Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
szvsz minden korú hallgatósághoz kell pedagógiai érzék, csak az változik, hogyan lehet motiválni/lekötni a őket.
Azt ne hidd, hogy intelligensebb az "értelmiségi" diák. Elég csak megnézni, hogy például a kollégiumokban hogy néz ki sokak környezete. Attól, hogy esetleg valaki ért valamihez, még összességében tud idiótán viselkedni.
-
-
#06658560
törölt tag
Amennyiben lusta disznó vagy és az adott területet nem megérteni akarod, hanem teljesíteni. aki megérteni akarja, az meg fogja. hogy késöbb nem használja? Sanszos. De amikor kell, akkor nem bambán néz maga elé, hogy mi a fene ez, van fogalma róla nagyjából mi a terület, merre kell keresnie a szakirodalmat, s nem nulláról kell megtanulnia.
Tudatosan bogarásztam magamnak össze egy halom tárgyat, alig puskáztam, s igyekeztem megérteni az elméletet, hogy a gyakorlatot utána könnyebben tudjam tetszöleges problémához adaptálni. S bizony munkám során rendszeresen találkozom vele, nem csináltam rosszul, volt értelme ezen az úton haladni. Pedig jó, ha az ott megszerzett ismereteim tíz százalékát használom. De évfolyamtársam másik tizet, harmadik haver harmadik tizet.
-
Tikakukac
titán
Valamit te félreolvastál.
2. legtöbbet bukott tárgy a mikmak elsőben. Azért, mert olyan sz@r, hogy hihetetlen. Én nem röhögnék a közgázosokon, hanem megkérném őket, hogy ha már nekünk szívni kell ezzel, akkor kapjanak ők is progot mondjuk. A legjobb lenne, ha szépen nyugodtan elfelejtenénk ezeket a mondvacsinált tárgyakat, de ugye akkor a tanszékek igencsak méhecske üzemmódra váltanának. -
Khm, pedagógia kurzusokon rendre előkerült, hogy az oktatásban a tanulók életkorának növekedtével, egyre kevésbé kell pedagógiai érzék. MOndjuk ez így nem teljesen igaz, középiskolában még nagyon kell. De a felsőoktatásban felnőtt emberek vannak, akik elvileg intelligensek.
Ebbe beletartozik az is, hogy nem azért mennek oda, mert ott nem kel dolgozni, hanem tanulni.@MongolZ : Amit a kollega írt, ott nem az volt a gáz, hogy egyszerű közgáz- és jogi feladatok voltak, hanem hogy marhaság... :S
-
azbest
félisten
válasz
somogyib #376 üzenetére
Még az is hozzátartozik a dologhoz, hogy az egyetemeken általában nem tanárok tanítanak. Egészen pontosan ezt úgy kell érteni, hogy semmilyen pedagógiai képzésük nem volt. Infó területen nagyjából ez úgy működik, hogy a jobb eredményeket elérő hallgatók közül páran jelentkeznek demonstrátornak - ők tartanak gyakorlatot, majd akár előadást is. Idővel ahogy végeznek, maradnak az egyetemen, phd képzésbe kezdenek, szépen lassan másznak feljebb a rögös szamárlétrán. Lehet, hogy jó szakemberek, de nem biztos, hogy jó pedagógusok.
-
-
Tikakukac
titán
Én tudom mit akartak volna a vállalkozásmenedzsmenttel, de sajnos a közelébe sem jutottak. Az, hogy bemagolok 20 oldalt, és lerakom a tárgyat, az igen szegényes. Valami csoportos feladat vagy mittomén esetleg még el is gondolkoztatná az embereket, de ebből is egy seggelős tárgy lett.
Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem. Amiatt az és miatt bizony kőkeményen kell tolni nekünk is. Ez van. -
válasz
Tikakukac #388 üzenetére
Nekem is voltak ilyen tárgyaim, ez mondjuk elég gáz, hogy az egyes tanszékvezetőcskék a saját hülyeségüket erőltethetik a hallgatókra, mert máshoz nem értenek...
"Vállalkozás valamicsoda a másik 4 kredit, amire 20 oldalakat kell beseggelni és megírni a 4 zh-t. Értelme zéró, annak az esélye, hogy tanuljunk belőle valamit, konvergál a 0 felé erősen."
Vállalkozás managementnek annyi értelme van, hogy ha esetleg saját céget alapítanál mint villamosmérnök, mert valami tuti cuccot fejlesztettél ki, vagy akár szolgáltatást akarsz nyújtani, akkor ne legyél tök hülye hozzá.
De mondjuk jobb helyeken ez nem törzsanyag, hanem választható tárgy. -
Tikakukac
titán
A tárgyak fele nem azért volt hulladék mert nekem nem kellett később (mondjuk ez egy másik rétestészta), hanem mert tényleg volt 1-2 olyan tárgy amiket berakott a nagyérdemű és gyakorlatilag a telón biliárdnak is több értelme volt. És ahogy elnézem, lesz itt honvédelmi óra meg ég tudja micsoda is, na az tényleg kell.
Az, hogy választások során a legtöbb tanár cserélődött nálunk, az megint másik dolog. 4 töritanárom volt 5 év alatt. Azok is jobbnál jobbak voltak. Gond az van, megoldás nem sok.Beri témájához. Nos, elég elitnek tartják ugye a villanyos képzést. 10 kredit közgáz van amit teljesíteni kell. Ebből a mikmak 4 kredit, amire közgázban végzett emberek sikítva röhögnek, mert a valósághoz köze nincs, legtöbbször maga a feladat is hülyeség, de kell. Vállalkozás valamicsoda a másik 4 kredit, amire 20 oldalakat kell beseggelni és megírni a 4 zh-t. Értelme zéró, annak az esélye, hogy tanuljunk belőle valamit, konvergál a 0 felé erősen. Az üzleti jog megint mókás, jogász ismerős felvonta a szemöldökét rendesen pár kérdésen, azt mondta, már önmagában ellentmondás maga a kérdés is. Sok tárgynak tényleg annyi az értelme, hogy elmondhassa magáról az ember, hogy igen, itt van, nem vagyok hülye xy témában sem. Pedig valójában nagyonis.
-
-
MongolZ
addikt
"Többet tanul" - ezzel vitatkoznék. Egyetemen 5 év alatt egy képzésen megpróbálnak egy általános képesítést adni ahhoz, hogy a teljes piac igényét lefedjék. Természetesen ez lehetetlen, ezért mindenhez fog érteni egy kicsit. Az iparba kerülve pedig csak olyat fog tanulni, amivel valóban foglalkozik is, a maradék 95%-ot nem fejleszti, el fogja felejteni. Magyarul specializálódik. Egy iskolától nem várható el az, hogy az igények mindegyikét 100%-osan kielégítse.
-
"Részt vettem a nagyrabecsült közoktatásban."
Én is, de érdekes módon, én elég sok mindent megtanultam közben... Volt, ami hasznos, volt, ami csak annyira hasznos, hogy a bölcsés pipiknek lehessen vele imponálni
Szép dolog a lázadás, de csak amíg gondolkodnak is közben.@somogyib :
""Egyetemen el lehetne várni, hogy munkába állás után ne legyen MINDEN új."
Az egyetemen nem egy megadott cégnél lévő megadott munkakörhöz szerzel tudást."
Valahogy így.
Adott cégnél mondjuk belső fejlesztésű sw-t használnak, ahogy nálunk is - honnan ismerd?
Bármilyen közjellegű oktatás az alapokat adja meg, fejlődni már az egyénnek kell.@Tikakukac : Amekkora embertömeget a közoktatás kezel, az 50% tök jó arány.
És lehet, hogy te nem használod egy részét, de más meg pont azt fogja, amit te nem.
(Vannak, akik bölcsészek lesznek, vagy biológusok... orvosok...)@Beri : "Így van. Az egyetemen megtanulsz elvégezni tárgyakat."
Szar egyetemen. De mondj pl. tárgyakat, amiknek nem volt semmi haszna számodra, lássuk.
Persze mondhatjuk azt is, hogy minek bármi máshoz is érteni, mint ami a szakmád lesz - hát, azt hívják szakbarbarizmusnak, szűklátókörűségnek.
Természetesen az gáz, ha a szakmai anyagot rosszul oktatják, de ez már nem elvi, hanem gyakorlati kérdés, ebben egy csomó itthoni felsőoktatási intézmény elég sz*ul áll.@dajkopali : Én nem jártam jó iskolákba, sohasem. Ennek ellenére pl. van munkám, pár olyan ismerősömmel szemben, akik nagyon jó iskolákba jártak...
Nem csak az iskola számít, hanem az is, hogy mit teszel hozzá saját erőből. -
dajkopali
addikt
Úgy látom, azok, a többség csöndben van, akik - mint én is - kifejezetten jó iskolákba jártak általánostól egyetemig
Pedig egyik se volt különleges vagy magániskola, de mind alapképzésben, mind speciális képzésben szilárd, máig kitartó alapokat kaptam
na persze magam is igyekeztem -
somogyib
őstag
-
-
Beri
addikt
Nagyon sokan elfelejtik, hogy miről is szól az oktatás.
Arról szól, hogy minél tovább iskolában tartsa a gyereket anélkül, hogy bármi gyakorlatit, bármi használhatót tanítanának nekik. Igazából az egész a feltétel nélküli engedelmességről szólna, de mivel már tisztességesen fegyelmezni sem szabad, ez sem valósul meg.Senki sem fog úgy tanulni, hogy elvégzi az iskolát és máris teljes értékű munkaerőként dolgozik, ezt nem is lehet elvárni.
Egyetemen el lehetne várni, hogy munkába állás után ne legyen MINDEN új. Az első évben a kedves agyoniskolázott alkalmazott többet tanul, mint az egyetemen öt év alatt. -
somogyib
őstag
"Főiskolán és egyetemen alig láttam olyan hallgatói előadást, ami nem, hogy jó lett volna, de legalább egy rossz előadás szintjét elérte volna"
Ehhez szerintem tehetség is kell. Én például kicsit megilletődnék ha 100 ember előtt kellene beszélnem, lehet dadognék vagy elkeverednék a témában.
(Viszont Teller Edének nem hogy PowerPoint-ra, még táblára se volt szüksége, hogy érdekes előadást tartson) -
"(bár, mire megyünk a DOS parancssor létezésének tudatával, ha nem tudjuk használni...)"
Valójában alig használod, de ha kell, akkor jó, ha nem néznek rá bután.
Már Linuxon is nagyon ritkán kell parancssor.Logikát nagyon sokféleképp lehet tanítani, és való igaz, hogy a programozással lehet, de sajnos annyira nem érdekli a fiatalok nagy részét, hogy az hihetetlen.
Általános iskolában pedig valami játékosabbat kellene, akár programozást is, rendben, de olyat, ami leköti a gyerekeket..." nagyon sokan tudják, hogy mik a jogaik, de azt egyre kevesebben, hogy mik a kötelességeik... és ami a legrosszabb: senki nem kéri rajtuk ezeket számon "
Igen. A probléma gyökere.
Mondjuk ha én beszóltam volna egy tanárnak, akkor először a tanár pofozott volna meg, aztán apám"És akkor még meg sem említettem azt, hogy buktatni gyakorlatilag nem lehet, mert akkor jajj, elmegy a gyerek másik iskolába tanulni, "
Rövid távon jobban jár... Hosszú távon meg senki.
Sok sebből véreznek itt a dolgok. -
MongolZ
addikt
Ezzel abszolút egyetértek (bár, mire megyünk a DOS parancssor létezésének tudatával, ha nem tudjuk használni...), mindössze annyit tanítanak meg a gyereknek programozás címszó alatt, hogy mi is az a logika. Ez pedig szintén bárhol jól jöhet.
Alapvetően azzal van a gond, hogy az új generációból (értsd 1990. után szocializálódtak) nagyon sokan tudják, hogy mik a jogaik, de azt egyre kevesebben, hogy mik a kötelességeik... és ami a legrosszabb: senki nem kéri rajtuk ezeket számon - értsd: a tanár nem tehet semmit. Beszólt a gyerek? Azt mondta a tanárnak, hogy elmehet a p*csába? Mit tehet? Semmit. Nyel. Mondjuk az én rokonom nem szívbajos, kioszt néhány pofont, ha bejönnek a szülők, akkor rendbe rakja őket is (pedig 150 cm és nő...), de ez messze a kisebbség. És akkor még meg sem említettem azt, hogy buktatni gyakorlatilag nem lehet, mert akkor jajj, elmegy a gyerek másik iskolába tanulni, máris kevesebb pénzt kapunk (diákok után jár a pénz), máris nincsen meg a 2 osztályhoz szükséges létszám, össze kell vonni őket... áhh, inkább csússzon át 2-essel, mindenki "jobban jár". -
DOS-t mondjuk attól, hogy tudják, mi az, nem kéne a gyakorlatban oktatni. Már nincs. Mondjuk olyan szinten érdemes megemlíteni, hogy van parancssor (windózban is!), ami hasznos, és kell néha használni, de slussz.
Programozást, szerintem szintén nem kell erőltetni.
Jó, ha lát a gyerek ilyet, de először csak olyan szinten, hogy tudjon róla, és ha érdekli, akkor induljon el, pl. fakton.
Én azzal értek egyet, hogy gyakorlati ismereteket kellene oktatni, mert jelenleg a felhasználók körében alapvető dolgokkal kapcsolatban van sötétség.
(Pl. hogy laptopot nem teszünk le a pékdre... Nem hagyjuk a napon...) -
MongolZ
addikt
A cikket, majd a hozzászólások egy részét elolvasva azt hiszem én is hozzászólnék a témához...
Nagyon sokan elfelejtik, hogy miről is szól az oktatás. Az oktatás nem arról szól, hogy amit megtanulsz, azt egyből fogod tudni hasznosítani az életben. Ez nem csak az informatikára igaz, hanem minden másra is. Ad egy igen széles alapot, egy szemléletet. Senki sem fog úgy tanulni, hogy elvégzi az iskolát és máris teljes értékű munkaerőként dolgozik, ezt nem is lehet elvárni.
Ugyanezeket az érveket, indokokat fel lehetne hozni akármelyik másik tárgynál, pl. kémiánál. Egy vegyészmérnök tanulónak elég az a heti 1-2 óra középiskolában/gimiben? Hogy a francba lenne elég. De ez abszolút igaz a többi tárgyra is. Az egyes iskolák között eddig is voltak különbségek, az egyes tanárok között meg végképp, ezeket kár is fölhozni.
Miről is szól az oktatás? Tömegképzésről. Egy hatalmas átlagot kell oktatni. Igen, nagyon jó dolog, mert a gyengébb képességűek is fel tudják fogni a dolgokat, viszont van egy nagyon súlyos hátránya: az átlagnál jobb képességűek lezüllenek. Továbbá azt se felejtsük el, hogy aki tanárnak megy, bizony jóval kevesebbet fog kapni, mintha elhelyezkedne magánszektorban. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a tanárok csak a gyengébb képességűek közül kerül ki (mert kell oda bizony az elhivatottság is), de azért ne várjunk lehetetlent. Lásd pl. egyik közeli rokonom, általános iskolában tanít, nyugdíjhoz közel áll (több, mint 35 év tapasztalat!), tanít matekot, kémiát, informatikát, ráadásul mindezt teheti német nyelven és bizony kevesebbet kap, mint az én kezdő mérnöki fizetésem volt... Ezek után ki és mit vár?
Egyébként náluk nagyon érdekes az oktatás, mert természetesen Comenius Logóval kezdenek - mert nagyon vizuális, a gyerek megtanulja a logikát, még talán érdekli is -, majd jön az Office és... kész, ennyi. Régebben volt dBase majd Access, Turbo (majd Free) Pascal, belekóstoltak a Delphi-be is tessék-lássék módon (ez még mindig ált. isk!), de annyira nem érdekelte a gyerekeket, hogy ezek már megszűntek. Viszont cserébe ráfeküdtek PowerPointra, meg próbálják tanítani a gyereket prezit készíteni, előadni, VÉGRE! Főiskolán és egyetemen alig láttam olyan hallgatói előadást, ami nem, hogy jó lett volna, de legalább egy rossz előadás szintjét elérte volna. Az első néhány után az ottani tanárok is úgy döntöttek, hogy inkább tartanak egy egyalkalmas gyorstalpaló prezikészítő tanfolyamot, mert annyira rosszak voltak/unk. Kikerülve az iparba már nem annyira rossz a helyzet (hamar kiderül, hogy kit nem szabad megkérni előadni...), de még ott is lehet találkozni katasztrófális dolgokkal. Ezek után nem véletlenül vannak a fakultációk és a délutáni órák (aminek egy jó részét a tanárok bizony ingyen vállalják!): hogy lehessen az átlagnál többet tanulni. Továbbá oktatják a hír- és cikk-keresést interneten (el sem tudjátok képzelni, hogy hány diáknak okoz problémát az, hogy megkeresse a napi híreket).
Olvastam olyan hozzászólást, hogy pl. matek kárára lehetne az informatikát oktatni... ez hatlamas butaság lenne, a matematika minden alapja, azt mindenki használja, nincs olyan állás, ahol nem kellene használni. Még a takarítónő is, amikor "kiszámolja", hogy melyik szoba hány percig tart...
Alapokat (pl. DOS, régi programnyelvek) meg igenis oktatni kell, ugyanis érdemes (inkább kell) tudni, hogy mi és miért alakult ki. Nem információ-, hanem tudásalapú társadalmat kell képezni. Pl. az szvsz messze nem elég, hogy oktatják az objektum orientált programnyelveket, hanem érdemes tudni azt is, hogy miért alakultak ki, milyen igények alapján, stb. Tovább azt sem értem, hogy valaki miért kritizálja azt, hogy pl. Pascalt oktatnak, hiszen logikus programnyelv, logikus felépítéssel, nagyon jó alapot biztosít egy későbbi másik programnyelvnek.
Egyetértek az informatikával kapcsolatos óraszámok csökkentésével, DE:
- teremtsék meg a feltételeit, úgy mint tanárok folyamatos képzése
- a diákoknak végre legyenek kötelességeik is, legyenek számonkérhetők (és megbuktathatók)
- oktassák a mostanában menő szolgáltatásokat, pl. internetes vásárlás és veszélyei, bankügyintézés
- tanítsák meg a diákokat legalább egy csekk kitöltésére!!!(Mellesleg a "jelenlegi" tanárok nem DOS-t tanultak, hanem Fortrant és Assemblyt...)
-
Hát ja. Mondjuk azért az rás-olvasás nélkül az emberiség információtároló képessége eléggé leszűkül. Pl. videón lehet tárolni képleteket (igaz, minek, hiszen úgysem fogják fel), csak ha nem tud olvasni, nem érti meg senki.
De végülis, mindegy... Hiszen a Facebook működik, meg a Youtube, önkifejezni lehet matematika nélkül is, ha meg valami elromlik, elvisszük valakihez, hogy ingyé' javítsa megOlvasta itt valaki az "Egy szép napon" c. Asimov-szösszenetet? Az pont erről szól. Ja, meg a Fahrenheit 451 is
Hogy régit erőltetnek? Az olvasás sajnos még nem mellőzhető, de amúgy, nem is hiszem, hogy mostanában az lesz. A változás pont az lenne, hogy hatékonyan kéne informatikát oktatni, mert az az újdonság.
@bambano : "olyan qrva nagy dolog lenne helyesen használni a helyhatározói ragokat?"
Vigyázz, mert lenyelvtannáciznak
De különben azt is, minek. Hiszen úgysem fontos. Amikor meg megírod a parasztjának, hogy fogalmad sincs, mit szeretne venni tőled, mert egy értelmes mondat nincs abban, amit írt neked, akkor meg fel van háborodva. -
bambano
titán
válasz
Jeanne d'Arc #366 üzenetére
olyan qrva nagy dolog lenne helyesen használni a helyhatározói ragokat?
-
Nagyon durva. Nálunk általánosba kegyetlen volt az oktatás, ha nem lettem volna otthon az informatikába (mert akkoriban mindent nyomtam és megtapasztaltam) akkor az első évbe megbuktam volna a gimibe.
-
somogyib
őstag
De legalább most már tudni fogják
"bármilyen menü vezérelt rendszerben tudjanak tájékozódni."
Hát én állítottam már be jó néhány hálózatos nyomtatón IP-címet, azok a logikátlan menürendszer-katyvaszok.
Pl. az egyik Konica-nal a felhasználónév=Számlanév (ezt szépen lefordították, végül is angolul account name
)
-
Amit a suliban oktatás címén előadnak hát nem is baj ha kimarad...
-
Alex91
félisten
Mar nem olvasnak... Ki fog halni az irasbeliseg
. Regen nem irtak, a gorogoknel szepen elmondtak a tanitvanyoknak a dolgokat. Aztan bejott, hogy irnak-olvasnak. (Valoszinuleg a regi oregeknek szintugy nem tetszett...) Most meg majd ez fog kihalni. Megnezzuk a Youtubon ami erdekel
!
Amugy pont ez a gond, hogy valami regit eroltetnek az oktatasban, amikor valtozas van, es erre nem jol reagalnak.
-
-
akaido
addikt
válasz
somogyib #348 üzenetére
Élő példa megerősítésként:
Külföldről jöttünk haza 40 gyerekkel a minap, és a határon átérve telefonálni szerettek volna az an_DrOidos telefonjukról haza, hogy készülhetnek otthon. Kb a fél busznak nekem kellett átállítanom a Hálózati kapcsolatát a szolgáltatójára (pedig nincs is an_DrOidos telóm), mert nem találták meg a menürendszerben (elég eldugott valóban),
Simán "kékfogaznak" egymás között mp3-at, de ez már sok(k) volt nekik. Többek között az egyik cél az ált. iskolában (legalábbis nálam), hogy nyolcadikra bármilyen menü vezérelt rendszerben tudjanak tájékozódni. -
bambano
titán
-
somogyib
őstag
válasz
#32839680 #345 üzenetére
Azért oprendszer telepítést meg az alkatrészek pontos (pláne naprakész) ismeretét ne várjuk el egy átlagfelhasználótól.
Biztosan vagyunk itt egypáran akiknek ismerős a helyzet:
Ismerős felhív, van 100k pénze gépre, segítsek már neki. Megkérdezem mire fogja használni, elmondja, utánanézek, megveszi/megveszem, összerakom, feltelepítem (ma is csináltam egyet, 1L szilvapálinka volt a fizetség)
Felhasználói szintű ismeret elegendő egy átlag usernek, csak az a lényeg, hogy legyen ismeret.
Ha a mosógép elromlik én is szerelőt hívok.
-
azbest
félisten
Bocs, hogy ezt a relatíve régi hozzászólást kommentálom, csak nagyon szúrja a szememet:
"A 3 hónapos fizetett szünetről annyit, hogy június végén is még az iskolában kell lenni, július elején kezdődik a nyári szünet, és már augusztus 20. körül vége van. Ez durván 6-7 hét, 30-35 nap. Hát tudod, ennyi fizetett szabadság egy korombelinek pont jár, akkor is, ha nem tanár. "
Egy nagy hiba: a közalkalmazottakra más szabályok vonatkoznak, mint a versenyszektorra. A normál dolgozókra vonatkozik a kor alapú szabadság. A közalkalmazottak esetén az egyhuzamban közalkalmazottként töltött évek számítanak. Tehát, ha 50 évesen leszek közalkalmazott, akkor csak 20 nap szabadságot kapok. Ha nem állami iskolában vagy, akkor nem szóltam. Onnan tudom ezt, hogy hallgatóként és közalkalmazottként is végezzük ugyanazt a munkát és volt már ebből kellemetlen meglepetés, amikor valaki váltott köztünk. Ezen én is bukni fogok 5 napot, ha ugyanott dolgozom majd tovább.
-
Alex91
félisten
válasz
#32839680 #345 üzenetére
Ne inkabb okostelefont es tablat tanitsanak?
Azert valljuk be oszinten, egy info tanarnak lenni ilyen szempontbol (is) mas. Eleg gyorsan valtozik az informatika. Es ehhez kepest az oktatas lassan tudja kovetni, arrol nem is beszelve, hogy nincs eleg penz az allando fejlesztesre, szinten tartasra.
Es a tanarnak is eleg nehez a toppon lenni. Csalad mellet azert nem biztos, hogy minden teren o is perfekt tud lenni...
-
pigster
senior tag
válasz
#32839680 #343 üzenetére
Szerintem teljesen használható és gyakorlatias dolgokat tanulnak most is - már aki hajlandó. A több száz (évek alatt több ezer) diákból csak nagyon kevés olyan diákkal találkoztam akit érdekelt a programozás és hasonló témakörök - és a szükséges észbeli képességei is megvoltak (egy átlagos szakközépről beszélek most). Az informatika órának nincs az a "varázsa", ami akár 5-6 éve is volt. Akkor még eljöttek páran délután szakkörre, számítógépezni, internetezni. Ma az informatika egy a sok tárgyból, amit ugyanúgy kell tanulni, sőt még megbukni is lehet. Egy Excel feladatnál azt nem akarták elhinni, hogy létezik 100%-nál nagyobb érték, akkor mégis milyen programozásról beszélünk? Évről évre egyre gyatrábbak...
-
pigster
senior tag
válasz
#32839680 #341 üzenetére
Nem azt írtam, hogy egy szinten van a tudásom, hanem azt, hogy azért nem kell szégyenkeznem. C++ban pont nem, de azért készítettem már jó pár alkalmazást, adatbázist, weboldalt saját és más részére webshopot, múlt héten meg első androidos alkalmazásomat (Listactivity
) Nem mondanám magamról, hogy azért tanítok, mert máshová nem vettek fel, meg hogy csinálni nem, csak tanítani tudom. Szereztem három diplomát, ha jövő héttől C++-t kéne oktatni, hidd el, tudnám... (Nyilván nem olyan szinten aki már tizenx éve ebben van benne).
-
bambano
titán
Bementem a gyerekem szobájába, leemeltem a polcáról azt a könyvet, amiből nemrég leérettségizett előrehozott emelt szinten, és beírtam az adatait. Ha ez elmélet... vidék, nem pesti elitgimi.
"valahol tök mindegy, hogy azért nincs, mert nincs, nem elérhető, drága": nem, nagyon nem mindegy, mert ha nincs, akkor nincs, hiába erőlködsz. ha meg csak pénzügyi bajok miatt nem elérhető, azt sokkal egyszerűbb gyógyítani, mintha egyáltalán nincs.
-
pigster
senior tag
Te az elméleti lehetőségről beszélsz, én a gyakorlatról. Én a saját példámat írtam, te nem tudom, hogy mit.
Ha nincs könyv egy óra megtartásához, akkor valahol tök mindegy, hogy azért nincs, mert nincs, nem elérhető, drága, tavaly még volt, jövőre lesz, máshol van, neked volt, stb. Nálunk, és még sok helyen nincs. -
-
pigster
senior tag
Jaj de okos(kodó) vagy! Elméletileg lehetne könyv de a gyakorlatban nincs könyv, mert a tankönyvárak miatt néhány könyv "lehúzásra" kerül a tankönyvlistáról. Van feladatgyűjtemény, amit több évre vesznek meg. Nálunk legalábbis. Néhány (sok) embernek fogalma sincs milyen ma egy átlagos (nem budapesti elit) általános/középiskola.
-
-
-
válasz
Penész Gomba #328 üzenetére
Érdekes, nekünk is volt erre idő általánosban - 1994-ben jöttem ki az általánosból - mégis több infóóránk volt, mint amit most előírnak
-
Tikakukac
titán
Van végzett progos ismerős nyiregyi fősuliról. Na mikor mutattam neki nyáron, hogy első zh-ban mik vannak, kicsit betérdelt. Lehet, hogy az alapoktól kezdtük mi is, ellenben a többi tárgy mellett a tökünk leszakadt, mire elértük azt a szintet, amit fél év után már kértek. Mert bizony a tempó az halálos.
-
Fasza, Egyrészt a kollegák mehetnek munkanélkülinek, másrészt meg még több lesz a síkhülye user, akik majd jönnek a baromságaikkal.
Mondjuk annyiban igaz, hogy mivel majdnem mindenkinek van számítógépe, tudnak otthon gyakorolni, de erre nem lehet mindent felépíteni...
A magyar műszaki kultúra amúgy is a béka alatt van, ettől biztos jobb lesz.
Látszik, kik találták ki a tantervet. Rózsika. -
pigster
senior tag
válasz
#32839680 #295 üzenetére
Írod:
Sok tanár csak arra képes hogy kinyitják a könyvet aláhúzatja az elméletet aztán következő órára tanuld meg, teljesen felesleges, viszont hasznos lenne netikettet tanulni, sok ember annyira tudatlan, hogy képes nyilvánvaló vírusos linkre rákattintani, ilyeneket is hasznos lenne elmondani, szóval inkább az életben használható dolgokra nevelni.
Nem fogod elhinni, de nincs könyv, amiben alá lehetne húzni a dolgokat. Bizony minden órán csak azt fogják megtanulni, amit én elmondok nekik. Ha valami kimarad, akkor nem tudnak utánalapozni a könyvben. Lehet, hogy sokaknak furcsa, de azért van ám felelősség benne - nem is kevés.
Tanítani meg azt kell, ami a (jelenlegi) tantervben benne van. Nem ám bármit, ami neked vagy nekem érdekesebb esetleg. Ez jelnleg az informatika érettségi témaköreit jelenti nagyjából.
Valószínű a fórumon néhányan meg tudnának tartani egy órát úgy-ahogy. Láttam, hallottam programozásban állítólag profikat oktatóvideókon, "konferenciákon" borzalmasan nyökögni, szenvedni. Pedig bárki meg tudja csinálni szerinted.
Lehet, hogy mikrokontrollert nem programozok, de azért nem hinném, hogy szégyenkeznem kéne a tudásom miatt egy bme-s programozó mellett. -
Minek tanítanának C programozást középiskolában, amikor egyetemen (BME) is az alapoktól kezdik?
-
hoffman_
nagyúr
A gond az, hogy van benne egy hátsó gondolat, miszerint mindenki technikai dokumentációkat fog írni.
Ez talán igaz, de teljességgel mindegy bármilyen szándék, ha azt hozzácsapod, amit én írtam nem rég: [link]
A C programozás szerintem se legyen alapszintű műveltség része, nem kell az általános iskolába, de még gimibe se, szakközépbe igen.
-
bambano
titán
válasz
hoffman_ #316 üzenetére
Ezt írta: "Aki nem tud osszerakni egy epkezlab prezentaciot, annak valoszinuleg gondjai lesznek a technikai dokumentaciok irasaval is." ez szó szerinti értelmezésben igaz. A gond az, hogy van benne egy hátsó gondolat, miszerint mindenki technikai dokumentációkat fog írni.
Szerintem hagyni kellene már a pokolba ezeket az általánosításokat, az emberek elsöprő többsége nemhogy nem fog írni technikai dokumentációkat, olvasni sem fogja azokat, megérteni meg pláne nem. Dettó c programozás.
A valós életben várhatóan reálisan felmerülő igényekre kellene felkészíteni a közoktatásban a gyerekeket. Ennek lehet része valamiféle lightos prezentációs képesség, de hogy technikai doksi írás és c programozás nem, az biztos.
"Egy prezentáció megírása és a tej visszarakása közötti párhuzam konvergál a zéróhoz": igaz, és ennek az az oka, hogy tejet rakni (=árufeltöltő, meg segíthetekjános@mekkdönci) sokkal nagyobb valószínűséggel lesz a diákból, mint techwriter meg programozó. Tehát azért irreleváns, amit én írtam, mert én az élet valós igényeit fogalmaztam meg, míg itt többen egy idealizált, elképzelt oktatás dolgairól beszélnek. Elég szörnyű, hogy a két dolog irreleváns.
-
tzsiga
csendes tag
Az oktatási folyamat nagyon sok eleme a pontos munkára szoktatást célozza. (Nem feltétlenül csak informatikából.)
A tejes hiba következményeként ritkán tör ki a 3. világháború, de simán okot/ürügyet adhat az elbocsátásra, ami az adott személy egyéni érdeke szempontjából nem sokkal jobb kimenet.
-
dabadab
titán
válasz
somogyib #307 üzenetére
"Prezentációt szerintem nem kell mindenhol tanítani, elég mondjuk manager szakon."
Aki nem tud osszerakni egy epkezlab prezentaciot, annak valoszinuleg gondjai lesznek a technikai dokumentaciok irasaval is. Bar a ketto nem pont ugyanaz, de eleg nagy atfedes van a szukseges kepessegekben.
-
somogyib
őstag
"sokan nem fogják használni, de nem hiszem, hogy kárba veszne az erre fordított idő."
Ezzel mondjuk egyetértek.A cikket megint elolvastam, igazad van. Csak a fórumokban úgy elkanyarodik a téma, hogy nemcsak a cikkre nem emlékszem, néha még azt se tudom melyik topic-ban vagyok.
-
tzsiga
csendes tag
válasz
somogyib #307 üzenetére
"Prezentációt szerintem nem kell mindenhol tanítani, elég mondjuk manager szakon."
Hááát. Már a tanulási folyamat során is többször előkerül - lásd említett példa az egyetemről, ha jól érzékeltem - nem manager szakon. Ha tanulta gyorsabban, hozzáértőbben, hatásosabban - akár ebből következően jobb jegyet érően -, azaz hatékonyabban tudja elkészíteni. Ha minden későbbi évben csak egyet kell készítenie és darabonként egy órát spórol a tanultakkal, akkor már megtérült. (Egy átlagos hosszúságú, igényes előadás készítése nem fél óra, sokkal több. És itt a ppt készítése csak egy részlet.)
Mindennapi dolgozóként természetesen sokan nem fogják használni, de nem hiszem, hogy kárba veszne az erre fordított idő."Amúgy a gyerekeimnek (általános 4. és 6. osztály) heti 1 óra info van. Ezt hova lehet még csökkenteni?"
Ezek szerint nem olvastad a cikket, illetve az eredetit, amiből indult az egész:
http://petersoft.hu/keret/kerettanterv_informatika.pdf
-
bambano
titán
te most mit is akartál mondani? nem tudom az ellentmondásokat kiszedni a hsz-edből.
Mert rajtam számonkéred, hogy hogyan tanítsák meg 1 órában c-ben programozni a diákot, utána meg kijelented, hogy nem lesz minden általános- és középiskolásból programozó. Ha nem lesz belőle programozó, minek fárasszák c programozással?
és igen, egyikre sincs szükségem. nekem nem szinte mindig stimmelő bankszámla, hanem mindig stimmelő bankszámla kell és így tovább.
-
-
tzsiga
csendes tag
Bocs, de ha már előkerült a "ppt"...
És a korábbiakban még elő sem kerültek olyan dolgok, hogy a dia tartalmát hangsúlyosság szempontjából hogy rendeztem, mi a szerepe a háttérnek, a vázlatnak, stb, előadás közben hova nézek, mikor kell/szabad a kivetített képre nézni, mikor kell mutatni a kivetített képen valamit, hogy nem csak a ppt létezik, hanem az csak egy a szemléltető eszközök közül.
Aztán létezik még a prezi.com is, amin teljesen más alapon kell építkezni. Nem ugyanarra, nem ugyanúgy alkalmas. (És itt nem a technikai vonatkozásokra gondolok.)
Ezeket ha középiskolában nem tanulja meg valaki, akkor a később látott jó/rossz minták alapján fogja jól/rosszul - többnyire saját kárán, vagy azon se - megtanulni.
Szóval ehhez és más hasonló dolgokhoz kell az óraszám, ehhez, és más hasonlókhoz kell az informatikatanár. Lehet, hogy a diákok az ilyenek tanítása közben hülyének nézik, de ha nem tanulja meg valaki, lehet, hogy a végén mégsem a tanár marad az. (Ez utóbbi kicsit erős kifejezés, de remélem érthető.)
-
tzsiga
csendes tag
válasz
hoffman_ #296 üzenetére
" Meg van határozva keményen, 5 dia, világos háttér, olvasható betűméret és szín, képek, de nem túl sok, szöveg több, de nem túl sok, végén forrásmegjelölés. Ennyi. Még a cím formája is gyakorlatilag ki van adva.
Ehhez képest az elmúlt két évből mutatott diák 80%-a nem teljesítette ezt, és ennek a 80%-nak több mint a fele egy igénytelen trágya volt."
(A korábban általam megfogalmazott arányok gimnázium 9. évfolyamára vonatkoztak.)
Sajnos ez mást is jelez. (Amellett, hogy lehet, hogy tesz az egészre.)
1. szabálykövetésre alkalmatlan. Ilyenen simán bukhat egy állást vagy a cég egy pályázatot. (Láttam már, hogy egy +50 milliós tendert bukott valaki, mert az összesítő lapon nem végzett el egy szorzást.)
2.
(nem verték a fejébe a készítés folyamatát, mert a forrást még az anyaggyűjtéskor keressük és rögzítjük, így nem marad el a végén)
(nem mutatták meg, hogy mitől működik egy prezentáció, és az elkövetett hibák mit eredményeznek)
Nem várták el középiskolában - informatika órán kívül - az alkalmazást, mert az infóóra az előbbiek megtárgyalásán túl azért elsősorban bizonyos technikai műveletek elsajátítására van néhány órában.Ha ezek korábban beléívódtak volna, akkor rutinból jól csinálja a többség.
Az 1) kapcsán előjön az algoritmizálás - középiskolás szinten.
A 2) kapcsán pedig az, hogy elegendő-e - kis túlzással - csak történelem órán tanítani ezt a folyamatot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HP 13"FullHD IPS,i5 8265u(8x3,9Ghz)Villágító billentyűzet,8GB Ram,256-512SSD,jó akku,Szép állapot
- Újszerű Asus,játékra is,17,3"FullHD,i7 8550(8X4Ghz)GT920mx 2/4GB DDR5 VGA16GB RAM,SSD+HDD,
- Elado szamitogep (gephaz nelkul)
- Corsair K100 RGB INGYEN FOXPOST
- Ryzen 7 5800X / RX 7700 XT Nitro+ / B550M / 16GB vagy 32GB RAM / 256GB M.2 + 1TB M.2 SSD / 750W
- LG 32GQ850-B - 32" NANO IPS ATW / 2560x1440 / 260Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U727 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest