- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
Hirdetés
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
ma Az új aktivitáskövető rendkívül hasonlít egy Apple Watch-ra, de a funkcionalitás és az ár nyilván nem.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
PROHARDVER!
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
python1
veterán
válasz VoidXs #170351 üzenetére
Egyelőre csak egyszerű vágással próbálkoztam, korrekciózás nélkül. Cavernt még nem engedtem rá, mivel még nincs készen az összes hangsugárzó.Talán, szerinted az változtat valamit a helyzeten, mondjuk 80 Hz -s vágással, mert jelenleg 65 Hz - s vágásnál tökéletes a doboz frekvenciamenete.?
-
python1
veterán
válasz VoidXs #170355 üzenetére
Igen, ez idáig rendben is van, de mi van, ha REW-es beméréssel ( 65 Hz- nél) a legoptimálisabb a helyiség és hangsugárzó együttműködése?
Hogy jobban érthető legyek, mérések alapján nálam 65 Hz-nél van az ideális vágás, impulzusválasz, torzítás és fázis (0) korrekciózás nélkül, füllel is jó, ha felette vágom a frontokat, minden elmászik, füllel sem jó. Eddig a "tökéletes" állapotig minden ok, és akkor elkezdem Cavern vagy bármilyen más automatikus bemérő rendszerrel beállítani, ez az állapot messze elmarad, vagyis, ha mondjuk 65Hz fölé tenné a rendszer a vágást, szinte csak hibát mérek utána, és füllel sem az igazi. Az eredeti kérdés az lenne, ha nálam tökéletesen passzolnának a hangsugárzók a szobába, és a vágásokat is megtartanám a legoptimálisabb szinten, akkor tulajdonképpen nem is lenne szükségem szinte semmi DSP-re, vagy csak a késleltetéseket kellene optimalizálni?
Bevallom, nekem idáig ez az optimalizálás hozta a legjobb hangot , igaz több vele a nyűg mire mindent bemérek, de minden paraméterében tökéletesebb, és füllel is jobb. -
python1
veterán
válasz Dorian #170357 üzenetére
Ok ez így lehet jó, de ha nem mindenhol azonosak a vágási szintek, annyira nem mélyedtem bele még a Cavern beállításaiba. Arra szerettem volna rávilágítani, hogy nálam mondjuk a hangsugárzók a saját hangváltójukkal, hangszórójukkal szinte tökéletes átvitelt nyújtanak, és ilyenkor szükség van-e egyáltalán bármilyen DSP- korrekcióra? Az alap tézis mindig az, hogy kell igen, de nálam csak ront a helyzeten bármilyen belenyúlás, dinamika, torzítás és még néhány paraméter a fázist nem említem, mert az általában nem változik bemérés után sem.
Még futok azért néhány kört, ha teljesen kész a rendszer.[ Szerkesztve ]
-
-
python1
veterán
válasz Tamoo #170359 üzenetére
Ez az, hogy már magam sem tudom, hogy mi a jó, ok alap, hogy van DSP- korrigálás addig míg nincsenek valamilyen szinten a helyiséggel összhangban a sugárzók, de ha együtt alkotnak egy jó hangot?
Akkor az alap felállás, hogy egy jó sugárzó, akár mint a tiéd is, vagy bárkié itt a fórumon egy jó frekvenciamenettel, mondjuk az ülés pozícióban mérve jó vagyis közelítőleg jó, akkor bárminemű korrigálás a minőség rovására megy, ez biztos. Én kb 5-6 paramétert nézek minden méréskor, de van, hogy többet, főleg mikor a hangsugárzók váltóit készítem, de ez egyéni.
Nálad egyszerű vágásnál ( DSP nélül) mik a benyomások, mérések mit mutatnak?
Nálam minden változik folyamatosan, most, hogy egy másik dimenzióba lépett a mozim, minden felborult. -
Tamoo
MODERÁTOR
válasz python1 #170360 üzenetére
Mondjuk a szub+center frekvenciamenete így néz ki cavern EQ-val és nélküle. Késleltetés itt már be van állítva mindkét mérésnél. Ezt választottam mert ez elég látványos.
Én nem nézek 5-6 paramétert ilyenkor. Nézem ezt az SPL-t meg max a torzítást. De azt is csak olyan szinten hogy hol ugrik meg és azt mi okozhatja. Fázist nem nézem, nem értek hozzá, impulzusválaszt nem nézem, itt minek. Persze RT60-at nézem, az fontos, de az meg a szobáról szól, EQ-hoz nem sok köze van.
Szerintem kicsit elveszel a részletekben itt a méréseket tekintve.
Korábban is üresek voltak a falaid, lehet hozzászokott a füled a kissé csengő-bongó hanghoz és egy simított frekvenciamenetet laposnak értékelsz. Lehet ha szoktatnád a füled a korrigáltra esetleg megszeretnéd, de nem akarlak rábeszélni, úgy hallgasd ahogy tetszik.
De nem is nagyon mutattál még SPL-t, hogy hol is tart ez a dolog igazából vagy hogy mire jutottál. -
VoidXs
nagyúr
-
python1
veterán
-
python1
veterán
válasz denesdr #170365 üzenetére
Most miért vagy itt? (bocs)
Amúgy de, minidsp felel a váltásért félig, mert a magassugárzó csak egy vifa kondenzátort kapott, sajnos nincs annyi vezetékem, hogy a magast is külön hajtsam. Eredetileg kétutasra terveztem a frontokat, centert, és úgy van kábelezve, de kiderült a magassugárzónak elégnek bizonyult 1db kondenzátor. A szélessávú hangszórók meglepően jól idomulnak, nagyon kevés korrekció is elég volt, viszont a reflexcsövek hatása meglepetésemre, 100Hz alatt szinte egyenes frekvenciát hoztak. Ez a lecsengési időmet is pozitívan befolyásolta, és a torzításra is pozitívan hatott, szóval mondhatom, hogy jól sikerült a projekt. -
-
python1
veterán
válasz denesdr #170367 üzenetére
Igen, azért tényleg csak egy frekvenciamenet, és bizony eléggé beszédes tud lenni más paraméter, és a fülre is jónak kell lenni.
Fülre van azért némi problémája, kicsit alul van váltva, és ennek a tölcsérnek van egy érdekes hangzása, de ez orvosolva lesz egy dupla méretű tölcsérrel ami már teljesen profi tervezésű, és kap egy komolyabb hangváltót az egész. A magas azért is konyul 10kHz felett, mert nincsenek beforgatva a frontok, de majd némi döntést kapnak a tölcsérek. A centersugárzó viszont jobb hangszórót fog kapni ,12" komolyabb mélynyomó, és a frontokkal megegyező nagy tölcsért, és a vászon mögé lesz rejtve, teljesen szemből fog érkezni a hangorkán.[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz python1 #170363 üzenetére
Szerintem bizonyára tud ezen is simítani.
Ez egy 100dB átfogású skála, nézzük meg ugyanezt 45dB-essel mint az enyém. Ez kb. arra jó hogy becsapja a szemet és elfedjen mindent.
60Hz alatt mi van?Azt szokták mondani, hogy a frontokat nem kell együtt egyszerre mérni, úgysem mono-t hallgatsz rajta.
[ Szerkesztve ]
-
python1
veterán
válasz Tamoo #170370 üzenetére
Nem szeretném megszórni a fórumot, 100 mérési ábrával, én csak kizárólag a hangsugárzók helyes frekvenciamenetét azért szoktam nézni, hogy hol találok hibát az átvitelben, mondjuk váltásoknál, de tulajdonképpen sokat nem árulnak el ezek az ábrák, magának a hangsugárzónak a többi fontos paramétereiből. Fázis, impulzus, torzítás, impedancia sokkal többet, és ezeket a hangnyomás görbéből nem következtetsz ki.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz python1 #170374 üzenetére
Átkötöttél egy másik témára. Minket/engem nem az érdekelne hogy hogy váltasz, nem érdekel az impedanciagörbe, nem érdekel a fázis mert nem értek hozzá és nem láttunk a tervezési folyamatodból semmit, hogy hozzá tudjunk szólni.
Az érdekel, hogy mit mutat a rendszer, a szoba a hallgatói pozícióban.
Szub+frontok, SPL frekimenet, utózengés. Hallgatói pozícióban!
De értem, nincs kész, megvárjuk a végét. De Te hoztad fel a korrekciót. Cavernt akkor kell ráengedni amikor végleges a dobozod meg a szoba.[ Szerkesztve ]
-
python1
veterán
válasz Tamoo #170376 üzenetére
Teljesen igazad van, viszont az én megközelítésem klasszikus, tehát támaszkodom a hangsugárzó tökéletesítésére, jó átviteli képességére öszpontosítok, és bizonyos szempontból, a szobát nem veszem bele. Vagyis de, de már a hangsugárzó crossoverezését is a szobához alakítom, amit tulajdonképpen a gyárinál nem tudsz, egyszerűsítve a szobához alakítom a sugárzókat, építem.
-
mettek
addikt
Mivel nálam a Blade Runner 2049 referencia a minőségi hangra és főleg a minőségi szub tartományra, utánanéztem milyen módon hozták létre a hangsávot.
Ezt találtam, érdemes elolvasni:
[link]De jó lenne ha akár megközelítőleg is hasonló lenne a filmek hangsávja.
PSN: Mattacks87 Xbox ID: HUNgAlien
-
powerup2
addikt
válasz mettek #170378 üzenetére
Nagy kedvencem a film hasonló minőség a Mad Max Fury Road is az is szintén nálam az elsők között van.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris Nas: Synology DS218
-
powerup2
addikt
válasz mettek #170380 üzenetére
Mind2 filmnél a hang az nagyon odabasz pl nyitójelenetek ami még nagyon tetszik mind2 filmnél hogy nagyon jól megcsinálták surround hangzást mintha tényleg ott lennél.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris Nas: Synology DS218
-
mettek
addikt
válasz powerup2 #170381 üzenetére
Igy van. Írják is az interjúban hogy náluk nagyon fontos hogy a hang folyamatos mozgásban legyen mert különben ráun a hallgató. Ha jól értettem akkor 30-120 hz közötti dedikált szub tartományt kevertek a filmnek. Komoly vst plugineket használnak, illetve figyelnek a megfelelő kompresszálásra is hogy ne torzuljon a hang. A kreatív megoldásokról ne is beszéljünk: Blade Runner roncsetelepes bombázós jelenetében az effektet egy 50-es kaliberű mesterlövész puska és egy dob hangja adta.
PSN: Mattacks87 Xbox ID: HUNgAlien
-
powerup2
addikt
válasz mettek #170382 üzenetére
Hát kreatívak eléggé de a lényeg az összkép ami nagyon jó lett. Bár a filmet sokan nem értik vagy nem tetszik nekik sajnos. Pedig várnék folytatást.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris Nas: Synology DS218
-
mettek
addikt
válasz Dorian #170384 üzenetére
On the sound effects side, you want that rumble, but you don’t want to overdo it. In my edit/mix template in Pro Tools, every single channel has a discrete LFE [low-frequency effect] send that feeds an aux return with a variety of plugins including LoAir as an LFE output. I really believe in controlling LFE as a separate element. I also high-pass the LFE aux to reduce the super-deep stuff from gobbling up headroom. I set the low range at around 30 cycles, and I set the top end at a Dolby standard of 120 cycles with a steep shelf. That way we’re able to have a great deal of control over the low end. You need to save room for yourself for the moments where you really need it the most. You just don't want to be working that subwoofer the entire movie; it would just lose its impact.
Itt 30-120 közötti dolby standard tartományról beszél, ami vagy a hertz vagy a decibel lesz. Nehéz megmondani a cycles kifejezésből. De mivel meredek vágást ír a végére így én inkább a hertz tartományra gondolok.
Illetve azt is írja hogy high pass fileterezi a mély csatornát hogy ne menjen túl mélyre és ez ne okozzon mélyfrekventált hangzást. Sztem ez 30-120hz lesz. És lehet vitatkozni meg értetlenkedni, meg kell hallgatni a filmet. Az minden csak nem szar.
[ Szerkesztve ]
PSN: Mattacks87 Xbox ID: HUNgAlien
-
VoidXs
nagyúr
válasz mettek #170385 üzenetére
Csak az LFE sendek érnek véget 30-nál, nem az LFE, ami egy ügyes dolog, mert a send csak 105 dB lehet. A fő LFE ugyanúgy gyilkos, mint más hasonló filmeknél, valahol volt róla mérés is.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Dorian
félisten
válasz mettek #170385 üzenetére
Nem ez határozza meg, hogy egy film szar-e vagy sem. A medmexnek is jó a hangja, de mint film egy szar. A BR filmként is nagyon jó, úgy, hogy a hangja is kiváló. Ettől még egy 30Hz-es HPF teljesen indokolatlan, hacsak nem azért, hogy a low-end kategóriás házimozik ne dögöljenek bele.
ada19 :
Egy darabig én is így tettem. Most már nem nézek meg olyan filmet, aminek csak a hangja jó. Mint ahogyan Bunyós Pityut sem hallgatok csak azért mert esetleg csúcsszuper felvétel.[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
VoidXs
nagyúr
válasz mettek #170389 üzenetére
A send csak annyi, hogy úgy kevered, mintha azon a csatornán lenne, ugyanazok az effektek, automatizálások, és korlátok érvényesek rá, de mégis máshonnan szól. Minden tapasztaltabb hangmérnök így kever, vagy sendből, vagy közvetlenül, de teljesen külön keverik az LFE-t, elválasztják a fő csatornákból szóló mélyektől, ami például zenére van. Moziban pont ezért vannak külön subok falanként, nem egyetlen csatorna az egész.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
mettek
addikt
válasz VoidXs #170391 üzenetére
Ha jól értem akkor egy 5 hangfalas mozi esetén mind az 5 hangfalnak, csatirnának van egy dedikált LFE sávja dedikált szub hangszóróval? Tehát ha balról érkezik egy robbanás akkor az csak a bal oldali front/sorround szub hangszórójából fog szólni..?
És akkor ezeken kívül van még egy teljesen külön vezérelt LFE csatorna?
Ehhez azért nagyon komoly mozis technika kell.[ Szerkesztve ]
PSN: Mattacks87 Xbox ID: HUNgAlien
-
Dagidög
senior tag
válasz mettek #170382 üzenetére
"Blade Runner roncsetelepes bombázós jelenetében az effektet egy 50-es kaliberű mesterlövész puska és egy dob hangja adta." - Ez K pisztolyának a hangja, nem a bombáké.
Érdekes cikk, köszi.Egyre inkább az az érzésem, hogy felesleges nekem két sub. Jelenleg Rythmik F12-ket hajtok. Lenyűgözőnek tartom a hangjukat - pontosak, veszett mélyre mennek és a teljesítményük is bőséges 35 m2-en.
De a mai napig hiányolom a chest slamet. Kérdés, hogy jobb/ütősebb élményt kapnék, ha a subokat az alacsony esésű 14 Hz-es vágásról megemelném 20-28Hz-re vagy ne szenvedjek állítgatással, adjam el a két subot és az ár egy részéből vegyek egy nagyobb dögöt? Van most olyan szub 300-ig bezárólag, ami minimum hozza a Rythmikek hangminőségét és mellbe is tud vágni? -
VoidXs
nagyúr
válasz Quetz #170354 üzenetére
#170392 mettek: Nem teljesen így van. A frontoknak (Atmosnál 5-nek) van csak saját subja, a bal és jobb surround külön kap egyet-egyet. Ezek tipikusan lassabb subok, akár zártak is lehetnek, nem az ütésekre vannak. Amiket a hangmérnök úgy ítél meg, hogy nagyon erősen kell érezned, az megy LFE-re, a többit hagyja a helyén. A robbanások tipikusan mindenhonnan szólnak, mert a legnagyobb földrengéshez minden subot használni kell.
#170393 Dagidög: Zárt sub soha nem fog igazán mellbe vágni. 200-ért is van, ami képes rá, az R-115SW egy nagyon jó vétel mostanában.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Tamoo
MODERÁTOR
-
Dorian
félisten
válasz Tamoo #170396 üzenetére
Nálam ez az úgynevezett "mellbevágás" is inkább csak belső szervi bizsergető impulzus. Mondjuk volt, hogy a combom is bizsergett, nem csak a lágyabb részek. De lehet, hogy a mellbevágást azzal azonosítom amikor az edző rajtam prezentált a többieknek egy ütést és utána 3 hétig nem mentem edzésre
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
VoidXs
nagyúr
válasz Dorian #170397 üzenetére
Azt a szoba köti meg, hogy hol üt. Ideális esetben külön frekin jut a fejre, mellkasnak, gyomornak, lábaknak, ezt a hangmérnök dönti el. Szinte csak 4 subos rendszerekkel jön át, de így is sok kimarad, nálam például a fej egyáltalán nincs meg, és a gyomor gyengébb, mint a mellkas vagy a láb. Kalibrálással ki lehet egyengetni (a széknek ezekre a pontjaira méred a subot), de akkor meg fülre lesz rossz, az azért fontosabb.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic