Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen monitort vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen videókártyát?
- Milyen széket vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
-
PROHARDVER!
-
Dyingsoul
Topikgazda
(rögzített hozzászólás)
A topik témája: VR. Az Amazonos vásárlással kapcsolatban ide írjátok: Amazon topik
Ami nem a topikba tartozik: Hardveraprós hirdetések linkelése/kibeszélése, csomagszállítási információk, Amazonos rendelési problémák. Ha a hozzászólásod törlésre kerül, kérlek ne írd be újra![ Módosította: lugosi ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
Új hozzászólás Aktív témák
-
izomman1
senior tag
Tudjátok mi a fura ezzel a Pimax 8 K bemutatókkal videókkal kapcsolatban?
Hogy mindig csak közeli tárgyakra fókuszálnak rá azt mutatják meg csak lencsén keresztül.. trükkösek ezek a kis kínaiak :-) Azt már Az Elite Dangerous vagy Project Cars vidin se merik megmutatni ha hátra dőlsz milyen FOV tárul eléd.. mert szerintem szűkítik rendesen..
-
izomman1
senior tag
Ezek egyenlőre csak :
[link]Decemberben jön a Steam támogatás..
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #8893 üzenetére
" valószínűleg az Oculus al és a többi Windows Mixed Reality gyártókkal le vannak pacsizva, hogy a karácsony előtti eladásaikat nem teszik tönkre azzal, hogy terítik az egész világon a Samsungot , mert ez az eszköz alá vágna mindenkinek 500 dolcsis árral.."
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
Na itt van nesze neked fogd meg jól : [link]
Írtam az amcsiknak, hogy szállítsák ki Magyarországra.. Talán van némi esély rá, hogy teljesítik a kérésem.. (A magyar Samsung azt mondta erre van lehetőség, csak a gari fog ugrani rá, mert Amcsiban gariztatható)
De ha nem jön össze úgy néz ki Fekete karácsony elé nézek ! ☹ Mindegy akkor kivárom a januárt -februárt addigra biztos kapható lesz mondjuk ( Angliában)Hozzá kell tegyem ekkora szemétséget már rég láttam, valószínűleg az Oculus al és a többi Windows Mixed Reality gyártókkal le vannak pacsizva, hogy a karácsony előtti eladásaikat nem teszik tönkre azzal, hogy terítik az egész világon a Samsungot , mert ez az eszköz alá vágna mindenkinek 500 dolcsis árral..
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #54625216 #8885 üzenetére
Ott sem egyszerű, lévén amint bekerülsz egy zárt térbe, egy terembe, stb, onnantól már problémás a kamerakezelés, nem lehet egyszerűen elintézni azzal hogy átláss a plafonon, mert rengeteg technikai megoldás kerülne így szem elé a bevilágítástól az esetleges tető, emelet, stb-ig. Ha jól emlékszem, az Edge of Nowhere kapcsán is megemlítették több helyen is, hogy nem mindenhol szerencsés a kamera elhelyezése és kezelése.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #8890 üzenetére
Én se szeretem a pvp multiplayert, a cooperative játékokat viszont jobban szeretem multiban, mint egyedül.
A legtöbb pvp játékkal az a baj, hogy az emberek nem a kihívást keresik, hanem az egojukat hízlalják. Így a legtöbben mindent megtesznek, hogy unfair előnyökhöz jussanak.
Pl. az Echo Arena ingyenes, így sokan létrehoznak új oculus accountot, csak hogy alacsony szintű játékosnak higyje őket a rendszer és kezdők ellen játszhassanak. -
kiskuplung
őstag
válasz Raymond #8889 üzenetére
Jaja, a The Climb többször is volt már akciós, 20 dolcsis áron.
Valamint nyáron volt még ilyen Oculus Essentials vagy hasonló fantázianevű csomag, abban is benne volt.Lone Echo szerintem év végén tuti akciós lesz. Amúgy egyáltalán nem rövid. 8-9 óra, plusz ott van még a multiplayer content, amihez még jövőre jön az Echo Combat, amitől én sokat várok (mert amúgy nem játszok multis címekkel)
Ha már multi only, leírom, hogy érdekes lehet az Unspoken, amihez jön egy single player DLC, Acolytes címen.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz tobias88888 #8888 üzenetére
A The Climb volt akcios a nyaron azt hiszem, a Lone Echo egyelore meg uj, de gondolom meg az iden lesz ra akcio.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
tobias88888
őstag
A Lone Echo és a The Climb volt már valaha olcsóbb? Lehet reménykedni? Az Arktika.1 egyből olcsóbban indít mint az a két játék. Nagyon kéne az a két játék, de sokallom az árat érte úgy hogy tudom hogy mennyire rövidek
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #8886 üzenetére
Igen, meglepoen jol illusztralja milyen is a VR-t hasznalni. Marmint azt hogy hogyan latja/erzekeli a felhasznalo, az atlag talan 2x2m playarea-t nem nagyon
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Ezzel a trailerrel én nem tudok betelni, kíváncsi vagyok hányan vesznek miatta Riftet
Ha esetleg valakit érdekel a trailer alatti zene, akkor itt található.
-
#54625216
törölt tag
válasz Menthirist #8877 üzenetére
Szvsz a külső nézetes játékokat technikailag viszonylag egyszerű lenne átültetni VR-ba.
Vagy úgy, mint az Edge of Nowhere-ben, hogy a karaktert folyamatosan követi a kamera (ez okoz némi émelygést, de belefér), vagy mint a From Outer Suns-ban, hogy amikor mozog a karakter, akkor külső nézetbe vált és fix a kamera, majd ha a karakter megáll, akkor átvált belső nézetre.
Konkrétan az Edge of Nowhere elején, amikor a jégtáblákon mászkáltam az volt az első gondolatom, hogy milyen állat lenne így újrajátsszani a Skyrim-ot vagy a Wither 3-at.
Természetesen egy AAA címnél sokkal több kérdés felmerül, mint egy indie játéknál, azaz nem elég átrni a kontrollt és hozzácsapni egy VR menüt, esetleg tesztelni pár platformon, hanem van a marketing, újra kell írni a mod interfészt, újra kell gondolni a cut scene-ket, beleértve az összes dlc-t, stb.
Ráadásul mindenkinek van egy előképe, hogy hogyan képzeli el a kedvenc játékát VR-ban, aminek nehéz megfelelni. Ha pedig a VR verzió csalódást okoz, azzal az egész franchise megítélést lerontják.
Ezen kívül a már megjelent AAA játékok VR verziójának eleve kisebb a célközönsége, mert csak a hardcore fanok fogják századszorra is újrajátsszani VR-ban, így a potenciális eladásokhoz képest jóval többet kell befektetni annál, hogy egyáltalán visszahozza az árát.
Ha tehát a nagy kiadók komolyan gondolkodnak AAA VR címekben, akkor sokkal jobban megéri nekik az új játékaikat alaptól VR-ra is fejleszteni, mint a meglévőket átírni. -
proci985
MODERÁTOR
válasz Menthirist #8877 üzenetére
jaja, ld iskolapeldanak a superhot es a superhot VR
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz kiskuplung #8847 üzenetére
Én is pont így vagyok vele. 2 szenzorral sosem volt gondom a követéssel, egyedül ha elfordulok tőlük pl robo recallban nem mindig érzékel jól de hát kitakarom, persze, hogy nem látja. De nagyon jó a szenzorok felé fordító figyelmeztetés, a követés pedig nagyon precíz. A kontroller még mindig elvarázsol azzal, hogy van benne érintés érzékel és még az ujjaimat is úgy mutatja ahogy éppen állnak. Ezen még home alatt is flashelek néha.
Biztosan lehet még fejleszteni a követésen, de ez így is jócskán megugorja a konzumer szintet.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
chris0000
őstag
az alap oculus appon belül,h lehet chatelni,egyáltalán lehet
ott a friendlist de nem látom a chat lehetőséget... -
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #8879 üzenetére
Van, de tenyleg nem tudom hanyan hasznaljak. Remelem az Oculus Studios kiadasok legalabb igen, vagy legalabbis mar most igen mert a tavalyi re-install utan az elejere dobott vissza a Farlands-ben peldaul.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Uzi74
senior tag
2 óra Wilson után annyit tudok mondani, aki szerette régen a lassú ritmusú kalandjátékokat, 7th guest vagy Mist azoknak tetszeni fog (pl nekem). A "horror-játék" kategóriától nem kell félni, ilyen szempontból a Batman VR szerintem ilyesztőbb volt, csak annak 2 óra játek után már lényegében vége is volt.
20 Eur-t már akkor is megért, ha nemsokára véget ér a story, ami nem túl komplex, rá lehet jönni a dolgokra. Pl. a használandó tárgy megjelenik automatikusan az inventory-ból, ott sem kell próbálgatni sokat.
Talán ez a játék áll legközelebb egy AAA játékhoz, amit eddig VR-ban láttam. Hangulata, grafikája ott van - sokkal kidolgozottabb, mint pl az I expect you to die-ban -
kiskuplung
őstag
válasz Németh Péter #8862 üzenetére
Amúgy arra van valami elfogadható magyarázat, hogy 2017-ben miért nincs cloud save legalább a játékállásokra?
Ha jól veszem ki, amikor a hétvégén én is nekiállok gépfrissítés miatt a Windows reinstallnak, előtte az Oculusos játékok mentéseit kézzel kell backupolnom.Itt mondjuk azt írja a fejlesztő csóka, hogy van, de senki nem használja.
Link -
Raymond
félisten
válasz Németh Péter #8872 üzenetére
Jok ezek az Ansel kepek, az ME Andromeda-bol nezegettem parat miutan a jatek kijott. Itt azert ugy nez ki egyik-masik shader nem idealis ezekhez a 360 sztereo kepekhez. Az elso es utolso elotti kepen a fold/talaj a kamera alatt eleg furan nez ki plusz a masodik es harmadik kepen olyan mintha a karaktert egy vastag csovel oldalba vagtak volna es ugy maradt behorpadva mint egy Tom&Jerry rajzfilmben
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
Azt kell megérteni, hogy VR-ra készíteni kell a játékokat. Oké, hogy egy szimulátorba alapvetően probléma nélkül illeszkedik a koncepció, hisz úgyis ülsz egy pilótafülkében és vezeted a járművet, de minden egyéb esetben teljesen máshogy kell tervezni a karaktert, irányítást, a narratívát, a játékmenetet, a célzást, eszközhasználatot, mindent. Még FPS-ben is. Nem annyi, hogy egy meglévő játékba bedobjuk a sztereo renderelést, kinyomjuk a képet a szemüvegre, és nesze, vr.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
tobias88888
őstag
A nagy címek közül sajnos csak az autós játékok támogatják a VR-t (meg most lesz ugye Fallout 4 és Doom). Persze utólag az összeshez belőtték már valahogy, viszont ilyen utólagos nem natívat még nem próbáltam
FPS esetében el se tudom képzelni, hogy jó lehet, de pl a Batman / Assasins Creed / Witcher 3 játékok esetén simán használható lenne
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nincs, a Wildlands-nek sincs, csak Ansel-lel lehetőség van stereo 360 fokos screenshotokat lőni. Sima 2D screenshot, stereo, 360 fokos, stereo 360 fokos. Ezeknél mind magadnak állíthatod a felbontást, pl 2D-nél 63360 x 35640-ig (super resolution).
De nincs vr támogatás, hogy is lenne. Lehet hogy vorpx-el össze lehet bohóckodni valamit, de ezt nem tartom vr támogatásnak.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Márton
nagyúr
válasz Németh Péter #8872 üzenetére
nem rossz
a Witcher 3-at próbáltad már? Annak létezik külön VR verziója, vagy a sima is megy riften?Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
izitom
tag
Vak is azt mondta, majd meglátjuk
[link][ Szerkesztve ]
-
őstag
Kipróbáltam az Nvidia Ansel-t a Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands játékban:
Lőttem pár random képet, szerintem nagyon jól néznek ki VR-ban! Kár hogy nincsen natív VR támogatás benne, de ezek az állóképek is nagyon jók!
pl. ez
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #8870 üzenetére
viszont így jobban megnézve nem látok nagyobb FOV -t amit a lencsén keresztül mutatnak.. Ha jól emlékszem tök ennyit vagy még többet láttam (FOV-t) a sima Vive on is Mintha csak széthúzták volna a képet bár a videón annyira nem tűnik feltűnőnek inkább az, hogy a közepe tiszta szép , de mivel szélekre ki van húzva a cucc nem praktikus ( ahogy a Tested csapat mondta) játszani benne..
Valaki tud németül? itt egy friss teszt róla.. mit mondhat a srác róla?
[link][ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Ezt láttátok már? annyira nem is tűnik a pimax képe torzomborznak lencsén keresztül..
[link] -
izomman1
senior tag
-
izomman1
senior tag
válasz kiskuplung #8859 üzenetére
A Vive követésénél nincs profibb rendszer ..De én a pixelmentesebb kép és a jobb lencse miatt bízom a Samsung megoldásában mert már marhára nem tetszett , hogy 2.0 supersamplinggel toltam minden játékot , de a HDMI csak 2 k képet tudott megjeleníteni. és a távolabbi dolgokat sose láttam tisztán.. Végre szeretnék feljebb lépni ha a Samsung adja meg ezt vizualitásba akkor az ha kompromisszummal is ( ami még kérdés majd meglátjuk a videó tesztekben) akkor azzal.. kinek mi a preferenciája..
[ Szerkesztve ]
-
MlbMatic
tag
Mit szol a HMDI meg a touch egy 5. érzékelőhöz ?????
(\ /) (O.o) (>< ) /_|_\
-
Raymond
félisten
válasz Németh Péter #8862 üzenetére
Ah, azt hittem csinaltal backup/restore-t. En egyszer csinaltam meg tavaly es semmi nem ment utanna ezert eddig halogattam de mar nemigen lehet halogatni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
tobias88888
őstag
válasz Németh Péter #8860 üzenetére
Huh, el is felejtettem. Remélem tényleg javítja az akadást ami néha jelentkezik
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Raymond #8861 üzenetére
Én alapból azt csináltam, hogy a szoftverek külön partíción voltak.
Én ennek alapján csináltam, igaz, kicsit hibás a cikk, mert a cikkben "%APPDATA%\Oculus\Software" link van, de az nem jó, mert az AppData Local-ra mutat nálam.
https://www.vrheads.com/how-change-oculus-home-file-directory-windows-10
Szóval a lényeg a
mklink /J "c:\Program Files\Oculus\Software\" "D:\Rift Games\Software"
parancsban rejlik, ezt adminisztrátor módban kell kiadni. Nyilván a cél mappa akárhol lehet. Ebből az is következik szerintem, hogy azt a mappát nyugodtan lehet másolgatni, mozgatni.
Link után újra kell indítani az OVRService szolgáltatást, hogy újra beolvassa a mappát.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz Németh Péter #8860 üzenetére
Hogy ment a backup es restore as Oculus konyvtarnal? Problemamentesen? Mert kene egy kis takaritas nalam is de nincs kedvem ujra letolteni mindent.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
őstag
-
kiskuplung
őstag
válasz wolfhgb #8858 üzenetére
Illetve kérdés, hogy ez az inside out tracking milyen kamerákkal működik?
Csak mert az Oculus IR ledeket használ, és tökéletesen működik nappali fényben is, éjszaka meg még jobban.
Ezek az RGB(?) kamerák mit kezdenek majd rossz fényviszonyok közepette a látott képpel?A trackelést amúgy szoftverből kell megoldani? Csak mert akkor ez még plusz terhet ró a PC-re.
Előnynek tényleg az tűnik csak, hogy olcsóbb, mert szenzor nem kell hozzá. És a kvázi végtelen játéktér.
Minden másban rosszabbnak tűnik.Nem értem, izomman1, hogy miért gondolod, hogy ez bármiben is felveszi a versenyt a Vive-oddal, amit eladtál...
A Santa Cruz-t én nem keverném ide, az egy kísérleti eszköz.. -
wolfhgb
aktív tag
válasz izomman1 #8857 üzenetére
Mert kompromisszumot kotottek. Igy olcsobb az eszkoz, tobben tudjak megvenni, nagyobb lehet a piaca, de h szarabb is mint a szenzoros kovetes, az hotziher!!! Elonyei, nincs helyhez kotve az eszkoz terben annyira, olcsobb. Hatranya: pontatlanabb es nem fedi le a teljes teret erzekelesben. Ezt mar most megmondom neked, tesztek elott.
-
wolfhgb
aktív tag
Nem akarok nagyon belefolyni a temaba, de ez a kameras kontroller kovetes, nagy faszsag, ertem en, h olcsobb, meg nem kell ez az pluszban hozza, annyival fosabb is. Pont mint az oculusra aggatott leap motion, egy hulladek volt vele barmi. Nem lehet orokke a kontrollert nezni, h lassa a jatek. Mar korabban is irtam, gondoljunk csak pl a robo recal ra, leeresztem a kezem es tarat cserelek ov magassagban, mikozben az eget furkeszem celpont utan vadaszva, ezt hogy koveti le a sisakon levo kamera? Hat sehogy. Nem csak hatul nem latja majd, alul felul sem, ha nem arra nezel. Persze van valamennyi latotere a kameraknak, na de azokbol is kell gondolom egyszerre legalabb, h ketto lassa a vezerlot, kulonben olyan lesz a pontossag mint a kinectnel anno. En nagy fentartassal kezelem ezt a sisakban van a koveto rendszer dolgot, de foleg a pontossagat.
-
nortsen
aktív tag
Jelenleg a WMR egyáltalán nem tűnik rossz megoldásnak.
Néztem egy videót ma, és abban a csávó olyan szögben tartotta a kezét (kinyújtva hátra), hogy nem is értettem, hogyan látja a kamera, és látszólag simán követte (belinkelném, ha megtalálnám).
Amúgy meg mi akadályozza meg a WMR-t, hogy a későbbiekben használjon még pár kamerát a követésre, akár belül, akár kívül?[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #8853 üzenetére
Amazon.com nem szállít Magyarországra? :-) Ott is biztos fennt lesz november 8 után.. Nyilván a gagyibb headset eknek kell egy kis előnyt adniuk mert egyébként nem fogynának.. azt nehezen tudom elképzelni , hogy soha nem lesz Európában max szomorú karácsony lesz majd lesz akkor januárba- februárba.. Ez is egy média hack (elképzelhető hogy igen és engem egy kis ügyfélszolgálatos félre informált) , hogy az emberek elégedjenek meg a gagyibbal hagy fogyjon ... oh most nézem.. amazon.com szállít Magyarországra is.. Semmi para :-)
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #8851 üzenetére
Ez tuti infó? ki ez az ipse? Én is leveleztem velük az írták novemberben Angliában kapható lesz.. De nekem jó lesz az amazon.com ról is.. kifizetem a vámot és a plusz adót nem érdekel.. Egyébként ez nem korrekt, mert azt ígérték a videós hivatalos tájékoztatóban, hogy minden headset kapható lesz karácsony előtt mindenhol ( Európa tartozik ebbe bele? ).. remélem azért igen.. max akkor kicsit több idő lesz VR nélküli létem..:S Lejjebb nem fogom adni az biztos ha fene fenét eszi is..
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8848 üzenetére
Na pont ez az, hogy ha az oculusra fejlesztett játékok jól mennek rifttel, az alapvetően vive-ra fejlesztett steam játékokban meg akadozik a tracking, az annyit jelent, hogy a steam kompatibilitás mégsem olyan egyszerű, hogy megírjuk a drivert steamvr-hoz és ráírjuk a dobozra, hogy steamvr kompatibilis.
A legtöbb esetben a játékfejlesztőnek is kell tweakelnie, tesztelnie a programját, mire kompromisszumok nélkül kompatibilis lesz a hardverrel.
Az ilyenek miatt mondom, hogy óvatosan kell kezelni az új hmd-ket bármilyen csoda paraméterekkel jöjjenek is, mert más dolog, hogy elindul vele a steames játék, és megint más a felhasználói élmény. A marketing meg mindig arról szól, hogy nagyobb felbontás a vive-hoz képest, a szoftver ellátottság meg steam vr kompatibilitással letudva, tehát olyan mint a vive, csak jobb.[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz kiskuplung #8847 üzenetére
Sokszor leírtam már.. Room scale be 2 szenzorral nekem föld közelében test közelében- sarkok közelében - szenzorhoz túl közel állva kihagyott (2,5*3 m en - van egy minimum távolság amihez közelebb nem lehetsz a szenzortól)
Gyors teniszes játékokat (vagy golf ) egész egyszerűen nem tudtam játszani ( Vive ommal igen az az etalon) mert minden 3. vagy 4. ütést kihagyta.. Hozzá kell tegyem az Oculus Home os játékok jól működnek de a Steam VR os alkalmazások már más tészta.. sok külföldi oldalon is erre panaszkodtak igaz a 3. szenzor valamit javít a helyzeten de még akkor se érhet fel egy Vive lézeres követéssel ( akkor is ha test közelbe akarod használni - golf) ki fog hagyni..[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz izomman1 #8846 üzenetére
Én nem tudom elképzelni hogy mit lehetne a Touch pontosságán javítani. Szerintem hibátlan. Szoktam szórakozni azzal hogy kinyújtom a mutatóujjaimat és közelítem egymáshoz a kontrollereket, és pont ott érnek össze,ahol várom. A két "gyűrűt" is tudom egymáson görgetni, pont úgy, ahogy érzem is. Nagyon jó szerintem
-
izomman1
senior tag
válasz kiskuplung #8845 üzenetére
Oh ... A Rift követését se mondanám túl precíznek (sok USB kikapcsol és hiányos a követés room scale be).. Volt részem tesztelni igaz csak a 2 szenzoros megoldást..
De majd elválik mi sül ki ebből a WMR új eszközből.. -
kiskuplung
őstag
Ha már tesztek...
Ebben a videóban amúgy nagyon durván késik a kontroller : [link]
Bár lentebb a kommentekben azt írják, hogy ez biztos csak a TV-re küldött kép latency-je miatt van...
De van egy rész ahol ki is esik a tracking zone-ból (felfelé mozgatják aztán hirtelen vissza). Nekem ez nem túl meggyőző
-
izomman1
senior tag
válasz kiskuplung #8842 üzenetére
Kinek a pap kinek a papné... nem vagyunk egyformák kinek mi az igénye..
Ha megnézted egyébként a Santa cruze ptorotipus kontrollerét gyakorlatilag vissza lépés mert az minimális ujj követés sincs benne.. Mégis e felé a követési technológia felé lépett az Oculus.. ( Nekem a Vive wand is tökéletesen megtette) - Egyébként a hírek szerint a látó meződtől szélesebb lesz a kontrollerek követése..
Nem úgy kell elképzelni, hogy csak ha lenézel az oldaladra csatolt fegyveredre akkor tudod felvenni.. Ma - holnap szerintem millió tesztet fogunk látni mit tud a kütyü.. :-)[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz #54625216 #8841 üzenetére
Mondom nekem nem gáz, hogy a hátam mögé nem fogok tudni nyúlni a WMR -ben..
Ha csak a játékok 50 % működne WMR ben, de az csúcs minőségben ( nem annyira pixelesen) akkor is boldog leszek.. mert jelenleg úgy néz ki ez lesz a csúcs.. prémium minőség.. ( én erre hajtok ) :-)
Carmack igen sokat letett az asztalra és ért a témához, de lassan kezdenek a versenytársak is felnőni a feladathoz. Ráadásul Carmack tudása is szerintem a Samsungos készülékben benne lesz... Nagyon hasonlít a Rifthez.. a lencse is hasonló a fülhallgató is.. stb.. (Partnerkapcsolat révén ) -
kiskuplung
őstag
válasz izomman1 #8838 üzenetére
Ízlés dolga, de én tuti nagy visszalépésnek élném meg, ha a mostani (szerintem tökéletes) Touch-os vezérléshez képest korlátozásokkal működne az új verziós (kb 2 év múlva talán esedékes) CV2, és nem matathatnék a kedvemre.
Szerintem az immerzió nagy része pont a Touch-ból fakad. Ha azon kellene gondolkodnom, hogy jaj, most nem foghatom meg ezt a kilincset és közben nem sasolhatok a hátam mögé egyszerre, az pont az élményt venné el. -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8838 üzenetére
Mindig belefutunk abba, hogy egymásnak ellentmondó elvárások között kell rendet vágni:
- legyen olcsó a VR, de készüljön prémium minőségben
- legyen minimum 4K, 200fov, de ne kelljen hozzá erős gép
- ne legyen szenzoros a tracking, de legyen legalább 5x5m pontos roomscale
- legyen hozzá több tartalom, de frissítsék a hardvert lehetőleg félévente
- és így továbbAz első laboratóriumi prototípusok és a gazdaságilag életképes, sorozatgyártott termékek között normálisan van 5-7 év fejlesztési, gyártáselőkészítési időszak, amit most az oculus és a többiek heroikus munkával és dollármilliárdok elégetésével leszorítottak 2-3 évre.
Akármit is vergődünk tehát, az egymásnak ellentmondó kívánságokhoz képest mindig lesznek kompromisszumok a termékekben, ezért érdemes fantáziálás helyett az olyan arcokra figyelni, mint Carmack, aki a frontvonalból osztja az észt, hogy milyen technológiai és gazdasági problémákkal kell napi szinten megküzdeniük. Így talán jobban meg lehet érteni, hogy mi miért történik és hogy mire lehet a közeljövőben számítani.Ami a WMR-t illeti, derüljön ki előbb, hogy a speceken túl hogyan muzsikál a gyakorlatban. Csodát az MS sem tud produkálni (amúgy sem a csodatételeiről híres) azaz a valódi kérdés, hogy a WMR milyen - a többiekétől eltérő - kompromisszumokat vállalt és azok mennyiben működőképesebbek.
Ha viszont arra számítasz, hogy a WMR majd megtartja a rift és a vive előnyeit azok kompromisszumai nélkül, akkor szvsz jó ha előre felkészülsz a csalódásra.
De ne legyen igazam... -
Raymond
félisten
-
izomman1
senior tag
Space Pirate Trainer játékot egyébként pont a Tested csapat tesztelte a WMR -ekkel.. Egész jól működött bár a hátat mögé nyúlás nyilván kizárt.
-
izomman1
senior tag
válasz #54625216 #8829 üzenetére
Nyilván WMR esetén a hátad mögé nyúlás kizárt.. a santa cruze se fogja ezt megoldani.. Mégis ez irányba fejleszt az Oculus is.. mert praktikus egyszerű és olcsó ha nem kell szenzorokat telepítgetni ide oda..
Azért arra számítok a játékok 80 - 90 % át majd lehet használni WMR el is.. És összességében mivel magasabb a felbontás szép letisztult lencsék vannak benne jó beépített fülhallgatóval kényelmes PSVR jellegű fejpánttal.. szóval nyerő lesz jópár évig (2019 ig biztos amikor is jön majd szerintem az Oculus 2.0 a) .. Hamarosan jönnek a tesztek a WMR re , mert már itt a 10/17 ! 😊
Santa cruze ra vissza térve én arra számítok, hogy majd az Oculus játékok majd futtathatók lesznek rajta és mindez vezeték és számítógép nélkül.. de hogy milyen áron az nagy kérdés mert tuti nem 200 dollárért fogják adni.. 400 tól olcsóbbra nem várnám.. A nagy előrelépés az Oculustól sajnos még sokáig várat magára (Rift 2.0 )[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Németh Péter #8833 üzenetére
Ó akkor még Carmack visszafogta magát Mindig is híres volt arról hogy baromi érdekes jövővázoló előadásokat tudott tartani 3 órában a quakecon-okon De élmény hallgatni
Egy zseni, nem kétség[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
fulton
addikt
válasz kiskuplung #8828 üzenetére
addig még nem majd óvatosan tologatom
-
Raymond
félisten
válasz Németh Péter #8833 üzenetére
LOL Egyszer evente van ez, annyit meger, foleg hogy eleg sok erdekeset mond
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
őstag
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Németh Péter #8831 üzenetére
nezd meg carmack keynotejat, pont, hogy az elterjedesrol beszel egy csomot.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
őstag
válasz #54625216 #8829 üzenetére
Szerintem az elterjedés önmagában nem cél. A piaci szereplők profitot szeretnének elérni. A pénz úgyis a prémium szegmensben van, akik veszik a teljes árú programokat, meg rendszeresen cserélik a HMD-ket. Az nem cél, hogy legyártsák A HMD-t, mi minden szempontból tökéletes és olcsó és amihez van ingyen, vagy bagóért minőségi tartalom. A pénz abban van, ha több millió dollár befolyik VR tartalomból és VR eszközök eladásából.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8815 üzenetére
Adhatják a HMD-ket $50-ért is, a PC-s VR csak akkor fog igazán elterjedni, ha nem kerül egy vagyonba hozzá a PC, ami meghajtja.
Márpedig ha közben tolják az egyre nagyobb felbontást és fov-ot, akkor a PC sosem éri utól a VR HMD-ket.
Vagy nagyon szétszakad a piac "gagyi VR-ra" és "igazi VR-ra" attól függően, hogy kinek milyen PC-je van. Az intel vga-k támogatása a WMR specben pl. erre enged következtetni.A külső kamerás tracking annyiból jó megoldás, hogy elég sok eszközt lehet követni vele, ráadásul az eszközök is olcsók tutnak maradni, mert gyakorlatilag IR ledek kellenek bele, pár gomb és bluetooth. A valve rendszere ugyan pontosabb, de mivel az eszköz maga matekozik a saját maga trackelésével, így azok jóval drágábbak is.
A WMR kamerás rendszere meg ugye majd kiderül, hogy mennyire működik, főleg a kontrollerek trackelésekor. Pl. nem tudom hogy oldják meg a Space Pirate Trainernél a pajzsra váltást, amikor a hátad mögé kell nyúlni a kontrollerrel, vagy a Dead and Burried-ben vicces lenne a párbaj mód, ha mindenkinek a lábát kellene bámulnia, hogy fel tudja venni a pisztolyt .A supersampling pont az alacsonyabb felbontású kijelzőkön tud javítani, mert kevésbé aliasos a kép, amit meg kell jeleníteni. Minél nagyobb a display felbontása, annál kisebbek a pixelek, tehát annál kevésbé zavaró egy-egy pixel hibája.
-
kiskuplung
őstag
Ezt gondolom nekem címezted, vagy Nálad teljesen random, hogy kire nyomsz választ?
Odáig eljutottál már, ahol ilyen kis zöld rudakkal kell fényt csinálni? Attól parásabb már nem lesz, ígérem. A további pályákon egyelőre csak emberekkel kell harcolni, teljesen normális akciójátékként, semmi horror nem lesz.
-
őstag
válasz kiskuplung #8825 üzenetére
Köszi!
-
izomman1
senior tag
válasz kiskuplung #8825 üzenetére
elvileg jól működik : [link]
-
kiskuplung
őstag
válasz Németh Péter #8824 üzenetére
Tényleg olvasd vissza a fórumot, ez már ezerszer volt
-
őstag
-
Raymond
félisten
válasz #15779328 #8821 üzenetére
Akkor nem lenne erdemes a Reflections, Environment Map es Shadow Detail-t legalabb egyel lejebb allitani? Ezek zabaljak az eroforrasokat rendesen es max a Shadow Detail-nel ha megmutatkozik jatek kozben a magasabb beallitas.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fulton
addikt
válasz #54625216 #8810 üzenetére
nem megy ez az artika, tudod kivel szórakozzanak...elmennek a fények aztán visszajön aztán elmegy...full sötét.és hangokat hallani meg mászkálnak mellettem...áhh..nem gondoltam hogy ez ilyen lesz.,
ja és várom mikor jön vissza a fény és áll majd előttem a mókus..na nem
szerk: hang nélkül am nem para. Nem ilyedek..csak mikor "be vagyok izolálva a fülesbe" kéép és hang is.
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz #15779328 #8816 üzenetére
Egy ilyen székbe már már elfelejted, hogy nem a játékba vagy .. klassz bár én annyira nem vagyok nagy szimulátoros .. Jobban optimalizált szerencsére a PC2 egyébként.. mint az 1.. szerencsére.. Csak nekem a kormány méret túl nagynak tűnt az elődhöz képest.. kicsit fura..
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
santa cruze oculus os prototipus is ezt a követési rendszert használja mint a Windows mixed reality.. A jövő ez
és nem a falra szerelhető szenzorok.. Ráadásul igy az eszközt is egyre olcsóbban lehet adni egyre jobb minőségben.. ( lásd 400-500 dolláros induló ár a Rift és Vive 800 dolláros induló árával szemben)
Jövő karácsonykor szerintem világszerte nem (HTC Vive és Rift kb ennyi ha jól tudom) hanem több millió felhasználói bázis lesz..Vagy lehet eléri a 10 milliót is ha 200 dolcsiért fognak menni a most kijött headsetek...
Egyébként egyetértek a supersampling nem tud túl sokat dobni a látványon ha rácsos kijelzőn nézed a világot.. Ez a Samsung tényleg jó lehet .. csak kaparintsam meg! :-P[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz tobias88888 #8802 üzenetére
Csak itt az a szep hogy a nagyobb fizikai febontas miatt nem kell akkora supersampling (pixel density)
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
barcalaci84
őstag
válasz tobias88888 #8802 üzenetére
pont az lenne a lényeg h ne kelljen majd supersamplinget használni (a 2x -nek pedig amúgy se sok értelme van egyik játéknál sem szerintem , legalábbis én 1,5 felett már nem látom h használna valamit)
a magasabb kijelző felbontás pedig azért igencsak sokat dob...
lásd pl a pimax 4k-ban (ami mégcsak nem is oled és nem is az újfajta LCD-s megoldás) nincs screendoor és nagyon sokat dob a magasabb felbontás (csak ott meg más gondok vannak) supersampling nélkül is jobb a látvány mint cv1 -ben supersamplinggel...
samsungos cucc szimeseknek igen csak jónak tűnik szerintem így elsőre...aztán majd kiderül az elsőtesztek után -
izomman1
senior tag
válasz #54625216 #8809 üzenetére
Ami azt illeti hiányzik, de most úgyse látok nagy címet amit tolnom kéne VR on és még nem toltam... Gyakorlatilag nagyon várt játékom is csak decemberben jön ( Fallout 4 VR ) Tudni kell váltani időben különben még költségesebb a váltás.. :-) Microsoft egyébként nagy játékgyártó is.. Azért van pár AAA kategóriás címük és lesz is.. De majd elválik.. Minden esetre inkább legyen egy csúcs hardverem ami jópár évig jó lesz és később majd kitisztul a tartalom is rá ( bővül..)
-
tobias88888
őstag
válasz kiskuplung #8806 üzenetére
Persze lehetne csak oda renderelni nagy felbontású képet ahova nézel, nem új ötlet, de ennek szerintem bekavar a szem gyors mozgása. Lehet hogy korábban még teljesen jobbra néztél, a következő frame-nél (11ms) meg már középre nézel vagy akár balra (fogalmam sincs mennyire gyors a szem, ezt nyilván ők tudják). És akkor egy pillanatra jön is a homályos kép
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #8804 üzenetére
A riftre azért jó a vr-cover, mert kényelmesebb, cserélhető, mosható, kicsivel növeli a fov-ot és több helyet hagy az orrnak, mint az eredeti oculusos megoldás. Ez teljesen jól működik nálam, szvsz megéri az árát.
Szemüveglencséből kuplung kolléga már belinkelte a vr-lens.eu-t. Ez gyakorlatilag egy (pontosabban kettő) 3D nyomtatott keret, amibe belevágnak egy (kettő) egyedileg rendelhető, hagyományos szemüveglencsét. A keretet aztán rá kell pattintani az oculus lencséjére. Teljesen jól működik. Kicsit levesz a fov-ból (pár fokot), viszont védi is a lencsét. Hátránya, hogy ha sokat kell ki-be rakosgatni (ha másoknak demózod a riftet, akkor ki kell szedni), akkor idővel elnyűheti a rift belső szövetét, illetve maga a keret idővel (egy-két év) ellazulhat és újat kell rendelni belőle. Mindezzel együtt gyakorlatilag ez jelenleg a legjobb megoldás szemüvegeseknek (ha nem szereted a kontaktlencsét), amíg a következő verziós HMD-kbe ki nem találnak valami okosabb megoldást.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8803 üzenetére
A Microsoft sosem a szoftvereket biztosítja, hanem a szabványt.
Valójában az egész MS nem más, mint egy nagy szabványhivatal, ami még a 80-as évekből jön, a DOS-os időszakból. Akkoriban minden szoftver- és hardvergyártónak magának kellett gondoskodnia a hardver meghajtásáról, azaz ha kijött egy új VGA kártya, akkor jött vele az Autocad 10, 11, 12 driver is, különben a program nem tudta kihasználni a kártya extra tulajdonságait (értsd: 640x480-nál nagyobb felbontást). Ugyanígy ha megjelent egy új szoftver, akkor a fejlesztőknek kellett gondoskodniuk az összes piacon lévő hardver támogatásáról.
Ezt oldotta meg a windows azzal, hogy a hardver- és szoftvergyártók között szabványt teremtett: a hardvergyártónak elég volt a windows drivert mellékelni, a szoftvergyártónak meg gondoskodni a windows kompatibilitásról.A microsoft egész üzleti modellje azóta arra épült, hogy ha megjelent egy új technológia, ami iparági szabvánnyá kezdett vállni, akkor azonnal kijöttek a saját windows-os megoldásukkal és lenyomták a piaci erőfölényükkel. Pl. glide->directx, Netscape->IE, stb.
Így az egész MS modell öngerjesztővé vállt: az erőfölénnyel lenyomják a saját szabványaikat az iparág torkán, a szabvány pedig biztosítja a további erőfölényt.
Ez persze nem mindig jött össze, a Java ellen bepróbálkoztak az ActiveX-el, flash ellen a silverlight-al, iPod ellen a Zune-vel, iOS és Android ellen a Windows Phone-al, iPad ellen a Surface-el.
Ezekből a projectekből látszik igazán, hogy az MS csak addig erőlteti a saját megoldását, amíg el nem dől, hogy iparági szabvánnyá válik-e vagy sem. Ha nem, akkor kukázzák.Ebből számomra az következik, hogy a WMR csak addig fog élni, amíg ki nem derül, hogy elterjed-e mint uralkodó VR szabvány a windows környezetben, vagy csak egy lesz a "futottak még" megoldások közül.
-
őstag
-
kiskuplung
őstag
válasz tobias88888 #8802 üzenetére
Persze, hardverből is meg lehet oldani a dolgot, idővel.
De én egy kicsit a világ legjobb 3D programozóitól (Abrash, Carmack) várom a megoldást, akik szerencsére pont az Oculus/Facebooknál vannak.
Én ugyan nem vagyok 3D programozó, de biztos van még lehetőség trükközésre, ami nem megy az élmény és a képminőség rovására, viszont a teljesítményt nagyban növeli.izomman1: bocsi, ezt nem tudtam... És nincsenek elvonási tüneteid? Én már semmit se indítok el, ami nem VR-os, még a DooM 2016-ot is félbehagytam, pedig nagyon tetszett.
tobias: https://vr-lens.eu/
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz izomman1 #8803 üzenetére
Persze lehet elmélkedni. A szemnek az se mindegy hogy valamit 2m-ről néz vagy az orra hegyéről. Ilyen és hasonló dolgokról se beszél senki, csak hát az ember fizikai korlátai végesek. Az émelygést szerintem még sokáig nem fogják tudni megoldani, egyelőre ezt tartom a legnagyobb problémának.
-
tobias88888
őstag
válasz #54625216 #8800 üzenetére
A Rift-re a cover az miért jó? Nem nagyon olvastam még róla. Pl ez
Hol lehet kapni amúgy a Rifthez dioptriás lencsét? Szemüveg nélkül használom, de ha 1.5 órás futamot akarok majd vele menni, lehet hogy kelleni fog hogy ne fáradjon el a szemem. (szemüveggel nem annyira kényelmes)
-
izomman1
senior tag
Abba gondoljatok bele, hogy a Microsoft egy minimum hardver alapot tett le a Mixed Reality headset re amit jópár gyártó elkezd nemsokára ( holnaptól) gyártani.. Szerintetek nem lenne mögötte a gyártókkal megállapodás , hogy a Microsoft biztosítja a megfelelő szoftvereket? Így elég nagy bukó lenne a gyártóknak ilyenbe beszállni.. nem hinném.. Ez nem valószínű hogy el fog halni.. Sőt jövő karácsonykor már lehet 200 dolcsiért fogják a mixed reality headset eket dobálni na akkor fog igazán elterjedni a VR .. Oculus 800 dolcsiról indult most tart 400 nál kicsit több mint 1 év után.. Simán feleződni fog a mixed reality ára is 1 év múlva ha a kiinduló ár csak 400 -500 dolcsi volt.. Az Oculus nem tudom meddig tud még árba versenyezni nyilván már nagyon közel vannak a bekerülési költségükhöz... ( Hacsak nem 80 % os profittal dobták piacra a 800 dolcsis Riftet annó :-)
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest