Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • totya694

    őstag

    válasz Batman2 #32183 üzenetére

    Szia!
    Nos 1-2 fogalmat tisztázunk kell.A dinamó egyenáramú töltő berendezés amelyben a forgórészen lévő kommutátorról lehet az egyen feszültséget szén kefék segítségével kivezetni.dinamó
    A generátor pedig egy váltó áramú feszültség forrás aminek legegyszerűbb példája a kerékpárokon található(tévesen a köznyelvbe vagy 100 éve dinamónak hívják de nem az)generátor
    Az autóknál 3 fázisú generátort használnak amiben 6db dióda szolgál az egyenirányításra és sok típusú generátornál + 3db dióda szolgál a generátorba épített feszültség szabályzó áram ellátására.Az autó generátor legerjedéséhez egy 2W-os izzón keresztül kapott feszültség is elegendő(de kevesebb is elég neki akár egy lapos elem 4,5v-ja is) mi után a generátor legerjedt saját magát látja el és ha pl járó motorú kocsiból akár ki is veheted az aksit "csak" a terhelés megszűnésével megszalad a feszültség akár 20V fölé is értelem szerűen az autón épp üzembe lévő izzókat akár ki is csaphatja.
    Minden súrlódó felületnél természetes dolog a kopás ugyan úgy kopik a csúszógyűrűnek rugó által neki feszített szén kefe is mint a kommutátornak nekifeszülő.

Új hozzászólás Aktív témák