Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Körvonalazódik az új grafikus API-k iránya
- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
buci30
addikt
Olympus pen e-p1 gépem van.
Szeptemberbe megyünk nyaralni Egyiptomba és szeretnék minél szebb képeket készíteni.
Jövőre pedig gyarapodik a család, így arra is jó lenne ha megfelelne.Automatán használnám a legtöbbet így megfelelő ez a gép szerintetek?
Vagy egy alap tükörreflexesre cseréljem le netán?
Vagy felesleges ha úgyse nyúlok bele annyira, azt szeretném ,hogy automatán jó képek legyenek.iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
jjeahh
nagyúr
nem találtam filmes topikot, úgyhogy érdeklődök itt...
csak kíváncsi lennék, mennyire van értelme venni egy filmes gépet bagóért, ha a képeket számítógépen használnám fel, hobbi szinten? sokszor láttam már ebay-en, hogy manuál obival ingyért adnak vázat is, tegnap pl találtam egy planart, szuper állapotú rollei vázzal 80 fontért..oké, ez drága, de a planarok csak önmagukban is többe szoktak fájni ennél...kezdetnek természetesen nem vennék ilyesmit, hiszen 10 font körüli árban is hatalmas a választék, kezdetnek gondolom ezek is megteszik...csak pár kérdés, remélem van valaki aki jártas a dologban: drágák a film-síkszkennerek? mennyire befolyásolják a képminőséget? gondolom ezekben is valamilyen optika, szenzor van, és ezen múlik a végeredmény...portrézni milyen cuccot ajánltok? van már három manuál obim, egyik om-fit, másik kettő m42...előnyben a rangefinder kialakítású kamerák, de jöhet bármi...bocs, filmre soha nem fotóztam, nagyon láma vagyok a témábanFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Nussi
csendes tag
Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget/tanácsot/fejmosást/ötletet, ma hazasétált velem a D5100-as Nikon 18-105-ös VR objektívvel és egy táskával.
A következő felvonás egy pótakksi és egy makró objektív
-
Freddy76
addikt
Köszi, azt én is néztem...
A helyzet, hogy megszerettem a filmet, és arra gondoltam, hogy mi lenne egy af-es filmes géppel. De az általad írt példa is azt mutatja, hogy az af az én esetemben pont az "venné ki", ami miatt szeretem a filmet....
Az OM-10-zel az a baj, hogy a fénymérés azért nem százas...
Byk01: aludjál
[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Byk01
őstag
válasz Freddy76 #15277 üzenetére
Ha már ajánlgatnak neked, akkor én is: ma láttam egy Leica M6-ott 1690 juróért, az kellene neked
Az nem nagy egyáltalán
Oly Pen is volt valamelyik kirakatban, megmondom őszintén, az árára nem emlékszem. De azt legalább már tudom, melyik utcát kell kerülnöm, amíg nem nyerem meg a lottóötöstJa, már tegnap volt.
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
nesa
veterán
válasz Freddy76 #15279 üzenetére
Egy idossebb fotos kolega vett nemtul reg egy F5-ot befuzott valami fasza draga filmet es gondolta csinal ablakon keresztul egy kepet elsonek, nemfigyelte hogy sorozaton van igy mire az oreg reflexei kapcsoltak a film nagyreszet ledaralta
Praktica BCA +50/1,8 nemerdekel, vannak hozza jo uvegek?
[ Szerkesztve ]
-
JohnyBlue
addikt
válasz Stauffenberg #15282 üzenetére
Majd kigondolok valamit.
Mondjuk első körben ki kellene próbálni, hogy működik e. Ugyanis teljesen "oridzsi a cucc". Doboz meg minden cubehör megvan.
Második körben pedig a leltáramat kell végignézni, hogy nincs e véletlenül benne.Ezek után meg kigondolok egy olyan árat ami szerintem mindenkinek jó lesz.
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #15279 üzenetére
Az is lehet hogy csak jövőre kap utódot. Kár addig várni, vegyél most Fujit! Aztán majd ha tényleg itt az utód akkor max váltasz. Az X-E1 se fog rajtad maradni, majd én átveszem tőled 50-ért!
Viccet félretéve ez a firmware jövő hét keddtől lesz elérhető az X-E1-re, kíváncsi leszek..
[ Szerkesztve ]
-
Freddy76
addikt
válasz FEDman #15278 üzenetére
Normális F5 100 felett kezdődik. Annyit nem ér nekem ez a játék...
Különösen, hogy a Fuji XE-2-re, vagy XE-1s-re tartalékolok
Szerk: most láttam az utolsó mondatotdad . Nekem az XE-1 még picit lassú, rohanó (két éves) gyerek a fő fotóalany. Az oly om-d fókusza már elég volt, ha ezt eléri az xe-1 utóda, akkor megy a családi ezüst a zaciba.
[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Freddy76
addikt
válasz FEDman #15276 üzenetére
Aha. Az F5 nagyon jó volt, de az is nagy. Igazából szeretem az oly-t, jó érzés játszani vele. Persze az is lehet, hogy az af pont elvenné azt a jóleső lassultság-érzést, és újra nekiállnék eszetlenül kattintgatni, ami azért filmnél drága.
[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #15275 üzenetére
Nem rossz gép az F4, de nekem valahogy nem lopta be magát a szívembe.
