- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Házimozi belépő szinten
- Home server / házi szerver építése
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
na meg az egyetemi kihalásos rendszerű tekintélyosztás... aki régebben ott van és hosszabb pályája során voltak eredményei, az a vezér. Hogy az utolsó éveiben már csak vegetál, meg ökörségeket csinál, nem számít, az számít, hogy 30 éve ő volt az ász. és nem tudsz vele mit kezdeni.
egy ilyen miatt láttam őrjöngeni hr-eseket msc-n, agrárgazdaságtan óra után...
szerintem azt kellene csinálni, hogy minél régebbi egy eredmény, annál kevésbé számít, így nem lehetne 40 évig megélni egy jó cikkből. Ami 5-8 évnél régebbi, az feles, ami meg 12-15-nél is, az meg nullás.
-
bambano
titán
eddig mintegy 15 alkalommal tárgyaltuk ki a példákat itt...
Ha így tanultad a Marshall keresztet és ez neked nem okozott semmi problémát, akkor matekból megbuktál.vagy itt van a holtteher költség magyarázata, amiben nyomokban felfedezhető a korrektség, a végeredmény mégis zagyvaság.
szerk: ja, én közgázon tanultam, amit akkor hol Budapesti közgazdaságtudományi és államigazgatási egyetemnek, hol Corvinusnak hívták. Maradjunk abban, hogy a Marx Károlyon
-
bambano
titán
ez természetesen marhaság, ha súlyos tárgyi tévedéseket tartalmazó tananyagot valaki nem tudja megtanulni, az max. annyit jelent, hogy matekból nem nulla.
Sok embernek, köztük nekem is, problémát okoz egy vizsgán feltett kérdésre marhaságot válaszolni, csak mert azt várja el a tanerő.
-
bambano
titán
válasz
Victoryus #414 üzenetére
annyira szeretem az ilyen "Az a legjobb, hogy olyanok kommentelnek, akiknek közük nincs az oktatáshoz, meg az egészhez" tipusú beszólásokat, ismersz mindenkit személyesen? vagy csak mert nem egyezik a véleménye a tieddel, akkor már közük sincs semmihez és negatív skatulyába kell rakni őket?
etika meg filozófia órán lehet, megtanítják, hogy az általánosítások gyakran tévesek és károsak...
A szakdogája meg azért esik szét, mert wordot használ, nem latexet.
-
bambano
titán
válasz
Jeanne d'Arc #366 üzenetére
olyan qrva nagy dolog lenne helyesen használni a helyhatározói ragokat?
-
bambano
titán
-
bambano
titán
Bementem a gyerekem szobájába, leemeltem a polcáról azt a könyvet, amiből nemrég leérettségizett előrehozott emelt szinten, és beírtam az adatait. Ha ez elmélet... vidék, nem pesti elitgimi.
"valahol tök mindegy, hogy azért nincs, mert nincs, nem elérhető, drága": nem, nagyon nem mindegy, mert ha nincs, akkor nincs, hiába erőlködsz. ha meg csak pénzügyi bajok miatt nem elérhető, azt sokkal egyszerűbb gyógyítani, mintha egyáltalán nincs.
-
-
bambano
titán
válasz
hoffman_ #316 üzenetére
Ezt írta: "Aki nem tud osszerakni egy epkezlab prezentaciot, annak valoszinuleg gondjai lesznek a technikai dokumentaciok irasaval is." ez szó szerinti értelmezésben igaz. A gond az, hogy van benne egy hátsó gondolat, miszerint mindenki technikai dokumentációkat fog írni.
Szerintem hagyni kellene már a pokolba ezeket az általánosításokat, az emberek elsöprő többsége nemhogy nem fog írni technikai dokumentációkat, olvasni sem fogja azokat, megérteni meg pláne nem. Dettó c programozás.
A valós életben várhatóan reálisan felmerülő igényekre kellene felkészíteni a közoktatásban a gyerekeket. Ennek lehet része valamiféle lightos prezentációs képesség, de hogy technikai doksi írás és c programozás nem, az biztos.
"Egy prezentáció megírása és a tej visszarakása közötti párhuzam konvergál a zéróhoz": igaz, és ennek az az oka, hogy tejet rakni (=árufeltöltő, meg segíthetekjános@mekkdönci) sokkal nagyobb valószínűséggel lesz a diákból, mint techwriter meg programozó. Tehát azért irreleváns, amit én írtam, mert én az élet valós igényeit fogalmaztam meg, míg itt többen egy idealizált, elképzelt oktatás dolgairól beszélnek. Elég szörnyű, hogy a két dolog irreleváns.
-
bambano
titán
te most mit is akartál mondani? nem tudom az ellentmondásokat kiszedni a hsz-edből.
Mert rajtam számonkéred, hogy hogyan tanítsák meg 1 órában c-ben programozni a diákot, utána meg kijelented, hogy nem lesz minden általános- és középiskolásból programozó. Ha nem lesz belőle programozó, minek fárasszák c programozással?
és igen, egyikre sincs szükségem. nekem nem szinte mindig stimmelő bankszámla, hanem mindig stimmelő bankszámla kell és így tovább.
-
bambano
titán
azt a bújtatott. általam hamisnak gondolt állítást vélem kiolvasni soraidból, hogy akár a mostani, akár az eljövendő alaptanterv szerinti programozásba belekontárkodás kategóriás oktatással valódi programozói tudást szereznek a diákok. busted.
én egyenlőséget teszek a következők közé:
- időnként működő abs
- gyakran nem lezuhanó repülő
- célját többször pontosan elérő rakéta
- az esetek zömében passzoló adóbevallás
- szinte mindig stimmelő bankszámla
és a valamit tudó programozó.Nekem egyikre sincs szükségem. És eközött, hogy középiskolában cs helyett némi pascalt tanult diák, meg Knuth között azért még vannak fokozatok, pl. egy tisztességes egyetemi képzést tisztességes hozzáállással elvégzett programozó. Rájuk lehet bízni a három soros scriptedet.
-
bambano
titán
hogy a micsodát? "raadasul a szakkozepiskolai minimalkepzes elvegzoi tipikusan nem ilyen projektekben fogjak hasznositani a programozoi tudasukat,": a szakközepes (de a gimis is) minimálképzésben nem szereznek programozói tudást. azt tehát sem jávában vagy c#-ban nem fogják hasznosítani, c-ben sem, természetszerűleg, mert nincs.
átlag ember perlt fog turkálni, te ma egyre jobb vagy
az ipar még mindig c-ben programozza a mikrovezérlőit, nem vett át ott semmi semmit. ha meg tényleg az a cél, hogy valamit tudjon az ember programozni, akkor hozzá se fogjanak. valamit tudó programozókra nincs szükség, felesleges túloktatása a nem programozónak készülő diákoknak.
-
bambano
titán
"2. C-t mara alig hasznalnak valahol, gyakorlati jelentosege csekely.": rotfl ezt nem gondolod komolyan... menedzselt kódok vm-je miben van? linux kernel miben van? átlag linux disztró zöme miben van? android magja miben van?
gyakorlatilag a settopboxok, netmegosztó routerek, médiadobozok, nasok, telefonok, stb. mind c-ben van. alig használnak valahol, rotfl.
-
bambano
titán
Ő a tanár, ő az alfahím a teremben óra alatt. Következésképp neki nincs szüksége arra, hogy csúnyán beszéljen vagy hisztériázzon. Sok egyéb, legális eszköz van a kezében a rend megteremtésére. Valakit, ha már nincs más megoldás, úgy is ki lehet küldeni a teremből, hogy az ne legyen korhatáros. Az erőszak a gyengék végső menedéke. lehet találgatni, ki mondta ezt. És persze ott van az az "apróság", hogy rajta kívül mindegyik tanárnak sikerül a dolgokat megoldani civilizáltan?
"Az egyáltalán nincs a videókban, hogy az első órán elmondja, hogy nem tűri el, hogy rajta kívül más is beszél a teremben": de ezt el lehet úgy is mondani, hogy anális vegzálást ígér minden pusmogónak meg úgy is, hogy a többi tanuló érdekében kéri, hogy ne beszéljenek.
"első órán üzeni a 75% nem jelenlevőnek, hogy ha nem járnak be akkor a vizsgára se jöjjenek el, mert úgyse fognak átmenni.": három hiányzás engedélyezett az egyetemen, átlagosan 14 oktatási hétből. Tehát az, hogy az első órán nincs ott valaki, nem oszt nem szoroz. pláne úgy, hogy a személyes tapasztalatom szerint az egyetemi adminisztráció nincs mindig a helyzet magaslatán, tehát a diák akár önhibáján kívül is képtelen lehet megjelenni az első órán. Engedd meg nekem, hogy ezt úgy általánosítsam, hogy feltételezem, a bme-n is lehetnek adminisztrációs nyűgök. Most tekintsünk el attól, hogy ha egy tanárnak vizsgán a hiányzással kell foglalkoznia, az már régen rossz. Egy igazi jó tanárnak az számít vizsgán, hogy tudod-e a válaszokat és ha mindenáron magas jelenlétet akar az előadásokon, akkor ott olyan plusz dolgokat mond, hogy vizsgán megbukjon, aki nem volt jelen és ezért nem tudja. De nem azért buktat, mert nem volt jelen, hanem azért, mert hiányos lesz a tudás.
"Tehát a játékszabályok le vannak fektetve, egyesek mégsem képesek ezt a kettőt felfogni (aminek szerintem alapnak kéne lennie, nem kimondott szabálynak).": az is lefektetett játékszabály, hogy a tanár nem hisztérikus. szerintem alapnak kellene lennie, nem kimondott szabálynak.
"Ez a két dolog, amit nagy pofátlanságnak tart orosz, és nem tolerál": ezt sem nem vitatom, sem nem bírálom. A teljesítmény minősítése a tanár joga, feltéve, hogy belefér az egyetemi tanulmányi és vizsgaszabályzatba.
"akkor elborul Orosz agya és cifrán elzavarja szegény hallgatót, a többiek pedig szórakoznak." fentiek miatt akkor ebben az esetben Orosz vagy hisztérika, vagy színészkedik, hogy a többiek jól szórakozzanak. Viszont felmerül a kérdés, ha a tanárnak joga van a diákok szórakoztatására eltérni a tananyagtól, akkor a diáknak nincs?
"Nekem az jött le, hogy manapság az egyetemen azt kell tolerálnia egy tanárnak, ami alsó tagozatban már alap kéne, hogy legyen, de ha nem tolerálja, akkor ő a hibás, őrült, állat.": oké, nincs azzal semmi gond, hogy te sem tudsz disztingválni, van ez így, még a tanárok között is, mit láthattuk.
-
bambano
titán
egy tanár semmilyen körülmények között nem veszítheti el a hidegvérét és nem beszélhet ilyen csúnyán a hallgatók előtt. ha ez megtörténik, akkor elveszíti a csatát a hallgatók fegyelmezéséért. egy ilyen tanárból egy ügyesebb hallgató fél perc alatt bohócot, dühöngő őrültet és lejáratott senkit csinál egyszerre.
-
bambano
titán
válasz
#06658560 #224 üzenetére
úgy érted, egy olyan "belső" piac, ahol védővámot vetettek ki, amikor mezőgazdasági termékeket, magyarul élelmiszeripari alapanyagokat vittél be, és vámot vetett ki, amikor készterméket hoztál ki? ez nem belső piac, ez gyarmat. A monarchia piaca korántsem volt nyílt, úgyhogy abból mi nem profitáltunk, bezzeg az osztrákok.
szóval én nem mondom, hogy a mostani helyzet csak a régi dolgok miatt alakult így, de hogy nem egyenlő pályákon egyenlő esélyekkel indult mindenki, az biztos. És persze mi is hibásak vagyunk bizonyos részben a saját nyomorunkért, mert pl. nem kellett volna második jobbágyságot csinálni. Az az ország, amelyik fejlettebben, gazdagabban ment bele a nagy világméretű balhékba, az hamarabb ki is heverte azokat, így a lemaradásunk mindig csak nő.
-
-
bambano
titán
mindenki döntse el maga, hogy a hozzászólásaimba eredetileg benne nem levő dolgok belemagyarázását és ezek alapján konzekvenciák levonását tekintsem-e sértésnek vagy sem. meg azt is, hogy ha jól láthatóan nem olvasod el, amit írtam, de válaszolsz rá, az sértés-e vagy sem.
engem nem izgat, ilyenekkel nem lehet megsérteni, 20 éve edződöm internetes fórumokon.
"Te viszont folyamatosan ezt teszed. Vita csak olyan felek között alakulhat ki, akik kölcsönösen tisztelik egymást.": vita csak olyanok között alakulhat ki, akik elolvassák azt, amit a másik írt. ez az első számú szabály.
-
bambano
titán
"Mindenkinek jár szabadság? Igen, tehát nincs kivételes előny.": meg is kapja mindenki? nem, tehát aki megkapja, előnyben van. teljesen mindegy, hogy úgy jön ki az előny, hogy valaki a törvény szerint kapja, a másiknál meg törvénysértés van, vagy úgy, hogy valaki törvényen felül is kap, a másik meg csak törvényi szinten.
jajj, ez neked bonyolult mondat lesz.
"Amúgy ha nincs oktatás, akkor ki fogja a felnövő nemzedéknek megtanítani az öltönyvarrást, a földtúrást, stb.": földtúrást működő gazdaságokban tanítanak, varrást meg üzemekben.
-
bambano
titán
"Tehát a pedagógusok a hibásak azért, mert a munka törvénykönyvében lévő kötelezöen kiadandó szabadságot máshol nem adják ki.
Értem.": nem értesz te semmit. A tény, hogy máshol nem adják ki a szabadságot, attól, hogy ezért nem a tanár hibás, még tény marad. A tény, hogy szabadság tekintetében kedvezményezettek a tanárok, attól még tény marad, hogy pont a tanárnak nincs erre ráhatása.és a tény, hogy a felnőttek, tehát a tanárok között is sok a funkcionális analfabéta, bizonyításra került általad. vagy nem a szövegértéssel van problémád, pusztán csak frusztrált vagy?
Ez a ki fogja tanítani duma meg már a kádár korszakban is poros volt, mert én is kérdezhetném, hogy mit fogsz enni, ha a paraszt nem túrja a földet meg nem lapátol tehén fekáliát, mit fogsz hordani, ha a haverok nem varrnak öltönyt neked, hogy nem fogsz megfagyni, ha a haverok nem csinálnak neked meleget, stb. stb. stb.
És persze mi a búbánatos franccal fogsz marhaságokat flamelni az itcafe-ra, ha én nem csinálok neked internetet
szóval ezt hagyjuk, mert értelme egy szál se.
-
bambano
titán
tehát kiválóan bebizonyítottad az állításomat, miszerint a tanár úgy osztja be az idejét, ahogy akarja. 8-tól, legyen 7:30, 13-ig fix a munkája, utána van még pár órányi melója, amit akkor és úgy végez el, ahogy neki jobb. ezzel szemben az átlag melós 8-tól este 6-ig, néha 8-ig ugyanott ül és csinálja a robotot. miközben szabadságra nem mehet el, beteg se nagyon legyen.
Én nem hiszem, hogy 22 óra tanítás az összes munkája, de továbbra sem győzött meg senki arról, hogy a tanári időbeosztás szigorú.
-
bambano
titán
tanárról volt szó, általában, nem számtech tanárról. olyat pedig még nem láttam, hogy a magyar tanárt hívják, mert lassú a pc. a gimis tanárok zöme pedig nincs bent a gimiben délután, tehát választhat, hogy dolgozatot javít (választhat, hogy hol) vagy bankba megy meg ilyenek.
-
bambano
titán
átlag magyar dolgozónak kb. egy nap szabi sem jut, nem még másfél hónap... átlag magyarnak nincs lehetősége beosztani a munkaidejét, mert az kötött... átlag magyar nem tud korrepetálni.
szóval a tanárok kedvezményezett helyzetben vannak, hiába próbálják az ellenkezőjét állítani.
ui: voltam tanár. -
bambano
titán
válasz
Penész Gomba #99 üzenetére
2011. évi CXC. törvény 11. bek. 1. par:
"11. § (1) A gimnázium négy, hat vagy nyolc - nyelvi előkészítő évfolyam esetében öt, hét vagy kilenc - évfolyammal működő nevelési-oktatási intézmény, ahol általános műveltséget megalapozó, valamint érettségi vizsgára és felsőfokú iskolai tanulmányok megkezdésére felkészítő nevelés-oktatás folyik."A nyelvi előkészítőben viszont nem tanítanak semmi komoly matekot. 13 napos újoncként ne tegyél elhamarkodott kijelentéseket.
-
bambano
titán
bizonyítást tanulni???? jesszus. ha megértetted az anyagot, összefüggéseiben is, akkor az adott tétel bizonyítása magolás nélkül rögzül. ha magolni kell a bizonyítást, nem tudod se a tételt, se az anyagot.
más hsz-ekben firtattátok, hogy minek matek, valóságtól elrugaszkodott, stb. megkérdezném: az a sok hülye sportoló, akik az olimpián nyertek, azok minek futkároznak 4 évig, mint a mérgezett egér? nem elég az olimpián lefutni a 100 métert vagy a két kört?
-
bambano
titán
válasz
Penész Gomba #36 üzenetére
több hsz-re:
"elmondanád mire megy a gyerek az életben azzal amit ma matekon erőszakolnak rá" "Valahogy hányingerem lett 5 év alatt a gimiben": pl. tudják, hogy a gimi 4 éves.
"jóval több órám volt szakközépbe": aaaargh... neked nem kellene oktatásról nyilatkozni, mivel láthatóan sokat hiányoztál.
egyik hsz szerint programozni otthon fogsz megtanulni, másik hsz szerint nem lehet az egyetemi progot megtanulni... lol
azt szűrtem le a hozzászólások nagyobb részéből, hogy a legtöbb embernek az iskola csak egy akadály, lassító tényező a felkelés és a cs-zés között...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Fotók, videók mobillal
- Le Mans Ultimate
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xbox Series X|S
- Battlefield 4
- További aktív témák...
- AKCIÓ! MSI B550 R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest