Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ZIL

    tag

    válasz s1ru2 #3344 üzenetére

    Na akkor nagy vonalakban, nem csak neked! Leírom néhány pontban az AMD tuninggal kapcsolatban szerzett tapasztalataim.
    1. Az északi hidat érdemes mindig alulfeszelni!
    2. A HT órajelét is érdemes visszavenni (a postolt képen nekem 1400körül van) 1600 mindig elég
    3. A ramsebesség elsősorban a NB és a Ramórajel függvénye
    4. Az időzítésekkel csak akkor érdemes pöcsölni, ha extrém tuning ramjai vannak az embernek, mert csak CL7 alatt kezd igazán gyorsítani
    5. A procit általában nem érdemes határra pörgetni, mert 3,5-3,7GHz fölött már rosszul skálázódik, így minimális teljesítménytöbbletért óriási hő, és fogyasztástöbblettel kell fizetni
    6. Mindig érdemes a biosopciókat végigböngészni, mert némelyik lap biosa olyan beállítási lehetőségeket is tartalmaz amitől jelentősen megugrik a ramsebesség (nekem pl memory bank interleaving +20% a másolásban, és egy kicsi az írásban)
    7. A ramok jellemzően +0,1-0,15Vot tolerálnak kényelmesen napi használatban
    8. Az FSB-t önmagában nem érdemes túráztatni, mert közvetlenül semminek nem befolyásolja a sebességét csupán egy referenciaérték a szorzókhoz (persze csak ha BE procija van az embernek, amúgy nem lehet elkerülni), magas értéke random instabilitást kozhat
    9. Érdemes minden komponenst külön kitesztelni, hogy adott feszen (és időzítésen ramnál) hol korlátos, és ezeket táblázatban le is jegyezni, majd amikor a végleges beállításokat kitaláljuk ennél egy kicsit alacsonyabbra állítani, hogy azért maradjon benne némi biztonsági tartalék
    10. Ha a ramra keresünk optimumot (végülis elsősorban arra érdemes), akkor a kitesztelt NB és Ramórajeleket táblázatba szedve olyan FSB és szorzó értékeket tudunk majd találni (nyilván a ramszorzó/órajel az elsődleges irányadó) amivel ez a kettő maximalizálható, aztán szimplán belőjük a procimag szorzóját egy stabil értékre
    11. Ha nem akarunk vég nélkül tesztelgetni, akkor futtassunk intenzív terhelőteszteket, és ha lefutott, akkor vegyünk vissza egy kicsit a beállításokból, úgy biztos stabil lesz, és csak egy kis fölösleget hagyunk benne
    Ez így leírva hosszúnak tűnik, de a random tesztelgetésnél gyorsabban vezet célra, és stabilabb eredményt ad. Természetesen ez a metódus elsősorban a hatékonyságnövelő (ár/teljesítmény javító) tuningosoknak használható. A High-Score Tuningosok, és 3DMark huszárok, úgyis durvábban, és több kompromisszumot bevállalva tolják.
    Itt az én Excel táblám mintának (nem aktuális, már újabb procim van):

    De vigyázat, minden alkatrész eltérően viselkedik, így fontos, hogy mindenki a saját kitesztelt értékeit használja!
    Sok szerencsét!

Új hozzászólás Aktív témák