- Megjött a Razer DeathAdder egerek legfrissebb nemzedéke
- Ismét minimalista miditorony érkezett a Fractal Design műhelyéből
- Alakul a SpaceX Starlink európai ellenfele
- Digital Fingerprinting: Így buktat le a böngésződ a neten - Tech Percek #18
- Prezentálta PCI Express 6.0-s SSD-vezérlőjét a Silicon Motion
-
PROHARDVER!
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Janos250
őstag
Teasüti jól összefoglalta a dolog lényegét, pár dolgot tennék hozzá:
Az Arduino ugyebár egy de facto "programozási szabvány". Azt mondja ki, hogy ha portolják egy kontrollerre, akkor bizonyos függvényeket, osztályokat kötelező az adott kontroller "nyelvén" megcsinálni, ami utána az "Arduino része" lesz. Ez nagyon nagy könnyebbség. Az STM32-re is portolták az Arduinot, elég jó is.
Az ESP32 kissé más, mint a többi:
Először is adott két mag. Azonkívül az általam ismert kontrollereknél a perifériák regisztereit memória címen símán elértem. Többnyire adott volt, hogy melyik periféria melyik lábhoz tartozik. Na, ez az ESP32-nél nem ennyire egyszerű. Bevezettek egy mátrixot, ezen keresztül lehet elérni a perifériákat. Ez nagyfokú rugalmasságot biztosít, mert bármelyik periféria bármelyik lábhoz kapcsolható, de egyben bonyolultságot is, mert meg kell mondanod,hogy mi mihez kapcsolódjon. Aztán, hogy még bonyolítsuk a dolgot, a perifériák alapállapotban "alszanak", pl. órajelet se kapnak.
Így még a hozzá tartozó regisztereket se tudod se írni, se olvasni. Először kell nekik órajelet adni, és resetelni, utána írhatók, olvashatók a regiszterei. Az órajel adás és a resetelés elvileg egyszerű: elérhető regiszterekben az adott perifériához tartozó bitet kell beállítani órajelhez, illetve törölni a resethez.
Igen ám, csakhogy az ESP azt nem mondja meg, hogy melyik perifériához melyik bit tartozik. Sebaj, kinézzük az illesztő programokból, gondolja Móricka. Viszont az illesztő programok lefordított assembly programok, aminek a forráskódját az ESP nem hozta nyilvánosságra eddig. Tehát a processzor közeli programozás még egy ideig macerás lesz. Az Arduino rendszerben viszont minden elég jól ki van dolgozva.
Tehát:
Az ESP megcsinálta az alapvető kezelést biztosító assembly nyelvű rutinokat.
Erre épülve készült el rá a freeRTOS. Ezt használja az IDF is. A freeRTOS-ra épülve portolták az Arduinora.
A freeRTOS függvényeit - általában - Arduino rendszerben is lehet használni, hiszen az Arduino "szabvány" függvényei is ebben íródtak.
Összefoglava:
Arduinoban programozása kényelmes, nagyon gyors, rengeteg a periféria, a két mag más programozási technikákat is lehetővé tesz, de ha processzor közeli módon akarod használni, az azért még jelenleg szívás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Feketelista, avagy a rossz boltok topicja
- Amazon Kindle
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Gyúrósok ide!
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Bomba ár! Dell Precision M4600 - i7-QM I 8GB I 500GB I Nvidia I HDMI I 15,6" FHD I W10 I Gari!
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest