Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házimozi haladó szinten
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- RAM topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
C64
őstag
Sziasztok. Olvasgattam itt a fórumot és elég vegyes hozzászólásokat atláltam abbana a témában, hogy most akkor tényleg kell meghatalmazás és adás-vételi használt azla garis termék vásárlásakor az esetleges későbbi garancia ügyintézéshez vagy sem? Van aki szerint ez abszurd van aki szerint meg elhajtanak ha nincs és van aki szerint enélkül is elintézik.
-
MaxxDamage
félisten
válasz
LilProphet90 #296 üzenetére
Én termékem 2 napja érkezett be hozzájuk és ma küldték ezt a "vissza fizetés" dolgot (és dokut)
-
LilProphet90
senior tag
válasz
Freddy S #294 üzenetére
Emailben küldd el nekik a számlaszámod, csak hivatkozz a reklamációs számra.
MaxxDamage: Nem tudom, van-e náluk levásárolhatóság, de igen, ilyenkor a vásárlás teljes összegét visszakapod.
Mennyi ideig állt nektek náluk a hibás termék? A TV-m már szinte egy hónapja elvitték, bár hivatalosan csak július 26-tól van szervizben.
-
Freddy S
tag
Hello,
Ezt a “Lezárva pénzvisszafizetési jóváírási értesítéssel“ , hogy lehet megkapni tőlük a lét? Van valami letölthető a4-es dokumentum róla, de nem tudom mire jó.
-
szente
addikt
Sziasztok!
Ha vissza szeretném küldeni napon belül a terméket, mert nem tetszik azt pontosan hogyan tehetem meg?
Mert ha rányomok a profilomba a termék melletti visszaküldés gombra, akkor kéri, hogy adjam meg a hiba leírását, stb. De nincs hiba, egyszerűen csak gagyibb, mint gondoltam. -
MaxxDamage
félisten
válasz
LilProphet90 #290 üzenetére
Most kaptam is választ, küldik a futárt elvileg.
Adatokat megadtam, felvételi napot is. -
LilProphet90
senior tag
válasz
MaxxDamage #289 üzenetére
Pedig arra már muszáj lenne nekik.
-
MaxxDamage
félisten
válasz
LilProphet90 #286 üzenetére
Megírtam nekik ahogy javasoltad, még tegnap, de semmi reakció rá. /eddig/
-
Spartacushu
csendes tag
Sziasztok! Alzáról vásároltam egy videókártyát 3 év garral, ha most ezt tovább szeretném adni valakinek, akkor kell adásvátelit írni róla, hogy már nem az én tulajdonom? Mivel itt úgy láttam, hogy csak neten lehet "reklamáció" formájában bejelnteni a hibát és garanciáztatni a terméket.
-
L4mie
veterán
válasz
LilProphet90 #286 üzenetére
30 percre vannak villamossal.
majd a kolléga akinél tönkrement elvisziállítólag személyesen nagyon rugalmasak.
-
LilProphet90
senior tag
válasz
MaxxDamage #284 üzenetére
Ja igen, ezután írtam nekik (Állapot lekérdezés gomb), utána emailben kommunikáltunk a hibáról, majd kb. 3 üzenet után írták, hogy akkor jön a futár xxx. fuvarlevélszámmal. Legyen az a következő lépés neked is.
(#285) L4mie: egy Echo Dotnál nálam is ez volt, de emailben le lehetett velük kommunikálni azt is. Mondjuk az elállás volt.
-
L4mie
veterán
nekem azt írják a megdöglött G603-ra, hogy arra termékre nem adható panasz...muszáj lesz valakinek bemenni vele.
-
MaxxDamage
félisten
válasz
LilProphet90 #283 üzenetére
-
LilProphet90
senior tag
válasz
MaxxDamage #282 üzenetére
Nekem két hete vitt el GLS egy hibás terméket, mondjuk nagyobb méretű volt.
-
Met
nagyúr
válasz
LilProphet90 #279 üzenetére
Nekem nem ajánlgattak futárt.
Online jelentettem, aztán pár naponként küldtek sms-t hogy nem kapták meg a hibás terméket.
De amikor bevittem végül nem kellett a hibaleírással szórakozni mert meg volt még a hibajelentés, vissza adták a pénzt mert cserélni nem tudták mert már kifutott. -
MaxxDamage
félisten
válasz
LilProphet90 #279 üzenetére
Ja, csak ennyi?
-
LilProphet90
senior tag
válasz
MaxxDamage #278 üzenetére
Online bejelented Reklamáció fül alatt, futárt küldenek ingyen vagy beviszed személyesen.
-
MaxxDamage
félisten
Sziasztok,
Alzánál a garanciáztatás hogyan történik?
Logitech egerem kezdi megadni magát, még idén (12.29.-ig) garanciás.
