Hirdetés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Utánajártunk, hogy melyik memória mennyire drágulhat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Leiskolázná a mezőnyt az új Samsung csúcs-SoC
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
félisten
válasz
bitpork
#58847
üzenetére
Akkor nem arra a hozzászólásra válasz. A többi része meg úgyis arról szól, hogy milyen mesterséges hátszelet kapott a dízel-technológia.
Az a része pedig, ahol azt írod, hogy úgyis beledöglünk, az különben nettó faszság. Az egészség nem digitális, hogy van, vagy nincs, van egy rakás tényező, ami befolyásolja, és káros hatásokból is millió különböző súlyosságú van - ahogy mindenféle betegségből is. Arról nem is beszélve, hogy a káros hatások önmagukban sokszor nem is okoznak betegséget, csak segítik a kialakulását, illetve súlyosbítják a lefolyást, vagy a tüneteket.
Az meg külön vicces, hogy a végső érv mindig az, hogy a benzin égésterméke is veszélyes. Igen, veszélyes. Sőt, a medve is az. Ugyanakkor ugyanahhoz a gyártó szerint kibocsátott szeméthez a dízelnek mindenféle bonyolult technológiára van szüksége, amit aztán közúton kikapcsol, és ellenőrzés nélkül ereget kifelé mindent.
A legszarabb pedig pont az, hogy megy a relativizálás, meg a szerecsenmosdatás, pedig csak annyit kéne mondani, hogy holnaptól nem érdekelnek senkit a gyári adatok, független labor mérje ki a kibocsátási adatokat forgalomban, és újraszámoljuk az adórendszert, az autókra adott támogatásokat, meg kötelezünk minden gyártót egy visszahívásra (oh, wait, ez utóbbi folyamatban van, csak nem győzik elszabotálni), hogy megszűnjön a környezetvédelmi rendszerek menet közbeni leállítása. Ja, hogy így ugrik pár lóerő, meg némi nyomaték? Shit happens. Lesz pár csalódott tédéí-rajongó, káeuban meg már úgyis mókolt szoftverrel mennek a füstölgő romok, úgyhogy arrafelé csak annyi lesz a dolog hozadéka, hogy olcsóbban jutnak hozzá a turbódízelekhez.
A másik nagy probléma pedig, hogy ahelyett, hogy valódi alternatíván dolgoztak volna, a gyártók eumilliárdokat öltek egy eleve elcseszett (illetve hosszabb távon és ekkora tömegben aránytalanul szennyező) technológia (a robbanómotor) finomítgatásába az elmúlt évtizedek során. Úgyhogy most ott tartunk, hogy lassan egyértelművé válik, hogy falnak mentünk a zsákutcában, de használható ötlet nemigen van, hogy merre tovább. Már legalábbis olyan, ami legalább ekkora környezeti károkozás nélkül megvalósítható, mert az elektromos autózás jó ötlet ugyan, de a villamos energia előállítása sem megoldott, a tárolása pedig a jelenlegi feltételekkel ismét fsak egycelőre kódolt katasztrófa (használhatatlanná vált akkumulátorok ártalnatlanítása nagy tömegben).
Szerk.: A szerkesztésed után hozzáadott bekezdéssel maximálisan egyetértek, írtam is, hogy ezzel kellene kezdeni. Az, hogy valami dízel, vagy benzines (esetleg hibrid), az itt irreleváns.
p
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Háztartási gépek
- Óra topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Az 5 legnagyobb bénázás a mobilpiacon idén
- Epic Store Ünnepi Ajándékozás - 9. nap: We Were Here Together
- Milyen légkondit a lakásba?
- A piac legerősebb kameráját ígéri a Xiaomi 17 Ultra
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Így változik a Galaxy A37 és A57 kamerája
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650M R7 8700F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800XT 16GB Zalman Z1 PLUS 750W
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
- Samsung Galax S23 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Garmin Forerunner 405 GPS óra
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


