- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
@tco@
aktív tag
Amúgy ez megvolt? VR teheneknek, hogy több tejet adjanak.
-
Hunner
senior tag
válasz
Dyingsoul #25597 üzenetére
Borzalmas volt az a trailer (borzalmasan jó, de rendkívül nyomasztó).
Mivel a Ninja Theory már nem független fejlesztő cég, hanem az Xbox Game Studios égisze alatt futnak, az xbox nagyfejes meg kijelentette, hogy senkinek nem kell a VR, erősen kételkedem benne hogy jön. Persze jó lenne. -
Dyingsoul
Topikgazda
Na ezen is túl vagyok: megtudtam milyen az amikor egy percen keresztül folyamatosan kiráz a hideg...
Hellblade II
Remélem ebből is lesz VR verzió. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
barcalaci84 #25589 üzenetére
Ha ez kárörvendés akart lenni, akkor el kell keserítselek: már nincs nálam a Cosmos. Mindemellett így is azt gondolom, hogy megérte megrendelnem, kipróbálnom, mert tapasztaltam ezzel is, hátrányom sajnálatodra nem származott belőle.
-
barcalaci84
őstag
válasz
Dyingsoul #25588 üzenetére
Én ezt elfogadom és a Quest et egy nagyon jó eszköznek tartom. És nagyon kellett a Vr - nak a terjedeshez... DE
Link ide vagy oda, aki PC - hez akar egy vr sisakot, annak r szerintem rohadt félrevezető h páran a Quest et ajanlgatjak...
Pont azért mert ŐK nem értik meg h sok embernek nem kell az Áll in one eszköz, mert nem fog soha venni semmit a Quest storebol, mert PC hez akrt venni hmdt...
És rohadt félre ezeto ha azt mondják "Vegyél questet, mert egy kábellel rift lesz belőle"
Hát ja, lehet használni de sokkal jobban járt volna egy S-sel, indexxel..Ui: azért egy akciósan is elég drága cosmos ra beneveztel :)
Az S - t szeretted volna, azt kellett volna rendelni:) -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
barcalaci84 #25583 üzenetére
Dettó ezen a véleményen voltam én is. De el kell tudni fogadni azt, hogy másnak meg pont annyira a Quest való, mint nekink a PC only VR. Nekem ez azért időbe telt, de csak beért.
Mert én is úgy vagyok vele, hogy a VR nekem egy csakis otthoni szórakozás otthon nekem viszont igényem van a lehető legjobb minőségre (kép, tracking, stb minden téren). Ha a családhoz megyek haza vagy nyaralni vagy baráti társasághoz, szívesebben csinálok bármi mást, mint VR-ozni. Na másnál meg ez pont fordítva lehet. Régen azt is nehezen sikerült elfogadnom, hogy egyeseknek a kábel zavaró. Hát na bumm, biztos korlátozva érzik magukat vagy csak a tudat zavarja őket, hogy ott van ez pedig már elég az immerzió rombolásához.
Persze van egyébként mindennek létjogosultsága, a Rift S-nek is. Csak szvsz a Rift S pont nem éri meg az árát még így sem, hogy a legolcsóbb HMD-k között van. A piacon persze nincs párja, alternatívája és ez valahol szomorú is. A WMR headseteket meg inkább fel sem hozom... (persze ott a Reverb is kitűnik a tömegből).
Én már megvárom a következő félgenerációs lépést... Ha addig nem megy tönkre a CV1-em, akkor nem veszek semmit. Ha tönkremenne én is a Rift S felé hajlanék. -
#54625216
törölt tag
válasz
barcalaci84 #25583 üzenetére
Talán mert van elég erős PC-d. A többség azért veszi a Quest-et belépő szintre, mert nem kell PC-re is beruháznia, mégsem vágja el magát végleg a PC-s VR-től.
Aki VR-en vacillál, de nincs VR ready gépe, az talán még hajlandó karira kiköhögni a Quest 400EUR árát, de ha még rájönne további 1000EUR vga, alaplap, cpu, ram cserére (és ezzel csak a belépő szintet kaparászná), akkor inkább lemond a VR-ezésről. Na őket célozza a Quest. -
a2d2
addikt
válasz
barcalaci84 #25583 üzenetére
Augusztus óta megvan a Questem, eddig csak az első Vader Immortalt vettem meg rá de azt is refundoltam. Böngészőből nyomtam még Moon Ridert, bohóckodtam kicsit Recroomban, meg pár demót próbáltam, ennyi. Annyira engem sem fogtak meg eddig a Quest játékok.
BS-t mondjuk megvenném rá ha jóval olcsóbb lenne. -
barcalaci84
őstag
válasz
abydos #25582 üzenetére
valahogy engem nem hoz lázba a quest...az előnye az lenne h vezetéknélküli...de ha megnézem a játékokakt questre , akkor konkrétan egyiket se venném meg (vagy ami tetszene az jobb pcvr-ban)
ha meg csak pcvr-ra használja az ember akkor meg jobb az S és a többi pcvr headset (kivéve persze a Cosmost)
-
abydos
aktív tag
Karácsony :D
Több pixel nem lesz. Csak nem a kijelző natív felbontása ezért kicsit homályosabb lesz a kép.
Rendes teszt nem majd megpróbálom körülírni, de ahhoz V12 kell, aki még nincs, illetve hétvégén elutazom.
Az S viszont nem hallott szerintem, csak még több mindenkinek jobb a Quest
A VR halott Dyingsoul. Azért nincs 64 gigás Quest mert senki nem akar venni és ezért nem is gyártják már :D
-
goldb
tag
válasz
abydos #25577 üzenetére
Nekem is van egy ilyen 3m-es Anker kábelem, amitől szívesen megválnék az eredeti ár plusz szállítási költség feléért (mivel anno rendeltem plusz egyet, hátha valakinek kelleni fog a topikból).
@abydos Egyébként miért tartott nálad ilyen sokáig a szállítás? Nekem 2 nappal rá, már hozta a csomagszállító. -
abydos
aktív tag
Amikor volt 3 méteres változat, azonnal vettem egyet, ez a hivatalos Oculus által ajánlott kábel a Link érkezéséig.
Ma megérkezett, vastag és nehéz, de mivel az előlapi USB 3.0-n is szépen működik és ügyesen felerősíthető a kábel a headsetre, így bátran tudom javasolni.
Lesz majd részletesebb beszámolóm is, ahol megpróbálok majd felbontást is állítani, de a helyzet az, hogy egy 5 perces teszt alapján azt kell mondanom, hogy kiváló a képe, de elmarad a Rift S-től, így nem váltja azt le. Kicsit a régi CV1-re emlékeztet. De akinek csak Questje van, annak tökéletes megoldás a teljes értékű PC-s VR élmény eléréséhez.
VIDEÓ -
docee82
csendes tag
Sziasztok Lenne köztünk valaki Vas esetleg Zala megyéből aki vállalná VR - ek letesztelését? Részletekről priviben köszi
-
kiskuplung
őstag
válasz
kazmerr #25572 üzenetére
Igen - igen, ezért mondom, hogy útkeresésnek nem rossz, sőt úttörőnek mondható. Tényleg érezni lehet a tárgyakat, a súlyukat. Erre fel is hívják a figyelmet, hogy súlyos tárgyak cipelésébe próbáljam meg beleélni magam. Csak nekem úgy tűnik, hogy mindent alárendeltek ennek a fizikának. Pl. Ezt a test dolgot kikapcsolhatóvá lehetne tenni, mert az a része elég vicces, hogy egy kuka mellé állok, és letérdelek, akkor a behajlított térdem fellöki a kukát. De az, hogy szabályosan hullámzik, odébbcsúszik a látott kép, mert hozzáérek valamihez, az szerintem elpuskázott dolog.
Amúgy ja, nekem már az első percben bajom volt ezzel a rendszerrel, hogy van ami a kezembe repül, valami meg nem.
-
Márton
nagyúr
Karácsonyi store és steam akciók mikor jönnek (ha lesznek) ?
-
kazmerr
aktív tag
válasz
kiskuplung #25571 üzenetére
Ezekben teljesen igazad van, valóban megszokást igényel, az elején én is szívtam ezekkel, de az oktató rész után, ami kb 60 perc, már simán helyrekerülnek ezek fejben.
Mondjuk pont ezek a "hibák" miatt élvezem iszonyatosan, szerintem jobb beleélhetőséget biztosít, de nincs túl jól kommunikálva... (A múzeumban letudják egy vicces vitrinnel a folyamatos interakciót, de pl azt hogy a tested is így működik, azt nem mondják el. Pedig érdemes lenne, mert a VR játékok nagy része itt is "rosszul működik" és ez égett be mindenkinek) .
Egyetlen nagyon zavaró dolgot találtam: a tárgyak nem egyenértékűek. Ami fontos az a kezedbe repül, ami nem, az nem. Oké, segít is a játékban, de eléggé immerzió romboló, amikor meg akarsz nézni valami kacatot. -
kiskuplung
őstag
válasz
kazmerr #25549 üzenetére
Én is megvettem, de így az első óra után refund. Ez nem az én játékom.
Már ott sejtettem, hogy bajban leszek ezzel a koncepcióval, mikor valamihez hozzáérve "arrébbtolódik" nézőpontom, jelezvén hogy fizikai kiterjedése van a testemnek. Vagy amikor nyúlok valamiért és nem a tárgyat fogja meg, hanem pl egy asztal peremét és el is kezdi a "mászást" . Na, ez nálam így fél óra után is generálta már a rosszullét első tüneteit, de amikor az első nagyobb puzzlénél háromszori próbálkozás után se sikerült átugranom egy kisebb szakadékot, akkor quit.
Koncepciónak mondjuk nagyon érdekes, de szerintem ez a fizika inkább idegesítő, mint jó. Kb. a harmadik szobában magamra rántottam egy polcot, és eszméletlen szánalmas módon, a bugzó, ide-oda ugráló polcot rángatva sikerült csak kikecmeregnem.
-
a2d2
addikt
válasz
Dyingsoul #25569 üzenetére
Egyet tudok mondani:
- A VR csatornák szerint fantasztikus képe van a Linknek.
- Raymond szerint és ennek a [link] végén elmondottak alapján is az ALVR-nek szebb a képe.
- Az ALVR számomra a totálisan játszható kategória (külön BT fejhallgatóval)
Innentől kezdve a kör számomra bezárult
A felbontás és codec állítás még dobhat a Linken, de számomra túl nagy megkötés a kábel. -
Dyingsoul
Topikgazda
-
a2d2
addikt
válasz
Dyingsoul #25567 üzenetére
A leírás alapján 100Mbps-ot használ, ezt gond nélkül viszi az én hálózatom.
Azt én sem értettem hogy miért tolta fel ennyire az AA-t játékban is és Steam alatt is. Totál felesleges. Én natívan használva a Questet nem kapcsolok semmilyen AA-t inkább az FPS legyen meg. Simán lehet hogy géptúlterhelés okozta a fekete csíkokat ez miatt nem is a hálózatával volt gond. -
Dyingsoul
Topikgazda
Igen, csak így pont semmi értelme összehasonlítást végezni... Érted, felveszed 150-200Mbps közé a tömörítést és felveszed a képernyőképet, hogy bevágd egy ilyen videóba és lehet vele villogni, hogy jéé nincs is közte különbség. Közben ha így használod a felhasználó nem ezt érzi.
Magát az ALVR-t én nem próbáltam, se a Quest linket. Ezért nekem nincs jogom ítéletet mondani ezen technológiák felett. A jelenséget amire a videóban hivatkoztam (igen az oldalsó fekete sáv közelítése középre oldalra fordulás közben) már tapasztaltam Rifttel is így tudom milyen érzés. Ezt nem csak szemre mondom, rögzítettem videóba is a képet (ami kb ugyanígy nézett ki, mint a videóban) és tudom mennyire hányingert keltő jelenség egy sima szobában állva forgódva is, pláne lövöldözős-mászkálós játékokban, szimulátorról nem is beszélve. Velem CV1 esetén akkor fordult elő, mikor túlterhelt volt az USB és a szenzorok nem bírtak elég adatot adni még ASW-vel sem.Szóval a jelenséget ismerem de ezek alapján a leírásban lévő beállításokban is kételkedem. De lehet, hogy csak a leírásban szereplő gépe nem tudta kiszolgálni ezeket a beállításokat.
SteamVR-ban 144%-os SS-t nem tudom hogy tudja kiszogálni egy 1070. Persze játékfüggő is, de nekem volt 1070-em és a CV1-et sem mertem 1.2-es SS fölé húzni és úgy is sokszor bekapcsolt az ASW a legtöbb játékban.Mindent egybevéve szerintem ez az összehasonlítás nem sokat ér mivel sehol sem szerepel a frametime, a latency érték csak hogy a legfontosabbakat említsem.
-
a2d2
addikt
válasz
Dyingsoul #25564 üzenetére
Látom mit mondasz, az oldalsó fekete csíkokra gondolsz?
Ha igen akkor az teljesen kiiktatható.
Nálam két esetben jöttek ezek:
- teszteltem hogy mit bír a rendszer és felhúztam 150-200Mbps közé a tömörítést
- nem kapcsoltam át a hálókártyát 1GB Full duplexre hanem "Auto"-n maradt a speed.
A saját beállításaimmal nálam nincs ilyen probléma.
@Raymond? -
Dyingsoul
Topikgazda
Ne már, hogy nem látod... 11:26-tól ott van az ALVR képén az amitől konkrétan be lehet hányni... És ebben a scene-ben még akció sem volt, csak finoman körbenézett az egyén. Én nem így játszom a vr játékokat, ilyen finom fejmozdulatokat tényleg csak demo közben tesz az ember...
-
Raymond
titán
Figyelembe veve hogy messze a legtobb fejlesztest a Qualcomm nyom ezekbe ez nem meglepo. Most hogy dobtak a GearVR-t a jovobeli SDK-kbol [link] mar nem kell az Exynos-okkal foglalkozni egyaltalan. Azt is mondtak OC6-on hogy a kovetkezo standalone HMD-nel mar az aktualis modern SoC-ot fogjak hasznalni nem par eveset mint a Go es a Quest eseteben. A Qualcomm is szepen fedi le a VR igenyeket [link] Single pass lense correction (Lense Matched Shading az asztali SDK-ban), chromatic aberratio correction es ATW. Azert nagyon ugy nez ki hogy az egyuttmukodes a ket ceg kozott szoros es ketiranyu.
-
Raymond
titán
OS v12 debug tool:
"Yes, there is now options to input encode resolution and FVR curvature."
"Can't test now but you can enter any encoding resolution you want and there is a high FVR setting that increases resolution in the center of the image.
Will try tomorrow morning, will be interesting as link renders at lower than native Quest resolution by default."
A reddit-es fw update thread-bol. Nalam meg a PC es a Quest is v11 es az eddigi tapasztalatok alapjan hogy mennyit kellett varnom az update-ekre nem is fogom kiprobalni a het vegenel hamarabbDe nekem ez szoftware oldalrol jo eselyel eleg lesz, mar csak a vekony hosszu Oculus kabel kell.
-
Márton
nagyúr
válasz
tobias88888 #25553 üzenetére
Már mér ne lenne _semmi_ értelme?
Nem tömörített kép, 80Hz, kisebb SDE, nem pentile, sokkal kényelmesebb viselet alapból, kisebb godray, nem kell tölteni.
Mint látható, van még pár paraméter.. Én várnék a Quest 2-re, az ütni fog. -
abydos
aktív tag
Már szinte minden kártyát támogat a Link
És persze már lehet felbontást is állítani
-
a2d2
addikt
Na közben találtam összehasonlító videót (ALVR v8 + Virtual Desktop + Link).
Ennél a résznél a jobb felső kis felíratnál egyértelműen látszik hogy nem lesz szükségem a Linkre még az ülős játékoknál sem: [link]
De látszik pl a mikrofon körvonalán is, ...
Van a srácnak több videója is amúgy a témában. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
#48613632 #25551 üzenetére
igen es nem
viszont a szenzor adatot ahelyett, hogy siman feldolgozza es kuldi tovabb a jelet a szamitogepnek (es max a virtualis kez kesik kicsit), ugy a raw inputot kuldi a szamitogepnek, amibol jelet kell csinalni, majd utana lehet szamolni a grafikat. idoben valahogy persze ezt el lehetne maszkolni.
de ettol fuggetlenul a 835 4+4 magos, szoval lehet ott talaltak valamit (a keynoteot meg kene neznem), amire epp nem volt szukseg, de lehetett hasznalni. namost adott esetben latency szempontbol egyszerubb fix cpu magra kotni a threadet (jobb throughput, CPU load nem szempont), amit PCn szamoltatva lehet ugy jonne le, hogy a rift s minimum gepigenye hirtelen felugrana az 1700 / 9900 szintjere.
VR latency / roundtrip szempontbol kihivas. nem eleg, hogy eleve valaszido varianciara erzekeny valosideju rendszerekre hasznaljak amik meg ezen felul teljesitmenyre is erzekenyek (technikailag a jatekok azok), erre jon meg az extra kor a szenzorokkal. az "oldjak meg" nem olyan egyszeru sajnos.
-
#48613632
törölt tag
válasz
proci985 #25550 üzenetére
De nem ugyanez történik a kamerák képével is? A HMD-ből kerül a nyers képi információ az asztaliba, ott kiszámolja az elmozdulásokat, és a kiszámolt képet küldi vissza a HMD-be.
Én azt hiszem, innen mindegy, hogy számol e némi extra tartalmat, vagy sem.
Illetve, természetesen, bizonyos fokig persze, hogy nem kndegy, hiszem extra információ, de ráérzésre beleférne az. -
kazmerr
aktív tag
Ezt én is hónapok óta vártam....
Eddig nagyon durván jó. Megszokást igényel, de az oktató része kb 1 óra volt, abban annyira szépen elmond mindent.
Még nem tökéletes, vannak hibák, de a fejlesztők dolgoznak rajta (WMR kontroller nem megy, és a VIVE fagyival nem nagyon játszható), de komolyabb hibát még nem találtak. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Sziszifeca #25545 üzenetére
Szerintem egy kontroller amúgy is nagyon jól passzol a VR-hoz. Mármint pl ott van a Hellblade Senua's Sacrifice RPG játék ami kiváló tartalom, azt is kontrollerrel kell irányítani. (Videó a játékról ha érdekel a téma.)
(#25546) Raymond : Egyébként ezt utálom a SteamVR-ban: bár mindent meg lehet benne oldani, marha bonyolult a menüje... és csúnya is.. Arról nem is beszélve, hogy néha átpakolnak ezt-azt benne ide-oda. A LIV-el régen mennyit szívtam mire a virtuális trackert beállítottam... Szerencsére azt is fejlesztették és már nem kell vele szórakozni de a hősidőkben kiábrándító volt.
-
Raymond
titán
válasz
Sziszifeca #25545 üzenetére
Probald meg ezt: [link]
-
Raymond
titán
válasz
Sziszifeca #25540 üzenetére
A Rift-en a kontrollereken talalhato kis joystick-okkal. De ehhez nyugodtan hasznalhatsz sima XB kontrollert is.
Inkabb arrol van szo hogy van egy megoldas amit megirtak es leteszteltek a celhardverrel az (szamukra) aktualis premier platformon. Ezt PC-re at kene irni x64-re es egy rakat OS/CPU kombinacioval tesztelni minden release-t ugy hogy az adott platform lassan a kissebsegi lesz.
-
Hunner
senior tag
válasz
Márton #25542 üzenetére
"That is the reason the Rift S won't support it: it can't, it doesn't have the hardware to do it, and neither does any other headset."
Az egész mondatot értelmezd. Ebben igazuk lehet, egy headsetben sincs benne ami a Snapi 835-ben, az más kérdés, hogy szvsz nem is kellene hogy a HMD-ben legyen, ha a Pc ki tudná számolni...
-
Hunner
senior tag
Ez bullshit... Röviden összefoglalva.
Nyilván nem lehet egyetlen egy PC-n futó programot írni, ami real time elemzi a Rift S képét ugyanugy mint a quest teszi ezt saját magánál, beküldi a programba az meg visszaküldi a jeleket, igaz? Hagyjuk már. Sokkal nagyobb számítási kapacitás van az asztali processzorokban és nagyjából mindent meg lehet velük csinálni, a bandwith is bőven elég ráadásul ott a DP plusz az USB is adatküldésre.
Igazából amit olvastam és amit inkább reálisnak látok, az az, hogy a Rift-et mint platformot megígérték, hogy nem bontják meg. Nyilván konzumer; de inkább developer szempontból van több értelme ennek.Csak mert amit a Rift S-el meg lehet csinálni, azt a sima Rift-el nem. (tracking miatt) Ergó amig a CV1 end of everythingjét be nem jelentik, egyszerűen nem csinálhatják meg, mert a Riftet mint platformot osztanák meg vele. Ennek sokkal több értelme van, mint annak hogy egy asztali processzor vagy egy GPU nem tud kiszámolni valamit amit egy snapdragon 835 igen. -
Sziszifeca
őstag
Az Aircar-t hogyan lehet irányítani?
előre hátra tudok menni de kanyarodni nem. (Hp reverb) -
qqzs
őstag
A hand tracking miert csak questre jon ott van a cikk aljan: “Carmack's talk made clear that the only reason they were able to do hand tracking for the Quest is that they found that the digital signal processor (DSP) that is part of the Qualcomm chipset in the Quest had unused capabilities that they were able to use to do it without putting any load on the main CPU or GPU. That is the reason the Rift S won't support it: it can't, it doesn't have the hardware to do it, and neither does any other headset.”
-
szente
addikt
Valakinek rajtam kívül esetleg nem lett tegnap óta egy rakat fos a az S trackinge?
Ugyan az a lámpa ég mint eddig, ugyan azok a dolgok vannak előtem az asztalon ,de még is mindig ugyan oda ugrik a kép, konkrétan Dirt Rally-ba beülök az alváz alá. Megnyomod a reset view-t, random idő múlva megint beültet ugyan úgy az alváz alá. -
Márton
nagyúr
Javaslom az usb-ps2 átalakítót, már csak azért is, mert nálam baromi hasznos, hogy hajnalban, mikor odakóvájgok a géphez elég leütni a space-t és indul a gép, nem kell bekapcsológombot keresni. Hogy ezt az usb-sek miért nem tudják?
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raymond #25529 üzenetére
Nagyjából ezek:
2x billentyűzet (1 maga a bill, egy a billen lévő HUB amit használok SD kártyák olvasására, pendrive-okra).
1x egér
1x FHD webcam
1x külső vinyó (szinte mindig rá van kötve)
1x Logitech G27 kormány
3x Rift szenzor
1x Rift HMD
1x Kinect
1x adatkábel (telefonhoz és hardware wallethez, mondjuk jó lenne ha két adatkábelt is tarthatnék és akkor a HW walletet nem kellene lehúzogatnom mindig...)
1x monitor USB (pendrive-ozáshoz kényelmes lenne ha épp az SD kari is be van dugva a billbe...)
2x Thrustmaster T16000 FCS Hotas (azt hiszem ennek két port kell mert külön gázkar, joy de most ez el is van rakva épp)Nice to have lenne még egy port a 720p-s webcamomhoz, szimezéshez jól jönne lábcam-nek illetve bármi egyéb videók plusz egy kamera szögnek.
Ezt most csak így fejből szedtem össze, de ha otthon lennék még biztos lenne egy-két eszköz ami most hirtelen nem jut eszembe, mert ritkán használom.
-
Raymond
titán
válasz
Dyingsoul #25527 üzenetére
"Az a baj, hogy van vagy 15 USB-s eszközöm"
USBurzsuj!Igy azert keves lap van aminel problemamentesen mukodsz. Nem tudom mik azok osszesen, de egy csomo elmenne egy HUB-rol meg az Asmedia-n keresztul is, igy volna 4+2 hatul es a 2 amit kivezetsz majd. Plusz az 1 amit elore vezetsz ki.
-
Bagoly81
aktív tag
válasz
Dyingsoul #25522 üzenetére
ez kibaszás, nekem is x470 es lapom van , csak msitől, mondjuk ott fel volt tüntetve vr ready , microsoftos drivereket használsz ugye!? ha nem ottvan a leírásban hogy xhci driverek legyenek, nekem is több dolgom csak azzal a driverekkel ment, gyári alaplap gyártóéval nem, Fresco Logic usb bővitő kártya sem jó gyári dirverekkel, csak a microsoft félével jó
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raymond #25525 üzenetére
Hát igen nincs sok választásom... Az a baj, hogy van vagy 15 USB-s eszközöm és még az inatek kártya mellett is dugdosnom kell mikor akarok valamit használni... Most a héten már rendeltem a lapon lévő usb 2.0-ás és 3.0-ás kivezetőt hátra.
Az általad linkelt képen lévő AMD X470 chipset alatt lévő 2 "mid-board" gondolom ez jelenti azt amit ki lehet vezetni, a 14-es a lap manualján (16. oldal). Erre tervezném rákötni a riftet vagy a szenzorokat. Igazából mindegy is, mert már be van rendelve a hátlapi kivezető, majd megírom, hogy bevált-e.
Startech kártyát kellett volna amúgy venni, én ezt az inateket sem ajánlom mert nem tudom melyik win update óta már ez is meghülyült. Vagy le kellene csapni egy Crosshair VII deszkára, na azon van USB dögivel. -
a2d2
addikt
válasz
Dyingsoul #25522 üzenetére
Asrock Extreme 4-nél nálam is van két USB 3.1 de tényleg nem sok mindenre jók. Arra kötöm az USB-s SSD-t ha rákapcsolom gépre, ennyi. Egy csomó eszköz szarakodott már vele.
Az Oculus Link egyetlen USB3.0-ás portnál villan át zöld pipára (de bezzeg ott is csak nagy sötétséget láttam), szóval azok sem egyenértéküek. -
dan83
tag
Ma fog megjeleni a Boneworks [link] , régóta követem a játék alakulását, szerintem elég ütős lesz. Remélem Oculus store-ba is ellátogat majd.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raymond #25512 üzenetére
Ha már feljött a bandwidth téma én CV1-gyel a következővel szenvedek:
Asus X470-F Gaming alaplapon vannak USB 3.1 Gen 2 portok... Az alaplapi manualban ez van Piros portok, 4-es számmal jelölve:Azt írja csak data storage-re lehet használni... ekkora marhaságot... gyakorlatilag 2-vel kevesebb USB portom van.
Nincs rá valami mód, átállítani sima 3.0 üzemmódba a portokat? Az USB drivert egyébként feltettem az Asus oldaláról és kipróbáltam a piros portokat: a billentyűzet frankón működik benne. A webkamera már nem, akadozik a képe és le-felcsatlakoztatja random időközönként. A Rift szenzora teljesen meghülyül ha azt dugom rá. Lehet inkább az alaplapos topikban kellene megkérdezni, de hátha neked is van valami ötleted ha már feljött.
-
Raymond
titán
Az igazsag az hogy a legtobbszor linkelt (TW-s) through the lense videok nem igazan adjak vissza a valosagot. Foleg ami a kontrasztot illeti. Igaz szokja mondani vagy irni a videoban es a kommentekben de ez legtobbszor ignoralva van, szerintem tobb ertelme lenne ha a videoba irna bele amikor az osszehasonlitast mutatja.
A Project Cars 2 az egyik legjobb VR implementacio ami letezik, kiprobalni erdemes.
-
a2d2
addikt
válasz
Raymond #25514 üzenetére
Na akkor elsiklottam felette. Akkor van itt végre valaki akinek hinni lehet hogy az ALVR képe szebb mint a Linké (nem értem miért nincs ilyen through the lenses videó amiben szerepel Rift S + Quest Link + Quest ALVR). Nem is erőltetem így a Linket. Mondom majd munkatársamnak, ő is ALVR-ezik, 2070-ese van amin van Type C de neki meg Type-C-Type-C kábele nincs megfelelő.
Amúgy én is átálltam H264 + 100Mbps-ról H265 + 80Mbps-ra.
@pitepeti71: félreértettél, én a Rift S-ben gondoltam hogy van benne célhardver ami feldolgozza a kamerák képét és már a feldolgozott adatokat továbbítja a PC felé. -
Sziszifeca
őstag
Szupi a kép. Nem monitor tisztaságú, meg nincs viszonyításom semmihez. Nem szúnyogháló effektes, az élek nekem nem tűnnek fel hogy vibrálnának. Még élvezem, nem foglalkozom ennyire részletesen vele
Annyi, hogy pont középre kell nézzek hogy tiszta kép legyen de elviselhető.
Játékokat próbálgatom..köszi azért hogy felajánlottadnekem is van pár game nyugi:
Assetto, AC Compet.., Automobilista, Dirt Rally, Iracing, Rfactor 2.
Project cars nem tetszett régen, max a 2 részt kipróbálom -
Sziszifeca
őstag
válasz
kiskuplung #25493 üzenetére
Ahha
szupi.
-
#48613632
törölt tag
válasz
Pinky001 #25499 üzenetére
Ó, nekem lenne rengeteg ötletem, akár az oktatásban is. Sőt, ebben úttörő szerepet játszhatna. Pl műtét, forrasztások, gépi elemek összeszerelése, rengeteg felhasználási terület, akár az iparban is. Pl betanulási, betanítási célokkal.
Azt elismerem, hogy játékok kevésbé vannak az ujjhasználatra kihegyezve, de pl virtuális billentyűzet is sokkal használhatóbb lenne. Vagy olyan cuccok, mint az Elite Dangerous. Simán lehetne kezelni a HUD-ot, ha lenne ilyesmi benne.a2d2
Attól még egy PC simán kiszámolja, hogy nincs benne célhardver. Ez nem egy méregdrága valami. Ha a Leap Motiont veszem alapul, ami valami hasonló lehet, mint a Samsung megoldása, akkor 50-100 dollár között lehet valahol a végfelhasználói ár. Vélhetően, ez a chip olyan 30 dollár körül lehet maximum ipari mennyiségben, vagy annyi se. De ez csak feltételezés részemről.Raymond
Térben kell pontokat elhelyezni, és mozgatni. Ezt inkább a VGA-ra bíznám, onnan hogy értékelhető adat jön be a scannerekből. (kamerákból)
De ez is csak tipp. -
Raymond
titán
Igen, de ugy emlekszek irtam is mar rola. Az ALVR es a VD elesebb kepet ad mert a Link felbontas tul kicsi. Szemenkent 1008x1120 ami atmegy es itt AADT ide vagy oda a kep nem lesz olyan eles mint amikor a nagyobb felbontast kuldod at. Mar mondtak (JC es Oculus is) hogy lesz allithatosag a jovoben, a mostani felbontast sem a Quest miatt valasztottak hanem hogy mindel tob GPU-n biztosan menjen a komprimalas. Ezert lett kis felbontas es h.264 kezdetnek. En varom a kabelt es azt is hogy lehessen allitani nagyobb felbontast es h.265 encoder-t.
-
-
a2d2
addikt
válasz
Raymond #25509 üzenetére
Na ezt most nem értem. Teljesen abban a tudatban voltam hogy a CV1-nél azért kell a sok USB port mert a külső szenzorok adatait azon keresztül kapja meg a PC és tényleg ott számol. Viszont a Rift S-nél úgy gondoltam hogy az 5 kamera jelét a HMD értelmezi egy egyszerűbb videofeldolgozó egységgel és a PC már csak a feldolgozott végeredményt kapja az 1db USB porton keresztül.
@Hunner: annyira megnézném már ezt a Linket. Kábelt találtam de gyenge az alaplapi USB-m hozzá. Mivel nem a Quest natív felbontását használja hanem alacsonyabbat annyira bennem van az érzés hogy legyintek csak rá egyet és megyek vissza ALVR-re (pont ezért nem is szeretnék beruházni ilyen USB kártyákra). Már a 8. verziónál tart az ALVR, annyit csiszoltak már rajta hogy rengeteg számnál első vagyok a ranglistán Dance Colliderben ami szerintem magáért beszél (igaz BT fejhallgatóval mert a streamelt hang valóban sokat késett).
Raymond, te benne vagy ALVR-ben, nem sikerült összehasonlítanod a Link-kel a minőségét? -
RiZool
tag
-
Jacek
veterán
Én nem estem hanyatt ettől a képtől linken, pl lehet ezért.
Ha pl mint nekem még a Rift S is kevés akkor ez még kevesebb köszi nem
De tömegeknek akik BS-nek meg stb azoknak egyértelmő a quest.Nem tudom mivel pl a procim lényegében áll minden játékban valszeg tudná számolni, de megvan az írány és terelni kell a népet.
-
Raymond
titán
-
a2d2
addikt
válasz
Márton #25501 üzenetére
Nem is értem hogy jöhetne a Riftre. Abban nincs Snapdragon ami ki tudná számolni a dolgokat.
Amúgy nem volt igazam amikor azt jósoltam hogy év végére 300 euro lesz a Rift S mert kutyának sem kell a Quest mellett. Itt a topicban is van legalább 3 új ember aki vezetékes HMD mellett döntött. Továbbra sem értem a dolgot de az ő dolguk
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Renault, Dacia topik
- Vicces képek
- Bluetooth hangszórók
- Alkoholista nevelde
- Wise (ex-TransferWise)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- T14s Gen4 14" FHD+ IPS i7-1365U 16GB 512GB NVMe magyar bill IR kam gar
- Gopro hero 7 black
- ThinkBook 16p Gen3 16" QHD+ IPS Ryzen 5 6600H RTX 3060 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- ThinkBook 16p Gen3 16" QHD+ IPS Ryzen 5 6600H RTX 3060 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- HP Probook 640 G2 (14FHD/i3-G6/8GB/256SSD/Magyar/Win11) - Szép!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP ProBook 430 G4 Pentium 4415U (bios jelszavas)
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M hibátlan működéssel
- Beszámítás! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged