Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz PuMbA #67494 üzenetére

    Az FSR4-el azért került nehéz helyzetbe az AMD, mert eddig az FSR-nek az egyik nagy előnye és marketing értéke, hogy szabványos, architektúra-független implementáció volt, még a konkurencia termékein is működött. Gyakorlatilag ez volt az egyetlen előnye a technológiának, de ezt most ki kellett dobin a kukába, hogy végre versenyképes, elfogadható minőséget lehessen hozni vele. Az FSR a 3.1-es verzióig bezárólag (tehát a 3.1 is) olyan iszonyatosan pocsék minőséget ad, hogy még off screen kamrával is lehet látni a problémáit. Ha az FSR 3 vonalat viszik tovább, akkor csak újabb fingreszelést kaptunk volna, pont úgy, mint a 3.1-el. Meg kellett nyomniuk reset gombot. Az "okosabb", shaderekkel való megoldás nem jött be.
    Most az FSR 4 az eddigi beszámolók alapján nagyon jónak, versenyképesnek tűnik, cserébe ki kellett dobni a visszafele kompatibilitást, így most az AMD fanoknak főhet a fejük. Ha mondjuk én vettem volna 1000 dolláros 7900 XTX-et és egy évre rá az 500 dolláros RDNA4 sokkal sokkal jobb képminőséget hoz, hát lehet hogy igencsak idegese lennék finoman fogalmazva, főleg annak fényében, hogy korábban mindig azzal reklámozta az AMD az FSR-t, hogy mindennel kompatibilis.
    Szóval az AMD most ismét sokadszorra a saját vásárlóit szivatja meg, de ez most kivételesen szükséges lépés volt, hogy az FSR végre versenyképes, elfogadható minőséget adjon.
    A másik probléma, hogy eddig mindössze 2 játékról lehet tudni, hogy lesz FSR 4 támogatás hozzá (Black Ops 6, Ratchet & Clank), miközben a zöld oldalon a launchra 75 cím lett bejelentve. Ez nem vet túl jó fényt az FSR4-re és az sem segít, hogy meglévő FSR implementációt csak 3.1-ről lehet 4-re emelni:
    "AMD has confirmed that the FSR 4 upgrade will only be available on the Radeon RX 9070 series and in games that already support FSR 3.1"

    Tehát ha egy játékban van FSR 1/2 vagy 3.0, akkor az kuka, feltéve ha a játék készítője nem akarja nulláról kezdeni az egész FSR implementációt.
    Mivel már a 3.1-ért sem rohantak a játékfejlesztők (abszolút érthető okokból), így erősen kérdéses, hogy hány játék fogja támogatni az FSR 4-et. Tippem szerint még kevesebb, mint a 3.1-et, azaz nagyon kevés lesz. A DLSS-hez képest pedig elenyésző, főleg miután kiderült, hogy a DLSS 4 visszafele kompatibilis lett.
    Jelenleg az sem segít az AMD-n, hogy a kommunikációjuk jelenleg kritikán aluli.

    Kérdés még, hogy az FSR 4 mit fog tudni az új, Transformer modell alapú DLSS-hez képest. Izgalmas lesz a hónap legvége és február eleje az tuti. :)

Új hozzászólás Aktív témák