Még a filmes érában volt alkalmam pár napig egy F4-essel fotózni. Egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni, teljesen más mint a képeken. Én konkrétan ledöbbentem mikor először a kezembe vettem, az F4 konkrétan egy szörnyeteg!Ez volt az első nagy felfújt AF-es profi tükörreflexes váza a Nikonnak és azért ez néhol érezhető is. Hozzáteszem akkoriban a csodálatos és nagyon kezes F3-as volt az etalon és ehhez képest az F4 megdöbbentően nagy, nehéz és ronda volt.
Ehhez jön még az ergonómia. Sokat beszélünk mostanában arról, hogy a mirrorless vázakon a kis méretért cserébe kell némi kompromisszumot kötnünk kezelhetőség terén. Nos, az F4 ennek az ellentéte.
Itt aztán hely lett volna bőven egy ergonomikus váz kialakítására, de valahogy ez mégse sikerült maradéktalanul a Nikonnak.Például olyan hatalmas ez a váz, hogy mikor megmarkolod a gépet akkor az a záridőtárcsa mind a mutató, mind a hüvelykujjadtól elérhetetlen távolságba kerül. Azaz ha csak záridőn akarsz változtatni ahhoz a markolatot eleresztve teljesen fogást kell váltanod. Azért ez egy ekkora dög nehéz profi vázon elég gáz.
Az F5-nél már nem véletlenül nem ragaszkodtak ehhez a megoldáshoz.
Ettől függetlenül műszaki szempontból egy csodálatra méltó szerkezet. A keresője remek, a zárszerkezete elképesztően finoman és vibráció mentesen jár..
Viszont amatőr célokra szerintem ez egy értelmezhetetlenül nagy és nehéz szörnyeteg. És tudod ha már egyszer a mirrorless vonalon megérezte az ember, hogy milyen jó is az ha nem olyan nagy a cucca..Szóval lebeszélni semmiképp nem akarlak róla, de azért anélkül ne vágj bele, hogy előtte ki nem próbáltál egyet élőben.
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #15270 üzenetére
Lehet, hogy többe fog kerülni (a két legáltalánosabb mFT obi a Pana 20 1.7 kb. 80k az Oly 45 1.8 kb. 70k használtan és vannak még drágábbak is) viszont ez a két obi ill. a váz annyira parányi, hogy bármikor magaddal viheted és elfogadhatóan világított helyen (újabb mFT vázzal) akár vaku nélkül is kifogástalan fotókat kapsz (teljesen nyitva is elég élesek az obik).
A DSLR előnye gyorsan mozgó dolgoknál jöhet ki a fázis AF miatt, de egyre több rendszer a szenzorba integrálja a fázis AF-et is azaz az sem biztos, hogy hosszú ideig a DSLR kiváltsága marad.A Nikon cucc valamivel minőségibb eredményt ad (de tényleg hobbi szinten hanyagolható és nem is akkora a különbség) és olcsóbb is, de mit ér az egész, ha a súlya/mérete miatt gyakran otthon hagyod.
De innentől tényleg egyéni preferenciák kérdése. Van akinek a csúcskompakt is elég jó, van akinek az APS-C DSLR se.
Filmes, MF, adapterezett dolgokat rég hanyagolom. Nálam szempont a fotózásra fordított idő rövidsége és az eredmény hatékonysága (bár pl. MF-ben semmi sem akadályoz meg, kikapcsolható az AF stb). Vegyszerektől írtózom.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Freddy76 #15271 üzenetére
"Bár gondolom, ez a filmezés is olyan, mint a boroskóla, kinövi az ember..."
Én filmmel kezdtem. Valamikor 9-10 éves koromban kaptam az első gépem, akkoriban még csak itt-ott lehetett hallani, hogy "vannak azok a digitális gépek vagy mik, amikhez nem kell film", de fingunk sem volt róla apámmal, hogy mi az.
Aztán 16-17 évesen meglett az első digitális (valami Pana kompakt volt, mert nyaralást gazdaságosabb volt azzal megörökíteni), azóta főleg digitálissal fotózom, de mostanában szívesen térek vissza a filmhez, hogy egy-egy rollt elkattintsak. De én annyira nem tudom kinőni, hogy a nedves lemezes ferrotípia (tintype) gondolatával kacérkodom. Nem vagyok a vegyszerek nagy ismerője, angol szakirodalomban sok tintype leírás és videó van, de sokszor kell szótáraznom, hogy az adott vegyszer mi a frász akar lenni. Kamera és kellő tudás hiányában belevágni még nem tudtam, de majd remélhetően betársulok egy veterán mellé.
-
Freddy76
addikt
válasz Stauffenberg #15270 üzenetére
Én az utóbbi időben többet lövök filmre, mint dslr-re, és azon gondolkodom, hogy valami af-es filmes váz kelene inkább, és a feleségem x10-e. Most egy olympus om-10 van, gondolkodom egy nikon f4-en, vagy f5-ön... Bár gondolom, ez a filmezés is olyan, mint a boroskóla, kinövi az ember...
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem egy amatőr gyerekfotós egy bármilyen Nikon váz + 35mm/50mm f1.8G objektív kombóval rosszul nem járhat. Vagy ugyan ez MILC-ben, de akkor egészen biztosan többe fog kerülni.
Persze a kompaktokat sem kell elvetni. Én még mindig gondolkozom azon, hogy DSLR mellé másod gépnek mégsem egy MILC-et kellene vennem, hanem egy Fujifilm X20-at. De azért az ilyesmit én alapvetően annak ajánlom aki tudja, hogy mire van és mire nincs szüksége
-
k1csi
senior tag
válasz madgie #15268 üzenetére
OK, köszi.
Mondjuk én sem tartottam tőle, hogy tömegek fogják rohamozni az ebay-es boltot.Elég jó sejtésem van, hogy bárki bármit ír ide döntő többség elmegy majd vesz egy belépő CaNikont kitobival (és hiszi, hogy jól döntött). Többség még elégedett is lesz (mobilhoz képest tényleg) vannak/lesznek akik néhány ezer expóval árulják majd.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz torma1981 #15255 üzenetére
Ha semmi extra igény, akkor is a Nikon D3100 mérföldekkel jobb választás már csak a 3 év hivatalos garancia miatt is (Canon csak 1 év), ezen túl a Nikon építési minősége is sokkal jobb (az 1100D a leggagyibb műanyag vacak amit valaha láttam).
Nikonhoz meg később ha fejlődnétek kicsit és mégis művészkednétek ott vannak olcsón olyan remek és fényerős objektívek, mint az 50mm f/1.8G AF-S és a 35mm f/1.8G AF-S.
Ezek remek gyerekfotós objektívek és nyitott rekesz mellett szépen elmossák a hátteret (szűk mélységélesség), amit a mellékelt kitobjektívtől nem igazán lehet elvárni.
-
#04230330
törölt tag
-
k1csi
senior tag
válasz schawo #15263 üzenetére
Bár tudom mindenki pixel szinten nézeget, de ilyen szintű hobbi felhasználásra (tejes fotót nézve, nyomtatva) kb. tök mindegy a zaj ISO800 alatt (vagy az kellene legyen). Azon a környéken meg (felette) továbbra is állítom azt a 2.5 Fé hátrányt (pl. LX7: ISO800, DSLR: ISO3200 vagy felette mert ugye nincs csak egész stop).
De kb. tökmindegy, gondolom összességében egyetértünk abban, hogy az LX7 simán hozza azt amit a régebbi belépő DSLR-ek kitobival sőt fókusz használhatóságában vagy videóban stb. jóval többet. Ami zavaró lehet az pl. a sok fényben a kereső hiánya.
Ma aki belépő DSLR-t vesz kitobival csak nagy nyűgöt vesz a nyakába (hátára) különösebb előnyök nélkül.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
titán
-
k1csi
senior tag
Csak egy megjegyzés: Ha valaki olvasta a tegnapi meg a mai összehasonlításomat az LX7-el feltűnhetett, hogy tegnap (amikor a D5100-al hasonlítottam) 3 Fé szenzorhátrányt írtam ma meg amikor a D3100/1100D-vel akkor csak 2.5.
A fél fényérték különbség aból jön, hogy D3100/1100D-nek kb. ennyi technológiai hátránya van (régebbi szenzor tech.) zaj szinten a D5100-al szemben hasonló szenzor mérettel (azaz itt annyival kevesebbet kell obival kompenzálni az LX7-nek).Egy fényérték azt jelenti, hogy duplázni kel az ISO-t, azaz pl, ISO400 helyett ISO800-at kell használni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz torma1981 #15255 üzenetére
A Canonhoz adott objektív a leggagyibb, talán a digit korszakban készült összes obi közzül.
Fényerőtlen, stabi nélküli, gyenge rajzú (számodra talán ez utóbbi a legérdektelenebb).Persze kültéren jó fényviszonyok között bármi jó (akár egy jobb kompakt is).
Viszont beltéren (vagy ahol kevés fény van) vaku fog kelleni. A beépített vaku persze adni fogja a hiányzó fényt, viszont ettől nagyon arconvillantós képeid lesznek (háttér tök sötét, amit ér a vaku fénylik tőle).
Ezt megint tudják hozni azok a jobb kompaktok is amik képesebb kevesebb fény mellett is fókuszálni (ui. amikor megy a vaku minden alacsony ISO-t fog használni ahol a kompaktok sem zajosak).A nagy hátránya a DSLR-nek (kül. ezen a szinten), hogy ahol gyors fókuszt tud (amikor a keresőbe kell nézni) akkor kötött fókuszpontok vannak. Kevés és eléggé középre koncentrálva. A gyakorlatban lényegében csak a középső pont az ami használható.
A liveview fókusz (amikor a hátsó kijelzőn látod a képet) viszont a jelenlegi DSLReknél iszonyat lassú még jó fényviszonyok között is (másodpercekben mérhető), sötétben meg teljesen használhatattlan. A Canon annyira lassú ill. használhatattlan, hogy számodra olyan mintha nem is létezne.
Ennél a csúcskompaktok mint pl. a tegnap kitárgyalt Pana LX7 sokkal jobb mert bárhova tud fókuszálni és tud pl. arcfelismerést (ennek a hasznosságát ne becsüld alá). Nem mellékesen a Pana brutál videót tud és a két fényérték hátrányt (a kisebb szenzor miatt) bőven kompenzálja a kb. 2.5 fényérékkel fényerősebb obi.
Tegnap linkelte madgie az mFT topikban (remélem megbocsát, hogy itt is leirom) e-bay-ről az LX7 kb. 105k (idővel lehet nálunk is olcsóbb lesz, most még eléggé túl van árazva).A Canonhoz persze adnak egy Canon feliratos táskát is. Soha semmilyen táskába nem tennék fotós cuccot ami hirdeti a tolvajnak mit érdemes elvinni (rutinosabb fotósok gyakran a vállpántot is lecserélik másra nemcsak kényelmi szempontok miatt, kül. hogy drágább gépekhez még a típust is ráírják). Ja persze DSLR-hez táska kell (ha még veszel egy-két cuccot még nagyobb táska), mert akkora. Amikor nő a gyerkőc és már ide-oda menni kell vele a DSLR mérete nagyon hamar nyűg lesz.
Itt jön képbe pl. az mFT (vagy m43). Itt egy-egy fényerős obi is még kezelhető méretű és fényerős obival akár beltérben (ha még elfogadhatóan ki van világítva) lehet vaku nélkül fotózni. Persze messze túl a jelenlegi kereteden, de ugye nem kell mindent azonnal megvenni (cserélhető obis rendszernél és ezeknél ezért érdemes rendszerben gondolkodni).
Remélem segítettem.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Zozzer888
addikt
válasz torma1981 #15257 üzenetére
Szia!
A vázak között nincs nagy difi, de a Nikonhoz Stabis obi van. Az 1100D is van stabis obival , 18-55 IS IIvel csomagolva nézd.
Amúgy meg fogdosd/nyomkodd meg mind a kettőt és azt vedd meg amelyik jobban tetszik.
[ Szerkesztve ]
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
torma1981
veterán
válasz kovaripeti #15256 üzenetére
Szia.
A Canon nem éri meg? Vagy miért? Vagy ekkora a látványbeli különbség köztük?
-
torma1981
veterán
Sziasztok.
2 hónapja született meg a kislányunk. Ezért szeretnénk most fényképező gépet venni.
Tükörreflexesre gondoltam. Alap gép jó. Nem akarunk művészi fotókat csinálni.Erre a kettőre gondoltam. Max 110k körül.
Vagy
Melyik a jobb választás?
[ Szerkesztve ]
-
Nussi
csendes tag
ButaBoltban Nikon D5100 18-105 VR-rel 161999 Ft
-
Mikisys
őstag
Az objektíven-objektíveken nagyon sok múlik és itt sajnos nincs olcsó alternatíva.
Én a Pentax Kx, vagy Kr-gépet javasolnám, az belefér a keretösszegbe, de az objektív már kérdéses, mert beltérre jó lenne a 17-70 SDM-es, ami gyors és csendes működést biztosít, kültérre kiemelni a tömegből, vagy csak messzebbről fotózni, pedig a 60-250-es, vagy jóval olcsóbban az 55-300-as.
Ezek az objektívek már nem férnek bele a jelzett összeghatárba, tehát más rendszert kell választani, vagy egy ultra-zoomos bridge-gépet.
Érdemes fotós-bizományikban szétnézni.
Egy egylábú állvány, azaz monopod is igen jól jöhet, kis helyen elfér, gyorsan lehet vele mozogni és mégis stabilabb a kézben tartásnál.
Egy rendezvény, előadás megörökítése komoly feladat, amire áldozni is kell, ha elfogadható minőséget kell produkálni.
Nehéz a döntés.
Sok sikert!Üdv!
-
k1csi
senior tag
válasz sideburns #15241 üzenetére
Bár a Pana LX7 sok szempontból dicséretes csúcskompakt (ekv. 24mm, fényerős optika, multi-aspect szenzor, panás gyors/megbízható fókusz), eseményfotózásra nem biztos, hogy a legjobb.
Egy jobb külső vaku pl. aránytalanul nagy lesz hozzá.Nem mellékesen az obi fényerejénél figyelembe kell venni a szenzor méretét (és a pixelekét is).
Bár az objektívek fényereje egy geometriai reláció (legalábbis fotós objektívek esetén) nagyon jól arányosítható a szenzor adott felületére adott idő alatt beső fotonok számával. A nagyobb szenzor azt jelenti, hogy adott idő alatt több foton esik be a teljes szenzor felületére, azaz több információból lehet összerakni a képet (bár négyzetmilliméterre nézve ugyanolyan fényerős obinál kb. ugyanannyi foton esik be).A Wiki szenzorokat taglaló cikkében ez a szenzorméretből adódó különbség egy oszlopban van összefoglalva: Stops (Area).
Ez full frame szenzorhoz viszonyítva adja meg az eltérést. Pl. az LX7 (Oly XZ-2 stb) 1/1.7" szenzorok esetén ez -4.32 fényérték. Nikon (Pentax, Sony stb.) APS-C esetén pedig -1.23 fényérték. Azaz az 1/1.7" kompaktok kb. 3 fényérték hátrányban vannak a Nikon (stb) APS-C-vel szemben (azonos technológiát feltételezve, azonos fényerős objektívvel, teljes szenzorra nézve).
A kevesebb pixel/szenzor azt jelenti, hogy nagyobbak lehetnek a pixelek azaz adott idő előtt több fényt gyűjtenek be ami jobb jel/zaj arányt eredményez. Azaz ilyen szempontból az LX7 előnyben van és azonos fényerős obinál már csak kb. 2.5 Fé a hátránya a kevesebb pixel miatt (azaz a kevesebb néha jobb).Ha a Nikon DSLR-t nézzük fix fényerős f/2.8-as zoommal akkor az LX7 induló fényeréhez képest (24mm-en) rendszerszinten már csak kb. 1/2 fényértékre esik a DSLR előnye. Viszont eseményfotózásnál nem kizárólag nagylátószöget szokás használni azaz átlagban inkább csak 1 Fé optikailag az LX7 előnye azaz a Nikon DSLR átlagosan kb. 1.5 Fé előnyben van (f/2.8 zoommal). Azt a kérdező tudná eldönteni, hogy neki mi elég/mi elfogadható.
Viszont cserélhető obis rendszernél ott van, hogy ha kell fel tudsz rakni egy 1.8-as fixet is ha mégse elég, a kompaktot meg úgy ahogy van bukod. Azaz itt célszerű lenne még vétel előtt találni valakit, hogy meggyőződjön a kérdező, hogy tényleg elfogadható-e neki a kompakt.
Az LX7 nagy előnyei a zsebrerakhatóság (számomra a leglényegesebb amiért egyáltalán megfontolnám) és az egész jó fényerő nagylátó részen. Viszont egy koncert/rendezvény stb. esetén miért lenne szempont pl. a zsebrerakhatóság (ami amúgy is bukik a külső vaku miatt) ha a kérdező végzi a dokumentációt?
Ha a DSLR túl nagy még mindig ott van a m43 pl. még mindig elég apró fixekkel.
Persze megint a keret határait feszegetve. De pl. Pana G5 a kitzoommal (kb. 155k) kb. ott van mint az LX7 (nagyobb szenzor, de fényerőtlenebb obi) és ha kevés a fényerő akkor még mindig lehet bővíteni fixel.Azaz vsz. nem cserélhető obis cucc annak lehet jó aki pontosan tudja mi kell neki/mit várhat el. Nekem a kérdező nem úgy tűnik.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Stauffenberg
nagyúr
Én azt mondanám, hogy erre alsó hangon legalább egy Tamron 17-50/F2.8 AF SP VC XR Di-II LD ASP objektív kellene (természetesen a Nikon verzió, mert ez valamennyi gyártó csatlakozójával elérhető). Ennél olcsóbban nem úszható meg a fényerős zoom objektív. A fixek jók, de rendezvényre már nem annyira, mert sűrűn kellene cserélgetned. Ez a Tamron nem egy nagy eresztés, de kellemes fényerőt biztosít minden állásban. Sajnos a vége megáll 50mm-nél, szóval távoli dolgok fotózására nem alkalmas.
Amire figyelni kell (és ezt ki is emeltem), hogy a VC jelölésű kell neked, az 120k körül van és az a stabilizált verzió, ami nagyon fontos kevés fénynél (a VC nélküli kb 20 ezerrel olcsóbb).
Viszont a Tamron híres arról, hogy viszonylag sok szutyok megy át a minőség ellenőrzésen, így mindenképpen érdemes alaposan letesztelni miután megvetted (vagy akár helyben ha erre lehetőség van és az sem baj ha neten rendeled, úgy 8 napod van indoklás nélkül elállni a vásárlástól). A legjellemzőbb hiba, hogy az AF hajlamos pontatlan lenni, ezt kell leginkább tesztelni. Úgy gondolom, hogy ha nem magazinba kell fotóznod tökéletes minőségű fotókat, akkor elégséges lehet az általa nyújtott képminőség, főleg ha elsősorban webre mennének a fotók jócskán leméretezve.
[ Szerkesztve ]
-
sideburns
aktív tag
Ugyan nem cserélhető objektíves, de én bemondok egy
negyven-százLX7-et. Plusz külső vakuval.24 mm - 90 mm, f/1.4-2.3
140-150k környéke.
http://www.argep.hu/product_2087121.html
Meg a Pana menüt már úgyis ismered. -
AtHoS
nagyúr
válasz #04230330 #15235 üzenetére
Elég széles a felhasználási terület.
Sokszor egy 5x10m-es teremben kell fényképezni a rendezvény résztvevőit, az előadót, terem díszítést.
A résztvevők fotózása eddig nem volt túl egyszerű, mert eléggé a sarokba kell húzódnom a DMC-FS6-al, ha a közeli embereket is a képen szeretném tudni.Aztán pl. egy fúvószenekari koncerten előadóteremben hangulatvilágítás mellett a színpadon játszó zenekart. Itt jól jöhet a vaku, ha szeretném, hogy a nézők egy része is rajta legyen a képen. A zenekar pl. eléggé statikus, de egy tánccsoportról már ez nem mondható el. Ott elég sok a mozgás. Ilyen alkalmakkor a "lőtáv" 5-6m-től a 20-22m-ig változó, helyzettől terem adottságaitól függő, de több szögből való fényképezés miatt biztosan nem állandó.
Állványt nem is tudom jó lenne-e használni, mert eléggé szaladgálós a fényképezés jellege. Előadóteremben a terem adottságait figyelembe véve a közönség között "szaladgálva" kell közlekednem a földszint bal-jobb és erkély bal-jobb oldal között sokoldalú rögzítés miatt, így ott csak bizonyos helyre lerakva tudnám használni.
Szabadtéri színpad vagy csak álá natúr az utcán is a tömegből kell fotózni. Mikor vonulások vannak, akkor a csapattal együtt haladva, őket jó pár méterrel megelőzve néha közvetlenül mellőlük.
read-only mode on the forum
-
JackFeryll
őstag
Besz@rás... Mai kedvencem az apró hiba szabad értelmezéséről.
"7D apró hibával keresi új gazdáját! Az érzékelőn van néhány hibás pixelhalmaz, kérésre küldök képet! Script segítségével könnyedén eltüntethetőek bármilyen/bármennyi képről. Én is így használtam."
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
A fixet egyenlőre hanyagold (kül., hogy mostmár az eseményfotózás is előkerült; eddig mintha más lett volna a téma), meg eleve belépő vázhoz a G-s fix kell.
Egyébként eseményfotózásra lehet egy fix 2.8-as zoom (mint a nem stabis Tamron 17-50) meg külső vaku jobb kombináció (kül. beltérre), de már ez is túl van a kereteden.
Webes méretre viszont tényleg nem kritikus.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
-
#04230330
törölt tag
Ez a samsung számodra semennyire sem jó. Ennyiért egyébként sem jó senkinek
Milyen dolgokat fotózol? Tehát mozgó, vagy statikus? Állványra van lehetőséged ? egyébként azt is javasolt mellé beszerezni, az esti fotózást talán az segíti elsőre a legolcsóbban.A beltér mit takar? Szűk hely vagy van hely? Azért kérdezem mert érdekelne milyen látószög kellhet neked.
Lehet hogy érdemes egyből csak a vázat venni, és egy 50mm /1.8G lencsét venni erre az 5100 vázra.
-
AtHoS
nagyúr
Köszönöm a válaszokat
Egyelőre laikusként nem vagyok sokkal előrébb
Egy civil szervezetnél melózom, így különböző rendezvények megvalósulásakor kellene a géppel fotódokumentációt készíteni. Az elkészült képek elsődleges felhasználása a szervezet által fenntartott weboldalon, blogszerű híradásokban megjelenítés (tehát itt "butítani" kell a képeket), pályázatok fotódokumentációi (itt is butítás lesz), illetőleg néha a megfelelően sikerült és tartalmú képek fotópapírra történő nyomtatása.
A mit fog váltani típust nem véletlenül írtam le. Ha az a gép eddig "megfelelt", akkor ettől egy 180k-s gép csak jobb lehet. Legalábbis laikusként én így gondolom.
Na jó, végül is belső terekben igencsak gyér a mostani darab, így talán elsődleges cél gyengébb megvilágításnál használhatóbb képek készítése. A leírtak szerint cserélhető objektíves géppel tudnám ezt elérni alkalomnak megfelelő objektív használatával.
Ezzel a géppel találkoztam [link], mikor nézelődtem, de ilyen kategóriában valahogy furcsa érzésem van Samsung-gal kapcsolatban.
Asszem megfogadom a tanácsot és az ajánlott Nikon D5100 [link] gépet fogom beszerezni.
Belső térre milyen objektívben kellene gondolkodnom? Valami ilyesmiben? [link]
read-only mode on the forum
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Sajnos ez az infó mennyiség egy kicsit sovány. Azt sem tudjuk, hogy milyen szinten szeretnéd űzni ezt, mert 180.000 Ft nem olyan sok egy olyan szettért amivel az általad megjelölt szituációkat fotóznád.
Egyébként én a Nikon D5100 felé orientálódnék egy 18-105mm objektívvel. Kezdésnek. De mindenképpen figyelembe venném, hogy fényerős objektívekre és akár egy rendszervakura is szükséged lehet.
Akku: Ennyit alap esetben bármivel el tudsz fotózni egy töltéssel, de ugye sosem lehet tudni. Én akkuból csak gyárit vennék, jártam már meg utángyártottal. Akár egy extra energiaellátást biztosító portrémarkolat sem lenne rossz gondolat, azzal végképp végig tudsz fotózni egy egész hosszú rendezvényt is.
-
k1csi
senior tag
Az objektív cserélhetősége azért kellene szempont legyen mert nem lehet nagy átfogással fényerős objektívet gyártani (fizikai korlátok miatt amibe most nem mennék bele).
Azaz vannak kitobik amik a tele végükön f/5.6-os fényerővel rendelkeznek (specifikáció szerint ami a két végpontra van megadva, de valójában már sok esetben jóval hamarabb).Azaz vegyük példának az itt sokat ajánlott Nikon 18-105-öt 50mm-en. Ott a fényereje (ha jól tudom) f/5 ami kerek 3 Fényértékkel gyengébb mint az 50 f/1.8 (fix obi). A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ott ahol a kitobival ISO 12.800-at kell használj a fix esetében ISO1600 is elég. ISO12.800-on igazán csak a FF (full frame) vázak teljesítenek jól ahol a nagy pixelek sok fotont tudnak gyűjteni. ISO1600-on meg aminek nagyobb szenzora van mint a kompaktoknak (m43 - APS-C) már egész jól kezelhető.
Persze a jobb fényerő nem ingyen van, a jobb fényerő azt fogja eredményezni, hogy az élességi síktól távolodva gyorsabban életlen lesz minden mint a fényerőtlenebb obinál. Viszont ez sok esetben nemcsak elfogadható, hanem egyenesen kívánatos is. Meg a fixeknek, ha van egyáltalán stabijuk, nem ilyen fényerőnél, azaz inkább a szenzorstabi jön számításba (ha van), míg a zoomoknak tipikusan van (kiv. ha szenzorstabis a rendszer). Adott esetben hátránya lehet még a fixnek, hogy relatíve többet kell rekeszelni mint a zoomot, azaz bár jóval több fényt ereszt át, kicsit többet kell belőle rekeszelni teljesen nyitott állapotból, hogy ugyanazt az élességet hozza (ez nagyon obi függő, itt rengeteg ellenpéldát is lehet hozni).
Ha viszont nagyobb élességi tartomány kell akkor statikus témánál pl. állvány, mozgó témánál meg pl. vaku kell.Pótakku mindig kell. 300-400 fotót MILC vázak is simán hoznak, DSLR ennél jóval többet is.
Röviden: Ennyiből, számlásan (azaz új cucc) jóformán csak kitobival elérhető. Viszont sok szitura egy-egy fixre is szükség lehet ami már a max érték felé dobja az árat.
Azaz vsz. már vásárlás előtt egy kicsit bele kellene merülnöd a fényképezés minkéntjébe legalább azon a szinten, hogy értsd mi a különbség egy változó fényerejű zoom és egy fix között és lásd, hogy hogyan befolyásolja a gyutáv a látószöget.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
#04230330
törölt tag
Elsőre az a tippem, hogy ha DSLR vonalon nézel, és beltérben (nagylátószög, nagy fényerő) és koncerten (nagy zoom, jó stabi, jó váz hogy tartsd, fényerő)egyaránt jó képeket szeretnél akkor egy lencsével ezt nem nagyon fogod megkapni újonnan. De majd aki jobban érti a DSLR kínálatot segít.
Amire én gondoltam az egy Lumix FZ200. (ekv 600mm en F2.8 fényerő egész jó szám, és van nagylátó része is, viszonylag fogható a váz, ellenben nem egy jó szenzor, nem is bővíthető)
-
AtHoS
nagyúr
Sziasztok!
Lehet nem is jó helyen teszem fel a kérdést, de laikusként úgy gondolom, hogy itt is kapok segítséget
Szeretnék vásárolni egy komolyabb (számomra ) fényképelő gépet, melyre a max. keret 180k és szigorúan számlával, mert pályázat keretében lenne beszerezve.
Az árból gondoltam úgy, hogy nem kompakt gépet kell keresnem, bár az objektív cserélhetősége nem szempont jelenleg (később azért lehet jól fog jönni, de ahhoz komolyabban bele kellene merülnöm a fényképelés mikéntjébe).
Egy Panasonic DMC-FS6 gépet fog leváltani
A gép használva lenne bel- (koncert-, színház termek, stb..) és kültéren egyaránt. Egyszerre ellövendő képmennyiség 3..400 körül alakulna.
Nem tudom ezen típusú gépek egy akkuval/szettel mennyi kép elkészítését teszik lehetővé, így pótakku beszerzésére is jöhet tipp, ha a készülékhez spec akku szükséges.
Néhány tipp jól jönne, hogy milyen irányba nézelődjek.
A segítséget/iránymutatást előre is köszönöm
read-only mode on the forum
-
#04230330
törölt tag
Az igen:
Eladó Nikon D3 DSLR fényképezőgép, töltővel, 2 db akkumulátorral, felhasználói kézikönyvvel 399.800 expó (297.000-nél zárcsere történt). Ára: 390.000Ft.
-
-
Zozzer888
addikt
válasz buci30 #15219 üzenetére
Ezek a gépek olyan képminőséget tudnak, mint egy 20ezres kompakt, csak ütés álló ès víz alatt is tudod használni.
Szerk.: nem érdemes cserélni .
Nézz mellé egy ~20ezres vízálló gépet ( eBay, de amazonon is sok van már ennyiért)[ Szerkesztve ]
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
-
buci30
addikt
Találtam egy ilyen gépet:Olympus Tough TG-2 és van egy Nikon Coolpix AW110.
Most egy Olympus pen e-p1 vázam van Panasonic Lumix G Vario 14-42/3.5-5.6 obival.
Érdemes lecserélnem a TG-2-re vagy ezek csak kimondottan víz alattira vannak kiélezve?Szóval 3-ból melyik a jobb pro-kontra?
[ Szerkesztve ]
iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz JackFeryll #15217 üzenetére
Tudom, "régi" meg használt is volt, de 15E-ért vettem egy makulátlan gyári markolatot a K10D-hez. Ha jól rémlik ez vmi 30E volt újonnan. Ezért is húztam volna számat, ezért lett a használt.
Na de hogy több mint 70E legyen?! És külföldön sem olcsóbb. Max a kétes minőségű ugy. változatok.[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
fi:zi'k
nagyúr
-
Mikisys
őstag
válasz fi:zi'k #15190 üzenetére
Pentax K-5IIs. (Én is ezt venném, ha tehetném.)
A többi csupa kompromisszum, vagy ebben, vagy abban.
Tanulmányozd az adatlapjaikat, hogy melyik, mit csinál, mit lehet, mit nem lehet, mennyiért, milyen obikkal, stb.
Teszt-képeket NE nézzél, mert megtévesztőek, mert manupuláltak, meg nem TE csináltad.Üdv!
-
buci30
addikt
Hát ez az iso meg zaj néha van néha nincs.
De ugye mivel nagyon hobbi szinten csinálom, és inkább nyaralásokra és családi ünnepekre kell ott meg ugye a gyors és szép képek vannak előnybe nincs idő állítgatásra.
Ezért kérdeztem ,hogy erre akkor ez a gép megfelelő automata üzemmódba?
Mert azért nyaraláskor szeretnék szép képeket lőni mert előző 30-40ezer forintos gépekkel mindig az volt a baj ,hogy otthon láttam ,hogy homályos stb. pedig ott is simán automatán hagytam mindent de néha borzasztó képek lettek még így hobbis szemmel is.Az Obit meglesem köszi!
szerk: obi 150ezer?
[ Szerkesztve ]
iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
A Zéé
addikt
válasz buci30 #15209 üzenetére
érzed bármiben a mostani vázad hátrányát? Magas ISO-s zaj, dinamika, kezelhetőség, akármi? Mert ha nem, akkor nem biztos, hogy van értelme a vázcserének. Mert amúgy az Oly jpeg-jét szokták mondani az egyik legjobbnak, ha nem akarsz raw-ban mókolni.
vízalatti zacsihoz majd valaki más reagál
m zuiko 14-150? Nem tudom használtan mennyiért mennek, de egy lencsés megoldásból más nem nagyon lesz teleobiból meg ugyancsak mzuiko 40-150 a legolcsóbb talán. De lehet, hogy itt kéne az obikra rákérezned
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
buci30
addikt
Van egy Olympus pen e-p1 gépem és egy Panasonic Lumix G Vario 14-42/3.5-5.6 obi hozzá.
3 segítség kérdésem lenne
-Az egyik ha nem szeretnék tükörreflexes gépet mert annyira nem szeretnék bele nyúlni a képekbe, de viszont automatán a legjobbat szeretném kihozni, akkor milyen gép lenne ez helyet jó vagy ez megfelelő arra a célra?
-Ezzel a gépel ha nem javasoltok más akkor:
A víz alatti képeket szeretnék csinálni csak felszíni merülés semmi extra és szereztem egy vízhatlan zacskót akkor jó ez az obi vagy kéne másik rá? (nem értek ehez de itt is csak hobbi fotózás lenne nyaraláskor)-S ha kevésnek tartom a zoom-ot mert ezen az obin igen kevés akkor milyen obit javasoltok ami nem csillagos egek árba van?
iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz BiriBum #15204 üzenetére
Két régi manuálom és egy kitobim van, szóval nem akkor érvágás egy FF Pentax esetén a dolog.
Viszont ha tartja az eddigi árazását, akkor 500E körüli áron többet kell nyújtania, mint a két nagy, különben a kutya nem venné meg. Olcsóbb meg nem igazán lehet, mivel akkor meg a K5 IIs nem lesz az ellenfél.Ha márkát is váltanék, akkor sem lenne akkor gond mivel a jelenlegi szettet eladnám és úgy beleférne 5-600E is.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
t.imi
addikt
válasz Freddy76 #15200 üzenetére
Első, stipi stopi. Ez már akkor @ar vicc lehetett, mikor megjelent az első milc gép
Ha a kolléga nem szól, észre sem veszem(#15203) BiriBum én is attól félek, hogy még lassabb lesz, nem hogy gyorsabb.
Én meg nem nyálazok át minden tesztet. M 4/3-ba beleolvastam, ahogy a milc-be is. Miivel örülök, hogy luk van még hátul és nem ez az életem sarokpontja, lehetek olyan lúzer, hogy egy betűt benézek.
Ha nem sikerül számomra megfelelő megoldást talánom, akkor súlyos 100e-k mászhatnak ki a zsebemből, amik benne sincsenek.
Elhiszed, hogy nem poénkodni járok ide?[ Szerkesztve ]
-
BiriBum
őstag
válasz fi:zi'k #15201 üzenetére
Ha esetleg FF váz jönne a Pentaxtól, akkor (nem tudom ugyan milyen lencséid vannak) jó eséllyel vehetnél újakat - tehát úgy is rendszert váltasz.
A K5 nagyon jó gép. A K10D-ről nekem már a k-x is hatalmas ugrás volt (menü, sebesség, zaj, stb, persze mínusz weather sealing és 2 tárcsa). Én a helyedben nemigen várnék. Mire pl. a Nikon vázhoz beszerzel mindent, bőven fél millernél tartasz. -
fi:zi'k
nagyúr
válasz BiriBum #15194 üzenetére
Az egyik lépcső 350E, de pl használtan már láttam K5 II-t 200E körül is külföldről, szép állapotban.
Tehát egyáltalán nem vetem meg a használt cuccokat sem, sőt.Mondjuk a K10D elmehet 60E körül kitobival, markolattal vagy ha rendszer váltás lenne, akkor kb 180-200E körül a komplett szett. Nincs komoly obiparkom, de szimpatikus a Pentax és az ár/érték arány is ennél a legjobb szvsz. Ettől függetlenül nem ragaszkodom hozzá feltétlenül.
Engem is az érdekelne leginkább, hogy jön-e vmi a K5 II fölé.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest