- Apple asztali gépek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Lítium-ion/Li-ion akkumulátorok
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
bizonyítást tanulni???? jesszus. ha megértetted az anyagot, összefüggéseiben is, akkor az adott tétel bizonyítása magolás nélkül rögzül. ha magolni kell a bizonyítást, nem tudod se a tételt, se az anyagot.
más hsz-ekben firtattátok, hogy minek matek, valóságtól elrugaszkodott, stb. megkérdezném: az a sok hülye sportoló, akik az olimpián nyertek, azok minek futkároznak 4 évig, mint a mérgezett egér? nem elég az olimpián lefutni a 100 métert vagy a két kört?
-
bambano
titán
válasz
Penész Gomba #36 üzenetére
több hsz-re:
"elmondanád mire megy a gyerek az életben azzal amit ma matekon erőszakolnak rá" "Valahogy hányingerem lett 5 év alatt a gimiben": pl. tudják, hogy a gimi 4 éves.
"jóval több órám volt szakközépbe": aaaargh... neked nem kellene oktatásról nyilatkozni, mivel láthatóan sokat hiányoztál.
egyik hsz szerint programozni otthon fogsz megtanulni, másik hsz szerint nem lehet az egyetemi progot megtanulni... lol
azt szűrtem le a hozzászólások nagyobb részéből, hogy a legtöbb embernek az iskola csak egy akadály, lassító tényező a felkelés és a cs-zés között...
-
Alex91
félisten
válasz
Penész Gomba #96 üzenetére
Es erre mibol jottel ra?
Te meg nem ertett zseni...
-
Alex91
félisten
válasz
Penész Gomba #93 üzenetére
Es amikor o kerdezett, akkor te meg mindent vagtal, es a piszok csak azert adott rossz jegyet, mert tobbet tudtal mint o
. Ugye?
Es most a szemet tanarok miatt vagy kenytelen lemondani a 3 honap szabadsagrol, mert miattuk nem lehettel tanar... Mert ugye te szimplan meg tudtad volna csinalni, es meg jobb is lettel volna barmelyiknel. Nem nagy kunszt...
-
Gergosz2
veterán
válasz
Penész Gomba #93 üzenetére
azért nem csak a tanárokat kéne okolni
-
Penész Gomba
tag
Tény, hogy sosem voltam egy szuper tanuló. Általános 5. vagy 6. osztályig voltam jó, aztán válás volt meg ilyesmik és leromlottak a jegyeim szinte a full ötösről 3 as körülire, ez gimiben (5 éves) lement 2-3 ra.
Érettségin viszont csak a matek lett kettes (39%-al yeye!) az összes többi 4 csak a magyar 3.
Ez után elvégeztem még egy EU-s Vendéglős képzést majd egy rendszergizdát (nem tudom minek).Szóval nem mondhatnám, hogy annyira szar voltam, szerintem simán átlagos, pláne hogy nem is buktam sosem. Egyszerűen akármilyen suliba kerültem (volt pár a költözések miatt) mindenhol hulladék tanárokat kaptam, egy hulladék rendszerben. Ha kérdeztél valami nem szorosan az éppen adott tananyaghoz kapcsolódót egyből ment az "Őőőő" őŐőŐŐŐŐ" "Nemtudoooom" "őőőőőŐŐő" aztán következő órán meg a szopatás mert lényegében beégett a saját "területén".
-
Alex91
félisten
válasz
Penész Gomba #90 üzenetére
Igen, mindig rossz jegyeket kaptal? Vagy miert?
-
Gergosz2
veterán
válasz
#95561216 #87 üzenetére
elős alatt mit értesz?
1. , 5. vagy 9. osztályt?(#90) Penész Gomba
Látom nagyon ellenszenves vagy a tanárokkal amit részben megértek is.
Szerintem az a probléma, hogy sokkal több humán tanárt képeznek mint reál szakos tanárt.
Sajnos ez egy darabig nem is fog javulni, hiszen aki kcsit is konyít a matekhoz, fizikához infóhoz stb az inkább megpróbál egy mérnöki szakot vagy kémiát ,biológát ,minthogy a jelenlegi feltételek és fizetések mellett tanárnak álljon.Nekem középiskolában az igazgató volt az osztályfőnököm és ős is mondta már , hogy ebből nagy problémák lesznek a jövőben , és előbb utóbb kénytelenek lesznek mérnököket, informatikusokat megkérni, hogy tartsanak középiskolai matek, fizika informatika órákat.
-
Penész Gomba
tag
Elvégzett? Váóh. Elég sok ember elvégzi és mégsem megy vele semmire, mert semmit nem ér. Lényegében mindenki el tudja végezni az ilyen magolós egyetemeket aki tud magolni, ilyenből meg nagyon sok van.
El ne szálljunk azért mert van egy papírja... Ha mérnököt végzi el, az oké, oda valóban agy kell, de az ilyenhez... Igen, én lenézem a magyar oktatást a tanárok 99%-val karöltve, mert szinte csak rosszban volt részem.
-
Alex91
félisten
válasz
Penész Gomba #86 üzenetére
Azert elvegzett egy foiskolat, egyetemet... Gondolom ezt mindenki utanuk tudja csinalni.
-
#95561216
törölt tag
Tudom ide inkább az info tartozik, de például matematikából elsőben heti két óra lenne. Kettő! Aztán sírunk, hogy nincsenek jó mérnökök, vagy akit felvesznek egyetemre hamar kibukik.
-
#95561216
törölt tag
Tudom ide inkább az info tartozik, de például matematikából elsőben heti két óra lenne. Kettő! Aztán sírunk, hogy nincsenek jó mérnökök, vagy akit felvesznek egyetemre hamar kibukik.
-
Penész Gomba
tag
Lehet itt csűrni csavarni a dolgokat, de akkor is sokszorosa van nekik szabadságnak mint akármilyen más dolgozónak és ez mellé az is társul, hogy a tanárok nagy része nem azért tanár, mert olyan de okos és megérdemelné a szünetet mert tényleg kitesz magáért, hanem mert az égvilágon nem vették fel sehova máshova, mert valljuk be, sík hülye aki betanul egy adott szöveget majd elmondja. Nos az ilyen évi 1 hetet sem érdemel.
A berendelhető meg nem érdekel senkit, mert vagy van vagy nincs. Ezek a fizetett szabadságok mellé meg pluszba jön a szabadsága ami ez mellett jár. Az meg megint nem érdekel senkit, hogy mikor mennyi a nyaralás, mert a logikád szerint akkor számoljuk már bele a benzin áremelkedést is meg a zsemle árának a váltakozását is nem ?
-
pet1970
csendes tag
válasz
Penész Gomba #73 üzenetére
3 hónap fizetett szabadság. Komoly? Remélem számolni azért tudsz.
Ime: Ebben a tanévben: Őszi szunet: 3 nap. Téli szünet 3:nap ( atöbbi mindenkinek szabadnap nemcsak a tanaároknak, s senkinek sem számít bele a szabadságába. Például a dec 24 es dec 31-et is ledolgozzuk valamelyik szombaton, mint mások. Tavaszi szünet: 2 nap. Ez összesen 3+3+2=8 nap.
Nyári szünet: a tanév jun 14-ig tart, de a szünet csak a diákoknak kezdődik el ekkor. A tanároknak ilyenkor van a bizonyítványírás a tanügyi dokumentumok elkészítése, az érettségik, szakmai vizsgák lefolytatása. Ez azt jelenti, hogy jun végéig még dolgoznak. Kb jul 1-től szabadság. Egészen aug 20-ig. Ez kb masfel honap,. ami 20+10 munkanap koruli. aug 20 után az új tanév megkezdése, tanügyi dokumentumok előkészítése a pótvizsgák lefolytatása történik aug 31-ig. Ez összesen 38 nap. Átlag elmondható, hogy egy hónapban kb 20-23 munkanap van. Tehát ez nincs 2 hónap sem. Még néhány dolog
1. Az alatt másfél hónap alatt nyáron a pedagógus táboroztatásra, napközire, továbbképzésre berendelhető.
2. Meglepő módon a jul 1-aug 20-ig terjedő időszak a csúszezon a nyaralásra, ilyenkor a legdrágább a nyaralás, de jó is nekik! Más ember elmegy szeptember végén, október elején félárból.
Szóval ne keverjük a tanítási szünetet a pedagógus szabadságával, mert nem ugyanaz! -
Alex91
félisten
-
Rickazoid
addikt
Nagyon problémás ez a gondolatmenet. Ha valaki iskolában nem ért meg egy problémát, mégis előrébb jár, mint ahol a probléma megértését meg kellett volna tanulnia, pontosabban ahol a szükséges készséget el kellett volna sajátítania, az nem csak a tanulót minősíti, hanem az iskolát is.
Ráadásul akinek nincs türelme a tanításhoz és a velejárókhoz, az mégis mit keres a tanárok között? Azon az egyetemen mehetett volna más irányba is. Ráadásul az, hogy ilyen emberek lehetnek tanárok, még tovább minősíti az oktatási rendszert. Az a baj, hogy alapjaiban rossz az egész, hisz ha csak az lenne tanár, aki tényleg alkalmas rá, akkor egy marék iskolán kívül mindegyik bezárhatna. Azt inkább nem fejtem ki, hogy hogy lehetne így mégis egy jobb oktatási rendszert létrehozni, mert tapasztalataim szerint az idealizmust könnyen keverik össze sok egyébbel, például szélsőséges szocializmussal vagy elmezavarokkal. -
Keksz03
senior tag
nálunk is ez ment! a tanár beszélt, a lányok neteztek, a fiúk CS-ztek! általában én összedobtam az órai feladatot 5 perc alatt mert úgyis mindenkit aláztam CS-be
aztán körbeadtam pendrive-on. azért azt szeretném hozzátenni h 5-ösre érettségiztem infóból, kaptam egy 100%-os ECDL vizsgát és saját erőmből dolgozok számtech boltban!
tehát ha azt nézzük akit érdekel az majd maga megtanulja akit nem annak meg felesleges!
-
Alex91
félisten
válasz
Penész Gomba #80 üzenetére
Pedig dolgoznod kene egy kicsit tanarkent, tagulna a latokorod!
-
dajkopali
addikt
válasz
Penész Gomba #78 üzenetére
magam is dolgoztam tanárként, ez kamu
-
dajkopali
addikt
válasz
Penész Gomba #73 üzenetére
"a 3 hónapos fizetett szünet + a többi szünet"
tényleg nem értem, hogy ez a nettó hülyeség miért olyan életképes évtizedek óta - igazából tudom, ez volt az egyik sikeres demagógiája az alapvetően értelmiségi-ellenes Kádár-korszaknak, mellyel társadalmi csoportokat igyekeztek szembefordítani egymással - elég jól bejött nekik
elszomorító -
MCBASSTION
aktív tag
hat most arra jarok
az egy dolog h mar tudok programozni, de sztem eleg alaposan megtanitjak. Lehet h a gyakorlati fogasokat nem nagyon (a hogyan reszet), de sztem eleg jo alapot adnak, es ebbol egy kis gyakorlassal siman meg lehet tanulni. A gyakorlas reszet amugy sem lehet nagyon tanitani, azt csinalni kell.
-
Alex91
félisten
válasz
Penész Gomba #73 üzenetére
Hat, probald ki! Info tanarokat meg keresnek is... Aztan rajossz, hogy mi mennyi...
-
mrhitoshi
veterán
Nem szabad általánosítani. Amúgy meg ok-okozat felcserélődött a hsz.-ban.
Nem ott kezdődik a probléma, hogy FB-nak, meg CS-nek, hanem hogy az iskola nem szabja meg.
Illetve szerintem túl van lihegve ez az egész IT probléma.
Nem, nem létfeltétel, hogy valaki értsen a gépekhez. Itt kezdődik a probléma, hogy az egész világ úgy akarja beállítani ezt, mint ha ez létszükséglet lenne.
Ahhoz, hogy egy mindennapi ember kezelje a gépét, totál nem kell infó óra. Az egy-két éves gyerek is tudja kezelni a Tablet-et, akkor minek oktassák neki 1. osztályban, hogyan hozzon létre egy mappát?
Az egész IT szektor átalakult, nem kell ahhoz éveket tanulni, hogy valaki tudja kezelni a gépét. A 20 év alattiak ebbe nőttek fel, még jó hogy totál bukás az egész IT oktatás, mikor mit tanítson az iskola ennek a korcsoportnak ? Hogyan telepítsen fel egy .exe fájlt, vagy hogy mi is az a .jpeg formátum ? Felesleges, csak pénz kidobás.
Szerintem a normális az lenne, ha az infó órákat teljesen beszüntetnék általános iskola alsó tagozatban, felsőben meg bőven sok az a heti 1 óra is.
Aztán középiskolában lehetne menni infó szakra, aki kívánja a dolgokat mélyen, jól megtanulni. Hozzá teszem, egy ECDL vizsgát simán kötelezővé, vagy akárcsak az alapvető irodai programokkal megismerkedni. -
Alex91
félisten
Az info tanarokat lehet szidni es lenezni, de szabad a palya! El lehet vegezni az egyetemet, aztan lehet 100k nettoert csimutakat okitani, akik inkabb CS-znek, es facebookoznak
, de mar egy egyszeru, szorzasos feladat az excelben meghaladja a kepesseguket. (Nem, nem az info tudasaval van baj, hanem 10. osztalyban nem erti meg magat a problemat...)
-
aram01
nagyúr
ez azért rajtuk is múlik egy picit,nem?
-
Peter Kiss
őstag
Eddig is szarsaágot oktattak, hol itt az új gond?
-
pet1970
csendes tag
válasz
Rickazoid #66 üzenetére
Valóban nem neked szólt. Bocs. A gond ott van a reformmal, hogy reformokról szó sincs. Az új kerettanterv pont a reformok ellen szól. Nem akarunk befektetni új módszerekbe, nem akarunk javítani a jelenlegi rendszeren, mert az pénzbe kerülne. Sokkal egyszerűbb leépíteni, ezért tegyük azt. Ez egy rossz irány. Jelenleg a megfelelezett óraszámokhoz képest a jelenlegi szinten tartása is nagy lépés lenne. Még valami, ezekkel az óraszámokkal 4 éven belül az infotanárok felét el fogják küldeni. Sok laikus erre azt mondaná, hogy hurrá hadd hulljon a férgese! De nem az fog hullani! Ugyanis azok lesznek pályaelhagyók, akik eddig jól tanítottak, hiszen nekik piacképes ismereteik lesznek. A pályán maradó tanárok elenyésző kis része lesz képes minőségi oktatásra. Még lejjebb csúszunk... Jó irány, ugye?
-
Rickazoid
addikt
Ebben igazad van.
Viszont nem tudom ez az egész második bekezdés nekem (is) szólt-e, de idézek saját magamtól:
"szerintem nem egy egyáltalán nem működő rendszer fenntartása mellett kéne kiállni, hanem reformot kéne követelni."
Utaltam ezzel a cikkre, amiben pont arról van szó, hogy a nagy átalakításban maradjon már meg ez olyannak, amilyen és az óraszámokon lovagolnak. Csak hogy az óraszám meg a tanterv önmagában semmit sem ér, pont az kell, amit írtál. -
pet1970
csendes tag
válasz
Rickazoid #63 üzenetére
Egyről beszélünk, szerintem. Ellenben semmilyen készséget sem lehet fejleszteni csökkenő óraszámokkal.
Itt mindenki azt írja, hogy az osztálytársai milyen gázosak voltak. Hát ez pont arról szólna, hogy ne legyenek azok! Ez lenne a cél! Ha csökkentik az órákat, akkor ez csak rosszabb lehet. Javítani akarunk ezen? Akkor ellenőrizzük, hogy hogyan dolgoznak a tanárok! Mérjük az eredményeiket, segítsük őket továbbképzésekkel ha szükséges, s ha ez sem segít, akkor küldjük el őket a pályáról! Persze ezt csak akkor tehetjük meg, ha a munkafeltételeiket is megteremtjük! Működő és elegendő számítógép az iskolákban, hogy mást ne is mondjak. Az nem megoldás amit itt többen is mondanak: Ez eddig is szar volt, inkább ne is csináljuk akkor! Jobb lesz? Ennyire nem lehettek szűklátókörűek! -
pet1970
csendes tag
Bocs, én azt hittem, hogy a mai munkahelyeken az önálló, kreatív, hatékony munkaerőket keresik, s szeretik alkalmazni. Akiről te beszélsz az a betanított munkás. Egy betanított munkás nem képes, s nem is akar jobban dolgozni, mint amit megtanítottak neki.
Csak egy példa a személyes tapasztalataim közül:
Egyik cégnél nem alkalmaztak informatikust, csak és kizárólag olyan munkavállalok voltak, akik önszorgalomból tanulták meg az irodai szoftvereket. A cég működött, nyereséges volt. Győzködtem őket, hogy szükségük lenne egy informatikában járatos (középszintű végzettségű személyről van szó!) személyre is. 3 év után alkalmaztak egyet. Fél év után a cégvezető megköszönte, mert szinte az összes dokumentumukat átdolgozta, kijavította!!!! Ezzel költséget takarított meg, növelte a nyereségét a cégnek. Olyan ötletekkel állt elő, melyek a cég piaci helyzetét javították, egyszerűsítették a munkamenetet, stb. Ez a kulönbség az 1 hét alatt megtanult ismeret és a több éven át tanult ismeretek között. Egy betanított munkás nem tudja, hogy lehetne jobban is, hatékonyabban is dolgozni. Szerintem nem mindegy, hogy egy feladatot 10 perc alatt, vagy másfél óra alatt old meg egy munkavállaló. Tudom, hogy ez még nem mindhol létezik, működik. De az óraszámokat csökkentik, akkor nem is fog sohasem. -
Rickazoid
addikt
Volt eddig informatika oktatás gimnáziumban? Hát én nem vettem észre, legalábbis amikor végeztem 5 éve, akkor még nem oktatták felénk. Valamit magyarázott egy tanár nálunk az informatikának hívott órán, de azt se informatikának, se oktatásnak nem nevezném, hogy elhadar egy egyértelműen valami nagyon leegyszerűsített könyvből valamit (ahol op.rendszer=Windows, irodai programcsomag=MS Office), majd egérgyakorlat következik, vagyis "ide kell kattintani, oda kell kattintani, majd ide kell kattintani", stb (és ez ment fakultáción is, mert a csoport 90%-a úgy le volt ezzel maradva, hogy őket kellett "felzárkóztatni" ahelyett, hogy tanulhattunk volna programozni). Biztos vannak helyek, ahol tényleg van oktatása az informatikának, de szerintem nem egy egyáltalán nem működő rendszer fenntartása mellett kéne kiállni, hanem reformot kéne követelni.
(#56) pet1970: Nyilván nem kell szakoktatás, de az informatika oktatása egyben készségfejlesztés kéne, hogy legyen. Bőven nem lenne még szakirányú oktatás, ha a tanárok úgy tanítanák meg a szoftverek használatát, hogy utána bármilyen nem másik szakma által használt szoftver felhasználói szintű kezelése megtanulható legyen adott környezetben különösebb időráfordítás nélkül, illetve azonos célt szolgáló szoftverek kezelése menjen külön felkészítés nélkül is. Emellett a másik, ami fontos lenne, hogy ne tartsanak az emberek a számítógépektől. És itt most nem arra gondolok, hogy terminátorok kifejlődésétől félnek, hanem hogy egyszerűen annyira bele van nevelve sok emberbe, hogy az informatika valami nagyon elvont, nagyon szakértők számára fenntartott dolog, hogy egyszerűen nem is akarnak foglalkozni vele, mert úgy tudják, hogy úgyse menne nekik és ennek ellenkezőjéről sem győzhetők meg. És ez nem csak középkorúaknál figyelhető meg, igen sok huszonéves is itt tart csak.
-
Zirowe
nagyúr
Azért tegyük hozzá, hogy amiről te írsz, az kb egy hét alatt betanítható problémamentesen, és általában az új munkahelyen gondoskodnak is róla+az esetek túlnyomó többségében előre megírt sablonokkal dolgoznak, tehát erre majdhogynem felesleges pazarolni időt a munkahelyi környezeten kívül.
Arról nem is beszélve, hogy nekem 6 éven keresztül volt infó heti 1 vagy két órában, ennyi idő pedig rengeteg, ha csak erre koncentrál az ember.
-
Psych0
őstag
mitől lenne jobb az alapoktatásban, ha win7-en tanulnák, a jobbegérgomb-kivágást? Amivel alapozni kéne azt jóformán gép nélkül, táblán meg lehetne tanítani, nem kell hozzá csúcsgép, gondolok itt könyvtárszerkezetre, fájl, mint entitás fogalma stbstb. sok esetben ezt sem tudják, de facebook az megy az órán.
-
Nem olvastam el minden egyes hsz-t a topikban, de ez (talán egyedül a topikban) nagyban kifejezi a véleményemet.
Annyit fűznék hozzá, hogy nem csak a munkához kell ez. mostani kilátások szerint a jövő fejlett társadalma informatika súlypontú lesz. A döntéshozók ezek szerint nem ezt a célt tűzték ki; hanem az egyszerű, a világban nem túl tájékozott, mindennapi problémáival fogvatartott választópolgár-tömeg megteremtését. (Isten ments attól, hogy nyugati médiából idegennyelvű kritikákkal találkozzon a választópolgár, mert akkor nem lehet olyan hatékonyan mutogatni az eu-ra/xy országra/xy népcsoportra a politikai "elit" töketlenségeinek következményeiért).
Egy általános, társadalomszéles informatikai berendezkedés hihetetlen módon racionalizálhatná a gazdaságot, közigazgatást, politikát (persze nem garancia, de egy triviális előfeltétel).
Mikor a kormány (mindegy épp melyik) nem írja alá az MS szerződést és mindenki hőbörög, hogy mi lesz itt, majd a szakmai fórumokon vakarják a fejüket, hogy miért is ne lehetne sity-suty átállni az ingyenes alternatívákra; nos ezért: mert az informatikaoktatás színvonala vacak, de ahelyett hogy a megjavításán dolgoznának (amihez igazából nem kéne semmit csinálni legrosszabb esetben sem, csak várni [és pár generációt "beáldozni"], amíg egy hozzáértőbb infótanár réteg nem keletkezik), inkább még a meglévő minimális vacakkal is csökkentik az érintkezési felületet.
Hogy lesz így az országnak tonnányi pénzeket spóroló e-ügyintézés, digitális önkormányzatok, hivatalok, e-népszámlálás, e-szavazás(!), e-nemzetikonzultáció, e-jogkezelés e-stb.
de a napi egy tornaóra, az kell (amit a kövér gyerekek ugyanúgy ellógnak, ha a tanár hagyja, a mozgékonyaknak meg enélkül is meglenne a napi testmozgás, de így legalább ebéd után már ásítoznak)
a nyelv az megint nem fontos, hiszen minek is annak a gyereknek, akit kétkezi munkásnak nevelnek. (diplomát már esélytelenné tették)és hipp-hopp megjelennek majd a magán (elit) iskolák és a ma vezetőinek gyerekei oda járnak majd, ismernek majd nyelveket, tanulnak majd informatikát és diploma után könnyen választhatnak, hogy külföldön gyümölcsöztetik mindazt, ami itthon nem mindenkinek adatott meg, vagy maradnak a szinte biztosított helyükre a jövő vezetőinek körében.
természetesen szándékosan túlzó és sarkító a fenti levezetés, de a tendencia szerintem ez. pont ellentéte annak, amit tenni kéne, hogy a jövőben egy általános jóléti társadalom alakuljon ki itthon.
(ahol nem azért nyomja a gépet a huszon-negyvenéves, hogy kommenteljen Cele Bea új megafaktor énekes pedofil apukájának videójáról a facespace-en)
-
big-J
őstag
Jól teszik, csökkentsék, de valami értelmesre használják, matekra, fizikára vagy valamire...
Aki géppel akar foglalkozni, tanulni az úgyse általános iskolából fogja megtanulni.
-
saelin
veterán
Én profinak érzem magam word, excel, power pointból! Általánosban is és szakképzőben is (elölről
) azt tanultuk végig! A gépek csoda, hogy működtek... nagyon ganék voltak... remélem egy informatikát oktató intézményben jobbak vannak.
Nemhogy wifit tanultunk volna beállítani vagy tűzfalat... fölösleges így az infó, még most is ez megy tudom. Le merem fogadni még mindig xp-n oktatnak, holott már a vérpistike gépén is w7 van. De ez nem az iskola hibája! Nem kapnak pénzt a gépek fejlesztésére, csak más intézmények leselejtezett pc-iket kapják meg pályázattal...
Külföldön nem tudom milyen egy infó óra, de kétlem hogy ez menne ott is. No elég is ebből hagyok másnak is helyet...
-
pet1970
csendes tag
Sok mindenben igazatok van, csak éppen nem erről szól ez a dolog.
Nem a szakirányú informatika oktatásról van szó, hanem a közismereti informatikáról, amit mindenkinek meg kellene kapni. Ma mire van szüksége egy embernek, ha bárhol el akar helyezkedni, ha a mindennapi életvitelét hatékonyan akarja élni. A közismereti informatika erről szól. Arról, hogy meg tudj írni egy formalevelet, képes legyél körleveleket készíteni, tudj csinálni egy prezentációt, melyben az üzleti terved akarod "eladni", vagy egy táblázatot, mely a nyereséges vállalkozásod fejlődését szemlélteti, soroljam még? Ma a legtöbb diák otthon a következőket képes megtanulni: facebook az megy, youtube az megy, online játek az megy. Melyik szükséges egy munkahelyen? Mert ha nem kell informatika, ismétlem közismereti informatika, akkor annak mi lesz az eredménye? Otthon a fentieket csak elenyészően kevesen képesek hatékonyan megtanulni (valószínűleg belőlük lesznek informatikusos is). Ha elvesszük az órákat, akkor az esélyt vesszük el attól, hogy az iskolában legalább találkozzanak ezekkel.
Még egyszer: Nem informatika szakképzésről van szó! -
disy68
aktív tag
Én elvileg informatika szakra jártam középsuliban, ezzel a felével nem is volt különösebb probléma, viszont 4-ben nem volt első félévben fizika óránk, de volt biológia. Számomra érthetetlen, sőt 4-ben ugyanannyi történelem óránk volt, mint informatika.
-
misx
senior tag
Programozásról van sztorim. 8.-ban elkezdtünk BASIC-et tanulni (kb. 1998-ban), én meg utána otthon továbbfejlesztettem magam, még GRAFIKÁT is tudtam csinálni, igaz az animáció már nem ment, de azért egy-két ökörséget összevágtam vele.
+ Még a windowsos Visual Basicbe is belekóstoltam.
Az igazság az, hogy számtekből én is sok dolgot magam tanultam meg. Pl. hol oktassák általános isiben vagy gimiben a gépösszerakást pl.? Még a PH-n is többet tanulsz, az biztos, mert ugye ehhez még a piaci helyzetet is folyamatosan követned kell, hogy tudd, DDR3-as RAM nem megy DDR1-be, mert mikor neked tanították, még az volt a csúcs, meg hogy manapság már min. 2GB-ot kell a gépbe rakni és nem 512M-t...
Az Office az nagyjából helyén volt, de főiskolán az első órán a tanár már úgy vette, ezt már tudjuk és csak gyakoroltatott, én meg röhögtem, hogy egyeseknek (főleg a csajoknak) még a mentés is gondot okozott. Szerencsére én gyakorlatban is használom az Office-t, igaz az Openoffice-t, mert kis cég lévén nem akartak nagy szoftvercsomagokra költeni, ha nem muszáj (még az gépeken is XP van). -
proci985
MODERÁTOR
a BMEs programozásoktatás nem erősebb az itteninél. játékprogramozóknál (sima prognál kicsit más a sorrend) első félév végére már design patternekről van szó érintve a unit testinget és az asszertációt, valamint egy saját kisebb libraryt kell tudni írni.
meg azért a 10 hetes programozás scrum/agile típusú projektek 8-12 fővel és kb 400óra/fő időigénnyel eléggé sokat nyomnak a latban (azaz 10 hétig csak ezt csinálják a diákok, szóval be lehet szépen állni 40 órás munkahétre és tesztelni a produktivitást). vö bmes 4fős, 3kredites (80 óra/fő) lab4 heavy waterfall modellel úgy, hogy közben egy csomó más tárgy is van.
51re: van ennél durvább is, avagy shaderprogramozás hálózatos szakirányon lévőknek is.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
WonderCSabo #50 üzenetére
Szerintem az informatika szaknak eleve nem célja a programozás megtanítása, elvégre az informatika egy széles terület, csak egy kis része a programozás. Nekünk sem kell feltétlen a C nyelv, aki meg a létesítmények villamosítása szakirányt választja nálunk, annak kb. semennyire, holott 2 félévig ő is tanulja a C-t totál feleslegesen mert max PLC-t fog programozni, ahhoz meg nem kell nagy gógyi...
-
WonderCSabo
félisten
Viszont továbbra is tartom, hogy heti 1 órában aki megtanul programozni, az valami szuperember.
Igen, ez így van. Elég hülye lehetett aki azt a tantervet kitalálta. De attól még, hogy nálatok el van cseszve, ne írd azt, hogy "mérnökinfón" nem lehet programozni megtanulni.
-
mrhitoshi
veterán
Nagyjából egyet tudok érteni a dologgal. Semmi keresni valója nincsen 1. vagy akár 4. osztályban az informatikának, de!
Ismerek egy jó Mechwart András nevű Szakközépiskolát Debrecenben, ott akár infós vagy akár gépész, az infó óra nem arról szól, hogy netezni meg játszani lehet.
Aki Gépész, annak az infó órák az ECDL vizsgára való felkészülést jelenti, aki infós, azt meg mondanom sem kell, informatikát tanul.
Ha jól látom, akkor ezzel kb. az ilyen szakközépiskolákban kb értelmét veszti az infós szak.
Szóval már megint kicsit elhamarkodott a döntés, mint a kéttannyelvű oktatás kérdésénél. Egyrészről jó, másrészről pedig nem. -
Penész Gomba
tag
válasz
Penész Gomba #45 üzenetére
Kieg mert lejárt:
Nem mérnököket kell nevelni, meg programozókat hanem tudatos internet és szgép használókat. Pont ezért hoztam fel a matekot, hogy abból is kell egy alap, de ami ma megy az nem alap, az egyszerűen ökörség az emberek 99%-nak. Tanítsák meg a gyereket valamilyen szinten fejben számolni. Rendesen szorozni, osztani összeadni kivonni meg jól %-ot számítani és kész. Ha ezeket tudja jól, akkor nem érheti meglepetés az életben. Az összes többi felesleges, addig amíg az ember nem lesz mérnök vagy hasonló. Márpedig az emberek 99%-a nem lesz mérnök.
-
A probléma az, hogy rengeteg felesleges hülyeséget (már bocsánat, de az) tanítanak. Semmi szükség történelemre, régi operációs rendszerek ismeretére, DOS parancsokra, bináris (oktális, hexadecimális) számrendszer ismeretére, a vírusok felépítésére, fajtáikra, működésük ismeretére, a hálózatok felépítésére, és ehhez hasonló dolgokra . Helyette olyat kellene tanítani, amivel találkoznak. Az operációs rendszerek, azon belül is a legkorábbi esetleg a Win2000, de inkább XP és 7, különbségekre, hogy használjuk, mire használjuk... mert ezek a rendszerek lesznek a legelterjedtebbek. Esetleg néhány grafikus Linux alapú rendszerről még eshet szó. Tanítsák meg keresni a diákokat, tudják használni a netes keresőket, ez nagyon fontos, mert így jutnak információhoz.
Egyszerűen szánalom, ami informatika oktatás néven fut az iskolákban. Ezért van az, hogy a diákok nagy részének a számítógép kimerül a Facebook és egyéb közösségi oldalak használatában...
A többség nem fogja újrahúzni a rendszert, bővíteni a gépet, meghekkelni a NASA-t, felesleges akárcsak érintőlegesen is belemenni a témába, ha azt sem tudja, mi az a vágólap, és mire jó...Aki ilyesmit akar egymaga csinálni, az utána fog olvasni, akit nem érdekel, de gondja van, az szakemberhez fordul (inkább itt nem térek ki a számítástechnikai üzletek színvonalára sem, mert sajnos az is a béka segge alatt van három emelettel, bár szerencsére van kivétel, de sajnos ők vannak kevesebben).
Még több testnevelés órát, az kell ide...a gyerek meg közben a TV előtt nő fel, gyorskaját majszolgatva...
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
WonderCSabo #44 üzenetére
Itt mifelénk az egész műszaki karon mi Villamosok kaptuk a legrosszabb matekot, mikor szükségünk nem volt rá túl sok. Az infósok errefelé nem kapnak olyan durva matekot, hálózattervezést és konfigurálást sem ők tanulnak, hanem mi.
Itt rendes programozást a természettudományi karon tanítanak. Ami info-n van, az nem és semmit hozzá képest.Viszont továbbra is tartom, hogy heti 1 órában aki megtanul programozni, az valami szuperember.
proci985: BME egy egész más kategória. Többen akik kibuktak onnan, kerültek el hozzánk és csodálkoztak, hogy ami a BME-n egy fél év, az itt nálunk 2 teljes félévnyi anyag.
-
Penész Gomba
tag
Persze, de egy átlagos osztályból (legyen gimi vagy szakközép) hány lesz programozó vagy mérnök? Legtöbbször az osztály 1% sem.
Külön kellene venni az ilyet az átlagos osztályoktól. Ezt úgy értem, hogy nem csak szakközép, gimi meg szakmunkás legyen hanem legyen vagy 8-10 fajta középsuli ahol mind mind az adott szakra hajt már rá (matek, info, kémia, fizika, biológia, földrajz, történelem, művészetek, irodalom, meg gőzöm sincs még mi) részben az általános tananyag mellett, mert ami most van annak mindene van csak értelme nincs.
-
WonderCSabo
félisten
Azért ez erősen túlzás. Egy junior programozóhoz szükséges tudást simán átadják a mérnökinfó BSc-n, természetesen akkor, ha a hallgató is rendesen tanul és nyomja a dolgot (prog szakirányon). Matek is rengeteg van, pl. első évben a kreditek fele matekos tárgy. Legalábbis PPKEn így van.
-
proci985
MODERÁTOR
anno BMEn is első két félévben volt 10 kredit C/C++, ami igazából sok mindenre nem elég. vö játékprogramozók itt 15 kredit c++t tolnak az első félévben (oo elejétől, második felében design patternekkel), aztán második félévben mégegyszer 15kredit a nagy játékprojekt (még c++). de más IT/programozókon is megvan a 30 kredit, bár kevesebb C++ és több webprogramozással.
első év végére erre programozók olyan 800 órát tolnak bele tanterv szerint a témakörbe, az úgy már szerintem elég használható eredményt ad.
Razuel: szerintem a bizonyítások jórészének ITn sincs értelme. ember megtanulja vizsgára, aztán pár év múlva szépen elfelejti. ha meg le akarja programozni, akkor úgyis ki kell nyitni a könyvet és átnézni mégegyszer. futásidő fontos, algoritmusok ismerete fontos, de egy programozó hiába tudja a tétel-lemma-bizonyítás hármasokat, ha nem tudja effektíven lekódolni. arról nem is beszélve, hogy egy programnak elég gyorsnak kell lennie. aztán ha nem elég gyors, akkor lehet belemenni mélyen a témába, és előszedni a jobb algoritmusokat, már ha léteznek.
-
Razuel
aktív tag
válasz
Penész Gomba #36 üzenetére
Persze nem mindenhol kéne magasabb szintű matekot oktatni, csak pl az infó
karonszakon. Ez amiket felsoroltál lehet, hogy most hülyeségnek tűnnek, de később nagyon hasznos lesz ha programozó, mérnök, stb, akarsz lenni. Ráadásul ha már ez hülyeségnek tűnik, akkor 1-2 bizonyításnál kapnád a képet rendesen..
Amikor egy full A4-es lapon bizonyítjátok, hogy a 0 az 0 és mért 0, fincsi.. -
DS39
nagyúr
őszintén szólva nem is akkora baj ez, mert még is mit tanítottak általános és középiskolában 2-es számrendszert, informatika történelmet, és Office-t orrvérzésig. (nem az elmélyítés volt a cél, hanem unos untalan ugyanazt nyomták le)
a mai fiatalok okostelefon világban nőnek fel, a számítógép használat alap és tanítás nélkül többet tudnak az aktuális IT dolgokról mint az öreg tanáruk nagy valószínűséggel aki még Pascalt tanult programozni, és a DOS volt a kedvenc háziállata.
akit komolyabban érdekel a téma, úgy is elmegy főiskolára/egyetemre.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
#41635072 #32 üzenetére
Ez nálunk is így volt a pmmk-n. De ne hidd, hogy az előzetes programozás tanulás segített bármit is a C-ben. (pedig nem is Win alatt csináltuk, az még tovább nehezítette volna)
Aki korábban csinált C progit, annak ment, a többinek meg nem, erre nem elég a heti 1 óra.
No meg nagyon sokan voltak, akik még soha nem programoztak.MCBASSTION: a mérnökinfón nem fognak megtanítani programozni. Vannak külön szakok, aminek nagy része matematika, ott tanítanak programozást rendesen.
-
bazsi83vp
senior tag
válasz
#41635072 #35 üzenetére
Nem volt semmivel kevesebb az én szakközepembe semmivel nekünk a humán tárgy, mint a gimiseknek, hanem heti 5-6 óra szakmai. Persze, tudom, hogy a legtöbb helyen ugyan annyi órájuk volt csak az egyik irodalom, nyelvtan helyett rajz, 1 matek helyett anyagismeret... szóval.
Akkor lehet volt... de a mostaniaknak... amúgy igaz: csak azt tudom összehasonlítani ami akkor volt középoktatás és azt amit a maiakon látok.... csökkentett óraszámukban, az oktatás "liberalizációja", az "elfáradó " gyerekek - de ez lassan politika lenne
-
Tikakukac
titán
Az áltsulis és gimis oktatás egy kupac szemét volt. Meg ma is az, tesóm épp most tolja a gimit.
Mellesleg azok a számok rohadtul nem stimmelnek. Lekértem az órarendjét tesómnak és ezeket a számokat osszuk 2-vel. A tananyag meg legyen életszerű és használható. Mikor a word legeldugottabb 10 évente egyszer használt funkcióiról kellett egész órán át csesződni, az nekem is betett. Ezer+1 dolgot lehetne tanítani még amivel ezerszer értelmesebb lenne a gyerek, de hát nah. Meg amúgy is lesajnálja mindenki, mi is magunktól tanultunk meg mindent, mert órán játszottunk vagy nem csináltunk semmit.
-
MCBASSTION
aktív tag
hat nekunk normal info oktatas kozepsuliban (nem is olyan reg) csak a world excel powerpointot takarta, de fakton pl az emelt info erettsegire keszultunk, es ennek kereteben megtanultunk basicben programozni. Tehat a sima oktatasnak semmi ertelme foleg h en pl nem microsoft termekeket hasznalok otthon (openoffice)...
A masik resze meg az h aki akar az elmegy mernokinfora egyetemre es ott tuti megtanul programozni, es szerintem az info oktatasnak nem is ez lenne a lenyege, hanem pl h a nepeket megtanitsak vmi fele gondolkodas modra, hogy akkor is eligazodjanak az informatika vilagaban, ha vmi ismeretlennel talalkoznak (ie tanuljanak meg googlizni, meg foleg gondolkodni, hasznalni a fejuket). -
Penész Gomba
tag
Igen az alapja, de elmondanád mire megy a gyerek az életben azzal amit ma matekon erőszakolnak rá? Ha meg valakit érdekel az úgy is szakköre fog járni vagy ezzel foglalkozik otthon illetve olyan suliba fog menni ahol úgy is megtanítják neki amit kell. Az informatikára meg nap mint nap szükséged van.
Valahogy hányingerem lett 5 év alatt a gimiben az 99%-ban totál értelmetlen matematika oktatásból, ahol az volt a cél, hogy a saját magunknak kreált problémákat oldjuk meg. Nagyon fontos dolog az x n. hatványanak 4372864732687482 gyökét megállapítani egy 2 fokú egyenletben. Meg keresni a háromszögek ilyen olyan pontjait és annak egyéb hülyeségeit. 5 évig vergődtem, hogy ne bukjak meg nagyjából az osztályom 90%-val karöltve. Egyetlen értelmes dolog talán a statisztika volt amit tanultunk.
-
#41635072
törölt tag
válasz
bazsi83vp #33 üzenetére
Az lenne a felsőoktatás feladata, hogy ezekre megtanítsa a diákot.
Te nyugodtan neveld binárisan a gyermeked, én legalább az irodalmi témákhoz is hozzá tudok szólni, tudom szégyen, hogy felszedtem magamra egy kis műveltséget is.Már megszoktam, hogy a szakiskolások (názások) lenézik a többit, mert az első szemeszterben nagyobb a szakirányú tudások. Bár azóta sem sikerült megértenem, hogy mire föl ez a felsőbbrendűségi identitászavaruk. Na mindegy befejezem, mert tudom hová vezetne ez a beszélgetés.
Reagálás a szerkesztésre: gimiseknek már volt integrálás,differenciálás, analízis, [fakton] így abból nem igazán szoktak nagyokat szívni.
-
Razuel
aktív tag
válasz
Penész Gomba #31 üzenetére
"nem a valóságtól teljesen elrugaszkodott matekot meg kémiát stb"
Remélem azt azért tudod, hogy az informatika alapja a matematika..
-
bazsi83vp
senior tag
válasz
#41635072 #32 üzenetére
De akkor mint látod... mégse kezdhetem a közepén a gépszerkezettan, szegény kisgyerek Dante poklából nem fogja tudni, hogy kezelje az alapokat a Catia-ban... úgyhogy verd csak a fejed a falba, megérdemled.
Amúgy fogalmam nincs mit tanulnak most, mert én vagy 8 éve érettségiztem és nekem még jóval több órám volt szakközépbe, mint most. Persze könnyen vagyok ezért - ők (szakközép, gimi - egykutya) szívnak analízisből, de ez van. (mielőtt jönne a beszólás - igen, per pill ismét tanulok, nappalin)
Penész Gomba - informatika matek (analízis 1-2 és a többi) nélkül?
-
#41635072
törölt tag
válasz
bazsi83vp #30 üzenetére
Igen, a gimnáziumokban nem tanulnak ilyet, ettől még a továbbtanulók többségét az ilyen intézmények adják.
Arra van a felsőoktatás, hogy ott megtanítsák ezeket.
Most lehetne jönni, hogy a szakiskolások nem tanulnak nyelveket, felsőbb matematikát/fizikát és a többit.
Nálunk (2. legjobb villamosmérnöki kar) sajnos kezdőként elég nehéz teljesíteni a progot a 0-ról.. -
Penész Gomba
tag
Miért, eddig volt informatika oktatás?
Nem vettem észre.Amíg úgy le lehet érettségizni, hogy nem tud a szerencsétlen egy pdf olvasót letölteni, sőt azt sem tudja mi az a pdf addig nincs informatika oktatás az országban. A lehető legkeményebben az informatikát venném, nem a valóságtól teljesen elrugaszkodott matekot meg kémiát stb...
(Bár nekem jó élmény volt, amikor általánosba Quake 1 majd Quake 2 majd Hl1-el toltuk
Innen maradt meg bennem egy mondat az infó tanártól "Elvtársak, valaki elmondaná nekem mi az a fos a falon?" [Ez volt a Hl1-es vér])
-
bazsi83vp
senior tag
válasz
#41635072 #27 üzenetére
Mivel nálunk ábrázolón az oktató örült, hogy a bagázs nagy része tanult műszaki rajzot... ők tuti nem güzümiskák voltak. Ahogy én sem. (mérnöki kar) És igen... se az adatbáziskezelést, se a scilabot (güzümiskának esélye semmi) és a többit se a közepéről kezdjuk.., az más, hogy kemény a lépték. Az ország 2. legjobb gépészmérnökképzésén
-
#41635072
törölt tag
válasz
bazsi83vp #24 üzenetére
"egy gimnazistának aki mondjuk ez után a munkaügyiben fog kvázi betanított munkásként 1 programot kezelni"
Aha, mindezt úgy, hogy az egyetemeken többségében gimnazisták vannak?
"Egyetemen se úgy fog számteket tanulni, hogy egyből a közepénél kezdik."
Akkor te vagy nem jártál egyetemre, vagy nagyon nagy szerencséd volt..
-
proci985
MODERÁTOR
"Office-al való több éves szórakozás is nevetség tárgya volt, meg amikor ábrákon mutatták a hálózat fajtákat (tudod, amikor még a hálózat gépeinek elrendezése adta a hálózat fajta nevét )."
mehehe, bár konkrétan nálunk még ehelyett dos bizergálás volt, amikor mi a szabadidőnkben lanparty előkészület címén bus topológiájú hálót építettünk, exmatávos BNCkből. aztán később amikor a switchek olcsóbbak lettek átálltunk star/extended starra. extended star most is van itthon, jó dolog az
.
Amúgy kb azzal kéne kezdeni, hogy mindenki megkapja az alkatrészeket (egyszerű gép), rakja össze, majd telepítsen rá mindent és hozza használható állapotba.
fősulin rendszergazdaképzésen (IT/webprog) ez az első tárgy, alapfokú management meg ettől már annyira nincs messze (- irodai programok). de ehhez kell elég HW, hozzáértés (ilyen tanári fizetés mellett le fog lépni azonnal rendszergazdának) és diákok, akik legalább egy picit gondolkodnak (pl nem állnak neki erőltetni a csatlakozókat a lapon, molexet is be lehet dugni fordítva megfelelően agresszív hozzáállással). szerintem kizárt, hogy menne. szvsz jobb az ilyen kurzusokat megtartani a felsőoktatás első félévére.irodaira viszont egy ECL kezelői jó lenne az alaptanterv részeként, avagy egy rendesen formázott -pl beadandónak elég, több általában nem kell- office dokumentumot tudjon már összerakni egy végzős gimnazista.
RexpecT: itt Skövdében elosztott rendszereken a single point of failuret a star warssal szemléltették. egyébként tényleg remek példa volt.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Sejtettem h. jönnek majd a negatív vélemények, de azért nem mindenhol olyan rossz, ahogy az le van itt festve.
Mi ált. iskola 4.-ben kezdtük el, mindent alaposan megtanítottak a dosról, akkor még az volt, csak elvétve akadt 1-2 386-os masina, többsége régebbi volt, pl. még nagy floppy-s gépen tanultam másolni. Párhuzamos portos külső eszköz programozása, meg ilyenek voltak akkoriban.
Ezek után később már a Windows korszakban megtanították rendesen az Office minden részét keményen számon kérve, valamint mindig volt valamilyen programozás oktatás. Ha valami nem működött, akkor ez az, mert ahány tanár, annyi nyelven kellett programozni, végül semmi nem lett az egészből. Mindezt úgy, hogy a tantárgyak másik felében meg tömény elektronikát tanítottak, szal kaptuk rendesen az anyagot.
Ha valahol a programozás oktatással gondok voltak, az a fősuli, ott már csak heti 1 óra (90 perc) jutott rá, ami eszméletlenül kevés. Az ottani informatika meg sokat nem ért, mert a teljesen kezdők miatt az alapoktól kellett kezdeniük. Nem is igen jártam be rá ez miatt, a ZH-kat letudtam egyszerre, mert még az ECDL szintet sem érték el. BTW. amíg nem ment el az első infó tanár fősulin, addig értelmes dolgokat tanultunk, mint pl. a bash használatát.
-
bazsi83vp
senior tag
Na igen, a témakörök - tanuljanak felső tagozatba valamennyi alapozást, a középoktatásban meg (szakoktatás is) a való életben használható dolgokat - mint hogy mi lenne az előnye az online ügyintézésnek, netikett és a többi hasonlót... Most komolyan, minek tanítsak mértékegységeket (vagy számolást bináris és hexad. számrendszerben) egy gimnazistának aki mondjuk ez után a munkaügyiben fog kvázi betanított munkásként 1 programot kezelni, miközben felveszi/kezeli az ügyfelek adatait? Arra 1 hét alatt beidomítható a közszolga.
Aki meg érdeklődik a téma iránt, úgyis autodidakta módon nekiesik. Egyetemen se úgy fog számteket tanulni, hogy egyből a közepénél kezdik.
Amúgy keveslem az órákat így is felsőbb szinten, de alsó tagozatban viszont inkább tényleg mozogjon, mint a gép előtt görnyedjen a fiatalság. -
Cathulhu
addikt
Most egyetertenek a taarokkal, ha valaha is szinvonalas lett volna az informatika oktatas itthon. Erre se kozepsuliban, se egyetemen viszont peldat nem lattam...
-
kymco
veterán
Amiről beszéltem meg is tapasztalom a három gyerekem mellett, és gyakorlom is velük. Alig van igényük a számítógépezésre, pedig otthon az androidos mobilokat nem számolva 4 teljes értékű számítógép is van. Inkább kint vannak a szabadban, bringáznak, esténként olvasnak. Persze van időnként tv is, meg számítógépezés is, de az utóbbi összességében elég kevés.
Tehát a negyedikes osztályig a gyermeknek, ha odafigyelő szülői háttere van, nem nagyon van szükségük a számítógépekre, és nem igen van tere annak, hogy "meglepetéseket" okozzanak. Ha van tere ilyen "meglepetéseknek" 10 éves korig egy családban, ott, nincs rendben szvsz a családi élet.Én nem tiltom az informatikát, jobbat igyekszem nyújtani nekik. Ha akarnak játszani, akkor előbb-utóbb játszhatnak, de nem igazán akarnak...
Az egér kezelés, billentyűzet használata, nyomógombok és egyebek egy ilyen gyereknél hihetetlenül rövid időn belül készség szinten mennek. Erre felesleges ebben a korban órákat szánni heti szinten. -
#41635072
törölt tag
Ezeket a felsorolt témaköröket egyeltalán minek kell oktatni? Bosszantóan hasztalan az egész, semmit sem tanulnak meg a diákok.
Inkább tanulnának meg alapszinten programozni, vagy a word csomagot normálisan használni.
Nem pedig ilyen ökörségeket, hogy mappaműveletek, a számítógép hatása környezetünkre, az otthoni és az iskolai számítógépes környezet összehasonlítása megadott szempontok szerint, meg egyéb bődületes marhaságokat..Egyébként általános iskolában comenius logóztunk, gimiben pedig egy évig volt infó, ahol az egyetlen értelmes dolog az access volt, de összességében semit sem tanultam. Általában PP-ban kellett valamit kreálni, ami óvodás koromban is gördülékenyen ment.
Bekerültem egyetemre, ahol pedig szükségem lett volna valami alapszintű programozói tudásra, excel bővebb ismeretére.
-
Narxis
nagyúr
Egyetértek. Én most is olyan sztorikat hallottam info tanár ismerőseimtől, hogy a hajam égnek állt. Pl. olyanok mentek emelt szintű info érettségire akik már megijedtek ha nincsenek a programok ikonjai az asztalon.
És ennél még rosszabb helyzet jön...
-
Razuel
aktív tag
Nem azért a két forintért, de én letöltöttem a Harvard egyetem programtervező előadásainak a felvételét, és kb ugyan azt tanulják, amit mi DE PTI-n. Szóval egyetemen azért mondanak hasznos dolgokat is, a nem igazán hasznos dolgok mellett.. A többiben egyetértek veled.
Szerintem a matekot kéne jobban erőltetni középiskolában, az infó helyett, mert aki infós egyetemre megy annak lesznek meglepetések..
-
FlekkeN
aktív tag
A magyar csapatok nem képviselik az átlag tudását informatikából, sem pedig az oktatás minőségét. Versenyekre külön felkészítés van az adott verseny anyagából. Ez az anyag sokszor nemteljesen kapcsolódik a tananyaghoz.
Amúgy tényleg csak az én véleményem a hozzászólásom.#18 Csak nézd meg milyen lehetőségeik vannak és milyen kurzusokat vehetnek fel információ technológiából és ahhoz kapcsolódó tárgyakból. Nálunk van három szak: programtervező informatikus, mérnök informatikus és gazdasági informatikus. Ezen belül meg vannak nyilvág ág amire jelentkezhetsz. Ezek meg korlátozva vannak mivel létszám alatt nem indítanak szóval néza nem sok lehetőség van. Ezeket hasonlítsd össze az ott tanulható tárgyakkal.
-
Zirowe
nagyúr
Nálunk volt vmi alap pascal programozás is, de kb senki nem figyelt oda, és csak a rendszámosok csinálták meg rendesen.
De az is túl volt bonyolítva.Office-al való több éves szórakozás is nevetség tárgya volt, meg amikor ábrákon mutatták a hálózat fajtákat (tudod, amikor még a hálózat gépeinek elrendezése adta a hálózat fajta nevét
).
Volt vmi könyv is, de az is kb egy vicc volt.
Cs jobban lekötött minket+biosz tanár és a rendszergazda is cs "buzi" volt, így kb bmikor bemehettünk a gépterembe játszani (szünetekben, tanítás után, stb).
Infó tanár jó szándékú volt, meg biztos alapszintű tudása is megvolt hozzá, de vhogy az egész körítés rossz volt, meg a pedagógus skillje se volt toppon.
Amúgy kb azzal kéne kezdeni, hogy mindenki megkapja az alkatrészeket (egyszerű gép), rakja össze, majd telepítsen rá mindent és hozza használható állapotba.
Erre rá lehetne szánni 1-2 hónapot max, úgy hogy közben mindent elmagyaráznak, majd még 2 hónap alap win és office ismeretek, és kész.
Fél év alatt ennyit letudni, és már így is okosabbak lennének, mint a jelenkori átlag tinik. -
moha21
veterán
Második hsz-el teljes mértékben egyetértek.
Eszembe jut, hogy nálunk az osztály 90%-a az infot választotta érettségi tárgynak. És ennek az 50 %-a gyakorlatilag egy kész windows-on tud megnyitni egy böngészőt. Ennyit jelent nekik az info.
Én mondjuk fizikát választottam . :-)
-
FlekkeN
aktív tag
Magyarországon az egész informatika oktatás nagy nulla. Mind általános iskolában, mind középiskolában és még az egyetemen is. Rá kellene nézni a többi országra mit csinálnak és megnézni milyen hatékonyak, majd átvenni és közben fejleszteni azt.
Nem tudom miért nincsenek tisztában vele, de az informatika az élet mindennapos velejárója. Matematikával egyszinten kellene oktatni.
-
PPatrik
aktív tag
Ezzel én is így vagyok!
Nálunk meg legalább egy tanár van, aki tart szakkört, ahol programozunk, igaz mostanában már nem szoktam a többiekkel együtt csinálni, inkább ha valami nem megy akkor segítek. ( Részben azért, mert ha elrontok valamit, akkor én leszek a hibás.) De az iskola őt nem is támogatja, teljesen saját szakállára csinálja.
-
PC-rev-RM
tag
Egyetértek, 2002-ben lettem érett egy gimiben, de 0 tudásom volt a számítástechnikáról, comenius logo (teknőssel kellett rajzolni, ezt ismeri valaki?), meg dos-os alapműveletek volt a 4 év munkája, meg netezhettünk, 'oszt annyi. (Csodálkoztam is, amikor 2000 tájékán bejelentették, hogy az iskola weblapja országos 1. helyezett lett. Na aki azt csinálta, tuti nem nálunk tanulta, pedig az egyik diák műve volt.)
Akik szakközépbe jártak az én időmben, office-ból perfektek voltak, gépelni is megtanultak.Az oktatás színvonalának csökkentése nem csak az infóra terjed ki, nyelvoktatásban is lefelé csúszunk, pedig így is silány a helyzet az eu tagállamokhoz képest. Ugyanott, ahol 10 éve 2 idegennyelv volt kötelező, ma már csak 1 az. Szándékosan nem okosítják a jelen generációt, van is rá ötletem, hogy miért.
Szerk: na itt minden véleménnyel egyetértek!
-
Razuel
aktív tag
Legalább csökkentik a konkurenciámat..
Viccet félretéve, aki érdeklődik az informatika iránt és netalán erre a pályára akarna lépni, az eddig se és ezután se a középiskolai tanulmányokra építve fog beletanulni a szakmába. Ráadásul jobb ha megszokja, hogy teljesen mindegy milyen iskolába jár, programozni otthon, egyedül, a gép előtt fog megtanulni, az internet segítségével.
Amúgy még amikor gimnáziumba jártam (infó szakon), az egyik gépnél nem működött a bill, a tanár meg azt hitte, hogy be van kapcsolva a billentyűzár..
-
wednesday
őstag
Ez tényleg csak azt jelenti kevesebb lesz az FB-re meg a játékra fordított idő az iskolában. Nem sok haszna volt eddig az info oktatásnak. És valóban a tanárok sokszor kevesebb ismerettel rendelkeztek, mint a diákok. Illetve az oktatott tananyag meg mindig 10 év lemaradásban volt a kor elvárásaitól. Azon se lepődnék meg, ha még most is nagyrészt DOS parancsok tanulásából állna az a kis idő, amit nem szórakozással töltenek a diákok egy számítógép teremben.
-
Gergosz2
veterán
Na ezzel ugyan így vagyok én is!
A tanterv szeirnti iformatika óra a béka segge alatt volt, tekintve , hogy a tanár sz*rt se értett a számítógépekhez, csak annnyit hogy, hogy kell szöveget szerkeszteni meg powerpointba szórakozni.
Nem azt mondom , hogy ez felesleges tudás, mert ezt is meg kell tanulni az embernek, na de hogy évekig ezek mellett horgonyozzon le az informattika óra az már szerintem siralmas.
Szerencsére volt egy jó tanár akivel jóba voltunk és órák után szívesen tanított neknk egykis programozást.
-
defi
tag
A cikket átültetve a gyakorlatba: kevesebb facebook és gaming az oktatás ideje alatt.
A tisztelt kivétel úgy is otthon tanulja meg az alapokat, mert általában elmondható, hogy a programozáshoz a diákok már jobban értenek, mint a tanárjaik. -
Inv1sus
addikt
Az első és második hozzászólással teljes mértékben egyetértek. Digitális analfabetizmusnak meg inkább azt nevezném, ami "informatika oktatás" címszóval történik. Semmi értelme oktatni, ha egy bazinagy, használhatatlan ökörség az egész.
És még az egyetemen is ökörségeket tanítanak, szóval nyugodtan lehet csökkenteni az órákat.
-
peter9228
aktív tag
Hát igen, az informatika oktatás színvonalán kellene növelni. Nálunk sem ért semmit az info óra (gimnázium). Meg ugye 11. évfolyamon lehetett választani speceket, többek között az infot választottam, mert abból akartam továbbtanulni. Erre mit csináltunk info specen? Word, excel, powerpoint... Ezért teljesen fölösleges volt heti +2 órát ott ülni. Aztán megkérdeztem a tanárt, hogy mi lesz a programozással. Kiderült, hogy azt nem tanítják, és a tanárok sem tudnak programozni... Kérdem én, akkor ennek mi értelme van?
-
kymco
veterán
Biztos megköveztek ezért, de én az általános iskola 1-4. évfolyamán nem oktatnám az informatikát. A gyerek inkább rohangáljon, olvasson és jászon sokat... Használja ki, hogy az életkorának megfelelően a vizuális fantáziája erősebb, mint az idősebb korosztályoké, nem kell korlátozott vizuális ingerekkel tompítani.
Később elkezdve sem marad le semmiről, max. jobban megéli a képességeit.
A többiről nem tudok nyilatkozni... -
Zirowe
nagyúr
Nem tudom, az én időmben (2004ben érettségiztem) a gimnáziumi infó oktatás semmit sem ért, és alig vártuk, hogy a tanár elmondja a mondanivalóját, hogy lehessen végre quakezni vagy cszni.
De hogy 6 év alatt semmi hasznos vagy értelmes nem lett nekünk tanítva, az is biztos.
Akkor már inkább fordítsák másra azt az időt, vagy legyen szabad géphasználat végig.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ThinkPad T14 Gen1 14" FHD IPS Ryzen 5 PRO 4650U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Gamer pc 1080p
- ThinkPad T490 14" FHD IPS i5-8365U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam gar
- Nintendo Switch oled sok extrával, játékkal
- Xbox Series X, újrapasztázva, tisztítva, dobozában, 6 hó teljeskörű gar., Bp-i üzletből eladó!
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép játékra! I5 14400F / RX 6900 XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Csere-Beszámítás! Ryzen 9 9950X3D Processzor! 16Mag-32Szál!
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest