Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Mini-ITX
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
A filozofálgatás helyett jöjjön néhány reggeli fénykép
Van különbség a Mavic 3 pro és az Air 3 képei között...
-
Ez egy a drónozáson messze túlmutató kérdés, probléma.
Bő harminc éves jogészi pályafutásom alatt számtalan olyan helyzettel találkoztam, amelyben a jogi szabályozás rossz, illetve betarthatatlan volt.
Tény és való, hogy a jogszabályokat be kell tartani -- ami a drónozás esetén elég könnyű, hiszen drónozni nem kell.
Nem vagyok nagy szakértője a témának, de voltak drónos ügyeim (sajátságos módon többségében pont nem a drónos oldalán állva), és volt szerencsém érdekes beszélgetéseket folytatni kompetens személyekkel hivatalosan és a realitások oldaláról is.
Olyannal viszont még nem találkoztam, aki szerint ez a szabályozás így életszerű és előre mutató lenne. A megalkotásánál nem is ilyen szempontok voltak az elsődlegesen.De az egész személyiségijog-szabályozás ilyen. A joggyakorlat (beleértve a bíróságokat is) hallgatólagosan elfogad az írott joggal ellentétes gyakorlatokat, mert egy csomó társadalmi viszony csak úgy működhet.
MaCS
-
-
Schaf
tag
válasz
El Joe #74193 üzenetére
Ezt nem lehet beárazni.. öngyilkosság.
Eleve nem repülhet olyan helyen, ahol "baj van". Szóval ha katasztrófa történik, drónos annak a közelébe nem jut...
Ráadásul ahhoz, hogy legalább nagy eséllyel mindig elérhető legyen a helyszín 52 hétre le kellene foglalni a légteret.
...ezt meg így előre 3 évre pénzért bevállalni, nincs az a pénz. -
Schaf
tag
válasz
MaCS_70 #74186 üzenetére
A tiltás azért van, mert láthatóan jobban hisztek egymás hülyeségeinek, mint a szabályoknak.
Nem szükséges érteni, betartani kell.
Egyébként nagyon szívesen vitázok veled a szabályokról, ha érted őket... mert a mendemondákon, meg az "azt hiszem"-eken nem nagyon van értelme vitázni.
Vannak itt jópáran akik szerint szarni kell a szabályokra.... persze, ha azok a szabályok épp őt védik, az más.. azokat mindenkinek kötelező betartani, hiszen ők egyedül vannak, mások meg többen, így ők értékesebbek, az ő hobbijuk mindennél előbbre való. -
El Joe
tag
Azokhoz lenne kérdésem, akik (még) vállalkozókénz űzik az ipart.
Be kellene áraznom egy projektet 3 évre, ami egy dél-nyugat mo-n épülő ipari létesítmény napi egyszeri, ill. rendkívüli esemény (tűz, robbanás, ipari katasztrófa, etc.) megtörténtekor drónfelvétel készítésével dokumentál. Engedélyekkel, biztosítással, drón árakkal tisztában vagyok, kellene egy -tól, -ig ár, hogy kb. mennyiért csinálná meg valaki.? (NEM ÉN!!!)
Aki rendelkezik valid információval ne tartsa magában, jöhet pm-ben is.
Előre is köszönöm. -
válasz
SeniorTilla #74191 üzenetére
vandor, SeniorTilla!
Az én fogalmaim szerint nagyon jól összefoglaltátok a lényeget.
1-2 éve volt egy történet, amelyben szóhoz jutott egy rendőr. Valaki ügyet akart csinálni, ő pedig megpróbálta lebeszélni róla. Tudni lehetett, hogy a buzgó mócsing miért akar másnak kellemetlenséget okozni, végül azzal sikerült lehűteni, hogy amit ő éppen támad, az az egész közösség számára értéket teremtő, biztonságot növelő tevékenység, és semmi sem utal arra, hogy ezt rajta kívül bárki sérelmesnek találná. Úgyhogy talán jobb lenne nem kivívni magának a közutálati státuszt.
MaCS
-
válasz
vandor01 #74190 üzenetére
Jaja. Nem kell ezt a tiltás ennyire komolyan venni. Vagy annyira kell, amennyire a pályán a köcsög BMW-sek (mondhatom, mert én is az vagyok) betartják a 130-at. Vagy a 3x10km-es feleslegesen lezárt szakaszon a 80-at. A drónozás ettől legalább 3 nagyságrenddel veszélytelenebb.
-
vandor01
senior tag
a dronozashoz egy igen eros es fontos szabalyt kell betartani
ott repkedj es jatsszal a jatekoddal ahol masokat nem bazogatsz vele! ennyike!
mondom jatek ami nem vmi ukran 100kg+pukanos szalitmanyos repulo szerkezet!pl
nem repulsz fel km-erekre mert ott jonnek a repulok
es elfelejted a repuloterekeet 1-3-5 km tavolsagra
nem repulsz emberek fole pl rendezveny mert eletvedelmi okok
nem repulsz be kozelre hazak koze mert szemelyesegi jogok
nem repulsz termeszetvedelmi teruleten mert szereted es tiszteled az allatok a madarak normalis elethez valo jogatha ezt betartod es normalisan viselkedsz?
akkor nem lesz aki radhivja a fekete autot
kiveve a madarak allatok mert ok nem tudnak hol panaszt tenni ellenedde ha megis ilyen helyeken akarsz repkedni?
akkor igenyelj engedelyt 30 nappal elotte es fizess erte plus regeles bizti jogsi etc etcvmi ilyesmi es ehhez nem kell 50 oldalas EU-s iranyelv plus 30 oldalas magyar kiegeszites!
-
krokk
senior tag
válasz
SeniorTilla #74188 üzenetére
ígyígy engem is az esős idő most jobban zavar.
#74187RocketSWET 2éve amikor akartam drónt venni én is elolvastam mindent is és elment tőle a kedvem és nem is vettem.
Aztán egy éve ilyenkor újra ránéztem és kiderült, hogy azért nem annyira rossz a helyzet mint amennyire gondoltam. Csak nem kell mindent összevissza olvasni ami nem érint az embert... Ha megvan melyik gép tetszik meg merre mennél általánosságban repülni akkor az erre a kettőre vontkozó dolgokat meg kell nézni és késznekem ez segített sokat. addig csak összekavarodik a sok tiltás és szabály amiknek lehet fele nem is vonatkozik rád a gép típusa miatt.
-
válasz
RocketSWET #74187 üzenetére
Ne tántorítson el ez a hülye szabályozás. Engem az eső és a szürke, őszi idő jobban zavar
-
RocketSWET
csendes tag
Össze-vissza egy dolog az biztos. A C0-C1 is megkavart azt hittem hogy C1 az 500m körül lehet nem mintha ez annyira fontos lenne de erőben jól jöhet a felszállási helyről számítva. Viszont ahogy néztem ez is ugyanúgy open kategória ami 120m max legálisan, a C2-t is 120m-re írja. Rengeteg videó foglalkozik vele hogy a DJI Mini-ket hogyan kell átállítani gyárilag, de akkor ezek szerint feleslegesen főleg ha úgy még küldi is a jelet hogy tilosban jársz ezt a részét nem is értem ebben a formában. Láttam olyat is ahol simán hack-elik hogy felmegy, de nem küld jelet, 4-500e gépnél a garit kockáztatni vagy hogy nem stabil a rendszer nem tudom kinek éri meg. A használt gépek esetén meg nyomozgatni kell, van-e rajta regisztráció. Nem gondoltam hogy ez ennyire meg van bonyolítva. Na mind1 megvárom az ünnepeket hátha egy Blackfriday hoz valami jó ajánlatot a mini 3 pro-ra és akkor lehet veszek is egyet. Minél többet olvasok róla annál kevesebb a kedvem hozzá sajnos :D
-
válasz
SeniorTilla #74185 üzenetére
A motorosok ki is vannak tiltva -- nagyon helyesen.
Ha nagyon akarom, akkor értem én sok korlátozás/tiltás lényegét, csak éppen az egész szabályozás módszertana irritál.
A zajkérdésnél is felvetődhet, hogy mi van, ha egyszerre sokan akarnak drónozni -- mint ahogy a szabályozás több eleme is erre vezethető vissza. Ez sajnos nagyon sok különböző területen érvényesül, csakhogy van pár probléma:
1. Nehezebb jól definiált szabályokat hozni, mint eleve tiltani;
2. Ezzel összefüggésben sem jogalkotói, sem jogalkalmazói, sem szabályozotti körben nem számíthatunk a racionalitásra, józan itélőképességre, önmérsékletre. Ezért biztosabb a tiltás.A eredmény egy retrográd, de legalábbis elmaradott szabályozás az egyik oldalról, ennek folyományaképpen pedig a szabályok leszarása a másikon.
MaCS
-
válasz
RocketSWET #74184 üzenetére
Ezért? Ne már. A Miniket már 50 méterről is alig hallani. Plusz: tiltsák ki a motorosokat akkor, sokkal nagyobb zajt csapnak.
-
RocketSWET
csendes tag
Csak most olvastam ezt “Természetvédelmi” részt kb ami engem érdekelt volan Bükk, Zemplén, Mátra ha jól olvasom mind1 milyen kategóriában van a gép full illegál, mert “zajszennyezed” a környezetet, nájsz. Akkor szerintem én el is engedem a dolgot
-
krokk
senior tag
Spanyolban repkedett már valaki innen vagy van valakinel valami hasznos infója?
Egy hétig kinn leszek és gondolkozom, hogy vigyem-e a drónt.
De ahogy nézem többnyire CTR közelben lennék. Viszont ha jól értelmezem, akkor VLOSban 60méter magasságig lehet openben ott is repkedni? Erről tud valaki valami bíztatót mondani?Illetve biztosítást mit tudotok ajánlani? Hol lenne érdemes kötni? Mert ha jól látom az kötelező ott.
-
válasz
RocketSWET #74180 üzenetére
A Mini 3 Pro hekkelhető. Air 2s is, Mavic 3 is, az első kiadása, a két kamerás. FPV is. LINK
A többi már bátorság és akku kérdése. Ha ilyen magasra mész fel, nem árt kikapcsolni a critical battery landing funkciót, mert átdobja normál módba és lassan fog lejönni, nem a teljes sebességével. Emiatt lehetnek izgalmas percek, amíg leér a gép, és az akku már csak 2-3%-on van
Plusz: úgy érdemes lejönni, hogy legyen vízszintes vektorod is, nem függőlegesen lefelé. A turbulencia miatt, amit a propellerek kavarnak a gép alatt, a gép alatti légtömeg instabil, kavarog. Sokkal több energia itt stabilan tartani a gépet, jobban merül az akku. Ezért remeg, rázkódik a drón amikor függőlegesen süllyedsz bizonyos sebességgel.
A DJI FPV-vel gyönyörűen lehet "vitorlázni" teljesen lehúzott gázkarral, akksit spórolva. Ha megfelelő szögben áll a gép és ott is tartod, vízszintesen 70km körül, függőlegesen 50 körül vitorlázik lefelé. Tehát vissza tudsz jönni vele szinte nulla gázzal. Mert fent bizony fúj a szél... eszembe nem jutna minivel felmenni 2km-re.
Az FPV karjainak repülőgép-szárnyprofilja van, felhajtóerőt termelnek.
-
Sordoran
addikt
válasz
Kis Tigris #74176 üzenetére
A jogszabály szerint 2024. január 1. után kötelező az EU-ba behozott drónoknál. Vagyis ha az már bekerült egy EU-s raktárba ezelőtt (és minden bizonnyal így volt), akkor simán lehet hogy több hónapos raktárban tartás után került hozzád. Kifutó széria volt már tavaly év végén is, így annak nem csináltak C0 besorolást. Maradt a Mini 2 SE-re ez a feladat, illetve akinek kell 4K kamera annak idén jött ugye a Mini 4K.
-
RocketSWET
csendes tag
Én úgy láttam eddig az EU-ban kapható mostani drónok C0-ás besorolással max 120m, C1 500m de az eszközök hardveresen tudnak többet is pl néztem youtube-on egy Mini 3 nagyobb akkuval 2005m-ig emeltek fel, itt gondolom már valami ki lett ütve benne szoftveresen.
-
válasz
Kis Tigris #74178 üzenetére
Ha C0 minősíthető a gép és a legújabb FW van rajta, akkor van a 120 méteres korlát. A régebbi, vagy nem minősített gépeken 500m maradt. Akkor is 500 marad, ha a Mini 4 Pro-n nem frissítesz FW-t. Az jó kérdés, hogy ha 500 a korlát de csak 120-ig mész fel, akkor legális-e. Mondjuk a kocsim is megy 250-et, de ha csak 130-cal megyek a pályán, akkor legál
-
zombei
aktív tag
válasz
Kis Tigris #74176 üzenetére
Abban még nem korlátozták le teljesen. A Mini 2 SE-ben nem is tudod tovább húzni, ott 120m a csúszka vége.
-
Sordoran
addikt
válasz
RocketSWET #74172 üzenetére
Azért az S24-nél az egy csúcs érték, azaz kis területen (esetlegesen rövid ideig) mért fényesség. Ezzel szemben az RC 2-nél a 700 nit tartható (hosszan elérhető) fényesség. Van pár összehasonlítás amúgy telefonokkal, és ezek alapján nem kell emiatt aggódni, ez ne tartson vissza. Már maga az, hogy felszabadul a telefonod is megéri, na meg a macera se lesz összekötéssel.
-
válasz
RocketSWET #74172 üzenetére
Sokkal jobb a kijelzős táv. Nekem S23 Ultrám van, jobb a képe mint az RC Pronak, de a telefonos táv nem tud olyan funkciókat, amiket az RC igen. Pl. zoom. A rádióvétel is jobb, főleg nagyobb magasságban.
A teló kijelzője hiába jobb, fél órát használva tuti forró lesz vagy lesz más nyűgje, hívnak, üzenet jön, stb-stb. Játszani, bohóckodni jó a telefonos táv, de komolyabb használatra én nem javaslom.
-
RocketSWET
csendes tag
A DJI távirányítóval kapcsolatban lenne még olyan kérdésem azok felé akik használnak ilyesmit, hogy van-e bármilyen komolyabb különbség ha kijelzővel rendelkező mondelt választom vagy a telefonos megoldást.. Egy S24-et használnék aminek a fényereje 2600nit ezzel szemben a RC ről az adatok alapján azt olvastam hogy csak 700nit 1080p felbontés / 60fps. A csatlakoztatott eszközre átküldött kép minőségről viszont nem találtam leírást. Gondolom a saját tud valamivel stabilabb kapcsolatot illetve valamivel jobb képet használat közben de megéri-e úgy a többlet költség hogy a saját telefonom kijelzője napon használva sokkal jobb pl? ( Ezeket az infókat nem értem miért nem tüntetik fel könnyen elérhetően a gyártó vagy a forgalmazó oldalán, értem hogy sokakat nem érdekel de csak pár sorra több leírás lenne . Illetve azt sem látom sehol hogy ha a megadott gyári módon C0-ról C1-re minősíted át jár-e valami garancia vesztéssel, és hogy lehet-e vissza csinálni pl ha eladnám és valakinek csak C0-ban lenne rá később szüksége )
-
zombei
aktív tag
válasz
SeniorTilla #74170 üzenetére
Esetleg ha log-okat kikérik akkor lehet lebukni szerintem, mert az még úgyse szórja a pozíció adatokat sem. (De arra nagy esélyt nem látok, szerintem az egyszerű drónos jobban képben van a szabályozással mint a rendőr aki odajönne ellenőrizni.)
-
-
zombei
aktív tag
válasz
SeniorTilla #74168 üzenetére
Szerintem már "túl régi", és ott nem adtak ki FW frissítést mint a Mini 2 SE-nél amiben lekorlátozták. (Elején abban sem volt korlát.) Nem tudom leírásában van e MTOM rész mint az SE-nek, ha nincs nem egy nagy mutatvány összeollózni a pdf-eket, aztán azt magadnál tartva repülni C0-ban.
-
válasz
Kis Tigris #74166 üzenetére
Akkor a te drónod nem C0. Ha 500 méterig enged, akkor C1. De javítsatok ki, ha tévedek.
-
Sordoran
addikt
válasz
Kis Tigris #74166 üzenetére
Az appon belül nem lehet felhúzni 120m fölé a csúszkát ami a felső magasság korlátot szabályozza. Nekem Mini 2 SE van, C0-val vettem. Ha szeretnék magasabbra repülni, akkor le kell szednem a C0 matricát és fotóval bizonyítva beküldeni kérvényt. Más modellnél, illetve nem C osztályos minősített drónnal persze lehet más opció.
Amúgy tervezek venni majd Mini 5 Pro-t (ha bemutatják és meggyőző lesz), és akkor lehet megtartom a Mini 2 SE-t, és erről leszedem a korlátot.
-
zombei
aktív tag
válasz
RocketSWET #74164 üzenetére
Maga a folyamat annyira nem egyszerű még, mert személyhez regisztrálják a gépet, szóval mikor valaki eladja, akkor annak töröltetni kell a nevéről, és csak utána tudja az új személy regisztráltatni. (Bár mivel az emberek nagyrésze illegálban nyomja nagyobb az esélye, hogy olyan gépet vesz az ember ami nem volt regisztrálva még sosem.
)
-
RocketSWET
csendes tag
Köszi az infókat! Vásárlás után elsőkörben biztosan elég lesz a C0 is. Mivel gyakorlatilag csak lakott területen kívül repülnék vele ha jól olvastam akkor így nézne ki számomra a dolog egy DJI Mini 3 esetén?
Súlya miatt C0, regisztráció szükséges hozzá mert rendelkezik kamerával, reptetés minden esetben MyDroneSpace alkalmazással, lakott területen kívül ha nem kell hozzá külön engedély ha a tervezett helyen kb nincs semmi légiforgalom vagy embercsoport.
C0 hogy nem kell hozzá a regisztráláson kívül más csak az app app használat 120m-ig
C1-el kell vizsga ami (lehet ingyenes) + biztosítás és így már lakott területen kívül emelkedhet magasabbra is? Jól gondolom vagy ehhez lakott területen kívül is kell igényelni valami külön engedélyt alkalomadtán vagy ebben az esetben is elég csak a MyDroneSpace alkalmazás? Kell-e magamnál hordanom bármilyen irományt amivel bizonyíthatom hogy rendelkezem vizsgával is vagy ezt a google ID már tartalmazni fogja?
Illetve felmerült egy olyan kérdés is bennem hogy idővel ha váltanék komolyabb eszközre amit esetleg használtan vásárolnék akkor gondolom az előzőleg regisztrálva volt. Ezt könnyen lehet újra regisztrálni vagy itt már többet kell esetleg foglalkozni vele, ilyesmiről eddig nem találtam leírást?
Ahol használni szeretném 90% ban szerintem nem is jár más így lehet hogy a kutya se foglalkozna velem azért a pár tájképért amit csinálok vele ,de szeretnék normálisan hozzáállni a dolgokhoz és betartani a szabályokat amennyire lehet maximum rugalmasabban kezelni ha valami nagy marhaság ról van szó. Azt is megértem hogy valamilyen formában korlátozni kell a dolgokat mert komoly probléma forrás lehet egy ilyen eszköz ha valaki nem felelősen használja. Köszönöm a képeket is! Igen itt láthatóan nagyobb a különbség a két felhasználási mód között. Öszintén így nekem a magasabb lenne inkább a keresett forma. Az első se rossz ,de igazából képileg ugyanazt hozza mint amikor magaslatról lövök egy teleobival képet. A második az a kamera kompozíció ami hozzá adna a fotózási élményhez. -
-
Sordoran
addikt
válasz
RocketSWET #74159 üzenetére
A többiek leírták a a legtöbb infót, én annyit fűznék hozzá, hogy teszteld le mielőtt esetleg átminősítenéd, hogy 120m fölé tudj menni. App nem engedi C0-s minősített drónnal a magasabbra repülést.
Van sok videó youtube-on, ott meg tudod nézni, mennyivel másabb a tájkép 120m fölött, szükséged van-e rá. Nekem elegendő ez is, emiatt nem dobnám el a C0-t. -
Kis Tigris
tag
válasz
RocketSWET #74159 üzenetére
Elviekben 120... Mikor eléri, figyelmeztet rá. De ha fel van tekerve max-ra, akkor 120-nál tovább emelkedik, persze a te saját felelőségedre
-
zombei
aktív tag
válasz
RocketSWET #74159 üzenetére
Vizsga ingyenes osztrák, vagy francia oldalakon, ami érvényes teljes EU területén. Biztosítás évi 15 ezer körül van. Akksit, ha csak épp nem igazoltatnak, és nézik meg a gépet nem veszi észre a kutya se, viszont a térerő nélküli helyről reptetés max akkor legális, ha előtte bejelented a mydronespace-ben még ahol van térerő, ha nem akkor az is illágális lenne. Azt, hogy a hatóság a repülési log-okat kikéri e a DJI-tól, vagy éppen adott helyen valaki figyeli a sugárzott repülési adatokat, és oda megy e hozzád senki se tudja előre. (Jelenleg sok esélyt nem látok rá, de lehet pár hónap/éven belűl rendszeresebb dolog lesz ez is.)
-
RocketSWET
csendes tag
Sziasztok hobbi szinten érdeklődnék a drónozás iránt. Olvastam már a témában több cikket, leírást elég sok az ellentmondás eddig. A célom kirándulások, túrázások alkalmával tájképeket készíteni esetleg videózás. Repteni csak lakott területen kívül szándékoznék, kisméretű belépő szintű eszközzel. Sajnos az ismeretségi körömben nincs és nem is volt
senkinek így 0 infóval vágok hozzá a témához. Egyedül a képalkotó részéhez értek csak, egyebek között rendelkezem egy közepes szintű milc fényképező felszereléssel is. Az anyagi, technikai, és méretbeli dolgokat figyelembe véve hogy úgy hogy kezdő gépnek szánom egy DJI Mini 3-ban gondolkodok. Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem, ami nem teljesen világos hogy a gyakorlatban hogyan is működnek itthon a dolog. Maga a gép C0-ás besorolású ami az eddig olvasottak alapján lakott területen kívül regisztráció után 120m magasságig látóhatáron belül használható. Az első kérdésem hogy a 120m mire elég? Ellenőrzik-e hogy hol és milyen magasságban használom? Milyen módon kell jeleznem a repülést pl egy olyan erdei helyen ahol előfordulhat hogy nincs mobil térerő? A Mini 3-al kapcsolatban olyan kérdésem lenne hogy ellenőrzi-e valaki ha az aksit egy EU-n kívüli hosszabb üzemidejűre cserélném? ( így tudtommal meghaladja valamivel a 250g ) Illetve láttam a szoftveres magasság korlát is átállítható, de így már másik kategória amihez kell vizsga és biztosítás is. Mennyibe kerül egy C1 vizsga és egy biztosítás? (Erre még nem tudom lesz-e szükségem, nem tudom mire elég a 120m) Esetleg valaki rendelkezik ilyen géppel? Ha van rá lehetőség szívesen megnéznék egy ilyen géppel készült RAW kép fájlt is, hogy milyen szinten szerkeszthető. -
lirthian
csendes tag
Üdv, lezuhant a Mavic 2 Pro-m, az akkuk RCpersze megvan, kérdésem hogy ha veszek egy új mavic-to (csak drónt) lehet-e csatlakoztatni az RC-hez
-
-
zombei
aktív tag
válasz
SeniorTilla #74154 üzenetére
Levegőben egymás mellett nem láttam mi lenne a különbség, csak az adatokat néztem.
Nem tudom így egyszerre te próbáltad e azonos körülmények közt. -
-
zombei
aktív tag
válasz
SeniorTilla #74152 üzenetére
Inkább nagyobb távot nem ? Jel átvitel mindkettőnél O2 szóval távban nem lesz nagy különbség.
-
Pikaa
aktív tag
A felsoroltak közül melyik, amelyiknek jobb a gimbalja és messzebb és magasabbra repül? Illetve ezek közül ha merülne le,mindegyik visszajön ahonnan felszállt?
-
Kis Tigris
tag
Nekem nemrég óta Mini 2 4k van, életem első drónja, gyerekjáték kezelni, elégedett vagyok vele. A fly more combo erősen ajánlott, 1 akksival hamar megbánnád
Ha videó minőség érdekel, [itt találsz] pár általam készített kisvideótJa, ezek nem 4k, hanem 2.5k-ban készültek, de 60fps-el. 4K-ban csak 30 fps van, de sztem az harmatgyenge...
-
-
Pikaa
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék hobbynak egy drónt, és ebben szeretném segítségeteket kérni. Inkább a fotózás, videózás volna fő szempont. Legyen 250g alatt, 4K-s videót tudja, 20-30 percet repüljön egy töltéssel, ha van stabilizátorja a kamerának, az se baj. Rá szánt összeg: 150-200k ft. Köszönöm!
-
Tudtok segíteni épített drón beállításában, használatában? DJI-ban otthon vagyok már, de ebben a témakörben teljesen kezdő...
Egy 10"-os long range cruiser a kiszemelt madárka, DJI Polar Air Unit-tal. Nem tudom, ez működik-e a Goggles V2-vel vagy a Goggles 3-mal. A V2 lenne amúgy a lényeg, a kényelem miatt. A 3-as szemcsinek jobb a képe ugyan, de a V2 nekem inkább bejön.
-
-
Sordoran
addikt
válasz
zotya70 #74140 üzenetére
Szerintem erről van egyik legtöbb vita, hogy a lakott terület határát hogy kell értelmezni. Én személy szerint azért lehetőleg minél messzebb szállnék fel (kíváncsi szemek elől elbújva) a határtól is, mert nem lehet tudni mások hogy állnak hozzá. Én értelmezésem szerint ez már szabad pálya, de már csak a konfrontáció elkerülése miatt is, másokkal nem akarnék ott összefutni akik lehet nem így gondolják. (büntetést nem feltétlen kapnál, de lehet hatóság is megkérne menj messzebb, ne zavard az itt lakót
)
A MDS app sem ad semmi támpontot ilyenre, csak írja hogy lakott terület felett eseti légtér szükséges, de semmi határvonalat nem ad ehhez. -
zotya70
csendes tag
Sziasztok!
Mennyire legális a következő helyzetben repülni?
A főút egyik oldala lakott terület, lakóházakkal, a másik oldal már nem a település része, mező van végig.
Drónozhatok legálisan úgy, hogy a nem lakott területen szállok fel, nem repülők át a lakott területre, a mydronspace-ben pedig négyzettel jelölöm be a repülésit területet úgy, hogy ne érintse a főút azon oldalát, ami a településhez tartozik? -
Facebookon is nagyot ment.
Ha állami megrendelésre csinálta, akkor megvolt ott az engedély sztem
Nagyon turistacsalogató szagú, amivel nincs gond, csak hát ugye ha ezt sima halandó akarná legálisan, az kb. a lehetetlen kategória lenne.
A videó nagyszerű. Lenne, ha nem akadozna, remegne az egész a 30 fps erőltetése miatt (gondolom ezért van). FPV-vel 60fps a minimum, főleg ilyen gyors mozgásoknál. Nem lett flow, még akkor sem ha a motion blur fel van tolva. Olyan, mint 3D videojátékot nézni egy elégtelen teljesítményű PC-n. Szaggat...
Kár érte.
-
twine
veterán
Ehhez vajon milyen engedélyekre volt szükség? És mindez mennyibe kerülhetett?
Valahogy azt gondolnám, hogy ahhoz, hogy az ember az országház fölött fpv-vel röpködjön, komoly indoklás kell...Minden esetre drónos Budapest témakörben nekem nagy kedvencem lett ez a videó...Szép lett, szvsz érdemes megnézni annak aki nem látta...
Volt pár éve egy másik Budapest drónos, ami gyönyörű lett, bár(nem fpv) az én ízlésemnek a color grading kicsit túl "cinematic",,de attól még a munka igazán profi....
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat mindenkinek!
Megérkezett tegnap a kis gépezet, de az eseményt halasztani kell, mert másik esemény jött közbe, az esőről nem is beszélve.
Néhány percet repültem vele, szuper lenne, csak van egy kérdésem. Lehetséges, hogy valamit elszúrok? 3 db Androidos géppel próbálkoztam (S10E, S20, Tab2016) és egyik esetben se kaptam élőképet. Csatlakozás volt, a paraméterket láttam (bár a videó felbontását és fps-t nem lehetett állítani)
Rádugtam egy ezer éves iPhone SE (2016)-t, azon volt képem, ezzel repültem is egy keveset, de ezen se lehetett állítani a videós paramétereket.
Sőt, a kis iPhone volt az egyetlen, aki szerint van rá 4 db firmware frissítés, de amikor szerteném ezt megtenni, akkor azt mondja, hogy csatlakozzak a drónhoz, pedig csatlakozva vagyunk. Az androidos gépek szerint nincs fw frissítéssi lehetőség.
Ezek az én balfékeskedéseim, vagy hibás a kis kütyü?
Előre is köszönöm a segítséget. -
Sordoran
addikt
válasz
Játékos #74133 üzenetére
Valóban a nagy mérete miatt van ennyi megkötés. Ha egy 250g alatti drón lenne, akkor se jogsi, se biztosítás, se DRI nem kellene. A többi viszont, a nagy határidőkkel együtt akkor is állna.
Fel fogsz tudni szállni vele, az app ilyenekben nem korlátoz.
A MDS-t (MyDroneSpace app) nem tudod használni, amit kötelező lenne amúgy, mert ott meg kell adnod regisztráció után kapott azonosítóját a drónnak. Fizikailag/technológiailag viszont nem fogja megakadályozni semmi hogy felszállj, ha akarsz. -
válasz
SeniorTilla #74129 üzenetére
Minden Fimi micsoda?
MaCS
-
Játékos
addikt
Jézus ereje! Akkor ezért nem repked naponta 300 darab drón a kertünk felett...
Meg se fordult a fejemben, hogy ez ilyen nyakatekert dolog.
Ezek szerint ha megérkezik, kb. ki se tudom próbálni a kis kütyüt?
Vagy az alkalmazás engedni fogja, hogy üzemeljen jogsi nélkül? -
Sordoran
addikt
válasz
Játékos #74125 üzenetére
Azt írtad, hogy 35 perces sétát kellene felvenni, na azt vedd számításba hogy ha jól látom 33 percet tud ELVILEG repülni, ez pedig ugye gyártói túlzó (labor körülmények között mért) adat egyrészt, és mivel használt, így az akkumulátor elhasználódása miatt még kevesebbet tud. Mivel pedig csak egy akksi van, így azt fel is kellene tölteni második körre, ami nem pár perc. Szóval szerencsével az egyik irányba végig tudod venni, vissza utat már nem.
Többiek leírták már, hogy teljesen illegálba tudod megcsinálni, valóban kell hozzá minden, és ezek közül egyiket se tudod addigra megoldani:
- Gép és üzembentartó regisztráció (~3 hét)
- Biztosítás (ez az ami gyors lehet egyedül, de előzőek nélkül semmit nem ér)
- Jogosítvány (online ez is gyors megoldható)
- DRI felszerelése (eszköz beszerzés idő+költség)
- Eseti légtér igénylése (min. 30, de inkább 35 napra előre meg kell kérni) -
Játékos
addikt
Sziasztok!
A kis Xiaomi X8 SE melyik kategóriába tartozik? Kellene rá vizsga is? -
-
válasz
SeniorTilla #74127 üzenetére
Az X8 SE azért már nem a játékszer kategória... Közel 800 grammos röpcsi -- nem véletlenül nem olcsó hozzá az akku.
MaCS
-
-
zombei
aktív tag
válasz
Játékos #74125 üzenetére
Ha valaki nem nyom fel, és küldik rád a jardot, akkor nem lesz belőle semmi gond.
Szélcsendesebb napon gond nélkül meglehet vele csinálni, viszont ha valaki felnyom, és jönnek ellenőrizni, akkor tuti a csekk. Jelen esetben jogis, bejelentés a drónra/pilótára, biztosítás, eseti légtér kelle, szóval ha jönnek a kékek akkor spuri. -
Játékos
addikt
Sziasztok!
Köszönöm a sok kérdést! Valóban az újhelyi hídról van szó. Azt gondolom, hogy lakottnak számít a terület, mert a híd alatt van lakóház. Természetesen akkor készülne a felvétel, amikor nincs forgalom rajta, mert van engedély rajta bizonyos sporttevékenységet végezni, amiről készülne a felvétel. Innen a PH-ról megvettem egy kis Xiaomi Fimi X8 SE-t, ami elvileg holnapra ideér.
Repülés közben kb 2-300 méterre lennék a géptől, nem várom el, hogy 700 méterről irányíthassam, akksi csak 1 van, sajna. Mikor utánanéztem az akksi árnak, egy kicsit elszörnyedtem...
Ezzel a kis Xiaomival milyen eséllyel repülhetek ilyen feltételek mellett? Azonnal kilőnek egy helikopterről, vagy jellemzően a kutya se szól az emberhez ilyenkor? -
Sordoran
addikt
válasz
Grillo #74123 üzenetére
Lehet ráhibáztál a Sátoraljaújhelyivel, az kb. 700 méter hosszú és 80 méter magasan fekszik. Viszont azon tömeg van (mikor voltunk nyáron 230 fő volt egyszerre rajta), lakott területen belül helyezkedik el. Nem tudom most mennyien szoktak lenni.
Ha eltekintünk jogi dolgoktól, csupán technikai szemmel nézzük, akkor is eléggé necces a dolog. 100k alatt nem hiszem hogy van gép ami megfelelne (újonnan), a hatótáv is necces (ha híd egyik végén állna kezelő pl., másik oldalt már nem lenne jel), és azért szeles is az idő két hegy között ilyen magasságban ami egy kis gépet eléggé megkínoz. Egy komolyabb gép bérlése esetleg megoldás lenne, vagy tényleg megkérni valakit.
Amennyiben jogi oldalát is nézzük, úgy pedig nagyon rizikós a dolog, teljesen pirosban lennétek. Nem lehetetlen, van hely környéken ahonnan fel lehet szállni és oda repülni, de a plusz távolság miatt itt is csak gép bérlés a megoldás. -
-
Sordoran
addikt
válasz
Grillo #74121 üzenetére
Ilyenre konkrétan rá se mertem kérdezni, mert ha szóba hozom az eseti légteret, megint lehurrognak, hogy túlságosan szabálykövető próbálok lenni.
Viszont tényleg jó lenne tudni hol van ez, és milyen hídséta. Nem mindegy, hogy lakott területen belül vagy kívül, forgalom mentes, kis forgalom vagy főút. Valami kis csoport, vagy 1-2 személy, vagy tömeg rendezvény (hatóság által biztosított aki beleszólhat). Jah, és belföld vagy külföld egyáltalán. -
Sordoran
addikt
válasz
Játékos #74119 üzenetére
Elég halott ötletnek tűnik, egyszerűbb lenne kölcsönözni valahonnan egy drónt erre a pár napra, 1-2 nap gyakorlás, ismerkedés, utána éles bevetés.
Elég kevés az infó is, mégis milyen híd séta ez? Folytonos 35 percet kell levegőben lennie és felvételt készíteni, vagy közte leszállhatsz vele akksit cserélni? Követnie kell valakit közvetlen (kell követés funkció), vagy más irányítja közben a drónt és kívülről, távolabbról is kell felvételt készíteni? Ha esetleg mondasz helyszínt is, lehet valaki szívesen elmegy segíteni, azért aki drónozik az szerintem ha ideje engedi szívesen megy repkedni más kedvéért is. -
Játékos
addikt
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Soha nem foglalkoztam drónokkal, és velük készült videókkal, de most 3 napom van arra, hogy egy légi felvételt elkészítsek, a még meg sem vásárolt géppel, mert akire számítottunk, visszamondta a felvétel készítését.
Egy hídon való átsétálást kellen megörökíteni. A híd kb 700 méter hosszú, alatta a legnagyobb mélység ~80 méter. A séta oda-vissza kb 35 perc. Nem feltétlen szükséges 4K, elég a FHD is számunkra. A lehetőségekhez képest szeretném olcsón megúszni a gép vásárlását, hogyha ezt követően nincs használva, akkor kis veszteséggel el is tudjam adni. Belőnék egy kb. 100k értékhatárt.
Nagyon szépen megköszönném, ha tudnátok konrét típust javasolni, illetve ha a fenti paraméterek közül valami kizárt, akkor azt is szívesen venném.
Köszi! -
válasz
etnies #74115 üzenetére
Tovább mennék, bár az Általad felvázolt felhasználási mód is teljesen reális -- olyannyira, hogy akár még engem is érinthet, ha lesz még működő 249-es drónom.
Szóval a hétvégi beszélgetések során két barátomnak (feleségének...) is felcsillant a szeme, hogy neki ilyen DJI Neo kell! Elmagyaráztam nekik, hogy mit tud, és főleg, hogy mit nem tud, de a "nem tudja" rész hidegen hagyta őket. Nem akarnak szép felvételeket készíteni a környező tájról, csak egy okos szelfibot kell nekik -- és a Neo pont az.
MaCS
-
-
vandor01
senior tag
válasz
Creative997 #74114 üzenetére
mert tuzveszelyes termek ezert csak egyes szallitok hozzak el kinabol
a kulonbozo parcel cegek DHL Fedex
es a holland posta a postnl
ennek alapbol kb 3 het a szallitasa kinabol hollandba
hollandbol magyarba plus 2hetes van meg egy/két tenyezo?
az elado mikor adja le a holland postanak vagy a holland posta mikor kapja meg
na es ez lehet akar 1-2-3nap foleg ha az elodanal porog a busines esetelg olyan helyen van ami "kozel" esik a holand posta atveteli pontjahoz...
de nem kizart hogy akar 1+ honapig is az elado raktaraban figyel az aksi
4-5-6 het utan indul el a TN mozgasa.... plus a 3 het NL posta...
de akar tobb is lehet! de 3 hoanap alatt megerkezikaksit itt is nezhetsz holland raktar azaz EU raktaras is szokott lenni! [link]
-
etnies
senior tag
válasz
SeniorTilla #74113 üzenetére
Elmondom egyszerűbben: van egy kis drón ami bulletproof, kicsi és könnyű. Egyszerű magaddal vinni, nem aggódsz érte túl sokat. Hétvégén repülnek a "naggyal", ezt meg viszi magával családi eseményekre, kirándulásra, stb.
Itt nem ritka a két autó/ember: egyik a mindennapos, másik a hétvégi/ünnepi.
Na, ők is veszik meg azok is, akiknek drága a drónozás. Két helyre el tudják adni, egyelőre jól fogy! -
Creative997
őstag
válasz
vandor01 #74097 üzenetére
Köszi. Egyelőre még próbálom felmerni az itteni piacot, hogy megeri e. Igen, gyakorlasnak nem akarok drága gepe(ke)t venni, szimulátor, meg bennt (2 emeletes házban lakom, úgyhogy jó terep a manoverezeshez. Az hogy ősz meg tél itt nem számít sokat, bármikor eshet az eső (csendes eső, nem monszun), de télen se zuhan nagyon 0 alá, nem vészes. A tengerparta se tervezek menni (szél).
Tavaszra, nyárra talán osszeszedek némi skillt.
Aksit szállítani miért ilyen sok idő? -
-
válasz
SeniorTilla #74111 üzenetére
Folyamatosan olvasom a listát. Éppen ennek alapján írok.
MaCS
-
-
válasz
SeniorTilla #74109 üzenetére
De hát már annyiszor leírtuk, hogy szó sincs profi drónosokról.
De még csak esküvői felvételekről sem.
MaCS
-
-
etnies
senior tag
válasz
SeniorTilla #74103 üzenetére
Én Uk-ban élek és követek drónos fórumokat, ezrével veszik. Olyan olcsó itt, megveszik kulcstartónak.
Profik veszik második-harmadik gépnek, játszani.
Lehet, hogy később lanyhul az érdeklődés, de jelenleg itt nagyon fogy. -
Russel009
csendes tag
válasz
SeniorTilla #74106 üzenetére
ohh, köszönöm a gyors a választ!
Akkor ha jól értem kivitelezhető a gyakorlatban amit szeretnék, csak nem a mini szériával?
Esetleg van ilyen jellegű tutorial, vagy technikai leírás valahol az internet bugyraiban? Jó pár órája bújom az internetet de eddig nem jártam sikerrel...
Egyébként pont a súly miatt gondoltam volna a mini szériát, nem foglal sok helyet és nem is kell sokat bajlódni az engedélyekkel ha teljesen legálisan akarom röptetni. Illetve esőben, viharban, szélben amúgy sem reptetném, mert olyankor én is inkább az irodában maradok.
-
-
Russel009
csendes tag
Sziasztok!
A munkámból kifolyólag elég sokat járom az országot (erdők, mezők, szántóföldek, stb) és gyakran szembesülök azzal a problémával, hogy iszonyat sokat kell feleslegesen autóznom, vagy esetenként sétálgatnom a vadonban, hogy megtaláljak 1-1 vadcsapást, művelési nyomot ösvényt a kukoricásban, bozótosban. Felmerült bennem, hogy jelentős mennyiségű időt és energiát takaríthatnék meg egy drón segítségével. Viszont nem vagyok benne biztos, hogy van olyan termék ami kielégítené az igényeimet, elvárásaimat. Röviden amire használni szeretném: még az irodában előre szeretnék betáplálni több (alkalmanként akár 100+) GPS koordinátát a drón/controller szoftverébe (az se baj ha ehhez több részletben kell feltölteni a pontokat pl 10-es csoportokban), majd ezeket a helyszínen egyesével körberepülni. Itt az lenne a lényeg, hogy ne repüljön végig automatán a pontokon, hanem mindig csak a következő koordinátára repüljön el (az mindegy igazából, hogy én választom-e ki a következő állomást, vagy lista szerint halad), majd itt manuálisan irányítva körbenéznék, csinálnék pár felvételt majd küldeném a következő pontra, és így tovább. Nézegettem a DJI kínálatát és ott magasabb kategóriában már vannak RTK-val felszerelhető modellek, viszont azokat a milliós gépeket indokolatlannak tartom ahhoz amire használnám (ágyúval verébre), így maradnék inkább a DJI mini szériánál (tudásban, méretben közelebb áll az elképzelésemhez és hát árban is kedvezőbb) Szerintetek van olyan gép/szoftver amit keresek ebben a DJI mini kategóriájában, vagy felejtős? Vagy esetleg milyen fapados módszerrel lehetne ezt megoldani (akár külsős app bevonásával)?
-
F.E.K..
senior tag
válasz
SeniorTilla #74103 üzenetére
Ez egy tudásához képest olcsó kisgép. Egy kezdőt nem zavart, hogy egytengelyes csupán a gimball (ok, elektronikus stabilizátort ígérnek még hozzá), hogy a képminőség olyan amilyen.. nem, a kezdő ismerkedik a dologgal, és ha megtetszik neki a dolog, akkor majd vásárol komolyabb és drágább gépet. Vagy gépeket ugye.
Nem a profi csúcs gépekhez kell mérni a képességeit, hanem alap kisgépként kell tekinteni rá. A lényeg hogy pici és egyszerűen használható (alapból csak a gép kell, semmi más. Én mondjuk nem használnám így, gyanítom te sem, de nem is nekünk szól, hanem annak, aki most kezdene bele.).
A legtöbb ember kiránduláskor bőven elvan a telefonos képeivel is. Általában nem a szenzor felbontás a limit, hanem az aki elkattintja az adott képet
)
-
válasz
F.E.K.. #74102 üzenetére
Nem igazán.
Amíg telefonon nézed vissza, addig oké. De PC-n, laptopon, TV-n már nagyon nem oké. Nézd meg Bandi tesztvideóját a facebookon. Borzalmas a minősége. Sokan ezért adták el a Mini 4 pro-t, mert kezdetben ilyen minőségű volt a jpg és a video is (mondjuk hazudtam: ettől jobb volt, de akkor is borzalmas).
És hogy stabilizálsz ki egy egytengelyes gimballal bármit is? FPV-zel? Ha igen tudod miről beszélek. FPV-vel nem lehet vízszintesen fényképezni. Max. manuális módban, mert akkor tudsz annyit "húzni" rajta, hogy kb. vízszintes legyen a gép. Viszont tuti oldalmozgás lesz, és ha közeli a felvétel vagy kicsit félhomály van, már életlen lesz a záridő miatt.
Én sírva fakadnék (vagy a feleségem inkább
) ha ilyen géppel készült felvételek lennének a gyerekeink esküvőjéről...
Nem fogja megváltani a piacot sztem. Nem lehet olyat csinálni, ami olcsó és mindent tud amit a nagyok. Csodák nincsenek gyerekek, megtanulhattuk volna már
-
F.E.K..
senior tag
válasz
MaCS_70 #74100 üzenetére
Szerintem a legtöbb "kiránduláshoz, partyhoz kéne egy drone" felhasználónak ez a pici kisgép tökéletes.
Pici fpv, hogy ki lehessen próbálni, pici önvezérlés, hogy egyszerű legyen kezelni... A kép ezekre pont elég is.
Nyilván profi cuccal nem ér fel, de egy mondjuk (a példa kedvéért) egy esküvői násznépről simán készít használható képeket. Vagy egy túrázásnál.
Ha valakinek pedig ez hozza meg az érdeklődést, akkor van hová továbblépni, és akkor már jó eséllyel marad a márkánál.
-
válasz
vandor01 #74099 üzenetére
Jaja!
Ismerős repcet, kiszelni a piacból annyi részesedést, amennyit lehet.BMW is csinált hasonlót, amikor piacra dobták a 2-est és az X1-et. A márka alapelveinek a megcsúfolása volt, olcsó gagyi motorok elsőkerék hajtással, (rendes) autóra nem is hasonlító megjelenéssel. És tessék, megvették.
Nekem már gezd gusztustalan lenni, ahogy a zzokosokk memmonnyák a jutúbon, hogy ez mennyire f*sza. Sponsored by DJI.
Most ment Halász Jutka nénitől a Sehall-Selát-Dömötör.... hát eszembe jutott a célközönség
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows 11
- BMW topik
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Autós topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest