Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Alex91 #72 üzenetére

    Nagyon problémás ez a gondolatmenet. Ha valaki iskolában nem ért meg egy problémát, mégis előrébb jár, mint ahol a probléma megértését meg kellett volna tanulnia, pontosabban ahol a szükséges készséget el kellett volna sajátítania, az nem csak a tanulót minősíti, hanem az iskolát is.
    Ráadásul akinek nincs türelme a tanításhoz és a velejárókhoz, az mégis mit keres a tanárok között? Azon az egyetemen mehetett volna más irányba is. Ráadásul az, hogy ilyen emberek lehetnek tanárok, még tovább minősíti az oktatási rendszert. Az a baj, hogy alapjaiban rossz az egész, hisz ha csak az lenne tanár, aki tényleg alkalmas rá, akkor egy marék iskolán kívül mindegyik bezárhatna. Azt inkább nem fejtem ki, hogy hogy lehetne így mégis egy jobb oktatási rendszert létrehozni, mert tapasztalataim szerint az idealizmust könnyen keverik össze sok egyébbel, például szélsőséges szocializmussal vagy elmezavarokkal.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz pet1970 #65 üzenetére

    Ebben igazad van.
    Viszont nem tudom ez az egész második bekezdés nekem (is) szólt-e, de idézek saját magamtól:
    "szerintem nem egy egyáltalán nem működő rendszer fenntartása mellett kéne kiállni, hanem reformot kéne követelni."
    Utaltam ezzel a cikkre, amiben pont arról van szó, hogy a nagy átalakításban maradjon már meg ez olyannak, amilyen és az óraszámokon lovagolnak. Csak hogy az óraszám meg a tanterv önmagában semmit sem ér, pont az kell, amit írtál.

  • Rickazoid

    addikt

    Volt eddig informatika oktatás gimnáziumban? Hát én nem vettem észre, legalábbis amikor végeztem 5 éve, akkor még nem oktatták felénk. Valamit magyarázott egy tanár nálunk az informatikának hívott órán, de azt se informatikának, se oktatásnak nem nevezném, hogy elhadar egy egyértelműen valami nagyon leegyszerűsített könyvből valamit (ahol op.rendszer=Windows, irodai programcsomag=MS Office), majd egérgyakorlat következik, vagyis "ide kell kattintani, oda kell kattintani, majd ide kell kattintani", stb (és ez ment fakultáción is, mert a csoport 90%-a úgy le volt ezzel maradva, hogy őket kellett "felzárkóztatni" ahelyett, hogy tanulhattunk volna programozni). Biztos vannak helyek, ahol tényleg van oktatása az informatikának, de szerintem nem egy egyáltalán nem működő rendszer fenntartása mellett kéne kiállni, hanem reformot kéne követelni.

    (#56) pet1970: Nyilván nem kell szakoktatás, de az informatika oktatása egyben készségfejlesztés kéne, hogy legyen. Bőven nem lenne még szakirányú oktatás, ha a tanárok úgy tanítanák meg a szoftverek használatát, hogy utána bármilyen nem másik szakma által használt szoftver felhasználói szintű kezelése megtanulható legyen adott környezetben különösebb időráfordítás nélkül, illetve azonos célt szolgáló szoftverek kezelése menjen külön felkészítés nélkül is. Emellett a másik, ami fontos lenne, hogy ne tartsanak az emberek a számítógépektől. És itt most nem arra gondolok, hogy terminátorok kifejlődésétől félnek, hanem hogy egyszerűen annyira bele van nevelve sok emberbe, hogy az informatika valami nagyon elvont, nagyon szakértők számára fenntartott dolog, hogy egyszerűen nem is akarnak foglalkozni vele, mert úgy tudják, hogy úgyse menne nekik és ennek ellenkezőjéről sem győzhetők meg. És ez nem csak középkorúaknál figyelhető meg, igen sok huszonéves is itt tart csak.

Új hozzászólás Aktív témák