- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ha a fejlesztőkön múlik, akkor nem tér vissza a GPU-s PhysX
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- DUNE médialejátszók topicja
- Philips LCD és LED TV-k
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
MongolZ
addikt
A cikket, majd a hozzászólások egy részét elolvasva azt hiszem én is hozzászólnék a témához...
Nagyon sokan elfelejtik, hogy miről is szól az oktatás. Az oktatás nem arról szól, hogy amit megtanulsz, azt egyből fogod tudni hasznosítani az életben. Ez nem csak az informatikára igaz, hanem minden másra is. Ad egy igen széles alapot, egy szemléletet. Senki sem fog úgy tanulni, hogy elvégzi az iskolát és máris teljes értékű munkaerőként dolgozik, ezt nem is lehet elvárni.
Ugyanezeket az érveket, indokokat fel lehetne hozni akármelyik másik tárgynál, pl. kémiánál. Egy vegyészmérnök tanulónak elég az a heti 1-2 óra középiskolában/gimiben? Hogy a francba lenne elég. De ez abszolút igaz a többi tárgyra is. Az egyes iskolák között eddig is voltak különbségek, az egyes tanárok között meg végképp, ezeket kár is fölhozni.
Miről is szól az oktatás? Tömegképzésről. Egy hatalmas átlagot kell oktatni. Igen, nagyon jó dolog, mert a gyengébb képességűek is fel tudják fogni a dolgokat, viszont van egy nagyon súlyos hátránya: az átlagnál jobb képességűek lezüllenek. Továbbá azt se felejtsük el, hogy aki tanárnak megy, bizony jóval kevesebbet fog kapni, mintha elhelyezkedne magánszektorban. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a tanárok csak a gyengébb képességűek közül kerül ki (mert kell oda bizony az elhivatottság is), de azért ne várjunk lehetetlent. Lásd pl. egyik közeli rokonom, általános iskolában tanít, nyugdíjhoz közel áll (több, mint 35 év tapasztalat!), tanít matekot, kémiát, informatikát, ráadásul mindezt teheti német nyelven és bizony kevesebbet kap, mint az én kezdő mérnöki fizetésem volt... Ezek után ki és mit vár?
Egyébként náluk nagyon érdekes az oktatás, mert természetesen Comenius Logóval kezdenek - mert nagyon vizuális, a gyerek megtanulja a logikát, még talán érdekli is -, majd jön az Office és... kész, ennyi. Régebben volt dBase majd Access, Turbo (majd Free) Pascal, belekóstoltak a Delphi-be is tessék-lássék módon (ez még mindig ált. isk!), de annyira nem érdekelte a gyerekeket, hogy ezek már megszűntek. Viszont cserébe ráfeküdtek PowerPointra, meg próbálják tanítani a gyereket prezit készíteni, előadni, VÉGRE! Főiskolán és egyetemen alig láttam olyan hallgatói előadást, ami nem, hogy jó lett volna, de legalább egy rossz előadás szintjét elérte volna. Az első néhány után az ottani tanárok is úgy döntöttek, hogy inkább tartanak egy egyalkalmas gyorstalpaló prezikészítő tanfolyamot, mert annyira rosszak voltak/unk. Kikerülve az iparba már nem annyira rossz a helyzet (hamar kiderül, hogy kit nem szabad megkérni előadni...), de még ott is lehet találkozni katasztrófális dolgokkal. Ezek után nem véletlenül vannak a fakultációk és a délutáni órák (aminek egy jó részét a tanárok bizony ingyen vállalják!): hogy lehessen az átlagnál többet tanulni. Továbbá oktatják a hír- és cikk-keresést interneten (el sem tudjátok képzelni, hogy hány diáknak okoz problémát az, hogy megkeresse a napi híreket).
Olvastam olyan hozzászólást, hogy pl. matek kárára lehetne az informatikát oktatni... ez hatlamas butaság lenne, a matematika minden alapja, azt mindenki használja, nincs olyan állás, ahol nem kellene használni. Még a takarítónő is, amikor "kiszámolja", hogy melyik szoba hány percig tart...
Alapokat (pl. DOS, régi programnyelvek) meg igenis oktatni kell, ugyanis érdemes (inkább kell) tudni, hogy mi és miért alakult ki. Nem információ-, hanem tudásalapú társadalmat kell képezni. Pl. az szvsz messze nem elég, hogy oktatják az objektum orientált programnyelveket, hanem érdemes tudni azt is, hogy miért alakultak ki, milyen igények alapján, stb. Tovább azt sem értem, hogy valaki miért kritizálja azt, hogy pl. Pascalt oktatnak, hiszen logikus programnyelv, logikus felépítéssel, nagyon jó alapot biztosít egy későbbi másik programnyelvnek.
Egyetértek az informatikával kapcsolatos óraszámok csökkentésével, DE:
- teremtsék meg a feltételeit, úgy mint tanárok folyamatos képzése
- a diákoknak végre legyenek kötelességeik is, legyenek számonkérhetők (és megbuktathatók)
- oktassák a mostanában menő szolgáltatásokat, pl. internetes vásárlás és veszélyei, bankügyintézés
- tanítsák meg a diákokat legalább egy csekk kitöltésére!!!(Mellesleg a "jelenlegi" tanárok nem DOS-t tanultak, hanem Fortrant és Assemblyt...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- BestBuy topik
- Formula-1
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Ha a fejlesztőkön múlik, akkor nem tér vissza a GPU-s PhysX
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gitáros topic
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- További aktív témák...
- Asztali pc
- ASUS ROG STRIX Z790-H GAMING WIFI Alaplap - Garancia: 2027.01-15.-ig - BeszámítOK!
- Beszámítás! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 1TB SSD lemezes konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol extra kontrollerrel garanciával hibátlan
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 12s 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Zebra ZP505 EPL - Hőpapíros címkenyomtató
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest