Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz hoffman_ #316 üzenetére

    Ezt írta: "Aki nem tud osszerakni egy epkezlab prezentaciot, annak valoszinuleg gondjai lesznek a technikai dokumentaciok irasaval is." ez szó szerinti értelmezésben igaz. A gond az, hogy van benne egy hátsó gondolat, miszerint mindenki technikai dokumentációkat fog írni.

    Szerintem hagyni kellene már a pokolba ezeket az általánosításokat, az emberek elsöprő többsége nemhogy nem fog írni technikai dokumentációkat, olvasni sem fogja azokat, megérteni meg pláne nem. Dettó c programozás.

    A valós életben várhatóan reálisan felmerülő igényekre kellene felkészíteni a közoktatásban a gyerekeket. Ennek lehet része valamiféle lightos prezentációs képesség, de hogy technikai doksi írás és c programozás nem, az biztos.

    "Egy prezentáció megírása és a tej visszarakása közötti párhuzam konvergál a zéróhoz": igaz, és ennek az az oka, hogy tejet rakni (=árufeltöltő, meg segíthetekjános@mekkdönci) sokkal nagyobb valószínűséggel lesz a diákból, mint techwriter meg programozó. Tehát azért irreleváns, amit én írtam, mert én az élet valós igényeit fogalmaztam meg, míg itt többen egy idealizált, elképzelt oktatás dolgairól beszélnek. Elég szörnyű, hogy a két dolog irreleváns.

  • tzsiga

    csendes tag

    válasz hoffman_ #296 üzenetére

    " Meg van határozva keményen, 5 dia, világos háttér, olvasható betűméret és szín, képek, de nem túl sok, szöveg több, de nem túl sok, végén forrásmegjelölés. Ennyi. Még a cím formája is gyakorlatilag ki van adva.

    Ehhez képest az elmúlt két évből mutatott diák 80%-a nem teljesítette ezt, és ennek a 80%-nak több mint a fele egy igénytelen trágya volt."

    (A korábban általam megfogalmazott arányok gimnázium 9. évfolyamára vonatkoztak.)

    Sajnos ez mást is jelez. (Amellett, hogy lehet, hogy tesz az egészre.)

    1. szabálykövetésre alkalmatlan. Ilyenen simán bukhat egy állást vagy a cég egy pályázatot. (Láttam már, hogy egy +50 milliós tendert bukott valaki, mert az összesítő lapon nem végzett el egy szorzást.)

    2.
    (nem verték a fejébe a készítés folyamatát, mert a forrást még az anyaggyűjtéskor keressük és rögzítjük, így nem marad el a végén)
    (nem mutatták meg, hogy mitől működik egy prezentáció, és az elkövetett hibák mit eredményeznek)
    Nem várták el középiskolában - informatika órán kívül - az alkalmazást, mert az infóóra az előbbiek megtárgyalásán túl azért elsősorban bizonyos technikai műveletek elsajátítására van néhány órában.

    Ha ezek korábban beléívódtak volna, akkor rutinból jól csinálja a többség.

    Az 1) kapcsán előjön az algoritmizálás - középiskolás szinten.
    A 2) kapcsán pedig az, hogy elegendő-e - kis túlzással - csak történelem órán tanítani ezt a folyamatot.

  • moha21

    veterán

    válasz hoffman_ #293 üzenetére

    " Igen, pedig egy 486-os gép volt itthon Win 3.1-el később 97-el, 14 éves koromig. "

    Neked volt 97-es windows-od ? :C Nálunk csak 95 + 98 volt xd.

  • tzsiga

    csendes tag

    válasz hoffman_ #293 üzenetére

    "Egy ppt-t a hülye is el tud készíteni..."

    Olyan is lesz. :)
    Úgy látszik eddig kevés hülyével találkoztam, mert évi 60 diákból 60 mondja, hogy tud ppt-t készíteni, mégis 3-4 csupán aki nem olvashatatlan eredményt állít elő. (méret vagy színproblémák miatt) A források megadásáról ne is beszéljünk, ami a felhasznált kép- és tényanyag szempontjából nem mindegy. Ez is hozzátartozik a ppt-hez, pontosabban előadás/bemutató készítéshez.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés