- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Projektor topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Androidos fejegységek
- Milyen processzort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- OLED TV topic
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
-
PROHARDVER!
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
frescho
addikt
válasz Pikari #102984 üzenetére
Aminek az okát le is írtam. A lényeg az, hogy nem hogy egy 286-nál, de egy 486-nál is mérhető a sebesség csökkenés, mert nem csak két szám összeadásáról van szó.
A GUS-ra visszatérve ha jól lenne implementálva, akkor a None és az SB Pro közé várnám az eredményét egy hajszállal a None-hoz közelebb. Meg lehetne spórolni a folyamatos összeadogatást, RAM másolgatást, DMA-t, de attól interruptot, contextust kezelni és a GUS-t is instruálni kellene. Csak ezt külön le kellett volna fejleszteni, míg a többi DA nagyjából ugyanúgy működött. Ezeknél az algotirmusban lényegi eltérés nem kellett csak mondjuk 8 vagy 16 bites mintákkal dolgozni, esetleg más porton/bitekkel hívni a kártyát ugyanahhoz a funkcióhoz.
Amigánál is van amúgy ára a hangnak, mert ugye csak chip RAM-ból megy ahogy a grafika is. Persze ez utóbbi sávszélesség igénye sokkal többet nyom a latban. Fast RAM-ból futtatva ugyanazt a kód részletet, ha nem kell képernyőhöz/hanghoz (chip RAM-hoz) nyúlnia, akkor akár a duplájára gyorsulhat. Amit lent írtam fejlesztéseknél pont ezért a chip és fast RAM-ot külön-külön és könnyedén bővíthetővé tettem volna. Mondjuk 2-2 9 bites slottal alapból 512-512, közepes kiépítésben 2-2MN, maximum meg 2MB chip és 8MB fast RAM-ot lehetett volna az vizionált A500+-ba rakni.
https://frescho.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest