Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Janos250

    őstag

    válasz Aryes #19859 üzenetére

    Én annak idején a pointerekbe keveredtem bele, és el is hajítottam a C könyvet. Szerencsére a C++ -ban már kevesebbet kell használni. Igyekszem is - ha csak egy mód van rá - elkerülni a pointereket. Mivel pointer = tömb, így van is rá lehetőség. A tömb neve a pointer, a tömb[index] pedig a pointer + index. Ahogy a pointernek bármilyen - értelmes - értéket adhatunk, ugyanúgy a tömböt is rádefiniálhatjuk bármire, pl. akár a processzor perifériáinak hardver memóriájára is, akár többféleképp is, hogy ha úgy tartja úri kedvem, akkor uint8_t - ként, vagy uint32_t -ként érem el. Ugyanez megoldható a struktúrával is, az is bárhova definiálható a memóriában, bármilyen más néven használt mezőre is.
    Sokkal kisebb a hibalehetőség, mint pointerezni. Mindamellett arra se kell vigyázni, hogy a new által létrehozott felszabadításra kerüljön, mert másként, idővel baj lesz. (Bár ezt már az okospointerek tudják, hogy felszabadítják.)

Új hozzászólás Aktív témák