnék akksikat. Én olyan 3-4db-ra gondoltam drónonként. USB töltőre csatlakoztatható multi-töltőm van Aliról, de szerintem ez a legalapabb, nem "okos".
Tudnátok tanácsot adni, honnan érdemes jó áron akksikat venni?
Köszi -
vandor01
senior tag
én is FW verziora gyanakodtam..... de kulonbozo FC-ek kulonbozo FW verziokkal van 5-6eves HM a regi 2.0-as verzio raddevil es tarsaikor jott a piacra... ott is elofordult mar hasonlo.... az a helyzet hogy annyi gepem van hogy mar nem is tudom oket 1 enkent visszaemlekezni ki kivel melyik mikor mi tortent max a videokat visszanezve tudom beazonositani
5% -os alapjarat beallitas....
nem ertem miert igy kell megadni emlekeim szerint regebben rpm -re volt lehetoseg sot a szenkefeseknel meg ma is rpm-es az alapjarat..... ertem en... egy gepet mindig ugyanugy hasznalja a tulaj ha 4S re epitette akkor nem varial.... de van mikor a 6S gepet 4S-el tolom vagy 4S-t 3S sot nemelyik meg 2S-el is.... na es 5% eseten? az alapjaratok osszevissza valtoznak....mindenesetre az ajanlott 5% -> 2000rpm kornyeki (4S-5colll) hoz kepest most megemeltem +50/60%-al vagyis altalam hasznalt kis motoros 2000 helyett 3000/3500 kornyekere (3,33%) megtesztelem azt kiderul hogy eldobja e magat vagy sem ha kell meg emelem 4000rpm-re 3.99%-ra!
alapvetoen 5% is jo lehetne de ekkor mar nem sok kell hogy elemelkedjen a kis pocskoszoru kb 7%-nal mar emelkedik ugye ARM/DIASRM-al le-fel kapcsolgatja az ember leszallsz foldhoz kozel disarm azt viszlat....
de jatszik az ember probalkozik es az a legnagyobb problemam az 5%-al kisgepnel 5000/5500 rpm indulasnal meg OK..... de leszallaskor nem lehet olyan finoman letenni hogy ne pattagjon utanna a foldon persze ertem disam... de akkor is jatek az jatek
lerakom ne pattogjon alljon be alapjaratra
de nem mert a pattogastol csak izgatja magat a giro vagy accelerator sensor es porgeti fel a motort azt csak megjobban pattog....a videokon latszik megporgetem es lehuzom a gazt nullara majd 2 sec utan eldobja magat.... szoval motor leallas... hogy mitol? FW? akar lehet az is...
de inkabb alapjaratira szavazok most megmert ami jatszik a foldon a finom kis 2000rpm az mar lehet fent a levegoben mikor pont loopolom
ki tudja a motorra a propellere milyen ero hat lehet pont forgairannyal szembeni legaramlat van es akkor konnyen leallitja a kis alap rpm-es tomeg nyomatek nelkuli kis meretu motort...???
jatek az jatek
majd beszamolok....
-
twine
veterán
válasz
vandor01 #73891 üzenetére
Egyébként rémlik,hogy amikor bejött a 4.4.X BF verzió, olvastam/hallottam valahol ilyen hibáról(amit leírtak)...Azt viszont meg nem mondom hol..de most próbálom belelovalni magam abba, hogyan allitsam be a pid értékeket ha egy sárnehéz GoPro -t is cipel a gép....uh. ha ismét belefutok valahol, majd linkelem...
tuti hogy volt ilyen hiba ... -
vandor01
senior tag
en meg olyanba futottam bele hogy az elmult honapokban epitett kis pocskoszorukkel amikben kulonbozo FC-ek voltak de mindenhol ilyeneket csinalt mikor megforgattam!
[link]
ha nem akarjatok a zorgo videot vegig hallgatni akkor eleg kb az 58 vagy 1.58 vagy 2.58 secre tekerni na es az kornyeken....
mikor megporgetem van mikor eldobja magat a gep es gepeszkedve kell osszeszedni olyan az eset mint mikor ledobja az egyik propelleret es kontrol nelkul gyorsulva porogve leesik...
ugynazon FC-nel nagy gepben 5 colosnal nem jott elo az a viselkedes
pl hasznalok Jhemcu 40A-est ez faja 1.6 collra de akar 5 collra is de kisebb FC-éknél is kijott a gebasz... GepRC 16x16 stablr vagy Jhemcu 16x16 nal.... ertetlenul álltam elotte mert ezek f4-es szipiszupi FC-ek a regi f3-as gepeknel hiaba gyilkoltam oket tekertem forgattam oket soha nem botlottak meggyanakodtam a FW-re? raktam frisebbet mar amelyik megeszi a frissebet (bmi miatt)
aztan a CPU idore? nem eleg gyors? ezekben a csip mizeria kornyeken kezdtek hasznalni a bmi csipeket.... ezeknel latszik az orajelet vissza kellett venniuk....de aztan kis segitseggel meg lett a magyarazat....
szoval azert áll le levegoben az egyik moci mert nagyon alacsony alapjaratot hasznalok lent a foldon szepen nyugissan teszi a dolgat de fent lehet nem eleg a delej hogy forgassa a motort.... vagy az motor minimalisan szorosabb.. etcaz a helyzet hogy BF altal ajanlott alap 5%-os beallitas a nagygepeknel jol jatszik nem is igazan alitgatom pl az 5% egy 4S 2205 2400KV nal az alapjarat sac/kb 2000rpm
16x2400/20=1900/2000viszont vmi kis pocskoszorunel mar 2S-en vagy 3S-en soknak erzodik az 5%-os alapjarat... raadasul meg tul is szokta magat izgatni a foldon elkezdi novelni a fordulatot meg remeg izeg mozog a kisgép....
ezert jol visszavettem a %-ot kb 2000rpm-re...
2S 8Vx13500KV/20=5400rpm
3S 12Vx9000KV/20=5400rpmmasfel es 2%ra allitottam na ez kb 1900-2300rpm... mint a nagyoknal
de ugynezki ez azert keves mert nincs sulya es nyomateka a kis fisifosi motornak es lehet hamarabb megall a levegoben foleg ha mar esik a feszko is.. pl a 7V nek kevesebb a masfel %-a mint a 8V nekna mindegy visszaallitottam 3% oket.... ha nem lesz eleg akkor johet a 3,5% vagy 4%?
-
-
cd334
tag
Szerintem a kommunikáció más fórumokra terelődött. Kinőtt egy egy nagyon jó whoop-os közösség, ahol szerintem megvan a régi hangulat. Illetve a nagy fpv gépeseknek is van hasonló közösségük(DRH). A whoopos közösséget a TinyDrones csapat kezdte szervezni és nagyon jól sikerült, bárki csatlakozhat, a fő kommunikáció discordon van, de nagyon sokat segít, hogy viszonylag sűrün van verseny, ahol személyesen is találkozhatunk. Sokan építenek ott is 5" is és tényleg nagyon segítő a légkör. Ha szeretnétek csatlakozni szóljatok.
A következő TinyDrones whoop verseny az Óbudai Egyetemen lesz május 25-én. Érdemes kimenni. Mindenféle pilóta van és a kezdőket is várunk versenyzőnek is, de nézőként is jöhettek beszélgetni bandázni.
Ez a reklám helye volt
-
twine
veterán
válasz
SeniorTilla #73887 üzenetére
Pár éve csak ilyen diskurzusok folytak itt, és aktívan...
"ismertuk" egymást, "hisztiztem" itt rengeteget, mert anno egy "egyszerű bind-et nem tudtam abszolválni. de a topictarsak addig mondták nekem, és mindenkinek aki segítséget kért ,hogy mit-hogyan,míg egyenesbe nem kerültünk...volt aki konkrétan receivert küldött magától ,kérés nélkül segítségként (mert a saját akkor még egyetlen darab vevőmet elcsesztem)borítékban,hogy ne kelljen a hónapos szállítási időt Kínából megvárnom...egy forintot nem fogadott el érte...
pedig nem aktív tag volt,,ha jól emlékszem, talán csak csendes megfigyelő...
Volt aki személyesen segített, és mutatta mit hogyan...
napi akár 30-50 valóban szakmai hozzászólás született,egymást segítve, saját kisebb-nagyobb sikereinket, epiteseinket bemutatva....aztán jött ez a fckn drón törvény, és egy lepusztult biológiai sivatag lett ebből a szuper kis topicbol
tisztelet és elnézést a fogalmazásért azoktól,akik itt vannak...kb.2-3 éve ennyi a topic;
-milyen papír kell?
-ilyen!
-de gáz!
- muszáj!borzasztó
(nekem legalábbis aki szerette ezt a közösséget mindenképp)
Bocsánat,,de kikívánkozott
kezdj bele...
olvaslak egy ideje,,biztos vagyok benne ,hogy elveznédÉn Phantommal kezdtem, és szeretem a dji-t...Mini3pro most is van,, dji FPV szett is...
de az épített FPV nagyon más világ...
és nagyon élvezhető...
pedig aki régről itt van tudja mit mondtam én is régen,,
"én nem akarok építeni, csak repülni"azóta kb.1 m3 drón alkatrész és kiegészítő áll dobozokban "a sarokban"
-
-
twine
veterán
Kicsit visszahoznám az évekkel ezelőtti hangulatot a topicba
Új építésem, ami szvsz az eddigi "legszebb" "tiszta építés"
Bocs a homályért az egyik, talán legfontosabb kép kifejezetten szarSzóval az építés "tisztasága" nagyrészt talán nem is nekem köszönhető, hanem a SpeedyBee Mario5 DC váznak...Még nem repült, mert ma hajnalba fejeztem be a forrasztást, de már nagyon várom....
Az eddigi gépeimhez képest jelentős változások, hogy:
-Végre minden baromira átgondolt a vázon, mindennek megvan a helye, ki van alakítva..de konkrétan még a kondinak, és a receivernek is van fészke...
Nekem óriási szerelem volt az Armattan Marmotte vázam, de amit azzal c0ptam, ahhoz, hogy mindennek legyen helye( a dji-al, és goproval ), hogy konkrétan carbon platet vágattam kiegészítőnek stb...
Hát ahhoz képest ez a Mario5 egy álom,,,a GoPro tartó mélyen ültetett kialakítása, az XT60csati fix hátsó(mániám) elhelyezése, lógó "lengő" csati helyett...etc..etc..
-Az eddigi rengeteg 2306/2400KV motorom után most került fel az első 2207 (konkrétabban 2207,5/2400KV) motor szett, nagyon kíváncsi leszek mennyiben lesz másabb mint az eddig repült 2306-okÉlmény lesz, hogy terepen amikor szükséges, az FPV kamera, és a GoPro szögét is szinte 1-1 csavarral tudom pikk-pakk állítani
Kicsit szivatott a szett, mert.....:
A Marmotte-ban egy ugyanilyen Diatone Stack van, (Mamba MK4 55A ESC / F722APP FC)
de 4.4.2 Betaflight-al...teszi a dolgát...A másik ugyanilyen stack-em a polcon pihent már vagy egy éve, gondoltam feltúrom rá a legfrissebb vezérlőt...mind az ESC-re, mind pedig az FC-re...mielőtt beüzemelem.
Mhmm...szoftver (Betaflight 4.5) fent, forrasztás kész, (nagy az öröm, hogy felismertem mennyivel szebb és egyszerűbb a motorok kábelezését zsugorcsövezni, mint kábelharisnyázni+zsugorcsövezni) Betaflight indít, pipák, kapcsolók a helyükön motor csúszka óvatosan kitol, hogy halljam a motorokokat milyen hangjuk van...
SEMMILYEN, mert baromira nem pörögnek fel..ESC-FC kábel ellenőrzés, forrasztás ellenőrzés, rövidzár ellenőrzés, "Betaflight minden" ellenőrzés, de semmi hibát nem találtam...
2 óra alvás után, hajnalban, mielőtt indultam melóba gyorsan feldobtam egy 4.4.2-t az FC-re, és hibátlanul felpörögtek a motorok,,,,
Hát a kva @nyját....Délután, meló után folyt köv. kíváncsi leszek hol van a
kutyamotorhiba elásva...
De már nagyon repülném a gépet...borzasztó kíváncsi vagyok rá
"legrosszabb" esetben marad rajta a 4.4.2 'oszt viszon'látás -
polcsi
tag
Sziasztok!
Sikerült lezúznom a mini 1-esemet, sajnos feltúrta a szántást sport módban, mert sikeresen elnéztem egy emelkedő részt.
Volt gimbal védő, de így is kiszakadt a helyéről és az egyik szalagkábel el is szakadt (képek).
Szétszedtem, kitakarítottam legalább a felharapott földet belőle. Bekapcsol, csatlakozik az RC -hez, GPS is ok, de az app nem engedi kamera nélkül használni. Valamint bekapcsoláskor brutál mód túlmelegszik a kamera (vagyis gondolom a gimbal-ban lévő szervó).
Érdemes vagy egyáltalán lehet ezt még javíttatni (és hol), vagy túl sok lenne a költség a drón jelenlegi árához képest? -
#42431471
törölt tag
-
lirthian
csendes tag
A drón DJI mavic pro - 907 g. Repülni Ausztriában többfelé és a Dolomitokban akarok, kint a természetben, a küsza kirádulókon kívül nem emberek felett, települések felett nem. (később kb. bárhol EU-ban)
- Legtöbben, pl. akiktől láthatok videókat a youtube-on hogy csinálják? Kiváltanka mindent, vizsga, biztosítás, vagy leszarják és próbálják megúszni mert úgysincs ott senki aki ellenőrizze?
- A drón pilóta vizsga ha leteszem mind csak az adott országban érvényes, vagy van valamilyen EU standard és pl. elfogadják a magyart a fenti két országban (is)?
- Van pl. általános EU biztosítás, vagy minden országban külön kell? -
-
#42431471
törölt tag
nem tudom volt -e mar, de az osztrak oldalnal talan egyszerubb a luxemburgival A1/A3 online tanfolyamot elvegezni. Eleve angolul van, igy a tobbsegnek nem kell forditoval szorakozni. A tananyag rendben, a teszten itt is korlatlanul lehet probalkozni. Ugyanugy ingyenes.
[link] a weboldal, keresoben az "UAS-OPEN-A1+A3" hozza a megfelelo kurzust. -
vandor01
senior tag
a problema ott van hogy....
az EU-s iranyelvek nem szabalyozzak reszeletesen egysegesen szigoruan a 120m alatti legter kezeleset azaz ezt a tagorszagok szabalyozhatjak szigorithatjak ha akarjak?
van ahol lemondanak a 120 meter alatti szigoru szabalyozasrol!
azaz alapveto szabalyok betartasa mellett lehet hasznalni
mashol meg a fu felett 5cm-el lebego kameras whoopra kell legterengedely es AP-os bejelentkezes is....
aki nem csinalja az meg az utolso retek bunozo aki raadasul kinabol rendel, szenhidrogenes autoval jar, van par db szendioxidot termelo kolke, sot a valodi hust preferalja a bogarak tetvek es gilisztak megevese helyett.....
raadasul ezeket megszegyenitik a forumokon es meg le is cigozzak!
viszont van aki mind ezt betartja es betetartatna torvenyileg?
de nem is csodalkozom agyaba szalllt a sok bogar vitamin meg a kezeletlen libodojabol adodo frusztracioja azt embertarsait nyomoritja meg nyomoraval ha neki szar? legyen az masnak is -
Schaf
tag
Ha mindent nem is tudok, az itteni hozzászólóktól fényévekre van a tudásom a témában, ez jól látható...
Már párszor már leírtam mi kell keresd vissza.
Természetesen kell eseti légtér, annak minden nyűgjével együtt. A reptér miatt pedig örülj ha egyáltalán lehetőséged van repkedni. Van EU ország ahol eleve NINCS.
Neked nem jogod, hanem lehetőséged a drónt reptetni, ott ahol azt a jogszabály engedi.
bent a lakasban azt csinálsz vele amit akarsz.
-
válasz
c0dered #73868 üzenetére
Vicceltem srácok. Mondjuk ahhoz is intelligencia kell, hogy ezt valaki észrevegye. Ez schafnak ment. Sajnos schaf, neked nincs. Itt osztod az észt és lehülyézel, cigányozol mindenkit ahelyett, hogy a tükörbe néznél. Egy borzasztóan nárcisztikus, szociális intelligenciával nem rendelkező eset vagy, aki azt hiszi magáról, hogy ő szarta a spanyol viaszt. Te vagy az egyetlen normális, mindenki más hülye. Kik szokták ezt gondolni?
Ideböfögsz időnként valamit amire senki nem kíváncsi. Leülsz este, megiszod a kadarkádat, és borgőzösen széttrollkodod a topicot. Abbahagyhatnád már, mert ezzel csak magadból csinálsz hülyét.
-
cd334
tag
Kedves Schaf!
Mivel te, úgy tűnik, hogy mindent tudsz, akkor áruld el kérlek, hogy lakott területen belül, mondjuk Budapest XX. kerületében mi kell egy 40g whoop reptetéshez(FPV) a saját kertemben. Mindig csak a lakott területen kívült szajkózod.
Mert itt van a kutya elásva.Hogy lehetek jogkövető tisztes állampolgér?
Köszi!
-
c0dered
csendes tag
Én úgy emlékszem, a VLOSnak mindenféle segédeszköz nélkül kell meglennie.
-
Ha már a VLOS-nál tartunk, az AVATA2 GOGGLES3 kép-a-képben megoldása nem rossz. Kis képben láthatod a drónt előtted. Ezzel ki van pipálva a VLOS.
Viszont ahogy néztem, nincsenek fényei
-
válasz
MaCS_70 #73859 üzenetére
Melyiket: a Mini4 pro-t, a Mavic 3-at vagy az FPV-t? Esetleg az AVATA-t, aminek semmi fénye nincs?
Nagyon nem mindegy. Ez teljesen szubjektív dolog, és semennyire nem ellenőrizhető, mármint a VLOS. A Mavic pl. lekapcsolja a fényeit, ha sötétben, szürkületben megy a videorögzítés. Na akkor lássa rendesen valaki (aki nem denevér)
-
krokk
senior tag
válasz
MaCS_70 #73859 üzenetére
Én csak a lenti kommentre reagáltam az 500m nél távolabbi jelerősségre, hogy nekem alapban nem menne olyan távolra.
Általában 100mes körzetben vagyok többnyire. Általában elég sok tereptárgy van ami korlátozza a látást. De pár magasabb szikláról elég jó látható a drón.
Amúgy szerencsére elég jó a szememDe a szürkéskék égen a szürke drónt...
-
Simán. Úgy is lehet, hogy ha van két drónod, az egyikkel figyeled a másikat (DVLOS) Ez már kicsit hardcore megoldás, de hát ebben az országban hozzászoktunk az ilyesmihez
Mondjuk nem vicc, szomszédom mesélte múlt héten, hogy a 3-as főút felett látott két rendőrségi drónt egymás után repülni. A szervek is így oldották meg biztos... a jó példa ragadós, a policáj amúgy is évek óta cukiságkampányt folytat, miért lenne kivétel a drónozás...
-
krokk
senior tag
válasz
Celtis #73856 üzenetére
Na ezt akartam én is mondani, hogy ha nem látni akkor...
Amúgy nekem még szerencsére nem volt ilyen gondom. de igazából mivel még kezdő vagyok ezért a távolságra nekem egy fix 500mes limit van belőve. Erdőben fák között /felett repültem már, de szerencsére ezek mind 100-200mes távolságon belül voltak és nem volt semmi gond a kapcsolattal.De mi van ha haver fut a drón alatt egy kamerával és közvetíti felém a drón pozícióját?
VLOS
-
Celtis
veterán
válasz
bakosgabor57 #73854 üzenetére
Nagyon tudja befolyásolni. Leglábbis én a Mavic Minivel ezt tapasztaltam.
De ugye a szabályok szerint folyamatos vizuális követés kell, tehát lomb takarásban nem repülhetsz, illetvbe a legtöbb erdő felett korlátozott a légtér és nem is repülhetsz egyáltalán, szóval elméleti a kérdéses. -
BaLee
addikt
válasz
bakosgabor57 #73854 üzenetére
Szia!
Pont szombaton próbáltam ki. Erdő mellett a töltésről indítottam a drónt, beküldtem erdő fölé és már ~500-600m távolság környékén kiírta, hogy gyenge a jel sőt el is vesztette és elindult hazafelé. Én nagyobb távolságra számítottam. Ja egy DJI Mini 3 Pro-ról van szó.
-
bakosgabor57
őstag
Sziasztok! Árnyékolás témában kérnék segítséget: mennyire befolyásolja a wifi adást egy erdő lombozata, ha pl. én egy tisztásról indítom a drónt, és berepülök az erdő fölé...és milyen távolságig...?
-
válasz
c0dered #73851 üzenetére
Bocs, de azért, mert hetekre előre nem lehet tervezni.
Már azt sem tudhatom előre, hogy egyáltalán itthon leszek-e.
Azt meg még kevésbé, hogy a kért napon eleve drónozásra alkalmas lesz-e az időjárás, illetve, hogy ha igen, akkor lesz-e miért fotózni. Mindezt általában még egy napra előre is nehéz megmondani (főleg a szél miatt), de hetekre előre megjósolhatatlan, hogy az adott napon fog-e sütni a nap, nem esik-e az eső, virágoznak-e a fák, vagy mondjuk nem jön-e meg az azévi egyetlen hóesés, amit érdemes lenne megörökíteni.
Arról nem is beszélve, hogy az olyasmiket lássam előre, hogy a szomszéd éppen nem megint az én telkemen rakja le a szemetét, de ez már nagyon egyéni probléma.
MaCS
-
válasz
Geller72 #73848 üzenetére
Ezzel az eseti légtérhasználattal csak az a baj, hogy a meteorológi még nem nőtt fel hozzá -- és nem is fog, mive ez lehetetlen.
Én a saját telkemről, házamról szeretnék dokumentálási célú, illetve szép képeket készíteni -- de ezt gyakorlatilag nem tehetem meg legálisan. Még úgy sem, ha ez egész környékkel lebeszélem.
Jogalkalmazási szempontból ez egyébként egy nagyon rossz állapot. Van ugye egy szabályozás, amelyet sokan nem tartanak be, és a be nem tartása nem csak általános, hanem észszerűen indokolható is. Ez pedig a szabályozás hizelességét rontja, nemis kicsit. A legszebb ezen a területen az, amikor már maguk a jogalmazás őrei sem veznek komolyan ilyen helyzeteket, tehát mondjuk de facto jogszabályellenes döntési gyakorlat alakul ki. (Éppen tegnapelőtt vettem részt egy erről szóló vitában, igaz, más területen. De eleve a felvételkészítés dróntól függetlenül is ilyen téma.)
MaCS
-
Geller72
veterán
A személyeskedés szerintem is kerülendő, sértő és amúgy sem old meg semmit sem. Ha lehet, akkor mellőzendő..
A szabályok, azok megvalósítása szerintem is a kezdetektől fogva nálunk egy bürokratikus, logikátlan baromság a mai napig.
Viszont:
-Lakott területen kívül, ha nem tiltott légtérben repülsz, és ott sem egy magánterület felett, normál esetben a kutya nem cseszeget. (Azaz ha van valakinek mondjuk egy külterületi birtoka, épületekkel, pl. egy tanya).
-Lakott területen belül kell az eseti. Ez logikus lenne, ha nem lenne ez is ennyire macera.
-Otthon, a saját telkeden ha woopozol, a kutya nem foglalkozik veled.
Ésszerű, logikus gondolkodással semmi bajod nem származik belőle. Nem egyszer gyakoroltam nálunk a faluban, az üres focipályán, a polgármester engedélyével versenyre, napokig (FAI licenszem is van) legalább 2x voltak ott rendőrök, de soha nem vegzálni, csak nézni, csodálkozni, mint a többi nézelődő. Szoktam kérni esetit, mindig ugyanoda, aminek az egyik része belóg a faluba, ahol lakom, mert onnan szállok fel, mindig megkaptam.
Szóval szerintem mindennek ellenére azért élhető a dolog. -
válasz
vandor01 #73846 üzenetére
A vita személyeskedős oldala ugyan nagyon nem tetszik, de egyeértek azzal, hogy a jelenlegi szabáyozás, annak ellenére, hogy volt és lehetne sokkal rosszabb is, erősen megkérdőjelezhető.
Mondom ezt úgy, hogy jó néhány, drónnal okozott szamélyiségijog-sértési ügyem volt már, tehát értem a probléma lényegét.
Azzal úgymond hivatalból egyet kell értenem, hogy a szabályok mindenkire vonatkoznak, de a jelen állás szerint senki se csodálkozzon azon, ha azokat sokan nem tartják be.
MaCS
-
cd334
tag
Kedves Schaf!
Akkor áruld el kérlek, hogy lakott területen belül, mondjuk Budapest XX. kerületében mi kell egy 40g whoop reptetéshez(FPV) a saját kertemben. Mindig csak a lakott területen kívült szajkózod.
Mert itt van a kutya elásva.Hogy lehetwk jogkövető tisztes állampolgér?
Köszi!
-
Buda76
senior tag
Sziasztok!
250g alatti drónnal akarok repülni, ehhez szeretném megtenni a mydronespace regisztrációt, de a goodID SMS verifikáció lehetetlen mivel nem küldi ki a kódot a telefonszámonra. Egyébként is az egész folyamat olyan ios-en (14 pro max) mint sajtreszelővel rejszolni. Van akinek már sikerült végigvinni almás készüléken? -
válasz
SeniorTilla #73837 üzenetére
nem pont...
-
-
válasz
SeniorTilla #73835 üzenetére
ezekről nekem más jut eszembe
(Bocs a kis méretért, de nem találtam meg az eredetit, csak az instást)
-
válasz
SeniorTilla #73834 üzenetére
Szerk.
:
-
UFÓT LÁTTAK DÉDESTAPOLCSÁNY MELLETT!
A Földönkívüliek a jól ismert gabonakörökkel jelezték ittlétüket. Madár, Pók, Madárpók, stb.
Csakis a levegőből készíthették! Mégse büntették meg őket... -
Schaf
tag
válasz
SeniorTilla #73823 üzenetére
Csak a rend kedvéért...
Ha mégis 2024.01.01 után bárkit megbüntetnek a "szántóföldön", pl a távoli azonosítás hiánya miatt, akkor te itt mindenki előtt leírva átvállaltad a csekket ugye?
Nehogy ebből később vita legyen, hogy állítottál valamit, aztán visszatáncolsz.
-
Geller72
veterán
Ilyen ennyiért nincs. Ahogy dévó tikóban sincs önvezető funkció..a temut meg vizsgálja már a GVH is, egy műanyag hatos anyát sem rendeltem volna onnan soha. Kamu az is. De a h36 is jó választás, elég sokat bír, de kell hozzá legalább plusz 5 akksi, egy multi töltő, és kb. 2 garnitúra tartalék motor, prop szett. Már pici szélben is felejtős, de ennyiért ez van. Én is szeretnék egy ezres gsxr-t 50-ért, de nem adnak.. 😂 Asszem, átment.
-
BaLee
addikt
Húsvétra hozott a nyuszi a gyerekeknek egy E99 nevű
dróntförmedvényt. Pénzt nem adtam volna ki érte de a temu átb*szott, regisztráltam egy nyomatékkulcs készletért kezdő ajándékként aztán amikor már kész volt a regisztráció akkor írták, hogy sorry elfogyott és ez a drón tűnt még jó választásnak. Nos a drón megjött, használhatatlan, a távjában a 3 AA elemnek 2nél nincs is fém csatlakozó, be sem kapcsol, telefonos app meg egy förmedvény, irányíthatatlan kacat.Tudtok ajánlani olcsón valami hülyebiztos kis drónt? Az összefoglalóban találtak már régiek, nem nagyon találok kaphatót.
Nem kell semmi flanc, se telefonos irányítás, se kamera.Stabilan tartsa a magasságokat, meg lehessen irányítani precízen és ennyi.
Természetesen csak felügyelet mellett játszhatnának vele. Valami tipp?
Ezek közül esetleg valamelyik?
[Eachine E61H Mini]
[JJRC H36 Mini]
vagy innét valami?
[link] -
Flexy90
senior tag
válasz
Peaceliker #73828 üzenetére
Szia!
Köszi szépen!
A FB marketplacen 1db ilyen távot találtam 35e-ért.
Akkor meg is van az értékeHol érdemes hirdetni Fb-on, hardverapron kívül?
-
Flexy90
senior tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, mivel nem vagyok otthon a témában.
Örökségből ránk maradt egy Eachine Aurora 90 Drón, Taranis X9D távirányító és egy FPV szemüveg amit szeretnénk eladni, de fogalmunk sincs mennyit érhetnek.
Tudnátok segíteni a beárazásban, illetve abban, hogy ezeket egyben vagy inkább külön-külön érdemes/egyszerűbb eladni?
Fényképeket ide töltöttem fel:
[link]Nagyon szépen köszönöm előre is!
-
válasz
Balbali #73821 üzenetére
Ahhoz képest egész jó cuccal kezded a műfajt, hogy azt se tudod eszik vagy isszák
Nyugi, a szántóföldön senki nem fog téged megbüntetni. Az Avatával a fák között, erdőben, parkokban, tisztásokon jó repülni, vagy a szántó szélén a fasorban, ahol van mit kerülgetni, körberepülni, átugratni, stb.
Magam is meg vagyok döbbenve, mit kibír ez a kis gép. Amit az enyém már kapott....
Ha elkezded a manual-ozást, akkor figyelj a súlypontra, mert könnyen a hátára borul a levegőben, ha hirtelen fordulót csinálsz. Ilyen szempontból az FPV sokkal jobb. Csak annál azonnal törik minden, ha leesik.
A kép szétesése 400 méternél, főleg tiszta, üres területen nem normális, csak ha akadály (domb, erdő, stb) van. Nálad gond lehet a rádióval vagy az antennákkal (a propellerkeret két oldalán lévő lábakban van a két antenna). Figyelj arra, hogy ha a drón felé nézz. Megpróbálhatod az FCC hack-et is, ezzel erősebb rádiód és több csatornád lesz.
-
krokk
senior tag
válasz
Balbali #73821 üzenetére
Hello, hát ha bírság akkor ha jól tudom 30e től indul de állítólag volt már 1m-ás bírság is, de az nem egy szántóföldön történt.
A szántóföld meg attól függ hol van.. reptér van-e a közelben stb.
Szerintem olvass utána egy kicsit, hogy a te drónodra pontosan milyen szabályozás illik, sajna én az Avatát nem ismerem,. de kamera van rajta szóval innentől már szinte biztos, hogy regisztrálni kell ha legálisan akarsz repülni.A kép szétesés az gondolom valami zavar lesz a kommunikácóban, de valaki okosabb majd megmondja. Valami bezavar, vagy pl ha háttal állsz a gép felé az is ront a vételen, terepviszonyok, stb.
-
Balbali
újonc
Sziasztok! Véletlenül csöppentem ebbe a világba,kaptam egy Dji Avata-t goggles 2 - vel.Azt sem tudom eszik vagy isszák.Sikerult üzembe helyezni. Kérdesem ha minden jogosultság nélkül használom mondjuk egy szántóföldön milyen büntetésre számithatok? Még amit nem értek,hogy 400 méter után szètesik a kép a szemüvegben. Ha valaki tud segítsen, köszönöm!
-
-
Grillo
őstag
válasz
SeniorTilla #73816 üzenetére
Nekem a tablet merült le a Phantom4-nél egyszer, de mivel akku még bőven volt, és a kontroller is élt, simán stoppoltam mindent, átszereltem a telefonom, és lehetett menni tovább. MOndjuk ehhez az kellett, hogy tőlem mindössze 20 méterre volt a drón, és olyan 5 méter magasan, egy kihalt mező közepén. Ha nem látok rá, ez bizony bazi ijesztő lett volna (így is az volt). Szóval ja, nyagyon kell figyelni, hogy ne történjen emberi hülyeségből származó kár.
Az autón nem panaszkodik, hogy mágneses interferencia, és kalibrálni kell mindent mindig? Nekem a Saprk-kal, meg talán P4-gyel is arébb kellett mennem az autótól, pláne nem volt jó a teteje felszállásra.
-
Az milyen már, hogy a Mavic 3 RC-je lemerül, miközben a naplementét fényképezem. A drón ott van a közelben, pár méter magasan, és a táv kikapcsol. Na, most mi lesz...
Auto RTH-val a gép visszajön, és elkezd leszállni ahol felszálltam, a kocsi tetejére, de megáll felette 1 méterrel. A tetőablak tükröződése be szokta zavarni a leszállásnál, most is ez történt. Ott állok táv nélkül, a drón lebeg a kocsi felett, és nem történik semmi, nem tudok beavatkozni. Arrébb kellett állnom a kocsival, hogy a drón leszálljon mögötte
-
Quaresma
aktív tag
Sziasztok. Pár villám kérdés: Ha megvan az engedély, akkor a két kitöltött nyomtatványt e-papír formájában kell benyújtanom az ügyfélkapun? Ezen felül a két eljárási díjat simán csak átutalom a megadott számlaszámokra? Erről ügyfélkapun kellene csatolnom egy bizonylatot? Köszi!
-
#08351421
törölt tag
válasz
Geller72 #73813 üzenetére
Köszönöm! Új vagyok a forumban, nem tudtam hol keressem a választ, de megláttam. Ez segítség volt amit írtál. Kiindulásnak jó. Lényegében akkor megpróbálok elindulni a "repedések keresése", "magas szerkezetek részei, alkatrészek vizsgálata, - itt majd végig futom, mert szerintem *csak még nem ismerem* vannak olyan kötelező ellenőrzési feladatok (pl jogilag kötelező x évente) amiket ezekkel el lehet végezni": pl írtad, szélerőmű lapát, és akkor itt jut eszembe, pl toronydaru, vagy tévé torony, azaz magas szerkezeti dolgok dolgok, de akkor ezeket megpróbálom elképzelni, és kigyűjteni".
A mezőgazdaságba, hal, erdő, stb, még azért nem megyek bele, mert az most az sok lenne.
A lényeg hogy át kell rágnom magam államilag is kötelező, épület, erőmű, akármi, ahova hasznosítható lehet, és eddig alpinisták végezték (gondolom). Talán ez lesz az első irány. Mindegy, nagyon belementem.
Szóval tényleg köszönöm a válaszodat, mert felgyújtotta bennem a lámpát!
Köszönöm.
-
Geller72
veterán
-
#08351421
törölt tag
Olvasom, magolom a drón témát, de leginkább az ipari felhasználásuk érdekelne.
Többnyire mindenhol általánosan összeszedve tételezik a weboldalakon, hogy mire jó, pl: napelem felmérés, légszennyezettség mérés, szkennelés, mérés.De ténylegesen hogy mondjuk xy vállalat erre és erre használja az ipari drónokat, azt nagyon keveset találok, vagy pedig nagyon meg kell rágni a keresőt. Ráadásul ha van valami új hír, akkor az meg mindent előnt. Van Nektek esetleg gyakorlati alkalmazásokról infótok ipari drónokról akár itthon, akár külföldön?
Folyamatban vagyok egy cikkírásban, lényegében összeszedtem mindent: Ipari drón .De én hiányolom az egészből azokat az infókat amiket fent írtam, tehát a saját anyagomból. Viszont nyers, száraz forrásanyagra lenne szükségem, mert egésszé szeretném tenni. Köszi ha van valakinek ilyen ipari felhasználásról nyersanyaghoz infója. Ha nincs, akkor marad a kutatás.
-
Quaresma
aktív tag
Sziasztok! Több helyen találkoztam azzal, hogy pl. az osztrák vizsga itthon is ugyan úgy elfogadott. Ez még mindig így van? Csak azért kérdezem, mert kényelmesebb lenne online levizsgázni, mint személyesen egy vizsgaközpontban, amihez gondolom időpont kell, stb..
-
mcdennis
tag
válasz
SeniorTilla #73807 üzenetére
Köszi!
-
-
mcdennis
tag
Sziasztok!
Most készülődök belépni a drónosok világába. Folyamatosan olvasok és nézek videókat a tudnivalókról. Kezdőként a DJI Mini 2 SE-t néztem ki. Szembe jött ennek a Fly More Combo típusa. Kérdezném, hogy megéri a felárat a több kiegészítő, amit az utóbbihoz adnak?
Előre is köszi -
BaLee
addikt
válasz
SeniorTilla #73804 üzenetére
DJI Mini 3 pro volt.
Sagradánál ne állj sorba, mert nem kapsz ott jegyet, előre kell foglalni időpontra és akkor 5-10 perc alatt bejutsz egy hasonló ellenőrzőpontra, mint egy reptéren... Güel Parkba is voltunk 7-8 éve, simán vettünk jegyet és mentünk be, most reggel 10 körül ott voltunk, nem is volt jegyértékesítés, ki volt írva, aznapra Sold out...
-
-
BaLee
addikt
-
Geller72
veterán
válasz
SeniorTilla #73801 üzenetére
Teljesen megértem, de azért az nem olyan kartondoboz, hanem "gyári" fejpánt, amibe bármilyen telót bele tudsz rakni és azért egy 14 pro maxnak nem olyan szar a kijelzője VR módban.
. És ha a kölcséghatékonyságot nézem, szinte minimális élményvesztés mellett, akkor azért sok mident kijelenthetünk, de azt nem hogy rossz választás lenne.
. Szó szerint a dolog anyagi része a 3k-s fejpánt...vs. ?? A fejkövetés adott a HT miatt, szal nekem teljesen megfelelt.
(Nem fillérbszó vagyok, van FatShark FPV szemcsim is, ami akkor 500 euró volt, plusz 100 euro a modul bele..cserébe az összes drónommal tudom használni, amire kamerát rakok. Egyszerűen erre nem akartam dedikáltan ennyit költeni, mert nem ad annyival több élményt, amennyivel többe kerülne egy plusz szett.) -
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- World of Warships
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Autós topik
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Cipő topic
- LEGO klub
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- További aktív témák...
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Eladó KTM női bicaj!
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- Xbox Ultimate előfizetések
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3062, 100% Akkumulátor
- Bezámítás! Gigabyte G5 KC Gamer notebook - i5 10500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest