Hirdetés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Hobby elektronika
- A fogadás lezárult, elindult a hardvervágta
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen széket vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jozsi021
újonc
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni. Volvo V60 (2013-as évjárat) 205/60 r16-os abroncsmérethez keresek mankókereket. Akinek lenne eladó jelezze a jozsi021@gmail.com - on.
Akinek van tapasztalata, ellátna jó tanácsokkal, hogy mire kell figyelni egy ilyen mankókeréknél, és ha fel kell tenni, akkor hogy kell használni és milyen korlátai vannak. Eddig nem volt tapasztalatom ilyenekkel.
Előre is köszi.
Józsi
-
FeRRaR1
őstag
válasz
BigBlackDog #11598 üzenetére
Nem, a Lexusom érintés érzékeny, húzás előtt már nyit kilincs belső fele érintésére. Húzásra egyből nyílik. A Renult Zoe volt duplán húzós még. Az S80 V8-am nem érintés érzékeny, még is elsőre nyílik... A V90 se volt érintés érzékeny, nekem nem tűnt fel hogy az lenne legalább is, és duplán kellett húzni, elsőre központit nyit, másodikra az ajtót. Lassan csinálva is kétszer kellett húzni.
Lexusnál semeddig nem kell markolni, a kocsi 3 méteres közelébe mész felkapcsolja a lámpákat bent, kilincs leggyengébb érintésére nyitja a központit és nyílik azonnal, gyorsan csinálva is.
Persze a Renault volt a legrosszabb. Azt valamikor triplán kellett rángatni, meg nem mindig tudtad hogy mist mi lesz, nyit, nem nyit, kell gomb is hozzá vagy nem...
Szerintem már grammra mérnek mindent, gondolom hogy valamennyivel vissza vettek a kisebbeknél, de új V60-at még nem próbáltam. Majd ha lesz rá alkalmam beszámolok.
Valahogy biztos vagyok hogy a motor nem lesz annyira tartós mint egy D5, V8, T5 ami kimegy a világból. Nem feltétlenül lesz sokkal rosszabb, de majd kíváncsi leszek a 10-20 éves példányokra...
A beltér nagyon egyben van minden egyes részletében, egyedül a bőröktől tartanék csak felárasat és csak feketét vennék, meg ápolnám rendszeresen. De nem tűnt rossznak, mondjuk meglepő is lenne egy szalon új Volvón
-
BigBlackDog
veterán
válasz
FeRRaR1 #11597 üzenetére
"amit nem értek hogy mostanában miért kell kétszer meghúzni a kilincset hozzá"
Ha a V90-nél is csak egy érzékelő van a kilincs belső oldalán, ami a kéz (vagy amit odatesz az ember
) jelenlétét érzékeli, akkor nem lehet, hogy csak lassabban érzékeli a dolgot? Nem elég csak egyszer meghúzni, ha előtte rámarkolsz a kilincsre fél-egy másodpercig?
Egyébként bíztató a leírás alapján, kíváncsi vagyok a motor és a beltér tartósságára. Illetve az is érdekelne, hogy vajon az S60/V60 párosnál is hasonló a minőség, vagy ott azért már kicsit visszavettek.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
runner 125 #11596 üzenetére
Felnik még nincsenek fent, ugye a napokban hoztam vissza a Volvotól a V8-at és az volt bennem hogy nem akartam azokkal a felnikkel vinni. Illetve elkezdtem árulni a gyári 18"-as Zubra szettet. Vettem magas teljesítményű fékpofa készletet, meg egy Eibach Pro kitet. Az új felni / gumi 1 centit emel az autón, az Eibach 3-at csökkent, szóval mínusz 2cm lesz a vége. Gyári gátlókhoz fejlesztett. Ezeket szeretném először beszerelni, rugók, pofák, új felniket le hőálló vaxozni illetve a km órát hozzá állítani ami 100-nál majd 97-et mutatna az új lépőkkel. 3% eltérés. Féknyergeket is le akarom festeni pofacserekor és alaposan lecsiszolni, előkezelni. Úgy vagyok vele hogy nem sürget a tatár, rossz idő van, ha elviszik a gyárit akkor felteszem nyilván egyből, de egyébként csak akkor ha minden más készen van előtte.
Egyébként vettem készletet a rugó cseréhez, fékfolyadékhoz (Motul 660 lesz). Elhatároztam hogy elkezdem szerelgetni a vasat. Szóval új szintre lép a kapcsolatunk
Volvo V90 T6 Rdesign AWD
A legegyszerűbb lenne azt írnom hogy minden nagyon jó, csak 2 dolog zavart. Abból egy nagyon.
Kezdem a nagyobbal: A motor és annak a reakciója. Egyszerűen nem reszponzív, úgy érzed sokszor mint ha Titanicon tolnád előre a gázkart aztán majd egyszer lesz valami. Ide is betehették volna azt a túlnyomásos rendszert ami a D5-ban van. Viszont kompresszoros turbós létére is van késleltetés. Amikor megindul és felpörög akkor nagyot lép, hangja nem szép de nem vészes. Viszont most jön a nagy DE, amikor elveszem a gázt egy nagyobb gyorsítás után, a kocsi tovább nyomja kb egy másodpercig!!! Ez konkrétan veszélyes ha egy kis helyre akarsz besorolni gyorsan. Előttem a kocsi, gyorsan közeledek, elveszem a gázt de a kocsi nem.
Ez azért nagyon rossz, mert nem uralod a gépet ahogy kéne. Nem indul meg úgy mint egy régebbi T6 vagy V8, és mintha lenne még 3-4 réteg szoftver vagy emisszió vagy valami a sofőr és a motor között.
A V8 jobban megy, a hangja a karaktere az hogy tört másodperc alatt reagál szinte mint egy elektromos autó, bármilyen helyzetben és fordulaton. Illetve ha elveszem nem nyomja tovább
Szóval a motor az nálam a V8 - T6 - T5 után jön csak, úgy értem a 8-6-5 hengeres régiek után. Ez a nyugis mindennapoknál nem annyira vészes, de ha T6-ot vesz az ember akkor elvárja hogy jobbat menjen jobb legyen minden szinten mint egy T3 vagy 4. Talán a T8 jobb lehet ott a villany motor eltüntetheti a lyukat indulásnál, illetve talán jobban van programozva az egész rendszer.
Sportmódban ugyan ez, csak a gázpedál felső 20%-a lesz a korábbi 100%. Szóval értelme kb nulla.
A második kisebb hiba az a start stop reakciója. Nem rezonál meg villogtatja a lámpáit mint egy hulladék BMW a lámpáknál ha indul, viszont nem gyors. Volt hogy gyorsan akartam indulni, de hiába szálltam le a fékről és nyomtam, akkor is volt 2 nagyon hosszúnak tűnő másodperc mire megmozdult.
Mindezek ellenére azt mondom jó vezetni. A technika szépen dolgozik alád, meg nagyon felszerelt volt a gép amit kaptam. Fűtött ülések és kormány, Memóriás elektromos combtámaszos és oldaltámaszos ülések. Nagyon nagyon kényelmesek, ismét csúcson a Volvo kényelemben. Radaros tempomat pilot assisttal, sávtartó, 360 kamera, auto parkolás, telefonról átviszi az üzeneteket, emaileket, hívásokat zenét, netet. Kulcs nélküli beszállás indítás. (amit nem értek hogy mostanában miért kell kétszer meghúzni a kilincset hozzá). Gyerekeknek beépített boosterek hátul, panoráma nyitható üveg tető, a fedélzeti rendszer hihetetlen gyors és jól kezelhető. Elektromos csomagtér ajtó, radarok elöl, hátul, de még oldalt is! Biztos sok mindent kihagytam, de a lényeg hogy minden jól működött és nem idegesítően vagy zavaróan dolgozott alád. A 8-as Aisin váltó is szépen teszi a dolgát nagyon gyors és észrevétlenül pakolgat, gyorsan reagál, csak a kormányváltónak nincs sok értelme, mert véleményem szerint ez nem egy sport vagy sportos autó, és a motor lassú reagálása miatt csak ront az élményen hiába gyors a váltó.
Záró gondolataim:
Annyira minőségi a beltér meg az egész kocsi minden porcikája, konkrétan minden varrásban meg tudtam mozgatni a cérnát, az ajtón, könyöklőn, műszerfalon. Nemrég ültem olyan E-s mercibe ahol a műanyagba volt belenyomva a varrás minta...
És ezzel elérkeztünk a lényeghez. Inkább ezt venném mint E mercit vagy 6-os Audit akár 5-ös BMW kombit. Ennyi. A Volvo ezzel tényleg megérkezett. Itt nyoma sem volt a 2016-ban próbált XC90 gondoknak, nyekergő papír kardán box, nem tökéletes illesztések, vékony kongó alacsony minőségű anyagok itt ott. Ez nincs többé, ez a V90 nagyon lenyűgözött. Össze van rakva és a motortértől a csomagtartó végéig nem találtam spórolást, pedig próbáltam. Ez prémium, luxus, kényelem.
Kell bele egy V8 és tökéletes közeli lenne
Az S80 V8-at jobb vezetni, de már közel sem akkora a különbség mint a korábbi években. Illetve abban a feláras Dynaudio rendszerem sokkal de sokkal jobban szól mint az alap V90. Régen jobban szóltak az alapáras Volvók, most már erre is figyelnek
Egy szó mint 100, ez egy remek és élhető prémium kombi.
-
runner 125
nagyúr
Sajnos én is kivoltam tőle, h még a T6 is 4 henger.., de mára már egészen megszoktam. Annyira jó lett a zajszigetelése, h padlónál is allig hallatja a hangját, noh meg a váltó is piszok gyorsan dolgozik, és cserébe megvan az ereje az ugyanúgy. Viszont a külső forma, a belső enteriőr, minden más annyira brutál jó lett, h a motor ezen kompromisszumát feledteti az emberrel, legalábbis én így vagyok vele.
FeRRaR1
Ebben a formában is gyönyörű.., sőt, szerintem az új formanyelv fehérben, R-Design felszereltségel a legszebb, én is azért vadásztam olyanra.
Nah de mesélj róla kicsit részletesebben. Milyennek találtad a motort, váltót, V8-cal összehasonlítva h látod?Apropó, Polestar felnik fentvannak már?
-
tibor.sz
tag
válasz
tibor.sz #11519 üzenetére
Na, egyelőre meg lett oldva a probléma.
Valóban az üzemanyag szivattyú és az odavezető kábelköteggel volt a gond, pontosabban mind az üzemanyag szivattyún, mind a kábelkötegen a csatlakozó belseje volt megolvadva, emiatt voltak érintkezési problémák. Maga a szivattyú és a kábelek is jók. Erre adott a márkaszerviz közel 400 ezres árajánlatot (nyilván ők a fél autót kicserélték volna, olyan alkatrészeket is, amiknek semmi baja, pl. a tank másik felében lévő szintjelzőt).
Egyelőre úgy lett megoldva, hogy a kábelek direktben be lettek forrasztva a szivattyú csatlakozójába. Ezt tanácsolták egyébként az üzemanyag szivattyú specialista KO-CSI Kft-nél is. Mindezt 0 Ft anyagköltséggel.
Egyelőre működik, remélem így is marad, mert maga a szerelése valóban horror, még a hátsó hidat is le kell engedni a tank kiszereléséhez, mert különben nem lehet levenni. Szervizajtó pedig nincs...
Szóval mindenkinek köszönet a segítségért, tanácsokért
-
FeRRaR1
őstag
válasz
troll81 #11588 üzenetére
Nem saját. Volvo North Londontól kaptam pár napra. Viszont azt előre kijelentem hogy végre egy méltó autó. Nagyon nagyon jó vezetni, szépen dolgoznak alád a rendszerek.
Amiket eddig kaptam cserének vagy próbálni azok a nyomában sem voltak egyik sajátnak se (S80 V8 és XC90 V8 Executive akkor) ez végre valahára megközelíti az S80-at. Nagyon. És ami eddig volt hogy 2 A4-es oldalon keresztül soroltam a hibákat hogy miért sz@r az adott vas... Na azt itt el lehet felejteni. 2, összesen 2 hibát tudtam találni, pedig nagyon igyekeztem
Szóval Volvo V90 T6 Rdesign AWD
-
nesa
veterán
válasz
rayoliviero #11582 üzenetére
Elvileg ez is osram.
-
nesa
veterán
válasz
rayoliviero #11577 üzenetére
Olcsóbb verzióba szerintem ez talán jó lehet.
-
rayoliviero
veterán
válasz
molnarpeter #11579 üzenetére
Hát akkor nem kockáztatok.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rayoliviero #11577 üzenetére
Talán rövidebb élettartam, kérdőjeles minőség
Akkor már inkább ebay-ről rendelnék, aztán volna 180 nap pénzt visszakérni, ha kiégne. Nem biztos, hogy jobb lenne egy megfáradt gyárinál.
-
válasz
rayoliviero #11577 üzenetére
A sajátomba Osram Xenarc orignalt tennék; olcsóbb is. (Cool blue & co. nekem búcsús.)
-
rayoliviero
veterán
válasz
molnarpeter #11556 üzenetére
Megrendeltem a CBI-t, de közben láttam egy ilyen hirdetést a Facebookon.
Ez felejtős? Kínai amúgy. 9000 Ft, az Osram kb. 45. -
Atomgeszi
nagyúr
Próbáltam itt is rákeresni, de talán 1emberre sikerült leszűkíteni ezt a blokkot.
Mondjuk erről sem olvastam túl sok jót.
Mivel amúgy is gyér a kínálat..Szerintem elhalasztom a vásárt 1-2-3 évvel és bevárok valami négyhengeres benzinest.. Hátha lesz belőle.Esetleg még a T4 B4204T19 1969 ccm turbós motor ami ajánlott még?
Bár ezzel nem sok tapasztalat lehet. Elég friss motor, de legalább Volvo tervezésű.Ha esetleg Mk2-ből felraknának egy jobb példányt facelifteset, még 2.4 szívóval is kiegyeznék.. De szintén semmi példány nincs, ami nem valami kínálat alja..
-
Atomgeszi
nagyúr
-
FeRRaR1
őstag
válasz
Weareus #11571 üzenetére
Read onlyban általában itt vagyok. Viszont csalódást kell okoznom mert 5 éve van meg a kocsi, ez alatt 1x néztem meg a fogyasztást, autópályán tempomattal hosszú úton evett 10,5 körül mikor megvettem. Azóta még csak rá se néztem. 2 okból, egyrészt nem napi használatban van ha nem hétvégi így keveset fut.
Ha fut akkor viszont amikor bemelegedett rendesen kiélvezem a lovakat meg a tavaly feltett rozsdamentes kiput.
Megyek vele amég az utolsó negyedbe ér, majd ha útba esik egy a jó kutakból tele fröcskölöm a legjobbjukkal. Ez nálam kb most 2 havonta egy tank. Viszont ha nyáron van hosszabb út, pl Nurburgring ott be lehet pótolni a kiesett fogyasztást
Nyáron kb havi 1 tank, de ugye akkor be be esnek hosszabb utak azokban a hónapokban több.
Nem fogyaszt rosszul ahhoz képest hogy nagy szívó V8 AWD, nehéz automata.... De 10 alá csak lejtőn hátszéllel fogsz bemenni.
-
Szasinka
tag
válasz
molnarpeter #11572 üzenetére
Új.
Van egy 2007-es C30 1.8 benzinesünk, én használom munkába járáshoz. Azzal nagyon meg vagyunk elégedve, de most kell egy családi kocsi is a C4 helyett. Erre pedig az új V60 lett kinézve.
-
Weareus
addikt
19.9-es átlagfogyival hoztam el. Srác városban használta, sportosan küldte és még hegyoldalban is lakott.
Amióta elhoztam, reset nélkül eddig ment le az átlagfogyasztás. Egyébként nagyon használatfüggő és nem csak a vezetési stílusra gondolok.
Én a T6-tal 13 kilométert ingázok naponta hétfőtől péntekig vidékre, majd 2 óra múlva ugyanannyit vissza. Nem annyira ideális. A hőmérséklettől is borzasztóan függ. Mikor hidegebb van 10 fokkal, meleg motornál is, ugyanazon az úton, ugyanakkora sebességgel (tempomattal) a pillanatnyi fogyasztás akár több mint egy literrel magasabb értéket mutat.
A V8-at ne is mond.
Arra még fáj a fogam.
Szerintem fogyasztásilag partiban vannak a T6-tal, de majd talán FeRRaR1 kolléga mesél erről, ha erre jár... -
aero.
veterán
válasz
Weareus #11569 üzenetére
Mondjuk ez már V8 benzin fogyasztás
Atomgeszi: átlag 8 liter körül, az az ecoboost 1.6 ugye. spritmonitor.de
-
Weareus
addikt
válasz
Atomgeszi #11568 üzenetére
Korán indultunk, szerintem így kb. 3/4-1 órával hosszabb az utazási idő. Szerencsére a kényelem, a csend és a vibrációmentesség azért kárpótolt...
Figyeltem még arra, hogy lakott területen is csak trafi-méréshatárig lassítsak, de volt, hogy kicsit felette (kb. 60 km/h). A lámpáknál meg, amit már messziről láttam, igyekeztem úgy odaérni, hogy ne kelljen teljesen megállni..Álló helyből való elindulás.
Na, olyankor nem szabad a pill. fogy. mérőre pillantani, főleg hideg motornál.
Kisebb Volvo-k fogyasztását nem tudom, nekem a legkisebb motorú 2.3-as turbós benzines volt. Volt még 2.5-ös szívó benzin, másik 2.3-as turbós benzin, (850-esek), V70 automata lpt turbós benzin, 850-esből turbódízelek (automata és kézi is), S80 D5 automata, meg az asszonynak van most egy V70 2.4 D. mind közül ez utóbbi kéri a legkevesebb üzemanyagot.
(4.2-es átlagfogyasztása van, ami szerintem nagyon durván jó egy ekkora teknőtől...)
A legkedvezőbb fogyasztása utána az S8 D5-ösnek volt. 7.7-tel hoztuk el Pestről, asszony 5.0-ig levitte... -
Weareus
addikt
Jót tett a T6-nak a hétvégi pesti út...
10.7-ről (reset nélkül) 9.8-ra esett a fogyasztás.
Gajdán Tanár Úr fogyasztáscsökkentésről szóló előadása is segített.
"Minden autó ott fogyaszt a legkevesebbet, ahol a legnagyobb sebességfokozatban a lehető legkisebb sebességgel megyünk, (természetesen úgy, hogy az a motornak még megfelelő, kényelmes fordulat legyen").
A T6 70 km/h körül váltja be a negyediket, akkor 1400-1500 körül forog, de tempomattal sem kapcsolt vissza még nálam soha, jöhetett bármilyen emelkedő...)
Képes voltam ilyen sebességgel felautózni Pestre Baranyából a 6-os úton.
[kép] -
Szasinka
tag
Sziasztok!
A City Weave ülés kárpittal van valakinek tapasztalata esetleg? Tartunk tőle, hogy csúnyán öregedne bár nagy igénybevétel nem lenne.
Továbbá a T4-es (V60-ban) motorral kapcsolatban vannak esetleg fentartások, ami miatt inkább ne akarja az ember?
Köszönöm!
-
TheMarci
addikt
Kicsereltem az egyik fenyszoro izzot a kocsiban, azota a bal fenyszoro feljebb vilagit, mint a jobb. Nem ertem a dolgot, mert sok mindent ranezesre nem tudtam elallitani, kivettem a fenyszoro hazat, csere, majd visszatettem, a ket ek alaku muanyag pocok miatt nem is nagyon tudom rosszul visszatenni. Mit ronthattam el? Lehet manualisan allitani a fenyszoro magassagot? Hasznalati utasitasban nem talaltam errol semmit. V70 III, sima halogen lampa van benne.
-
rayoliviero
veterán
válasz
molnarpeter #11556 üzenetére
Köszi. Veszek cool blue Intense-t párban, mert amúgy is gyengén világítanak a mostani izzók.
-
molnarpeter
nagyúr
Új motorokkal még nincs olyan sok tapasztalat, dízelnél hallani 1-2 problémát talán (ugyanaz a blokk), itt fórumon runner 125 használ hasonló motoros autót, nem rémlik probléma. Alapvetően Volvo-hoz szerintem az automata illik, nekem a kézi váltó nem volt annyira kellemes, de ha ehhez a dupla kuplungos járna, akkor ott is lenne némi kockázat
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rayoliviero #11545 üzenetére
Osram CBI ajánlott BMW topikban pl. Ha csak egyik vibrál, meg lehet cserélni a két oldal között - ha a hiba is vándorol, akkor biztosabb, hogy izzó gond
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
Atomgeszi #11552 üzenetére
Ja, megtaláltam végre.
[Mazda wikipeadia]
Ford's version is rated at 107 kW (143 hp; 145 PS) of power at 6000 rpm and 185 N⋅m (136 lb⋅ft) of torque at 4500 rpm with a 10.8:1 compression ratio. This engine is also used by Volvo, called B4204S3 (or B4204S4 as Flexifuel engine capable of running on E85).Akkor ez kerülendő...
Benzinesből mi ajánlott egyáltalán V70-ből? Csak a saját fejlesztésű Volvo motorok?
-
Atomgeszi
nagyúr
Már, hogy Mazda? Amikor összeboronáltak a Volvo-val Ford-ék, akkor a Ford 145 lovas FlexiFuel 1999ccm igazából Mazda volt??
B4204S4 Erre a blokkra gondoltam.
Hát ez nem túl biztató.
Francnak ilyen gyér a benzines kínálat.
1969 ccm Volvo motort vadásznék.. de az meg lehetetlen. Még mobile.de-n sincs.
Persze V70 MK3-ban..
-
Atomgeszi
nagyúr
Az 1999 ccm-es Ford motortól mennyire kell tartani? Automatával.
Ha jól gondolom Mk3-ban már mindegyik 6 sebességes Geartronic. -
aero.
veterán
válasz
rayoliviero #11545 üzenetére
Ja, hát akkor az már nagyon a véget járja. Kézikönyv mit mondd az izzó cserére? YT alapján nem nehéz, kijön az egész lámpatest könnyen, onnan egyszerű a csere. link
Ha izzót kellene vennem, akkor Osram Xenarc lenne szerintem.
-
aero.
veterán
válasz
rayoliviero #11543 üzenetére
Nem tudom, még sosem kellett vennem/cserélnem xenont.
-
aero.
veterán
válasz
rayoliviero #11541 üzenetére
D3S a foglalat
-
rayoliviero
veterán
Volvo v60 2012 autóba, hogy tudom kideríteni, hogy milyen Xenon izzó kell?
2013-as modell
D5204T3
1984 cc
És melyik izzót ajánljátok? Néztem, hogy van 50000-es, gondolom annak már normális fénye lehet. -
dkaro
őstag
válasz
molnarpeter #11539 üzenetére
Bocsánat. Új, benzines, manual 122 LE.
-
dkaro
őstag
Sziasztok!
Autóvásárlást tervezem jövőre és a V40-es is szóba került. Sajnos csak régi modellekről találtam tapasztalatokat. Van valakinek tapasztalata újabbal? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
tibor.sz #11536 üzenetére
Nekünk a (klímás) Golfhoz mikor hűtőt vettem, csomóhoz oda volt írva, hogy klíma nélküli járműhöz. Néha az is fel volt tüntetve, hogy klímáshoz. Pár esetben pedig mindkettő
Lényeg a lényeg, ugyanaz, csak nem pontos a webshop kiírása, vagyis hiányos. Szóval összességében nem kizárt, hogy ugyanaz kell, hajtástól függetlenül.
-
tibor.sz
tag
Lengyel Car Impex Kft. szervizről van valakinek tapasztalata? Budapest XXIII. kerületben vannak.
-
-
tibor.sz
tag
válasz
focvis #11529 üzenetére
Azt nem tudom, hogy egy 2014-es autónál szükséges-e a szoftverfrissítés, de az én 2011-es modellévű V60-amnál kellett a frissítés, addig csak gyári (azaz méregdrága) DVD-n lehetett feltölteni a navigációt a merevlemezre. 2016-ban a Volvo Galéria kb. 10.000 Ft-ért csinálta meg a frissítést.
-
válasz
molnarpeter #11528 üzenetére
Ehhez kapcsolódó cikk: [link].
-
Ha már térkép frissítés... a V60-am 2014-es modell. még a földgömb nélküli Sensus navival [link]. Waze-t használok, az előző 3 OFF autómban a legfrissebb térképek voltak, akkor is Waze-t használtam.
De azért csak frissíteném a Volvoban ha házilag megoldható.Ezt írja:
MEGJEGYZÉS: A térképek csak akkor telepíthetők, ha előtte ellátogat egy Volvo kereskedőhöz a Sensus szoftver frissítéséhez (az ideje körülbelül 40 perc). Az árral kapcsolatos tájékoztatásért, keresse fel Volvo kereskedőjét.
Ez szerintetek szükséges?
Jelenleg a 2013-as térképek futnak, szóval kizárható, hogy az előző tulajdonos frissített valaha is. A letölthető térképek 2018-asak. szal' tényleg nem ér meg egy forintot se a márkaszervizes aktualizálás. Csak a kíváncsiság hajt.Szerk: 16 GB-s pendrive van itthon, 32-es híján nem tudom tesztelni jelenleg.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
tibor.sz #11526 üzenetére
Ko-csi Kft AC pumpa specialista, érdemes őket felkeresni felújítást illetően. A kábel csatlakozó függvénye, magát a vezetéket méterre ki lehet cserélni (akár vastagabbra, ami nagyobb áramot is elvisel)...
Későbbi évjáratra alakítás is jó ötlet, hátha van más revízió belőle
Pár specialista szervizt is meg lehet kérdezni, mit és mennyiért tudnának kezdeni vele (lásd V60service, Udvari).
-
aneda
senior tag
válasz
tibor.sz #11526 üzenetére
Nézz utána bontóban ill. az angol ebay-on.
Ki kell nézni a cikkszámot a VIDA-ból, hátha valaki innen tud segíteni benne.
Nekem is problémás volt, mert a 2002-es évjárathoz csak gyáriban létezett.
A megoldás az volt, hogy megvettem a 2003 utánit a szintadóval párban újonnan és át lett forrasztva a csati, mert csak az a különbség.
Persze az autósboltban a BOSCH utángyártott jóval olcsóbb volt, mint a Volvóban a VOLVO, a meglepetés akkor jött mikor a BOSCH dobozban lévőn látszott a VOLVO felirat... -
tibor.sz
tag
válasz
KaiotEch #11521 üzenetére
Én ilyenről frissítettem, annyi különbséggel, hogy nekem a Sensus (2011) van, így 32 gigás pendrive elég volt. Nekem ment simán, bedugtam a pendrive-ot, és amikor elindítottam, felismerte, hogy új navi szoftver van rajta és elindította. Ha leálltam, megállt, ha újraindultam, automatikusan újra indult. Nekem FAT32 kellett hozzá, illetve lényeg, hogy a pendrive tök üres legyen.
-
tibor.sz
tag
válasz
Atomgeszi #11523 üzenetére
Köszi a válaszokat!
Igen, ez engem is érdekelne, hogy ugyan mitől megy tönkre a kábelköteg... És főleg, mikor fog legközelebb. Az én autómban 136.000 km van (és nem csak óra szerint, hanem valóban).
Update:
Amiket írtam a Lángban alkatrészeket, azok common rail szivattyúk, tehát nem az, amiről szó van, kicsit ezt benéztem.
Azóta beszéltem a Bárdival, csak gyárit tudnak rendelni, kb. 200.000 Ft a szivattyú és a kábelköteg. Állítólag ezekből az alkatrészekből nem is létezik, csak és kizárólag gyári.A következő helyeket ajánlották, ahol esetleg érdemes érdeklődni:
Nordicstore, Volvo autósbolt Adria sétány illetve a Péceli úton van egy bontó és alkatrész-kereskedés. -
Atomgeszi
nagyúr
válasz
focvis #11522 üzenetére
Na ja, de mitől olvad meg?
Nem lehet, hogy ez is olyan, hogy nem ildomos kevés üzemanyaggal hajtani a vasat?
Olvadás az erőlködéstől lehet, hogy többet vesz fel, mint amennyire a vezetéket tervezték.
Lehet, hogy egy ügyes türelmes szerelő megcsinálja neked olcsóbban és nem komplett csere.
Bár, ha elmegy ez is majd 300 ezer km akkor jó.
-
KaiotEch
nagyúr
Üdv. Srácok segítséget szeretnék kérni. Ez alapján sikerült már valakinek a térképet lefrissítenie? Tökmind1, hogy NTFS, vagy FAT-ban van a pendrive, baromira nem akarja felismerni. Most vagy úgy kell indítani az autót, hogy benne van, vagy valami plusz menüpontba kéne belépni, vagy nemtom, de nem akar menni.
-
aneda
senior tag
válasz
tibor.sz #11519 üzenetére
Valami ilyesmi kell neked:
https://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/motor/kraftstoffaufbereitung/kraftstofffoerderung/pumpen/kraftstoff-foerdereinheit/kraftstoff-foerdereinheit/1060425/
Benne a cikkszám, érdeklődj utána az autósboltokban.
https://eshop.langauto.hu/Product/31372903VOLVO/1010363919Nekem a régi V70-en elromlott, leállt az autó, ha 1/4-ed alatt volt az üzemanyagszint.
Indításkor, mikor ráadod a gyújtást, kellene hallani ahogy zümmög a szivattyú ill. bugyborékol az üzemanyag. -
tibor.sz
tag
válasz
tibor.sz #11494 üzenetére
Sziasztok!
Ismét a tanácsotokat / segítségeteket szeretném kérni.
A Volvócska nem indulása okán elvittem kelekyle kollégához diagnosztikára az autót. Ezúton is köszönet neki!
A VIDA is azt írta ki hibának, hogy ECM/PCM szoftverprobléma.
Ezt követően kedden sajna ismét cserbenhagyott a gép, és nem indult. A különbség annyi volt, hogy most kb. fél nap állás után sem indult el, míg a korábbi két alkalommal kb. 1 óra után elindult. Nosza, hívtam autómentőt és elvitettem az autót a Volvo Galéria márkaszervizbe (egyrészt az volt legközelebb, másrészt korábban már járt ott az autó).
Hívtak telefonon, hogy természetesen másnap gond nélkül indult az autó, rátették a diagnosztikát, de szerintük nem elég egy szoftverfrissítés, más lesz itt a bibi. Az üzemanyagszivattyúra gyanakodnak, de ahhoz a tankot le kell billenteniük, hogy megnézhessék a szivattyút, mert a Volvo nem csinált szerelőnyílást a csomagtartóba (ezúton is gratulálok nekik a bölcs előrelátásukért
). Mondom oké, csinálják.
Ma újra hívtak, hogy megvan a hiba, az üzemanyagszivattyú csatlakozója és a hozzávezető kábelköteg meg van olvadva és ez okozza a random indítási hibát. Mindkettőt cserélni kell, csak az alkatrész kb. 280.000 Ft
+ munkadíj. Még ennél is fájóbb viszont, hogy csak február második felében / végén tudnak hozzákezdeni, mert ehhez le kell teljesen szerelni a tankot bla-bla-bla. Egy hónapot nem tudom nélkülözni az autót.
Mivel nekem korábban egy másik szerelő ezektől teljesen függetlenül is azt mondta, hogy ennél a korosztálynál ez elő szokott fordulni (típushiba?), így hajlamos vagyok elhinni, hogy valóban ez okozza a problémát.
Nekem (ismerősömnek) van a Bárdinál és a Lángban is kedvezménye, de a Bárdi webshop nem is ír ehhez a típushoz egyetlen ilyen terméket sem ("érdeklődjön kollégánknál telefonon"), a LÁNGnál van két darab BOSCH radiáldugattyús szívattyú 450.000 és 383.000 Ft-os áron (kedvezmény nélkül). De náluk sincs az országban készleten.
Ez tényleg ilyen ritka és drága alkatrész? Érdemes vele szaroznom, vagy úgysem kapom meg lényegesen olcsóbban sehol, mint a márkaszervízben? Vagy tudtok olyan helyet, ahonnan érdemes lenne rendelni, akár utángyártottat, akár a gyárit is? Nyilván az időfaktor is lényeges. Van ebből több fajta is? Ha igen, honnan tudom ellenőrizni, hogy az enyémbe pontosan melyik való? V60 D5AWD 2010. decemberi gyártás, 205 LE. (D5244 T10).
Na, már megint sikerült egy kisregényt írni...
Előre is köszi a segítséget
-
ryger
aktív tag
-
aero.
veterán
A B207E teljesen kiforrott és tartós motor, az egyik legmegbízhatóbb benzines turbós abból a korból. Ugyanaz a blokk az 1.8t, 2.0t és az aero is, csak a sallangok másak (cooler, injektor, turbó). Turbós motor lévén olajcsere max 10 ezrenként. Az a 180 ezres motor egy elhanyagolt fos lehetett, ezt innen kimerem jelenteni.
-
ryger
aktív tag
válasz
focvis #11515 üzenetére
Rendben, koszonom!
Ha valakinek van/volt tapasztalata ezekkel a "Ecotec B207E" motorokkal, ne tartsa magaba!
-
ryger
aktív tag
válasz
focvis #11513 üzenetére
Koszi a rovid osszefoglalot, van pont olyan dizel is fent de nekem nem szukseges, kb 12-15K az eves futasom es *osok is a megbizhatosagtol. Mondjuk az a dupla turbo biztos vicces lehetett a mindennapokban
Azt tudom, hogy Vectra C platform, nincs valami oldal ahol ossze van szedve mit lehet Opellel helyetesiteni, ha kell cserelni? En AutoDoc-rol szoktam rendelni az alkatreszt, altalaban ott mondjuk irja, hogy milyen modellekhez hasznalhato...
Kaszni elem talan nem kell, habar azert kell az automata mert a baratnom is vezetne alkalmankent a gepsast, igy mar lehet gondban leszek
Pont este beszeltem egy baratommal es a szomszedjuknak volt ilyen benzines es a gatyajat is rakoltotte, 180k-nal beallt a motor. Nem tudok semmi reszletet de nem tul biztato igy. -
Szia!
Nekem 2009-es 1.9 TTID volt, 6 gangos Aisin váltóval:
- lehet olajat cserélni az automatában, van leeresztő csavar (1.9 TTID, de szvsz ugyanaz a váltó);
- kopóalkatrész bőven van, ráadásul sok minden csereszabatos a Vectra C-vel, nem horror;
- kasztni-elemek neccesebbek a facelift modellhez, 3 évvel ezelőtt még kevés volt belőle itthon; UK-ból viszont akkoriban volt minden (szállítási ktg?. brexit?). -
ryger
aktív tag
Sziasztok,
Mik a tapasztalatok a Saab 9-3 1,8 t aut. valtozataval, 2008 facelift model, ha van? Kineztem egyet, 170k Km-el, kepek alapjan nagyon szep.
Ha minden igaz akkor 6-os valto van benne, amiben viszont nem lehet olajat cserelni, nincs leereszto csavar rajta, elektronika is belul van, ha hinni lehet a netnekViszont kulfoldi forumokon senki nem panaszkodott rajuk, birjak a strapat, meg ha chippelve van a gep, akkor is. Ezt terveznem en is, kapna egy BSR-t es lenne a 150-bol olyan 220 paci.
Alkatresz mennyire korulmenyes hozza?Koszi elore is
-
haxxika
senior tag
válasz
tibor.sz #11510 üzenetére
kelekyle már az előbbiekben felajánlotta, hogy tud neked segíteni. Keresd meg bátran.
-
tibor.sz
tag
válasz
TigerDzsó #11509 üzenetére
Sajnos én sem értek ehhez, akár ez is lehet a probléma, de a legutóbb olyankor nem indult, amikor előtte hideg motorral max 2,5 km-t mentem, ami alatt nem hinném, hogy bemelegedett volna a motor. Kb. 1 óra várakozás után elindult és azóta megint semmi probléma. Továbbá a nem gyári diagnosztika kiírt hibát, ami valamiféle szoftverproblémára utal. Ezért is szeretném megcsináltatni a gyári diagnosztikát, de a 2 hetes várakozási idő egy kicsit kiakaszt.
-
TigerDzsó
tag
válasz
tibor.sz #11508 üzenetére
Lehet most hülyeséget írok, mezei user vagyok, nem értek hozzá, de talán segíthet.
Nálunk egy Ford S-Max-nál (2.0 TDCi = HDi) volt olyan, hogy melegen nem indult, mert az egyik injektor nem volt 100%-os. Nem tudta tartani a nyomást, ezáltal nem volt meg a kellő üzemanyagnyomás az indításhoz. Meg kellett várni még kihül, utána pöcc-röff. Hibakód semmi. -
tibor.sz
tag
válasz
kelekyle #11500 üzenetére
Na, ma megint nem indult a vas. 1 óra állás után indult csak el.
Próbáltam márkaszervizbe (Volvo Galéria) időpontot kérni gyári diagnosztikára, de az online felületükön február 3-a volt a legkorábbi időpont, telefonon meg csak annyit mondtak, hogy valamikor a héten visszahívnak azért, hogy időpontot adjanak valamikorra.
Szegény márkaszervizek, milyen szarul megy nekik...
-
tahepa
senior tag
válasz
molnarpeter #11504 üzenetére
Van de még sosem használtam , igazából azt sem tudom hogyan kell...
Fel kell tölteni pénzzel és azzal fizetni vagy a fizetéskor lehuzni és ugy van a kedvezmény..vagy másképp.. -
tahepa
senior tag
Volvo S60 2001 2.4 D D5-be szeretnék Mol Evo Diesel Plus üzemanyagot tankolni.
Véleményetek szerint jó választás lenne ? Vagy inkább mást használjak..esetleg javaslat?
Most egyenlőre városi használatban heti egy rövidebb vidéki úttal.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Motoros topic
- Synology NAS
- Azonnali informatikai kérdések órája
- iPhone topik
- BestBuy ruhás topik
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest