- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- HDMI topic
- OLED monitor topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Van már valami fejlemény az ügyben? Vagy megint hiába tiltakozik a nép?
-
akaido
addikt
válasz
AkosAkos #465 üzenetére
Most hatodikban az idei tanévben (9 hónap alatt) 18 infó órám van, 7. és 8-ban 36 db óra, ami úgysem valósul meg majd, hiszen el-elmarad 1-1 óra fogászat, oltás, kirándulás, mozi, színház, hallásvizsgálat, Challange Day stb...miatt. De ha nem teljesíted darabra a tanmenetben leírtakat, akkor vacakul végezted a dolgod...
-
AkosAkos
aktív tag
Őőőő nekem most van annyi órám,mint amennyi a tiltakozók szerint már irtózatosan kevés lenne....
-
Nekem inkább a router és vifi bajokkal jönnek, meg a "miért nem megy a windózom". Meg olyan dolgokkal, hogy azt se tudom, mi az, de én értek hozzá.
Aki Linuxot használ, az általában képes olvasni, vagy problémákat megoldani, vagy ha nem, akkor egyszer be van neki lőve, és nem esik szét magától. (Meg nem írja ki, hogy szoftverkalózkodás áldozata lettél
)
Másik eset, amikor a "ezzel ebből abba ezt kéne csinálni de ne kerüljön semmibe, ja meg még azt is".
Különben én is TP-Linket szoktam javasolni, routerileg nincs velük baj. Legalábbis nekem még nem volt. (SMC-vel mondjuk annál több.)
De a pofátlanság/lustaság igaz. (Miért vaze, szerinted nekem nincs dógom?)
-
vOrOn
tag
Max a nagyobb felhasználói tábor miatt alakulhatott ki ez a nézet.
Azt vettem észre hogy valójában a gond szimpla (pofátlan|tudatlan|lusta|görbekezű|turbógenya) elhasználó létből fakad.
Ennek a típusnak nagyobb részben tökmindegy mi alatt nem tud önállóan dolgozni, max elállítani (de azt meglepően nagyon, találékonyan és hatékonyan) valamit, nem bír esetleg értelmezni, na meg megjegyezni akár anyanyelvén írottat vagy hogy minek a szerelésével, beállításával zaklasson másokat.Mint dolgozónak nincs semmi kedvem és késztetésem bárminemű keresőkben kutakodni hogy a gonosz Lotus Notes vagy húdekasza JDE elcseszett keveréknyelvű hibaüzenetei mikor kinek is mit is jelentenek és vajon melyik oldalról mely oldalra szólóan jelentkeznek.
Amióta dolgozok - legkevesebb gondot az OS okoz(ott). Mindegy hogy cspuksz vagy win."Otthoni" környezetben pedig többet "biztatnak" tévédobozszputnyikcsatorna vagy minél olcsóbb (kábé ezért is naon "szeressük" tépett linket és az eszközt "rásózó bó'tosokat" mint a szart) "rúter", "vifi" beállításával.
-
-
-
-
Nem csak iskolában
Mindenhol jönnek, hogy segíts, mert te értesz hozzá...
De néha cégektől is...Na persze ingyen... ezzel baj nincs, de amikor már a huszonötödik jön...
Néha el szoktam gondolkodni, hogy egyesek nem ismernek más embereket?Meg nem tudják használni a Google-t :S
-
akaido
addikt
Értettem ám mit szeretnél.
Lassan-lassan leépítem én is a szünetben is infós segítség után áhítozó -"követelőző" kollégákat, és megértik ennyi plusz terhet -a tanítás és a "rendszergizdaság" mellett- amit már korábban is említettem, nem tudok vállalni.
Gondolom a többi iskolai infó tanerő -"tangyenge" (kinek melyik) is hasonló cipőben gyalog-galoppozik... -
-
HThomas
őstag
Én egyetemen (VIK infó) azt vettem észre, hogy van egy réteg, akik motiváltak, okosak, érdekli őket, szívesen csinálják. Nekik nincs semmi bajuk, kihasználják az egyetem adta lehetőségeket, miközben magukban anyáznak a szívatásokon és a hülyeségeken. Van egy másik réteg, akiket annyira nem érdekel az egész, vagy rosszabb képességűek, esetleg a gyengébb középsuli miatt hátrányból indulnak, és ezt nem tudják ledolgozni. Általában ők a hangosabbak, és mindenért az egyetemet és a tanárokat szidják (sokszor jogosan). Sokuk egyáltalán nem is odavaló, csak valahogy bekerült és bennragadt a rendszerben. De persze ez a két véglet.
A másik oldalon a legnagyobb baj a kétlépcsős képzés miatti káosz, az adminisztratív bénázások, a sokszor idejétmúlt tananyag, a néha túl hangsúlyos elméleti matek (amikor a mérnököket összekeverik a matematikusokkal), az előadni képtelen előadók (monoton diafelolvasás a sötétben), irreális követelmények és így tovább. De nyilván egy csomó minden meg tök jól működik, csak sokszor nehéz ezeket észrevenni.
-
-
HThomas
őstag
Leírom én is nálunk mi volt a helyzet... Pesti hat osztályos gimnázium, informatika tagozat, jól felszerelt gépterem, internetre kötött, normális gépekkel, 8-9 évvel ezelőtt. Az informatikatanár egy idősebb férfi volt, a szakmai hozzáértésével - amennyire utólag meg tudom ítélni, - nem volt semmi baj, és tanítani is tudott.
Az osztállyal már annál több baj volt. Informatika tagozat ellenére az egyik része leszarta az informatikát, a másik része sík hülye volt hozzá (és bármilyen reál tárgyhoz), a harmadik részére mindkettő igaz volt egyszerre. Ezenkívül volt néhány ember, köztük én is, akit érdekelt a dolog és értettünk is hozzá valamennyire.
Az informatika oktatással nem is volt semmi baj, amíg nem jött a programozás rész (Turbo Pascal). Egy darabig itt is minden rendben volt, ugyan senki nem értett semmit, és nem is igazán akarta megérteni, csak csendben meghúzta magát, miközben lassan haladtunk az anyaggal. Aztán félévkor kibújt a szög a zsákból, az ismétlődolgozatok során kiderült, hogy szinte az egész osztály nem tud semmit. Rögtön kitört a balhé a szülők és a tanár között, hogy mennyire rossz az informatika oktatás. A végeredmény az lett, hogy újrakezdtük a tananyagot az elejéről. Persze ez sem működött, mert a diákok továbbra sem kezdtek el tanulni, pedig akkor már tényleg nagyon szájbarágós volt. Az utolsó évben már feladták a programozást, helyette Office oktatás volt, azzal nagyjából megbirkózott mindenki.
Nagyon sajnáltam a dolgot, és szegény tanárt is, de egyszerűen ebből a gyerekanyagból nem lehetett többet kihozni. Ne felejtsük el, informatika tagozatról volt szó! Szerencsére engem nem érintett annyira rosszul, mert mi Pascal helyett már akkor is C++-ban írtunk windowsos stratégiai játékot, de azért akkor is elég bosszantó volt.
-
jr1994
addikt
nem olvastam végig a korábbi hsz-eket.
Az infó oktatás nálunk (is) alapból szánalom volt, éveken keresztül az office csomag használata. Amit megtanultam azt egy év alatt le lehetne adni...
Az egyetlen tényleg hasznos dolog így visszagondolva az a kevés turbo pascal volt, így legalább nem teljesen ismeretlen nekem a programozás elsőéves egyetemistaként...
-
Ed3r_X_
nagyúr
Erre csak annyit mondok hogy itt PH!-n többet tanultam ezidáig mint bármelyik infó órámon.
De komolyan, infón hardverismeret szinte semmi, érettségimet is infóból ilyen Word Excell stb-ből tettem. Ezt adták, itt nagyon tudás nincsen.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
auth.gabor #442 üzenetére
Hmm, ehhez a 130-hoz még hozzájönnek az idióta osztályok. Régi 508-as szép idők, mikor netbeans vagy mi alatt programoztunk és repült, repült, majd pedig csattant a banán a monitoron...
De a tanár úr nyugodt maradt.
(scorched earth klónt programoztunk, persze nem értünk a végére) -
auth.gabor
tag
válasz
berbatov2 #421 üzenetére
"Megnyugtatlak 2012-es helyzet sem jobb. Ennyiert ne is varjon senki tobbet a tanaroktol, nagyon roviden."
Tudom... 2007 óta bruttó 130e az F3 kategória, amiben voltam... és azóta az infláció is dolgozott, illetve az adórendszer is hátrányosan érintette ezt a jövedelmi szintet.
Már 2007-ben is csak azon kollégák maradtak a pályán, akiknek a megélhetése nem a tanári fizetéstől függött, mert hosszú távon ennyi fizetésért az ember nem marad tanítani.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Mi megpróbáltuk elmozdítani egyik tanárunkat, aki azzal kezdte az első órát, idézem: "én nem tudok tanítani". Később mikor már eléggé elegünk lett belőle, az egész szak aláírta a kérvényt, hogy valaki más tartson elektronika oktatást. Azt a választ kaptuk, hogy ők is tudják milyen a tanár úr, de nincs más, aki leadhatná az anyagot... (amúgy rettentő okos és tapasztalt a figura, csak személyesen kell zaklatni a kérdésekkel, mert órán mesél mindenféléről)
A ZH utáni reklamációval viszont vannak jó tapasztalataink, pár esetben előfordult, hogy olyankor végre elolvasták a lapra leírtakat, nem csak rutinból rápislantottak és odafirkantottak valamit.
BTW. nem is értem azokat a tanárokat, akiknél ZH-n litániát kellett írni, annyi kérdést kaptunk, hogy közepes tudással is kijött 4 oldal a válaszokra, és voltunk bent 120-150 -en. Egyszer megkérdeztük a tanárukat, hogy miként javít ennyi anyagot, azt mondta, címszavakat keres a szövegben...
-
HR-esek meg is érdemlik
Különben meg is lepődtem, amikor ilyen 35 éves csóka lett az egyik volt szakomon a tanszékvezető. Mondjuk az is infó tanszéket vezet, és matematikus -> gondolom azóta is analízis oktatás folyik az infón...@Tikakukac : Sok esetben összetéveszthető a rendes követelményszint a szívatással.
űSzívatást én úgy vettem, amikor fölösleges dologból buktattak, követelményszint meg az, amikor szakhoz kapcsolódó dolgot rendesen meg kell tanulni.
Persze mindig akadt pár lazacsávó, aki nem tudom, miért volt ott, de nem tanult, és nekik minden szopatás volt, amire tanulni kellett.
Mondjuk a tartós 92% bukás azért jelent valamit -
Tikakukac
titán
ZH után ha odamentél, max megkaptad mekkora hülye vagy, fogadóóra meg haha, legtöbbször meg sem jelent. Email luxus, sohasem válaszolt senkinek. És igen, a tanszéken ez rendben van/volt sok-sok éven keresztül.
Nos most épp megy egy másik dolog, új tanár, új zh, 92%-os bukás. Szerinte rendben van és azért lett ilyen a zh. mert nem szeret sokat javítani
Az eddigi 40%-os buktához képest elég kemény. Akik átmentek pedig 2/3 részükben 2. alkalommal veszik fel a tárgyat.
No, ennyit erről.
-
akaido
addikt
Ez már szent igaz, de (és sajna ott van bökkenőként a de) hogy, nálunk az ált. iskolában én bűvölöm ezt a részt is, mert "értek" hozzá - legalábbis értenem kell- úgy mint, hogy "kedvem van" lemenni a boltba- legalábbis a feleségem szerint- na ez is így műxik...
Rendszergizdára nincs pénz sok ált. iskolában... -
azbest
félisten
"El kellett volna menni a tanszékvezetőhöz"
Többek közt ez lenne a HÖK feladata. Viszont ez szinte sehol sem működik. Pár éve még tudtam volna egy helyet, ahol valóban foglalkoztak a diákok érdekvédelmével és sokmindent elértek az oktatási visszásságokkal. Például egy hallgató semmit sem tud kezdeni azzal, hogyha egy tanszékhez tartozó tárgyaknál belső utasítás egy tanulmányi és vizsgaszabályzat joghézagot kihasználni és az alapján buktatni a hallgatók 2/3adát.
Konkrétan egy olyan számonkérést beiktatni, ami hivatalosan nem gyakorlat és nem vizsga, hanem "tudásfelmérő". A gyakorlati számonkérés esetén és a vizsgákon is van javítási lehetőség (előbbinél javító zh minimum pontért, utóbbinál 3 vizsgalehetőség), így a nem javítható tudásfelmérővel szórták ki az embereket. Gyakorlatilag egy átkeresztelt vizsgaidőszak előtti vizsga volt, amit teljesítve ajánlották meg a jegyet, amit az javíthatott, aki nem bukott meg.
A lényeg, hogy ezt az akkori HÖK többszöri nekifutás után rendbe tetette és azóta korrektül megy a vizsgázás ilyen szempontból. Sajnos a hököt itt is sikeresen szétbombázták önös és anyagi érdekekből, szenátusi szavazatok és örökös ehök elnökségi székért cserébe. Sikkasztás, zsarolás, nyomozás, pereskedés is volt terítéken a napilapokban. Mostanra csak dísz hök lett ezekből is, akik nem mernek ellentmondani a nagy vezérnek, aki centralizálta a pénzeket és a hatalmat.
Ettől függetlenül nemrég hallottam, hogy 10% azoknak az aránya, akik képesek normál időben elégezni nálunk a kézpést. Valószínűleg ez nem csak a diákok hibája, hanem az egyébként hardveresen kiváló felszerelés szoftveres szétbarmolása (órán és vizsgán működésképtelen virtualizált rendszerek) és az oktatás minőségének zuhanása által, 0 értékű gyakorlatokkal - ott is csak diák felolvasása megy rohamtempóban. Kötelező programok megszűntetése... Pedig ez az egyik egyetem az országból, akik egyáltalán bekerültek a top400 egyetem közé a világon
-
bambano
titán
na meg az egyetemi kihalásos rendszerű tekintélyosztás... aki régebben ott van és hosszabb pályája során voltak eredményei, az a vezér. Hogy az utolsó éveiben már csak vegetál, meg ökörségeket csinál, nem számít, az számít, hogy 30 éve ő volt az ász. és nem tudsz vele mit kezdeni.
egy ilyen miatt láttam őrjöngeni hr-eseket msc-n, agrárgazdaságtan óra után...
szerintem azt kellene csinálni, hogy minél régebbi egy eredmény, annál kevésbé számít, így nem lehetne 40 évig megélni egy jó cikkből. Ami 5-8 évnél régebbi, az feles, ami meg 12-15-nél is, az meg nullás.
-
És ha a tanszékvezető hagyta jóvá a marhaságot, vagy ő tanítja?
A másik jóság, amikor a tanszékvezető hozza a szakhoz tök nem kapcsolódó tantárgyait, és orrba-szájba telerakja velük a tantervet. Nincs benne tárgyi tévedés, csak köze nincs ahhoz, amit tanítani kellene...
-
MongolZ
addikt
válasz
Tikakukac #430 üzenetére
Akkor a tanár a hülye. El kellett volna menni a tanszékvezetőhöz. Nekünk is volt hasonló, az első alkalommal az után máris másképp állt hozzá a dologhoz. Továbbá lehetséges az is, hogy zh után bemész és reklamálsz. Ez nálam is többször előfordult, sőt: kellett. Ha rendesen felkészültem, sosem volt gáz. Nem kell pofátlannak lenni, hanem odamenni és megmondani, hogy Te mit és hogyan látsz. Legvégső esetben lehet alkalmazni a feljelentéssel való fenyegetést, amit - bár tudják, hogy üres fenyegetés, mert az biztos, hogy utána nem nagyon fogsz sulit elvégezni sehol, mert megoldják - azért komolyan vesznek, mert az az utolsó, ami hiányzik egy sulinak... egyszóval nem kell mujának lenni, de azért legyél diplomatikus. Viszont ez sem helyettesíti a tanulást.
Sajnos ezekkel a helyzetekkel nem nagyon tudsz mit csinálni, csak a saját rátermettségedre tudsz hagyatkozni. Persze ez marhára nem jó dolog, de sajnos ez van, ez minden sulinál így van. Megjegyzem, infó karon sokkal több volt a "hisztis" egyén, mint máshol...
Corvinus: Másik suliból én 1x kérdeztem dolgokat, ráadásul egy 1 évvel előttem járó, ugyanazon szakon végző sráctól, akkora barom válaszokat kaptam, hogy azután inkább én magam utánajártam a dolgoknak...
Egyébként erről az egészről az jut eszembe, amikor mi is írtunk még talán 3. félévben egy zh-t, 116 emberből 14 ment át, persze ment az átkozódás... Teljesen véltetlenül úgy alakult, hogy nekem lett a legtöbb pontom és megkérdezték: hogy sikerült? Hát, előtte lévő este átnéztem fél óra alatt, a zh alatt meg gondolkodtam... és ennyi az egész. Ezek után már csak az a kérdés, hogy akik átmentek, azoknak hogy sikerült?
-
bambano
titán
eddig mintegy 15 alkalommal tárgyaltuk ki a példákat itt...
Ha így tanultad a Marshall keresztet és ez neked nem okozott semmi problémát, akkor matekból megbuktál.vagy itt van a holtteher költség magyarázata, amiben nyomokban felfedezhető a korrektség, a végeredmény mégis zagyvaság.
szerk: ja, én közgázon tanultam, amit akkor hol Budapesti közgazdaságtudományi és államigazgatási egyetemnek, hol Corvinusnak hívták. Maradjunk abban, hogy a Marx Károlyon
-
Tikakukac
titán
Első körben azzal indított a tanár, hogy rühelli az infósokat, ezt hangoztatta rendszeresen is. A táblára felrajzolt több tonna integrálásból random megkérdezett dolgokra a triviális, maga hülye? és nem látja? válaszok érkeztek. Akkor gondolhatod, hogy mik mentek zh-ban és vizsgában. Ha nagyon kell, akkor előásom azt a lapot, amit uncsimék küldtek vissza vagy amit a Corvinuson csináltam haveromékkal. Mindkettő bőségesen tartalmazott kérdőjeleket. És akkor ezt megfejelendő van úgy 710 kérdéses elméleti rész, amiben olyan kérdések szerepelnek, hogy minimum nőgyógyász diploma kell a kibogarászásához, a helyes válaszhoz pedig lottó 5-ös.
Mellesleg a 2. legtöbbet bukott tárgy, tavaly valami 730k folyt be a tanszékhez a bukott kreditekből. Egy félévben. Tehát gondolom életre alkalmatlan az az ember, aki lerak minden kötelező tárgyat, amikkel végig kell szívni a féléveket, de valahogy nem képes megtanulni egy logikát mellőző, tanár kénye-kedve alapján összepakolt tárgyat. Értem. Véletlenül lett kipakolva az a tanár is idén.
-
bambano
titán
ez természetesen marhaság, ha súlyos tárgyi tévedéseket tartalmazó tananyagot valaki nem tudja megtanulni, az max. annyit jelent, hogy matekból nem nulla.
Sok embernek, köztük nekem is, problémát okoz egy vizsgán feltett kérdésre marhaságot válaszolni, csak mert azt várja el a tanerő.
-
-
-
-
berbatov2
senior tag
válasz
auth.gabor #419 üzenetére
Megnyugtatlak 2012-es helyzet sem jobb. Ennyiert ne is varjon senki tobbet a tanaroktol, nagyon roviden.
-
Én inkább arra tudok példákat, hogy inkább nem fizetnek, oldja meg a tanár ahogy tudja.
Mondom, mutyiszag van nekem ott a nyomtatószervízeléssel@bambano : Vagy PDF-et -> de a benyögés talált
@Victoryus : Ha infótanári végzettségem (is) van, csak nem tanítok, akkor beleszólhatok?
-
auth.gabor
tag
válasz
Tikakukac #169 üzenetére
"A gond az, hogy felsőfokú végzettség mellett nagyon sok olyan ember is taníthat, akiknek közelébe sem szabadna engedni tanulni vágyó embereket."
Igen... ennek viszont részben anyagi okai vannak, mutatnék egy képet a 2007-es fizetési papíromról:
[link]Ennyiért _jó_ informatika tanárt nem fogsz találni, a néhány elhivatott szakember pedig kevés ahhoz, hogy a szakma egészét színvonalasnak lehessen nevezni.
Én 2007-ben léptem le, az okokat leírtam annó:
[link] -
pulcsi
tag
De ha ért hozzá és kikönyörög egy 10 ezres nyomtatót amit nem akar telepíteni és a suli szól gyertek ki a kötelező szervizen kívül, mi kimegyünk 4 ezer. Na ha ilyenre szórnak pénzt még mindíg a sulik, ahelyett hogy megcsinálnák akkor hajrá . Boltoknak jó mert jön a lóvé, a suli csak fizessen minden kis vacak miatt. Nyelvről meg annyit hogy tesóm amíg nyelviskolában tanított állandóan leveleket fordítottak az igazgatónak. Apám, anyám tanárok voltak màr megbánták, de sok olyan dolgot kellett csinálniuk aminek nem volt köze a tanításhoz :-) Szerencsére anyám pályát váltott.
-
bambano
titán
válasz
Victoryus #414 üzenetére
annyira szeretem az ilyen "Az a legjobb, hogy olyanok kommentelnek, akiknek közük nincs az oktatáshoz, meg az egészhez" tipusú beszólásokat, ismersz mindenkit személyesen? vagy csak mert nem egyezik a véleménye a tieddel, akkor már közük sincs semmihez és negatív skatulyába kell rakni őket?
etika meg filozófia órán lehet, megtanítják, hogy az általánosítások gyakran tévesek és károsak...
A szakdogája meg azért esik szét, mert wordot használ, nem latexet.
-
Az a legjobb, hogy olyanok kommentelnek, akiknek közük nincs az oktatáshoz, meg az egészhez. Rögtön az első hozzászólás is ezt tükrözi. Nem árt, ha a főiskolára kerülő gólyák tudnak esetleg szöveget szerkeszteni, mert a szakdogánál majd kapkodják aztán a fejüket, hogy miért esik szét az egész darabokra mikor nyomtatni kéne, meg miért élnek önálló életet a képek stb. Annyi felesleges óra van, miért pont az infót kéne megnyirbálni? Minek minden nap testnevelés például? Mozogjon otthon aki akar, menjen edzésre, focizzon, vagy bármi. Minek etika, filozófia? A természetismeretet már elqurták, alig vannak órák, nem kéne az infót is. Ja, programozni meg nem a gimiben kell megtanulni... bár már alsóban is van logó, meg scracth jobb helyeken.
-
De ha nem ért hozzá... az gáz... mondjuk jó, megjavítania nem kell tudni, de feltelepíteni...
Illetve asszem az iskoláknak nincs pénze. (Bizonyos gyereklétszám fölött meg lehet rendszergazdát felvenni).
Persze lehet, hogy a helyi igazgatónak a magánbiznisze a dolog.
Annyi számtekóra meg nem szokott lenni, hogy ne érjen rá. -
pulcsi
tag
Ez igaz de ő kapta a gépéhez, nem a titkárság és még fizetett a suli kiszállást meg szervíz díjat mert ő nem tudja megcsinálni de ő tanít a hárdverrő. Értem én hogy nem kell mindenhez érteni, cd betesz telepít ha kéri usb bedug és kész, ha meg ez bonyolult egy tanárnak aki ezzel foglalkozik akkor baj van. A hálózat építéshez 50 gép között nem fontos érteni, de egy nyomtató telepítés.
-
-
pulcsi
tag
Amit tanítottak még kb 12 éve középiskolában aztán gazdinfóban azt el is felejthettem, amint mentem boltba dolgozni, de ott megtanultam a kiszállások szervizek alatt mit is kellett volna tanítani. És ez nem a tanárok hibája hanem a diáké meg egy csomó hüleség amit meg kell tanítani, azt pl akkor nem mondták el hogy kell hálózatot beállítani vagy mitomén. De a legjobb hogy iskolákhoz jártunk szervizelni mikor 2 számtek tanár is van sulinként de nem tudnak nyomtatót telepíteni, inkább fizet a suli. Mondjuk amilyen gépparkok vannak .
-
dabadab
titán
"pedagógia kurzusokon rendre előkerült, hogy az oktatásban a tanulók életkorának növekedtével, egyre kevésbé kell pedagógiai érzék"
Ez minden bizonnyal igy is van, de az teljesen biztos, hogy ez nem egy nullahoz konvergalo fuggveny. Nyilvanvalo, hogy barmilyen eletkorban hatalmas szerepe van a tanar pedagogia erzekenek meg kepessegeinek abban, hogy milyen hatekonyan tudja atadni a tudasat.
-
tzsiga
csendes tag
válasz
#06658560 #405 üzenetére
Egyetértünk. Azonban...
Lehet, hogy nehéz felfogni, de a nemrég közzétett kerettantervből idéztem, amely _mindenki_ számára kötelező, a fentebb írtak például _minden_ szakközépiskolában. Tehát tanítani kell az összes szakközépben, tanuljon ott akár majdani egészségügyi dolgozó, építőiparba vágyó, vagy könyvelőnek készülő diák. És amint írtam, kb. 1 tanóra van a beidézettekre.
Szakközépiskolában csak 9. évfolyamon lesz informatika, ez összesen legfeljebb 36 órában.
Aki nem olvasott utána (zárójelben az, amilyen ismeretet át kell adni, amilyen tudást fejleszteni):
----
Az informatikai eszközök használata - 2 óra
(Az összetett munkához szükséges eszközkészlet kiválasztása
Az összetett munkához szükséges eszközkészlet kiválasztási szempontjainak megismerése.
Az adatok biztonságos tárolása. Az informatikai környezet tudatos alakítása
Az adatok biztonságos tárolásának szoftveres és hardveres biztosítása.
Fájlok illetéktelenek által történő hozzáférésének megakadályozása.
Archiválás funkciójának megismerése.
A „felhőkben” tárolt adatok jellemzőinek, biztonsági kritériumainak megismerése.
Elektronikus aláírás létrehozásának megismerése.
Mágneses és chipes kártyák.
Pendrive adatvédelme.
Ujjlenyomat azonosítása.
Hardverkulcs.
Az egészséges munkakörnyezet megteremtése
Egészséges, ergonómiai szempontoknak megfelelő számítógépes munkakörnyezet kialakítása.)Alkalmazói ismeretek - 14 óra
(stílusok, tartalomjegyzék, körlevél, "multimédiás" dokumentum készítése, vektorgrafikus kép szerkesztése, "iskolai brosúra készítése kiadványszerkesztő programmal", beépített függvények, pénzügyi függvények használata táblázatkezelővel, hétköznapi életben és tantárgyi keretek között előforduló problémák megoldása táblázatkezelővel, statisztikai függvények és grafikus szemléltetés táblázatkezelővel, szűrés; térinformatikai alapismeretek)Problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel - 6 óra
(fentebb írtam 1 órányi részt belőle)Infokommunikáció - 3 óra
(A szükséges információ önálló meghatározása, megkeresése, a találatok szűkítése, kigyűjtése és felhasználása, A publikálás módszereinek megismerése, szabályai
Az elkészült dokumentumok publikálása internetes eszközökkel. Szövegek, képek, fotóalbumok, hang- és videoanyagok, weblapok publikálása az interneten, Kommunikációra képes eszközök összekapcsolási lehetőségeinek megismerése. Beszélgetős, kommunikációs program használata, A hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása a megismerési folyamatban)Az információs társadalom - 4 óra
(Az adatvédelmi alapfogalmakkal és az információhitelesség megőrzési technikáival való megismerkedés
Adatvédelmi fogalmak ismerete. Az információforrás hitelességének megítélése. Szerzői jogi alapfogalmak. Az infokommunikációs publikálási szabályok megismerése
A szerzői jog, szerzői alkotás. Az infokommunikációs publikálási szabályok megismerése.
A publikáció típusának megfelelő szabályok megbeszélése, értelmezése. Az információ és az informatika gazdaságra, környezetre, kultúrára, személyiségre, egészségre gyakorolt hatásának megismerése
Az informatikai fejlesztések társadalmi, gazdasági, környezeti, kulturális hatása.
Az informatikai eszközök használatának hatása a személyiségre és az egészségre.
Esettanulmányok, tapasztalatok megbeszélése, tanulságok megfogalmazása. Az e-szolgáltatások használatának célirányos megismerése, előnyeinek és veszélyeinek, biztonsági vonatkozásainak feltérképezése
Az elektronikus szolgáltatások hétköznapi életben betöltött szerepének felismerése.
Elektronikus szolgáltatások megismerése, kritikus használata, értékelése.
Az elektronikus szolgáltatások előnyeinek és veszélyeinek felismerése.
A megismert szolgáltatások jellemzése, összehasonlítása, különböző szempontok szerinti csoportosítása.
A fogyasztói viselkedést befolyásoló technikák felismerése a médiában
A médiában alkalmazott eszközök a fogyasztók befolyásolása érdekében.)Könyvtári informatika - 3 óra
(Könyvtártípusok, információs intézmények
A könyvtári rendszer, az egyéb közgyűjtemények és az internet egymást kiegészítő információs intézményrendszerének szerepének, lehetőségeinek megismerése.
Feladatnak megfelelő intézményválasztás.
A települési közkönyvtár önálló használata.
Könyvtárlátogatás: a közkönyvtáron túl (pl. felsőoktatási, Országos Széchényi Könyvtár) is.
Könyvtári szolgáltatások
A könyvtári információs rendszer szolgáltatásainak rendszerező, bővítő összefoglalása, aktív felhasználása a tanulásban. Például közös katalógusok, elektronikus könyvtárak, könyves közösségi portálok.
A könyvtárközi kölcsönzés funkciójának megértése.
Könyvtári szolgáltatások, adatbázisok önálló kiválasztása.
Ismeretlen könyvtári és közhasznú adatbázisok használati útmutató segítségével való önálló használata.
Az önművelés, tájékozottság, olvasottság mindennapi és tanulást támogató szerepének ismerete.
Rendszeres, a céloknak megfelelő könyvtár- és internethasználat.
Információkeresés
A szakmához köthető tudományterületek információkeresési stratégiáinak megismerése.
Önálló információszerzés katalógusokból, adatbázisokból, internetről és szakmai művekből.
A feladat szempontjából releváns információk kiválasztása.
Az iskolai tananyag elmélyítése és kibővítése önálló könyvtári kutatómunkával.
Dokumentumtípusok, kézikönyvek
A hiteles forrás ismérveinek ismerete.
A talált információk kritikus értékelése.
Időszaki kiadványok (napilapok, hetilapok, szakfolyóiratok) önálló használata.
Leendő szakmájának alapvető segédkönyvtípusainak ismerete, önálló használata. A más tantárgyak keretében tanultak összefoglalása, rendszerezése.
A tantárgyhoz kapcsolódó forrástípusok használtatása.
Forráskiválasztás
Komplex feladathoz való önálló forráskiválasztás a feladat céljának és a forrás információs értékének figyelembevételével.Bibliográfiai hivatkozás, forrásfelhasználás
Bibliográfiai hivatkozás önálló készítése folyóiratcikkekről.
Az interneten megjelent források hivatkozási technikájának megismerése, segítséggel való alkalmazása.
Hivatkozásjegyzék, irodalomjegyzék készítése.
Forráshasználaton alapuló munkákban való pontos hivatkozás.
Az információk feldolgozásának és az új szellemi termék létrehozásának gondolati és technikai műveleteinek alkotó és etikus alkalmazása.)Persze ez még nincs 36 óra, de a többi időben - a fentiek megtanításán túl - azt csinálhat a tanár, amit akar.
-
#06658560
törölt tag
Pontosan. Pláne, hogy gépészmérnöki vonalon tényleg bármi lehet az emberből csavartervezőtől atomerőmű tervezőig.
#404 tzsiga:
"Adott feladat megoldásához tartozó algoritmus megfogalmazása, megvalósítása számítógépen. Algoritmusok, algoritmuselemek tervezése, végrehajtása. Algoritmusok elemzése
Matematikai, nyelvi problémák megoldási algoritmusának tanulmányozása.
Összetett algoritmusok, az alulról felfelé építés és a lépésenkénti finomítás elve alapján.
A programtesztelés eszközeinek ismerete."Az általános középiskolai képzésben nem programozókat kell képezni, hanem a tudatos gép és szoftverhasználatot, nem program, hanem problémamegoldás-központúan. Algoritmust tervezni nem kell, ellenben egy probléma megoldásához szükséges logikai folyamat megértése, folyamatábrájának felvázolása elvárható tudás.
Akinek a programozás kell, az elmegy majd szakirányú suliba, s ott nem minimális óraszámban fogja tanulni a programozást.
-
tzsiga
csendes tag
"Egyetértek az informatikával kapcsolatos óraszámok csökkentésével"
Ahogy olvastam, a cikk és az alapjául szolgáló felhívás azért született, mert NAT (ami kötelező gimnáziumban és szakközépiskolában) bizonyos dolgokat előír, ennek megvalósítását megpróbálja a kerettanterv, de erősen redukált óraszámban.
Ki az, aki azt hiszi, hogy szakközépiskolában 6 óra alatt el lehet juttatni arra szintre problémamegoldás, algoritmizálás, programozás területen, hogy
---
Adott feladat megoldásához tartozó algoritmus megfogalmazása, megvalósítása számítógépen. Algoritmusok, algoritmuselemek tervezése, végrehajtása. Algoritmusok elemzése
Matematikai, nyelvi problémák megoldási algoritmusának tanulmányozása.
Összetett algoritmusok, az alulról felfelé építés és a lépésenkénti finomítás elve alapján.
A programtesztelés eszközeinek ismerete.
---
résznek értelme legyen, ami a 6 órából kb. 1 órányi anyag. Ha nagyon gagyi szinten nézzük, akkor nincs értelme, ha komolyan vesszük, akkor meg semmit nem ér 1 óra erre.Szóval a probléma az, hogy van egy előírt tartalom, amelyet kötelező megtanítani, de nem ezzel arányos az óraszám. 36 órát meg lehet tölteni értelmesen tartalommal, amelyet a diák el is tud sajátítani, de ha olyan tempóban haladunk végig az anyagon, mint a fenti példában szerepel, akkor más anyagrészből sem fog tudni semmit. Ez az, aminek semmi értelme nincs! Így lényegében még az egy 1 óra s felesleges, ami szakközépben erre jut.
-
"Azt ne hidd, hogy intelligensebb az "értelmiségi" diák. "
Mert minden idiótát felvesznek, hogy legyen fejpénz."szvsz minden korú hallgatósághoz kell pedagógiai érzék, csak az változik, hogyan lehet motiválni/lekötni a őket."
Nem baj, ha van, de egy felsőoktatásban nem feltétlen követelmény.@Noxy : Hát nemtom, ez tipikusan a "nem értem, mit akar, mert nem tudja leírni" c. dolog.
-
Noxy
veterán
"Attól, hogy esetleg valaki ért valamihez, még összességében tud idiótán viselkedni".
Ez az emberke (krosz31) is ért valamihez, mert info suliba jár. [link]
A második hozzászólásában domborodik ki a tudás.
Mondjuk a többi hozzászóló sem piskóta. Vakok vezetik, a világtalant.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Formula-1
- Hobby elektronika
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Nintendo Switch 2
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- HP Zbook 14 laptop (14FHD/I7-G5/8GB/128SSD/MagyarVilágítós)
- Jó áron ÁRON ELADÓ! Üzleti HP Elitebook 1040 G9 Laptop! / i5-1245U 16GB 256GB
- Szuper áron DELL XPS 13 7390 /i7-10510U/16 GB Ram/512 GB SSD/IPS/
- ÁRESŐ! Dell Inspiron 3493 /10.gen i5-1035G1/8GB/512 GB SSD FHD
- Akciós áron eladó HP Elitebook 845 G7 / AMD Ryzen 5 pro-4650U/16 GB/256 SSD/14"/FHD/IPS/Gari/touch
- NEC MultiSync V421 monitor (42") 1920 x1080px
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! Gamer PC, notebook, konzol, Apple termék, hardver KAMATMENTESEN!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged