Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz penene #24932 üzenetére

    Igazából nehéz megmondani, hol a szűk keresztmetszet. A játék tud-e használni egyáltalán többet, van-e optimalizálva Ryzenre. Ha Intelen jól megy, itt meg lassabban, az lehet a magasabb memória késleltetés, vagy a CCX és optimalizálás miatt is. :K Játékokban amúgy az Intel legnagyobb előnye szvsz a gyors kommunikáció az összes mag között és az alacsony memória késleltetés.
    Én is tapasztaltam ilyesmit, pl. a 10 éves Xeonomon (X5660, 4Ghz-en) picit gyorsabban ment a Crysis3 teszt jelentem CPU-limittel, mint a Ryzen 3600-ason, pedig utóbbi pl. Cinebenchben ~60%-al erősebb. Ami érdekes még, Xeonon egész jól skálázódott a szálakkal [link] , a 3600-ason viszont érdekesen, allcore 4,2Ghz-en 2 mag 4 szál 30 FPS, 3 mag / 6 szál 46 FPS, és 6 mag / 12 szál is csak 48 FPS. A pontos helyen, ahol összevetettem őket, és a konfig/driverek is egyeztek, a Xeonon 3 magon 37 FPS, 6 magon 50 FPS volt, a 3600-on PBO-val, 3200Mhz ramokkal 3 magon 42 FPS, 6-on 49 FPS, ebből gondolom, hogy CCX-ek közötti kommunikáció foghatja vissza, mert amíg CCX-en belül elfért, addig határozottan a Ryzen volt a gyorsabb, felette viszont fokozatosan utolérte, majd le is hagyta a régi vas.
    Kapott aztán gyorsabb ramokat, hátha az fogja vissza, de 3733Mhz CL16 szűk időzítéssel sem lett a jelenet lényegesen gyorsabb.
    A CCX bottleneck a következő generációban fog elvileg eltűnni, ahol a teljes chiplet 8 magja gyorsan fog kapcsolódni egymáshoz.

Új hozzászólás Aktív témák