- Micro Four Thirds
- Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Házimozi belépő szinten
- Hoztunk 15+ kevésbé ismert Windows-tippet és -trükköt
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok. Annyi lenne a kérdés, hogy anno a régi Rainbow profi line magasai tetszettek eddig a legjobban a kocsiban. Ugye ez selyem, ehhez képest mit nyújtana egy berillium magas?
Az a baj, hogy nem túl olcsó dolgok ezek, és ha mondjuk nem tetszik akkor puff így jártunk?
-
Crank822
tag
Sziasztok,
Szeretnek segítséget kérni, 2 dines fejegység választásban!
Tolató kamera nem kell!
BT és a telefon ki hangosítás fontos lenne, es szeretném azért hogy valamilyen szinten jól is szóljon, idővel melylada is került az autóba!
Gondolkoztam rajta hogy 1 dines de az nem igazán nézne ki szépen!
70k max keret!koszonom előre is
udv
Norbi -
I'am Dony
őstag
Egy Audison Bit Ten proci RCA bemenetéhez csatlakoztatható bluetooth vevő eszközre lenne szükségem, amire androidról streamelném a Spotifyt, Tidalt. Aptx minimum követelmény, ha ettöl is jobb annak csak örülök. Mit ajánlanátok? (A fejegységet muszáj kihagyni a dologból, maradnia kell a gyári gyenge hardvernek.) Néztem a JL Audio MBT-RX eszközt, de ha van jobb ajánlat akkor azt választanám. Az android eszköz S22 Ultra lesz.
-
Ear001
addikt
válasz
Marchello19 #76046 üzenetére
hát ha van még tartalék a fejegységen meg az erősítőn feljebb tekerni, akkor működhet ez a poti, de azt tudni kell, hogy simán hozhat generátorzajt az extra két csatlakozó, meg az a potméter sem egy világbajnok termék.
-
Marchello19
tag
válasz
Ear001 #76045 üzenetére
Értem, akkor az erősítőn feljebb rakom, és a fejen pedig leveszem, ha kell. Van speaker level beállítás a fejegységemen, csak ugye kicsit macera mindig kikeresni a beállítást menet közben. Akkor végülis ezt a speaker level beállítást ki tudom váltani egy RCA-ra köthető potival, nem?
-
Ear001
addikt
válasz
Marchello19 #76042 üzenetére
A szintet csak csökkenteni tudod, növelni csak erősítővel lehet. Amúgy egy csomó fejegység menüjében van erre külön rész, hogy a szub kimenet szintjét állítsd.
-
DaFok
tag
válasz
bokarcsi71 #76037 üzenetére
26,4L a minimum ajánlás, zártban (gondolom te is abba akarod tenni ilyen kis literben). Nem fog jól szólni szerintem
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
Ha nincs bass level potméterrel ellátott mélyláda erősítőm, hogyan tudnám megoldani a basszusvezérlést? Vannak olyan zenéim, ahol még adnék rá, vagy csökkenteném. Láttam ilyen potmétereket, amiket az RCA kábelre kell rádugni, mennyire hatásosak ezek? -
oszy
veterán
Van egy JBL BASSPRO Nano mélysugárzóm és egy Alpine CDE-178BT fejegységem. Bekötöttem a ládát, RCA-val csatlakozik az SW kimenetre, de nagyon halkan szól. A JBL távirányítóját és a Gain-t is feljebb tekertem. Gondolom a fejegységben lesz a megoldás.
Tudtok segíteni melyik beállítást kell megnéznem?
-
Ear001
addikt
válasz
Marchello19 #76035 üzenetére
Azt a multiméteres beállítást felejtsd el, elvileg is hibás, gyakorlatilag meg hülyeség.
-
Marchello19
tag
Na végül ma sikerült jobban utánajárni a dolgoknak: ez a hang a motortérből szűrődik át, lekötöttem az erősítőt és úgy is jelen van még.
Multiméterrel beállítottam rendesen az erősítőt 80W teljesítményre, így már előjön a sípoló hang a hangszórókból 0 hangerőnél, ergo még mindig rossz a földpont (hajtottunk menetet a lemezbe a csomagtartóban, de ezek szerint alapból nem megfelelő az az elem). A kábeleket kizárnám ebből, mert tényleg 0 komfort elektronika van az autóban, ami bezavarhatna és külön oldalt van vezetve a táp.
Következő megálló egy szerviz lesz, mert már a hajamat tépem. Aztán ha egy biztosan jó földponttal is súgás van, akkor berakok egy új rca kábelt. -
footy
addikt
válasz
Buster17 #76032 üzenetére
Ha retro kinezetu fejegyseget keresel akkor a Becker modelljei, illetve a Blaupunkt Bremen szokott lenni a legjobb valasztas. Van a Continentalnak is hasonlo fejegysege joval olcsobban.
-
Buster17
addikt
Hali!
Kicsit szokatlan kérdés, de 95-98 között gyártott és akkori közép/felsőkategóriás kazettás autó rádiót tudtok ajánlani? -
Lusu
aktív tag
válasz
Marchello19 #76030 üzenetére
Ha van rés a kábel mellett mindenképp lehet, de az inkább motorzaj lenne. Viszont ha körülöleli a gumi akkor nem hiszem, hogy abból jön.
tedd a füled közel a hangszóróhoz amikor halod a hangot (már ha teheted és nem kell hozzá vezetni) ha a hangszóróból jön, az egyértelmű lesz.
-
Lusu
aktív tag
válasz
Marchello19 #76028 üzenetére
Az erősítő is ki van kapcsolva?
-
Marchello19
tag
Ebben a modellben gyárilag nincs magas hangszóró, csak az ajtóban a mélyközepek. :/ Utólag fúrtam lyukakat az A oszlopokon, oda lettek beszerelve az új magasak.
Végül úgy csináltam meg, hogy a keresztváltókat fel tudtam ragasztani a műszerfal alatt lapos felületekre, úgyhogy rá lett toldva a mélyközép kimenetére a gyári kábel (ami megy ugye az ajtókba), az új magasak meg rendeltetés szerint lettek rákötve a hangváltókra (egy hpf-et is sikerült állítani a fejegységen 31hz-től). Minden jó, már csak normális testelési pontot kell csinálni a csomagtérben, mert halk generátorzaj van.
Bár ezt nem egészen értem, ez a zaj akkor is jelen van rossz testelésnél, ha ki van kapcsolva a fej, nem megy semmi hang a hifire? Mert jelenleg akkor is lehet hallani (motor pörgetésével arányosan erősödik), ha nem megy semmi, offon van a fejegység. -
Lusu
aktív tag
válasz
Marchello19 #76026 üzenetére
Ha tényleg nagyon macerás, szerintem kár erőlködnöd a kábellel, nem az fogja hozni a megváltást.
Viszont amit inkább gondolj át, az az, hogy az ajtódba csak 2 vezetékszál megy át. Viszont a keresztváltóba 2 megy be és 4 jön ki, úgyhogy +2 szál mindenképpen kell, mert a jelenlegi felállás szerint a mélyközeped full range-be szól a magas alját meg csak egy kondenzátor vágja le. Sőt ha a kondi a gyári magasra volt felragasztva akkor gondolom nem vágtad le és kötötted vissza a Kicker magasa elé és így most az is full range-et kap ami nem túl egészséges neki...
Visszatérve, a kábel átvezetés problémájára: hogy egyszerűbb dolgod legyen, ha az ajtóban elfér a keresztváltó, akkor a hangszórónál csatlakozó levág, mehet a keresztváltóba, majd onnan a 2-2 szál a hangszórókra. Másik végén pedig, ahogy tervezted, akár a fejegységnél vagy valahol az átvezető környékén beletoldod a hátulról jövő kábeleket. -
Marchello19
tag
válasz
Ear001 #76025 üzenetére
Lehet hülyén fogalmaztam, de így lenne a bekötés, ahogyan te mondod. A fejnél levágott kábelnek nem a fej felőli oldalát, hanem a hangszóróból jövő részét kötném a hangváltóra.
Lényeg a lényeg, van kb. fél méter használva a gyári hangszóró kábelből, jó így, vagy érdemes cserélni újra?
-
Ear001
addikt
válasz
Marchello19 #76024 üzenetére
A passzív keresztváltót az erősítő UTÁN kötjük be.
-
Marchello19
tag
Sziasztok! Újabb javaslatot szeretnék kérni, most hangszóró kábelezésben.
Házilag nem sikerült bekötni a hangváltót az ajtóba, mert nem tudom kiszedni a kábel átvezetésnél a csatlakozót, belülről teljesen hozzáférhetetlen... Jelenleg úgy oldottam meg, hogy a gyári kábeleket kötöttem rá a hangszórókra (kicker kss 6704). Mivel már rámsötétedett, holnap folytatnám a bekötést: Fejegységnél levágnám a két hangszóró kábeleit, az rámegy a hangváltóra, az pedig az újonnan bekötött 2.5mm² keresztmetszetű kábeleken hátra az erősítőbe. 2006-os Chevrolet Aveo sedanról van szó.Tákolmánynak érzem ezt a módszert, elég vékonyka a gyári kábelezés. Vigyem el mesteremberhez aki behúzza nekem rendesen, vagy nem befolyásolja a teljesítményt a jelenlegi módszer?
-
gxyb
aktív tag
Sziasztok!
Moduláris 2 dines fejegység alternatívákat keresek egy 2020-as Ford Transitba.
Pioneer SPH-EVO64DAB ilyen viszont nem bánnám ha lenne olcsóbban.
Tud valki segíteni?
Köszönöm! -
footy
addikt
Sziasztok!
hozzam kerult egy Audio System MX165.
Ha jol emlekszem az elso szeriak 4ohmosak voltak a kesobbiek pedig mar 3.
Meg lehet valahogy allapitani hogy melyik szeria van nalam?koszi
-
Marchello19
tag
Igen, RCA-ról kapja a jelet. A filtereket az erősítőn nem tudom használni, mert eltérőek az 1-2 és 3-4 csatorna skálái, és amúgy is 60 és 100Hz a legalacsonyabb beállítható érték, a mélyközepek pedig 35Hz-től szólnak. Viszont majd megnézem a fejegységen, mert ott is lehet vágni a frekvenciát (pioneer mvh s320bt), és akkor 35 alatt / telefonos app segítségével levágom a frekit.
A 75% hangerőn beállítás nekem ideális lenne, mert ennyin szoktam hallgatni maximum, felette már zavaróan hangos. -
Ear001
addikt
válasz
kovbandi82 #76017 üzenetére
Hát ha a zajszűrő segít, akkor én elsőnek az RCA csatlakozó, RCA kábel.irányába indulnék elsőnek. Próbálj meg kölcsön kérni, és szakaszosan próbálgatni. Esetleg a Kácsásikkal beszélni, nekik mindig van próba kábelük, akár a parkolójukban tesztelni.
-
kovbandi82
őstag
válasz
Ear001 #76014 üzenetére
A generátorom elvben felújított, egy X5-ről raktam át. Idén újították fel Németországban a Hellánál, számla is megvolt.
Földelés: az akksi a csomiban van, ahova az akksi negatívja van földelve, oda van rácsatlakoztatva az erősítők negatív kábele is. Ez egy 35-ös ofc réz kábel, az megy bele egy testelosztóba, onnan van 20-20-as kábellel elvezetve az erősítőkig. A proci tápja az aksitól van közvetlen elhúzva, a test pont nem az erősítőknél van, máshová raktam, de amikor oda volt csatlakoztatva, akkor is rossz volt.
Az fej a gyári Quadlickon kap földet és tápot. Véleményed szerint van rá sansz, ha a fejet az erősítő testpontjára kötöm, lehet javulás? RCA-ban tényleg elveszten akkor, nem tudom milyen kellene venni. Az az igazság, hogy 3 pár 5 méteres kellene a proci, fej közé (front, rear, sub), meg 4 pár 1.5 méteres kellene a proci-erősítők közé (front, rear, 2x sub), ami azért már szemmel látható összeg. Nem is az a gond, csak félő, akkor is szar lenne2 db zajszűrő jelenleg megoldotta a dolgot (tudom, nem megoldás), van min rágódnom.
-
Lusu
aktív tag
válasz
Marchello19 #76015 üzenetére
Amennyiben az erősítő RCA-ról kapja a jelet, az alapzaj minimalizálása érdekében a gain legyen annyira alacsony amennyire lehetséges, főleg ha amúgy sem vereted. Viszont a forrás minőségének függvényében. Értem ez alatt, hogy bizonyos fejek a maximális hangerő közelében képesek alacsony jelszinten is torz jelet adni. Főleg ha a magas jelszintű bemenetet használod, a fejegység belső erősítője miatt ez hatványozottan igaz. Ezért lehet érdemes a forrást 75% környékére hangosítani és úgy beállítani gain-nel a kívánt hangerőt, így marad egy kis lehetőség a halkabb felvételekre is hangerőt adni.
A HPF-et viszont meggondolnám, mert bizonyos frekvencia alatt csak rángatod a membránt de semmit se hallasz belőle, pláne nem érzel. Mondjuk ha tényleg csak beszédhangerőn hallgatod nemigen van sok jelentőssége, de utána már javíthat a hallottak minőségén. Bár nem tudom az erősítő hídban is tudja-e használni a szűrőit, a hivatalos manual amit találtam elég szűkszavú...
Ha nincs mérőmikrofonod, de van lehetőséged mondjuk a telefonod rákötni a rendszerre, vannak ingyenes frekvencia generátor appok, amit beállítasz mondjuk 75Hz-re és viszed lefelé az értéket akár 5Hz-enként. Ahol már durván halkul vagy csak rázza az ajtókárpitot, az az alatti frekvenciákat vágd le, mert tényleg csak a kárpitot zörgeti, csinálja a saját zenéjét aminek nincs köze a lejátszotthoz és rossz hallgatni -
Marchello19
tag
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni erősítő beállításban.
Kicker KSS-6704 komponens szett kerül be az autóba egy Focal AP-4340 erősítővel. A hangszórók 4 ohmosak, 125W rms terhelhetőségűek, az erősítőre hídban szeretném kötni őket (hídban 2x 190W rms a focal). LPF-t és HPF-t nem fogok használni, mivel nem lesz mélyláda a kocsiban, csak az első komponens szett a hozzá kapott passzív hangváltóval szerelve.
A kérdésem az lenne, hogy az erősítőn mi alapján, hogyan állítsam be a gain levelt? Mivel nem igazán üvölt nálam a zene, úgy kalkuláltam, hogy 100W-on elég lenne hajtani a hangszórókat, és akkor az erősítő is kellemesebben érzi majd magát.Előre is köszönöm szépen!
-
Ear001
addikt
válasz
kovbandi82 #76010 üzenetére
Hány hangszóró vezetéket akarsz csatlakoztatni? Na abból már könnyű kiszámolni, hány pólus is kell neked.
A legfőbb zajforrás lehet a generátor maga is, ami meg tudja szórni RF zajjal a környező elektronikákat. Egy jó autóvillamosságis rá tud mérni, milyen állapotban van.
Földelés. Az nem elég, ha minden erősítő egy helyre van földelve, mert annak a minősége is számít. Ezekben az autókban gyakorlatilag karosszériaelemenként lehet eltérő értékeket mérni, láttam én már 5 voltos padlólemezt is. Azon kívül, ha jól értelmezem a fejegység biztosan máshová van földelve, mint az erősítők - itt biztos van potenciálkülönbség.
A fejegységen érdemes bemérni, hogy az RCA kimenetek föld része tényleg jó. Gyakran meg tud itt szakadni a kontaktus sokszori szerelés, szűk csatlakozók használata által.
RCA. Hát ha ilyen kritikus a környezet, lehet, hogy kevés a Gladen Eco. Meg kéne próbálni kettős vagy akár hármas árnyékolású, sodrott érpáras RCA-val. Annó volt erre jó tippem, de sajna megszűnt a gyártó, de emlékszem, az ilyen problémás autók 95%-nál megoldotta a gondokat.
Halál az Y elosztóra.
-
kovbandi82
őstag
válasz
Ear001 #76008 üzenetére
Esetleg még arra gondoltam, hogy a berángatott Gladen ECO kábelek nem faszák. Agyaltam, valami speckóbb, csavart érpáros RCA beszerzésén. Esetleg a Sony erősítő érzékeny erre, annak a cseréje is megfordult a fejemben. Csak ugye megint nem kis összeg, és ha beszopom, és nem jó
Az a legnagyobb bajom, ötletem sincs, mi lehet a gond. Az erősítők megfelelő tápot kapnak, egy helyre vannak testelve, az RCA-k az autó bal oldalán futnak, mivel a jobb oldalon megy egy vastag kábel a generátortól az akkuiig.Mások sokkal nagyobb katyvasz, csinálnak, csak összeokádnak mindent, és semmi ilyen gondjuk nincs, nekem meg, aki tényleg odafigyel mindenre, így szopik
Még a fent leírt dolgokat megpróbálom, meg veszek egy táp zavarszűrőt a DSP-nek meg a fejnek, és ha így se lesz jó, felgyújtom
Múltkor például fejegység mögötti kábelek kibogozása, a táp jobbra, az RCA-k balra eltolása megoldotta a problémát teljesen. Még annyi, mivel a SUB kimenet nem egészen jó a fejegységen - vagy a régi erősítőm nem szerette, de random elment a mély - , a REAR kimenet van Y-al megoldva. Lehet azt megszüntetem, úgysincs már rá szükségem... -
kovbandi82
őstag
válasz
Ear001 #76008 üzenetére
Igen, speakon csatin agyaltam, bár igazából csak hallottam. Van 2 meg 4 pólusú, nem igazán tudom merre induljak el...
A zajjal sokáig küzdöttem, sajnos BMW, mindenhol komfort elektronika meg tápkábel van. Az RCA-k, kábelek külön vannak vezetve, tényleg tanácstalan vagyok. Már csak arra tudok gondolni, hogy a fej szedi össze a tápból. Igazából a DSP előtt már nem volt zajos a rendszer.
A DSP vagy az erősítő hangerejének levételekor elmegy a zaj, de akkor meg hangerő nincs sajnos. -
Ear001
addikt
válasz
kovbandi82 #76001 üzenetére
Zavarszűrőket felejtsd el. Mi lehet az oka a zajnak? Leginkább a kábelezés. Megfelelő földpont, egymástól minél messzebb vezetett RCA és hangszóró kábel, A kábel keresztezések kerülése, ha nagyon muszáj, akkor szigorúan derékszögben.
speakON csatlakozó elég vastag, hogy hangszóró kábelt toldj vele, van több csatornás kivitele, stabil, profi cucc.
-
Lite
őstag
válasz
kovbandi82 #76003 üzenetére
Speakon csatin gondolkoztál? Abból beépíthető is van, meg lengő is.
-
ThodEE
őstag
válasz
kovbandi82 #76003 üzenetére
-
Barnahalo
tag
Sziasztok!
Elöregedett hangszórókat szeretném ár-érték arányban nyerő típusra cserélni, ami olcsó. Nem cél audiophil értékek elérése, csak a recsegést és a zúgást szeretném megszüntetni.
Az autó egy Audi 80 (91' B3), és mivel csak munkásautó, tényleg nem szükséges drága hangszórószett bele. Szeretném minél költséghatékonyabban megoldani.
A legnagyobb probléma a műszerfal hangszóróival és a hátsó magassugárzókkal van. Recsegnek, zúgnak.
Ezeket cserelném valami másikra, leginkább 'újhasznált' kategóriában.Ezen kívül van egy mélynyomóm, melyet kaptam ajándékba, viszont nem tudom, hogy miképp lenne értelme beépíteni.
Egy Mercedes Actrosból származik, gyári száma A0018206202. Már úgy kaptam, hogy a hangszóró vezetékeiről levágták a gyári csatlakozót, így csak direktbe 1-1 vezeték megy be a 'dobozba'. Viszont a dobozon ott a gyári 'szürke doboz', amibe bele volt kötve. Én szerintem az valami erősítőféle akar lenni, de az a baj, hogy a gyári csatlakozók hiányában használhatatlan szvsz. Képeket csatoltam.Ti hogy oldanátok meg ennek a subnak a használatát? Hogy tudom megkeresni, milyen értékekkel rendelkezik? Jelenleg azon kívül, hogy 2 ohmos és talán SVC mást nem tudok...
A kábeleket hogy érdemes toldani? Előttem már pár 'szaki' hozzányúlt a kábelezéshez, és össze-vissza vannak kötve csokikkal meg szigszalaggal a kábelekek. Ezen szeretnék javítani, legalább annyit, hogy a 3 toldásból 1 legyen.
Köszi szépen előre is, ha valami kimaradt, szóljatok.
-
kovbandi82
őstag
-
Lusu
aktív tag
válasz
kovbandi82 #76001 üzenetére
Hangszórókat XT40 vagy 60 akkucsatlakozókkal szoktuk oldhatóvá tenni.
-
kovbandi82
őstag
Bekerült a DSP, szép is, jó is, csak sajnos megjött a generátorzaj is. DSP nélkül semmi se volt, ha kihagyom, akkor sem. Egyelőre levettem az erősítő teljesítményét, továbbá a DSP elé beraktam 1-1 zavarszűrőt, ami ideiglenes megoldásnak jó, de nem kellene véglegesnek lennie. esetleg van valakinek valami tipp, mi lehet a gond? Esetleg felszedheti a zajt a tápon keresztül? Vannak a tápkábelbe köthető zavarszűrők, az megoldás lenne?
A másik, hogy mivel az egész erősítős/tápos cucc egy panelre van szerelve, amit kiszerelhetőnek kell lennie, a hangszóró kábeleket is kénytelen vagyok toldani 1 ponton, ahol a panel kivételekor le tudom választani az autótól az egészet. Jelenleg egy ISO csatlakozóval van megoldva, de szeretném átalakítani, azonban nem találom a megfelelő eszközt. Banándugósra gondoltam, de nincs aljat, vagy legalábbis nem találok, ami kábelre szerelhető. Esetleg valakinek lenne valamilyen ötlete?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- LG 27 Odyssey 144Hz Gamer monitor
- 27% Számlával! HP Gaming! 16.1" IPS 144Hz / 7640HS / RTX 4060 / 16GB DDR5 / 512GB NVMe! BeszámítOK
- Samsung Galaxy S24 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad L13 Yoga Gen4 X360 Érintős! Ryzen 7 Pro 7730U 16GB RAM / 256GB SSD Magyar
- Asus ROG Strix XG27ACDNG - Újszerű
- ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo Thinkcentre E73 asztali gép eladó
- Lenovo IdeaPad 3 15IAU7 garancia 109990
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest