Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Sokimm #8709 üzenetére

    Én nem elektronikát tanultam, így onnan kezdtem, hogy mi az az áram. 6 éveseknek való illusztrációval és hozzá egy nagyon egyszerű szemléletes magyarázattal.
    Viszont végig vittem azóta a majdnem 3 év alatt több saját projektet. Ebből lehet szerintem tanulni, meg a rengeteg kérdésből amik menet közben felmerülnek.
    Ha elektronikát választottam volna egyetemen, szerintem már a mateknál kibuktam volna.
    És működő dolgokat alkotok úgy, hogy régen se ment már az integrálás és nem oldottam meg komplex egyenleteket már évek óta. Viszont vannak kalkulátorok, amiket segítségül szoktam hívni és ez úgy tűnik szinte mindenre elég. :) Kit érdekel pl hogy kell méretezni egy vezetősávot, amikor a gyakorlatban csak beírom a kalkulátorba mekkora áram és hőmérséklet, aztán kidobja hogy mekkora szélesség kell.
    És szerintem a legbonyolultabb része a tervezésnek, az az alkatrészek illesztése.
    De ez meg lényegében csak manual olvasás.
    És mióta átlátom a teljes képet, azóta mondhatni nem is bonyolult megtervezni egy saját NYÁK-ot.

    Az a baj a sulival szerintem, hogy nem gyakorlatias az oktatás. Nagyon erőltetik a régi papíralapú számolást.
    Oké, ha visszamegyünk a kőkorba és papíron kell levezetni, akkor hasznos ez a tudás. De amúgy nem.
    Az egyszerű mérnökök meg nem alkotnak saját képleteket, a professzorok meg úgyis levezetik papíron/táblán ha újat találnak ki.
    Szerintem.

Új hozzászólás Aktív témák