Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz schawo #27236 üzenetére

    Elég régóta lehet tudni, hogy milyen újításokat vezet be. Ezek egy részét már az elmúlt évben tartott GDC-n beharangozta Matthaus, ezért maradt egy évig titok a publikum előtt a saját előadása, mert olyan dolgokat mondott el, amelyeket az AMD csak idén tárt fel, de a fejlesztőknek tudnia kellett róla korábban.
    A legfontosabb nyilván a HW page menedzsment. Ez a GPU-k következő generációja, kb. akkora áttörés, mint anno a unified shader bevezetése volt. Az egyetlen probléma vele, hogy nehéz megcsinálni, de ha egyszer működik, akkor hatásfokban agyonveri a mostani VRAM menedzsmenteket. Muszáj erre rátérni, mert nem minden fejlesztő fog relatíve használható memóriamenedzsmentet írni a programba a DX12 és a Vulkan API-hoz, másrészt ha mondjuk a fejlesztők tényleg 8 GB-ot fognak igényelni a VRAM-ból, akkor optimálisan 32 GB kell a VGA-kra. Ez fél TB/s-os sávszél mellett már jó 80 wattos fogyasztás GDDR6-ból, és ezt a 32 GB-ot muszáj vinned a normális esetben 120 wattos TBP-jű VGA-kra is, ahol ugye 40 watt marad a memórián kívül minden másra. Ebből látható, hogy mekkora a probléma. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák