- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ASUS ROG Ally
- iPad topik
- Apple notebookok
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz Játékos #7243 üzenetére
Majd rájössz, hogy a képminőség sokkal összetettebb ennél.
Nem vita téma az általad említett Canon 1000D lapkája magas iso-n jobb az emlegetett Panáknál.
Ugyanakkor ha például belsőben kell fotóznod műfény mellett és a Canon-on egy fényerős EF 50/1,8 MkII van, a Panán meg egy Lumix 20/1,7-es, akkor máris fordul a kocka. A Canon MkII-es fixe ilyen körülmények között teljesen kiszámíthatatlan és elkezd öszze-vissza fókuszálni és csak a vakszerencsén múlik hogy nagy ritkán 1-1 képnél betalál e.
Addig ugyanitt a Pana teljes nyíláson is makacsul pontosan teszi a dolgát.
De hogy tovább görgessem a gondolatmenetet az a pár Canonos képed amin nagyjából betalált a fókusz annyival lágyabb életlenebb, hogy nekiállsz utólag élesíteni, amitől viszont egyből bukod a kicsit jobb zajteljesítményt.Ezzel egyáltalán nem azt akarom mondani, hogy a Pana a jobb választás. Csupán annyi, hogy érdemesebb rendszerben gondolkodni. Gondold át jellemzően mit akarsz fotózni, milyen obikkal és ha ez megvan, akkor utána jöhetnek a vázak és ezek kombinációi.
-
FEDman
addikt
válasz forceberg #7271 üzenetére
Gyakorlati oldalról próbáltam megközelíteni a témát. Ha belegondolsz mit vesz a kezdő belépő kategóriás Canon DSLR tulaj miután rájön, hogy kevés fényben hiába a nagy érzékelő, ha gépén egy fényerőtlen kit obi szerénykedik? 99% hogy egy 50/1,8 MkII lesz az függetlenül attól milyen látószög is kellene neki.
Na de elnézést, ha belerondítottam a képbe, többet nem teszem, vannak itt nálam sokkal okosabbak, majd ők megmondják a tutit!
-
FEDman
addikt
válasz Mercutio_ #9363 üzenetére
"míg a MILC egy kifordított kijelzővel (tőled balra a gyerek, az öledben a gép ami balra néz, de te előre vagy jobbra, mert úgy is látod a kijelződ) észrevehetetlen"
Sőt én néha teljesen a tipegő felé fordítom a kijelzőt. Így persze én nem látok semmit, csak vaktába lövök, de mindent megér az a pár pillanat amikor a kijelzőn felfedezik önmagukat!
Vágod a vakerom?
-
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #9374 üzenetére
Lehet most csak még jobban összezavarlak, de behoznék a képbe még egy versenyzőt, méghozzá az Olympus-t.
A Jpeg képek úgy általában messze elmaradnak egy igényes Raw konverziótól, de ettől függetlenül amatőr szinten az összes gyártó használható Jpeg-eket gyárt. Ez alól egy kivétel van, az Olympus (meg a Fuji X100), amiből már Jpeg-ben is nagyon szép képek potyognak ki!
Olyannyira, hogy ha valaki nincs otthon a Raw konvertálásban akkor szerintem garantáltan nem fog tudni többet kihozni az adott képből, mint ami alapból Jpeg-ben kiesett gépből.Ezért aztán én a te helyedben elgondolkoznék az Olympus MILC gépein is.
Sőt, figyelembe véve az igényeidet én egy minél olcsóbb használt vázat keresnék zoomos kit obival, mint pl. ez az E-PL1-es és e mellé még keresnék egy használt Lumix 20/1,7-est, ami amellett, hogy egy bitang jó üveg, remek a fényereje is, iszonyat jól teljesít már nyitott rekeszen is aminek köszönhetően így ezzel csodaszép képeket lőhetsz vele vaku nélkül a gyerekedről.
Persze ez így 100ezer Ft-nál kicsit több, de ha ügyes vagy akkor nem sokkal.
-
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #9381 üzenetére
Ha most fog még csak megszületni a gyereked akkor 1-2 évig még E-PL1-el se lesznek ilyen lefotóztam volna de elszaladt féle problémáid.
Aztán később simán lecserélheted a vázadat egy gyorsabbra. Például akár egy Pana G3-asra is, 1-2 év múlva annak pont kellemes lesz az ára.
Vagy igaz ugyanez a ma kapható Oly vázakra, mint az E-P3, E-PL3, E-PM1, ezek 1-2 év múlva mind jó áron beszerezhetők lesznek és ezekre az Olympus vázakra már mindent lehet mondani, csak azt nem hogy lassúak.
E-P3 AF speedMindettől elvonatkoztatva annyiban felesleges az aggodalmad, hogy ebben a kategóriában már nincs igazán rossz választás. A Panasonic Olympus MILC-ek, vagy Nikon D3100 is mind nagyon jó gépek, nagyot egyikkel se fogsz hibázni.
-
FEDman
addikt
Néha azért nem ártana figyelni is arra amit madgie ír, linkel.
"Gondolom, számodra is ismert, hogy kompaktoknál a felbontás hiányát jó nagy élesítéssel kompenzálják (ami alig hagy teret utómunkára) a DSLR-nél meg a beállított élesítés van ami alapból tipikusan gyenge (viszont jóval nagyobb teret ad utólagos módosításra)."
Hogy jönnek ide a kompaktok, vagy a GH2-t kompaktoztad most épp le?
De lássuk a tényeket, a madgie által is linkelt EosHD tesztjéből itt vannak crop-ok GH2 és Canon 5D MkIII-ból:
Az utolsó összevetésnél nézd meg a háttérben a bokor ágait aztán fuss neki ennek a felbontás hiányos elméletnek.
Ezen felül az se világos nekem mióta van madgie-nek 5D-je, de biztos csak én vesztettem el félúton a fonalat.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz madgie #11739 üzenetére
A 40D is? Nekem csak a 10D-m dobálta anno a hibaüzeneteket, de az elég gyakran.
A 20D-m már nem csinált ilyet, ellenben az expo gomb az megadta magát, na az mundjuk drágább mulatság volt, mint egy-két hibaüzenet. Párom 30D-jén szintén megadta magát az expo gomb, azt se volt olcsó javíttatni.
Ez van, sehol sincs kolbászból a kerítés. -
FEDman
addikt
válasz MC Pite #12322 üzenetére
Legegyszerűbb azt a szerencsétlen G2-est hibáztatni, pedig ha valaki kicsit is ért a fotózáshoz akkor ezekből a ma már elavultnak számító mFT vázakból is olyan minőséget lehet kifacsarni amiről egy S100FS bridge gép még csak nem is álmodhat.
Persze ehhez az is kell hogy Raw-ba fotózz és érts is valamennyire a képfeldolgozáshoz. De persze az mFT topikban erre is többen felhívtuk a figyelmed, ha nem értesz annyira hozzá, vagy csak nem akarsz a Raw-okkal bajlódni akkor a Panával óvatosan, mert a Jpegben nem a legerősebb és emiatt könnyen csalódás lehet a vége. Persze ezeket is elengedted a füled mellett és inkább azt a következtetést vontad le, hogy akkor neked most meg kell sértődni, meg hogy biztos csak direkt szivatunk és csak azért is vettél egy mFT Pana vázat.
Hidd el ezeket akkor segítő szándékkal mondtuk el neked, hogy megspórolj egy teljesen felesleges kört. Nem hittél nekünk, Pana G2 jött, majd rekord sebességgel ment. A végeredmény a G2 hibás mi meg ferdítünk..
hát szép..
-
FEDman
addikt
válasz MC Pite #12331 üzenetére
Ezen az összevetéseden viszonylag jól látszik miben tér el a két gyártó Jpeg motorja. Bár meg kell hagyni a Fuji részletek szempontjából előnyben van, mert lényegesen szűkebb volt a kivágás. Ettől függetlenül a lényeg azért látszik, a jobb oldalt a tipikus Pana Jpeg-et látjuk kicsit olyan mosott hatást kelt. A másik véglet a bal oldali Fuji aminél meg egyrészt randa csomókba állnak össze a részletek, másrészt meg néhol ott is van részlet ahol amúgy nem is volt. Ez az igen durva feldolgozás (erős zajszűrés és még erősebb élesítés képes ilyesmikre) nem túl combos alapokat sejtet.
Ettől függetlenül mindkettőről el lehet mondani, hogy egyrészt ekkora méretben elég harmatosak, másrészt meg ha nem pixel kukkolunk akkor meg teljesen elfogatható mind a kettő.Ha pedig igazi minőséget akar az ember akkor Raw-ban fotóz. Na innentől kezdve a G2 lenyeli keresztbe a szeretett bidge gépedet.
Itt van egy korábbi írásom, a végén egy tájképen bemutatom a Pana Jpeg-hez képest mit ki lehet hozni Raw-ban. És bár itt egy G5 a szereplő, de ettől függetlenül itt is megfigyelhető az a jelenség amit te itt a kerítéses jelenséggel példáztál, a Pana Jpeg bizonyos felületeken, bizonyos színek esetén Jpeg-ben képes kivasalni az apró finom részleteket.
Viszont az is jól látszik itt, hogy Raw-ban ezzel szemben elképesztően részletgazdag a kép. Ugyanezt tudja a G2 is. Erre is felhívtuk a figyelmed, Pana igazán Raw-ban ütős.Ezt a bejegyzést egyébként pont akkoriban írtam mikor folyamatos kérdésekkel bombáztál minket, azaz ha nagyon kíváncsi lettél volna hogy többek között miben nyilvánul meg a Pana gyenge Jpeg motorja akkor...
No de nem is értem minek strapálom itt magam, a vége gondolom megint az lesz hogy szerinted mindent elferdítünk.
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #15184 üzenetére
A 12 és a 16Mp-es Olympus vázak között szenzorban meglepően nagy a különbség, mind zajban, mind dinamikában. Szóval csak emiatt nem kell feltétlen rendszert váltani. Plusz be lehet szerezni egy PanaLeica 25/1,4-et is, ami egy nagyon kellemes obi, kellemes látószöggel és kellően kicsi mélységélességgel.
Ettől függetlenül nem lennék szomorú ha végül Fujira váltanál, ha mást nem azért mert szívesen olvasnék itt X-E1 + 35/1,4-el kapcsolatos gyakorlati tapasztalatokat.
Kérdezted korábban, hogy Fuji és az Olympus viszonylatában mik az előnyök hátrányok. Nos, a Fuji picit jobb szenzorban, kicsit kisebb mélységélességed is lesz, no és persze eszméletlenül dögös a cucc!
Viszont a látszat ellenére az Olympus mellett is vannak érvek. Működési sebességben pl. nem egy kategória a kettő. Az új Olympus vázak (nem az E-P1) rendesen elkalapálják ilyen téren a Fujit. Ezen felül a legújabb Oly vázak már alig vannak szenzorban lemaradva és a brutál jó 5 tengelyen szenzor stabival (E-M5, E-P5) is sokat kompenzálnak.Ezek alapján én azt tudom mondani, hogy ha mirrorless vonalon akarsz maradni akkor ha teheted próbálj ki első körben egy Fuji vázat. Ha elégedett leszel a tapasztaltakkal, az AF teljesítményével, akkor szerintem nem is kérdés, hogy a Fuji a befutó.
Ha nem akkor marad továbbra is a fejvakarás.. -
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #15275 üzenetére
Nem rossz gép az F4, de nekem valahogy nem lopta be magát a szívembe.
Még a filmes érában volt alkalmam pár napig egy F4-essel fotózni. Egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni, teljesen más mint a képeken. Én konkrétan ledöbbentem mikor először a kezembe vettem, az F4 konkrétan egy szörnyeteg!Ez volt az első nagy felfújt AF-es profi tükörreflexes váza a Nikonnak és azért ez néhol érezhető is. Hozzáteszem akkoriban a csodálatos és nagyon kezes F3-as volt az etalon és ehhez képest az F4 megdöbbentően nagy, nehéz és ronda volt.
Ehhez jön még az ergonómia. Sokat beszélünk mostanában arról, hogy a mirrorless vázakon a kis méretért cserébe kell némi kompromisszumot kötnünk kezelhetőség terén. Nos, az F4 ennek az ellentéte.
Itt aztán hely lett volna bőven egy ergonomikus váz kialakítására, de valahogy ez mégse sikerült maradéktalanul a Nikonnak.Például olyan hatalmas ez a váz, hogy mikor megmarkolod a gépet akkor az a záridőtárcsa mind a mutató, mind a hüvelykujjadtól elérhetetlen távolságba kerül. Azaz ha csak záridőn akarsz változtatni ahhoz a markolatot eleresztve teljesen fogást kell váltanod. Azért ez egy ekkora dög nehéz profi vázon elég gáz.
Az F5-nél már nem véletlenül nem ragaszkodtak ehhez a megoldáshoz.
Ettől függetlenül műszaki szempontból egy csodálatra méltó szerkezet. A keresője remek, a zárszerkezete elképesztően finoman és vibráció mentesen jár..
Viszont amatőr célokra szerintem ez egy értelmezhetetlenül nagy és nehéz szörnyeteg. És tudod ha már egyszer a mirrorless vonalon megérezte az ember, hogy milyen jó is az ha nem olyan nagy a cucca..Szóval lebeszélni semmiképp nem akarlak róla, de azért anélkül ne vágj bele, hogy előtte ki nem próbáltál egyet élőben.
-
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #15279 üzenetére
Az is lehet hogy csak jövőre kap utódot. Kár addig várni, vegyél most Fujit! Aztán majd ha tényleg itt az utód akkor max váltasz. Az X-E1 se fog rajtad maradni, majd én átveszem tőled 50-ért!
Viccet félretéve ez a firmware jövő hét keddtől lesz elérhető az X-E1-re, kíváncsi leszek..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #15444 üzenetére
"pana g1 sem kapott pl...mondhatnánk, hogy költséghatékonyság, valahol faragni kell, de pl az oly ebben az árkategóriában már masszív fémházat kínál..."
Ha itt most az E-P1-re gondolsz, akkor azt kell mondanom, hogy nem kis csúsztatás van abban amit állítasz.
Gyanítom mikor megjelent az E-P1 még nem igazán követted a m43 vonalat, mert különben biztos tudnád, hogy abban az időben ebben a kategóriában a Pana vázát úgy hívták, hogy GF1 és egy nagyon remek kis váz volt az Olympushoz hasonlóan igényes fém építéssel.
És az E-P1-hez hasonlóan ma már a GF1-et is nagyon jó áron meg lehet kapni.Ellenben az Olympusnak a mai napig nincs a G1-hez hasonló megfizethető árú beépített EVF-es váza.
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #15450 üzenetére
A Pana GF1, GX1, GX7, valamint a GF2, GF3, GF5, GF6 mind fém fém burkolatot kapott. Azok a Panák amik pedig múanyag borítást kaptak azok meg mind olyan kategóriás vázak amiben az Oly egyáltalán nem képviselteti magát.
No de hát ha keresőtől és a kategóriáktól teljesen függetlenül hasonlítunk össze-vissza tetszőlegesen bármit bármivel akkor nem szóltam..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #15452 üzenetére
Igen, van ahol a keverik a műanyagot a fémmel. A G3-nál tényleg csak az eleje fém, a hátulja műanyag, de ugyanilyen megoldást alkalmaz például az Olympus E-PL2 is.
Az igazán igényes építést m43 vonalon Oly esetében az E-P1/2/3/5 képviseli, Pana esetében pedig a GF1, GX1, GX7.
-
FEDman
addikt
válasz istvan170 #18116 üzenetére
Nem egészen értem a logikádat, a Fujinál miért ne lenne keresős váz?
Ami a méretet illeti, ezek a gépek már tényleg nem az a farmerzsebbe vágom kategória, még palacsinta obival se. Ellenben egy DLSR-hez képest tényleg sokkal kisebbek. Ennek megfelelően sokkal kevesebb helyet foglalnak és mondjuk egy nagyobb (kabát) zsebben, vagy akár egy övtáskában már tényleg nem gond őket hordani.
Viszont ilyen szempontból meg a leglényegesebb paraméter a váz + obi vastagsága. Na ilyen téren meg az általad nagynak tartott X100 vékonyabb, mint bármelyik általad eddig említett Sony vagy Fuji váz palacsinta obival. -
FEDman
addikt
válasz istvan170 #18121 üzenetére
Az X-E1 most újonnan 250e. Ha 350-ért veszed akkor meg már adnak mellé egy XF 18-55/2,8-4-es obit is. Ez nem elhanyagolható, főleg, hogy egy durván jó csupa fém/üveg obiról van szó. Sony vonalon ha valami ehhez hasonló építési és optikai teljesítménnyel rendelkező obit szeretnél, akkor a Zeiss 16-70/4-ig kel elmenned. Utána lehet nézni azzal Zeiss obival együtt mennyibe kerül egy NEX-6-os.
A Fuji X-A1 meg elsősorban azért tud sokkal olcsóbb lenni, mert ahhoz már más, olcsóbb kit obit ad a Fuji. Ami egyébként még mindig nem rossz, de fényerőben már csak átlagos és a fém helyett is már "csak" műanyag borítást kapott.
-
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #18129 üzenetére
A roadmap azért ilyen szempontból nem szentírás. Indulása óta figyelem a rendszert és XC obi előzetesen még sose szerepelt a listában.
Így nézett ki például a lens roadmap 9 hónappal ezelőtt. A jelenlegi két XC obinak nyoma sem volt, aztán egyszer csak mégis bejelentették őket a semmiből.
Azaz attól hogy a következő évre vonatkozóan nincs a listán XC obi még nem azt jelenti feltétlen, hogy nem is lesz. Ettől függetlenül én se nagyon hiszem, hogy a közeljövőben bejelentenek majd kedvező árú XC fix obikat, no de a remény hal meg utoljára!
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #28847 üzenetére
Nem, ezt még csak most fogják majd bemutatni. A digicame-info csak egy japán pletyka oldal. Igaz az egyik legjobban informált, ritkán szoktak hibázni.
Ezt a Canon 50/1,8 STM-et már egy ideje pletykálják, volt már róla kép is korábban, de arról még üvöltött, hogy az kamu. Ez a kép viszont már szerintem 99% hogy a kész terméket mutatja. -
FEDman
addikt
válasz TayRol #28849 üzenetére
Szerintem a műanyag borítással önmagában az ég világon semmi baj nincs, ebben a kategóriában meg aztán pláne. Ugyanakkor műanyag és műanyag között ég és föld lehet a különbség. A jelenlegi verzió problémája se az, hogy műanyag, hanem hogy a tejfölös pohár szintű műanyag.
Ez már most így ránézésre is sokkal jobbnak tűnik ennél.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz bippeti #29179 üzenetére
Kit obival még nagy csodát nem lehet tenni, de egy kiskompakthoz képest az általad felvázolt Nikon is azért egy picit több lehetőséget ad a mélységélességgel való játékra.
Mivel ez elsősorban az objektíven múlik, így ha veszel a Nikonre egy fényerősebb fix objektíved, akkor azzal drasztikusan ki tudod tágítani az ez irányú lehetőségeidet.
Egy Fujis példát tudok neked mutatni. A Nikonhoz nagyon hasonló Fuji XC 16-50/3,5-5,6 kit obinak ez a maximum háttérmosása, de ha veszel rá egy XF 35/1,4 fix objektívet is, akkor onnantól már ilyet is tudni fogsz.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz #31733248 #29326 üzenetére
Úgy látom ezt azóta se sikerült értelmezned.
Nem arról van szó, hogy FE 35/1,4 mint extrém példa, ami a Fujihoz képest nem annyira buli APS-C Sony vázra tenni, hanem úgy általában a legtöbb FE lencse sokkal rosszabb ajánlat APS-C-re, mint a Fuji obik.
Egyedül talán az FE 28/2 van fantázia APS-C-re is minden más már erősen komromisszum a Fujihoz képest.
De hogy világosabb legyen szigorúan APS-C vázakra levezetve.
- Az FE 35/1,4 brutál nagy, nehéz és drága a Fuji XF 35/1,4-hez képest.
- FE 25/2 majdnem kétszeres áron ad egy kerek FÉ-vel rosszabb fényerőt, mint a Fuji XF 23/1,4
- Zeiss 55/1,8 szinten 1 egész FÉ-vel rosszabb fényerőt kínál, mint a Fuji XF 56/1,2 nagyjából azonos áron
Ha szerinted ez a kettő nagyjából ugyanolyan jó kínálat APS-C-re, akkor én feladtam..
Ettől függetlenül az FE üvegek nagy része remek, de ezek igazán FF Sony vázon domborítanak nagyot.
Éppen ezért ha lehántjuk a túltengő lelkesedésedet, akkor hamar kiderül, hogy az általad az előbb felvázolt lista igencsak elméleti, mert ugyan mind jól használható rendszer objektív, de addig amíg valaki APS-C vonalon van az FE obik nagy részét nem fogja komolyan számításba venni.
Akinek meg FF Sony váza van az meg nyilván az APS-C-re tervezett E obikat nem fogja erőltetni.Szóval szép ez a lista, de azért gyakorlati oldalról közelítve már kicsit árnyalódik a kép.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A belinkelt két photozone teszt közötti különbség elsősorban az eltérő szenzorokból fakad. A NEX-7 24Mp APS-C szenzora nagyobb felbontású, mint az Fujiban lévő 16Mp-es X-Trans.
Ezt figyelembe véve az a Sony szégyene, hogy ha megfigyeled, azonos obik mellett nyitott rekeszen a NEX-7 a nagyobb felbontású szenzora ellenére is kisebb felbontást ért el a széleken, mint a Fuji.
-
FEDman
addikt
Nagy valószínűséggel NEX-7 24 Mp-es érzékelőjén lévő a ferde szögben beeső fényre túlérzékeny mikrolencsék miatt van ez. Emiatt lehet az, hogy a NEX-7 sok objektívet teljesen megfingat a képszéleken.
Amúgy a Fuji is a Sonytól veszi a szenzort és lehet ők pont emiatt nem léptek eddig feljebb a 16Mp-ről.
Hogy az A6000 milyen ilyen szempontból az jó kérdés. Elvileg abban a NEX-7-hez képest egy továbbfejlesztett szenzor van. Lehet az már jobb ilyen szempontból, de még sehol se láttam erre vonatkozó összevetést, pedig érdekes lenne.
Főleg, hogy valószínű a Fuji X-Pro2 is már 24Mp lapkát kap, örülnék ha ez ott már nem lenne gond.
-
FEDman
addikt
Igen, jelenleg Fujis vagyok, de nem vagyok elfogult egyik márka irányába sem. Nem sok képem van fent a neten. Az elmúlt 4 tesztet itt a PH-n én írtam, a tesztképeket én lőttem az adott termékekkel. A tárgyfotókat meg Fujival jellemzően egy manuális 50mm-es Yashica obival készítettem.
De ha mindez gépvásárlás ügyben érdekel, akkor ez szerintem teljesen félrevisz. Messze nincs a gépnek márkának akkora jelentősége, mint itt sokan gondolják.
Ahogy madgie szokta mondani, ebédnél se fazekat érdemes megdicsérni ha jót ettél.
Lehetne Sony-m is, akkor is ugyanolyan jó/rossz képeket lőnék, mint jelenleg.
A látszat ellenére nincs semmi rossz érzésem a Sonyval kapcsolatban. Olyannyira, hogy a jelenleg szeretett Fujim mellett egyedül a Sony FF mirrorless vonala mozgat meg igazán.
Ebből az is látszik, hogy szerintem is jó a Sony. Egyedül a márkavakságot nem bírom, mikor páran kényszeresen kiszínezik a valóságot.
Vannak ilyenek Fuji vonalon is, mint például MC Pite. Ő is sokszor indokolatlanul pozitív képet fest a Fujiról és azt is ugyanúgy rosszul viselem.
-
FEDman
addikt
Megsúgom, hogy az általad idézett szövegben is pont arról írok, hogy a digitális szenzorok ilyen szempontból rosszabbak.
Csak úgy néz ki teljesen félreértelmezed az olvasottakat. Először nem is értettem mit lehet ezen ennyire félre érteni, aztán rájöttem, hogy valószínű az "érzékeny" szó használata lehet nem volt a legszerencsésebb, mert ebbe adott esetben több mindent is bele lehet képzelni. Te is gondolom pozitív értelemben vetted, mondván a digi szenzorok érzékenyebbek.
Ezzel szemben pont arról van szó, hogy a képszéleken a digi szenzorok vesztenek ilyen esetben az érzékenységükből.
Ez az ellentmondás azonban csak látszólagos, mert az érzékeny szót én itt nem a fényhasznosítással kapcsolatban pozitív értelemben használtam, hanem épp ellenkezőleg, ebben a szövegkörnyezetben ez egy negatív jelző.
Értsd, érzékeny = rosszul reagál a nem derékszögben érkező fényre és emiatt adott esetben vignettál, elken, elszíneződik.
-
FEDman
addikt
Ha csak önmagában állna, akkor minden bizonnyal. Ugyanakkor hosszú évek óta beszélek/beszélünk arról, hogy a digitális szenzorok érzékenyek a nem derékszögben érkező fényre és ehhez képest te vagy az első aki ezt ilyen értelemben félreértette. Ebből arra következtetek, hogy a szövegkörnyezetből azért többnyire elég jól kikövetkeztethető, hogy pontosan miről is van szó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- Yettel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hálózati / IP kamera
- Milyen notebookot vegyek?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Távcső topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Xbox tulajok OFF topicja
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...