Hirdetés
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hobby elektronika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- RAM topik
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibor.sz
tag
válasz
molnarpeter #11788 üzenetére
A visszahívás nálam sem azért volt, mert a hosszbordás szíj nem bírta a 90 ezres csereperiódust, hanem állítólag az ékszíjfeszítő rendszeren változtattak valamit. Hidraulikusról mechanikusra vagy fordítva vagy valami hasonló (nem jegyeztem meg, tehát lehet, hogy valami orbitális hülyeséget írtam, de az biztos, hogy a feszítőn változtattak valamit és ezért cserélték ki a szíjat is).
rayoliviero : ezen a fórumon korábban az INA szíjakat / készleteket ajánlották.
-
aero.
veterán
válasz
rayoliviero #11795 üzenetére
Continental / Dayco
-
FeRRaR1
őstag
válasz
rayoliviero #11795 üzenetére
Még márkán belül is van olyan ami jobbnak mondott, meg olyan ami rosszabbnak mondott gyárban készül. Annak idején mikor szíjas kocsim volt Continentalt vettem bele.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
rayoliviero #11792 üzenetére
Nálam, meg a legtöbb autónál egy szíjon fut a generátor + klíma.
-
aero.
veterán
válasz
rayoliviero #11789 üzenetére
A generator szij 5-30 perc attol függ milyen helyen van. A vezerles 1.5-2 ora korul standard.
-
rayoliviero
veterán
válasz
molnarpeter #11788 üzenetére
Ezeket az ékszíjat kb hány óra alatt tudja kicserelni egy autószerelő? Nekem meg menni kell dolgozni vidékre az autóval.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
rayoliviero #11785 üzenetére
Mindegyik nagy kockázat a szíjas motoroknál, mert akármelyik szakadót elkaphatja a vezérlés. Amennyiben nagyon szerencsétlenül jön ki motorcsere. Fater mostani C30 D5-je is motorcserés volt 3 évesen garanciában, mert elkapta a vezérlés a szakadó generátor szíjat... Nem 100% hogy pont úgy szakad, de nagy rá az esély, én nem játszanék vele.
-
rayoliviero
veterán
Megkérdeztem a Volvo Galériát, azt válaszolták:
"A Generátort meghajtó szíj csereperiódusa 90000 km.
Az AC kompresszort meghajtó szíjnak a vezérműszíjjal együtt 180000 km."Nálam 153 000-nél volt cserélve a vezérműszíj készlet (VKMA0620) és ékszíj (31325042 cikkszámú). Viszont ékszíjból csak egy szerepel a szervizkimutatáson. A generátor szíj az biztos, hogy ki lett cserélve, mert látja a szerelőm, hogy jó állapotú, szerinte cserét nem igényel.
Akkor ez az AC kompresszort hajtó szíj belül van, amit nem lehet látni, ha belenézünk a motortérbe? Az AC kompresszor szíjszakadás is ugyanolyan komoly károkat okoz, mint a generátor szíj szakadása?A kocsimban most van 216000, elvileg még nem kellene cserélni benne ékszíjakat sem, ha a Volvo Galéria válaszát veszem figyelembe és ha kicserélték 153 000-nél mindkét ékszíjat, mert ugye a szervizkimutatáson csak egy ékszíj van.
-
atee_13
őstag
Üdv!
Érdeklődés céljából kérdeznék.
Gyerekkorom nagy kedvence volt a SAAB. Tegnap láttam a műhyelypornos részt és felcsillant a nosztalgia
Kívülről a frissítés előtti a szimpatikusabb belülről az újabb csak, hogy ne legyen egyszerű. 2002 es a konstrukció így azért eléggé elgondolkodtató döntés lenne most belevágni, ha kicsit használja az ember akkor könnyen beleszaladhat, hogy egy 25-30 éves modelltípusa van. Ehhez képest viszont azért nem mondanám diszokontárasoknak.
Az én felhasználásom a benzines változatot igényelné viszont a róla olvasott infók vegyesek. Van aki teljesen elégedett van aki a pokolba kívánja. Nem nagyon értek a szerelgetéséhez és kisvárosban is lakom így az is szempont lenne, hogy szerviz szempontjából mennyire lenne ez macera. A tc on volt egy rész ahol a szerelő gyerek említi, hogy gyári műszer kellene, hogy minden hibakódtípust ki tudjon olvasni. Ez is elgondolkodtató, mert azért nem akarom 100-200 km re vinni szervizeltetni.
Aztán gondoltam ránézek a másik svéd márkára is.
Itt a 2004 utáni S40 est néztem ami szóba jöhetne. Az ajánlott motor többnyire a sajátfejlesztéses 2,4 es ami viszont nekem tuti sok. A többi benzines nem tudom mennyire macerás. Ahogy nézem árban a kb 10 éves nem a világ összes km es autója az kb 2M körül mozog ami egy kb 15 modeltípusért nem csekély.
És ahogy nézegettem a hahut a választék se túl bő. Nem égető a vásárlás egyenlőre csak felmérném, hogy van e értelme ezen a vonalon gondolkodni, ha igen merre kellene menni tovább. Hol lehetne jó vételekre bukkanni és hasonlók. Így a fentebb említettekre bármi infót, iránymutatást, tanácsot örömmel fogadnék -
aneda
senior tag
válasz
tibor.sz #11780 üzenetére
Érdemes egybe cserélni, mivel egy helyen vannak ill. vezérléscseréhez le kell bontani a külső szíjhajtást. A külső szíjhajtást érdemes 60k km-nél cserélni, nagy bajt tud okozni ha felcsavarja a főtengely. Ezért is volt visszhívás rá.
Neked a 10év is csak jövőre jön el addig meg csak mész annyit hogy a vezérlés cserés legyen.
A 10 év azoknak szól akik rövidet mennek, így nem jön el a kilométerben megadott intervallum, de mivel te nem mész rövidet, szerintem nem kell aggódj.Nyilván ha égeti a zsebed a pénz, nyugodtan cseréltess már most, baj nem lesz belőle, a pénznek meg fog örülni a szerviz.
-
tibor.sz
tag
válasz
rayoliviero #11778 üzenetére
Ez a vezérmű- és egyéb szíjkérdés engem is érdekelne. Tudom, hogy volt már róla szó többször is, de talán összefoglalóan még nem.
Az én autóm egy 2010. decemberi gyártású, de 2011. szeptemberi forgalomba helyezésű (szalonautó volt) V60 D5 AWD Geartronic. Ez még a 205 lóerős verzió. Jelenleg 137.500 km van benne (valósan).
Akkor ebben van ugye egy vezérműszíj (keresztbordás szíj), egy hosszbordás szíj (ami a generátort hajtja?) és még egy szíj, ami a klímakompresszort hajtja?
Itt [link] azt találtam, hogy a vezérműszíj cseréje 150.000 km vagy 10 év. A többi ékszíj cseréjére nem találtam infót. Nálam árnyalja a képet, hogy 2016. júliusban, 91.500 km-nél a márkaszerviz egy visszahívás keretében cserélte valamelyik ékszíjat és feszítőt (S29461 kóddal), szerintem ez a hosszbordás szíj lehetett.
Az autót a jelenlegi helyzetben gyakorlatilag alig használom, ha el kell ugrani boltba, azt a másik (kis benzines) autóval tesszük, tehát a futásteljesítmény nem nagyon fog nőni egy darabig.
Szóval:
- a vezérműszíj cseréjére a 10 évet honnan számoljam, a gyártástól vagy a használat kezdetétől (forgalomba helyezés)?
- a vezérműszíjra a 150.000 km jó információ? A gépkönyvben erre nem találtam semmit.
- a hosszbordás szíjat és a harmadik szíjat mikor kell / ajánlott cserélni? Egyáltalán jól tudom-e, hogy ezek a szíjak vannak az autóban?
- ha az egyes szíjak cseréjének ideje nem esik egybe, akkor érdemes-e együtt cserélni valamennyi szíjat (ha már egyszer hozzányúlnak az autóhoz)?Bocs, ha valami hülyeséget kérdeztem
-
rayoliviero
veterán
válasz
rayoliviero #11777 üzenetére
[link] Itt például 180 000 km-t ír a vezérműszíjra. A hosszbordást azt nem írja.
-
válasz
rayoliviero #11775 üzenetére
Ennek az oldalnak általában hiszek; a 2.4-esre 90/180 ezret ír, viszont a 2.0-ra 60/120 ezret. Nem logikus, ha ugyanaz a 2 motor, csak a löket különbözik.
-
rayoliviero
veterán
válasz
molnarpeter #11773 üzenetére
A Volvo még 90 000 km-t mondott generátor szíjra és azt, hogy kettőt is cserélni kell benne, vezérműszíjra pedig 180 000 km-t. A neten meg 120-at írtak vezérműszíjra.
-
rayoliviero
veterán
válasz
molnarpeter #11773 üzenetére
Köszi szépen.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rayoliviero #11772 üzenetére
60k/10 év
-
rayoliviero
veterán
Az ékszíjat vagy hosszbordás szíjat milyen időközönként kell cserélni Volvo v60-nál? 2013-as évjárat, 1984 ccm, D5204T3.
A vezérnűszíjat 120 000 km-enként. De az ékszíjról vagy hosszbordás szíjról nem találok infót. -
garambe
tag
Sziasztok! Nem tudjátok, hogy nagyjából milyen összeg körül mozog a motortartó bakok cseréje szervizben? S80 2.4 2007 automata
-
FeRRaR1
őstag
válasz
#05304832 #11768 üzenetére
Az XC90 V8 Executivomat egy Zoe-ra, azt pedig egy Lexus-ra cseréltem. Kis városit akartam, de majdnem RX450h lett belőle mert csábított. Aztán mondom az sehogy se kis városi, így vettem egy csúcs CT-t SE-L Premier, Full memóriás, Mark Levinson hifi ami annyira jól szól hogy veri a Volvo Dynaudiot, full led lámpák stb... Napi városi használatra meg havonta egyszer egy hosszabb belföldi útra maga a tökéletesség.
Teljesen egyet értek. A Lexus annyira jó és kényelmes, megbízható... De a forma világukat nem tudja bevenni a gyomrom az elmúlt években...
Lehet hogy még egy csúcs RX450-et veszek egyszer ha nőnek a gyerekek, de egyenlőre tökéletesen elvagyunk a CT-vel, hosszabb meg élmény utakra S80 V8, nagyobb pakolásra meg itt a céges furgon úgy hogy le vagyunk fedve.
Hozzá teszem a saját 7 illetve a családban lévő 30 Volvóból kettő hiányzik néha. A V70 T5 és az XC90 V8, azok őszinte, gyors, megbízható kényelmes élvezetes gépek. A bakancslistán már csak a V70 R maradt, de valószínűleg soha nem fogok venni. Az S80 V8 meg a valaha volt legjobb Volvo amim volt, vagy akár csak amiben ültem. Gyönyörű, időt álló, tökéletes szín ami passzol hozzá. Februárba a szerelő aki dolgozott rajta márkaszervizbe, kijött mikor vettem fel a kocsit, odajön és kezet fogott velem: Figyelj ez egy nagyon nagyon jó kocsi. Soha ne add el. Mondtam neki nem fogom. Tavaly meg menedzser jött ki hogy adjam el neki.
NO. -
FeRRaR1
őstag
válasz
#05304832 #11765 üzenetére
Nekem nagyon tetszett a Bentley Continental GT, használtan alig kellett volna ráfizetnem a Volvóra pár éve. Kívül is belül is tetszik, különleges, egyedi, szép, olyan minőségi amiről a 3 német prémium csak álmodhat...
Aztán beszélgettem egy tulajjal, akinek 2 év alatt 3x kellett motort kiszednie apró hibák mint pl. vákuum csövek cserélése miatt.
És az még akkor semmi amit néztem az 10 év körüli volt, és kb ebben a korban szokták megadni magukat a légrugók. Az olyan 10.000 lett volna tokkal vonóval, egy 16.000 fontos autón.
Fórumokon utána olvasva meg sok tulaj videót, értékelést megnézve elengedtem. Nem, nem megvenni nehéz. De ha 2 éven belül ré kell költened a vételárát még egyszer... Majd utána a következő két évben még egyszer jó eséllyel... Ennyi banánom nincs így nem kell ez a majom se.
Még az S80 V8-ban most volt egy gyertya csere 13 évesen, meg az olajat, szűrőt kapja baja SOHA nem volt.
Szép a Bentley, de ez olyan mint a BMW M6 V10, az egyik legjobb motor amit soha ne akarj birtokolni, ez meg az egyik legkívánatosabb, különlegesebb, minőségibb autó amit soha ne akarj megvenni, mert elérhető áron van, de az ebben a kategóriában édes kevés.
-
Peti78
őstag
válasz
#05304832 #11762 üzenetére
Nagyon szemezek a V8-as S0-nal. Azoknak általában ízléses a belterük. Ilyen autót nem az vett anno akinek szimplán volt pénze. Annak stílusa is volt. Érdekes egyébként, hogy az usa-ban 7-10 ezer dolllárért lehet hozzájutni ezekhez, csak ugye 1 misi amíg hazahozatom.
Itthon nagyon lefingottak vannak, ha éppen van eladó. Külföldről behozni meg most nagyon nem érdemes, mert olyan jó a forint. Lengyelországban volt most egy 4 misiért 100.000 km alatt, vezetett szervizkönyv, gyári fényezés, tip top állapotban. -
Peti78
őstag
válasz
#05304832 #11760 üzenetére
Nem, egyáltalán nem lesz rossz. De nekem ez olcsójánosság. Egyszerűen mást várok egy olyan márkától, amelyik egyre feljebb szeretné pozicionálni magát. Nyilván sok minden attól is függ, hogy milyen felszereltségű autót kap "tesztre", használatra az újságíró. Biztos vagyok benne, hogy lehet faberakással is kérni. Kapja meg mindháromból a legolcsóbb, fapados verziót ha az ár is kérdés. Ha nem, akkor nézzük meg, hogy mi a max amit ki lehet ezekből hozni.
Nekem az is fontos, hogy érzem magam benne. Mennyire tudok azonosulni az autómmal.
Számomra ez nem csak egy eszköz az S60 körbeölel. Ültem ebben az új XC90 ben is szalonban. Nem éreztem, hogy kellene. Persze a műszaki fejlesztések tetszenek, de ridegnek találtam. Nekem a faberakás és a bőr a fetishem. -
lorcsi
veterán
válasz
Atomgeszi #11750 üzenetére
ráadásul az előzmény..
amikor leadta a X5-öt...már lehetett érezni hogy 99% le fogják húzi a volvot
szerintem egyáltalán nem korrekt, amit összehoztak teszt gyanánt
Bruder pl. tuti nem ezt mondta volna ha ő teszteli+1
máskor felkészülnek számokból is..igen, teljesen igazad van -
Mr X
veterán
válasz
#03969024 #11756 üzenetére
Nekem például jól jön, rövid a lábam és szeretek magasan ülni, de így kiszálláskor mindig beleakadok a kormányba. Ezért az első memorizált helyen a vezetési beállításom van, a másodikkal pedig hátrébb megy az ülés, hogy kényelmesebb legyen kiszállni. Persze memóriás ülés nélkül is megvoltam eddig, de így azért kényelmesebb.
-
belaazallat
addikt
válasz
Atomgeszi #11752 üzenetére
Értem, én nem néztem végig.
Nem vagyok elvakult Volvo fan és nem vagyok elvakult speedzone rajongó sem.
Az árról:
A gépjármű alap ára: 18 325 000 Ft
Kedvezmény: 3 970 000 Ft (ez a nagycsaládos kedvezmény, de ahhoz kell 3 gyerek)
Kedvezményes vételár: 14 490 000 FtVinyus használta, nem tesztelte. Nem vette a fáradtságot, hogy utána nézzen dolgoknak. Tudni kell helyén kezelni a dolgot.
-
Peti78
őstag
EGyetértek FeRRaR1 fórumtárssal.
Nem tudok mit kezdeni a műanyagcunamival, sem a négy hengerrel. Tudom, hogy erre halad a világ, de akkor sem. A tolatókamera hiánya szerintem is elképesztő. Karácsonykor Izlandon voltunk, egy külcsönzött pici kia ceed-ben is volt. Szerintem egy Volvo-ban legyen alapfelszereltség. De nemcsak VOlvo-ban. MIndenben, amelyik éppen igyekszik magát felfelé pozicionálni.
A 2001-es Volvomban is elektromos ülés van mindkét oldalon. Nyilván extra volt, de manapság ne legyen már az.
Amerikában egy 2019-es Chevi Silverado-t béreltünk, abban is volt.Értem én, hogy kína, meg olcsóság, de nem kellene lemenni arra a szintre, hogy pl a Suzuki Baleno-ba extraként sem lehet tempomat-ot kérni. Számomra ez pont az a szint.
Sajnálom, engem sem nyert meg az XC90. -
FeRRaR1
őstag
Mind a kettő igaz, ez a teszt egy nem teszt volt, nem igazán tetszett a hozzáállásuk. Pista zsigerből utálja évek óta nyíltan. Neki nem tetszik de attól még mint újságíró függetlenül kéne nyilatkoznia, érvelnie, összehasonlítania.
Ugyan akkor tartom azt is hogy vissza lépés. A V90 amiről nemrég tettem fel ide képeket sokkal de sokkal jobb autó mint az XC90 (új). Az új XC90 túl olcsó, túl műanyag, egyszerűen egy kisujj érintésével benyomódik rajta a legtöbb külső panel mint valami 10 éves Renault Thalián. A kardánboksz mozog, vékony, nyekereg, a bőr minősége is igen csak megkérdőjelezhető. Kicsit túltolták az olcsósítást és a vakulj paraszt dolgokat a valódi értékek helyett. Ennél a V90 nagyságrendekkel jobb, komolyabb, minőségibb érzetet kelt. Egy jobb, többhengeres motorral már lehet elcsábultam volna, de V8 Volvo után úgy érzem már nincs hova tovább nekem márkán belül.
Ezért elindultam a magam útján vele. Cseréltem ugye a kormányt, leszedtem a feliratokat, előre megvan a ráncfelvarott hűtőrács meg hátulra a széthúzott 2009 utáni embléma, csak ezek mennek vissza. Leugrik a rendszám keret, és itt az új letisztultabb rendszám. Fent az új felni, ami egy centit emelt az autón ezért már itt pihen a garázsba a gyári gátlókhoz való Eibach pro rugó szett. Az -3 cm a felni +1 így a végén egy egészséges -2 cm lesz.
Most tettem rendbe a fékeket, szétszedés alapos tisztítás, festés, új nagy teljesítményű betétek. Közbe szervizelem a haldexet, új pumpa, filter, nyomás szenzor, folyadék.
Héten jön a váltó, szöghajtás, hátsó difi folyadék. Mindet megcsinálom magamnak, vettem VIDA olvasót is. Ugye tavaly felkerült a rozsdamentes egyedi kipu.
Tényleg úgy gondolom hogy velem marad határozatlan ideig.
Ami egyedül el tudna csábítani az a 2011/12-es E63 AMG. Az utolsó 6,2L V8 szívó trapéz lámpás E osztály, de abból is ritka mint a fehér holló ami annyira felszerelt mint az én S80-am.
Szóval inkább elindultam az úton hogy költök rá, legyen különleges, egyedi, hozzám szabva még is full gyári, ne lógjon ki a lóláb sehol.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
belaazallat #11751 üzenetére
Nekem az előadásmód nem tetszett. 3 hónapnyi "tesztelés" után azt mondja, hogy szerinte nincs benne android auto.
Meg, hogy nem villanyos az ülés. Mondja, hogy 18 millió mínusz 5Ft- az autó ára, utána meg mondja, hogy 20 millás autóba nem fér bele a tolatókamera.
Nincs meg az összehasonlítás, hogy más mit ad ennyiért, vagy nincs kiemelve az, hogy ebben a tesztelt példányban nem volt tolatókamera, se elektromos ülés, viszont x Ft-ért kérhető extra.
Esetleg összehasonlítás a magasztos BMW-vel, hogy ő mennyi pénzért milyen extrákat ad..
stb.stb. -
Veriakilis
senior tag
Volvo XC90 vs BMW 7. Volvo for life
Lehet, hogy SUV és sedean, de valahogy ez az alváz alá csúszik be a motor, itt nem jött be.
Romhalmaz lett a BMW-ből...
VOLVO CX90 Saját tömeg 2 224 kg
BMW Saját tömeg 1 900 kg -
Veriakilis
senior tag
Sziasztok!
Gondolom sokan olvastátok még annak idején 8 éve ezt a cikket, ahol leszerepeltek a német gyártók a 25%-os törésteszten:
Állítólag a teszt után a német gyártók próbáltak módosítan a karosszériákon, valamivel jobban szerepeltek később, de engem nem győztek meg.
Itt egy újabb példa 2019-ből:
Bemozdulás:
Lábpihentető (cm)
Mercedes: 18 cm
Volvo 2 cmFékpedál (cm)
Mercedes: 17 cm
Volvo 4 cmÉrdekes, hogy egy ilyen drága autó egy másik hasonló áruhoz képest ennyire gyengén szerepeljen.
Nem tudom, hogy a gyártót ez nem zavarja, vajon miért nem változtatnak,- nyilván meg tudnák tenni?Kevésbé fontos paraméterekben sokkal kisebb eltérések vannak általában, miért a legfontosabbat hanyagolják?
Nem csak az számít, hogy mennyi idő alatt gyorsul egy autü 100 km-re...
Azt mondják, hogy nem az a jó vezető, aki gyorsan tud vezetni, hanem aki bármikor meg tud állni.
Még Ayrton Senna mondta, hogy "minden autó csak olyan gyors, amilyen gyorsak a fékjei"
Ez is megérne egy tesztet.
Veriakilis -
Peti78
őstag
Sziasztok!
Tud valaki linkelni egy videot, 2001-es S60 ködlámpa cseréjéről? Nem izzócsere, hanem szerkezet. Pár hónapja elütöttem egy nyulat, ki kellett cserélni a bal oldalit, és nagyon elüt a másiktól, ami be van mattulva. -
Peti78
őstag
Addig nincs gond amíg működik.
rayoliviero Ezzel nem lehet vitatkozni.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
rayoliviero #11735 üzenetére
A tükör nyitást, auto zárást, auto ablak felhúzást szinte minden akksi kivétel után újra kell tanítani. A tükrökhöz elég 2 x kinyitni és bezárni a kocsit úgy hogy a menüben engedélyezve van a tükör csukás. Az ablakokat teljesen le kell engedni és végig tartva a gombot felhúzni, de miután felért is tartani a gombot még 2 másodpercig elengedni és újra felfelé tartani 5 másodpercig hogy újra tanulja. Mind a 4 ablaknál egyenként.
-
Peti78
őstag
válasz
rayoliviero #11733 üzenetére
Ezt az automatikus tükörbehajtást én kikapcsolnám, sok olyan parkolási helyzet van, amikor nincs értelme behajtani. Csak feleslegesen használódik a szerkezet, aminek nem olcsó a javítása/cseréje.
-
lorcsi
veterán
válasz
rayoliviero #11735 üzenetére
ok, így már értem
-
aero.
veterán
válasz
rayoliviero #11735 üzenetére
Néhány komfortelektronikának újra kell tanulnia. Az ablakokat nézted? Feljön rendesen, ha nyomvatartod / auto-n?
-
lorcsi
veterán
válasz
rayoliviero #11732 üzenetére
hogy érted azt h az ajtók maguktól nem záródnak ?
-
rayoliviero
veterán
válasz
rayoliviero #11732 üzenetére
Bezar végre, csak a tükröket nem hajtotta be, ha magától zárt be, az zavart meg.
-
válasz
rayoliviero #11730 üzenetére
Szuper!
Az akku csere benne volt az akku árában? Mert úgy nagyon OK. -
FeRRaR1
őstag
válasz
rayoliviero #11727 üzenetére
Elképzelhető de ezt innen nehéz megmondani. Esetleg a fentieket még kiegészíteném egy hibakód olvasással ha még nem volt. Sok mindent eltárol amiről a kocsi nem is szól alapesetben.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
rayoliviero #11725 üzenetére
Nagyon egyszerű mérj rá az akksira egy éjszaka állás után álló motornál. Majd ugyan így járó motornál hogy szűrd az esetleges hibákat. Állónál 12,2 V felett kellene lennie, járó motornál 14 felett. 12 volt alatti feszültség meghülyíthet sok elektronikát. Így ki tudod szűrni a nagy akksit és a generátort mielőtt költségekbe vered magad.
-
rayoliviero
veterán
válasz
rayoliviero #11724 üzenetére
A Volvo fórumon azt írták, hogy a kis akku ritkán szokott tönkremenni, a nagy hibája is okozhatja a start/stop rendszer nem működését.
-
haxxika
senior tag
válasz
rayoliviero #11722 üzenetére
Random rákerestem erre a kis akku témára, azért megúszható ez olcsóbban is mint 60k.
https://www.volvopartshop.com/support-battery---startstop-12477-p.aspCikkszám: 31296300
12v 8ah 120a polarity 1 agm
fenti címszavakkal már találni helyettesítő terméket.
így már könnyen lehet nézelődni a témában. -
lorcsi
veterán
válasz
rayoliviero #11718 üzenetére
márkaszerviz helyett én inkább akkus boltot kérdeznék meg, valami jobbat
úgy tudom debreceni vagy, a széchenyi-istván u. sarkán van egy komolyabb
személyes tapasztalatom nincs velük...de egy kérdést megér
szerintem olcsóbbak mint a márkaszerviz és biztosan láttak már hozzád hasonló problémát..vagy ugyaniylet...rámérnek és egy pillanat alatt kiderülnekem a nagy akksi adta meg magát egy szombati napon a budaörsi premierben, akku ügyeletet hívtunk, ott helyben rámért és cserélte..és a csere idejére rátette az autót egy tartalék akksira
15 perc ha volt -
válasz
rayoliviero #11716 üzenetére
Ne add fel ilyen gyorsan. Kérdezd meg őket telefonon.
A 48 ezres Varta akku helyett 100 ezres Volvo akkut kapsz.Illetve a többiek talán többet tudnak itt.
-
válasz
rayoliviero #11714 üzenetére
Van angol kezelési 2013-as modellhez: [link]
A 391. és a 347. oldalon is AGM-et ír. De nem tudom, hogy melyik akkut kell cserélni. Sajnos passzolnom kell. -
lorcsi
veterán
válasz
rayoliviero #11709 üzenetére
Arra erdemes meg figyelni akksi csere alkalmaval, h ugy kell cserelni hogy ne felejtse el a beallitasokat
"Nagy akksi " eseten kell erre vigyazni
A kicsi csak a start-stopot intezi -
válasz
rayoliviero #11711 üzenetére
Húbakker! Ez tényleg 2 akkut ír.
Kicsit ellentmondásos:
1.
"Fontos
Amikor akkumulátorokat cserél a Start/Stop funkcióval rendelkező autókban, akkor AGMAbsorbed Glass Mat típusú akkumulátorokat szereljen be."2.
"760AGM (Absorbed Glass Mat) típusú akkumulátort nem szabad Start/Stop funkciójú autókban használni." -
válasz
rayoliviero #11707 üzenetére
Ahogy molnapeter írja. +
- Valószínűleg ez való bele*: [link]**, de előtte fotózd le, mi van benne most.
- Az elektronika rejtélyes hibákat dob a rossz akku miatt.
- Talán ki tudod húzni őszig a cserét, de jó lenne venned egy Lidl / Aldi akkutöltőt.* A PHEV-be ez kellett, ezt vettem októberben.
Nem kell márkaszervizbe vinni cserére.** Valójában ez 760 Amperes, hibás a leírás.
-
rayoliviero
veterán
válasz
molnarpeter #11708 üzenetére
Hát pont ezt írtam nekik, hogy nekem nem a Phev van, de szerintük a sima dieselben is van ugyanúgy kis akku, csodálkoztam is.
Pontosan melyik akku kell nekem? Mert ebből az AGM-ből van pár fajta, ahogy nézem:
[link] -
molnarpeter
nagyúr
válasz
rayoliviero #11707 üzenetére
PHEV csoportban azért kis akku, mert a nagy hajtja az autót
nálad csak egy van, 12V AGM, minden arról megy (indítás is), multiméterrel rá lehetne nézni. Technikailag pár hetet vagy akár hónapot még kibírhat, főleg, ha van töltőd otthon. Egyébként magad is ki tudod cserélni szerintem.
-
rayoliviero
veterán
A V60-am (1984 ccm diesel) nem állítja le a motort a lámpánál. Azt írták Facebookon, hogy valószínű a kis akku rossz. De a generátort is felujitották, előtte még jó volt. Bár télen tönkremehetett a kis akku.
A kis akkunak még mi a szerepe az auto stopon kívül? Mert ha csak annyi, akkor nem olyan fontos csináltatnom.
-
Mr X
veterán
-
aero.
veterán
Grat, ugyanilyen volt az enyém is.
Benzin turbó azonos teljesítménnyel a kevesebb nyomaték miatt kevésbé érződik fickósnak, viszont szép lineáris a teljesítmény leadása. Én 43 ezret tettem bele 1.5 év alatt, 212-vel adtam el. A check engine-t csak gyújtáskor láttam, pedig használtam rendesen, motorikusan zéró baja volt. A kopó dolgokra költöttem rendesen. A hangja hiányzik -
Mr X
veterán
válasz
BigBlackDog #11701 üzenetére
Köszi.
Igen, sosem volt még Volvo-m. Egyelőre még szokom a menetteljesítményét, a 175 lovas JTD Alfa után nem tettem le a hajam.
De tetszik a sok extra benne, kényelmes is, csendes, plusz teljesen rozsdamentes, ami nagy előny.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- iPhone 17 Pro prototípus a vadonban
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- OpenWRT topic
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Elden Ring
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- Dell 14 Latitude 7420 FHD IPS i7-1185G7 4.8Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- AKCIÓ! Asus ROG Flow Z13 +ROG XG RTX 3070- i9 12900H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050Ti 4GB + RTX 3070 W11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest