- ZIDOO médialejátszók
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Androidos fejegységek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- SONY LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- CES 2025: viszlát, TrackPoint!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
kigoi
senior tag
Aki nem nézné sűrűn a facebookot jelzem Kozák András egy nagyon jó kis válogatást tett ki az Autó HI-FI SQ csoportban.
-
simi811118
aktív tag
A téli időjárás ellenére végre tegnap a helyére került minden. Bekerült a Hifonics erő a Raptornak, így már újra van 2 út + subom Visszakerült a helyére a Vifa XT magas, és a kis Raptor sub!
Beállítások még csak kezdetlegesek, erre kb a február hónap elég lesz bár sokat nem akarok variálni vele, mert én is egyre jobban kacsintgatok az Alpine UTE92 felé -
kacsa7
őstag
válasz simi811118 #50197 üzenetére
G Astra első ajtóba 16,5-esek férnek be. Nekem volt 8cm mély hangszóró benne a gyári helyen, mezei műanyag kiemelővel, úgyhogy ilyen gond nincs
-
simi811118
aktív tag
-
kacsa7
őstag
válasz dave0825 #50192 üzenetére
A koaxokat el is felejtheted. G Astrában annyira a bokádnál van a hangszóró, hogy a magas hangokból semmit nem hallasz. Ott a tükörháromszögben a gyári helye a magasnak, ami szintén balfaszul van megcsinálva, de legalább magasabban van. Oda be tudsz rakni 1 magas hangszórót minden további nélkül, így komponens szetteket nézegess (külön mélyközép és magas hangszóró).
Ha ennyire szűk a keret, akkor legalább ezt vedd. Nekem ennek az elődje volt G Astrában, egész normálisan szólt az árához képest. Kell még venned bármelyikhez 1 kiemelő keretet, hogy be tudd szerelni, mivel nem stimmel a lyukosztás a gyári hangszóróval. -
dave0825
őstag
Üdv. Tudom, hogy ezek közül szerintetek egyik sem jó, de melyik a jobbik rossz? Nem kell nekem a legprofibb hangzás, egy közepes minőséggel beérem bőven autóban... Ezeket néztem ki, de én nem tudok dönteni, mert nem értek hozzá, hogy melyik ajánlottabb. Gladen Alpha-t, Hertz-et néztem, azok drágák nekem.
link1
link2
link3
link4
link5
link6
link7
link8
link9
link10Most 2 gyári hangszóró van a kocsimban (Opel Astra G) az első ajtóban, de az egyik recseg már, a másik még tűrhető, de cserélném mindkettőt. Máshol nincs benne hangszóró (csak egy ma vásárolt kisebb mélyláda hátul).
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
kigoi
senior tag
válasz energie032 #50190 üzenetére
Hangerőre kiszolgál,de mégis kicsit másabb ha kettő szól ugyan olyan hangerőn mint 1,teltebbnek tűnik,alsóbb frekik amik jobban hallhatóak.
Dinamikával így sincs gond nyomónál sem de kettő esetében ugye kisebb membrán mozgás is elég elérni a kívánt hangerőt így vájt fülűek talán hallanának ebben is javulást. -
kigoi
senior tag
válasz kacsa7 #50187 üzenetére
Az a fapados verziója a kondi szerepének.
Egyszer magyarázták hogy miért jó,méghozzá egy szakember /villanyszerű,műszerész,minden ami elektronika/ és fiatalon zenélt kültéren és beltéren is.
Nagyon vágja a témát főleg hogy miként kell kis teljesítménnyel úgy zenélni hogy le essen az ember álla.
Valamit beszélt az induktivitásról de én ezekhez nem nagyon értek,nem sokat fogtam fel abból amit magyarázott,nem szakmám,ő ajánlotta hogy rakja be jóféle kondit.
Feszültség esés,stb ilyen érveket nem is mondott. -
kigoi
senior tag
válasz energie032 #50186 üzenetére
Ez a DLS CAD 15-ös.
Már párszor kaptam ilyen kérdést hogy nem nyom e el mást a mély de sosem értettem mi ebben a kérdés.
Ha akarom elnyom,ha nem akarom meg nem nyom el semmit,ha meg úgy akarom akkor meg szinte nem hallani belőlük semmit.
Mint minden másnál náluk is lehet /halkítani/ a jelet,nálam akár -20dB-ig is ha jól rémlik.
Ha egy nyomó van bent akkor -2,-1 dB el van véve,ha kettő nyomó van bent akkor még ebből -3dB elveszek.
63hzen van vágva 24dB/oct-al.
Kettő nyomóval teltebb szerintem az alja. -
kacsa7
őstag
válasz Czimby #50185 üzenetére
Pont ezért nem hiszek a kondiban, mert nem gondolom, hogy 0,2V amit nyersz vele egy komolyabb terhelésnél, azt bárhol hallod. Ráadásul az Alpine erősítőim 11V-ig röhögve dinamikusan szólnak (tapasztalat, mert simán lemerítem az akku-t anélkül, hogy észrevenném zenehallgatás közben...), szóval max fos erősítőnél tudom elképzelni, hogy értelme is lenne.
-
energie032
csendes tag
Nem nyom el mindent nagyon a mély? Ez melyik dls erősítő egyébként? Azért kérdem, mert időről-időre felvetődik bennem a gondolat, hogy lehet kellene dupla 30cm mély nekem is.
Mély szekcióban sok gondolat kavarog még a fejemben, nem rég cseréltem le a régi 45cm-s rfp 1418 amat Rfr 1412-re, ugyanazzal az erősítővel, jóval kevesebb mélyem lett (Audison LRx 2500 hídban), eltűntek a nagyon alacsony frekvenciáim, cserébe viszont a hangminőségem sokkal-sokkal jobb lett, kis hangerőn is kúltúráltan és jó minőségben tudok zenét hallgatni.
A csavar a sztoriban, hogy mikor elcseréltem a régi szörnyeteget, akkor már megvolt az utódja egy hx 300-as Hertz. Ennek most fogok zárt ládát csináltatni, csak az a gáz, hogy miután megcsináltattam a ládát, akkor fogom megtudni, melyik mélyet akarom inkább megtartani, melyik tetszik jobban a Hertz, vagy a Rockford.
Plusz ha Hertz, akkor tudnék még hozzá jó áron egy párt is szerezni, de az meg duplában lehet már nagyon bitang lenne...
Valakinek volt már tapasztalata mindkét méllyel esetleg?
-
Czimby
addikt
válasz kacsa7 #50182 üzenetére
Korábban már beírtam, nagy hangerőn szkóppal mérve 1V-os feszültségingadozást 0.8V-osra csökkentette egy zsír új 1F-os kondi. Itt kb 60A áramfelvétele lehetett a rendszernek csúcsoknál.
Szóval lehet némi dinamikai javulást hoz, de csak akkora hangerőn ami rövid ideig hallgatható csak.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
civicfan
tag
Okés köszi a segítséget, akkor rávetem magam az egyik régi Alpine-ra
-
kigoi
senior tag
válasz kacsa7 #50182 üzenetére
Amennyiben nekem szól akkor igazából semmi különöset nem észlelek.
El is telt 2nap mire ismét tudtam hallani a rendszert szóval nem pár perces eltéréssel halottam a kondi előtt és kondi utáni zenét.
A hideg most amúgy is rá tesz,mint azt már korábban jeleztem,most pont hogy a magas hangok vannak jobban előtérben bár ezt már 1dB halkítással orvosoltam.
A fej nekem írja a feszültséget,azon azt veszem észre hogy picit jobban tartja,egy tizeddel kb több van mikor fűtök meg megy a fényszóró is.
A mélyet még nem kergettem meg nagyon,ott azért rántotta nekem a feszt,most nem tudom mennyire esik be ha oda tekerem.
Amúgy dinamikában eddig sem volt szerintem gond,lehet ezért sem okoz olyan észlelhető változást,minden esetre megtartom.
Szállítással együtt vettem 13ért,így maradjon csak. -
kacsa7
őstag
Kondis élményeidről majd mesélhetsz, hogy értelmes rendszerben mik a tapasztalatok.
-
kigoi
senior tag
válasz energie032 #50180 üzenetére
Kettő Gladen rs12-őt,mondjuk így télen csak egyet,ilyenkor sajnálom a másikat is bele tenni ebben a hidegben.
-
kacsa7
őstag
válasz lautnermark #50177 üzenetére
Igen, ez így van. Nekem Oldschool Alpi farmom van kb A 3ból 2t Gombival átnézettem, semmit nem kellett cserélni, max 1 kicsit takarítani, meg 1-2 forrasztást erősített meg rajta.
A 35xx tényleg iszonyat jó hangú széria. Volt Alpine MRV-F405-öm is, ami utána következő generáció, 1998-as. Még mindig nagyon jó hanggal, de érezhetően gyengébb volt már a hangja a 35xx-hez képest. -
opeter70
senior tag
válasz civicfan #50172 üzenetére
Viccelsz? Én pl. (és még sokan mások is rajtam kívül) kifejezetten vadászok az oldschool cuccokra.
Nem is tudom, hogy volt-e valaha 10 évesnél fiatalabb erősítőm.Kacsa7 tökéletesen összefoglalta a lényeget. Akkoriban tartós és minőségi alkatrészekből építkeztek.
Öreg erősítőknél esetleg a kondikra érdemes ránézni, mert ritkán, de előfordulhat, hogy kiszáradnak, kifolynak, de ez sem igazán jellemző. -
kacsa7
őstag
válasz civicfan #50172 üzenetére
Kb. előbb megy tönkre bármelyik újban valami, mint azokban. 90-es évek elején, Japánban gyártott motyók. Agyonüthetetlenek. Abban az időszakban még nem arra gyártottak, hogy 3 év múlva vegyél újat. 100x jobb minőségű alkatrészekből készültek, a hangjuk pedig nagyon jó. Az a 30-40 watt, amit egy ilyen régi Alpi lead, összehasonlíthatatlan a mai erősítők ugyanennyi leadott teljesítményével.
-
androklész
csendes tag
válasz simi811118 #50170 üzenetére
Már átnéztem vagy 5x, de ezek szerint figyelmetlenül....köszönöm!
-
simi811118
aktív tag
válasz androklész #50169 üzenetére
Manual 30. oldalán találod, ILLUM menüpont. ...
-
androklész
csendes tag
válasz opeter70 #50168 üzenetére
Üdv, vásároltam használtan egy Sony Mex-BT3900 egységet, és nagyon tetszik a régi JVC után....az lenne a problémám, hogy ez a típus kétféle (piros vagy kék) színben tud gombmegvilágítást, de alapból a kék van beállítva, és az én autóm műszerfal világítása piros, úgyhogy a piros szín kellene....próbáltam már szinte minden gomb varíációt és töltöttem le a netről egy használati utasítást is, de abban sincs benne, hogyan lehet a színeket változtatni.....másik problémám, hogy levett gyújtásnál az egység nem működik, csak akkor, ha a gyújtást ráadom, próbáltunk egy-két átkötést, eredménytelenül ( Fiat Albea-m van), örülnék, ha valaki tudna ezekben a dolgokban tanácsot adni....
-
m3gtr
senior tag
sziasztok
Meg tudná mondani valaki hogy a Pioneer fejegységek max mekkora pendrivot tudnak kezelni, sehol nem találok erről infót.Asus Prime z590- i7 11700kf 3.6 -Asus Radeon RX 6800 16G 2 x16 gb ram 3200mhz Kingston FURY Beast
-
bojti175
tag
hol csinálnak mdf karikát? kb milyen árban vannak? 20 cm-es kellene 17-es lyukkal 16mm-es mdf-ből.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz PiciPeti #50155 üzenetére
Nem tudom, lehet korral jár,meg zenehallgatási szokások. Nekem is volt jópár ládám, idestova összeszámolva, több mint 20 mélyláda, kicsitől a nagyig, bandpass, aeroport, hangolt, sliccelt, zárt, refi, de univerzalitásban egy zárt nem nagy kompromisszum.
Viszont ami meglepett az az Impact 3712. Steg 75,4két csatornája hajtja, de nem marad semmi hiányérzetem, pedig megfogadtam, hogy az Xion10Plust nem cserélem semmi pénzért, de megérte a váltás.G.Zs. : Üdv újra itt. Ez nem a tied volt. Mx12-t meg a 75.4 volt tőled. 2 Xion10PLusom volt, azt Szekszárdról hoztam.
[ Szerkesztve ]
-
energie032
csendes tag
válasz LógaGéza #50161 üzenetére
Határeset egyébként, 178Bt-n van front, rear, sub crossover. De sajnos gyakorlatilag aktív szetthez majdhogynem haszontalan, mert band-pass filtert nem tud, csak hpf meg lpf. Én 2 út aktívban vagyok, de a 2khes vágási frekvenciát az erősítőn tudtam csak beállítani.
Viszont a mélyet rendesen meg tudod vágni, és a mélyközép alját is egyszerűen meg lehet adni.
Időkorr. szintén jól működik, lehetne egy picit precízebb) de ilyenkor mindig arra gondolok, hogy mennyibe került a cucc és megbocsájtom neki.
-
opeter70
senior tag
válasz civicfan #50160 üzenetére
Azért ennyi az áruk, mert nincs rájuk írva sok ezer watt, ezért a kutya sem veszi őket.
A linkelt 2 modellt még nem hallottam, de azt mondják, hogy az Alpine 35XX szériája nagyon jó.
(Jómagam a 3552-ről és 3553-ról tudok nyilatkozni azok tényleg fantasztikusan szépen szólnak)
Azért a korlátaikkal tisztában kell lenni, mert 2x30 wattal nem lehet "hangrobbanást" előidézni, de pl magassugárzók hajtásához, esetleg érzékeny szettekhez megfelelő lehet.Az biztos, hogy bármelyik fejegység beépített végfokánál lényegesen jobb mindkettő.
-
LógaGéza
veterán
válasz energie032 #50157 üzenetére
Köszönöm a válaszod
Egyáltalán nem gondolkozok újban (garancia úgyis ugrik, mert nem szerviz szereli be...), csupán lépnék egyet.
Igazából nekem a 3 utas aktív hangváltás, az időkorrekció, és a BT a fontos. Ha ezeket tudja, a többi már csak hab a tortán"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
kigoi
senior tag
válasz energie032 #50158 üzenetére
Oké,privátba leírom majd neked.
-
energie032
csendes tag
válasz LógaGéza #50087 üzenetére
Nekem CDE 178Bt-m van, én nagyon szeretem, általában iphonerol etetem kábelen keresztül, szerintem ár/érték arányban nagyon jó kis cucc. Én ráadásul gyakorlatilag ha nem is féláron, de jóval olcsóbban vettem patent állapotban.
A bluetooth modul valószínűleg ugyanaz lehet, a stream teljesen rendben van, kényelmes, jól működik, a tuneit app pedig nagyon kényelmes. Nyilván nem egy külső processzor vagy egy 80 prs, de nem is egy az ár.
Nem tudom, hogy mennyire gondolkozol új készülékben, nekem pl rengeteget dobott a hangon a 4v a régi 2V -os helyett.
-
PiciPeti
őstag
válasz Joe fiú #50154 üzenetére
A zárt vs reflex ügyben nekem is ez volt a véleményem nagyon sokáig. Viszont kezd meginogni, ahogy egyre több motyót hallgatok meg...
Volt a Raptor 6-om, refiben, az tökéletes volt hangszeres zenére is. Most a Helix W12 pedig teljesen úgy viselkedik mint egy jó zárt, csak nagy hangerőn zajos a port, de ez jó eséllyel azért van mert egy 10filléres DLD ládába raktam...
-
Joe fiú
senior tag
Sziasztok!
Tudom, hogy nem apró, de itt jobban látják az igényesek.
Eladásra kínálnám Kenwood KDC 6051U tipusu fejegységem,hibátlan, gyári állapot, összes gyári cókmókjával, táv, beépitő-díszkeret, doboz, leírások illetve szintén gyári, esztétikailag nagyon szép állapotú Alpine CDA9855R típusú fejegységem KCE420I ipod adapterrel együtt. Gyári kábelek, táv, beépítő, diszkeret.. Akit érdekel irjon rám. Az Alpine jelenleg is rendszerben van, meghallgatható.Hogy kicsit on is legyek. 6év hifizés alatt rá kellett jöjjek, hogy hiába voltak, gyári, egyedileg hangolt reflex ládáim, azt az univerzális zenehallgatási élményt, egyik sem tudja nyújtani mint egy zárt láda.
Kis XIon10-em helyett tegnap rendszerbe került egy IMPACT 3712, és bitang kis dög.
-
kigoi
senior tag
válasz energie032 #50144 üzenetére
Bízom benne hogy jó lesz.
Hétfőn elvileg megérkezik,amit tudom már rakom is be. -
szinimini
senior tag
Szevasztok,
keresgéltem kormány távvezérlőt,de csak 30ba találtam,amit egy kicsit sokallok.
Tudnátok segíteni,hogy hol tudnék venni normális áron? Egy linkel pl
Azt mondták,hogy 15ből kijön,de nem találok sehol se ennyiért :/Ilyen lenne a konfig ,amibe kellene:
Alpine fej -> Golf V 2004Köszi
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50135 üzenetére
Mivel próbáltam csak, így nem, de ha maradt volna, akkor természetesen forrasztom. Zsugorcsövet nem tudtam oda ráhúzni, mert elvágni nem akartam azért a gyújtás vezetékét, így szigszalag maradt. Ha lesz időm/kedvem szétszedni megint a rádiót, akkor forrasztom, és zsugorcsövezem a most egyelőre összekötött gyári megtalált piros vezetéket.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
energie032
csendes tag
Valakinek van tapasztalata Rockford Fosgate Power 1050s erősítővel? Vagy hallotta-e már ezt a szériát? Mik a tapasztalatok?
Gondolok itt erő/hangminőség arányra. RFR 1410 600/1200W mélyet hajtanék vele, de van egy hertz hx 300-am is, még nem tisztázódott le bennem, melyik lesz a befutó, hertznek most készül zárt láda, az is 600/1200 spec. szerint, de ő is igényli a kraftot nagyon.
Jelenleg Audison LRx 2.500 at használok hídba kötve, de ezt sajnos keveslem.
Mi a véleményetek? Minőségben nem lesz visszalépés? Karakterben nyilván más, de ez nem feltétlen probléma.
-
KisBundi
őstag
Kis retro!
-
Ragadozó
Ármester
válasz lautnermark #50141 üzenetére
Nem, a Duna Plaza-ban, dolgoztam náluk
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
energie032
csendes tag
Én pont pár napja hallottam 3 útba focal & helix párost. A teteje beryllium magas volt, közép szintén hozzá tartozó utopia, az alja pedig kr2 volt, 4 ohmos verzió.
Ha jól emlékszem A4ről és A2-ről hajtotta őket, hogy melyik pontosan hogy volt kötve, azt nem tudom. A fej valami régebbi 1 dines dvds alpine volt, de nagyon minőségi darabnak tűnt, optikai kimeneten nagy alpine procival (nem imprint).
Akusztikus és komolyzenén brutál pontos volt, gyönyörűen szólt.
-
őstag
válasz PiciPeti #50117 üzenetére
Igen es a rohej az, hogy a Sony Centerkben sem talalsz hozza... Egy Sony szerviz ponthoz iranyitottak es jelenleg azt varom, hogy onnan hivjanak vissza, hogy van-e es mennyibe kerul a kabel, de a telefonban az urge azt mondta, hogy nagyon borsos ara van ugy emlekszik... Pedig basszus egyszeru Jack dugo es a masik vege egy ISO csatinak az also resze a tap es a hangszoro dugalj elott... Nagyon jo a Sony, nagyon vadul szolnak a flac-ek meg minden es jo is ez az nfc funkcio, na de a tamogatas... no comment Az lesz, hogy a kocsinak a rajzabol kikeresem melyik kabel jon a gomboktol, mert ez egyetlen egy darab kabel, hiszen az ellenalasok sorba vannak kotve es a masodik vezetek az a fold vezetek ugyebar mint a rajzon is latod, csak azt nem tudom a jackie melyik bemenetere kossem a 2 kozul... Majd probalkozok aztan kideritem, mert rosszat ugysem tudok tenni sztem... attol nem eghet le semmi, hiszen csak ellenallasok, semmi mas...
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Peti66
senior tag
válasz lautnermark #50136 üzenetére
2000-ben abban a Pardi-s Sierrában Jvc el Chameleon,Cadence szett ill Kicker kocka sub volt szintén Cadence erősítőkkel...nagyon más világ volt az mint az enyém.és nem bebeszéltem magamnak,de tényleg volt színpada,,ez nagyon bennem maradt....mondom úgy,hogy nem belépő kat.-ás cucokkal toltam..
egyszerűen ott vágtam haza az egészet anno,hogy hátra bevéstem a nagy ovál JBL-ket ettől lett a mai
szakzsargonban kifejezve"definiálatlan" vagyis honnan mi szól... na, az meghatározhatatlan volt...[ Szerkesztve ]
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
kacsa7
őstag
Most biztos genya vagyok, de nálam aki szigetelőszalagot használ autóban villamossági szereléshez, az eléggé kókler... Egy halál igénytelen megoldás, ami 2 hét múlva nyálkás trutyiként fog ott csüngeni... Minimum egy bandázsszalag, ha már nem zsugorcső.
-
Peti66
senior tag
válasz lautnermark #50132 üzenetére
Semmi gond mondom én,hogy le vagyok maradva,,pláne ilyen ovál/ inch bizniszben
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Peti66
senior tag
válasz KisBundi #50130 üzenetére
áhhh éni s átestem ezen,,,, 95-től kétezerig,,míg meg nem hallottam egy rendesen megépített Ford Sierrát..na akkor szórtam ki...most figyelj,de tényleg, az akkori JBl Gto-kat..tudom faramuci,,de, tényleg így volt
ez, vagy inkább az ami volt egy teljesen zagyva hangkép volt...
itt, a srácok ahogy néha offba beleolvasok tudják mit beszélnek iill.hallanak,,sőt mondhatom már lassan
nekem kell tanulnom tőlük...Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50123 üzenetére
Na, az a helyzet, hogy ma nekiálltam, és megtaláltam a gyári vezetéket! Ami gyárilag a pirosra volt kötve (vagy sárgára, nem tudom), és ugye elvágta az előző tulaj, hogy az állandó tápot kösse mindkettőre, hogy ne kapcsoljon ki magától. Szóval megtaláltam, és visszakötöttem úgy, ahogy gyárilag volt, most úgy megy, hogy ha leveszem a gyújtást, akkor kikapcsol a rádió (rendesen kikapcsol, nem csak leveszi a tápot és eltűnik minden, de ehhez meg kellett cserélnem a piros-sárgát). Szóval most jól működik, bár én úgy szerettem volna ugye, hogy csak kulcs kihúzáskor kapcsoljon ki, de mindegy, jó így is (lehet később valakivel megnézetem, vagy megkérdezem, mi lehet). Így a 2. állásba kell fordítanom a kulcsot (nem a 3.-ba, a gyújtáshoz), és bekapcsol magától, ha leveszem 1. állásba, akkor kikapcsol. Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Egyébként így nézett ki: a vastag piros ment a pirosra, onnan azzal a vékonyabb pirossal volt átkötve a sárgára. A kéket én húztam be a gyújtás ACC száláról (2.- 3. kép), de a 4. képen látszik, hogy megtaláltam beljebb a gyári vékony pirosat, amit elvágott a tulaj, szóval visszakötöttem, és most megy.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
KisBundi
őstag
válasz Peti66 #50129 üzenetére
Ezeket mind értem. Sajnos az autó rézgés-és zajcsillapítása nagyon sokat kivett a keretből. Keret+mélyközép+magas sugárzók és a magasnak a helykialakítás elég sokat kivenne már a keretből. Maradjunk annyiban, hogy idővel belekerülne az amit megérdemel és amit most vennék, az menne a hátsó ajtóba. Egyébként miért vagytok ennyire az oválok ellen?
[ Szerkesztve ]
-
Peti66
senior tag
-
Peti66
senior tag
válasz KisBundi #50126 üzenetére
Szia!
egyről tudok ami minőségi hanggal bír az pedig egy ősrégi háromutas JBL volt..Vaterán tavaly decemberben
volt fent egy pár patika darab...rá is röppentek vagy huszonvalahányan...de, az Innfinity háromutast is jónak tartják.. a JBL olyannyira kurens volt érzékeltetésképpen,,,,hogy gyárilag volt párbaválogatva...
az Innfinity a tengerentúlon..de, szerintem az Európai megfelelője is detto ugyanaz
vagy még esetleg a Boston mint márka és minőség...de mint ahogy T Boy is írta,,, itt a többség nem igen használ oválokat.. én sem amúgyPio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
KisBundi
őstag
A gyáriak helyére esetleg ezt? JBL GT7-86
-
KisBundi
őstag
13x18 centis ovál kategórában tudtok vmit ajánlani?
-
lautnermark
aktív tag
válasz dave0825 #50119 üzenetére
Nyugodj meg, annak úgy kellene működnie. Megkérdeztem bent a melóba a kollégákat, akik régebben G Asztrával jártak (2 db is volt) + még a takarítókat is (nekik is az volt az előző melósautójuk), bizony úgy kellene működnie, ahogy szeretnéd. Valószínűleg Nálad átvariáltak valamit, ezért kellene elmenned egy villamoságishoz, hogy rendet tegyen.
Az, hogy a Te autód fiatalabb, mint apukádé, az nem jelent semmit. Egy közös pont van az Opel és a VW között. Mindkettőnek 4 kereke van.
[ Szerkesztve ]
-
KisBundi
őstag
Sziasztok! SILENT COAT SC-M4-06 -ről mi a véleményetek? STP termékeihez képest nagyon olcsó. Van olyan jó mint az STP?
-
dave0825
őstag
válasz drunkyboy #50118 üzenetére
Akkor ez lehet a max, amennyire közel juthatok ahhoz, amit szerettem volna? Apám Sharan-ja '99-es,az Astrám pedig '03/12-es, úgyhogy jóval újabb az enyém, de mindegy, ha úgy nem lehet, hogy csak kihúzáskor kapcsoljon ki, ne már az 1-es állásban, akkor ez van.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
drunkyboy
aktív tag
válasz dave0825 #50105 üzenetére
Pedig akkor a G Astrán is úgy működik jól, eddig minden autó, amit használtam (régebbiek általában) egyes állapotában már kikapcsol minden fogyasztót és kihúzhattad a kulcsot. Vissza szintúgy, ha berakod a kulcsot még semmi, egyet fordítasz rajt, akkor kapcsol a rádió. Az újabb autóknál már lehet variáltak ezen, némelyiken a helyzetjelző is bekapcsol már...
-
PiciPeti
őstag
válasz Csabex #50116 üzenetére
Ja, tényleg, belenéztem a használatiba, ez a kivételek közé tartozik... Én a helyedben akkor kimérném a kimeneteken hogy melyik gomb milyen ellenállással bír, meg egyáltalán melyik kábelhez tartozik...
Viszont a bekötéshez szükséges kábelt nagyon titkolják, mert google se tud rc-sr1 kábelről...
Ráadásul a 33. oldalon csillagozva azt írja, hogy használj típusspecifikus adaptert... Akko mivan? -
őstag
válasz PiciPeti #50115 üzenetére
Jaj ne mar Mindig ebbe futok bele mindenkivel Ebben a fejegysegben ez be van epitve A menubol allitom be hogy a megnyomott gombhoz milyen funkciot szeretnek tarsitani, tehat csak az a vacak ISO-jack kabel kell. Ki is probaltam, varja a gombnyomast, de ugye mivel nincs semmi csatlakoztatva timeout hibaval kiall a beallitas soran
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
Sziasztok. Adott egy Opel Vectra B 1998 évjáratú jármű ami multifunkciós volánnal rendelkezik (6 db. gomb, 3 oldalanként) és ebben az autóban a gyári magnó helyett egy Sony MEX-N5100BT van bekötve erősítővel meg nem gyári hangfalakkal stb... Tökéletesen működik a fejegység és mivel ő Steering Wheel ready, vagyis előkészített ilyen célra (Jack kijövetel), így csak egy jack kábel kellene nekem amit összehangolok a volánon lévő gombokkal. Ugye ellenállás elven működik a 6 db. gomb és a magnó képes értelmezni az értékeket lenyomáskor és egy adott funkciót hozzárendelni a gombhoz amit én szeretnék. Van rajzom a Sonyhoz, de nem tudok kiigazodni rajta sajnos A fejegyseg rajzan a remote funkcíó J801-ként van jelölve és ha megnézitek a 30-ik oldalon a 3 csatlakozásból egyik föld a másik kettő pedig RC_IN0 és RC_IN1 viszont vannak ott valami pufferek és valami 1K Remote ami gondolom 1KOhm ellenállás akar lenni, vagyis az lehet a határ talán, de nem vagyok benne biztos, mivel nem vagyok jártas a témában. Egy másik rajzon is látható a remote funkció, ez a 36 oldalon található és szintén J801-ként van jelölve.
Na most a kocsi gombjaitól állítólag 2 vezeték jön az ISO csatiba, de még nem szedtem szét a volánt, szóval csak amit a neten találtam az alapján írom... Ha a 2 vezetéket ami jön a volántól bekötöm egy Jackivel a magnóba, akkor számít hogy melyiket hova? In_1 vagy IN_0 ? Tönkre tehetem-e a magnót ha nem kötöm be helyesen, vagy csak egyszerűen nem fog működni? Esetleg tudnátok javasolni valamilyen bekötési módot, vagy valamilyen ötlet ?[ Szerkesztve ]
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
PiciPeti
őstag
válasz Osynho #50110 üzenetére
Inkább valami normálisabb jelszint átalakítót vegyetek, pl Connection SLI4. Aztán valami jó erőt, a linkeltek nem azok...
Koaxról a magasat jó eséllyel le lehet forrasztani, de az látszani fog. Inkább tegyétek félre, jó sehogyse lesz... Vagy maradjon a gyári szett+ajtószigetelés, vagy ha van rá keret, akkor egy komponens...
-
Osynho
addikt
Segítség!
Újabb havert fertőzök az autóhifi betegséggel. Opel Vectra kombi, gyári navis fej. Kapott egy kenwood 30-as zárt ládát, ezt kellene meghajtani. Gondoltam legegyszerűbb magas jelszintes erősítőt keresni, de akkor már 4 csatornásat, hogy az első szettet is ráköthesse. Két jelölt van, nem erőgépek, szerintetek melyiket? 1 2. Egyéb alternatívák?
A másik, hogy van neki egy ilyen AS hangszórója, amit jelenleg hátra épített be (elől hátul elfér). Mondtam neki, hogy tegye előre, kösse erősítőre, a hátsót meg le tudja faderelni. Igen ám, de a bokájánál lenne a magas, ami nem túl előnyös, ugyanakkor ott van a gyári magas majdnem fülmagasságban. Megoldható, hogy a gyári magasat kösse rá, a koaxon lévőt meg lekösse végleges rongálás nélkül? Vagy maradjon a full gyári? Nem tudom ezeket mivel szerelték.
-
PiciPeti
őstag
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50107 üzenetére
Nem mértem még ki, mert ahogy írtam, nekiálltam délután, és utána válaszoltál csak te, mikor már abbahagytam. Holnap tudom folytatni, holnap kimérem őket. Egyébként a gyújtáskapcsolót sem mértem ki, elhittem, amit küldtem képet, hogy az a kiosztás nálam is, ezért kötöttem az ACC-re a rádiót. Egyébként az ACC az nem a 2. állása a kapcsolónak? Amit írtál, hogy akkor működik a szivargyújtó, meg ezek.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
lautnermark
aktív tag
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50103 üzenetére
Most olvasom, amit írtál, de már nekiálltam előtte, most végeztem, és nem jó valami. Rákerestem google-be, itt találtam ezt a képet, hogy a gyújtás 2. állásában melyik vezetéken van áram (a képen az ACC gondolom), arról nagy nehezen a kis hely miatt húztam egy szál vezetéken a rádióhoz, amit a pirosra kötöttem, a sárgára pedig a korábbi vastag piros ment (persze az áthidalást kikötöttem). Elfordítottam a kulcsot 2. állásba, bekapcsolt a rádió, visszafordítottam a kulcsot 1. állásba, kikapcsolt, pedig a kulcsot még ki sem vettem... Hiába fordítottam meg a piros-sárgát, ugyanazt csinálja. Ezért kínlódtam vele egész eddig.
Vagy ez csak így megoldható, hogy ha 1. állásban van a kulcs, tehát nem fordítom el sehova (mármint nem csak bedugom, mert akkor még kormányzár is van, hanem elfordítom, majd vissza alaphelyzetbe), akkor nem működik a rádió? Én úgy szeretném, hogy csak akkor kapcsoljon ki, ha kiveszem a kulcsot, ne akkor, ha 1. állásba visszafordítom. Apám VW Sharan-jában így van, hogy ha leveszi a gyújtást teljesen, nem kapcsol még a ki a rádió, csak ha kiveszi a kulcsot. Újra pedig akkor lehet bekapcsolni, ha ráadja a gyújtást (de ilyenkor persze leveheti, amíg nem veszi ki a kulcsot, addig szól tovább). Vagy lehet, hogy ez gyújtáskapcsolótól függ, hogy az enyémen már az 1. állásban sincs áram, a Sharanban meg csak akkor szűnik meg minden áram, ha kiveszi a kulcsot? Mert más vezeték nincs a gyújtáskapcsolón, amit lehetne használni: ACC, ON, Start, Com.Már csak holnap du. fél 3 fele tudok vele újra foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
dave0825
őstag
válasz lautnermark #50100 üzenetére
G Astráról van szó amúgy (nem tudom, írtam-e már). A 2. állásban nem néztem a szivargyújtót, hogy megy-e, az óra biztosan nem, meg más külsőre látható világítás sem (mérni nem mértem még semmit). Akkor a lényeg, hogy a 2. állás áramát kell megkeresnem, és azt kötni a pirosra a rádión, és akkor jó lesz. Viszont azt még mindig nem tudom, hogy ha így csinálom, és utána lekapcsolom a 2. állásról, de még nem veszem ki a kulcsot, akkor is szól-e még a rádió. Szerinted?
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Gábor984
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Olyan problémám volt, van, hogy fékezéskor az első szett magas sugárzója sercegett. Csak fékezéskor. (mindegy, hogy be volt-e kapcsolva vagy sem, fékezéskor sercegett) Minden kábel rendben volt, testelések rendben mindenhol. Kipakoltam mindent az autóból csak az első szett maradt bent. (kivettem a fejegységet, az erősítőt és a mélyládát is). A vicc az, hogy most is serceg. Hol a hiba? Nem tudok már mire gondolni. Így hogy csak az első szett van benn és serceg így is...
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest