- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- GoPro Topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Házimozi belépő szinten
- Milyen SSD-t vegyek?
- Autós kamerák
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
dmad
aktív tag
válasz kovbandi82 #73781 üzenetére
16. pint nézd meg, ha van az elvileg az!
(gondolom a táp miatt úgyis kell kábelezni..)[ Szerkesztve ]
Élj úgy, hogy.......
-
troll81
addikt
válasz kovbandi82 #74030 üzenetére
Túl van hajtva, ennyi. Ha kevés a a hangerő a akkor cseréld olyan erősítő re amit nem kell maxra ki tekerni elég csak fél alá.
Ezek a régi jó hangú erősítő k eléggé fűtenek ez természetes nem a legjobb a hatás fokuk de a hang kárpótol. -
Ear001
addikt
válasz kovbandi82 #74030 üzenetére
Mekkora táp meg földelés kábelek vannak az erősítőn? És mekkora, milyen hangszóródrótok?
-
válasz kovbandi82 #74081 üzenetére
Update: lecsatlakoztatott mélynyomónál se indul el a jobb hátsó sajnos. Ha a pitin állítok az erősítőn (pausera rakva a zenét) zene indításkor ugyanúgy nem indul a hangszóró, csak ha felveszem a hangerőt.
-
troll81
addikt
válasz kovbandi82 #74084 üzenetére
szia
1. +12V - Connected to fuse or circuit breaker, then battery’s positive post.
2. Ground - Main ground connection. Bolt to a clean chassis ground in the
vehicle.
3. Remote - Remote turn-on input from the head unit. Accepts +12V.
4. LED - Indicates amplifier power on.
5. Speaker Output Connections - Channels 1 & 2.
6. Signal Output - Channels 1 & 2; low level full range output to an auxiliary
amplifier.
7. Input Level - Channels 1 & 2; variable from 100mV to 2.5V.
8. Inputs - Channels 1 & 2; right and left channel inputs; only right channel
input used in “Mono” mode.
9. Speaker Output Connections - Channels 3 & 4.
10. Input Level - Channels 3 & 4; variable from 100mV to 2.5V.
11. Inputs - Channels 3 & 4; right and left channel inputs; only right channel
input used in “Mono” mode. -
troll81
addikt
válasz kovbandi82 #74087 üzenetére
Szia hangerőt novelsz és be kapcsolódik a hangszóró.merni kellene jelszinte t. És egy kép jó lenne h van elosztva az RCA.hatha tudnánk benne segíteni.
-
B-enji
tag
válasz kovbandi82 #74134 üzenetére
Szia. Az x-over slip kártyákkal a low és high pass szűrők értékét lehet konfigurálni. Magyarul, hogy hány hertzen legyen a vágás.
-
B-enji
tag
válasz kovbandi82 #74135 üzenetére
Több erősítő használata esetén biztosítékokkal ellátott tápelosztót kell használni.
Jel erősítésre alkalmasak az aktív crossoverek, vagy dsp-k. -
Lajos1966
tag
válasz kovbandi82 #74257 üzenetére
Lehet,hogy nem pontosak az infóim,de ha van mélyláda akkor Hi állásba szokták állítani és lehet játszadozni a beállításokkal.Értelemszerűen,ha nincs mélyláda,akkor Full állásba.
-
V8engines
tag
válasz kovbandi82 #74260 üzenetére
Szia!
Szerintem vegyél egy pár komponens szettet, ahhoz tuti van hangváltó is, úgy kösd be erősítőre, ha minden azon van.
De nem lesz igazi a hangzásod, mert a közép mély (talán az lehet), a csomagtérben van, a tető két sarkában hátul. -Ja nem a sarokban, de elég sz@r hely. Meg nem egy komoly méretezés, ahogy elől sem.
Ha magas hiányuk van hátul, inkább oda raknék magasakat a két sarokba.
De majd tőlem okosabbak megírják.[ Szerkesztve ]
-
V8engines
tag
válasz kovbandi82 #74262 üzenetére
Gyári fejegységgel a hozzárendelt hangszórókkal nem annyira, de alulméretezték azért a 13-asokkal.
-
lautnermark
aktív tag
válasz kovbandi82 #74334 üzenetére
Ezzel mit szeretnél elérni?
-
ThodEE
őstag
válasz kovbandi82 #74338 üzenetére
Nem szükséges
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
meri
aktív tag
válasz kovbandi82 #74630 üzenetére
Szia! Józan paraszti ész által megszületett első gondolatok:
- A full range-re kapcsolás - ha most valóban HPF-re van állítva - nem fog segíteni, hiszen az csak az alját engedné rá pluszban.
- A csipogók (tweeter) azért valamennyire szólnak? Mindkettő? Ez füllel közelről könnyen ellenőrizhető. Ha igen, akkor a csatlakozások és a kábelek jók.
- LPF nem igazán lehet - véletlenül -, mert akkor alig hallanál valamit (mondjuk frekitől függ), de azért megnézheted Mondjuk ezt nem értem, először HPF-et írtál, aztán az LPF esetleges kikapcsolásáról, gondolom, ez elírás. Ha nem, akkor kapcsold ki, hacsak a hátsó koaxokat nem akarod kvázi woofereknek használni, magasak nélkül.
- Ezek nagyon egyszerű "hangváltók", egy másik szetthez készült nagy valószínűséggel nem okozna nagy gondot, egy próbát megérhet. Ha a Hertz-zel jobb, szerintem hagyhatod (és akkor valszeg a hangváltóval volt gond, vagy a kábellel).uff
-
Lusu
aktív tag
válasz kovbandi82 #74810 üzenetére
Ami biztos, a ládacserét illetően, hogy szélesebb frekvenciatartományt fog lejátszani a mélynyomó. Hogy az az autódban EQ alkalmazása nélkül ideálisabb lesz-e vagy sem...
A sony xplod bizonyosan gyengébb konstrukció egy olyan soundstream-el szemben. Benne van a hangerő különbségben a feszültség különbség hatása is, bár ezt gain-el kezelnie kellene az erősítőnek, a nagyobb különbséget lehet a másik autó jelenti.
RCA jel erősítésre csak aktívan van lehetőség, ami első sorban, de legcélszerűbben mindenképp, egy DSP-t jelentene.
Ilyene terminal kialakításúakat találsz Dragsterek, Audio Systemek, DLS-ek, Focalok, Soundstreamek, Signatok, stb. közt, ezek többnyire ajánlottak is.
Ha jól sejtem BMW lévén az akksi hátul van, gondolom az erő is, akkor a 20-as kábelnek elégnek kell lennie arra a párszáz wattra. -
Ear001
addikt
válasz kovbandi82 #74850 üzenetére
Pedig a Wago jó megoldás. Strapabíró, erre találtá ki. Ezekre a dolgokra nem kell nagy áram, a jó kontaktus fontosabb, arra meg hibátlan.
-
pjen
félisten
válasz kovbandi82 #74850 üzenetére
Pedig nem cigány, talán a legjobb, főleg autóba.
-
Ear001
addikt
válasz kovbandi82 #74853 üzenetére
Hát erősítőhöz futó tápkábelt toldani biztos nem jó, de bekapcsolószálnak tökéletes.
-
V8engines
tag
válasz kovbandi82 #75664 üzenetére
Ez igen.
Képek és leírásod alapján ez eléggé kulturált megoldás és rendszer. Igényesség van, gratulálok hozzá.
Remélhetőleg meg lesz a problémádra is a megoldás. Kíváncsian várom.(Egy hülye kérdés. Akik itt felszólaltak zajosság ügyében, azoknak benzines a jármű? Mert a dieseleimnél nem találkoztam generátor zajjal. Kopp-kopp!)
-Csak olvasgatom itt ezt a zajos témát. Én szerencsére a 90-es évek óta (Golf l GTI) nem találkoztam vele. Persze azóta gázolajosra váltottam. A Sor 6 benzinesbe meg nem kell a hifi. Azaz, a zenei hifi.
-
Lusu
aktív tag
válasz kovbandi82 #75664 üzenetére
Elnézve a dolgokat, a táp és testelés dologgal neked nemigen lehet gondod, hacsak nem a forrás testelése nem az igazi és ott van már egy kis különbség. Próbából egy negatív szálat lengőbe előre húzni a multimédiára? Utána lehet az RCA kábelekkel is lengőbe játszani, persze olyannal ami biztosan jó is, vagy van kettő és akkor csereberélve kizárják egymást, ha érted mire gondolok Végső esetben pedig az erősítő(k)ben is lehet gond. Nekem anno volt egy 45.2-es stegem, magassugárzón elképesztő hangerővel szedte össze még a komfortelektronika zajait is. Az első szerelő akinél járt azt mondta ez ilyen, vagy jó a rendszerbe vagy nem... De azért a másodiknál csak kiderült, hogy elszállt egy ellenállás, százforintos hiba és tökéletes lett utána.
-
Ear001
addikt
válasz kovbandi82 #75664 üzenetére
Hát lyuly. Először is ideteszem ezt a hogy szereljünk autóhifi kisokost, időnként megint aktuálissá válik.
Ami látszik, hogy munka volt vele. De a képek és a leírás alapján van pár dolog, ami lehetne, sőt kéne javítani. Például ott a kilátszó réz a tápelosztónál, nemár. Ott középen az elosztó után az a saját magára visszahajlított drót. Szigetelés árnyékolás nem törik meg ott? De ha nem, az biztos, hogy antennázik, mint a veszedelem.
De nézzük a zajt. Minden egyes toldás, átvezetés önmagában hiba és zajforrás. Az autóban az RCA-k bődületes mennyiségű rádiófrekvenciás zajnak vannak kitéve mindenféle spektrumon, ezért a jobb drótok igen komoly árnyékolást kapnak, hogy ne szedjék össze ezeket. A megszakítás, toldás, elosztás mind ez ellen dolgozik. A hangszóróknál majdnem ugyan ez van. Azok ugyan kevésbé szednek fel zajt, de sugároznak lelkesen.
Legalább ennyire fontosak a földelési pontok. Hány van, milyen messze, mennyire nulla az a nulla. Az mit jelent, hogy a test ugyanígy megy? Az is elosztón, vissza az akkuig?
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz kovbandi82 #75670 üzenetére
Erre gondoltam.
Földelés. Nem szerencsés tápelosztóra bízni, ha lehet miden egye eszköztől menjen saját kábel a földpontig. Aztán érdemes megnézni, hogy az megfelelő-e mert meglepően sok voltokat lehet mérni az autó egyes karosszériaelemein.
Igazából az egészet végig kéne nézni, biztos vannak még benne olyan pontok, amik így képről nem látszanak. Amit beraktár kis képet a tápelosztóról, az is kalandosnak tűnik, de hát ezt élőben kéne látni.
Csatlakozók toldását például réz szalaggal próbálhatod meg árnyékolni, persze ésszel, odafigyelve, hogy ne okozz vele zárlatot sehol, de ez sem 100%-os megoldás, de segíthet.
-
Ear001
addikt
válasz kovbandi82 #75672 üzenetére
Azért túl sokat ne fektess bele. Ha csak ez lenne a gond, akkor hajrá, de a toldott csatlakozók inkább okozzák a zajt, mint ez a fajta föld megoldás.
-
PZoli76
csendes tag
válasz kovbandi82 #75664 üzenetére
Szia!
Bocs,hogy beleszólok,lehet,nem nagy segítség lesz,de beleakadtam a képbe,és a problémádba....És van,amit nem is értek,bár kb 20 éve építgetem a saját autóhifijeimet....
1) Szóval,zavarok szempontjából érthetetlen számomra,hogy ezt a két db nem pici erősítőt miért kell egy kb 60x60 cm-es elképzelt keretbe bezsúfolni... Talán a csomi alja így adja ki???
Akkor lehet,oldalkárpit mögé kellene rakni két oldalra a rendszert..
2) Nekem mindig Sedan autóim voltak,a fém kalaptartóra fejjel lefelé felszerelt NEM FÉMES kapcsolattal felerősített erősítőkkel az autó KÉT SZÉLÉN,minél messzebb egymástól...
3) Soha nem teszünk egymáshoz közel jel(RCA) és tápkábelt,nem keresztezzük őket egymással,és soha nem kötünk akku testpontjára - valahol minél közelebb kaszni megfúr, lecsiszol, aranyozott szemes saru forrasztva és préselve a kábelre KÜLÖN mindkét erősítőnek (ezeknél minimum 30nmm-es legalább M8-as átmenő csavarral rögzítve)..
4) Táp+ mehet biztosítékon,és elosztón keresztül normálisan bekötve,nyilván nem keresztezve...
5) Remote kábel mehet tápkábel mellett forrrasztva,elágaztatva,vagy egyikből másikba átkötve,felesleges elosztózni...
Szerintem ezekkel a dolgokkal lehet,már meg is szűnne a problémád,mert nekem első látásra inkább káosz van a képen,mint egy átgondolt,kidolgozott install,ne vedd sértésnek..
Ha hagysz teret a cuccoknak,és átgondolod az erősítők bekötési pontjait a keresztezések,kábelek együttfutásának elkerülése érdekében,akár elforgatva őket,már kevesebb lesz a hibalehetőséged,rendezettebb lesz az összkép is...
Sok sikert,és további jó munkát,sok örömöt kívánok a rendszeredhez...
Üdv: Zoli -
Lite
őstag
válasz kovbandi82 #75700 üzenetére
Ez egy kb. 23.5 literes zárt láda, ebben ez a nyomó biztosan nem lesz rossz, csak a sugárzóról nem talátam elég speckót, hogy az ideális ládaméretet ki tudjam számolni.
Mellé nem fogsz lőni, az tuti. Max egy kicsit vatelinnel lehet hangolni, ha nem tetszik a hangja. -
dmad
aktív tag
válasz kovbandi82 #75773 üzenetére
Az a baj, hogy ha az alap amivel indulsz nem túl jó, akkor csodát nem fog csinálni a hangzással...Sok "normális" gyártó ( Sony, Alpine, stb..) csinál már olyan fejet ami 1 din test, 2 din előlap a BMW-sek nagy örömére. ...lehet jobban járnál olyannal..
Élj úgy, hogy.......
-
Lusu
aktív tag
válasz kovbandi82 #75773 üzenetére
Az a bit ten mindenképp előrelépés a fejhez képest, HA be tudod, vagy be tudja valaki hangolni/állítani, mert ez a lényege. Elég neki az 1 pár RCA, abból a DSP mindent megcsinál amit kell.
Ha olcsón hozzájutsz jó játékszer, de hamar ki lehet nőni, révén 3 utas első szettű rendszert már nem szolgál ki. Igaz neked elég 2 úthoz, de korlátozott beállítási lehetőségei vannak.
Szóval, ha komolyabb zene a cél és netán van digitális kimeneted + van rá keret akkor az audison-t kerüld ki. De ismét mondom, korrekt hangolás nélkül egyiknek sincs értelme.
-
Ear001
addikt
válasz kovbandi82 #75773 üzenetére
A vonalszintű RCA-n érkező jel mindig jobb, mint a már kierősített, hangszóróra küldött jel, ha utána jelfeldolgozást akarunk végezni, mint a Bit Ten-nél.
-
Lusu
aktív tag
válasz kovbandi82 #75977 üzenetére
Szia!
Az Audison Bit-Ten abszolút, de a Pioneer DEQ-S 1000a is felejtős a gyenge paraméterezhetősége miatt. Akkor inkább a Kicx STD8, ám ebben van egy kis erősítő is, ami szinte biztosan gyengébb mint ami neked van. A Rainbow ajánlottabb, mert egy dedikált DSP ugyanakkor azt hiszem nincs rajta BT és nem tudom WiFi-n keresztül zenél-e.
Amit nyugodt szívvel ajánlani tudnék az a Steg vagy Audio System, de drágábbak és BT modul asszem külön kell.Amit viszont tarts észben, hogy ha neked nem sikerül, keress valakit aki be tudja állítani mielőtt eladod, mert hidd el, hogy egy DSP jó kezekben csodákra képes
-
Lusu
aktív tag
válasz kovbandi82 #75979 üzenetére
Csak 6 kimenete van, ebből csak 2 út + sub jön ki. Higgy nekem, ha van aki beállítsa neked, vagy ha te magad értesz hozzá, akkor nem akarod magad efféle korlátok közé szorítani Bár ha meggondolom és nem vagy magashang mániás, egy jó szélessávúval az oszlopokon még elég is lehet. De emellett a beállításai elég korlátoltak. A 8 kimenetes minden tekintetben jobb, drágább is, de akkor már inkább az AS vagy a Steg.
És visszatérve, ha nem észlelsz tápellátási gondokat nem kell a kondi. De ha észlelnél is, és mindent kizárva az akksiig jutnál akkor abból kell komolyabb vagy +1 AGM de nem kondi.
-
Lusu
aktív tag
válasz kovbandi82 #75979 üzenetére
Még egy tipp, nem jutott eszembe. FB minőségi autóhifi csoportban hirdetik több más között Awave DSP+DRC 80-ért. Az Awave tulajdonképpen Steg, úgyhogy szintén jó választás, jó áron.
-
troll81
addikt
válasz kovbandi82 #75991 üzenetére
Bogner de ez nem 10 p meló és egyeztess vele hogy foglalkozik e vele például.
-
Lusu
aktív tag
válasz kovbandi82 #75991 üzenetére
A P-DSP 6/8 egy 6 csatornás erősítő plusz 2 pár RCA kimenet amire köthető SUB vagy rearfill, shakers, amire szükség van olyanra állítod a kimenetet. Nyilván saját erősítővel.
Pesten szerintem a Kozák András, én Miskolcon kívül esek a 100km-en -
bokarcsi71
aktív tag
válasz kovbandi82 #75996 üzenetére
-
Lusu
aktív tag
válasz kovbandi82 #76001 üzenetére
Hangszórókat XT40 vagy 60 akkucsatlakozókkal szoktuk oldhatóvá tenni.
-
ThodEE
őstag
válasz kovbandi82 #76003 üzenetére
RCA Anya, Apa-val oldottam meg
Apát az erősítőre így ha szét van húzva és netán bekapcsolják nem kell félni zárlattól[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
Lite
őstag
válasz kovbandi82 #76003 üzenetére
Speakon csatin gondolkoztál? Abból beépíthető is van, meg lengő is.
-
Ear001
addikt
válasz kovbandi82 #76001 üzenetére
Zavarszűrőket felejtsd el. Mi lehet az oka a zajnak? Leginkább a kábelezés. Megfelelő földpont, egymástól minél messzebb vezetett RCA és hangszóró kábel, A kábel keresztezések kerülése, ha nagyon muszáj, akkor szigorúan derékszögben.
speakON csatlakozó elég vastag, hogy hangszóró kábelt toldj vele, van több csatornás kivitele, stabil, profi cucc.
-
Ear001
addikt
válasz kovbandi82 #76010 üzenetére
Hány hangszóró vezetéket akarsz csatlakoztatni? Na abból már könnyű kiszámolni, hány pólus is kell neked.
A legfőbb zajforrás lehet a generátor maga is, ami meg tudja szórni RF zajjal a környező elektronikákat. Egy jó autóvillamosságis rá tud mérni, milyen állapotban van.
Földelés. Az nem elég, ha minden erősítő egy helyre van földelve, mert annak a minősége is számít. Ezekben az autókban gyakorlatilag karosszériaelemenként lehet eltérő értékeket mérni, láttam én már 5 voltos padlólemezt is. Azon kívül, ha jól értelmezem a fejegység biztosan máshová van földelve, mint az erősítők - itt biztos van potenciálkülönbség.
A fejegységen érdemes bemérni, hogy az RCA kimenetek föld része tényleg jó. Gyakran meg tud itt szakadni a kontaktus sokszori szerelés, szűk csatlakozók használata által.
RCA. Hát ha ilyen kritikus a környezet, lehet, hogy kevés a Gladen Eco. Meg kéne próbálni kettős vagy akár hármas árnyékolású, sodrott érpáras RCA-val. Annó volt erre jó tippem, de sajna megszűnt a gyártó, de emlékszem, az ilyen problémás autók 95%-nál megoldotta a gondokat.
Halál az Y elosztóra.
-
Ear001
addikt
válasz kovbandi82 #76017 üzenetére
Hát ha a zajszűrő segít, akkor én elsőnek az RCA csatlakozó, RCA kábel.irányába indulnék elsőnek. Próbálj meg kölcsön kérni, és szakaszosan próbálgatni. Esetleg a Kácsásikkal beszélni, nekik mindig van próba kábelük, akár a parkolójukban tesztelni.
-
Lusu
aktív tag
válasz kovbandi82 #76422 üzenetére
A fejet közös pontra testelni a többivel megér egy próbát, tesztként lengőben. A gyári kötegben már lehet olyan bibi amitől lehet zaj, nem mai autó az már Ha lenne újabb Helix DSP-d azon van ilyen kapcsoló, hogy a bemenő kimenő földpontokat szeparálja vagy összekösse, azzal egy mozdulat lenne kideríteni ezt a hibát...
Még az jutott eszembe, hogy a generátor fesszabályzó is okozhat ilyen problémát, de, hogy ezt hogy deríted ki csere nélkül nem tudom. Meg ha nem túl rég lett esetleg cserélve akkor nem valószínű, hogy ez lenne a gond...
Esetleg legutolsó mentsvárként a generátor töltő kábel végeit megtisztogatni ha oxidált, ugyanígy a motor testpontját(jait) is. -
Lite
őstag
válasz kovbandi82 #76506 üzenetére
Ilyen esetben valami teljesen közös testpont lesz a RCA-knak, Pio fejegységen láttam hasonló közösítést.
Belül nem látszik semmi? Mennyire zajos, ha a házához testelsz? -
Lite
őstag
válasz kovbandi82 #76510 üzenetére
Ez volt a végeredmény a Pio-nál:
Belül így volt közös, gyárilag:
A legegyszerűbben az tudod megcsinálni, hogy az egyik rca külsejét egy vékony vezetékkel a házához érinted.
Ha nem segít, egy hosszabb vezetékkel megpróbálhatod a kocsi több pontjához érinteni, ha sehol nem szűnik meg a zaj, akkor viszont máshol lesz a baj. -
Lite
őstag
válasz kovbandi82 #76515 üzenetére
Valószínűleg a testek közösítettek, tehát egy pont esetén, ha működik, elég lesz mindegyikre.
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz kovbandi82 #76521 üzenetére
A fejegységen nincs optikai kimenet? Ha van kösd össze azzal és nem lesz zaj.
-
Lite
őstag
válasz kovbandi82 #76521 üzenetére
A Fordoknál van az, hogy kisebb, mint 2 DIN. Oda 1 DIN+tároló beépítőkeretek vannak.
Ez nem lenne opció neked?
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.