-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
.Ishi.
aktív tag
válasz
Omli85 #28599 üzenetére
Így van, inkább a május 31-i Computex előadás lesz a mérvadó. Viszont igazán elhinthettek volna valami olyan infómorzsát, hogy pl. "a consumer kártyák rajtja továbbra is tartja a második negyedéves határidőt" vagy valami más szöveget, mert gondolom azért a befektetők is látják, hogy kevés a megerősített infó egy állítólag két-három héten belül rajtoló kártyacsaládról. (Már ha egyáltalán igaz a június eleji rajt.)
Raja Koduri: Can you game on a Radeon Vega Frontier Edition? The answer is yes, absolutely. But because this graphics card is optimized for professional use cases (and priced accordingly), if gaming is your primary reason for buying a GPU, I’d suggest waiting just a little while longer for the lower-priced, gaming-optimized Radeon RX Vega graphics card. You’ll be glad you did.
Na Rádzsá, hamarosan kiderül, hogy mit is jelent a "just a little while longer."
-
Omli85
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #28596 üzenetére
Ez inkább a befektetőknek szóló pénzügyi beszámoló volt honnét indultak hova tartanak eddig mit értek el.
Nem is nagyon lehetett többet várni mint amit közöltek majd a Computexen május végén, mondjuk egy árazást bejelenthettek volna legalább de gondolom a teljes paletta bemutatóval start dátummal árazással inkább kivárnak Computexig. Ha ott sem lesz semmi konkrétum na az már fail lesz. -
válasz
TESCO-Zsömle #28596 üzenetére
nem ez volt. nem is jelentettek be gaming kártyát. erre az early adopter taxes pro karira szerintem még a radeon driver sem fog felmenni.
-
TESCO-Zsömle
titán
Ha ez volt a nagy Vega bejelentés, akkor ez az év kommunikációs bakija az AMD-től.
-
válasz
FollowTheORI #28592 üzenetére
Nagyon nagyon leegyszerűsítve és nem teljesen, de valami ilyesmi a lényeg.
+ ugye akkor konkrétan az a mondás, hogy ha a hw kezeli, akkor nincs leak, nincs nem felszabadított, vagy feleslegesen ott csücsülő adat... ami nincs használva megy a levesbe, cserébe behozza ami kell új és nem volt ott... a cache-ben mindig az épp használt vagy nemrég használt dolog van csak. Egy játék egyszerre/egy időben sosem használ 6-8GB vram-nyi adatot, csak mivel nincs felszabadítva, vagy régi dolgok is ott vannak amik már lehet nem is kellenek, vagy épp nem kellenek ezért a foglalás csak nő, csak nő, vagy eleve magas mert mindent betöltenek, aztán vagy kell vagy nem éppen... ezért egy 4GB-os is elég lehet az új modellben...
Aztán majd meglátjuk nyilván mennyire működik jól és milyen esetekben.
-
ovics
aktív tag
ha nem jön ki most már a játékos szegmensbe szánt vega akkor azzal el fogják veszíteni azokat a türelmes embereket is akik kimondottan erre várnak..
-
válasz
Raggie #28540 üzenetére
Ez sem jó példa... itt inkább mondjuk egy processzor cache vs RAM menedzsment OS/program szinten működését kéne összehasolítani és megérteni annak aki ezt meg akarja érteni.
Nem véletlen hogy nem VRAM-nak hívja az AMD, hanem cache-nek... alapvetően ennek kellene utánanézni annak aki meg akarja érteni mi a különbség.
A cache-t a hw kezeli csak és kizárólag (a CPU), itt annyi a lényeg hogy a VRAM mostantól egy L3 cache... vagy ha úgy tetszik nincs VRAM a kártyán ebben az üzemmódban csak egy bazi nagy cache... és úgy viselkedik mint egy cache... a hw kezeli az egészet...
Röviden behúzza ami kell... elveti ami ritkán használt magától!... csakúgy mint egy CPU cache... vö azzal amikor RAM van és az OS és a program kezeli és szabadítja vel a RAM-ot... aztán vagy felszabadul vagy nem (attól függően mennyire jól programozták le) sok szemét van vagy kevés... töredezik, beragad, túlcsordul... leak... stb.
Szvsz aki ezt felfogja mint két különbőző működési mód, az tudja mi a HBCC lényege.
Nem is értem ABU miért hozta be a virtuális memóriát ide... az szerintem félreveztő, és más is. Bár tény hogy olyan értelemben igaz hogy egy OS/futó program felől nézve a processzor cache-ek, a ram az sdd/hdd az "egy egységes virtuális memória" és csak sebesség lépcsők vannak bizonyos értelemben, de mindegyiket más más kezeli.
De ebbe a modellbe akkor a CPU cache helyére kellett volna magyarázni a VRAM-ot. Nem pedig a RAM és annak kezeléséhez magyarázni. -
#45185024
törölt tag
AMD Radeon Vega Frontier arrives late June with 16GB HBM2
More importantly, AMD confirmed that VEGA will be available on 14nm and 14nm+ architectures. This probably means VEGA 10 and VEGA 20 arriving later, even before NAVI. -
Szeszkazán
senior tag
Ez a HBCC a bemutatójuk alapján durva, meglátjuk valós körülmények között.
-
Z10N
veterán
Ugyanaz a gyartastech lesz minden stage-nel?
-
Z10N
veterán
válasz
solfilo #28567 üzenetére
Ne kerdezd, ez a hivatalos. En sem ertem miert nem debutalt a tobbivel egyutt. Lehet az 550 akartak felfuttatni. Mert ezekutan senkise fogja venni. $20-ral tobbert ketszer annyi CU csak a hulyenek nem eri meg.
Erdekes, hogy mig a 470/570-nel csak $10 csokkentettek, addig a 460/560-nal $20-t (460-4gb $139), pedig ennel ez aranyban nagyobb csokkentes (de ra is fert) es meg 2 CU-t fel is oldottak (persze nyomasra).
Szoval van most egy res $99-169 kozott, ami ebben a szegmensben eleg nagy leptek. Nyomniuk kene az 570D-t $149-ert. Ekozben meg $79-ert adjak a 550-t ami egy vicc ennyiert.
-
na megjött rája
-
#45185024
törölt tag
Mi a franc az az EPYC ??? GPU ???
VEGA !!!!!!! -
BReal
addikt
válasz
#85552128 #28579 üzenetére
És ez nálad "dugig" minősítést érdemel ki.
Nagyjából ref 480-akból (mivel azzal kezdtek) annyi lehetett, mint most custom 580-akból.
Visszatérve a kezdőárra: egyelőre tudtommal azt se tudni, hogy a Vegak milyen hűtéssel kerülnek boltokba, többek között azt sem, hogy lesz-e referencia. Mindenesetre ha lesz referencia, akkor annak 150e alatt kell nyitnia, ha tartják a 400$-os árat. Az, hogy a hazai kiskerek mennyit raknak rá, a kutyát nem érdekel. 150e alatt KELL lenniük.
-
BReal
addikt
válasz
#85552128 #28577 üzenetére
A referencia 480-ak itthon nagyjából 90e Ft-tól voltak kaphatóak. MSI, ASUS nagyjából 110e Ft környékéről indult. 580-ból MSI 100e-től, ASUS 104e-től indult, utóbbinak 3 hét alatt lement az ára 94e-re. 480-nál ehhez 2-3 hónapra volt szükség.
Dugig volt 580-ból kezdéskor? Ezt remélem valami rossz viccnek szántad.
Most is alig kapni, jópár helyen csak előrendelésben kapható. Vagy akkor ennyire nagy volt az igény az 580-akra, hogy ilyen gyorsan kifosztották az üzleteket.
-
#85552128
törölt tag
Mit ? Szerinted a kiskerek vitték fel az árakat korábban is ?
Nem véletlenül volt idézőjelben az adó. 400$ MSRP-s kártya 420$+ dolláros custom kártya árakat jelent ahogy az a fenti RX580 áraknál is látni.
"Itthon viszont jóval olcsóbbak voltak a kezdőáraik, mint a 480-asoknak."
Persze hogy olcsóbb volt, az egyikből ALIG volt megjelenéskor a másikból meg dugig...
-
BReal
addikt
Az azért annyi, mert a 480-ak kifutnak és nem gyártják már őket. ASUS Strix is a legolcsóbb árához képest 5-6000 Ft-ot drágult, az XFX GTR kb. 10e-et, az MSI a legtöbbet, majdnem 15e-et.
(#28575) Szaby59: És ezt a magyar kiskereknek miért kéne figyelembe venniük?
Ahogy te is írtad, az 580-ak ugyanolyan áron jöttek, mint a 480-ak. Ez külföldön így is volt. Itthon viszont jóval olcsóbbak voltak a kezdőáraik, mint a 480-asoknak. A 360-as szorzómban pedig az ÁFA mellett a vám is benne van.
-
#85552128
törölt tag
Drágább is volt csak nem annyi ideig és olyan mértékben mint korábban pont azért mert nem voltak meg azok a problémák amelyek egy tényleg új terméket sújtanak. Amikor egy új GPU és új memóriatechnológiára épülő terméket hoznak az nem ugyanaz az eset mint amikor 1 éve gyártásban lévőt hoznak ki újra és több tízezres raktárkészlet van belőle.
Arra még számold ár a +20-30$-os custom "adót" és máris ott a 150k.
-
BReal
addikt
válasz
#85552128 #28569 üzenetére
1. Ettől még új termék, és ennek is lehetett volna sokkal drágább az ára a külföldihez képest.
2. Én 360-as szorzót mondtam, ami nagyjából helytálló is szokott lenni. Azzal 144e-re jön ki a kis Vega.(#28570) ovics: Az ASUS Strix 580 3 hét alatt 94000 Ft lett. 480-nál ehhez kb 3 hónapra volt szükség.
-
#45997568
törölt tag
Lassan megy az elo kozvetites.
-
#85552128
törölt tag
240$ volt az RX 480 8 GB MSRP-je, ennyitől kezdődnek az 580-ak is [link], ettől olcsóbb max valami egyéni akciónál lehet, a custom kártyáknál pedig nem ritka a 20-40$ felár szóval ennek fényében reálisnak mondható az itthoni áruk. Ugyanannyiba kerülnek mint az RX480-ak amikor már volt belőlük elég, év elejétől viszont pár gyártó elkezdte olcsóbban adni az RX480-at ezért tűnhetnek drágábbnak.
-
#85552128
törölt tag
Az 500-as széria egy hadseregnyi rebrandból áll, nem új termékekből, egy év után jó hogy beállt az áruk.
Abból pedig bőven lehet általánosítani, hogy a Fury X még hónapokkal később is drágább volt mint egy custom 980 Ti pedig 1 hónap különbséggel startoltak csak vagy akár az RX480-as startból is - mert ezek tényleg új megjelenések voltak.
A 310-es szorzó a $-hoz viszont sehogy nem jó a 400$-os kártya 150k-n kezd a legjobb esetben is. -
ovics
aktív tag
nyilván, de azért 1 év kimaradással nagy hiba lenne egy olyan kártyát kiadni drágábban, ami lassan már lecserélésre kerül a másik oldalon. ha a teljesítmény indokolja, akkor persze más tészta lehet, bár akkor se nagyon engedhetnék meg magukat hogy árban a 1070 felé menjenek szerintem, mert az már tényleg ott tart, hogy aki eddig akarta az megvette, ha meg úgy sikerült a vega ahogy kell, akkor az árcsökkentéssel is csábíthatják már az embert, mert a kívánt bevételt már valószínűleg hozta a gtx. sokan lesznek úgy, pl én is, hogy ha drágábban minimális teljesítménytöbbletet nyújt, akkor az olcsóbbat fogják venni.
ezért (is) várom a vegát, mert reménykedtem hogy olcsóbban megkapom ugyan azt a teljesítményt, de ha más nem egy másik oldali árcsökkenést várok. csak jönne már
-
Z10N
veterán
-
nubreed
veterán
válasz
Malibutomi #28552 üzenetére
Ha most 350$ a GTX1070 MSRP -je és itthon nem kapsz egy épkézláb kártyát 135 alatt, akkor a 400$ -os kis Vegából hogy lesz ~124ezer? Valahol minimum 150 lesz az szvsz. De inkább 160.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Jack@l #28558 üzenetére
Persze persze tudjuk, a Vega csak 1070 teljesitmeny lesz es kesz.
Hagyjuk figyelmen kivul az 1600MHz-et es 1080ti koruli teljesitmenyt mutato timespy-t az nem illik bele a kepbe, meg akkor sem ha egyszeru szamtan alapjan a Vega alapu MI25 1500MHz felett megy passziv hutessel 4096 SP, 12TFLOPS->kb 1500MHz orajel.(#28559) Szaby59
Kiderul. En ugysem forintban vennem -
Radeon Pro SSG reklám, ha nagyon off, töröljétek.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #28552 üzenetére
Jó lesz az ~150k, ~180k, ~215k-nak is és ezek még mindig optimista árak a Ryzenből (R5 1600 220$=75-80k) számolva mert az AMD VGA-k drágábbak.
-
Jack@l
veterán
válasz
Malibutomi #28556 üzenetére
Végülis valóban durván optimistának kell lenni az agyonfeszelt 480 után, hogy majd egy nagyobb csipet a gagyi gyártástechnológiával nagyobb órajelekkel és kissebb hőtermeléssel hoznak majd ki.
-
ovics
aktív tag
válasz
Malibutomi #28552 üzenetére
ez már szimpatikus lesz, nyilván tényleg magasabban fog nyitni mint ahogy Ishikoro is írta, a kérdés hogy mennyi idő után fog beállni ilyen ársávra
-
.Ishi.
aktív tag
válasz
Malibutomi #28552 üzenetére
Ugyanaz a tippünk, csak én a kezdőárakra tippeltem, de ha beállnak az áraim egy 10-15%-os árcsökkenéssel, akkor megkapjuk a te áraidat.
-
myckey
veterán
válasz
Malibutomi #28552 üzenetére
A teljesítmények pedig még mindig kérdésesek.
-
.Ishi.
aktív tag
Erre leszek kíváncsi én is, mert a szivárogtatások alapján 1070 vagy annál jobb teljesítmény lesz ebben az árszegmensben. A 140knak akkor lenne értelme, ha tényleg jobb teljesítményt nyújtana egy 1070-nél.
(Összehasonlításképpen: a Gigabyte WF2 1070 130k, G1 Gaming 138k, MSI Gaming X 148k)
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
.Ishi. #28547 üzenetére
Vagy fogunk barmilyen szamtech cikket aminek ismert a kinti es itteni ara, megnezzuk az aranyt, es kb az lesz az ar ha lement a kezdeti kaszalos arres.
Pl 7700K 339$ ~ 105.000Ft ~ 310-es valto
Vega Core 399 * 310= 124.000
Vega Eclipse 499 * 310= 154.000
Vega Nova 599 * 310=185.000 -
Nem akarom elrontani a szórakozásotokat
, de én elég egyszerűnek látom ezt a sztorit. Kb. a következő eseteket lehetnek:
a) Játék, ami HBCC aware
b) Játék, ami nem HBCC aware, de egyszerűen fogja fel a streamelést, és teljesen a WDDM / driver hatókörbe utalja a takarítást
c) Játék, ami egyéni memória-allokációs stratégiát használ
d) Játék, ami egyéni memória-allokációs stratégiát használ, és ehhez a VGA fizikai memóriaméretét is tekintetbe vesziAz a) és a b) esetekkel nem lesz gond. A c) eset nem tudom, életszerű-e (vagy csak a d) van), de az ilyeneket jó eséllyel egyszerű profilozással meg lehet oldani. A d)-knél egyedileg meg kell vizsgálni minden játékot, és valamilyen megoldási javaslat kell a drivertől az allokációs stratégia "átverésére". Ez biztos nem fog minden esetben flottul menni, főleg nem az elején - annyi a szerencse, hogy a 4GB fizikai memória számos egzotikusabb megoldásnak elég (ie. a 2 évnél régebbieknek szinte mind), ezért kevés esetben fog komplikált célmegoldás, esetleg game patch kelleni. De az szinte biztos, hogy lesznek ilyen esetek.
Kb. ennyi.
-
.Ishi.
aktív tag
válasz
#45185024 #28546 üzenetére
Ez mindig jó kérdés, de szerintem a kezdő árak az AMD által javasolt ár * USD/HUF árfolyam * magyar ÁFAval lesznek megfelelőek. Később ez majd be fog állni egy 10-15%-os árcsökkenéssel.
Konkrét példa erre a Ryzen 5 1600. Az AMD által megszabott ár 219USD * 279 *1.27 = 78k, és az árak tényleg 80k körül mozognak. Viszont aprón már lehet találni 71k-ért is, amiről feltételezem, hogy az lesz majd a "végleges" ára.
Persze, ez csak egy példa a sok közül, nem hiszem, hogy van erre egy külön egyenlet. A szürkeimport-lehetőségek is sokat nyomnak a latban.
Ennek alapján a Vega árakat a következőre tippelem.
Vega Core 399 * 279 * 1.27 = 141k
Vega Eclipse 499 * 279 * 1.27 = 177k
Vega Nova 599 * 279 * 1.27 = 212kDe ne legyen igazam, és legyenek olcsóbbak.
Persze, ki tudja, lehet, hogy négyféle Vega fog jönni...
-
#45185024
törölt tag
Azért ez így leírva látni hogy AMD loves Intel meredek
2017 Financial Analyst Day
Itt vannak a szereplők és ITT LEHET REGISZTRÁLNI Webcast-hoz.
Nem ez nem olyan Woodman-os
Magyar idő szerint ma este 22 órakkor kezdődik !!!!Más. Ebbe segítsetek már nekem. Konkretizáljuk már az árakat.
399
499
599
Tudtok olyan dolgok árát ami ennyibe kerül ( Dollár ) kint és megvan hozzá egy magyar lehetőleg komolyabb bolt ára ? (nem a varázsló)
Mert akkor be lehetne határolni konkrét árakat Forintban. -
Z_A_P
addikt
válasz
#45185024 #28542 üzenetére
Ujabb Intel + AMD pletykak miatt:http://fudzilla.com/news/graphics/43663-intel-is-licensing-amd-graphics
-
#45185024
törölt tag
Újra 12 fölött van az AMD RÉSZVÉNY
Pedig mekkora hiszti volt belőle, még cikk is született hogy húú 20%al csökkent, akkor most meg... -
HSM
félisten
válasz
Callisto #28538 üzenetére
Ja, értelek már. Én sem írtam, hogy tudnia kéne. Én azt írtam, hogy a VGA driver nem jelenthet le 512TB rendelkezésre álló (virtuális) memóriát, mert nincs annyi terület a gépen... Lásd az eredeti fejtegetésem: [link]. Lejelentett VRAM esetén nyilván virtuális tárra gondoltam.
(#28540) Raggie: Pontosan ez volt a mondanivalóm.
-
Raggie
őstag
HSM vs Abu témára sztem ez a válasz:
(fenti a régi alsó az új rendszer)Tehát amire HSM kolléga utal az az szerintem, hogy hiába lesz a virtuális maximum VRAM 512TB, attól még maximum annyit tud valójában allokálni a program amit valahol azért el tud tárolni a számítógép. Ez pedig ha már nincs VRAM akkor a RAM lesz. Tehát továbbra is fenn áll a maximum allokálható rész, csak a VRAM mennyisége megnövekedhet a rendelkezésre álló RAM mennyiségével.
Ha a RAM-ot is elkezdi meghaladni, akkor már csak a vincseszterre lehet kitenni az adatokat, de az már annyira borzasztóan lassan elérhető tároló, hogy nem lenne haszna belőle a rendszernek.
-
-
HSM
félisten
Igen, és mégis mi történik azzal az adattal, aminek a helyére bekerült?
Hihetetlen, hogy még mindig nem esik le....(#28518) Callisto: A lényeg, hogy az alkalmazás ha lefoglal egy erőforrást (memória), akkor arra onnantól kezdve számít, és tök mindegy, hova rakja a driver, de valahol lennie kell. Tehát nem lesz hirtelen végtelen memória...
Igen, jól gondolod, a HBCC ezzel játszik, hogy kidobálja a VRAM-ból, ami éppen nem kell. De nem dobhatja a szemétbe, mert ha később mégis kell, akkor nem fogja tudja elővarázsolni a semmiből, tehát kell a rendszermemória tárolni a "kidobált" adatokat.
-
Balazs_
senior tag
válasz
Szeszkazán #28528 üzenetére
Ezek az elméletek honnan jönnek? Még jó, hogy foglalkozni fognak vele. A GameWorks-ös játékokban is van AMD optimalizáció, a nem GW effektekre. Ezek ezek után is lesznek, mert nem ér meg egy aránylag nagy felháborodást az, hogy AMD-n valami szarul fut.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #28532 üzenetére
A VRAM mennyiségével szart sem érnek el. Itt a memória menedzsmentjének optimalizálásáról van szó, vagyis arról, hogy a streaming milyen módon pakolja a rendszermemóriában tárolt adatokat a VRAM-ba, és az allokált, de nem használt területekkel mit kezdjen. Ha ezt nem kérik meg a Vega esetében, hogy a hardver intézze automatikusan, akkor a programnak kell megoldania ezt a folyamatot manuálisan. Másképp az alkalmazás nem fog normálisan működni. Ez ilyen explicit API-s "újdonság". Jelenleg minden aktuális VGA esetében manuálisan van kezelve a menedzsment, egyedi, architektúraspecifikus optimalizálásokkal megspékelve, mert ezek nélkül nem jön a sebesség és a minőség. A fejlesztők itt arról dönthetnek, hogy optimalizálnak majd a Vegára is, vagy megkérik a hardvert, hogy csinálja meg automatikusan. Olyan lehetőség nincs, hogy mindkettő kimarad, mert nagyon szar lesz a program működése. Ezt az explicit API-k esetében le kell nyelni, mert nem a meghajtó kezeli a VRAM-ot, hanem az alkalmazás, tehát amit a meghajtóba kellett írni régen, azt ma az alkalmazásba kell.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Szeszkazán #28528 üzenetére
Értem, de az explicit API esetében erre nincs lehetőség. Biztosan lesz valamilyen szintű optimalizáció a memóriamenedzsmentre, mert enélkül úgy képzeld el a dolgot, hogy egy IGP-t nem tudna megverni egy sokszázezres dedikált GPU. Persze itt maga az optimalizálás nem annyira nehéz. Ha általánosan jól van összerakva a menedzsment alapja, és erre azért figyel mindenki, akkor viszonylag kevés munka azt úgy kiegészíteni, hogy még kapjon az egész egyfajta architektúra specifikus boostot, ami jellemzően 5-10%-os extra, de leginkább a megfelelő működést szolgálja. De ez viszi az időt, a pénzt, a humánerőforrást, stb. A Vega esetében annyi változik, hogy ehelyett lehet kérni azt, hogy csinálja ezt az egészet a hardver, annál jobban úgy sem tud egyik manuális megoldás sem működni. Tehát nem az a fejlesztői kérdés, hogy optimalizáljanak-e Vegára, mert azt muszáj megtenni az explicit API-k jellegzetessége miatt. Hanem az, hogy az ezzel kapcsolatos munkára egy napot szánjanak, vagy pár hetet.
-
-Solt-
veterán
válasz
Szeszkazán #28528 üzenetére
Szerintem nem megy át amit Abu ír... a kettő közül valamelyiket meg kell tegyék, ebben nincs választásuk. Abban van, hogy melyiket. Legalábbis én így értelmezem...
-
korcsi
veterán
válasz
Malibutomi #28512 üzenetére
Nem kell, mert a virtuális memória az operációs rendszer által biztosítani fogja, hogy rendelkezésre álljon (bár sokkal lassabban) a megfelelő tárterület. Gondolom én
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #28521 üzenetére
Akkor majd beírnak helyette kétszáz sornyi specifikus optimalizálást, és foglalkoznak vele egy nap helyett három hetet. Ez mindenkinek a saját döntése. De nem fogadnék nagy pénzben arra, hogy ezt választják a fejlesztők. Nekik sokkal egyszerűbb megmondani a hardvernek, hogy itt az adat és varázsolj vele valamit automatikusan. Pénzt és időt takarítanak meg ezzel a módszerrel.
(#28522) nubreed: Csak a Bethesda kötött ilyen szoros együttműködési szerződést az AMD-vel. Másnak is van persze szerződése, de nem olyan szoros, hogy gyakorlatilag az AMD végzi el a kutatás jó részét. Maga a szerződés több évre szól, és nem kifejezetten konkrét címekre, hanem arra ami a szerződés időtartamán belül érkezik.
(#28523) ->Raizen<-: Támogatja a Volta is a GPMP-t, de nem biztos, hogy a GeForce-ban aktív lesz, mert az Intel szerint szükséges hozzá az x86 licenc, tehát van egy jogi vita a háttérben.
-
TTomax
félisten
Az a baj,hogy megint vegyes lesz a müködés .Gyártóspecifikus kóddal nem igazán szeretnek a kiadók foglalkozni föként akkor ha az a piac kis részét érinti.Akkor érne valamit,ha out of box menne,de igazából jelneleg csak a HBM2 limitáltsága miatt van szükség az egészre amin ugy is tul fognak lépni.Szóval nem ez lesz a jövö consumer vonalon az biztos.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #28519 üzenetére
A Doomban biztos. Az exkluzív partnerség a Bethesdával kiterjed arra, hogy a Bethesda az AMD igényeit kiszolgálja, azért cserébe, hogy az AMD is kiszolgálja a Bethesda igényeit. Tehát ha az AMD-től leszólnak, és szerintem már leszóltak, hogy kérnek egy frissítést, akkor csinálnak a játékhoz egy frissítést.
-
Callisto
őstag
Szerintem is Te vagy, aki nem érti vagy csak ugyanarra gondoltok, de nem elég jól írjátok le.
Mondok egy szemléletes példát arra, hogy miért nem kell tudnia a szoftvernek, hogy mennyi a valós memória:
Adott játék összesen használ 6 GB textúrát, de a VGA-n csak 2 GB van. Az engine a 6 GB-ot fogja megcímezni és nem érdekli hogy éppen hol található az adat.
Ha az adott megcímzett textúra még nincs a VGA memóriájában, akkor szépen feltölti és onnan dolgozik vele.
A szoftvernek ismét nem fontos tudnia, hogy már ott van. Amíg van szabad VGA memória mennek felfelé a megcímzett textúrák, adatok stb. Ha elfogy, akkor a legrégebben használt és nem lockolt adatot törli a VGA memóriájából helyet adva az újonnan érkező adatoknak.
Tehát a ténylegesen használt textúrák számára kell csak a memória. Nyilván alkalmazástól függően egy minimális memóriamennyiség kell ahhoz, hogy ne legyen folyamatos streamelgetés a sebesség rovására. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #28516 üzenetére
Ez nem teljesen úgy van, ahogy elképzeled. Ha nem ezt az egy soros megoldást választják, hogy a hardver vezérelje a memóriát, akkor jó bő 100-200 sor kell a helyére. Tehát nyilván a fejlesztők nézőpontjából a HBCC aktiválása sokkal olcsóbb és kifizetődőbb explicit API-val.
(#28513) TTomax: Szerintem a Doom azért nem lényeges, mert készül még hozzá patch. Tehát be tudják állítani úgy, ahogy szeretnék. De az sem kizárt, hogy már egy korábbi frissítésben megoldották, mert teszthardverük volt igen hamar.
-
.Ishi.
aktív tag
Ez igaz, de remélem, hogy legalább azonos áron tud valami plusszot nyújtani a Vega javára.
A gond természetesen az AMD kezén kívül van (ha jól sejtem), hiszen a kezdőáraktól is függ az emberek vásárlási kedve. Akinek GTX1060-RX480/580 szintű kártyája van, és már tűkön ülve vár a Vegára, nem biztos, hogy várni fog még 1-2 hónapot arra, hogy beálljanak az árai. Sajnos ugyanez a helyzet volt a GTX 1060-RX480 esetében, legalábbis Európában.
Na, de két hét múlva kiderül!
-
#85552128
törölt tag
válasz
TTomax #28513 üzenetére
Ha máshogy nem talán kiadnak rá egy frissítést vagy max driverből "meghackelik" hogy 4+ GB-osnak hazudja...
Eleve idióta húzás volt lockolni a beállításokat, egy figyelmeztetés vagy ignore limit opció elég lett volna.Amúgy van unofficial parancs amivel felül lehet bírálni.
-
válasz
->Raizen<- #28508 üzenetére
ma talán mondanak majd valamit. ma lesz a financial analyst day. bár szerintem nem fognak, csak a teasing megy. ami nekünk lényeges infó lehet belőle, az az, hogy a 17 productline az on track, vagy csúszások vannak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert be tudja tölteni a szükséges adatokat a rendszermemóriába valaminek a helyére.
(#28504) ->Raizen<- : [link]
Annyi történik, hogy amíg a HBCC off verziónál a szoftver kezeli a menedzsmentet, tehát igen sok felesleges adat ottmarad, és nem tudja őket normális menedzsment, illetve többletterhelés nélkül hatékonyan törölni, addig a HBCC on verzió esetében a hardvernek szabad keze van mindenre, így ugyanakkora területre vonatkozóan csak a fontos adatok maradnak ott, míg a többit törli bármilyen többletterhelés szükségszerű felvállalása nélkül. -
#45185024
törölt tag
válasz
->Raizen<- #28504 üzenetére
Írj egy levelet a Raja Kodurinak hogy neked meg az NV-nek is küldje el a részletes működését mert jogod van hozzá. Emlékszel arra ami a GCN4ben volt a Primitívek korai eldobása. rémlik ?
Megsaccolja egy eljárás hogy melyik primitíveket kell eldobni és nem számol vele. ezáltal a 480 csomó helyen NV címek alatt is utoléri az 1060at. És képzeld el nem árulják el hogy működik pontosan, ezek annyira gonoszok hallod ... -
válasz
->Raizen<- #28504 üzenetére
amit le lehetett írni róla, azt szerintem leírták. máshol sem írtak róla többet. de túrj ki valamit, szívesen elolvassuk.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
velizare #28494 üzenetére
Úgy látom erre itt nem fogok választ kapni, és nem , egy topicba se lett leírva a pontos működési elve. Csak a ködösítés megy.
Hogy mi történik textúra betöltéskor, mitől van a deus ex-ben 100%-al több minimum fps hbcc-t használva, történik e valamiféle tömörítési eljárás stb. Kódolatlan textúra használatról kaptam választ, meg hogy ez eddig is volt csak nem a hw vezérelte stb, kevés ez a magyarázat. Mit vezérel pontosan? Nem lesz tele a vram felesleges "szeméttel"? Kevesebb vrammal is lehet maxra tenni a grafikát és nem futunk ki a vramból a használatával?
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A virtuális memóriának nem ez a lényege. A Vega esetében az 512 terabájt azt jelenti, amit a 64 bites CPU-knál a 16 exabájt. Aztán van még egy csomó tényező, de egyáltalán nem lényeg, hogy fizikailag legyen annyi memória a gépben, amennyit virtuálisan el tud érni a program. A virtuális memória ugyanis pont azt teszi lehetővé, hogy ha elfogyott fizikai memória, akkor a program ne omoljon össze.
Ezért sürgős az AMD-nek és az NV-nek a GPMP bevezetése a Vega és a Volta esetében, mert a programozó csinálhat olyan dolgokat, amelyeket a mai modellekkel már nem lehet hatékonyan tolerálni, így jobb, ha a hardver végzi a VRAM menedzsmentjét.
-
HSM
félisten
Szval, a második bekezdésed alapján akkor kijelenthetjük, hogy megcáfoltad a saját korábbi állításod az 512TB-al kapcsolatban. Most már értjük egymást, pontosan így látom én is.
A grafikus driver HBCC-vel is csak annyi virtuális területet fog tudni lejelenteni, amennyi fizikailag is hozzáférhető valamilyen formában a rendszerben. Természetesen, az 512TB, mint felső korlát él, de nem tartom túl valószínűnek, hogy a topik olvasói ebbe a Vega várható termékciklusa alatt belefussanak.
(#28499) Abu85: Nyilván hülye példa. De ugyanígy működhet játék is, megnézi van-e hely, és ha van, berakja az extramegabrutáldurva uncompressed textúrát, és pont ugyanaz fog történni, mint a hülye programozós példámnál....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- 125 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged