Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen videókártyát?
- Egér probléma
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anemus
csendes tag
Csak Riftet akartok venni magában Touch nélkül?
-
Dyingsoul
Topikgazda
Jobban jártok, ha Eur-ban kéritek a számlátokra a terhelést... A saját bankotok deviza váltási árfolyamát kell megnéznetek ekkor, beírjátok a google-be: "*Bankod neve* Deviza árfolyam" majd a deviza eladási oszlopot nézzétek a kívánt pénznemben. OTP-nél pl 314-317 ft körül szokott lenni az eur, ami a 330-hoz képest sokkal jobban hangzik főleg ekkora vásárlásnál...
De ez már nagyon off amúgy.
-
fulton
addikt
Ezek jo kérdések engem is erdekelnek.
Koszonom a valaszokat!
1. Account megadásánál a nevemet fordítva írjam be vagy vezetéknév keresztnév?
2. Tudok én itt paypallal fizetni?hoose a delivery option:
Standard Shipping (5 to 8 business days)
Expedited Delivery
Choose a delivery preference
Group my items into as few deliveries as possible.
I want my items sooner. Dispatch them as soon as they become available.Jól értem Azt mondja válasszam ki milyen szállítás szeretnék. Valamint 1 beküldése a rendelt termékeket vagy akár egy részét küldje el ha az van raktáron de a masikbol nincs?
-
Raymond
titán
En ugy tudom ez mindig igy megy mindenhol, mert mashogy nem mehet. Ha Ft-ban keri az Amazon a penzt es Ft a szamlad akkor azt kapnak amit kernek, de persze annyit kernek amennyit akarnak mert ok szamoljak at, ha EUR-ban hagyod akkor EUR-t kernek es a bankod megnezi miben van a szamlad, atvaltja a megfelelo mennyiseget EUR-ba es azt kuldi nekik.
-
fulton
addikt
válasz
#54625216 #5880 üzenetére
Az a baj nem tudok németül. Soha nem tanultam. Angol menne. De ha atallitom akkor meg atvalt co.uk ra. Az meg nem a .de amazon.
Lényegében ha német amazonról rendelek akkor fizetésnél nekem automatikusan hozzá adja az áfa különbözetet vagyis a plusz 8%ot?
Nincs eu adoszamos ismerősöm sajna.Ha gyors postaval kérem nem standard..az mennyivel kerul tobbbe?
-
-Solt-
veterán
Urak,
Kicsi off... tehát azt mondjátok, hogy ha a német Amozon-ról rendleve az eladónál az áll, hogy sold by Amazon, akkor nincs macera a garanciával? Kicsit kényes terméket vennék...
-
#54625216
törölt tag
Ahogy én láttam a 499EUR akció két-három hetente van és csak a német Saturnban, az amazon.de őket követi pont annyi ideig, amíg a Saturnos akció tart.
Bécsi Saturnba nem érdemes menni, hajszálra ugyanannyi a rift ára, mint az amazon.de-n (akció nékül), de az amazonnak vissza lehet küldeni a cuccot 30 napig kérdés nélkül, és az egész folyamat rugalmasabb. EU-s adószámmal pedig gyakorlatilag csak az amazon.de-ről tudsz áfamentesen rift-et rendelni.
(Ha visszaolvasol a topicban, elmeséltem a kalandjaimat a bécsi Saturnnal és MediaMart-al)
-
fulton
addikt
Srácok, aki járt már a bécsi saturnban- vannak ott magyar nyelvet beszélő(netán) magyarok?
-
fulton
addikt
Ma kipróbáltam a játékokat Rift alatt.. mindenféle supersampling supersampling nélkül... igazán Nagy élmény volt. Sok játékot néztem touch al ks. hálistennek egyiknél sem jelentkezett szédülés vagy émelygés. Utána sem. 1 órát toltam.
Viszont lehet Érdemes lenne megvárni a Microsoft Vr t.
Ugy dontottem veszek egyet a kozel jovőben. -
Raymond
titán
Nem tudom, nekem az egesz jatek motor eleg furanak tunik, egyes beallitasok amiknek mas jatekok es jozan esz alapjan nagyon kene latszodnia egyaltalan nem vagy csak alig latszanak. Peldaul a Supersampling beallitas is - elmeletileg nem kene hogy kulombseg legyen az SS2.0/HMDQ1.0 es SS1.0/HMDQ2.0 kozott, de nem igy van. Plusz mindent 2.0-ra tenni mar egyszeruen tul sok, mert azt jelenti a jatek eloszor megnegyszerezi a felbontast az SS-el utanna azt meg egyszer megnegyszerezi a HMDQ beallitassal. Itt mar ertelmetlen magassagokban jarunk ilyenkor mert ez a vegen ugyis az XY fizikai felbontasu display0en jelenik meg es annyi subpixel reszlet nincs hogy megmaradjon. Mar az SS1.0/HMDQ2.0 is kerdeses az SS1.0/HMD1.5-hoz kepest.
Volt meg valahol leiras is hogy egyebkent egy picit furan veszi a szamokat a jatek es a HMDQ 1.0 mar eleve tobb mint amit a Rift runtime venne 1.0-nak, ez mas jatekoknal nem igy van.
-
fulton
addikt
Értem. Köszönöm az infot.
Még azt szeretném kérdezni:
hogy supersampling nélkül (gondolom alapba ilyen a játék), és 2.0-ra állítva van sok különbség CV1 ben? (látható)Valamint a 2.0 super sampling és a 2.5 között van látható különbség? csak mert ahogy nézem a 2.0 egy 1080 is elbírja, de a 2.5 már 1080 ti kéne, az meg árban jócskán több.
-
Raymond
titán
Van aki mar csinalta itt, de nekem az az erzesem as Amazon rendeles konnyebb es kevesbe komplikalt ha reklamalni kene valamit.
-
Raymond
titán
Gyakorlatilag minden lejatszik mind SBS mind OU formatumot - Whirlgig, BigScreen, Virtual Desktop, DeoVR - csak elerheto formaban kell hogy legyenek (ertsd eloszor rip mkv-ba ha fizikai diszkekrol van szo). Tiszta lejatszokent talan a DeoVR a legjobb - ingyenes, egyszeru iranyitas es egyszeru de sok beallitasok.
-
fulton
addikt
Sziasztok
Oculus riftel meg tudok nezni 3d filmeket 3d ben?
Powerdvd 14 el pl. Milyen az élmény , pixelek mennyire zavaróak a 3d hatás mennyire jo? -
Raymond
titán
válasz
#54625216 #5865 üzenetére
"Amúgy nem lehet, hogy az AA csak monitor módban működik rendesen?"
Nem tudom, sok vita volt es van a post process AA-rol mert nem vagyok egyedul azzal hogy nem latok kulombseget, de egyelore nem vezetett sehova. A fejlesztok azt allitjak megy es paran a forumokon is, de ha dockolva vagyok valahol es ott a sok pixel crawl korulottem hiaba kapcsolgatom ezeket, nem csinalnak semmit - a kepminoseg mindig ugyanolyan. Es egy PPAA-nak mukodnie kellene a kimenettol fuggetlenul mert a vegso kepre huzzak ra elmeletileg.
A szaggatashoz - nezd meg az FPS-t az oculus tool-al, lehet hogy 2.0-val mar allandoan megy az ASW es mindig stabilan 45FPS-el renderel, de 1.5x-nel meg ugralt ossze vissza mert volt hogy elerte a 90FPS-t. Egyebkent a Shadows es az Ambient Occlusion ami eleg terhelok, azok lejjebb vetelevel nyerhetsz sokat ha nincs meg a 90FPS, a tobbi maradhat felhuzva. Vagy minden fel van huzva es 45FPS+ASW-vel jatszol
-
Raymond
titán
válasz
#54625216 #5863 üzenetére
Itt az is fontos hogy a jatekban milyen beallitasok voltak. Harom opcio van erre a grafikai beallitasoknal:
HMD Image Quality
Supersampling
Anti-AliasingAz utolso nem olyan lenyeges, ha valamelyik postprocess opciot valasztod (FXAA, SMAA, etc.), a masik ketto inkabb. A masik kettonel a HMD Image Quality ugyanaz mint a PPD a debug tool-ban, igy nem kell kulso programot hasznalni ehhez. Allitsd a debug tool-ban vissza alapra es a jatekban probald a beallitasokat. A ketto kombinaciojaval tudsz majd valami megfelelo kepminoseg es FPS kombinaciot elerni. Hagyhatod a debug tool-t futni hogy lasd a Performance HUD-ot es jatsz el a ket beallitassal. Probalj egy SS 1.0x es HMDIQ 1.5x beallitast eloszor, oszinten szolva 1.5 es 2.0 HMDIQ kozott en nem latok ertekelheto kulombseget. A problema ugyis leginkabb a pixel crawl amit a post process AA elmeletileg orvosolna, de hiaba allitjak a fejlesztok hogy mukodik ahogy kene en probalgattam FXAA es SMAA valtozatokat ott es alig volt kulombseg az OFF-hoz kepest.
Szerk: Egyebkent ami segit sokat az a HUD szinek megvaltoztatasa az alap narancssargarol valami masra (pl. zold). Ezzel megteheted (plusz kulombozo beallitasokat is tesztelhetsz aranylag konnyen): [link]
-
#54625216
törölt tag
Próbálta már valaki a Riftet 1080Ti-vel? Feltoltam 2-re a "Pixels Per Display" értéket a debug toolban és az Elite Dangerous sokkal jobban nézett ki, de egy 1070FE úgy tűnik nem elég neki, mert az fps leesett 30-40-re. Kiváncsi vagyok, hogy esetleg megérné-e Ti-re váltani emiatt.
-
Raymond
titán
válasz
Twiszted #5861 üzenetére
C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics\OculusDebugTool.exe
Elinditod es ballitod Visible HUD opcional hogy "Performance". Nem kell megerosites vagy kattintani valahova, csak atallitod "None"-rol. Lehet aztan menet kozben is alligatni, csak ALT-TAB a jatekobol es kikapcsolod amikor nem kell.
-
Anemus
csendes tag
válasz
#54625216 #5857 üzenetére
Bölcsen szólottál. Állítom a RoboRecallal fogok végre lefogyni. Borzasztóan élvezem ahogy rögtönözni kell az adott szituációkban és kerülgetni vagy éppen dobálni kell az ellenséget/töltényeket. (Like)
Dead and Burriedben a multi mivolta nagyon magával tud ragadni. A Riftben van beépített mikrofon így folyamatosan tudtok beszélni az éppen egy csapatban lévő emberekkel. Sőt én úgy vettem észre, hogy amikor player vs playerben játszol akkor mindenki hall minrenkit. Ez nagyon hozzátesz az élményhez amikor lepuffantasz valakit az meg elkezdt istentelenül káromkodni mindenki más meg röhögni
Még kiegészítésül ajánlanám a Serious Sam-et VRban. Ennek két verziója jelent meg. A lightosabb egy helyben állós és körben lövöldözős, illetve a perverzebb ami egy az egyben a first meg a second encounter mászkálással, Touch élménnyel. Ez is elképesztően jóra sikeredett. Viszont csak azoknak ajánlott akiknek acél gyomruk van.
Van még a Ward c. játék amiről eddig csak jót hallottam. Picit regenerálódok anyagilag így a Rift vásárlás után aztán meglátjuk azt is.
-
#54625216
törölt tag
válasz
Twiszted #5856 üzenetére
A géped teljesen jó szerintem VR-hez.
A Rift-hez és a Vive-hoz is 90 fps a minimum.Játékok:
Ami touch nélkül játszható és nekem nagyon bejött:
- Herobound: Spirit Champion - ez egy jellegzetes platform játék, fix kamerás nézet, így garantáltan nem okoz motion sicknesst és xbox kontrollerrel irányítható. Rádasául ingyenes. Tipikusan az a játék, amiből ezret láttál már konzolokon, VR-ben mégis hatalmas élmény és kis gyerekek is elboldogulnak vele.
- Elite Dangerous - egyike a kevés teljes értékű játéknak (hagyományos szimulátorokon kívül), ami VR-re megjelent. Értem alatta: aminél nem a VR élmény kóstolgatása a fő atrakció, hanem maga a játék VR-től függetlenül is jó, összetett és több száz órányi játékidő van benne. Persze mivel amolyan sandbox űrszimulátorról van szó az élvezet nagyban azon múlik, hogy bejön-e a műfaj.Touch-hoz adott két ingyenes játék nagyon jó:
- Robot Recall
- Dead and Burried
Mindkettő klasszikus shooter, amiben hullámokban tör rád az ellenség, neked pedig írtanod kell, a pálya végén egy-egy boss-al. Amitől mindkettő különleges, ahogy a környezettel és az ellenséggel kapcsolatba lépsz.
A Dead and Burried-ben fedezék mögé kell bújnod, hogy ne találjanak el, de tényleg, azaz a valóságban is le kell gugolnod, el kell hajolnod, stb. A Robot Recall-ban pedig meg tudod ragadni a rád támadó robotot, le tudod tépni a karját és azzal tudod elverni a többit.
Lényeg a lényeg, a touch olyan többletet ad a vr élményhez, ami miatt sokszorosan megéri az árát, így ha még nem rendelted meg, akkor ne késlekedj, mert igazából roomscale nélkül nem is VR a VR. -
Twiszted
újonc
Sziasztok!
A héten lecsaptam az 500 eurós akcióra és megrendeltem a riftet.Azonban kissé felkészületlenül ugrottam bele a témába.Milyen játékokat érdemes kipróbálni mindenképp?Mekkora az a fps amitől élvezhető a játék?
A gépem ugyan nem számít atomerőműnek de azt gondolom, hogy vinnie kéne tisztességesen a mostani címeket16gb ram
Rx 480 4gb
i5 4590 -
Raymond
titán
-
akcir007
csendes tag
Sziasztok,
Rifthez gondolkozom egy USB kártya vásárláshoz, mivel az alaplapi usb foglalataim teljesen megteltek.
Van valakinek tapasztalata milyet érdemes vásárolni?
Köszi -
Raymond
titán
Dirt Rally ingyen jatszahot ket napig a Steam-en, ha tetszik akkor akciosan 15EUR: [link]
-
#44630784
törölt tag
válasz
Raymond #5845 üzenetére
A PSVR PC támogatása szerintem olyasmi lehet, mint a vorpx.
Annál is a többség csak a youtube videókat látja, hogy Skyrim-ot játszok VR-ben hú de fasza, de ha utánaolvasol a fórumokon, akkor hamar kiderül, hogy napokig kell vergődni vele, hogy egyáltalán elinduljon aztán vagy sikerül, vagy nem, brutál gépigénye van, instabil, a játékot szét kell moddolni, hogy játszható legyen és motion sicknesst okoz.
Így aki technikai kihívásnak fogja fel és élvezi a hackelést, annak a vorpx biztosan szórakoztató lehet, de aki "out of the box" játékélményre számít, azt nagy valószínűséggel csalódás éri. -
Raymond
titán
válasz
Fehercsoki #5842 üzenetére
"PSVR is eleve erre lett kitalálva (csak ugye nem a PC-hez, de az részletkérdés)"
Ez itt a nagy tevedes, nem reszletkerdes. Softver tamogatas a legfontosabb a VR-nel PC-n. Per pillanat az Oculus Rift megy mindket nagy platformon (sajat plusz OpenVR/SteamVR), a HTC Vive megy a OVR/SteamVR-on es egy kulso (ReVive) programmal mennek az Oculus cuccok is. A Razer OSVR megy OVR/SVR alatt, van 6DOF kovetes ugy-ahogy, de nincs motion controller. A Pimax megy szinten OVR/SVR alatt, de hiaba a "4K" es a 399-es ar, hasznalat kozben elmosodas van es nincs 6DOF kovetes csak forgas mint a mobilos cuccoknal, plusz szinten nincs motion controller.
A PSVR-os SteamVR tamogatas szinten egy kulso megoldas es csak fejforgas kovetese van, nem hiszem hogy ez megeri a kb. 100EUR sporolast. Gyakorlatilag kiadsz 400EUR-t egy VR megoldasra ami 6FOD + room scale + motion controller + full platform tamogatas helyett kapsz 3DOF es limitalt egy platform tamogatast.
-
#44630784
törölt tag
válasz
Fehercsoki #5842 üzenetére
Én is a német amazonról rendeltem, teljesen jó.
Eleve 30 napig visszaküldheted minden kérdés nélkül, a garancia ugyanúgy érvényes rá, mint bármilyen webshopban vett cuccnál és ha már garanciát kell érvényesíteni, akkor hiába több a postaköltség, inkább az amazon, mint bármilyen magyar garázscég, mert az amazon nem nagyon tököl a garanciával, a legtöbb esetben küldenek egy újat vagy visszafizetik a vételárat.
Arra kell csak figyelni, hogy magától az amazontól vásároljál ne az amazonon _keresztül_ harmadik féltől.Ha nagyon kritikus az ár, akkor a használt cuccokat is érdemes figyelni az amazonon.
Ami "prime" cimkével fut, az eladó az "amazon.de warehousedeals" és az állapota "very good", az gyakorlatilag a kipróbálás után visszaküldött darabokat jelenti, ami 99.999%-ban megegyezik az eredetivel. Sokszor még a szoftvereket sem regisztrálták vele az oculus store-ba.
Jelenleg pl. 469EUR ingyenes szállítással egy "használt" Rift. Ha tudsz haver vagy családtag cégén keresztül EU-s adószámmal regisztrálni (csak legyen benn a cég az ÁFA körben), akkor ebből az árból lejöhet még 19%. Azaz touch-al a rift 588 EUR, ÁFA nélkül 494.Egyébként a VR-nél szerintem nem a HMD a fő kérdés - az kb. egy profi 27"-os monitor ára -, hanem a szoba kialakítása a roomscale-hez, és főleg a PC.
GTX 1060 alatt nem nagyon érdemes VR-ezni + 8GB memória, + erős processzor, + usb 3.0 kártya (az alaplapi usb3 általában nem jó).Szvsz PSVR-t az vegyen, akinek van már PS4-e, akkor érdemes lehet mellette a PC-vel is kísérletezni. Amúgy az egész VR-ezés még elég gyerekcipőben jár és az Oculus és a Valve is eléggé le van terhelve a hivatalos termékek támogatásával, így minden sufnituning megoldás a sor végére kerül és a hobbi fejlesztők szabadidejétől függ, hogy egyáltalán működik-e.
Ha innen nézed, akkor 130 ezret elkölteni valamire, ami alig, vagy egyáltalán nem működik, vagy a működő megoldásokat pár hónap múlva már nem fejleszti senki, akkor nem 100ezerrel olcsóbban vettél HMD-t, hanem 130ezret kidobtál az ablakon, annál még a hivatalom magyar ár is jobb. -
Fehercsoki
aktív tag
válasz
Raymond #5841 üzenetére
PSVR is eleve erre lett kitalálva (csak ugye nem a PC-hez, de az részletkérdés), 130k jelenleg a PSVR, ennyit bőven megérne, hol kapom meg ~30k-val többért az Oculus Riftet? A legolcsóbb boltban 230k. Persze lehetne külföldről rendelni, de tudtommal a hivatalos webshop nem szállít Magyarországra, na meg a gari is kérdéses, nem jó külföldre visszaküldeni... Német amazonon 589 eur, de nem írják hogy mennyi garancia van rá és hogy a gariztatás hogy működik.
-
Raymond
titán
válasz
Fehercsoki #5840 üzenetére
Nincs ertelme szerintem. PSVR + Move Controllers = 399 + 75 = 474EUR, mig az utobbi honapokat figyelembe veve ugy nez ki az Oculus Rift-re van havonta legalabb egyszer akcio amikor 499EUR. Ehhez jon a 119EUR Touch es igy 618 egy olyan megoldasert ami eleve erre lett kitalalva es 100% mukodik a SteamV-al is. Ha csak a HMD kell akkor meg 399 vs. 499 igy a kulombseg meg kisebb. Ha meg mindig 800-900EUR lenne csak HMD+Controller kombinacio mint tavaly ev vegen akkor talan elgondolkozhatna az ember ilyen 400EUR oszver megoldasokon, de a Rift arcsokkenes ota (es foleg a rendszeres akciok ota) szerintem ez ertelmetlen.
-
Fehercsoki
aktív tag
Most láttam, hogy van már olyan Trinus VR ami kifejezetten a PSVR-hoz készült, ezáltal SteamVR-ként funkcionál, és mivel USB és HDMI kábellel csatlakozik a géphez még input lag sincs (illetve minimális mint a többi rendes VR-nál). Van ezzel valakinek tapasztalata? Tényleg ennyire jól működik? Régóta szerettem volna venni egy VR headsetet, csak eddig drágának találtam, de a PSVR elég olcsó.
-
Anemus
csendes tag
A rácsozás a screen door efffect.Ez a pixelek közötti távolságból illetve magának a pixel méretéből eredő képi hatás.
A glow efffect többnyire akkor tapasztalható ha egy sötét háttér előtt valami világosabb objekt/szöveg van. Ekkor egy ragyogó fényaura jelenhet meg (ami olyan mintha a nézés irányától függően valamilyen irányba picit "húzna"). Ez a lencsék képzése miatt jön létre. Ha normál illetve világos képet nézel akkor egyáltalán nem szokott megjelenni. Viszont ez is olyan mint a SDE (Screen door effect): Van akit jobban zavar, valakit meg egyáltalán nem érdekel.
A tapasztalat azt mutatja, hogy mind a két jelenséget feledtetni tudja a jó játékélmény rövid időn belül.Így az Oculus+Touchot használva pár nap után elmondhatom, hogy véleményem szerint két dolgon kell még csiszolniuk ahhoz, hogy közel tökéletesnek legyen mondható a VR élmény: nagyobb felbontás, ill. nagyobb látószög. Személy szerint a jelenlegi felállással is tökéletesen eltudok szórakozni, csak hát előremutató lehet a tökéletesre való törekvés.
A RoboRecall-al tegnap este olyanokat kommandóztam a szobában, hogy reggelre egész testes izomlázam lett. Nagyon beletudja magát élni az ember. Imádom!
-
fulton
addikt
Vr -ban mit értetek Glow effekt alatt?
A rácsozást? -
Graphics
Jómunkásember
Üdv, Fiit VR 2N-t szeretnék rendelni, EU-ból hol találok legolcsóbban?
-
Dyingsoul
Topikgazda
Hát ezt muszáj megosztanom itt is.
A mozis VR jövője? | Acer Mixed Reality és StarVR
Az Acer-ös téma feljött korábban itt is, kicsit csodálkoztam azon, hogy Pisti és Jani nem vágta azt, hogy az IMAX vette gondozásba a StarVR-t.
-
Raymond
titán
Megint 499EUR a Rift a nemet Saturn-nal es Amazon-on
-
#44630784
törölt tag
Múlt héten megjött a rift + touch.
Tapasztalataim:Setup
Kis szobában az ajálott szenzor elhelyezés - az asztal két oldalán előre nézve, szem magasságban - nem nagyon működött, sokszor elvesztette a tracking-ot, viszont magasabbra rakva, egymással átlósan szemben szinte tökéletes a tracking, 1.5mx15.m játéktérhez egyelőre nem is kell jobb. Egy kis remegés érezhető ugyan néha, ezen - gondolom - egy harmadik szenzor segítene.
Hasznos tanultság volt, hogy ha kis gyerek játszik, akkor újra be kell állítani a testmagasságot, különben a virtuális világ pont akkora lesz neki, mint amilyen a valóságos: túl nagy és mindent az asztal alól kell néznie. Kicsiknek így pl. a Toy Box játszhatatlan, de még az olyan filmeknél is mint a Lost néha ugrálnia kellett, hogy kilásson az aljnövényzetből. Megfelelően beállított testmagasságnál viszont minden úgy működik nekik, mint a felnőtteknél. Figyelni kell rá, hogy gyereknél a magasság beállításakor egy átlagos felnőtthöz képest nagyobbra kell állítani a testmagasságot attól függően, hogy mennyivel kisebb a gyerek. Egy 4 éves, 110 centis kölöknél a 210cm volt a jó az alap 168 centihez képest.Minőség
A Rift képminősége kicsit jobb, mint a Vive-é, a kromatikus abberáció a szélek felé és a glow tényleg elég erős, de mivel számoltam vele, nekem belefért. Ugyanakkor el tudom képzelni, hogy aki naívan megrendeli és 100%-os élményben reménykedik, az csalódott lehet, így mindenképpen érdemes vásárlás előtt kipróbálni.
Engem inkább az zavart, hogy az ideális nézőponthoz (ahol nincs színeltolódás, életlenség és glow) mindig kicsit feljebb kellett emelnem a fejem ahelyett, hogy csak a szememmel követtem volna a dolgokat, ami egy idő után fárasztó volt. Ez részben annak is köszönhető, hogy szemüveges vagyok így a HMD helyzete a homlokomon csak egy adott helyzetben ad elfogadhatóan éles képet. A riftben gyakorlatilag nem lehet szemüveget használni, többféle módon is próbáltam, számomra elég reményetelennek tűnik. Mivel már úgyis érik egy új szemüveg beszerzése szemvizsgálattal, így ha meglesznek a pontos adatok valszeg berendelek egy pár VR lens lab lencsét.Tapasztalatok
Gyakorlatilag mindent letöltöttem és kipróbáltam, ami ingyen volt. Általában elmondható, hogy az ingyenes cuccok között az ér igazán valamit vagy nyújt többet egy demonál, amit amúgy pénzért is árulnak csak éppen akciós. Az egyetlen kivétel talán a Herobound: Spirit Champion ami ideális platform játék gyerekeknek és mivel álló kamerás, biztosan nem okoz motion sicknesst senkinek.
Amúgy haveroknak demozni a legjobb a First Contact majd utána a Bullet Train. A Robot Recall is nagyon jó, de a Bullet Trainnél nem kell végigmenni az intron és kellően rövid egy bemutatóhoz.
Az Elite Dangerous-t is kipróbáltuk, na az tényleg nagyot üt VR-ban. Monitoron is nagyon jó játék, de a VR ahhoz képest ég és föld. Ráadásul egy komplett játék, amiben több száz órát el lehet tölteni, nem pedig valami erőltetett menetben kiadott "kicsit több, mint egy demo, ezért elérünk érte 25 eurót" élmény.Összességében az a benyomás alakult ki bennem, hogy a VR úgy általában még nem érett meg arra, hogy cél platfrom legyen. Kb. ott tart most, mint a multimédia a CD ROM-ok idején vagy a betárcsázós internet: látszik a benne rejlő potenciál, de kell még pár generáció mind hardverben, mind alkalmazásokban, amíg kilép a "geek zónából" és a mindennapok része lesz.
Amire viszont a VR már most, jelenlegi állapotában is tökéletesen használható, az a tartalom gyártás. Legalábbis hardver szinten.
Szoftveresen sajnos még sehol sincs, szvsz azért, mert a nagy cégek (Autodesk, Adobe, stb.) is a platform felfutását várják a VR-tól és a 3D szoftverek VR támogatását csak VR tartalomgyártás szempontból tartják érdekesnek. Ez alapvető tévedés, mert a 3D szoftvereknél a VR a hagyományos gyártást is nagyon durván meg tudná tolni, sok esetben a produkciós időt napokról órákra lehetne redukálni. Szvsz előbb-utóbb rájönnek a szoftver cégek is erre és a VR támogtás is túllép a jelenlegi amatőrök által fejlesztett, alpha verziós - de legalább fizetős - plugineknél. -
Raymond
titán
Hmmm...Dead and Burried GearVR: link
Nem rossz, gondolom a 2017-es verzioval amihez van controller a legjobb, nem tudom milyen a regebbiekkel, egy darabig nem is fogom tudni a halott S7 miatt.
-
-Solt-
veterán
Amit írtál az akkor jó, ha a cég akinek az EU-s adószámát megadod, az valóban jogosult ÁFA visszatérítésre. Ebben az esetben vásárolhatsz ÁFA mentesen, mivel az adott cég úgyis visszakérhetné az ÁFÁ-t, annyi a különbség, hogy ezt a felesleges kört nem kell megfutni.
Így, hogy az említett Bt nem szerepel az ÁFA körben, ez konkrétan ÁFA csalás, nem is igazán értem, hogy az adószámot miképpen fogadta el az Amazon. Nyilván nem fognak lefejezni emiatt, de én azt javaslom neked, ne csinálj ebből rendszert, mert évek múlva is megütheted a bokádat, ha a két fél közül kap valamelyik egy komolyabb NAV vizsgálatot.
-
Anemus
csendes tag
válasz
clyvejhamma #5823 üzenetére
Igen. De hát na legyünk őszinték. (ene) az (ene).
-
Márton
nagyúr
Nem akarok belevau, de én úgy tudom, az áfát így vagy úgy valakinek ki kell fizetni.
Max. ha olyan a cég, aki áfás, akkor ugye kevesebbet kell negyedévente befizetnie, mert levonható.
De ha már AM-es a cég, és nettóban vásárolsz kinntről, akkor itthon kell kicsengetni a 27%-ot. Én is meglepődtem... -
Raymond
titán
Gratula!
Az Amazon Warehouse Deals jo dolog. Mondjuk az a karcos szoveg sokszor sablon, de meg kell nezni mit irnak pontosan, ha a hosszabbik valtozat akkor mar van esely arra hogy a termeket hasznalta valaki es latszik rajta. A rovid verzional ez sokszor nincs igy, ezt a sima "csak kibontotta valaki de meggondolta magat" cuccokra is rairjak, van hogy meg ott is az van ahol csak a box serult eredetileg, de atcsomagoltak Amazon-os kartonba.
"Hamarosan jön a hétvége és akkor elkezdem összevadászni a játékokat hozzá steam-en."
Probald meg eloszor az Oculus Store-t, ott lesz a legkevesebb problema. Nem eppen intuituv, de az ingyenes tartalmakat megtalalod ugy hogy a keresobe fent beirod hogy free es akkor kilistazza.
-
Anemus
csendes tag
Sziasztok!
Gondoltam megosztom a tapasztalataimat. Pár napja vásároltam külföldről (Amazon) HASZNÁLT Oculus Rift CV1-et és hozzá külön ÚJ Touch kontroller szettet. Gari nincs rá. Helyette ingyenes a házhoz szállítás és mivel az Amazon store-ból szállítják így 30 napon belül visszaküldheted és visszaadják a pénzed ha nem tetszene amit kapsz. A hirdetés leírásában felhívták a figyelmet, hogy a termék minden oldalán előfordulhat kevesebb mint 5% karc. Mindez társítva free shipping (ingyenes házhoz szállítással).
Kerek 1 hét alatt volt itt a cucc Németországból, előre fizetéssel bankkártyával. Mondhatni eléggé rágtam a körmöm amíg nem csengetett a futár, hogy vajon megfogom e kapni és olyan lesz e amilyen állapotút szeretnék. Nos a csomag megérkezett teljesen sértetlenül. Ahogy kibontottam egyből az Oculusnak estem, hogy lássam mi a helyzet vele. Amin meglepődtem, hogy teljesen karcmentes és a lencsék is szüzek. Minden tartozékkal, papírral együtt. Később még az Oculus Home-ba is sikerült beregisztrálni ami külön meglepett.
Hamarosan jön a hétvége és akkor elkezdem összevadászni a játékokat hozzá steam-en.
Végezetül még az árat írnám le mert gondolom sokan kíváncsiak rá. Az Amazonról tudni kell, hogy ha van egy EU adószámmal rendelkező céged (vagy egy ismerősé) amivel regisztrálni tudsz akkor ~19%al olcsóbban tudsz vásárolni pl az Amazon store-ból is. Így összességében az alapból a magyarnál sokkal kedvezőbb árat, a termék használt mivoltát, és a -19%os adót számítva maga az Oculus rift ~131.000 Ft-ba került, az új touch pedig kereken 100 EUR azaz 31.000 Ft. Összesen 162.000 Ft, ingyenes házhoz szállítással.
Szerintem ez egész jó ár azt figyelembe véve, hogy hazánkban 180 ezer alatt általában nem akarja senki sem kiengedni a kezei közül használtan a natúr Riftet. És akkor még hol van a kontroller, ami újonnan 50 ezer környéke nálunk.
-
Raymond
titán
Igen, Steam kulcsot kapsz. Ahogy irtak itt az elobb ott van mindig hogy milyen platformhoz van a kulcs a jatekhoz amit epp veszel. A jatek oldalan jobbra fent van a PLATFORMS es OPERATING SYSTEMS: [link]
A Humble csak egy bolt, itt mindig Steam, Origin, UPlay stb. platform kulcsokat fogsz kapni. A Codemasters-nak nincs is sajat terjesztesi platformja mint az EA Origin vagy Ubisoft UPlay ezert elsosorban a Steam-en keresztul terjesztik a jatekokat, de van par ami Origin-en is elerheto.
Steam-en van offline mod is: [link]
-
-
Márton
nagyúr
Vki segítene? Megvettem az akciós Dirt Rallyt a humblebundle-n, de elakadtam a letöltésnél.
Ehhez mindenképpen kell steam +klienset feltelepíteni?
Megvan a key, de jobban örültem volna egy letöltési linknek.
Vagy miután azzal leszedtem, letörölhetem a steam-et? Nem is vagyok ott reggelve.
És ugye nem kell a későbbiekben online állapot, hogy bármikor játszhassak a játékkal? -
Raymond
titán
Nincs nativ, vorpX-es a cucc. Azt mondtak majd talan valamikor lesz nativ, de nem rogton.
-
W00dyka
tag
Hát vaklárma srácok ! ez alapján gyorsan örömködtem és a fejmozgás meggyőzött, hogy a játék nativan támogatja az Oculus CV1-t, de sajna szerintem tévedtem !
-
W00dyka
tag
Ha jól látom CV1 en megy az Outlast 2 ! Valaki próbálta már ? Vélemény ?
-
#54625216
törölt tag
válasz
Jostikacska #5805 üzenetére
"r-g-b szétcsúszva" alatt azt érted, hogy a kép egyetlen részén sem fedik egymást a színek vagy középen jó és csak a lencse széle felé válnak szét?
-
Raymond
titán
válasz
Jostikacska #5805 üzenetére
A felbontas olyan amilyen, ha a PPD novelese sem segit akkor ez van sajnos.
"Illetve nekem hiányzik az progi amivel a személyeket,akik használják lehet beállítani."
Ezt nem ertem.
SDK nem kell csak ha fejlesztesz valamit ott meg attol fugg miben dolgozol, vagy a runtime-ra gondoltal? A leiras arra ott van a reddit linken amit adtam.
-
Jostikacska
tag
válasz
Dyingsoul #5804 üzenetére
Szia!
Köszönöm a válaszod. Leginkább az zavar hogy a fehér nem fehér, hanem r-g-b szétcsúszva illetve a warthunderben tűnik alacsony felbontásúnak (a monitoron tökéletesen látom a távoli tankokat is de a DK2-ben alig látok valamit távolra, illetve ott is a színek szétcsúszása zavar). Illetve nekem hiányzik az progi amivel a személyeket,akik használják lehet beállítani. Az SDK-val kell valamit csinálni, vagy csak ki kell tömöríteni? Vagy be kell másolni valahová? Illetev a videókártyám is csakgtx760-as és nem gtx970-es.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Jostikacska #5796 üzenetére
Rajtam volt DK1, DK2 és Vive (CV1 nem).
A rácsszerkezetes dolog amit leírtál igaz. Amikor a DK1-et próbáltam akkor nagyon jó volt az élmény de ordított az egész a magasabb felbontásért. Mikor levettem mondtam is, hogy jó-jó de ez így használhatatlan otthon. Tipikusan olyan íze volt, hogy ebben hatalmas potenciál van, de ebben a formában alig fogyasztható. Mint amikor megkóstolsz egy iszonyat finom ételt de csak egy fél falatnyit kapsz és keresed, hogy hol a többi de nem találod.
Na amikor a DK2-t próbáltam már az ég és föld volt a DK1-hez képest. DE: még mindig nem volt tökéletes. ha egyben nézted a képet elfogadható volt, de ha nagyon távolra próbálsz benne fókuszálni bizony látszanak a pixelek. A színtorzítás pedig inkább akkor volt komoly amikor a szemeddel néztél csak oldalra és a fejedet nem mozdítottad. Vive-nál is megvan ez és az S7-tel a GearVR-ban is jelen van. Főleg ha az arcodra nem pontosan állítod be, akkor hatványozottan van színtorzulás (és persze a kép sem olyan éles).
De különböző a szemünk, van akinek kicsit jobb van akinek rosszabb így van aki ezeket még jobban észreveszi mások pedig kevésbé.
Én ahogy olvastam a kommentedet azt gondolom nincs gond a DK2-vel, egyszerűen te többre számítottál. Az egyetlen megoldás az, ha kipróbálsz máshol egy másik DK2-t vagy megmutatod olyannak aki már használt korábban egyet.
Ha érdekel ebben a videómban véleményeztem a DK1 vs DK2 témát. Régi felvétel, de most lehet épp aktuális.
-
Dyingsoul
Topikgazda
Szia!
Volt korábban téma de eléggé megosztó az eredmény... Trinus keresőszóval van néhány hozzászólás, első körben ezeket és az ezekhez kapcsolódó válaszokat fusd át.
Röviden: eléggé kókány megoldás, néhány játék élvezhetetlen az input lagg miatt.
Ennek ellenére én is rá fogok próbálni a témára a következő hetekben mivel a GearVR és az S7 adott lesz, jövő héten talán tudok némi infóval szolgálni ha addig nem találsz mást.
-
Raymond
titán
válasz
#44630784 #5801 üzenetére
Csak eleg magasra kell rakni. Ugyanugy vagyok en is. A ket szenzor nalam elol van ahol az asztal is. 185cm az egyik, 170cm magasan a masik, kb. 10cm-re a faltol (allvanyokon), mindketto olyan 15-20 fokot lefele dontve. Az asztal a falnal van teljesen, 60cm mely es nincs problema ha ott ulok mogotte es jatszok valamit. Akkor olyan 70-80cm-re vagyok a szenzorok sikjatol. Az asztal alatt termeszetesen nincs jel, de mashol van. Annyival szamolj hogy 100x70 (HxV) fokot fognak be, igy ha eleg magasan vannak (kicsit a fejed felett) akkor tudod ugy donteni hogy felul vizszintesen legyen a befogott terulet hatara es alul pedig szinten maximum amit beterit. Van a Desk Scene progi ami mutatja mennyit lat a szenzor, azzal erdemes eljatszani: [link]
-
#44630784
törölt tag
válasz
Raymond #5800 üzenetére
Átfogalmazom a kérdést, mert félreérthető voltam.
Egy kisebb iroda szobában van a PC és van két 27" monitorom az asztalon. Attól félek, hogy ha a monitorok mögé a plafonra rakom az egyik szenzort, a másikat meg vele átellenbe, akkor vagy a roomscale egy részét fogják a monitorok kitakarni (az asztalhoz közel a talajt) vagy ha előrébb rakom a szenzort, akkor ülő módban lesz túl közel.
Az érdekelne, hogy aki nem nappaliba vagy külön szobába hasznàlja a riftet, az hogy oldja meg a váltást. Azaz van-e olyan elhelyezése a szenzoroknak, amivel működik a roomscale és nem kell átvariálni, ha le akar ülni az ember a gép elé.
Új hozzászólás Aktív témák
- IPhone 13 128GB Green gyári független szép állapotú jótállás!
- Dell Precision 7550 15.6 FHD i7-10850H 32GB 1TB nVidia Quadro T2000 workstation tervező
- Samsung 32" M8 4k Smart Monitor!32"/4k/VA/Smart Remote/DEX /Airplay/Type-C/Slimfit Kamera/Beszámítá
- VW/ Skoda fejegység Android 13, 6/64gb eladó
- Lenovo Loq Gaming 15IRX9
- Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 - 17.3" HD+ Intel 6305 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- Bezámítás! Lenovo Thinkpad T14 Gen 5 üzleti - Ultra 7 165U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN11
- Xiaomi Redmi Note 14 5G 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest