Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10194 üzenetére
Azt nem tudom amúgy, hogy más értékei vannak-e egy ugyanolyan évjáratú v70 és xc70 futóművének? Vagy pl máshogy kell-e állítani egy V70 fwd-t, vagy egy V70 awd-t?
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10194 üzenetére
Hát figyelj, kb 5 ezer kilométer múlva majd látod, hogy jól lett-e beállítva
Nekem sem húzott egyébként semerre, csak nem értem az okát annak, hogy egyik helyen így állítják, másik helyen máshogy.
Jah, imádom a gumisokat. Ha van perem a felnin, akkor képesek rá súlyt ütni, mert hát az arra van. Én mindig mondom előre, hogy max a belső felére, amúgy ragasztott súlyt kérek. Úgy látszik ez csak nekünk logikus, hogy egy alura ne kalapáljanak semmit...
-
aneda
senior tag
Nekem kellett a régi V70-en (2002 D5), 320k-nál elkezdett csúszni a kuplung, ez miatt komplett csere volt kinyomócsapágy, lendkerék, tárcsa.
A lendkeréknek ekkor még csak annyi baja volt, hogy zakatolt alapjáraton kb. 20mp után.
Nem találtam senkit aki felújította volna, de utólag nem is bánom.
Talán az angol ebay-en a legolcsóbb. -
N0rthF4c3
tag
-
Tomti
újonc
Sziasztok
Érdeklődnék, hogy kellett-e valakinek kettős tömegű lendkereket, vagy kuplung szettet cserélnie manuális váltónál V70-ben.
Egyáltalán mennyi kilométert bírnak ezek ?
Vagy a kettőt egyszerre, ill. csak kuplung szettet érdemes-e.
A kettős tömegű lendkerék javítható vajon ?Köszönöm a válaszokat
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10192 üzenetére
Én tavaly januárban voltam állítani a Kinizsi utcai AKH-ban. Ott elől hátul beállították, utánna nem tapasztaltam problémát a mostanig lejárt 17e km alatt (nem húzott semerre, nem koptak a gumik félre). Viszont hozzájuk új felnit biztos nem vinnék, illetve a mostaninál is sikerült nagyon "igényesen" megoldaniuk a centrírozást.
Pár hete voltam Diósdon, mivel az első gólyaláb csere után is kellett még futóművet állítani. Ott annyit mondott a srác (gondolom új lehetett, ősszel még nem láttam), aki csinálta, hogy elől kellett állítani és kicsit hátul is kellett korrigálni rajta. Eddig nem vettem észre semmi különöset, bár kb. 500 kilométert mentem azóta. Szóval remélem, hogy jól csinálták meg.
Árban egyébként náluk asszem 8-10e Huf körül volt csak az állítás.
-
Tomti
újonc
válasz
N0rthF4c3 #10192 üzenetére
Hali
Ha a kerékfelni nem megfelelő ET számú, akkor kijjebb vagy beljebb lehet a kereked nyomvonala és nem a megfelelő helyen fut a kereked.
Ez is okozhatja a változást kerékcserekor.
Az új kerékhez, gumihoz kell futóművet állítani.
A guminyomás is okozhatja.
Ha nyáron fújtad utoljára, az most kevés lehet.
A télen fújtatott gumi nyáron sok.Ajánlatos a B oszlopon, vagy az üzemanyagfedél belsején feltüntetett gyári guminyomást használni.
A gumiszerelő mindig 2-2,2-re fújtatná a kerekeimet, mikor a gyári adat 5 főnél 2,6-3,2. (első-hátsó)Üdv
-
N0rthF4c3
tag
Közvéleménykutatás: pestiek/környékiek, ki, hol szokott futóművet állíttatni?
Azért kérdezem, mert eddig 2 helyen állították, mindkét helyen full más értékekre. Nem igazán értem a dolgot. Az első körben nyár elején lett beállítva,úgy tolotem végig a nyarat. Ősszel, kerékcserekor vettem észre, hogy a hátul a zsír új contik belső fele fullra elkopott, elöl semmi gáz. Ésszerű magyarázat nem lett rá, csak az, hogy valószínűleg a hátsó lengőkar szilenteket kell cserélni - de mindkét oldalon gatyák lennének? Aztán ugye felkerültek a télik, elvittem egy másik helyre, ahova a V70-et is hordtam. Rátették a gépre, semmilyen érték nem stimmelt se elöl, se hátul, csóválták a fejüket - átállították. Cserébe úgy látom kb 4 ezer kilométer után, hogy most a külső fele kopik jobban a hátsóknak. Azért ez agyrém...
Gondolkodtam, hogy szakszervíz, de ott alsó hangon kb 20 ropi egy futóműállítás. Alapból azt nem értem, hogy lehetnek különböző helyeken eltérő értékek adott típushoz?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
haxxika #10189 üzenetére
Jaja, nálam is hasonló a váltási érzet bizonyos körülmények között.
Nagypapa-wagen volt az autó, a próbaúton mondtam ő vezessen, kapásból melléváltott és darálta a 2-es fogaskerekeit, aztán fel ötbe a három helyett, majd megpróbálta egyesben folytatni az útját. Azt mondta elszokott tőle, mert az új kocsija automata, meg amúgy is kettesből mindig négyesbe szokott váltani bla bla bla. Szóval igen, januárban a folyadékok és szűrők cseréjéhez az is fel van írva -
haxxika
senior tag
válasz
BigBlackDog #10188 üzenetére
Nálam 16 év alatt még sose volt cserélve, nem ugrik ki sose váltásból, viszont mostanában érzem hogy mintha egy ponton megakadva mikor 2-3 valamint 3-4 között váltok, beleütközik mindig valamibe. Egy olajcserére gondoltam én is, hátha segít a gondon.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
BigBlackDog #10169 üzenetére
Valld be, hogy csak ültetni akartad
ALL
Boldog karácsonyt itt is mindenkinek! -
kelekyle
őstag
Boldog karácsonyt minden Volvo és Saab tulajnak és fannak
Nekem hasonló problémám volt, a 4. sebességet kidobta és másodikból harmadikba nagy fordulaton reccsent... azt hittem, hogy szar a szinkrongyűrű, de csak nem volt megfelelő kenése mert egy váltó olaj csere megoldotta minden problémámat. (Csere után kb. 10-20km elteltével hibátlan lett)
Még gyári olaj volt benne.Egy próbát megér
-
Tomti
újonc
válasz
molnarpeter #10179 üzenetére
Hali
Nyíregyházán, ezért is kérdeztem.
köszi
-
N0rthF4c3
tag
Ugyanitt elfekvőben lévő hátsó kerékcsapágy kerestetik 2005-ös XC70-hez, amit le tudok adni 27-én autóval együtt a szerelőnek... Mert hogy két ünnep között az alkatrészese nem dolgozik...
-
N0rthF4c3
tag
Mindenkinek Boldog Karácsonyt!
-
Tomti
újonc
válasz
molnarpeter #10177 üzenetére
Hali
Esetleg tudsz elérhetőséget ?
Köszönöm
-
BigBlackDog
veterán
Passz, mivel nem vagyok szerelő, nem tudok mit mondani rá, csak tippeltem (más típusnál volt már ugyanilyan hiba szinkrongyűrű kopás miatt).
Viszont eléggé furcsállom, hogy ilyen -relatív- alacsony futásteljesítmény mellett ez lenne már a gond (igaz, 440 nm a maximális nyomaték már a 215 lovas dízelnél, ha jól tudom).
-
Tomti
újonc
válasz
BigBlackDog #10173 üzenetére
Hali
270000km
Vajon mennyibe kerül a javítás ?
Gondolom motor ki, stb.Köszönöm a választ
-
Tomti
újonc
Sziasztok
Olyan problémám volna, hogy Volvó v70 215 lovas-nál (2012-évjárat) manuális váltó 6. fokozatnál időnként kidobja a sebességet.
Esetleg tudja valaki, mi lehet a baja ?
Köszönöm a válaszokat.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
BigBlackDog #10168 üzenetére
Nem volt nehéz, azért a fékkel játszani kellett, azt sokkal erősebben tartja. Kb 10 perc, egy egyszerű gumi csere rajtuk lett volna 2-3.
Na de most + 10 lóerő, fél centivel tovább lehet nyomni a pedált
Szerk:
Szinte 100% hogy nem típus hiba. Vannak olyanok hogy rengetegszer törik pl Megane 2, főleg a kombi. De Volvón kb 2 esetről tudok a tiedet is beleszámítva, pedig nem csekély mennyiségű Volvo volt nekem és a családban (kb 20 db), illetve ismerősöknél, márka szervizbe is sokat jártam, hozzám is járnak onnan, illetve Magyarban ugyan ez, volt Volvo márkaszerviz szerelő jár faterékhoz szerelni ha kell.
Mindenhol lehet anyag hiba, furcsa körülmények...
-
BigBlackDog
veterán
Pár sort írnék az elmúlt hét történéseivel kapcsolatban, mivel remélhetőleg sikerült a végére érni ennek a nyűgnek.
Szóval volt az úgy pár héttel ezelőtt, hogy jöttek a durvább fagyok. Néhány hidegebb nap után, az egyik reggel elkezdtem kiállni Volvókával az udvaron. Mivel mostanában csak hétvégente van általában használva, így kb. egy hét állás után volt a vas. Ahogy indultam kifelé, volt egy kicsit furcsább hangja, mint mikor a féktárcsa és fékbetét összeáll nedvesebb időben. Mivel 5-6 méter után sem hallgatott el, csak csillapodott, így megálltam és benéztem előre a kerékdobba. A sötétben (a telefon vakufénye mellett) nem láttam semmi furcsát, nem is volt alacsonyabban az eleje, mint szokott. Szóval kiálltam a kapuhoz és alaposabban szemügyrevettem, mivel a furcsa hang még mindig megmaradt. Akkor láttam meg, hogy a bal első rugó eltört és a hegyes rugóvég a gumi tetején támaszkodik. Szóval álhattam vissza a helyére. "Szerencsére" a rugó hegyes vége felhasította a gumi mintáját és kicsit az oldalát is. És "szerencsére" pont egy héttel korábban lettek előretéve a hátsó, jobb állapotú gumik is. Így megvolt a következő hétvégi program. Mivel relatív nehézkes lett volna autószállítóra kirángatni az udvarról, így otthon estünk neki, kb. 4-6 óra alatt meg is voltunk mindennel. A gumi nem lyukadt ki, a nyomást megtartotta így gumishoz is el tudtam gurulni és mehetett fel két új pacsker előre.
Nem mondom, hogy a költségek váratlanul értek, tavaszra terveztem a gátló + rugó cserét. Nagy melegben már elég lágy volt a csillapítás és a bal oldalon is lejjebb volt 3-4 miliméterrel az eleje a jobb oldalához képest. Viszont váratlanul ért, hogy ilyen sunyi módon produkálta magát.
Laciék szerint nem túl gyakori a rugótörés, ők nem is találkoztak vele (mármint ilyen formában). Viszont olvastam, hogy az egyik topiktárs is küzdött ezzel problémával V70-nél. Esetleg újabb lehetséges típushiba lenne S60/V70 esetén? Vagy nem annyira gyakori a topiklakók körében?
Mondjuk valószínűleg nem segített az sem, hogy az előző tulajnál volt egy lengéscsillapító csere 5-6 évesen, de csak jobb oldalon. Innentől a bal oldala gondolom jobban terhelődött, illetve a jobban elhasznált gátló is gyilkolta a rugót. Viszont megnézve a törött darabot, nem mondanám, hogy szét volt rohadva. Sőt, úgy tűnt, hogy a törés egy repedésnél keletkezett, ami körül valószínűleg sérült lehetett a rugó bevonata. Felmerült, hogy némi víz és a beköszöntő fagyok adták meg neki a végső rugást, ami miatt eltört. Ez mennyire lehet esélyes?
-
k.krisz03
tag
Volt motorkerékpár szerelőként viszont nem hiszek minden jöttmentnek.
Ezért is járom körbe a témát, hogy miért van az, hogy egyik oldal (nagyon sok helyről) a gyári ajánlást javasolja, másik oldal pedig a DPF-re hivatkozik. Pl ott van a Vezess TV Youtube csatornáján Gajdán "tanár úr" oktató videója.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10163 üzenetére
xc70 2006
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10162 üzenetére
Na, akkor csak vidám lett a vége a történetnek (amennyire a lehetőségek engedték).
"A csomagtérajtón amúgy nincs zár" > Milyen Volver ez pontosan?
Most nézem, hogy második gen V70/XC70 esetén tényleg nem ír a manual erről az opcióról. S60-nál van a csomagtérajtón is egy műanyag lapkával lefedett kulcslyuk.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10161 üzenetére
Közben kiderült, hogy nincs reteszelés, be volt fagyva a külső zár. A csomagtérajtón amúgy nincs zár, szóval az bukó. Úgyhogy nagy nehezen bele tudtam erőltetni a pótkulcsot - gondolom az is segített a dolgon, hogy másfél órán át járt a motor, valamennyire átmelegedett. Úgyhogy felhívtam a szakit, hogy sikerült, de mivel már elindult, korrekt módon felajánlottam, hogy küldjön egy számlaszámot, elutalom neki az üzemanyagköltségét. Nekem esett, hogy miért nem próbáltam meg mindent, meg hogy képzelem ezt, stb. Mondom ember, fél órán át szenvedtem kint az autóval, hidd el megpróbáltam mindent, már rég dolgoznom kéne, de konkrétan téged hívtalak először a főnököm helyett, te meg most komolyan lebaszol? Meg volt sértődve, hogy nem kell neki az útiköltség. Oké, ha nem hát nem, én megpróbáltam. Valószínűleg morci lettem volna, ha elkér 30 ezret a kiszállásért, meg a 2 fújásnyi jégoldóért.
-
N0rthF4c3
tag
Jó reggelt! Vagyis jobbat...
Épp egy szakira várok, aki remélhetőleg tudja kezelni a ma reggeli helyzetet. Az történt ugyanis, hogy lementem az autóhoz, kinyitottam a távirányítóval, felnyitottam a csomagtartót, bepakoltam, aztán az utas oldali ajtót is kinyitottam és onnan indítottam be az autót. Ajtó bezár, elszívtam egy cigit, ülnék be, de MINDEN zár zárva. Felszaladt a pótkulcsért, de semmi reakció, kicseréltem benne az elemet, de szintén semmi.
A zárba fizikailag sem tudom bedugni a kulcsot, ilyenkor lereteszelné magát?
Hívtam egy formát, aki azt mondta, hogy megoldja a problémát, laza 30 ezerért... Agyrém, komolyan...
-
aero.
veterán
válasz
k.krisz03 #10157 üzenetére
Ne már.
Ez a baj, hogy minden jöttment jóskapista mond mindent. Hallottam én már olyat, hogy az ürge benzinkutas kamionba való olajjal járatta, mert a színe annak is jó, az autó meg megy vele ... Kinek hinnél, ha nem a gyárnak?? Nagyon szépen levan írva, hogy mi való bele, és sosem veszti érvényét. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
k.krisz03 #10153 üzenetére
DPF-nek a -D végű szabvány a legjobb, az lett alacsony hamutartalomra tervezve, korábbiak nem voltak felkészítve. Ez viszont csak egy irányadó jellemző halmaz, nem történik bevizsgálás, érdemes olyat nézni, ami másik, ellenőrizhető minősítést is tud, pl. Merci vagy VW hasonló (DPF common rail motorhoz való) előírásai. Maguknak a WSS... előírásoknak az egymáshoz viszonyított, elsősorban visszafelé való kompatibilitását meg kell nézni, fejből nem vágom hirtelen a B és D közti átjárást, C helyett biztosan mehet a D...
-
k.krisz03
tag
Sziasztok!
Így újoncként lenne egy olajos kérdésem. Tudom, hogy kényes téma, ezért nem akarok vitát generálni, csak kicsit zavart vagyok. Nos, szóval egy 2006-os S40 újdonsült tulajdonosa vagyok. 2.0d, 100kW, D4204T motorkód, 6-os kézi váltó. Gyári ajánlás szerint (és több más helyen is ez van feltüntetve) WSS-M2C913-B jóváhagyású 5W30 viszkozitású olaj való bele. Ez ugye ACEA A5/B5 besorolásnak felel meg. Viszont mivel részecskeszűrős (DPF) ezért C3 vagy talán C2 kellene bele. És ugye B5-öt és C3-at felcserélni DPF esetén nem illik. Akkor hol is van az igazság? -
Johnny_vT
senior tag
válasz
BigBlackDog #10150 üzenetére
Szépen rotyog
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10150 üzenetére
Szerintem ez korrekt, semmi rendkívülit nem hallok... Mindenképpen hangos lesz a motor egy ideig már csak a hideg olaj miatt is...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10149 üzenetére
Tegnap délután óta kint állt, ma reggel már normálisabban indult (mondjuk azért lehetett érezni/hallani, hogy nem előfűtött volt a motor, hanem jéghideg).
Nyitott ajtó mellett ilyen volt a hangja a -7 fokban való indításnak. Ez már elfogadhatónak tekintehető?
A futóműállítás és az öt gyertya cseréje megvolt kb. 1.5 óra alatt, amiből szerintem fél óra várakozás volt csak (kicsit korábban odaértem).
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10148 üzenetére
Kíváncsi vagyok megszűnik-e a kopogás az új gyertyákkal. Jah, lehet rácsörgök a diósdiakra... Mennyi idő volt a csere?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #10147 üzenetére
Nem néztem/nézték meg, mind az öt cseréjét kértem. De annyira nem volt szörnyű azért még a hidegindítás, de lehetett érezni rajta némi árulást, legutóbb már kicsit kopogós is volt a járása a motornak 5-6 másodpercig.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #10146 üzenetére
Mennyi volt hibás?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10145 üzenetére
Nálam ma lett kicserélve az öt izzítógyertya (Bosch gyertyák kerültek bele), meg volt egy első-hátsó futóműállítás. Állítólag egész könnyen kijöttek a régiek, egyik sem tört bele (pedig bele-bele szokott). Újak menetére ment rézpaszta, mielőtt be lettek rakva.
Nem tudom, hogy Te merrefelé vagy, de érdemes lehet egy telefont megereszteni Diósdra, hátha még beleférsz valamikor (mi most hétfőn kaptuk az időpontot mára).
-
N0rthF4c3
tag
Valaki nem tud adni esetleg kontaktot, aki bevállalná nekem mostanság az izzítók cseréjét?
-
N0rthF4c3
tag
válasz
FeRRaR1 #10127 üzenetére
Na én pont ezért gondolkodom azon, hogy megveszem a kábelt. Használtan már lehet 50-60 ezerért kapni. Rendszeresen ki tudom olvasni, megnézni, stb. Van benne alkatrész lista, robbantott ábrák, miegymás. Valószínűleg meglesz még egy ideig ez az autó, és esélyes, hogy a következő is volvo lesz.
-
aero.
veterán
válasz
Johnny_vT #10131 üzenetére
Nekem egyébként teljesen nyílvánvaló, hogy ezt még a márkaszervizes tulajdonlás alkalmával törték meg. Minden adott volt, hogy megjavítsák. Fiatal autó, okos alkatrész, okos munkadíj, házon belül, majd eladták egy naív, idősödő úriembernek. Nem látom értelmét, miért hazudna neked ilyenben, sőt, tartja is hozzá magát, de mondom, nem támadás, csak a véleményem.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
sfdrakex #10140 üzenetére
Pedig a csavarok központosítanak és tartanak, azok húzzák be tökéletesen a helyére a kereket akár teszel gyűrűt akár nem...
Majd pont egy műanyag vacak fogja megoldani a központosítást nem 5 megfelelő sorrendben nyomatékra húzott bika acél csavar?
haxxika
Igen nekem is mindenki mondta, vettem is, majd a profi kerekes / gumis aki porsche specialistáknak is felújít kib@szatta velem hogy felesleges vacak, és úgy használtam amég el nem adtam. Többek közt egy Magyar - Andol úton is, sok tempós pályázással.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
BigBlackDog #10136 üzenetére
Az ülésben csak az.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10123 üzenetére
Atyaég! Most hazaértem, sikerült meghallgatnom is a videót. Nem, ilyet a sajátomból még sohasem hallottam.
(#10135) Johnny_vT: Akkor halad előrefelé az ügy, ahogy látom. Márkaszervizben lett a csere megoldva? Azon a kis "vackon" kívül mást is kellett cserélni, vagy egy ilyen eseménynél csak az deformálódik -tervezetten- az ülésben?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
N0rthF4c3 #10133 üzenetére
Nem dohányzó, jómódú, német nyugdíjastól vásárolt keveset futott, garázsban (lepedővel letakarva!) tartott, tiszta múltú Volvo S60 az ársáv felső feléből.
Az előző tulajok közül (két márkakereskedés + a papi) valaki kapott egyet hátulról. Természetesen az átnézés, kipróbálás, vásárlás után vettem csak észre az apró árulkodó jeleket. Időbe telt, amíg összeállt a kép, míg a papi (nak a fia, akivel a kapcsolatot tartottam) mindent tagadott.
(#10134) FeRRaR1
Igaz, félreérthető. A felső a baleset utáni (ki tudja hány éve ilyen), az alsó pedig a beszerelt úl állapot. Látható a banán alakú fémdarab két végpontja, abból el lehet képzelni hogyan működik. -
FeRRaR1
őstag
-
FeRRaR1
őstag
válasz
molnarpeter #10128 üzenetére
Egyébként én cserélném mindet, akkor tuti jó lesz. Amennyiben a régiek közül valamelyik még működik el lehet tenni tartalékba. Nem multimétereznék, vidáznék, újakat be... szerintem
-
FeRRaR1
őstag
válasz
haxxika #10115 üzenetére
Igazából a csavarok központosítják. Korábbi S80-amra én is rendeltem, mikor egy első genes S80-ról vettem rá téli felnit annak idején ilyen gyűrűket.
Na ezek azok amiket a felnis srác ki is b@szatott velem, hogy nincs szükség ilyen vackokra, ezt megerősítette egy másik is.
Szóval tapasztalatból mondom, hogy az első genes S80 felni bármi nélkül simán felmegy és jó a 2- genesen.
Nézd meg én is hulladékot vettem, de felújítottam olcsón mikor ment fel a gumi, és akkor kvázi újnak néz ki.
xEon1337
Ez ízlés kérdése, azon meg nem lehet vitázni szerintem. Engem ezzel a felnivel rémisztgetni lehetne. Pl.: ha ez a felni mászott volna elő a Tv-ből a körben, jobban megijedtem volna mint a kislánytól
Ezen viszont tényleg felesleges vitázni, amennyiben neked ez tetszik, akkor csak azzal törődj. (azért szűk családi körbe érdeklődd meg)
N0rthF4c3
Szerintem sokan nem is tudják, de a dízeljükben nem működik az összes izzító gyertya. Nekem is a fentebb linkelt ezüst D5 S80 3 az 5-ből kuka volt (persze mind az ötöt cseréltem). Ezt viszont csak nagy hidegben való induláskor venni észre. A kocsi nem jelzi neked hogy hé paraszt szar a gyertya, még ha a vida látja is. Ez kb olyan mint a haldex pumpa kezdődő hiba. Azon is eldobtam az agyamat, vida látja van hibakód, de a kocsi nem szólna hogy hé paraszt húzzál a szervizbe mert ha nem hívhatod a providentet. A hibát meg nem vettem észre még tulajként sem. Haldexnél csak ha már menthetetlen, vagy gyertyánál nagy hidegben majd.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
haxxika #10125 üzenetére
Durva, mi? De lényegében 10-ből 8 videónál ezt hallani téli hidegindításnál.
Egyébként meg lehet, hogy nem is hallottam volna, ha nem kell jégoldóznom indulás előtt. Mert így addig beindítottam. De ha az alap eset van, akkor ajtók csukva, zene szól - és lehet ebből semmit nem érzékelek...
-
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10121 üzenetére
Igen így van, valamennyi ideig még indítás után sem kapcsol le az izzító relé, ez kb 10-20 másodperc, de lekapcsolás után is jó ideig forróak még a gyertyák.
Amúgy keresgéltem és találtam egy videót:
Kb hasonló az effektus, de nem ennyi ideig... Viszont nem is volt még -14...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10119 üzenetére
Nálam legutóbbi "Kell-e cserélni az izzítógyertyákat?" kérdésemre a "Kopog-e induláskor?" volt a keresztkérdés az egyik szerelő ismerősnél. Ha minden igaz, nálam holnap lesz cserélve mind az öt. Már tavaly is volt olyan, hogy ugyan gyorsan indult (mintha meleg lenne a motor), de az első 5-10 másodperc alatt kicsit furcsa volt a motor hangja, kicsit ingadozott a fordulatszám és kicsit néha egyenletlen volt járása. Aztán kisimult. Idén már minimális kopogást is hallottam az egyik indítást követően, úgyhogy nem várok tovább. Hozzáteszem, hogy VIDA´-ban is fel-fel tűnt az izzítógyertya hibaüzenet.
Mintha hallottam volna olyan infót is, hogy nem csak indítás előtti izzítást végeznek ezek, hanem egy bizonyos ideig (5-10-30 másodperc, vagy néhány perc) még utóizzítás is van és előfordulhat, hogy a gyertyák szépen előizzítanak még, de utóizzításnál már ki-ki hagynak.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
xEon1337 #10118 üzenetére
Ő, izé, ez mi a *?
Hát, nem tudom, én nem tenném ezt a szeretett autómmal. Elsőre (és sokadjára is) a hibrid Civic szépséges "telikereke" jutott nekem eszembe róla. Nem azt mondom, hogy nem szép, sőt igazán különlegesnek tartom, de otthonra nekem nem kéne, nem jön be.
-
N0rthF4c3
tag
Na az van, hogy így, hogy reggelente 2 napja -10-ből indulok, indításkor kb 15-20 másodpercig viszonylag fura, kopogó hangot hallat a motor, aztán szépen elhalkul - olajnyomás lámpa kialszik, szóval gondolom nem az a gond.
Talán valamelyik izzítógyertya hibás, és amiatt nem indul el az egyik henger?
-
válasz
FeRRaR1 #10114 üzenetére
Ezt az ET mizériát most én besz*ptam.
Új téligumikat rakattam az acéltárcsákra, aztán azt vettem észre, hogy a jobb hátsó ereszt.. de nem kicsit. Két nap alatt elengedett 0,8-1 bart, utána onnan még apránként egy kicsit.. A felni peremét az előző tulaj valahogy eldeformálta, csak ez a régi téliguminál nem jelentkezett, mert valahogyan össze volt már gyógyulva a kettő, de az újnál előjött. A fekete tömítőpaszta és a kikalapálás sem segített, szóval gondoltam akkor rendelek gyári felnit hozzá.
Mivel a meglévő acélfelniken a "FoMoCo" logo díszeleg, bátran berendeltem a gyári Fordot (Focus 2, C-Max).Aha, csak az ET-re nem figyeltem és a Volvora ET46 való, míg a technikailag szinte egy az egyben megegyező Fordok meg ET52,5-ösek.
Nem akartam már szenvedni a csereberével, felkerült, igaz nem sok hely maradt a féknyereg és a felni dobja között, mivel jobb hátul 6,5 mm-rel beljebb került a kerék.Az biztos, hogy jövőre - ha akkor még meglesz a kocsi - nem fogom az első-hátsó cserét megcsinálni, mivel előre a hajtott/kormányzott tengelyre már neccesnek gondolom.
-
haxxika
senior tag
válasz
FeRRaR1 #10114 üzenetére
Köszönöm a hosszú és kielégítő választ, mostmár megértettem, hogy mi pontosan mit takar. Néztem, hogy a korábbi generációs s80 és újabb s80 között volt különbség agyméretben, ezért kellene hozzá tehermentesítő. Ezért nézegettem inkább a gyárilag rá valókat, sajnos nem egyszerű normális áron találni kultúrált darabot.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
haxxika #10112 üzenetére
A 7Jx17 az a szélesség és az átmérő, ezektől el lehet térni. A szélességet valamennyire lehet kompenzálni gumival is. Nekem is 8x18, de a legtöbb 17-es csak 7 vagy 7,5 széles. Ami a fontos az az 5x108 mert az a csavar kiosztás, attól nem térhet el. Illetve az agy méret ez egyezik a legtöbb Volvónál. S60, V70, S80 több generáción át kompatibilis egymással, úgy tudom a V50 /S40 szintén, XC-k is.
"Az ET szám, azaz besajtolási mélység, vagy középsík eltolás, a felni középvonala és a kerékagyra való felfekvési síkja közti (milliméterben mért) távolság.
Ezen az egyrészes felnin a besajtolási mélység fix, és nem lehet megváltoztatni. Egy többrészes felnin az eltolás állítható, és személyre szabható, így azt több járműre fel lehet szerelni.
Fontos tudnivalók:
Minél magasabb az ET érték, a felni annál inkább "rámegy" a tengelyre. Következésképp, ha a felni mélysége túl nagy, a kerék hozzáérhet a féktárcsához, vagy a lengéscsillapítóhoz.
Minél kisebb az ET érték, a felni annál jobban kiáll az autóból. Ha túl kicsi a felni mélysége, hozzáérhet a karosszériához egyenes menetben, vagy kanyarodáskor.Fel lehet szerelni egy járműre olyan keréktárcsát, melynek ET száma eltér az autó eredeti ET számától. A besajtolási mélység járművenként eltérő a tengelyen rendelkezésre álló hely függvényében.
Nullás ET
Az ET érték nulla, ha a felfekvő felület egybeesik a felni középvonalával.Pozitív ET
Az ET érték pozitív, ha a felfekvő felület a jármű külsejéhez esik közelebb a felni középvonalához viszonyítva.Negatív ET
Az ET érték negatív, ha a felfekvő felület járműve tengelyéhez esik közelebb a felni középvonalához viszonyítva."Volvo gyári felnikkel nem lesz gondod ilyen téren az 100%. Sőt szerintem ez csak az utángyártottakra vonatkozik. De olyat meg nem érdemes venni csak nagyon drágán. De kétlem hogy az is szebb lenne mint a gyári, valahol lehet... De a Volvókon nem. (szerintem)
BigBlackDog
Nekem hiányzik az XC90 mióta eladtam, vágyok egy V70 MK II R vagy T5-re, illetve egy C70 GT kabrióra. De a valaha volt legjobb Volvóm, autóm,
szerelmemitt áll a garázsba, az S80 V8 AWDHa tehetném 5 Volvóm lenne
Rohadjak meg, vagy 3 hete be sem volt indítva, melózok a cégessel, a Zoéval meg rohangálok ha kell. Most lemegyek és elviszem egy körre. Már napok óta kínoz a vágy hogy halljam és vezessem a V8-at, majd jövök
-
BigBlackDog
veterán
Azért most kicsit megfájdult a szívem egy ilyen S90-re. Persze, öreg is, meg régi is, de akkor is van egy hangulata.
-
haxxika
senior tag
válasz
FeRRaR1 #10109 üzenetére
Ez a titanium felni is rendbe van, kell még ebayről pár volvo-s felnikupak és teljesen origi
Édesanyám 2009 végi S80 Volvojához is néznem kéne új felniket, viszont csak 17 méretben (ez a téli-nyári gar). Mostani felni elérkezett arra a szintre, hogy javíthatatlan.
Fekete az autó, több küllős jobban állna neki, mi a pontos érték amit nézni kéne felni keresgéléskor? Eddig ezt találtam: 7Jx17 ET50 5x108, agyméret: 63.3 de ebben nem vagyok biztos.
Esetleg van-e lista gyári felnikről ami az autóra való ebben a méretben?
Előre is köszi nektek! -
-
BigBlackDog
veterán
-
FeRRaR1
őstag
Igazából olcsóbb is a második, illetve az felújított szóval költeni se kell rá.
Egyébként a háttérben látszik is, két féle színben hirdetik, ezüst és grafit.
Vélemény?
aneda
Nem cél hogy szebb legyen, csak egy elfogadható téli szettet szeretnék. Nem tudnék neki szebbet elképzelni mint a jelenlegi nyári szett, a gyári Zubra.
Igazából még egy szentségtörés, a ford titanium felszereltséghez adott felnije is átfutott az agyamon.
Szerk:
Egyébként 18"-nál nem kéne nagyobb, de a gyári gumi méretnél feljebb fogok menni eggyel a következő gumicserekor. Most 245 40 R18. 1-2%-al nagyobb átmérő és hozzá állíttatom az órát. Kicsit nagy a rés a kerékjárati ívben nekem is így, bár a fenti kép még rá is erősít.
-
aneda
senior tag
válasz
FeRRaR1 #10105 üzenetére
Szerintem a jelenleginél szebb nem lesz egyikkel sem.
Az elegáns arany fényezéshez kevésbé illenek a linkelt felnik, szerintem azok sportosabb fazonok.
Ha fekete lenne az autó, ahhoz például illene az 5 ágú.
Plusz egy limuzinhoz, ami egy elegáns műfaj, szerintem nem illik a nagyon peres gumi.
A BMW ezt szépen meg szokta oldani, ott alapból nem peres a gumi nagyon, de ettől függetlenül ki van vele töltve a kerékjárati ív, oldal irányba is! -
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10103 üzenetére
Most utánalestem és úgy tűnik, hogy van annál is. A benzineshez kicsit olcsóbb mondjuk, mint a traktorokhoz.
Viszont én annyira nem félnék, hogy egy benzinesben megdögöljön a kettőstömegű 200-300e kilométer alatt. Dízelnél is (átlag, nem városi használat mellett) 350-400e kilométerre hallottam becsülni a kettőstömegű élettartamát. Egy benzinesnél viszont jóval kisebb a nyomaték és jóval kevesebb a rezonancia alacsony fordulatszámon, így véleményem szerint azért nem lehet olyan egyszerűen legyilkolni.
Egy automata felújítás azért még mindig húzósabb lehet szerintem. Kettőstömegű + kuplung csere szerintem 400e Hufból meg kell legyen munkadíjjal együtt, az automaták felújításánál meg inkább ez volt az induló anyagdíj, amiket hallottam eddig.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10101 üzenetére
Jól tudom, hogy a sima benzinesnél is van kettőstömegű? Mert akkor majdnem mindegy kb, hogy kézi, vagy automata, mert közel hasonló összegről beszélünk akkor, ha valami tré van.
Nagyon kíváncsi lennék, hogy egy sima 2.4-es benyás hogy megy, hogy gyorsul - hogy fogyaszt, mert én is gondolkodtam rajta anno 7 éve, amikor az előző volvomat vettem - de aztán maradt a 2.5D.
Én speciel elsősorban kombi párti vagyok, a pakolhatóság miatt, de azzal is számoljál - nem tudom mire használod, hányan vagytok, stb, hogy az S60 hátul egy 180+ körüli embernek fejtér tekintetében egy klausztrofóbiás badtrip - én behajtogattam magam hátra a 193 centimmel és oldalra billentett fejjel utaztam
. Plusz ha elöl ül egy hasonló méretű ember, akkor mögé egy ugyanakkora már nem fér be kényelmesen. A V70-hez képest kb 5 centivel kisebb lábtere - ez a hátsó lábtörlők összehasonlításánál látszik.
Meglepően sokan mondták azt egyébként amikor beültek az autómba, hogy kintről hatalmasnak tűnik, de bent valahogy elfogy a tér. Persze batár vastagok az ajtók is, de a kategóriájában szerintem valóban szűkös.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
szabop27 #10098 üzenetére
30-án találkozunk BBD-vel (és még pár fórumtárssal az autós topikból) valahol Pesten. Ha akkor még aktuális, gyere el és szívesen körbemutogatom az enyémet, akár ki is próbálhatod. S60 2.4 170LE
Ez lehet, hogy furán hangzott, de nekem pl. Lipcséig kellett utaznom, hogy találjak valakit, akinek beleülhetek az S60-asába -
BigBlackDog
veterán
válasz
szabop27 #10098 üzenetére
Röviden pár dolgot írok én is, bár a linkelt anyagban kb. minden benne van.
Én a sima, szívó 2.4-es benzineseket keresném (140/170 lóval). Ilyen idősen azért a turbósoknál már nagyobb a kockázat.
Automata finom dolog, alapvetően nem is annyira az elromlós fajta tudomásom szerint. A hatos Geartronicot tartósabbnak mondják, mint az ötöset, de annak a felújítása is kicsivel több (az általam olvasottak alapján). Viszont, ha volt az automatában is rendesen olajcsere (~60e kilométerenként) és nem ránt/csúszik/üt se hidegen, se melegen, akkor nem félnék annyira belevágni.
Viszont ha felújításra szorul, akkor én félretennék 400-800e Huf közötti összeget rá (amilyen váltófelújításokról hallottam, azok 400-500e Huf körül indultak). Ha soknak érzed, akkor maradnék a kézinél.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Építő/felújító topik
- Renault, Dacia topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Gaming notebook topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Okos Otthon / Smart Home
- Ukrajnai háború
- Bitcoint követelnek a svájci jegybankba
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 1.3 2005 GC (fapad) 169e km, NEM KLÍMÁS 699.990Ft
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- HP szerverek áron alul
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" M3 2024 24GB RAM 1TB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Samsung Galaxy A04 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad T480S üzleti i5-8350u 8th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD, több db, gar.
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest