Hirdetés
- Lassacskán fenyőfát állítanak a hardverek
- Tudjuk, de nem tesszük: a magyarok többsége nem törődik adatai védelmével
- Mesébe illő csodakábelt tervezett a GeForce-ok leégése ellen a Segotep?
- Irodát kért, de gyárat kapott Elon Musk a Samsungtól
- Nyílt forráskódú lett a legegyszerűbben használható AI tartalomgeneráló
- Mesébe illő csodakábelt tervezett a GeForce-ok leégése ellen a Segotep?
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Gigabyte alaplap topik
- Lenovo Legion Go: a legsokoldalúbb kézikonzol
- Hisense LCD és LED TV-k
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Több száz játékban kezdi meg karrierjét az FSR Redstone
- Apple asztali gépek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
-
PROHARDVER!
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Teasüti
#10664
üzenetére
A GCR kódolás. Az volt a baj, hogy ha túl sok 0 vagy 1 jött egymás után a soros adatfolyamban, megzavarta a vevőt, elmászott a gain (begerjedt?
), az adatlapon lehet olvasni, hogy bizonyos jelhosszúság (0) után kötelező szünetet (1) beiktatni.
Először az 5 bites, Commodore-féle változatot próbáltam, de az csak az egymást követő 0 bitek számát maximálta 2-ben, az 1 biteket nem, így akár 8db 1-es bit is jöhetett egymás után, és nem akart úgy működni, ahogy vártam. Ezért kitaláltam egy 6 bites kódolást, ahol se kettőnél több 0, se kettőnél több 1 nem jöhet egymás után, és ezt már szereti a vevő.
Plusz két ellenőrző bitet használok az átviteli hibák detektálásához. Így a normál soros kommunikáció 11 bitje (1 start + 8 adat + 1 paritás + 1 stop) helyett ugyan 16 bitet küldök (1 start + 2x6 adat + 2 ellenőrző + 1 stop) egy byte átviteléhez, de azt akár 4000baud sebességgel (~230byte/s), és majdnem minden átviteli hibát ki tudok szűrni.
A hibás adatot felismeri a rendszer és eldobja.
Így most nem az történik, hogy bizonyos távolságból elkezd a hasznos adat közé mindenféle szemét keveredni, hanem van egy
határozott távolság, ahol egyszerűen megszűnik a kommunikáció. És ez volt a cél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesébe illő csodakábelt tervezett a GeForce-ok leégése ellen a Segotep?
- AliExpress tapasztalatok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Battlefield 6
- GL.iNet OFF topik
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Örömhír: nem spórol Európán a OnePlus
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Nálam már kapható a jelenlegi leggyorsabb brutál notebook: Samsung Galaxy Book 5 Edge 5G!
- Sony WF-G700 White- INZONE Buds vezeték nélküli zajszűrős(ANC) fülhallgató - Fekete, 2 év gari
- High-End AMD Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Taichi + Dell AlienWare AW2725DF + ajándékok
- 24,5"-os FullHD Dell Alienware gamer monitor újszerű állapotban AW2518HF
- GAMER LAPTOP - ASUS Rog Zephyrus M16 / Intel i7 12700 / RTX 3060 6gb / 24gb DDR5 / 2TB ssd
- Netatmo Presence okos kültéri kamera / 12 hó jótállás
- BESZÁMÍTÁS! 10TB WD Purple Pro SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 14 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- UPDATE 11.13. HP üzleti laptopok Elitebook, Probook 4-13. gen gar.
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 128GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3940, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
), az adatlapon lehet olvasni, hogy bizonyos jelhosszúság (0) után kötelező szünetet (1) beiktatni.
Plusz két ellenőrző bitet használok az átviteli hibák detektálásához. Így a normál soros kommunikáció 11 bitje (1 start + 8 adat + 1 paritás + 1 stop) helyett ugyan 16 bitet küldök (1 start + 2x6 adat + 2 ellenőrző + 1 stop) egy byte átviteléhez, de azt akár 4000baud sebességgel (~230byte/s), és majdnem minden átviteli hibát ki tudok szűrni.
A hibás adatot felismeri a rendszer és eldobja.
ekkold