Felküldeném ahova kell, de erről semmi infót nem találni az oldalon -
L4mie
veterán
Sziasztok, mi a tapasztalat, ha most berendeltem egy memóriamodult egész jó áron, amit augusztus végére ígérnek szállítani, akkor mekkora eséllyes emelik majd meg az árát szállításra (tekintettel az aktuálisan generált jajj éppen miért drágulnak a memóriák és ezzel minden eszköz hisztit) esetleg tartani szokta az alza az "elő" rendelési árat?
-
-
Chaser
legenda
válasz
Mr.Pentele #274 üzenetére
nem feltétlen, cégek előre megkapnak egy zsák trackinget, h pl hétvégén se álljon meg az élet, lehet h ekkora cég mellett meg van mpl kirendeltség is, mivel nagy számú a csomag, és ilyenkor is intézik a logisztika részét - de az is lehet, h van külön szerződésük vasárnapi csomag felételre is a postával -
-
Mr.Pentele
csendes tag
Azt írja, hogy már a futárnál van a csomag:
Megfizetve, kérem várjon, a csomag kiszállítás alatt.Ha jól rémlik amikor egyszer pontosan vasárnapra esett ez a státusz, akkor aznap küldte a Posta is az e-mailt, hogy csomagküldeményt adtak fel Önnek. Na erre várok. Ma vagy holnap esedékes? Szerintem ha valaminek már van csomagszáma akkor azt nemsokára fel is adják.
-
Exodion
senior tag
válasz
Mr.Pentele #271 üzenetére
Amikor megrendeled kiírja az oldal, hogy Budapesten átvehető ekkor meg akkor. Na ha ott nem a mai napi dátumot látod, akkor Express One áthozza a csomagot Csehországból Budapestre 1nap. Akkor ott átadják a postának, és attól fogva látod majd a csomagszámot. Na most erre már nem tudnék megesküdni, de amikor Express One -al kértem a kiszállítást, akkor ha jól rémlik láttam csehországtól idáig a nyomkövetést.
-
#79563158
törölt tag
válasz
Mr.Pentele #271 üzenetére
Postazasnal altalaban szokott lenni pre-shipping, amikor a felado kikeri/legeneralja a csomagszamot, viszont meg nem adta at a postanak. El kell telnie egy kis idonek ameddig eletre kel a tracking number.
-
Mr.Pentele
csendes tag
Üdvözlet!
Tegnap adtam le a rendelésem. Ki is fizettem kártyával, fizetés sikeres, minden ok. Ma délelőtt (számomra meglepő módon) értesített e-mailben, hogy átadta a csomagot az MPL-nek, illetve csomagszámot is megadta. A posta oldalán rákeresve azonban nem találja a rendszer, pontosabban nincsen információ a küldeményről.
Mikorra várható a feladás?
Az eddigi ügymenetből ítélve, tényleg hétvégén is dolgoznak folyamatosan, adják fel a csomagokat?Köszi előre is!
-
Chaser
legenda
nagyon tévedsz, semmilyen csomagolást nem vagy köteles visszaadni, csak a terméket és tartozékait
mindegy az adott bolt mit talál ki, a jogszabályokat egyelőre nem ők hozzák
más kérdés, h ezét a bolt számolhat fel értékcsökkenést, aza rész egyáltalán nem tisztázott, megint más kérdés, h ha a pH@raszt nem akar kicseszni a bolttal, akkor nyilván csomagolással együtt adja vissza a terméket, de ettől fügetlenül nem kötelessége -
sanzi89
addikt
Ugyan semmivel nem kell megindokolni, de nem adhatsz vissza egy marék csavart.
A terméket minden kiegészítőjével, gyári csomagolásban, hibátlan állapotban kell visszajuttatni a kereskedőhöz. A termék állapotának olyannak kell lennie, hogy az újra kereskedelmi forgalomba hozható legyen. Ha rossz, akkor értelem szerűen nem az. Az egészen más kérdés, hogy a visszavételkor esetleg a kereskedés ezt nem ellenőrzi.
Ez szerintem egy kicsit tisztázatlan és nem egyértelmű. Ha hibás lenne a termék én biztos visszaküldeném, hogy nem tetszik a színe és kész.
-
Chaser
legenda
sztem is ha valami hibás, akkor mint személyes átvétnél, vonatkozik rá a 3 napos cseregar, ugyanakkor mivel a 14 napos elállást _semmivel_ nem kell megindokolni, és ott pont van, az is vonatkozik rá netes rendelésnél, hol érdekel/mi közöm nekem ahhoz ha hibás valami? küldje vissza a bolt ahova akarja, nekem meg adjanak új terméket/pénzt vissza
az h egyesek ezzel h élnek vissza, az másik történet
-
Kobe
veterán
félreértelmezed, miért hozták létre ezt a jogszabályt.
A 14 napos elállást nem azért / arra az esetre találták ki, amikor egy adott eszköz a rendeltetésszerű feladatát nem tudja ellátni (doa, dead on arrival), mert az simán benne van a helyszínen átvételben bármilyen termékben, nem csak elektronikai berendezéseknél. Erre a 3 napon belüli csereszavatosság vonatkozik, ami tök mindegy milyen formában történt az értékesítésA 14 nap a távollevők között a kényelmi funkciókra vonatkozik: pl nem tudtad megnézni hogy biztosan gyári, sértetlen, vadonatúj terméket adnak-e, veszel pl hűtőt webshopból, nem tudtad lemérni, kiderül mégsem fér be a helyére, ruhát rendelsz adott színben és élőben kiderül, más az árnyalata, stb stb
nyílván nem azt várja el a jogszabály hogy ryzen PC-vel vonulj a helyszínre VGA-t tesztelni, hanem mondjuk ha véletlenül benézed a webshop honlapján mert nem volt elégséges a leírás, és neadjisten rossz csatlakozósat vettél akkor azt ki tudd cserélni / vissza tudd adni probléma nélkül
PS: hogy a magyarok fogyasztási kúltúrája hol van, azt ez a jogszabály is jól jellemzi. Több pénzintézet pl emiatt már tiltja / szigorúbban vizsgálja a hitelkártya visszatérítéseket, mert sokan bejátsz(ott)ák, hogy hetente a hétvégi nagybevásárlásnál HK-val fizettek, minden hétvégén bedobtak 1-1 LCD TV-t még a kosárba, hétfőn-kedden peig visszavitték (a vásárlás után kapták a százalékos jóváírást a kártyára)....majd következő héten ugyanezt eljátszották.....simán károsítva a kereskedőt (nem adhatta el már újkánt utána a terméket), és a bankot is
-
Chaser
legenda
válasz
#79563158 #264 üzenetére
Jah, igy kellene
Anno a vizesekhez vittem vissza 4db 1050ti-t, gondoltam beszallok a banyaszkodasba, aztan meggondoltam, 47e volt darabja, akkor mar elszalltak az arak, szoval jo business volt
Egyet kibontottam, megneztem, visszaraktam
Visszavittem, elmondtam egy kibontva, tobbit meg se neztem, nem-e esetleg visszakaphatom a penzem egybol? Aaaa nem, be kell vizsgalni, boven tul voltunk a ket heten mire kifizettwk, de meg aznap ment vissza listaba 57e-ert... ( : A fene a mocskos pofajukat
Pint elotte volt egy eset itt phn, vga vasarlastol akart valaki elallni, mert hibas volt, es szerintuk ilyenkkr nincs elallas, de kuvajo' lenne, ha veszek egy defektes dolgot az az.en hibam:d mondtam is nekik
Remelem olvassak a koveto peldat, es fujjjj szegyelljek.magukat:d
- mas rossz tapasztalatom veluk se volt-
-
#79563158
törölt tag
Pont ma volt ezzel kapcsolatban tapasztalatom, online rendeles szemelyes atvetellel aztan 14 napon belul elallas.
Megrendeltem online, szemelyesen atvettem az alaplapot, de a gyarto idokozben kihatralt a rendes BIOS support mogul ugyhogy inkabb kertem az elallast az Alzanal. Szemelyesen vittem vissza, csak a rendeles szamat kertek, megvizsgaltak a cuccot es azonnal visszaadtak a penzt keszpenzben. Nagyon meglepodtem, peldaerteku ugyintezes.
-
LilProphet90
senior tag
Sziasztok!
TCL-televíziók gariztatásával van valakinek tapasztalata? Javítják, vagy van esély jóváírásra? Kifutott modellről van szó. Köszi.
-
Chaser
legenda
legjobb tudásom szerint, netről rendelsz akkor elállás is megillet
valóban, azért hozták ezt létre valamikor, mert netes info becsapós lehet, a képek is, de:
veszel egy xboxot, majd odagurítanak neked egy fotelt, visznek egy tv-t, meg kapsz egy süketszobát is mellé? ( : és természetesen biztosítanak játékot is? nem valószjnű
de mondhatok asztali ramot, igen, átvettem, naoncééép', köllviszem'...jah, csak otthon meg se nyikkan
mondhatok vga-t, bele fogják neked gépbe rakni, és szintén biztosítanak süketszobát mellé? nem valószínű...meg egyébként is lehet a te gépedben "cincog", és nemköll' onnantól
de mondhatnék egy hangrendszert is, vagy tollas ütőt, végtelenségig lehetne sorolniszóval szeretném én azt a jogászt látni, aki majd előadja nekem, a kapásból felsorolt 10 dolognál milyen lehetőségem van a helyszínen kipróbálni ( : mondhatok mosógépet is
szerk:
alzával meg eddig elégedett vagyok, gariztatnom még nem kellett, de azt ne is kelljen
gyorsak
sok terméknél megadták a gyári gar idejét - elsősorban ramra és ssd-re gondolok, azokat vettem tőlük - , nem úgy mint a többi kisker 90-95%-a
kipróbáltam a "felbontott új terméket" is, pár ezerrel olcsóbban lett így ramom, teljes garral
sok szállítási lehetőség is van -
oriic
HÁZIGAZDA
Átvettem a szervítől a monitort. Leírás szerint:
"Tisztelt Vásárlónk!
Feldolgoztuk reklamációját: reklamáció ASRE19430863.
A teljesítés módja: Elutasított
További információ: A hibás alkatrészek cseréje. "Vagyis visszakaptam a beküldött monitort, amit pixelhiba miatt küldtem be garizatni. Na mondom király, ezzel nem tudok mit csinálni. Hazajövök, összerakom, eltűnt a pixelhiba, hibátlan a monitor...
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Az alza.hu-n vasarolt Samsung telefonok gyári, 2 eves garanciat kapnak? -
joe-ker
senior tag
Gyüjteménybe nem rakom be így,természetesen ha játszani kellene akkor lesz@rtam volna.
Volt már régebbi rendelésem azt dobozba rakták,épségben megérkezett.
Valamint a Redmi 6-os telómat is csak egy zacsiba rakták az is túlélte a szállítást. Egyébként a postás mondta hogy nem érdekel senkit a raktárban,hogy mi van a csomagra írva,dobálják egy nagy konténerbe és kész. -
sanzi89
addikt
Igen, ennyi, meggyűrődött a doboz.
Valószínűleg én is túltettem volna a dolgon magam, de elég érdekes, hogy rajta van a törékeny kezelés címke, és a posta így bánik vele. Ja, nem, ez nem meglepő...
Amúgy az Alza valószínűleg mindent egyféleképpen küld, nekem még bubis fólia se szokott lenni, csak bezsugorfóliázzák a termék gyári csomagolását és kész. Mindig posta automatába kérem a terméket, de még nem volt ilyen probléma, mint a fenti képeken.
-
Kobe
veterán
No offense, de itt mit is kell negmzni pontosan?
Neggyurodott a doboz, es ennyi? (lego kockak azt is kibirjak ha egy traktor megy at rajtuk, igy ha csak nem gyujtoi erintetlen peldanynak szanod, en nem cserelgetnem - foleg hogy a doboz lesz az elso amit a kokkok eldobnak)
-
joe-ker
senior tag
Sziasztok!
Nekem a legalja lett az Alza cég.
5hó 30-án rendeltem elővételbe egy Lego készletet.Amire két hetet vártam 6hó 14-én hozta a posta ebben az állapotban.
Hívtam őket hogy mi a szitu,aztmondta az ügyfélszolgálatos hogy küldjek képeket a sérülésről.
Másnap jött a mail,hogy 1800huf-ot visszautalnak.Újabb telefon hogy nem kérem a vigaszdíjat nekem a készletre van szükségem.
Újabb mail hogy küldjem vissza jön érte a futárt.De leírták hogy úgy csomagoljam hogy ne sérüljön meg szállítás közben.
Futár elvitte a csomagot,majd újabb levél jött hogy küldenek másikat.Válaszoltam nekik hogy tegyék bele egy dobozba hogy ne sérüljön meg,teszem azt hozzá hogy én dobozba küldtem nekik.
6hó 21-én jön a posta hozza a csomagot,a postás kezében már látom hogy ugyanúgy egy bubis nylonba csomagolták.
Újabb telefon.újabb email váltás az előzőhöz hasonlóan ment minden.
7hó 4-én jön a posta,kézben ugyancsak a nylonba csomagolt készlet.
Csomagolás sérülés mentes,de belül sajnos nem.
Az a lyuk nemtudom hogy került rá?! Egér nem volt a dobozban nem volt mocorgás.
Újabb telefon,mail,futár. Visszatérítést kértem sajnos a postaköltséget nem kaptam vissza,de nekik szerintem megérte a huza vona. -
oriic
HÁZIGAZDA
Gyors kerdes:
Ha a szervizben levo termeket vegre cserelni akarjak, de idokozben elfogy a naluk levo termek, akkor mindenkepp a vetelarat adjak vissza? Vagy kerhetek masik termeket?
-
snecy20
nagyúr
Egy ilyen üzenet tőlük általában mennyire hitelt érdemlő?
Üdvözöljük!
A visszafizetés megtörtént. Mivel nemzetközi utalásról van szó ezért 3-5 munkanapig is eltarthat amíg a pénz megérkezik önhöz.
Ha bármilyen további kérdése lenne, forduljon hozzánk bizalommal.
Kellett nekik IBAN szám mert nemzetközi az utalás csak azt nem tudom miért, viszont tudtommal annak is végbe kell mennie 2 napon belül.
-
snecy20
nagyúr
Kicsit furcsa volt hogy pénzvisszafizetéshez IBAN szám kellett nekik.
Meg ezek a félig cseh félig magyar formalevelek... kiváncsi leszek arra a 14 napon belüli visszautalásra. -
Marosko
csendes tag
válasz
Spartacushu #243 üzenetére
Pár embernek tuti...2 hete nem tudják rendbe rakni az oldalt.
-
Spartacushu
csendes tag
Van olyan rajtam kívül, akinek nem működik az alza.hu-n a bejelentkezés? Google fiókkal.
-
snecy20
nagyúr
Mi a tapasztalat, általában mennyi idő alatt utalják vissza a vételárat? Kihúzzák 14 (vagy 30?) napig, vagy már előbb?
-
Marosko
csendes tag
A biztonág kedvéért én írnák a helyedben egy mailt az info@alza.hu-ra.Ha kijelzős a termék akkor fényképet a kijelzőről csatolni, egy rövid hiba leirás + egy megrendelési szám.Utána ha vidéki vagy egyeztetés után összeszedik a terméket.Ha budapesti vagy kapásból viheted reklamálni a Róbert-Károly körúti üzletbe, jól becsomagolva, minden tartozékával együtt.
-
Met
nagyúr
A garis ügyintézés hogy működik?
Weben nyitottam egy reklamációt. Érte jönnek vagy be kell vinnem a cuccot?
Vagy nem is kellett volna a weben szarakodni hanem egyből bevinni? -
snecy20
nagyúr
Megtaláltam, egy dolog viszont nem tiszta:
A küldeménynek a következő tételeket kell tartalmaznia:
A termék eredeti csomagolással, minden tartozékkal és sérülésmentes állapotban, illetve a megrendeléssel küldött ajándékok
A kísérőlevél, amely tartalmazza a szerződéstől történő elállás megerősítését a vásárlás dátumától számított 14 napon belül
A vásárlási bizonylat másolata.Csak elektronikus számlával rendelkezem. Elég, ha a kísérőlevélben a rendelési számra hivatkozom?
-
Marosko
csendes tag
Írsz az alza@info.hu-ra, hogy nem vagy elégedett a termékkel és szeretnél elállni és megadsz egy megrendelés számot. Ha lehet fényképezd le a monitor kijelzőjét nyugodtan bekapcsolt állapotban is, lehetőleg látszódjon, hogy nem sérült, ezt a fájlt csatold.Majd utána írnak, valszeg begyűjtés lesz.
-
snecy20
nagyúr
Abban tudtok segíteni, hogy alzás visszaküldésnek mi a pontos menete? Mit kell a user felületen kattintani, hogy elinduljon ez a folyamat? 14 napos elállás, futár vinné vissza a monitort.
-
Kobe
veterán
Igen, pont erre az esetre volt mar ilyen miatt is (nem az alzaval, masik informatikai kereskedessel) ugyem, ezert mondom h nem hasbol beszelek, volt alkalmam kitapasztalni a hivazkozott jogszabalyt
Most az alzaval egy masik ugy van folyamatban, ott kormanyhivatali hatarozat van rola hogy a panaszomat reszben (cssk msrketing szempontbol) tudja vizsgalni a haosag ugyanis az "fut" az alza.hu kft "alatt", a termekhez kotodo egyeb anyagi jogot bem tudjak vizsgalni (mivel szamlat nem magyar ceg allitott ki) -
Kobe
veterán
Pedig erdemes lenne belemenni a jogi redzletekbe, mert hat a Fogyashtovedelem maga egy arnyekszerv, es a Bekelteto testulet is az, igy ha valamit tenylegesen el akarsz erni egy ilyen szituban, akkor polgari uton, birosagnal kell probalkoznod, ahol nem fogyasztovedelmi blogok bejegyzesei alapjan, hanem az irott torveny beturol beutre ertelmezesevel merik a jogot.
Amugy ezzel az egesz 14 napos felreertelmezessel az a gaz, hogy egy fogalmon alapul (szerzodeskotes), mig a teljes folyamstban benne van a tulajdonjpg atruhazasa, teljesites, mint jogi fogalmak
Csak hogy egyertelmu legyen: attol, hogy szerzodest kotottel, nem biztos hogy akkpr, olyan aron, olyan formaban lesz vagy kell belole teljesitesnek lennie, mimt ahogy eredetilegPl a ha a webshop felrak hiba miatt 1 HUF ert egy 1millas plazma tv-t, te megrendeled a hibas aron, a megfelelo hivstkozassal (jogosan) felmondhatja, visszamondhatja a webshop, nem fogod tudni behajtani rajta az 1 ftos tvt
Az h van olyan ceg, es te mar talalkoztal olyannal aki a 14 napot igy is ervenyesiteni engedi, az a szerencse kerdese. A torveny a torvenyben meghatarozottnal kedvezobb feltelek nyujtasat lehetove teszi a keredkedonek, nem tiltja azt. Inkabb azt erdemes tudni hogy ez - jogilag - egyaltalan nem kotelezo, ha szemelyesen veszed at a termeket
Az alza ASZF et ne vedd alapul, atbaszas. A szamlat egy nem magyar bejegyzesu ceg (Alza romania talan? Vagy valami hasonlo, ha gondolod megnezem) allitja ki, igy atvetelt kovetoen neked a magyar ceggel hivatalosan srmmilyen kovetelesed nincs, hiszen a teljesitest egy masik kulfoldi ceg intezte amivel a magyar fogyved nem tud mit kezdeni. Ezert is van annyi ugy az alzaval szemben de nem lehet "meggfogni" oket.
Az alzaval szemben a kereskedelmi es msrketing gyakorlat miatt lehet esellyel panaszt tenni, mert azt a magyar bejegyzesu ceg csinalja / promotalja, de teljesitedt kovetoen a nemzetkozi fogyved(ha erdekel, igen, ezt is onnan tudom hogy van eppen futo fogyved ugyem az alzaval szemben)
-
sanzi89
addikt
Nem vagyok jogász, így konkrét törvény értelmezésekbe sem mennék bele. Az általam linkelt blogot konkrétan a fogyasztóvédelem oldalán is linkelik, mint tájékoztatást. De bőven elég csak rákeresni a kérdésre, ezer meg egy helyen meg lett válaszolva.
A szerződés nem a személyes átvétellel kezdődik, hanem a felek egybehangzó akaratnyilatkozatával jött létre, gyakorlatilag a webáruházban történő vásárláskor. Vásárlóként kattintok a "Megveszem" gombra, az eladó meg visszaigazolja a megrendelést. Tehát amikor az üzletedbe belép a vásárló, akkor ő - és az eladó - már egy megkötött szerződést teljesít, ehhez képest az, hogy személyesen veszi át az árut, vagy postán küldöd ki neki, csak technikai és nem jogi kérdés.
Nem egyszer éltem már ezzel a jogommal, sosem volt probléma belőle. Aki pedig nem így járt, az mehet a fogyasztóvédelemhez/homárhoz/netes nyilvánossághoz és vásároljon máshol.
A kereskedő maximum arra hivatkozhat, ha van lehetőség a vásárlás ELŐTT megtekinteni, kipróbálni valamint a fizikai paramétereiről meggyőződni a szóban forgó teméknek. Ez az esetek többségében életszerűtlen, kivitelezhetetlen. Plusz teljesen irreleváns, mert a webáruházban történő kattintás során létejön a felek közt a szerződés - ezzel kapcsolatban érdemes a bolt ÁSZF-ét átolvasni. Például a vevő részéről fizetési kötelezettség van, az eladó részéról pedig termék biztosítás, stb. Szép is lenne, ha nem így lenne.
De legyünk konkrétabbak, az Alza ASZF-jébe konkrétan le van írva, hogy mikor élhet valaki a 14 napos elállással. Így ha még jogi kiskapu is lenne, az ASZF miatt az Alza tekintetében ez sajna zárva van:
"A Fogyasztó a következő időpontoktól számított 14 napon belül jogosult a szerződéstől elállni indoklás nélkül (kivéve, ha a felek nem rendelkeznek másként):
- az áru átvételétől számítva (adásvételi szerződés esetén);
- az utolsó kiszállítás átvételétől számítva (többféle termék / többféle alkatrész kiszállítása esetén);
- az első kiszállítástól számítva (folyamatos teljesítésű szerződés esetén); vagy
- szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban." -
Kobe
veterán
No offense de ez hulyeseg. Legyszi olvasd el a blogbejegyzest (ha mar blogbejegyzest hivatkozunk legal sourcekent) es az abban is linkelt jogszabalyt. A bejegyzes belemagyaraz olyan dolgot, ami direkte nincs benne a jogszabalyban, ami emiatt maximum 50/50 alapon allja meg a helyet jogvita eseten
(tapadztalatbol mondom, volt mar ugyanebbol a konkret esetbol jogvitam ceggel) .A jogszabaly nem egyertelmu a neten rendelt, de helyszinen atvett termekek eseten,van egy kiskapu, es ezt a kereskedok joggal ki is hasznalhatjak.
A jogszabaly csak arra hivatkozik h nem volt lehetoseged megtekinteni, szemrevetelezni, kiprobalni a termeket, mert hazhozszallitassal kerted.
Viszont azzal, hogy szemelyesen vetted at a termeket, ez a problema elharul, kerheted a termek kibontasat, kiprobalasat, szemrevetelezeset (az hogy elsz e vele mas mar tema), igy a kereskedo hivatkozhat erre hasonlo esetben.Tobbek kozott volt mar tobb radios musor is ezugyben, ahol a fogyasztovedelem fomuftijat kerdeztek errol a konkret esetrol, de o sem tudott a jogi szoveg alapjan 100% allast foglalni
Amugy ebben a reszben - teljesen jogosan - a kereskedokkel vagyok. Megrendeltem valamit, elmentem erte, helyszinen fizettem, helyszinen kiprobalhatom (kiprobalhsttam volna), akkor ez mitol minosul tavol levok kozott kottetett szerzodesnek?
-
oriic
HÁZIGAZDA
Helyben azt mondta a srác, hogy a pixelhibára is él a gari, szóval cserélni fogják. Remélem nem vert át.
-
sanzi89
addikt
A jogszabály viszont nem ezt mondja:
Jogszabály: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
Kérlek tájékozódj, mielőtt téves infót írsz le, sőt javítasz ki másokat.
@oriic
14 napon belül indoklás nélkül el kellett volna állni a vásárlástó, ezt garanciába elintézni bonyolultabb lesz. Ismerni kellene a pontos monitor típust, és a gyártó pixelhibára vonatkozó feltételeit, abból lehetne kiindulni. De szerintem 1 hibás pixel sajnos bukta... -
Kobe
veterán
válasz
rednifegnar #217 üzenetére
A problem az, hogy a ket ervelesbol egyik sem allja meg a helyet
Egyreszt a kollega nem futarral vette at, hanem szemelyesen, igy a tavollevok kozott kottetett szezodestol ellalasara vonatkozo 14 nap nem ervenyes
A 3 napon beluli meghibasodasba pedig a pixelhiba nem tartozik bele. Van egy szabvany, amely meghatarozza, hogy adott pixelsuruseg eseten mekkora lehet a maximalisan megengedett hibas vagy halott pixelek szama, es hol kell elhelyezkednie a monitoron, hogy hibasnak minosuljon
Gyartonkent ez a min. 3-5 halott / beragadt pixelt jelenti, es a 3 nal is akkor van asszem csere ha 2 negyzetcentimeteres teruletre koncentralodikEz tipikusan az IJB esete, es a kereskedo joindulstan mulik, csereli e. Amuhy, a hatalyos jog szerint baromira nem kotelessege
-
rednifegnar
senior tag
szamla maganszemely v ceges volt? mert ha magan akkor ket dolgot tehetsz, 14 napon belul elallsz (indokolni nem kell), penzed 14 napon belul vissza kell utalni. masik, ha 3 napon belul elromlik akkor kerdes nelkul kotelesek cserelni v az arat visszadni. ez nem opcio, kotelezo. ilyen nincs hogy 30 nap meg nezegetjuk. persze ha ceges a szamla akkor cumi van, se elallas se 3 napon be csere..
-
oriic
HÁZIGAZDA
Egyelőre csak tapasztalat:
Monitort vettem, netes rendelés, kártyával egyből fizettem. Semmi infó, majd jött fórum társtól értesítő, hogy akár 24 óráig is tarthat, míg leokézzák a rendelésem, addig pénzem náluk van. Nyilván a monitor kellett egyből, így töröltem a rendelést, majd megrendeltem újra, személyes átvétellel és ottani fizetéssel. Írták hogy előző rendelésnél pénzt visszautalják majd.
Ez volt pénteken. A pénz kedden a számlámon volt. Időközben átvettem a monitort a 2. rendelésből még aznap, alig 2 órával a rendelés leadása után. Bontatlan doboz, monitort hazavittem, tökéletes minden, kivéve, hogy egy pixelhiba van a kijelzőn. Hívtam őket, persze garis, vigyem vissza, vagy online adjam be panaszom és eljönnek érte.
Sajnos munka miatt csak ma tudtam visszavinni cuccot. Elmondtam hogy mi van, srác kedves volt (Állat Zeldás órája és tetkója van, ha esetleg itt vagy haver, respect érte, ott elfelejtettem említeni), egyből mondta hogy ő visszaadná zsét helyben és rendeljem meg újra, de szóltak neki, hogy pixelhibás cuccnál ilyen nincs. (WTF?)
Szóval gari. Majd értesítenek sms-ben és emailben. Remélem azért nem kell a 30 napot kivárnom majd.
(mert a monitor kell, nagyon tetszik)
-
sanzi89
addikt
Közben a zárolás eltűnt, a számlámról nem történt levonás.
Én hülye újra rendeltem valamit, ezt is kártyával akartam fizetni. Pénz zárolva, a rendelésem meg kb. 30 perc alatt törölve lett. Nem hiszem el, hogy ennyire pancserek.
Szóval az Alza és az Erste+Visa Electron nem jó barátok...
-
Darth_Revan
veterán
Üdv!
Ha van valakinek kuponfüzete és a TV-s kupont nem használná fel, akkor priviben megköszönném, ha átdobná
-
sanzi89
addikt
Két nap múlva írt az Alza, hogy a tranzakció valamiért el lett utasítva, a vásárlást pedig törölték.
A számlámon a mai napig zárolva van az összeg, a zárolás július 10.-éig él, remélem nem fogják mégis levonni. Addig meg nem tudom használni a pénzem.Megrendeltem utánvéttel újra, már használom is a terméket. Nem értem, amikor a Vaterának fizetek 100 Ft jutalékot, akkor nekik megéri egy normális online fizető rendszerrel együttműködni, az Alza meg egy teljesen nevetséges felületen elkéri a bankkártya adataimat (amivel azt csinálhat amit akar, mert nem a bankkártyás szolgáltatónak adom meg az adatokat) és 24 órán belül majd történik valami. Ez egyszerűen nevetséges és totálisan amatőr.
-
Marosko
csendes tag
Fel van tüntetve náluk: Fizetési módok- Ha rendelkezik Visa vagy MasterCard kártyával, akkor az online vásárlás során felhasználhatja ezeket. Felhívjuk figyelmét, hogy minden kártyás vásárlás egy 24 órás biztonsági ellenőrzés tárgyát képezi, amely a kiszállítás idejét egy munkanappal késleltetheti. Csak az EU-n belül kibocsátott bankkártyákat fogadjuk el.
-
sanzi89
addikt
Alza-ról rendeltem tegnap, terméket bankkártyával kifizettem, webshop tájékoztatása szerint a fizetés sikeres, számlámon zárolva van az összeg, de az online felületen még mindig azt látom, hogy nem történt fizetés, fizessek.
Korábban már két rendelést csináltam ugyanígy, akkor kb. rögtön megtörtént az összeg könyvelése. Írtam nekik egy üzenetet, hogy mi a túró van, de gondoltam megkérdezem itt is.u.i.: Telefonos ügyfélszolgálat szerint van egy 24 órás könyvelési időintervallum. Eddig nem volt, meglássuk, de eléggé kőkorszaki megoldás ez a 24 órás könyvelés...
-
Kobe
veterán
En pont ma kaptam levelet a kormanyhivataltol, hogy a panaszom okan hatosagi eljarast inditottak ellenuk (aminek altalaban 6 de inkabb 7szamjegyu birsag szokott a kimenetele lenni)
Imadom az ilyen cegeket, akik egy szimpla parezer forintos tetelen nem restek s*gget csinalni a szajukbol es inkabb benyelik a 100ezres birsagokat... Hat, akkor egeszsegukre, biztos ok jartak jol -
rétisün
veterán
sziasztok,
azt hiszem jobb lett volna rendelés előtt beleolvasnom a topikba, alighanem keresek másik boltot, ahonnan rendelek.....
egy telefont rendeltem, hétfő este, még mindig kiszállításra kész státuszban van, igaz csomagszámot már adtak, de nincs rá találat....ha így megy, a héten már nem is ér ide.ahogy néztem, másnak is hasonló tapasztalatai voltak, szóval azt hiszem, az alzát hanyagolom ezután.
-
zeus_2k14
senior tag
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire bonyolult az Alzánál a garanciális ügyintézés? Telefont szeretnék vásárolni. Az oldalon 2 évet írtak rá, hogy annyi. Hogy áll az Alza a garanciális ügyintézésekhez? Sajnos nincs velük egyenlőre tapasztalatom.
Köszönöm
-
Vesti95
tag
Update3:
Megnyitottam a paypal dispute-ot szerdán (csak dispute, nem claim volt még), válaszolni nem válaszoltak, azonban ma elfogadták a visszatérítést, tehát visszakaptam a pénzem. Ez volt az utolsó vásárlásom náluk. Aki előre akar nekik fizetni ajánlom hogy paypal-al tegye, máskülönben biztos sokkal hosszabb ideig tartana visszaszerezni a pénzt ilyen esetben. Amúgy információt nem adtak hogy mi volt a csomaggal, elveszett vagy fel sem lett adva, igazából semmire sem válaszoltak, azon kívül hogy fentebb említettem egy ilyen lemondó nyilatkozatot küldtek mindenféle magyarázat nélkül. (Ha valaki kap olyat, ne írja alá! Nagyon gyanús volt az is)
-
PainKiller13
őstag
Onlinefizetek-en kívül van még valami kupon jelenleg?
-
rednifegnar
senior tag
válasz
Visormail #195 üzenetére
nem, a gari (jotallas) csak fogyasztokra vonatkozik (fogyaszto = maganszemely), ez egy frankon kitalalt dolog.
ceg-es vasarlokent szerzodest kotsz az eladoval es annak masok a feltetelei (ezzel pl akkor lehet megszivni ha veszel magadnak valamit de kersz egy afas szamlat mert a haver majd elszamolja aztan +fingik a cucc). ugyan igy vannak mas dolgok amiben egy ceg nem olyan mint egy magan vasarlo, pl nem ervenyes ra a 14 napos elallas. ezert eselyes, hogy a kiterjesztett gari sem ervenyes cegnel (mivel normal gari sincs csak szavatossag).
aztan, hogy melyik bolt foglalkozik ezzel es melyik nem az egy masik dolog.
https://fogyasztovedelmi.blog.hu/2016/04/29/nemfogyaszto
https://kiszamolo.hu/ceg-nevere-notebookot-ugrott-a-jotallas/ -
Exodion
senior tag
válasz
Visormail #200 üzenetére
Hát ez olyan nemtudom. Még nem tapasztaltam hasonlót, van amikor kicsit lassabban reagálnak de 1napon belül mindíg kaptam választ bármit kérdeztem. Telefonon már akadt olyan hogy többet kellett várni de az mindenhol megvan. Jobb szeretem emailen mert akkor nyoma marad, utánna nemlehet mellébeszélni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Steam topic
- Tudományos Pandémia Klub
- Ingatlanos topic!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- Lian Li Hydroshift 360 LCD /FANLESS/ HSLCD36NB (593932)
- LG UltraGear Gaming Monitorok -30%
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- NYÁRI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN