-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#09256960
törölt tag
válasz Malibutomi #52199 üzenetére
Úgy érti a 40 GB-os kártyánál ami másfél millánál ha megáll jól fut a Blender És az rendben is van úgy hisz arra van.
Mumee: ezt is tedd ki nyugodtan 10GB:
"That's the end for Nvidia's 6GB 3060 plans"[ Szerkesztve ]
-
-
Jack@l
veterán
válasz Malibutomi #52196 üzenetére
DXR alatt ki van használva minden...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De lehet, viszont mi legyen az? Például a Kraken simán jó lenne erre, de amíg nincs mögötte PC-s szinten támogatás API-val, addig érdemesebb a compute-ra dolgozni. Már csak azért is, mert TFLOPS monster GPU-kat tervezünk, és bőven van egy rakás kihasználatlan compute kapacitás a pure grafikai melók mellett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Jack@l #52192 üzenetére
Jah, latszik hogy az AMD most kulon vette a gamer es a compute kartyakat, szoval ez nem meglepo.
Szvsz az Nvidia rosszabb volt, amig az AMD hozott kihasznalatlan nagy compute teljesitmeny...most az Nvidia kartyaknak van szep nagy es jatekokban kihasznalatlan szamitasi teljesitmenyuk.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
-
Jack@l
veterán
https://www.techpowerup.com/274509/amd-radeon-rx-6800-and-rx-6800-xt-gpu-opencl-performance-leaks
Eleg verszegeny, pedig nvidia koztudottan rosszabb opencl-ben.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szmörlock007 #52186 üzenetére
Mindegy, hogy PS4-re jön-e. Kicserélik a textúrákat. Ennyi. Lehet multiplatform szinten fejleszteni, akkor is, ha kihasználod az új gépeket. Maximum sok memória kell például PC-n ugyanahhoz a minőséghez.
#52187 kisfurko : Ennyire nem, de azért számít, mert sok lesz a popup.
Amilyen jók már a kódolási algoritmusokban a GPU-k, én inkább a VRAM-ba tölteném, aztán compute shaderrel kikódolnám a tartalmat, erre még ott az async compute lehetősége is. És akkor adatmásolás sem kell. Ez amúgy egy tök járható út, csak el kell indítani a fejlesztéseket erre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Mumee
őstag
Navi22 10GB & 12GB VRAM
Navi23 8GB VRAM -
atok666
őstag
válasz Alogonomus #52011 üzenetére
Hogy tomoriti le majd a felere az eleve tomoritett adatokat (texturak, hangok, modellek, etc.) ? Vagy nincsenek az assetok alapbol tomoritve?
Atok
-
szmörlock007
aktív tag
Köszi! Remélem is, hogy kihasználják. Nagyon várom mit fognak mutatni 2 év múlva. Amúgy az a sonyt nem fogja vissza ilyen téren, hogy most mondták 2-3 évig ps4-re is jön a legtöbb címük? Ugye amelyik jön (pl horizon 2) az elvileg ugy van tervezve hogy a hdd-n is fusson nem? Vagy felesleges emiatt aggodni?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #52115 üzenetére
Most is beérheti, nem kötelező beállítani a maximális textúrarészletességet. Ez amúgy sem módosítja a sebességet, hiszen a méretesebb textúráknál is pont ugyanannyi a mintavétel egy adott felbontáson. Általában a 4096x4096 texeles textúrák főleg 4K-s felbontásra kellenek. Alatta azért annyira nem látszanak meg.
A konzolon nem fog ennyi tartalom lenni a memóriában, sokkal hatékonyabb a finomszemcsés menedzsment. A PC-n ez durva szemcsézettségű, azért kell ennyi VRAM. Amúgy simán elég lenne 5-6 GB is, csak nem tudod elérni durva szemcsézettség mellett, hogy mindig a szükséges tartalom legyen a memóriában, nem alkalmas erre a WDDM 2.
A textúrarészletesség nem befolyásolna nagymértékben a sebességet. A mintavétel low és ultra részletesség mellett is ugyanannyi. Az a különbség, hogy a visszatért szűrt minták pontosabbak, hiszen több texelnyi információból lesz kiválasztva az adat. De ez csak a memória kapacitására jelent terhelést, a valós sebesség low és ultra szinten is megközelítőlegesen ugyanannyi. Próbálj ki egy játékot, ahol elég a VRAM a teljes textúrabeállításhoz. Vedd le low-ra, és nézd meg, hogy alig nő ettől a teljesítmény.Igen, az AMD fejlesztette ezt az irányt. De a DirectX 12 alapvetően a Microsoft API-ja. Ez a Mantle mellett készült, de az alapja mindkettőnek az a prototípus kód, amit az AMD összerakott. A sztorit sokszor elmesélték anno. A fejlesztők rágták a gyártók fülét, hogy ez így szar, az AMD pedig rágta a Microsoft fülét, hogy ez nem hatékony. És a Microsoft mondta nekik, hogy ha tudnak jobbat, akkor mutassák meg. Csináltak egy prototípus API-t, ami sokkal hatékonyabb volt, mint a DirectX 11. Ezután a Microsoft ezt a kódot átvette, és erre építette fel a DirectX 12-t. A kódot az AMD is továbbvitte, és felépítették rá a Mantle-t, amiből végül lett a Vulkan. Tehát az igaz, hogy az AMD vitte rá az ipart erre az irányra, de azért nem csak egyedül csinálták ezt, az ipar is nagyon akarta, mert akarat nélkül még ma is csak Mantle lenne.
#52116 KillerKollar : Ez lefordítható máshogy is. Ha ragaszkodsz a fullos textúrákhoz, eleve nem veszel 8-10 GB-os VGA-t. Ez nem az ár, hanem a preferencia kérdése. Erre van a 24 GB-os 3090 az NVIDIA oldalán.
Nem az határozza meg ezt, hogy mennyit eszik egy játék a VRAM-ból. Mint írtam a Godfall is ellenne 6-8 GB-tal, ha nem hoznák át a PS5-ból a 4096x4096 texeles textúrákat. Simán ugyanolyan jó játék lenne 2048x2048 texeles textúraminőséggel. De úgy döntöttek a fejlesztők, hogy áthozzák, ha akarod bekapcsolod, ha nem, akkor maradhatsz 2048x2048 texeles minőségen. Én nem látom azt, hogy a fejlesztők ezzel a döntéssel olyan nagy problémát követtek volna el. Ha már a konzolon ilyen minőséggel szállítják, akkor a tartalom megvan, azt onnantól egyszerű másolni PC-re.
#52122 X2N : Jó az a 3080, csak a 10 GB-jával nem jó mindenre. Ez van. A 3090 a 24 GB-jával már a legjobb minőségű textúrákkal is elbánik. De ettől mondjuk a 3080 jó marad, maximum némelyik játékban nem ultra lesz a textúraminőség, hanem high. Nem nagy ügy szerintem.
#52163 szmörlock007 : Microsoft egyik Xbox Series S/X-re tervezett játéka. A házon belüli fejlesztések nagyon ki fogják ám használni az új konzolok lehetőségeit, és eldurvulnak a textúrákkal. Nézd majd meg, hogy a Gears 5-öt mennyire átszabták. Durván jobb a minősége a PC-s maximumnál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
acu
csendes tag
kb annak lenne értelme hogy 6800XT és 6900XT kvázi egy és ugyanaz ha már a letiltott 8CU-n kivül nincs különbség, és csak sima 6800 kapna egy egyszerübb designt.
De ez a cikk igy katyvasz hogy képeken sima 6800 felirat szerepel de közben folyamatosan 6800XT emleget a szövegben...
-
arn
félisten
válasz szmörlock007 #52167 üzenetére
mar a spiderman is neger? menjenek mar a p*csaba... a 007 is neger no lett. szeretem axel foleyt, a penget, etc, de minek kell ez? epp ellenkezo hatast fognak elerni vele, mint akarnak.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
GeryFlash
veterán
válasz gejala #52002 üzenetére
Sőt inkább 5-6 év múlva jönnek azok az elxkluzívok
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Pug
veterán
válasz TESCO-Zsömle #52175 üzenetére
Ketlem, hogy szazalekban mas-mas ertekig lehetne a ket kartya power limitet kitolni, de vegulis ez is egy eshetoseg...
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
szmörlock007
aktív tag
https://www.youtube.com/watch?v=mGTNTpuJspo
Ha volt már, sry. Ezt tekintve nem lesz baj ray-tracing terén az rdna2-vel .
Egyébként meg gyönyőrű grafika szerintem. Alig várom már mit hoz majd a Horizon. -
Mumee
őstag
Valójában az Intel után szabadon, az egész Roadmap csak egy spekuláció még a gyártói oldalról is.
Én Warhol-ra nem számítok 2021-ben max egy új stepping, és 2022 H1-ben ZEN4-re.
Hinni én sem tudok a roadmap-nek, még ha az utóbbi időben úgy is tartották a dátumokat, ahogy leírtam. -
Pug
veterán
válasz -=Jam=- #52159 üzenetére
Ha teljesen objektivek akarnank lenni (nyugi, itt erre senki sem torekszik ), akkor amit valoban latunk, nulla belemagyarazas mellett, az egy ido intervallum melynek ket vegpontja nem explicite definialt (nem veletlenul, ez a celja tobbek kozt, vagyis inkabb funkcioja az ilyen abrazolasnak)
1. Kezdo vegpont somewhere between : 2019.01.01-2019.12.31
2. Zaro vegpont somewhere between: 2022.01.01-2022.12.31.Ennyi. A tobbi spekulacio. Pont.
[ Szerkesztve ]
-
Mumee
őstag
válasz KillerKollar #52162 üzenetére
Mint mondtam csak a hivatalos AMD diákból indultam ki.
Alapból a Warhol kapcsán már volt szó róla, hogy lehet nem is lesz végül.Én személy szerint inkább az alábbi infónak hiszek :
TSMC 5nm 2021 H2-ben már mass production és Zen4 illetve RDNA3 2022 H1-ben jöhet, vagy talán Q1. [link]
[ Szerkesztve ]
-
szmörlock007
aktív tag
"Hosszabb távon jobb lesz a helyzet, de már készül olyan cím is konzolra, ami 16kx16k texeles textúrákat használ, amihez 16 GB VRAM is édeskevés lenne, oda majd kellenek az újítások, amiket a Microsoft tervez 2022-től a PC-be. "
Meg tudod súgni melyik? Sony vagy Microsoft exklúzív, esetleg multiplatform cím? Érdekelne a cégek grafikus motorjai merre/milyen téren fejlődnek, és túl kevés az infó
-
KillerKollar
őstag
-
Mumee
őstag
A friss diáik és azok mentén kiadott termékeik ezt igazolják.
A valóság meg majd kiderül. Engem is meglepne, főleg chiplet design-ként.
Nekem speciel jobban tetszik ez a fajta dia, mint a régi, ahol találgatni kellett, hogy akkor az melyik év is lesz a 2-ből.
Viszont ez a fajta dia meg AMD-nek nem kedvező, ha változtatni kell ala Intel.Intel Roadmap már-már követhetetlen a sok változás miatt.
2021 Rocket Lake és Alder Lake is ráadásul AL már DDR5 ...[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
-
Mumee
őstag
A régi AMD Roadmap diára hoztam példát, az még "pötty" nélküli dia, ahogy le is írtam ott az alatta lévő évszám a mérvadó, hogy abban az évben jön. (vagyis év végét jelöl)
Itt meg azt, hogy 2021 előtt és "pötty" jelzi az év elejét. Vagy nem 2021 előtt jött?Nem én találom ki, hanem a régi diák úgy "működtek", ahogy te írod az új "pöttyös" diák meg már úgy mennek ahogy én írom.
Nem abból kellene kiindulni, hogy az Nvidia hozzászoktatta a népet a 2évente váltáshoz.
Gondolom okkal szerepel így a Roadmapon.Szerintem is furcsa lenne a tempó, de nem én határozom meg a Roadmap-ot sem, meg azt sem hogy követik azt. A közelmúlt pedig az én meglátásomat igazolja.
[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
Es akkor miert is nem allja meg a 2021 vege/2022 eleje...
A Zen 3 is most novemberben esett ki a piacra."A potty jelzi az ev kezdetet" lol, why? Because Mumee said so?
Az ilyen "roadmap" design-nak pont az a lenyege, hogy rohadtul "not clear" lehessen rajta pl a "datum megjeloles"...
The first next-generation GPU mentioned in the tweet is AMD Navi 31. This GPU is allegedly part of the RDNA 3 lineup of Navi 3X GPUs. The AMD RDNA 3 Navi 3X GPU lineup is expected to launch in 2022 and recent rumors have highlighted that this GPU generation would be the first from AMD to utilize a chiplet based architecture, similar to Zen 2 CPUs. The AMD RDNA 3 Navi 31 GPU would also succeed the RDNA 2 based Navi 21 GPU.
[ Szerkesztve ]
-
Mumee
őstag
A Roadmap szerint nem. A "pötty" jelzi az év kezdetét.
Direkt linkeltem példákat a közelmúlt AMD Roadmapjaiból.
ZEN3 2020 vége és 2021 van alatta "pöttyel" alias 2021 előtt, ahogy jött is.
RDNA2 2020 vége és 2021 van alatta "pöttyel" alias 2021 előtt, ahogy jön is.ZEN4 is jövőre jön, az hogy Intel mit hogy ad ki ne keverjük ide, bár Alder Lake is 2021-re van tervezve náluk meg a Rocket Lake is előtte ... [link]
Régebben máshogy néztek ki az AMD Roadmap-ek és úgy is működtek, ahogy ti többiek írjátok, hogy az alatta lévő év volt a mérvadó, de már egy ideje nem.
Itt egy példa a régire, ahol nincs "pötty" :[ Szerkesztve ]
-
-=Jam=-
őstag
válasz Malibutomi #52153 üzenetére
Nem is kellett januárban jönnie, az ábra szerint 2019-ben valamikor, az lehet az év vége is. Ha megnézed ezeket, amiket Mumee linkelt, ezek alapján 2022 előtt jön majd az RDNA3, mert a korábbi ábrák szerint a Zen3 és az RDNA 2 is most jött ki 2021 előtt még.
-
Mumee
őstag
2022 előtt, ami 2021, az eddigi Roadmap ábráik is így működtek.
Pl. VCZ is így látja : "The Navi 2X architecture is expected ‘at the end of 2020’, while Navi 3X somewhere in 2021." [link]Azokon a grafikonokon nem így volt, ahol nem jelölték az év elejét egy pöttyel, hanem nyitottan hagyták.
[ Szerkesztve ]
-
-=Jam=-
őstag
válasz Malibutomi #52146 üzenetére
Az ábra szerint 2019, 2020, 2021 de lehet én nem értelmezem jól.
-
KillerKollar
őstag
Mármint 2022-ben. Nem tudom, hogy ki kezdte el terjeszteni, hogy évente generációváltás lesz, mindig ~2 évente volt generációváltás. Jövőre max refresh lesz, NV oldaláról szinte biztos, AMD-t majd meglátjuk.
Zen 4 is csak 2022-ben jön és több mint valószínű, hogy az Alder Lake is, ahogy a Rocket Lake sem jött ki idén, hiába volt Q4 2020 a régi roadmapokon. Csúszott a Comet Lake, csúszott a Rocket Lake, csúszni fog az Alder Lake is.Szerk.: Látom lassú voltam, (majdnem) ugyan azt a képet linkeltük, 2022 van az RDNA 3 alatt
[ Szerkesztve ]
-
Mumee
őstag
AMD's Rick Bergman Talks About Current and Next-Gen CPUs and GPUs
"Bergman: “Let's step back and talk about the benefits of both. So why did we target, pretty aggressively, performance per watt [improvements for] our RDNA 2 [GPUs]. And then yes, we have the same commitment on RDNA 3.”
Tehát a cél jövőre is a +50% perf/watt RDNA3-nál az RDNA2-re ?
Illetve ugye RDNA3 "Navi3X" alias 3x5700XT teljesítmény, ahogy RDNA2 "Navi2X" is 2x5700XT elvileg, ha jó az értelmezése az elnevezéseknek.
Mindez az eddig megszokott 2évente új VGA-hoz képest már jövőre.[ Szerkesztve ]
-
Mumee
őstag
Illete tegnap is volt egy ~30db 5800X Alza-n. Az is több mint 1 órán át kapható volt azoknak, aki akart venni olyat.
Egyébként a jó launch nem abban merül, ki hogy túlgyártás megy és már másnap nincs senki aki venni akar...
#52141 CME : Az Alza e-mailes értesítője is egy zsák... krumpli. Itt ültem és a másik topic-ban számoltuk is, hogy mennyi lehetett, mivel az Alza history csak 12 vásárlást számol.
[link] [link][ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
A kereso a kulcsszavaknak megfelelo talalatokat ad ki?
Na neeee.De a 5000 launch is csak azt igazolja, hogy mindenbol nem lesz eleg es el kellett osztani soka fele a 7nm-ert. Ami furcsa, mert epp a Ryzen az ami huzta az AMD-t az elmult idoszakban, nem a Graphics divizio, pedig mar 1 eve kinn volt a versenykepes RDNA1.
En nem ide raktam volna a volument, hanem a procikra. De igy sem volt/lett eleg. -
Pug
veterán
válasz #98320896 #52135 üzenetére
Mea culpa, legyen 44 perc 32 masodperc... btw az alzan az elso 2 oraban biztosan volt, kollega vett is...
Meg mindig erosebbnek erzem, mint hogy hamarabb out of stock, mint hogy megkaptam volna a notify me e-mailt arrol, hogy van termek
Plusz, ahogy Malibu is emlitette, ebbol erkezik is belathato idon belul replenishment, es nem csak hetente 5-20 darab.
[ Szerkesztve ]
-
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Jack@l #52132 üzenetére
Es erkeznek be a szallitmanyok ujra par napos atfutassal.
Ahol neztem ott pl 12-re irtak a kovetkezo szallitmany varhato erkezest.
Akkor vissza az egyes pontra miert is jo ezert szurkolni mar elore? Persze koltoi kerdes sokaknak csip a pelus a gondolatra is hogy az AMD-nek barmi kicsit is jobban sikerulhet akar veletlenul is mint az NV-nek.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz Malibutomi #52121 üzenetére
Csúnyát mondtak, változtat bármin is? Szerintem se lesz készlet, ahogy eddig sok évre visszamenőleg is ugyanez volt a helyzet, jellemzően amd-re. Kis mennyiség, túlárazás. Meg kell nézni a ryzen 5000 startot, pedig az csak egy proci, 10 perc alatt vége volt.
"Canada Computers typically uses "10+" when showing stock above 10.
I noticed Ryzen 5000 CPU's stock showed as "5+" Canada-wide."[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
Ezt azért mond majd Manlinak és Innonak is mert tőlük volt MSRP áron 3080.
Sajnos nem sokáig. Nagyjából amúgy azt gondolom igaz az, hogy az MSRP ár kamu és AMD nek szólt. Azt gondolom egy 10-20 % felár egy jobb hűtős modellért még beleférne (750 $) azt meg úgy el lehetne fogadni a Strix/gaming meg midíg tularazott volt.
Kíváncsi leszek az árakra a vörös oldalon.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Pug
veterán
válasz Locutus #52129 üzenetére
A targyi tevedesre valo ravilagitas nem kotekedes
De ezen elv alapjan magamat is helyesbitenem kell, nem 1honap, hanem 7 het.
Tenyleg nem tudom megerteni, hogy miert nem tudsz annyi objektivitast kifacsarni magadbol, hogy elismerd, hogy akinek van egy kis esze, az most kivar... (kiveve, ha fanatic)
[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
válasz Malibutomi #52128 üzenetére
Kellett valamit írnom bele amibe beleköthetsz
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Locutus
veterán
Mihez képest 1 hónap az neked? nv-ből független tesztek vannak szeptember 17 óta.
AMD-ből meg egy paperlaunch, semmi más. De tudjuk, AMD-t így is megéri venni, hisz mindig hogy bejöttek az ígéreteik
Ettől még nem vitatom, hogy versenyképes lehet az új 6800XT. Simán lehet, hogy valóban egy fél évvel tovább lesz életképes a 16GB miatt, mint a 3080. Ez majd kiderül 1-2 év múlva. Kérdés, hogy akkor ez még kit fog érdekelni, amikor amúgy is új generációk jönnek már.[ Szerkesztve ]
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Locutus
veterán
-
KillerKollar
őstag
Jobb vétel volt mint a jelenlegi 2080 Ti-m. Azt még megvettem, mert az volt az egyetlen értelmes upgrade a 1080 Ti-ről, az meg majdnem mindenhol kevés volt a 4K-hoz pedig már akkor 4K monitorom volt. De a 3090 esetében a több mint dupla árat +10% teljesítményért már nem nyeltem le. Az, hogy jó vétel volt-e az AMD kártyákhoz képest? Fogalmam sincs, mert még nincsenek kint a független tesztek, majd kiderül. Nekem a DLSS és az RTX voltak az érvek az NV mellett és én minden generációban fejlesztek, szóval természetes, hogy előbb utóbb kevés lesz a VRAM, csak mire eljön az az idő addigra nekem jó eséllyel Hopper/RDNA 3 kártya lesz a gépemben. Aki meg szeretné tartani 3-4 évig azoknak én is azt javasolnám, hogy várják meg a nagyobb VRAM-al rendelkező modelleket vagy vegyenek AMD-t.
#52121 Malibutomi:
"Azert eleg erdekes hogy van jopar ember itt a forumon aki az elcseszett Nvidia launch utan most gyakorlatilag azert szurkol hogy az AMD launch is rossz legyen. "Ugysem lesz keszlet, ez is draga lesz, nem is lesz jo"Én nem drukkolok ezért, egyszerűen tényeket közöltem. Egyáltalán nem biztos, hogy elcseszett lesz az RDNA 2 launch, de az, hogy hatalmas lesz a kereslet az gyakorlatilag borítékolható.
-
X2N
őstag
Mi lenne ha belátnád egyszerűen hogy rossz vétel volt a 3080-as? Nem lettek annyira jók a jelenlegi NV kártyák. Úgysem fogod észre venni hogy nem a legjobb részletességű textúrák lesznek betöltve akkor meg minek itt a hiszti? Ahogy Abu is írta 10GB-os kártyát venni 2020-ban már necces pláne 4K-ra. Az új konzolos címek megfektetik majd a 2-3 évnél régebbi kártyákat, de ez teljesen normális, évek teltek el, itt az új konzol, nőnek az igények a játékosok felől is, így a játékfejlesztők is részletesebb modelleket, textúrákat készítenek. Evidens hogy amit 5+ éve megszoktál 8GB vram az kevés lesz az új címekhez.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Azert eleg erdekes hogy van jopar ember itt a forumon aki az elcseszett Nvidia launch utan most gyakorlatilag azert szurkol hogy az AMD launch is rossz legyen. "Ugysem lesz keszlet, ez is draga lesz, nem is lesz jo"
-
KillerKollar
őstag
Ja Abu meg feljebb írta, hogy szerinte tavasszal meg jön a frissített RTX széria, ráadásul attól még, hogy hivatalosan megjelennek 18.-án az RDNA 2 kártyák nem biztos, hogy kapni is fogsz belőle... Lehet, hogy több lesz a készlet mint az RTX 30xx kártyák esetében, de a kijárási korlátozások, az NV készlethiánya, az ünnepi szezon nagy játékmegjelenései (pl: Cyberpunk) és a karácsony miatt brutál nagy lesz a kereslet, úgyhogy hidd el ezeket is el fogják kapkodni. Szóval lehet, hogy mire kapsz egy 6800XT-t januárba majd itt írogatják neked, hogy "Vártad volna meg az RTX 3080 Super/Ti-t ".
-
Pug
veterán
válasz Locutus #52118 üzenetére
Nem, semmit se lehet tudni se az ar-, se a teljesitmenysávrol ahova erkezik az uj AMD szeria...
A "mindig erkezik valami uj" versus "1 honapon belul van a konkurencia launch" (raadasul az elmult 7-8 evben az elso olyan, hogy a termekpaletta csucsan is versenyezni tud) kozott azert elegge nagy az elteres...
Aki most nem varta meg a vasarlasaval az AMD launch-ot (es nem elet-halal volt a beszerzes kerdese) az nem tudatos vasarlo, amivel semmi gond... csak utana vicces olvasni a "10GB-nak mindenre elegnek kell lennie, kulonben morci leszek" eszmefuttatasokat...
[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
válasz Raggie #52117 üzenetére
Úgy mondod ezt, mintha már kapható lenne, és tudnád a teljesítményét, árát is
Ennyi erővel viszont mindig lehet várni valami következőre, mindig jönni fog valami még jobb.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Raggie
őstag
válasz KillerKollar #52116 üzenetére
Vártad volna ki az RX 6800XT-t és nem lenne problémád a kártyád árával és elavulásával...
Clint Eastwood FTW
-
KillerKollar
őstag
"És rosszul járnak akik megveszik? Visszakapcsolnak ultra textúrából high-ra, és játszanak tovább. Ez nem egy harakirivel felérő kompromisszum."
Persze, nem muszáj ultrán játszani, de ha nem ragaszkodok az ultrához akkor nem 700$-ért veszek kártyát, hanem mondjuk 500$-ért 3070-et. Ja, de azon már csak 8GB VRAM van, az a high-ra se elég, lehet mediumon is játszani, de akinek elég a medium az nem 500$-ért vesz kártyát és így tovább... érted mire akarok kilyukadni A kártya ára és pozíciója a piacon nincs összhangban azzal, hogy fél év múlva butítani kelljen a grafikát és ez nem csak a 3080-ról szól hiszen az alatta lévő kártyákon ennél is kevesebb a VRAM.
"Az RDR2 alapvetően egy igencsak jó minőségű port. Persze megterhelő, de a belerakott minőség miatt, nem azért, mert rosszul van optimalizálva."
Az is csak 6GB-ot eszik 4K-ban max grafika mellett, pedig szerinted is jó minőségű
Tudom nem "next-gen" de jövőre sem lesznek még igazi "next-gen" játékok hiszen a multiplatform játékok 99%-a ki fog jönni PS4/Xbox One-ra is, ezek pedig vissza fogják fogni a minőséget.#52113 TESCO-Zsömle:
Ha a DLSS minőségromlás nélkül képes lecsökkenteni annyira a VRAM használatot és megdobni annyival a teljesítményt, hogy 4K szintű grafikát kapjak megfelelő teljesítménnyel, akkor innentől fogva engem már nem is érdekel, hogy nem natív a felbontás, ez is egy megoldás lehet a VRAM kérdésre hosszú távon, azokban a játékokban, ahol nem elég natív felbontáson a VRAM implementálják a DLSS-t"Szerintem egy grafikára gyúró AAA játéknak pont arról kéne szólnia, hogy beletesznek mindent, ami technikailag lehetséges, optimalizálják amennyire lehet, aztán majd jön valami, ami képes is az összes effektet egyszerre kitolni."
A játékosok nagy része, főleg azokat akiket tényleg érdekel a játék, a megjelenéskor megveszi a játékot, azzal a hardverrel tolja ami épp van neki, játszik vele amíg meg nem unja, aztán uninstall és jöhet a következő. Az, hogy majd 2 év múlva jön egy kártya ami már elég ahhoz, hogy kimaxolja rohadtul nem fogja érdekelni, mert azóta kijött 15 új játék ami érdekli és azokat fogja már tolni, azok meg már high-on is szebbek mint a 2 éves játék volt ultrán. Utána már azt fogja nézni, hogy a 15 új játék hogy fog futni a még újabb kártyáján ultrán.
#52117 Raggie:
Az árával semmi bajom sincs, viszonylag korrekt áron vettem (360k), lesz majd olcsóbb is, de nekem ennyi felárat megért az, hogy hónapokkal tovább élvezhetem a kártyát. Ha 400 fölött lett volna nem vettem volna meg. Fejleszteni mindenképp a Cyberpunk 2077-ig akartam, igaz azóta eltolták de jelen állás szerint még így is ki fog jönni idén. NV kártyát a DLSS és az erősebb RTX teljesítmény miatt vettem, mindkettőt támogatni fogja a Cyberpunk és a legutóbbi álláspont szerint megjelenéskor csak Nvidia kártyákon lesz bekapcsolható az RTX. És ahogy feljebb írtam, én is úgy vagyok a Cyberpunkkal, hogy a megjelenés napjától szeretném agyonjátszani lehetőleg max grafikán és nem várni még fél évet, mert jövőre majd lesz valami kártya amin több a VRAM[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
Onnantól, hogy eddig minden játék beérte még 4K-ban is 4-6GB VRAM-mal, igen. A 10GB fölé ugrás egyszerűen csak túlskálázás, egy valószínűleg láthatatlan "eredményért", vagyis inkább szponzorált elvárásáért cserébe.
De amúgy te tényleg azt szeretnéd elhitetni, hogy konzolon natív 4K-n ezzel a 12GB feletti textúra igénnyel fog futni az a játék? Mennyivel, 15fps-sel?
A DX12-t (vagyis a lowlevel apikat) is az AMD kezdte el nyomni, aztán ezzel szemben évekbe telt, mire egyáltalán 1-2 játék van, ami rendesen kihasználja. És még mindig sok, ami DX11-en jobb élményt nyújt, vagy minimum ugyanolyat. Ez a VRAM ügy megint olyan dolog, amit az AMD nyom mesterségesen most, mert ebben látják a felülkerekedés lehetőségét. Csak aztán majd a valóság elhúzza ezt évekre, ahogy szokta, de addigra az nvidia is felpattan a vonatra - akkor, amikor szükség lesz rá. Nem előbb.[ Szerkesztve ]
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
carl18
addikt
Szűk réteg vagyunk, akik ár/érték arányt nézünk és akár ki is várunk, főleg "egy AMD-re".
+1
Én is az ár-érték arányt nézzem, és még most se látom az RX 570 utodját! Szomorú tények de igaz, még a végén oda jutunk hogy 2022-ben cserélek kártyát.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz KillerKollar #52111 üzenetére
"szerintem egy 700$-os "flagship" kártya ami a "csúcs" (legalábbis desktop gamer PC-kben) GA102-es lapkára épül és alig 10%-al lassabb az 1500$-os 3090-nél szerintem ki kell, hogy elégítse ezt az elvárást."
Erre az elvárásra térjünk vissza, mikor a "kielégítéshez" nem 1440p-ben meg 1080p-ben kell renderelni és onnan felskálázni 4K-ra...
Kezd ez az "Ultra" beállítás olyan lenni, mint usákoknál az iskolai eredmények... Nem elég jók a mutatók, hát csökkentjük a ponthatárokat.
Szerintem egy grafikára gyúró AAA játéknak pont arról kéne szólnia, hogy beletesznek mindent, ami technikailag lehetséges, optimalizálják amennyire lehet, aztán majd jön valami, ami képes is az összes effektet egyszerre kitolni.
Mint ahogy a 3090 se képes 8K-ba játékokat futtatni értelmes sebességgel. Eleve ha fél tucat játék van, aminél egyáltalán be lehet állítani akkora felbontást...[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #52110 üzenetére
Tehát minden, amire nem elég a 10 GB VRAM, az AMD techdemó? Értelek. Mi van akkor, ha ennél sokkal egyszerűbb a helyzet? Mi van akkor, ha a fejlesztők egyszerűen úgy döntenek, hogy nem csökkentik a konzolra elkészített textúrák felbontását, hanem áthozzák ugyanazt a minőséget? Akkor az már automatikusan AMd techdemó?
A DirectX 12 azért kellett, hogy skálázódjanak a játékok. A legacy API-k nem skálázódtak egy bizonyos számú rajzolási parancs fölé. Az explicit API-k skálázódnak.
Az RDR2 alapvetően egy igencsak jó minőségű port. Persze megterhelő, de a belerakott minőség miatt, nem azért, mert rosszul van optimalizálva.
#52111 KillerKollar : És rosszul járnak akik megveszik? Visszakapcsolnak ultra textúrából high-ra, és játszanak tovább. Ez nem egy harakirivel felérő kompromisszum.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
KillerKollar
őstag
"Olyan kevesen vették meg a hiány miatt, hogy nagy bajuk ebből nem lesz."
Egyenlőre kevesen vették meg, de nagy rá a kereslet, sorban állnak a várólistákon a népek, hülye lenne nem eladni nekik a kártyákat az NV és mire jön is egy frissített széria addigra azért elég sokan megveszik majd ezeket a kártyákat.
#52109 TESCO-Zsömle:
"Crysis óta szerintem megszokott, hogy fullmax beállítások mellett a játékoknak legyen elvárása a tulajdonosok gépével szemben és ne a tulajdonosoknak a játékkal szemben."A Crysis egy elég nagy kivétel ilyen téren, ráadásul már 13 éves. Kevés olyan cím volt azóta, aminél több generációt kellett várni, hogy végre ki lehessen maxolni. Azzal egeyt értek, hogy a játéknak max beállítások mellett lehet elvárása a tulajdonos gépével szemben, csak szerintem egy 700$-os "flagship" kártya ami a "csúcs" (legalábbis desktop gamer PC-kben) GA102-es lapkára épül és alig 10%-al lassabb az 1500$-os 3090-nél szerintem ki kell, hogy elégítse ezt az elvárást.
-
Locutus
veterán
válasz KillerKollar #52106 üzenetére
Én értem mire akarsz kilyukadni, de az egész vita alapja az, hogy már megint túl van misztifikálva az AMD propaganda, amit ide Abu le szokott hozni. Még jó, hogy az ő forrásai azt mondják amit A valóság meg ezzel szemben rendre máshogy nézett ki évek óta.
A helyzet valószínűleg az, hogy a 10GB VRAM évekig elég lesz mindenre. Mindenre ami nem AMD-s techdemo, és nem direkt azért és úgy fejlesztették, portolták. Az nvidia is csinált ilyet anno a földalatti felesleges tesszelálással crysisban. Nem ezeknek a játékoknak a mesterségesen felsrófolt igényéből kell kiindulni. És főleg nem a leszarom pénzhajhász fejlesztők és kiadók fos minőségű portjaiból. A DX12 sem azért kell, mert milyen jó, hanem hogy a fejlesztőknek még kevesebb munkát kelljen rakni a portba. Amiből ugye már többszáz világmegváltó teljesítményű, és grafikájú játék kéne legyen az AMD-s mantra szerint.
Mindig elő volt húzva a kalapból egy játék, ami az épp aktuális mantrát kellett alátámassza valahogy. A kutyát nem érdeklik ezek, de tesztelni muszáj velük, mert csak. Ennyi erővel az RDR2 is lehetne etalon, mert olyan hardver igénye van mint semmi másnak. Mert egy szar port. De mivel ezen a sok VRAM sem segít, az AMD persze hogy nem ezt lóbálja mindenkinek az arcába
Ugyanolyan hitkérdés van itt ebből csinálva, minthogy az AMD-nek valami csoda folytán nem lesz készlethiánya startkor Nem persze... most még megy a nagy arc, aztán mikor 1-2-10 hét múlva beüt a valóság, akkor mind csendben lesznek.
Igen, az nvidia valszeg jönni fog jövőre super vagy ti kártyákkal, mint mindig is jött, amin valszeg több VRAM is lesz. Némelyiken. De nem azért, mert kell, hanem mert addigra már majd lehet, és ebbe az irányba IS előre tudnak lépni. De olcsók sem lesznek, az is biztos.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz KillerKollar #52102 üzenetére
"a PC-s változatnak azon a hardveren kell jól futnia ami a legtöbb PC-ben van"
Szerintem aláhúztam a lényeget. Jól kell futnia, nem pedig Ultra-n.
Crysis óta szerintem megszokott, hogy fullmax beállítások mellett a játékoknak legyen elvárása a tulajdonosok gépével szemben és ne a tulajdonosoknak a játékkal szemben. Ha valami megjelenéskor nem képes semmin fullmax beállításokkal futni, az nem szarul van optimalizálva, hanem jövőtálló. Szarul optimalizálva az van, ami minimumon sem fut semmin normálisan...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #52106 üzenetére
Olyan kevesen vették meg a hiány miatt, hogy nagy bajuk ebből nem lesz. Nem mellesleg nem kellett atomfizikusnak lenni hozzá, hogy a 10 GB bizony kövéske.
És most mit csináljon az NV? Ennyi memóriát tudnak tenni a VGA-ra. Ez attól sem változik meg, ha tudják, hogy kevés. Vagy kiadják így, vagy nem adnak ki semmit. A 20 GB nem opció, mert nincs 2 GB-os GDDR6X stack, 20 darab 1 GB-os GDDR6X memóriát pedig marha drága lenne felszerelni egy 700 dolláros termékre. Ha a mérnökök egyesével tökön szúrják magukat, akkor sem tudnak ezen változtatni. De meg fogják tenni a lépéseket, amint lehetőség lesz rá, például, amint lesz 2 GB-os GDDR6X. Addig csak szét tudják tenni a kezüket, hogy tudják, hogy nem jó, de semmit sem tehetnek ellene, nem az NVIDIA-n múlik.
#52107 CME : Nem, de a textúra az, aminek a minősége könnyen módosítható, így ezzel lehet skálázni a kevésebb memóriára.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
KillerKollar
őstag
"A marketing az lesz, hogy fél éves frissítés, még jobbak lettek a VGA-k. Amikor itt a frissebb sorozat, akkor olyan mindegy, hogy mi lesz a régivel."
Azoknak akik megvették a mostani kártyákat marhára nem mindegy és ezt az NV is tudja... ha kegyetlenül kib*sznak a vásárlóikkal akkor ezt meg fogják jegyezni, eddig lehet, hogy megtehették mert az AMD nem volt túl erős konkurencia így tudták, hogy nincs nagyon más választásuk, legközelebb is NV kártyát vesznek majd. De ha meg tud erősödni az AMD a piacon akkor a csalódott NV vásárlók akik úgy érzik, hogy fél év alatt elavult a kártyájuk legközelebb mennek majd a piros csapathoz. Ezt biztos, hogy nem hagyná az NV, nagyon sokat ártana a brandnek, ami így is meg lett most szépen tépázva hála a készlethiányoknak.
"az NV felmérése szerint a játékosok döntő többsége eleve be sem megy az options menübe, tehát különösebb bajt ez nem okoz, a játék beállítja a pont jó minőséget. Tehát jól fog futni, csak nem biztos, hogy maxon"
De nem azok akik 700$-os (jelenleg annál is jóval több, de ez más kérdés) "flagship" GPU-t vesznek. Azok azért veszik, mert maximum részletesség mellett szeretnének játszani, még legalább 1-2 évig a kártya megvételétől számolva (persze aki 1 héttel azelőtt vesz kártyát miután jön az új széria az más kérdés). Ezt az NV is tudja. Meg a fejlesztők is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #52100 üzenetére
A marketing az lesz, hogy fél éves frissítés, még jobbak lettek a VGA-k. Amikor itt a frissebb sorozat, akkor olyan mindegy, hogy mi lesz a régivel.
Ez nem hiba, hanem kényszer. Bizonyos anno jónak tűnő döntések vezettek ide, amik most visszagondolva rosszabb döntésnek tűnnek. De ezt régen nem tudták ám, vagy a Micron korábban azt ígérte, hogy lesz 2 GB-os GDDR6X a startra, stb. Ezernyi oka lehet. Ha mondjuk lenne elég GDDR6X, és lenne 1 és 2 GB-os opció, akkor nem lenne itt semmi probléma. Lehet, hogy eredetileg így volt tervezve, csak közbejött valami, amit nem bír gyorsan megoldani a Micron és az NV. Ilyenek azért bőven előfordulnak a fejlesztés során.
A fejlesztők nem akarják az NV tulajokat hátrányba hozni, be lesz építve egy olyan textúrabeállítás, amivel menni fog a játék 10 GB-os VGA-n is. Mivel ez fix paraméter, így az indításkor simán lekérdezhető, hogy mennyi VRAM-ja van a VGA-nak, és a textúrarészletességet automatikusan berakja a megfelelő szintre. Nagyon egyszerűen kivitelezhető, az NV felmérése szerint a játékosok döntő többsége eleve be sem megy az options menübe, tehát különösebb bajt ez nem okoz, a játék beállítja a pont jó minőséget. Tehát jól fog futni, csak nem biztos, hogy maxon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pug
veterán
válasz KillerKollar #52102 üzenetére
Es ki mondta, hogy nem fog jol futni
Ha nem fer bele a VRAM-ba az adott textura reszletesseg, szepen leskalazza a textura felbontast. Ennyi. -
KillerKollar
őstag
-
Pug
veterán
válasz KillerKollar #52100 üzenetére
az NV a piacvezető így a legtöbb játékot úgy fogják optimalizálni, hogy az Ő termékeiken is jól fusson max grafikán is.
Jaja, foleg a konzol portokat...lol
Veletlenul nem 3080-ad van?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EAFC 25
- Home server / házi szerver építése
- Külpolitika
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Eredeti játékok OFF topik
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Anime filmek és sorozatok
- iPhone topik
- CES 2025: idén sem lesz hiány MSI notebookokból
- További aktív témák...