Hirdetés
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Milyen videókártyát?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen alaplapot vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen TV-t vegyek?
- ASUS notebook topic
- Hobby elektronika
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
válasz
Danecay #51695 üzenetére
Szia,
Nincs most időm mindenre reagálni ezért röviden: Úgy állíts be mindent ahogy írtam, így kapod a legélesebb képet!
A leírtak szerint nálam 60% körül ketyegett a 3080, vagyis ezeket a beállításokat a 3070-nek is bírnia kell!
A scale factor maradjon 100%, a FidelityFX AMD opció, szóval maradj TAA only beállításnál! Sajnos a DLSS-l történt valami, eleinte alig volt minőségromlás és hozott 10-15% pluszt, de most ocsmány ahogy kinéz... szóval a lényeg, úgy ahogy írtam!
-
Crus
őstag
válasz
kevike576 #51696 üzenetére
Valójában a Sony pontosan arrafelé megy, hogy a játékaik már nem csak exclusive jelennek meg, hanem némi késéssel PC-re is. TLOU, Death Stranding, Days Gone, Horizon Zero Dawn, Detroit: Become Human, Journey, Persona, Heavy Rain, God of War, Nioh, Beyond: Two Souls, Final Fantasy VII Remake, Spider-Man, Uncharted, Sackboy, Returnal, etc.
Fogalmam sincs ez így megéri-e nekik. Biztos. Másképp nem tennék.
-
kevike576
senior tag
válasz
kevike576 #51696 üzenetére
Ide is beteszem mert nem nagyon lehet kapni:
https://www.konzolvilag.hu/playstation5/playstation-vr2-sense-controller-charging-station
-
kevike576
senior tag
válasz
kerti008 #51692 üzenetére
Kayak VR-t nem próbáltuk, viszont Res Evil-t igen, és ha elemlámpát nem kapcsoljuk be, szépen kijöttek a szemcsésedések, de úgy véljük a tűrhető határon belül mind2 headsetnél.
Nagy az esély, hogy ennél a minőségnél nem lesz jobb a csere sem. Már lebeszéltem a bolttal, de végül nem vittem vissza. Kellett ez a másik psvr2 headset, hogy lenyugodjak
Ui.: Horizon trial story utáni részbe belepróbáltam: a napfény hdr még mindig új feature-ként hatott, a Moss-t is próbáltam: na ott látszik a különbség élességben a G2 és psvr2 között, de vészes. A tracking jelentősen stabilabb. Ha a szemüveghez rakom a kontrollereket, G2-nél "odaragad" psvr2-nél nem. Sorolhatom még a pro/kontra érveket, jó szemüveg ez ! Már csak azért is érdemes ezt megvenni(aki megteheti), mert erre fognak fejleszteni ps exclusive címeket az elkövetkező években, amiről nem szeretnék lemaradni ! -
Danecay
addikt
válasz
-Solt- #48886 üzenetére
Szia!
Köszi a választ!
Már alakul nálam is a dolog, és valami hasonló beállításokra jutottam én is, annyi, hogy én a Steam VR: Felbontást AUTO-n hagytam, nem tudom, hogy van e jelentősége, én úgy tudom, hogy elvileg nincs, az ASW viszont vagy Auton, vagy Enabled módba volt beállítva a Debug Tool-ban, direktben kikapcsolva nem is próbáltam, de akkor ki fogom, mert említetted a DLSS-t, ami nálam még Quality módban is szétpixelesítette a képet, ami akkor több mint valószínű az automatikusan bekapcsoló, vagy direktben bekapcsolt ASW miatt lehetett. Majd kipróbálom. Mondjuk a TAA Fidelityfx Sharpening rontott a legkevesebbet a képen.
Minőségben egyértelműen a Render resolution maximumra történő állítása hozta, csak hát egy RTX 3070-el, nem lehet a világba nyújtózkodniEzekkel beállításokkal Performance Headroom alulról súrolta a 0-t, de adtam a GPU/memória párosra +100/1000 Mhz overclock-ot, így ez a súrolás alulról felülre került, egyelőre szabadedzés módban tiszta időben
Amúgy ez a Performance Headroom ez kizárólag a VGA-ra vonatkozik, vagy az egész gépi erőforrásra?
A Hyper-Threading nálam nem befolyásoló tényező, mert AMD procival vagyok.
A játékon belül a VR beállításoknál, a Scale Factorról nem tettél említést. Gondolom ez lenne a Super Sampling. Ezen állítottál? Hogy őszinte legyek, én nem sok különbséget vettem észre a 200-as, és a minimum 50-es érték között, sem képminőségben, sem pedig teljesítényben, ezért ha más miatt nem is, akkor a placebo hatás miatt 200-on hagytam
Bár lehet ebbe is bekavar az ASW.
-
VincentVG
senior tag
korrektnek tuno PSVR2 / GT7 teszt handrastol >
a szemkovetesnel/"tavolbanezesnel" - pont erre voltam kivancsi, es ott vartam valami kis PS magic-et h bar gyengebb a vas, de kioptimalizaljak valahogy.
ugy latom nem sikerult, de azert kiprobalom majd kivancsisagbol.
apropo valakinek info hol lehet esetleg? gondolom egy fokkal konnyebb lesz talalni (talan) egy uzletet mint pl Q2 re.
-
Lacielvtárs
nagyúr
válasz
s7evcsenko #51683 üzenetére
igen vettem mind a kettőt, korábban már volt Q2-m csak eladtam.
viszont most a PS VR2 miatt eljöttek az emlékek és van egy rakás játékom steamon, és gondoltam hajrá, újra szeretnék játszani azokkal a játékokkal
összehasonlítani nem igazán lehet, mert az OLED lencse miatt szerintem sokkal élethűbb a megjelenítés mint a Q2-n
viszont a Q2 adja a szabadságot
egyelőre még nincs vélemény az összehasonlításról, mert mind a kettő a maga nemében isten király -
kerti008
aktív tag
válasz
kevike576 #51688 üzenetére
Pont ezert irtam a a Kayak VR: Mirage Antartica palya ejszakai modjat. Ott el lehet donteni hogy Neked elviselheto merteku-e vagy sem. Meg a Resident Evil Village-ben a sotet hazakban is lathato valamennyi de mivel tobb a feny ezert korantsem annyira zavaro mint a Kayak-ban. A kayak egy tokeletes mura tesztpalyat tartalmaz.
Mint irtam a Meta Quest1-nek volt mura gondja es a csere utan teljesen eltunt. (elosszor az hittem hogy Quest2-ot kaptam, olyan eles es szines lett a kep)Valoszinuleg a szervizukbol nem egy random headsetet kuldtek vissza hanem volt par darab levalogatva a "problemas ugyfeleknek". A PSVR2 csere az viszont egy OLED lotto vagy sikerul vagy nem. A mura gyartastechnologiai problema ha az osszes "hibas" display-t kidobnak, vagy bekalibralnak akkor az nagyon megemelne a koltsegeket. Huztak egy hatart es a felhasznalo vagy panaszkodik vagy nem. En is azon gondolkodom hogy itt befejeztem a cseret mert lehet hogy a kovetkezo rosszabb lesz. Ez a szint most elfogdhato.
-
válasz
zpeti2 #51686 üzenetére
3 hétig anyáztam őket mire vissza adták a crystal foglalót, úgye nem jelent meg a tervezett időpontban és akkor úgy voltam vele, hogy oké adjátok akkor vissza a pénzem, egészen addig szartak is rám amíg a paypalon keresztül nem indítottam egy eljárást ellenük, akkor már hajlandóak voltak válaszolni, mutogatják a crystal through the lens videókat meg képeket de én némelyiken olyan disztorziót láttam ,hogy szerintem nem kell azt berendelni, a Varjo is bő egy évig küzdött mire rendbe tette a szoftvert.
-
Szia,
az elején azért szívtam sokat mert egy hibás eszközt kaptam, IPD problémája volt, aztán azt kicserélték azután meg azzal szívtam, hogy ugye szemüveges vagyok és az első lencse adapterek amiket rendeltem hozzá nem voltak jók, túl magasak voltak és beleakadt a homlokom, aztán azt vissza küldtem és rendeltem hozzá máshonnan, az jó lett, utána még rendeltem hozzá amazonról egy puhább arcpárnát mert a gyárit nem találtam elég jónak.
Ezek után márcsak azt tesztelgettem mi az amit maximálisan elbír a gépem vele, főleg az openxr toolkitben állítgattam a foveated renderinget, szemkövetést stb.
Nyílván ez egy csúcstechnika, minél össze tettebb egy VR annál többet babrálsz vele mire magadra szabod, mindnekinek máshogy jó.
Ezzel szemben a Pico4-et kivettem a dobozból és felvettem és ment, viszont nincs ilyen képe és nincsenek benne ilyen featurek mint az Aeroban így egyszerűbb is beállítani.
-
kevike576
senior tag
válasz
kerti008 #51658 üzenetére
Kicsit tanakodtam , hogy nekem milyen szintű a mura(mivel nincs viszonyítási alapom) uh ikertesóm psvr2-jével csináltunk egy 4 órás közös programot.
A tesztelgetés végére konstatáltuk, hogy kb ugyanaz a szint mind2 headset-en, és nem fogjuk vissza vinni harverhiba miatt -
JAO76
csendes tag
válasz
pRoject22 #51617 üzenetére
Szia!
Szeretném megkérdezni,hogy a Varjo-nál,miket kellett állitanod,hogy megfelelő legyen a kép?
Értem ez alatt,hogy akár egy erősebb videokártyát kellett venned,vagy a Varjo szoftvert kellett belőni,vagy fizikálisan magát a szemüveget kellett normálisan a szemedre igazítani.
Majd ha egyszer nekem is lenne egy fajin vr ketyere,akkor nehogy feladjam és eladjam -
Úgy tűnik vannak olyan befektetők akik még látnak fantáziát a Pimaxban. Nem tudom ez a harmincmilló mire elég, de ha azt nézzük, hogy négymillióval indultak akkor nem kevés. Én remélem segít nekik ez a kis pénz, mert az ígéreteikből már nagyon sokkk van
Decemberre ígérték a Crystal szállításának a kezdetét és még mindig semmi. Mondhatnám, hogy már megszokhattuk tőlük?
-
Danecay
addikt
válasz
Danecay #51684 üzenetére
Közben kifutottam a szerkesztési időből, és csak még annyi maradt le, hogy játékon belül a TAA Fidelityfx Sharpening-et állítottam be, mert látszólag az eredményezi, a sok rossz képminőség közül a legjobbat.
Könnyen elképzelhető, hogy én nem értek, és csinálok valamit rosszul, de akkor kérlek segítsetek, abban, hogy mit!Érekes továbbá, hogy az Oculus szoftverben, a korábbi 1.5x felbontás helyett, most 1.3x a maximális, ami 5708 x 2736, ami ugyan nem tudom, hogy változott e a korábbi 1.5x-shöz képest, de ha nem akkor tulajdonképpen mi határozza meg a szorzó értékét?
Köszönöm!
-
Danecay
addikt
Sziasztok!
Valaki segítsen már értelmezni a képen látható felbontásokat, mert én nem vágom. Mint korábban írtam, azzal küzdők, hogy valamilyen értelmezhető kéminőséget csikarjak ki az F1 '22-vel, és nem csak azért mert csak és kizárólag azzal akarok játszani, hanem azért mert már idegesít. A játék sebességével per pillanat már nem lenne baj, de továbbra is élvezhetetlenül homályos. A kormány OK, de pl. már a kanyarcsúcspontokat szinte alig látom, csak a a pályaismeret miatt tudom, hogy mi, merre. hány méter. A mellettem elhaladó autók is csak addig láthatóak valamennyire tisztán és kivehetően, amíg mellettem elhaladnak, de amint egy kicsit is távolodnak, leginkább csak egy egy a csapatok színeire emlékeztető paca látszik csak az autókból. Ezeket az értékeket látom az Oculus Szoftverben és a játékban, de nekem sehogy nem adja ki a matek.
Az Oculus szoftverben és a játékban, egymástól teljesen eltérő felbontásokat látok, amit hozzátszem a játékban nem is tudok állítani, az annyi amennyi oda van írva, gondolom perszem. Na de 2740x2, az nem 4480, mint amennyi az Oculus szoftverben be van állítva, hanem hanem egy ezressel több, 5480 és a vertikális febontások között is van legalább 500 pixel. Láthatóan a Scale Factor is fel van tolva 200-ra, a maximumra, de ez sem sokat segít. A Steam VR-ban, amikor leellenőriztem, a Render resolution Auto-n volt. Kipróbáltam OpenXR-al is, és ott sem sokkal jobb a helyzet, igaz még egy pár beállítással ott is lehetne kísérletezni.
-
válasz
Lacielvtárs #51679 üzenetére
Te most vettél egy Q2-t és egy psvr2-t is egyszerre?
Összehasonlítás végett?
Vagy csak hogy legyen mindkettő?
Sokkal jobb a Q2 kábellel? -
fatal`
titán
válasz
Lacielvtárs #51679 üzenetére
Nincs magyar.
-
luikay
aktív tag
válasz
Lacielvtárs #51679 üzenetére
Nincs magyar menüje.
-
Lacielvtárs
nagyúr
Helló srácok, egy gyors kérdés, az oculus 2-ben van magyar menü?
vagy angol?
volt korábban már nekem de az istennek nem emlékszem hogy magyar e a gyári menüje -
Danecay
addikt
válasz
-Solt- #51677 üzenetére
Én nem tudom mi ezzel a baj, csak jól érzi magát, amiért még lehet fizetett is pluszban
Nyugi, csak trollkodok
Csak szánni tudom az ilyen embereket. Az a baj, hogy ha még játékról is van csak szó, de valakinek ilyen a mentalitása, az könnyen lehet, hogy az élet más területén is ilyen szemlélettel bír.
-
vaakuum
addikt
VR játékokban mennyire jellemző a "cheater" jelenség?
Főleg azoknál a játékoknál érdekelne, ahol egymás ellen játszanak az emberek (pl lövöldözős játékok). Sajnos PC játékoknál számomra egyre lélekölőbb olyanok ellen játszani, akik mindig tudják hol vagyok, mit csinálok... -
Crus
őstag
válasz
kerti008 #51666 üzenetére
Tflops az és nem mflops :-) De igen, kevés az, azért kell ügyeskedni, meg homályosítani meg a HZD és a Village esetében reprojection blurt alkalmazni, mer' a 60 frémmel kell valamit kezdeni. Ha van képi eljárás, amit gyűlölök az a blur. Bármiben tiltom, gyilkolom, kapcsolom kifelé. Éppen a HZD és a Resi esetében a reprojection blur miatt van egy nagyon is szemkiverős ghosting. (Egyébként se a Valve-féle mozgás elmosás se a Quest-féle spacewarp nem ennyire szar, mint a Sony megoldása.)
-
gulasoft
őstag
Tegnap játszottuk a demeót. Az egy dolog, hogy retek ps2vr miatt már nem azt mondja, hogy tartsd nyomva az A gombot a bevezető átugrásához, hanem az X-et kll nyomni (nem, ugyan úgy megy az A is, csak ugye a ps2vr-on nincs a, csak O,X,kocka, meg háromszög, de pixelhibás varázslatok vannak, random kihagy a körből embereket, az idézett elementálok instant megmaradnak, teljesen el....baltázták a programot, a szar ps2vr miatt. Úgy indul, hogy jaj de öröm, hogy most már ps2vr játékosokkal is játszhatsz (felirat az elején) csak épp használhatatlan lett.
-
Márton
nagyúr
Mi történt Q2-n az app library-vel már megint?
Hiába van beállítva, hogy az installed-et mutassa, az összeset látom.
Lett egy új filter ikon, amire ha rábökök, ott láthatom az installed appokat, de ilyen listaszerűen. Szerintük így jobb
-
kerti008
aktív tag
válasz
Márton #51665 üzenetére
Nem pont ugyanaz a technologia a ketto, ha jol emlekszem a PSVR-nek AMOLED kijelzoje van. Az elso Q1-nek is volt mura problemaja es amikor kikuldtek a cseredarabot leesett az allam. Ezert vittem egybol vissza a PSVR2-ot mert tudtam mire szamithatok.
Valaki irta 10.3 MFLOPS keves. Valoban kevesebb mint a 80 de a Resident Evil Village nagyon jol nezki. Az After the Fall olyan mint a PSVR1 verzio, NMS homalyos. Ha lenne Quake 2 RTX VR-ben az lehet hogy sok lenne. Az Alyx is kerdeses mert 2060-rol 3070-re sokat dobott az elessegen aQ1-en de ott a felbontas is alacsonyabb es a 3070 is erosebb mint a PS5. -
Én nem venném PC-hez sem 250K-ért mikor 170-ért van Pico4 korszerűbb lencsékkel, és akkor a driver bajokról nem beszéltünk, ha meg is lesz oldva valszeg korlátok közé szorulva kell majd használni, és még mindig ott a kábel.
Szimezni is inkább akkor G2-t vennék, nem szimre meg Pico4, szóval szerintem sehogy nem jó, ami jó benne az talán ,hogy próbálja tolni a VR-t.
-
Crus
őstag
válasz
pRoject22 #51660 üzenetére
Félreérted... vagy félreérthetően fogalmaztam. PC és Windows drivereket várok a PSVR2-höz :-)
Igen, a 10.3 TFLOPS az vidiában valahol a 2070S körüli szint, mely VGA ma már elavultnak számít, bár 1080p és valamennyire 1440p-hez jó az még... de VR-hoz karcsú és pont emiatt nem lesznek nagy csodák PS5-ön sem. Majd talán a Pro gépen. Bár az is mennyi lesz majd? 15 TFLOPS... talán.
-
Nem feltétlen driver baj van ott, egyszerűen ennyit tud a 6600 XT szintű APU, oké ,hogy egyedi szoftverfejlesztés van ezáltal könnyebb optimalizálni a programokat de akkor is a megjelenése után szűk 1 évvel már elérték a fejlesztők vele a kapacitás határát, nem úgy mint annó a PS3 vagy PS4 idejében, amikor a legjobb és legszebb játékok a generáció végén jöttek.
Egyszerűen olyan gyorsan fejlődik az iparág, a hardverek, hogy nehéz lépést tartani, főleg most amikor már mindenki is nyerészkedni akar és árat emelni, a covid és bányaláz idejében a gyártók olyan bevételekre tettek szert amit mostmár általánosnak akarnak tekinteni ezért szinte évente ontják ki az újabb és újabb cuccokat, te csak vedd meg. Lassan már elavultnak számít a PS5-is, fura így belegondolni de már elavult technika van benne a 10,3 tflopsal amikor a 4090 80 tflops.
-
-
kerti008
aktív tag
válasz
gulasoft #51649 üzenetére
Megjott a PSVR2-om 22-en sikerult atvennem.
1 Uzembehelyezes
Maga az elso lepesek egyszeruek bar azt hozza kell tennem, hogy a kontrollerek nem voltak feltoltve csak kb. 1/3-ra. (1-1.5 ora uzemido max)
A PS5-re telepult elozo ejjel az uj rendszer es gyorsan vegigvezet a kalibracion. Szerintem minden levetel utan erdemes a headsetet beallitasat (IDP es Eye fovated rendering) ellenorizni, igy erheto el a legjobb minoseg. Sajnos a Sony rendszere nem ugy mukodik mint az Xbox Smart Delivery. A No Man Sky automatikusan frissitette magat a PSVR2 verziora. (egyebkent nagyon homalyos) Az After the Fall, Pistol Whip, Job Simulator, GT7 viszont maradt a PSVR1 verzio. Egyenkent kellett megkeresni az update fajlokat valahol eldugva a Storeban. Ok megkerestem letoltottem, addig is a kontrollerek a tolton voltak.
2. Elso elmenyek
A kontrolerek pont a forditottja a Quest1-es kontrollereknek, meg kell tanulni hogyan vegyem fel vakon. A Horizonhoz le kellett tolteni a teljes jatekot mert a bundle-hez sehol nem talaltam meg az elotoltes lehetoseget. Kiprobaltam a Kayak VR: Mirage, GT7 es Resident Evil Village-t. A kep kicsit homalyos volt, a szinek rendben voltak, a fekete gyonyoru, a fekete hatternel levo feliratoknal szinte alig volt valami glare. Ugy tunt komoly elorelepes a Q1-hez kepest. Viszont a Kayak VR: Mirage ejszakai palyain eleg eros volt a mura effekt. Az Antartica ejszakai palyajan szinte semmit sem lattam a mura effekt mindent elfedett. Na ekkor pihentettem 1 napra a headsetet.
3. Ujrakezdes
Pentek delutan kitalaltam, hogy ujra kell kalibralni a headsetet. A trukk az hogy nem kell mozgatni a szemet az IDP bealltasnal es addig kell allitgatni (IDP majd a headsetet allitgatni a fejemen) mig a kepernyon pont kozepen lesz a ket szemem. Kiprobaltam sokkal elesebb lett. Masnap reggel meg visszavittem a boltba es hardver hiba miatt (mura) cseret kertem amit meg is kaptam. Hazamentem es az elso bekapcsolaskor mar a szinek sokkal telitettebbek voltak. Kalibralas, Kayak es vegre lathatoak lettek a jeghegyek. Most is van egy kis mura effect de ez egy nagyon gyenge zoldes arnyalatu, nagyon halvany szinte nem is latni. Minden jatek elesebb lett, de a glare meg egy kicsit erosodott.
4. Tovabbi tapasztalatok
A Resident Evilben par helyen mentem elore es egyszer csak visszafordultam. Ez valoszinuleg szoftver problema mert nagylabol ugyanazon a helyen tortent tobbszor is meg egyszer besotetedett jatek kozben akkor is erezhetoen gyengebb lett a tracking. (a tracking nem szereti az eros fenyt meg a sotetet sem)
Be lehet kapcsolni a Cinema modhoz a HDR-t, a trukk az hogy ki kell kapcsolni 120fps automata modjat. A Q1-hez kepest sokkal szebb lettek a filmek.
3D filmeket nem jatszik le se gyari lemezrol se Youtube-rol.
A bekalibralt headsetnel latni a pixeleket. Nagyon kicsik, akinek mura problemaja van annak viszont jotekonyan elfedi.
Osszefoglalo
Komoly elorelepes a PSVR1-hez kepest de sok jatekhoz meg nincs vagy nem is lesz patch. A Beat Saberre meg mindig varok. A kicserelt headsetnek szepek a szinei, eles a kepe.(ha minden felvetelkor vagy amikor ugy erzem elmozdult aheadset akkor hasznalom a kalibralo programot) GT7, RE8, HCOM, Kayak gyonyoruek. Nincs beepitett hangszoroja, most a PULSE 3D wireless headset-tel hasznalom de ez meg kicsit halk Nekem. Majd kiprobalom valami jobb vezetekessel is hatha.
A kalibralas es PSVR2 update file-ok telepitese utam viszont ugy mukodik mint egy konzol: bekapcsolom es megy. Gondolom szoftveresen javitanak majd par dolgot a kozeljovoben. -
GalaHU
addikt
válasz
pRoject22 #51655 üzenetére
Azért annyiból had védjem már meg a PSVR2-őt, hogy egy konzolon eddig sosem látott élményt ad, ami mondjuk egy CV1 szintű látványt bőven ad!
Az hogy nekünk az eltartott kisujjú PC Masterrace képviselőjének ez kevés vagy megszokott, nem az eszköz hibája! Amit ez konfig a PS5-el lehoz 400k jó magyar hiperinflálódó forintból az PC is nehézkesen lehetne reprodukálni. Ennyire egyszerű használat mellett, az egységsugarú felhasználóhoz közelálló módon meg pláne! -
Crus
őstag
válasz
pRoject22 #51655 üzenetére
Dettó... még januári PSVR2 cikk alatt téptem a szám nem keveset, de falra hányt borsó volt. Pedig ott is elmondtam, hogy próbáljanak ki egy PCVR-t egy 3080-nal és lehet utána tippelgetni, hogy mire SE lehet számítani a gyengébb HW-től...
Amúgy a HMD, meg az egész szett szerintem elég jó ennyiért... csak kellenének azok a fránya PC-s driverek
-
Crus
őstag
válasz
kiskuplung #51651 üzenetére
A sok nyomorult. Előre elpofáztuk nekik, hogy 10.3 TFLOPS-tól nagy csodát ne várjanak, amikor 4x annyival is messze vagy attól, amire azt mondod látványban, hogy na ez igen. (Pl. Varjo Aero.)
A foveated renderinget is pár kretén úgy adta elő, mintha azzal lehetne kompenzálni azt, hogy hát izé... nincs elég craft a vasban. Pedig a foveated az valójában arról szól, hogy valamennyire spóroljon az erőforrásokkal, mivel ahová nem bambulsz ott megúszósba tolja.
A fresnel meg ilyen... ja csak belelovagolták magukat egy alternatív valóságba, amiben ennyi tflopsból 4k OLED képet reméltek odabent látni. Mondanám, hogy fetrengek a röhögéstől, de ez inkább csak siralmas. Nem a PSVR 2 siralmas, hanem az ilyen userek, mint akik a videóban vannak...
És távol álljon tőlem, hogy a PSVR2-öt védjem, de az első 1-2 hónapban ez gyak. természetes, hogy vannak ilyen szoftveres nyűgök, hogy a controller szarakodik. Ez egészen biztosan nem hw gond. Meg lennék lepve, ha max. 2 héten belül ne lenne kint hozzá egy patch.
-
kevike576
senior tag
válasz
kiskuplung #51651 üzenetére
Mindig lesznek akik túl reagálják, nekem minden működik szerencsére -
kiskuplung
őstag
-
gulasoft
őstag
válasz
kevike576 #51647 üzenetére
Ha szoftveres akkor javítják. Csak azt nem értem egy csomó tesztelő megkapta és náluk nem. Nem kéne esetleg nagyobb merítésnek bétában hozzáférhetővé tenni az eszközt. Biztos lenne jópár balfasz aki csilliárdokat fizetne, hogy 3 nappal előbb kapja meg a kontrollert. (Lásd hogvarts legacy deluxe)
-
kevike576
senior tag
-
Crus
őstag
válasz
fatal` #51645 üzenetére
CS:GO-val az a helyzet, hogy bődületes pénzt termel nekik így is és valóban nem nagyon látni, hogy source 2-vel ebből jelentősen több lenne. Sőt... sokan 4-500 frémmel tolják, megint mások meg gyenge vasakon. Plusz egy komplett "iparág" épült ki a "ládázásra". Nagyon el vannak kényelmesedve és a Steam Deck eladások alapján, el is lesznek.
Az Alyx szerintem amúgy baromi jól rámutatott arra, hogy mennyire irgalmatlanul kellenének az AAA VR címek, mert ha vannak, el lehet adni hozzá hardvereket is.
Levitation-t toltátok? Ahhoz képest, hogy kb. fanmade cucc, szerintem őrületesen jó lett az is. Jópofa volt még nagyon a Gunman Contracts 1-2, meg ma akarok rápróbálni a Return to Rapture-re, amiből 8 chapter van fent.
-
fatal`
titán
Whoops, jogos, rosszul emlékszem.
A Valve szereti a pénzt, de a legkevesebb energiabefektetéssel, CSGO alá pl. 6 éve nem képesek berakni a source 2-t
Persze talán hamarosan...
#51636 Erről pletykálnak már jóideje, erősen kétlem, hogy a Sony meglépi, rengeteg ember vesz csak a GT miatt PS-t. Persze 5 év múlva lehet, csak addigra szerintem sok embert nem fog érdekelni.
#51640 Sosem adtak ki a kezükből fércmunkát
Azért ezzel lehet vitatkozni milyen bugok vannak/voltak a CS-ben. De tény, hogy igazán szar gamet nem adtak ki soha. -
PROTRON
addikt
válasz
gulasoft #51642 üzenetére
Szerintem meg a Valve kikötné a szerződésben hogy csak a legutolsó pillanatban, ha már rajtra kész, csak akkor induljon a marketing gépezet, egyelőre forrjanak ki a kezdeti hibák amik a alfa-beta testerek nem tudtak kiszűrni / nem volt idő akkortájt hibajavítani...majd utána.
-
gulasoft
őstag
válasz
PROTRON #51641 üzenetére
Az alyx az egyik legjobban opptimalizált program, minden szaron elfut, ráadásul nincsenek igazán nagy terek benne, ahol azt hiszed kint vagy, ott is egy zárt "csőben" vagy. Lehet pont ezért meg is tudnák oldani a sony konzolán is. Az biztos, hogy ha ez a megállaodás létrejönne, olyan víszhangja lenne, hogy még a holdon is hallanák :-)
-
PROTRON
addikt
válasz
GalaHU #51640 üzenetére
Igen én is arra gondolok hogy azért nem robbant, mert a PSVR2 jelenlegi ökoszisztéma egyelőre túl kevés nekik hogy azt mondják erre hajlandók kiadni és a háttérben folynak a fejlesztések, mert nehogy már a gyenge konzol hardver miatt ítéljék meg a táncot az Ő Alyx szerelmükkel, aztán persze a sony miatt majd egyes eszesincs streamerek majd az Alyx-et fikázzák...
-
GalaHU
addikt
válasz
gulasoft #51638 üzenetére
Arra látok esélyt, hogy a Sanyi meglobogtatott egy műholdról is jól látható összeget a Valve-nak, hogy lesznek szívesek kiadni PSVR2-re is, és mostanság meg azon forrnak a mérnökagyak a Szelepéknél, hogy hogyan lehet ezt megcsinálni. Sosem adtak ki a kezükből fércmunkát, inkább nem csinálnak semmit (a Steam miatt nem is nagyon kell mással foglalkozniuk, csak a szerelem-projektekkel).
Ha megtalálják a módját akkor elfogadják az ajánlatot, és robban a bomba! -
Danecay
addikt
-
Crus
őstag
válasz
fatal` #51634 üzenetére
Valve játék nincs konzolra? A drog rossz, értem!
Portal 1. és 2. része PS3-ra is megjelent, a HL2 dettó megjelent PS3-ra, a HL1 meg PS2-re.
Sőt még a nyamvadt Episode 1-2 és jött PS3-ra...Ráadásul úgy tudni, hogy a Sony már megszerezte a jogokat ahhoz, hogy PVSR2-re is megjelenhessen az Alyx, bár az tény, hogy hivatalos forrás erről még nincs, csak szivárogtatás, ami lehet ordas nagy kamu is, meg lehet, hogy a Valve szereti a pénzt... már pedig az utóbbi eléggé esélyesebb.
-
kevike576
senior tag
Ezzel a psvr2 kritikával teljes mértékben tudok azonosulni !
-
gulasoft
őstag
válasz
peugeotmate #51628 üzenetére
Ha engedi rátenni az oculus szoftvert akkor menni fog. Ha nem akkor még virtual desktoppal meg lehet kerülni, az olyan csíra gépen is elindította, hogy 24fps volt low-on a skyrim.
-
peugeotmate
őstag
válasz
peugeotmate #51628 üzenetére
Az nVIDIA Quadro P5000 16GB videókártya ami benne van, az a GTX 1080-nal egyenértékű ha jól látom, csak több rammal.
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok,
ez a konfig mennyire alkalmas egy Quest 2 meghajtására Airlinken? [link] RAM igényes Unity-s projekt futna rajta.
Csupán azért kérdem, mert rendelkezésre áll egy ilyen PC is és teszteléshez jól jönne már most. Ha működhet, akkor használatba vesszük és párosítanánk a szemüveggel. -
Danecay
addikt
"kb a PS5 elettartamanak a felenel jott a fejes"
Ezt némileg túlzásnak érzem, lévén a PS5 ~2 és 1/4 éve jelent meg. Nem hiszem, hogy 2025 nyarán jönne majd a PS6. Legrosszabb esetben is max. az életciklusa 1/3-nál járhat a PS5.
Most, hogy már be is lehet szerezni, már csak játékok kellenének rá, és nem a PS4-es játékokra gondolok -
kevike576
senior tag
válasz
gulasoft #51619 üzenetére
Könnyen előfordulhat, hogy itt még Sony és Meta összeborulás lesz
-
gulasoft
őstag
Egyébként biztos fognak ezen még valamit faragni, bár a ps5 ugye nem mostani darab, a fejszett fejlesztést sem most kezdték, és akinek eddig csak egy sima psvr-ja volt és soha nem látott mást, annak ez komoly előre lépés. PS vonalon nincs mit tenni, ott nem tudsz rámodolni egy pico4-et, vagy egy q2-őt, 7 éve jött kia psvr azóta már elszaladt a technika melette, most majd lehet zárkózni fejszettben a sony mellé, és ha sok vr játék jön akkor talán jön pc-re is, ez nekünk jó,
-
gulasoft
őstag
válasz
zsozsa74 #51616 üzenetére
Nem értem miről beszél? Minden nap felteszem a fejemre a headsetet és játszom. A PC-n sem kell buzizni, minden nap utoljára ha egy hónapja nyúltam a beállításhoz, de ami nagyon fontos, hogy buzizhatod!!!!!! A PS5-ben mit tudsz állítani? Semmit! Kapod amit kapsz és annyi! Láthatóan gyenge a vas, nem kompatibilis a psvr-al, vehted meg a játékokat újra, vagy ingyen megkapod a psvr2-re optimalizáltat?
-
zsozsa74
őstag
válasz
gulasoft #51611 üzenetére
Amiről viszont nem esik szó, hogy ps-nél csak bekapcsolod a konzolt, indítod a játékot, fejedre rakod a vr-t és játszol. Mindig. Just works. Pc-n meg ez inkább csak néha van így. Ha más nincs, akkor minimum van egy jó kis kihagyhatatlan buzizás a beállításokkal. Mert ilyen a pc. És még jóval többe is kerül. Azt kell megérteni, hogy ez nem kell mindenkinek.
-
kevike576
senior tag
Amikor tegnap este a psvr2-ben az elmosódott háttért bámultam a horizonban és rányomtam a menü gombra kb mintha a G2 steam menü minőségét láttam volna. (Ps4 menü ugyanolyan ótvarék volt mint a játék) Utána fel is vettem a G2-t kiváncsiságból, hogy tényleg így van e.
A headset sokkal többet tudna, mint amit jelen pillanatban a Ps5 adni tud neki. Biztosra megy a sony as usual, mert annyira tekerik le a kakaót, hogy egy konzolon se akadjon a világban. Belegondolva, ha kijön a HL alyx erre a platformra, így tuti meg lesz erőszakolva a játék..
Még1x mondom, ez a headset egy PC-vel gyönyörűen ki lenne használva, remélem ezt többen is fogják osztani, és megtörténik a csoda -
Jacek
veterán
válasz
gulasoft #51611 üzenetére
Nem erted amit irok, azt latom hogy keresztes hadijaratban vagy
Pont mar 500e tartasz+250-bol sok game kijon am ertelmesen vasarolva ps+ ne beszeljuk biztos kerulnek be dolgok majd.
Amirol te beszelsz azt egy konzolos player nem is erti. Gamestar
De hagyjuk is mert annyira nem lenyeges a dolog. -
gulasoft
őstag
450.000-ből raksz össze egy ps5 szintű vasat. Tegyél bele jobb procit és több memórát win miatt 500.000.
5 játék+ps5 és kb ugyan itt tartasz. A Q3 a hírek szerint minimum olcsóbb vagy egyárban lesz a ps2vr-al. A játékaid kompatibilisek lesznek, nem kell megvenned újra őket ha erősebb procid és erősebb videókártyád van. 2 év múlva tudod fejleszteni a gépet, ha most előrelátóan bővítettél. A ps5-öt nem bővíted, 2 év múlva is annyit fog tudni mint most.
Látható hogy a vas kevés, nem csak szimulátorban. A horizon mountainben is ugyan ez a helyzet a háttérre a gamestarosok azt mondták, olyan mintha egy feszti körkép elé rakták volna a játékot anyira nincs erő a messzebb lévő dolgokra.
egy 500.000 frorintos gépből akarnak kipréselni ekkora felbontást. Optimalizálgatnak majd, mert mást nem tehetnek, és az a leghosszabb idő a fejlesztésnél. -
Jacek
veterán
válasz
gulasoft #51609 üzenetére
Leirtam normal gamekhoz nem.keves a vas, mert annyival es olyan minosegre csavarjak hogy menjen.
De vegyunk egy gepet (ujat) a PS5 arabol, majd dugjunk ra egy G2-otNem HC VR playereknek keszult, konzolosoknak.
En le is mondtam rola, GT7-el is szivatom magam, szopok a kormanyokkal hogy menjen PS-en, asszem elengedem.
El is adom szerintem a PS-t. -
gulasoft
őstag
Csak láthatóan kevés a vas a psvr2-höz, és ha tényleg el akarnak adni sok programot újra (mert véletlenül nem kompatibilis a psvr és psv2 (hogy hogynem)) akkor muszáj lesz a vason húzni ha nem bírja el a régebbi psvr csíra felbontást feltolva psvr2 felbontásra. Szerintem túllőtek a célon picit.
-
Jacek
veterán
válasz
gulasoft #51607 üzenetére
PS6 odebb van, meg kell lovet pumpolni a jelen generaciobol
Plusz nem a GT7-bol kell ki indulni, "simek" PC-n is a legnagyobb teljesitmenyt veszik fel.
4-5-6 eves szimek most lettek jatszhatok a 4090-el , ami 4 ps ara.
Normal gamekben szerintem remekul fog mukodni mert abszolute helyzethez lehet optimalizalni a teljesitmenyt.
Mas kerdes hogy ez a 80-100 euros game ar egy vicc, 5 jatek ara a gep LOL... -
-
gulasoft
őstag
válasz
Danecay #51603 üzenetére
A Moss pont nem jó példa. Nem nézel benne jobra balra, föl, le, leginkább a nagyjából középen mozgó kisegeret nézed (ha nincs a pálya közepén, akkor úgyis úgy fordulsz, hogy nagyjából középen legyen)
A fresnel lencse a szélein már homályos képet ad. Ha a közepén 20-30%-on éles a kép, az már egy jó eredmény, ennek fényében számomra értelmezhetetlen a szemkövetés egy fresnel lencse esetén. A pancace lencse pont fordítva, a szélén 20%-ban homályos, (és állítólag van némi halszem effektus is a széle felé, de én még nem láttam) és a q3-ban ilyen lesz. Ha hasonló felbontást tud mit a psvr2 mindezt fresnel lencsékkel, ott már lenne értelme a szemkövetésnek, csak az meg állítólag nem lesz benne.
Tehát az egyikben tök felesleges, a másikban meg spórolás miatt nem lesz.
Már nagyon várom a q3 bejeentését, de addig még sok víz (reméljük) fog lefolyni a Dunán, és még az is lehet, hogy észbekapnak a metánál, hogy egy szemkövetés azért nem olyan drága, szerintem egy chip, és egy pancece lencse esetén sokat dobna az erőforrás kihasználásán, ha a területnek csak egy kis részét kéne élesben renderelni.
Ezt a sony elbaltázta, volt benne potenciál, de mikor kiderült, hogy valami módosított fresnel lencse lesz benne, akkor már várható lett, hogy a szemkövetés kb. a parasztvakítás miatt lesz benne, meg hogy a vr-chat-ben a 10 éves gyerekek tudják forgatni a szemüket, meg pislogjon a kari, másra nem jó az eddigi leírások alapján.
Kicsit túllőtek a hardver lehetőségein, ezen segített volna a szemkövetés normális lencsével, de biztos jön a ps5+ ami már tudni fog olyan képet generálni aminné a távolabbi részekre is jut erőforrás, nem kell elmosni.
Remélem a q3-ban nem fogunk csalódni.
A kábeles megoldás érthetetlen számomra, mindenki próbál tőle szabadulni, és akkor kijön egy kábeles headsettel a sony......
Az indexhez 5 méteres kábelt adtak, 2 év alatt 2 kábelt nyűttem el úgy, hogy végig hivatalos felfüggesztőkben volt a kábel, nem ilyen kutyapórázből eszkábált cuccokon. Most hogy szabadon lehet forogni, mert a kamera már nem korlátozza a szabad forgást, úgy be fognak tekeredni az emberek, hogy öröm lesz nézni.
Árban megéri a hardver, a szoftver meg vagy utoléri és kicsiholnak nagyon sok optimalizációval valmi jót, vagy kényelmesek lesznek, és rábízzák a ps5+-ra a teljesítményproblémák megoldását. -
a2d2
addikt
válasz
Danecay #51603 üzenetére
Én pl télen intenzívebben játszok a VR-al, az év többi részében van hogy egy hónapot pihen a polcon. Hozzátartozik hogy 2700m2-es telkünk van, szóval tavasszal beindulnak a munkálatok látástól mikulásig. Most télen felléptem újra a discord csatornára és kb ugyanazokkal az emberkékkel játszottam ismét akiket ott hagytam tavaly márciusban miután elhalt a Zenith láz.
Na csak azt akartam mondani hogy nincs szerintem gond ezzel a szakaszos játékkal
Lehet hogy el is adom lassan a Q2-t és majd télen veszek egy Q3-at.
A Moss meg egy nagyon jól optimalizált játék, kb mint ahogy a nagykönyvben meg van írva: a pályarészek szépen elhatárolódnak egymástól és mikor átlépsz a következő helyszínre kidobja az előző pálya objektumait, nem kell több ezer objektummal számolgatnia.
Sokakat a hányinger kerülget mikor a Questes játékokra gondolnak hogy mennyire szarok, de számomra meg pont hogy meggyőzőek hogy hol tartanak a mobil chipek mikor pl a Climb 2-t vagy Moss 2-t néztem rajta. Szóval én részemről nagyon várom a Quest 3-at. -
Danecay
addikt
válasz
Remi1234 #51594 üzenetére
Ahogy #51597pRoject2HUN is írta, addig próbáld állítgatni a fejeden, amíg a legjobb képminőséget kapod, e mellett ne felejtsd el a lencsék pupillatávolságát (IPD) is a neked megfelelőre beállítani! Ezen felül ez sajnos ilyen, monitor vagy TV minőségű nem lesz, főleg úgy, hogy sehol sem lesz picit homályos. Ezen felül, sajnos a 3D játékok is alapjáraton csúnyábban mint a síkképernyősök, pusztán a technológia miatti erőforrásigény okán is, főleg ha azok rosszul is vannak megcsinálva, szóval még ez is visz bele egy csavart, ahol még az tud tovább rontani a helyzeten, ha szédülést is okoz a headset használata, azon játékok alatt amikkel játszani szeretnél.
Másnak is
: Én PC-n vagyok Oculus Q2-vel és valahol sajnos én is ebben a cipőben járok, így én a nagy decemberi vásárlást és lelkesedést követően, nyilván több dolog kipróbálása után, vagy 1,5 hónapig be sem kapcsoltam a headset-et. Most ismét azon vagyok, hogy használjam, ha már több 100-e Ft-ot fordítottam erre a saját szórakozásom oltárán, a helyett, hogy a családi kasszába került volna az a pénz, mert a headset mellett, előtt, még egy jöbb procit és VGA-t is be kellett újítanom. Sokszor felmerül a lencsék témaköre, az, hogy a Fresnel nem olyan jó mint a Pancake, amiben biztosan van igaság, viszont ha egy játék Fresnel lencsés HMD-vel is jól tud kinézni, pl. a VR etalon Half-Life: Alyx, más játék pedig úgy néz ki mint a mosott sz*r, akkor ott nem a VR headset lencséivel és kijelzőivel kell legyen feltétlenül a baj, gondolom ezt én logikusnak a magam laikus módján. De, hogy mást ne mondjak, ott van hasonló példának, a 2018 év elei, 5 éves MOSS, kisegeres játék, ami már az igényeimnek egy teljesen elfogadható minőséget jelent, amit már rámondtam akkor is, amikor kiderült, hogy LOW grafikai beállításokra volt állítva, ráadásul még a beállított Render resolution is 1.0-n volt, és szerintem van az óta is. Ezzel szemben ott van az F1' 22, bő fél éves játék, és nálam, még ha a futási sebességet most nem is nézzük, úgy nézett ki mint egy rakás gőzölgő trágya. Tudom én, hogy a szimulátorok, vagy autós játékok a legerőforrás igényesebbek, de akkor is, ha magasra állítom a grafikai beállítást, fusson akár 25 FPS-el (nyilván nem ennyivel akarok játszani, csak a teszt kedvéért írom), de nézzen ki valahogy. Na annak egyiket sem sikerült teljesítenie. Ezt követően kapott a gép egy zsír új Windows-t, egy NVMe SSD-re, egyébként is meghajtót kellet már cserélnem, és hát részben ezért is hanyagoltam a VR-t, mert egy ilyen telepítés, ugye nem csak a magán a Win telepítéséből áll. Amióta újra elővettem a headsetet, az F1 '22 belövését céloztam ki magamnak célul, viszont kár, hogy az óta el indítani sem sikerült VR-ban
Jó Tény, hogy inkább az Open VR-al kísérletezgetnék, mint a SteamVR-al, ezért azt én magam fel sem telepítettem, de szereintem valahogy mégis feltelepült, legalábbis részben, viszont OpenVR-al is mennie kellett a dolognak, mert pl. az említett MOSS, simán indult, vagy a TribeXR, amik PCVR fronton SteamVR támogatásúak, ha inden igaz.
-
PROTRON
addikt
Jaja amint lesz időm idehaza kicsit rendbe rakni a dolgokat, be is izzítóm az új VGA-val hogy mit tud a sima Viveommal ez meg a Bigscreen VR környezete...
Meg beleásom magam a topicba, hogy mivel tudok javítani a képminőségen, biztos találok itt hasznos dolgokat ehhez a régi eszközhöz is. -
ToMy_
tag
válasz
PROTRON #51600 üzenetére
Az [Immersed] -ben azért látni fantáziát, akár ilyen felhasználásra is.
Ahogy most megtapasztaltam a Virtual Desktop + Pico4 látványvilágot mezei desktop streamingnél, ha mondjuk szoftverfejlesztő lennék, nem gondolkodnék azon hogy vegyek 2-3 monitort vagy egy headset-et plusz egy ilyen szoftvercsomagot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Milyen videókártyát?
- Lexus, Toyota topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen alaplapot vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Intel Core I9 14900K - 24mag/32szál - Új, 1 év garancia - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! LG UltraGear 27GL850-B 144Hz QHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Keresünk dokkolókat
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- Hordozható Gamer Számítógép / PC! HP Omen X 1000P / I7 7820HK / GTX 1080 8GB / 16GB DDR4
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest