- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Hobby elektronika
- OLED TV topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Aktív témák
-
Integra
titán
huuu, köszi az infokat!
most a giant akkor jobb vagy rosszabb ezzel a módosított forgási geometriával a kona és a trek 4 pontosához?
ők miért nem ilyet csinálnak? szimplán nem vették meg a licenszet? vagy más ok is áll a héttérben hogy maradtak a klasszikus megoldásnál?
mert amit és ahogy a cimbid ir a májsztróról, az alapján jobb kell legyen a májsztró.
de a trek és a kona mégsem ezt csinálja, vajon akkor miért?...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
nagyúr
Igazából mindegy, ha egyszerű műanyag dugót veszel, az biztos nem sérti meg a külső karbon szövetet, de vehetsz ien nagyon szép, gumírozott belső gyűrűvel ellátott, imbusz csavaros rögzítésű szépséges Hope kormány dugót is potom 5k-ért: [link].
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Integra
titán
inkább bekopizhatnád
na de akkor keresztkérdés neked is
jelenleg a wtb velociraptor 2.1-es külső páros után kajtatok, egyenlőre sikertelenül.[link]
alternatívaként mit tudsz javasolni előre és hátra helyettük?
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
nagyúr
Azt azért hozzá kell tenni, hogy a Zoli - amellett, hogy a konkurens újság szerkesztője - a Neuzer Kft. alkalmazásában áll, és hogy, hogy nem ez a Kft. forgalmazza itthon többek között a Giant-eket. Tehát kicsit azért le lehet venni a Maestro fényéből - érdemei elismerése mellett természetesen.
A felfüggesztési rendszerek között vannak szabadon felhasználható technológiák (a Four Bar-t sok gyártó használja a Kona-n kívül - Merida UMF-ek például -, ien a Horst Link is), ellenben vannak licenszek, amiket csak az azt megvásárlók használhatnak. Ilyen a tisztavérű VPP, az FSR, stb. Persze trükközni lehet apró módosításokkal, és máris ki lett kerülve a licensz, de nagyobb gyártók szeretnek ragaszkodni a védjegyükké vált rendszerhez, és nem kísérleteznek újakkal, ien cég a Kona is.
Csak a kérdésre nem válaszoltam. Tehát ez általában ízlés kérdése. Nekem nem tetszik a Kona-k mozgása, igaz, csak Dawg-tól felfelé próbáltam őket (Dawg, Stinky, Stab), de nem nyerte el a tetszésem. Az az igazi, ha vásárlás előtt kipróbálja az ember az adott technológiát (akár a boltban, akár ismerőstől kölcsönkért bicajjal, stb.)
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Integra
titán
értem.
nos, semmivel sem vagyok beljebb akkor hogy melyik a jobb, melyiknek mi az előnye, vagy hátránya etc.. karbantartás, szervizelés szempontjából van különbség köztük? egyáltalán ilyen felfüggesztések igényelnek bármi spéci tisztogatást, karbantartást, vagy csak szokásos felületi tisztítás és ápolás, megfelelő sprével lefújás?
azt meg kétlem hogy a kona meg a giant meg a trek vázat kipróbálhassam egyszer, úgyhogy majd az fog dönteni, hogy milye árért és mit lehet majd kapni kint.
nemtom hogy giant féle kompozit, trek féle oclv, vagy kona féle scandium, szerintem az én 65 kilóm alatt tök mindegy melyikkel ugrálom hülyére magam, meg se szabadna nyikkannia egyiknek sem.. nem?
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
tr00p3r
őstag
WCS kávét valaki?
[Szerkesztve] -
nagyúr
Magellan Corvus
Corvus Corax, vagyis az éneklő verébalkatúak rendjének madara, varjú. A Magellanok azonban mindig az égbolton keresendők, így valószínűleg az NGC 4038 Gx (Corvus) csillagképre gondoltak az alkotók.
Bizonyos szögből a színösszeállítás miatt elképzelhető, hogy valaki belelátja a varjút, nekem speciel első ránézésre Görög Zita ugrott be róla gofrival a kezében. Hogy miért gofri, azt majd mondom.
Tavaly ezidő tájt LCs Gaben írt a 2004-es Corvusról egy szűkszavú tesztet, azóta nem sok minden változott a gépen. A váz gótikus motívumait leváltotta ugyan a művészi, színes téglalap-dizájn, de nevéhez hűen egy karcsú, szürke városi bringát látunk most is. Semmi felesleges felülhegesztés, erősítés, s-bend, és ez így jó. Kicsit ráz, viszont nem könnyű hajlítgatni kiállva tekerve sem, geometriára pedig ez az első gép, amire azt mondom, nekem tervezték.
A teleszkóp egy Metro, 50 mm úttal, puritán belsőséggel, merev, mégis szépen könnyített vállal, ami színben, mozgásban is jól illik a képbe. Szuszogva dolgozik, nagyon jó hatásfokkal, és a por ellen teljes gumiharmónika védi, amit sokszor hiányolok a túra és trekking teleszkópokról. Az egyik legjobb a kategóriában, végre nem hajladozik, mint az útszéli jegenyesor. Emellett tárcsafék és csomagtartó konzolt is találunk rajta. Nyerő.
Tetszettek a fékek is. Határozott fékérzés, jó bovdenszett, bovdenvezetés, semmi nyúlós játék. A fekete B+ pofák csípik a B+ felnit, jó párosítás. A felszerelés természetesen B+ és alap Shimano szett darabkák, melyek többsége a maga kedves egyszerűségével teszi a dolgát, néhány részlet azonban zavaró volt. A teleszkópos nyeregcsőből vagy használjunk rendeset (és fizessük meg a borsos árát), vagy rezgessük az alfelünk, de ezek az olcsó imitátorok valójában semmire sem jók. Vagy cseréljük helyből, vagy szeressük meg, ha tudjuk. Tovább. A Lookin Xsenium nyereg tulajdonképpen egy lágyan ringó zselé ágy, ráadásul nőiesen széles, emiatt hosszabb és rövidebb távon is – nekem speciel ugye – kényelmetlen volt. A negatívumok rövid sorában utolsó helyen a stucni áll, melyen 7 csavart sikerült elhelyezni, ebből azonban csupán kettő tartja magát a kormányt. Ezeket alulról tudjuk meghúzni a bovdenerdőből. Logikus. Állíthatjuk ugyan a magasságát nagyon precízen, ám kiállva tekerésnél a szegény varjúcsőrre emlékeztető kormányszár csak recseg, és nyekereg.
Ízig-vérig városi bringa, mokány igénytelen csataló, nekem tetszett. Vihetjük nyaralni is, úgyis aktuális a téma. Az ember csak feltápászkodik a tájegység adott vízfelületének széléről, kirázza lábujjai közül az iszapot, és a rendkívül kényelmes, mezítláb is tekerhető gumírozott pedállal mosolyogva teker a legközelebbi gofri árushoz. Na, innen a gofri.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Pinya007
tag
Ezt megkóstolnám!
Ütős egy féked lesz!
Felni + fékpofa kombinációnál miket kell figyelembe venni? Neked milyen kerekeid is vannak?
Ha túl kemény a pofa, ''eszi'' a felnit, ha puha hamar kopik, de jól fog, ha jól tudom.
Honnan tudom, hogy kemény a pofa a felnihez? Illetve hogy választom ki a megfelelő pofát?
ZAC 2000-es felnimen van kopásjelző, ha az alábbi képen látható a fékfelülethez közeli ''kamra'' a felszínre jut, akkor cserélni kell. De javítsatok ki ha tévedek!
[link]
(Enyém nem teljesen így néz ki (szegecselt, meg fekete), de felépítése gondolom azonos.)Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
tr00p3r
őstag
válasz Pinya007 #813 üzenetére
biztos jó KV, válogatott szemekkel
köszi. a mostani, HS33, sem rossz, csak megelégeltem a pöcsölést vele.
nekem WTB komplett kerekeim vannal. Speed C2 agyak, Laser (hátul) és Heavy Duty XC (elöl) felnikkel.
sajnos a kérdésedre nem tudom a választ, de Jorus most nagyon aktív szerencsére és biztos tud neked rá szakértő választ adni. -
Yushchenko
őstag
Sziasztok!
Lassacskán kéne valamit csinálni a tescos(oltsatok le nyugodtan) biciklimmel. Nincs vele sok probléma, a váz nekem teljesen dobre, de a kerekekbe nyolcas van, illetve egy V fék is kéne. Na szal szerintetek érdemes ilyenre rákölteni, és ha veszek, mit vegyek, vagy teljesen új bicikoibe gondolkozzak Ha igen, akkor nekem viszont valamilyen olcsóbb kéne, mindenféle extra nélkül Az lenne a lényeg hogy mennyen. Jah ammm ez egy mtb.
Előre is köszi -
nagyúr
válasz Pinya007 #813 üzenetére
A párosításnál csak a tapasztalatokra lehet hagyatkozni, nincsenek általános elvek, meg hát ugye millió felni és több ezer pofa kapható, nehéz lenne összefoglalni, hogy mi mivel passzol. A KoolStop elég jó, általános pofákat gyárt szinte minden fékhez, érdemes szétnézni a forgalmazásával foglalkozó boltokban. Ha az a kamra felszínre kerül, akkor kb. fél éve már felnit kellett volna cserélned. Komolyabban: a kopásjelzők jó szolgálatot tesznek ienkor.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
djtoomi
addikt
Sziasztok!
Na megszabadultam hún szeretett Merida Kalahari 590 tárcsafékes verziómtol 60-ért de olyan szar állapotban volt hogy telóban a rugó törve,váltó sz@r volt stb...
Hozzátettem egy ''kicsit'' és 120-ért vettem egy 23hónapos Kelly's Salamandert,szintűgy tárcsásat.Felszereltsége:
Hayer Sole első-hátsó hirda tárcsa,Deore első hátsó váltó,RST Gila Plus TC LockOut,Shimano hajtókar,M475 agyak stb...
Szerintetek jó vásárt csináltam?Van még rá 2 hét garancia!Minden ötödik ember kínai. Mi is öten vagyunk a családban, tehát valaki kínai. Lehet apu, vagy anyu. Lehet a bátyám Sanyi, vagy az öcsém Ho-Xiao-Pen. Szerintem Sanyi az.
-
Pinya007
tag
válasz Yushchenko #816 üzenetére
Szia!
Unokaöcsém tesco minőségi szintű ''össztelós'' bringáját szereltem kicsit fel, mert gyári állapotban életveszélyes volt. Fék rendszert cseréltem le azonnal Shimano Altus V-fékre.
Hamarosan, ha lesz időm szimplafalú alu kerekeimet rakom át neki. Szerintem így már használható lesz míg fel nem nő és vehet egy nomrális bringát a közben kialakult magasságának megfelelően. Így hogy magkapja én kerekeimet azt mondom érdemes volt árkölteni a fékrendszer árát.
Ha mindent le szeretnél cserélni , akkor jobban jársz új bringa vásárlásával.
Mert egy pár alap duplafalú B+ kerék ~14k, fék ~10k, váltók ~10k, hajtóművet nem is tudsz cserélni sztem, mert gondolom váz nem monoblokkos. Meg anélkül is már 34k-nál tartanál...
Újonnan minimum 40k egy bringa, de inkább 50k-60k-ban érdemes nézegelődni, ha hosszú távon gondolkodsz.
Vagy nézegethetsz bikemag-en használtakat, biztos ki lehet fogni jókat.
Jorus:
Akkor a kopásjelző a fékfelület közepére mart vájat? Amivel ha síkba kopik a fleni cserélni kell? Ilyen a régi kerekeimen volt, ezen az újon nincs.
Mostani fékpofákon ''ProMax for Alloy'' felirat olvasható.
Ami látszik, hogy a felni fékfelülete feketedik a pofáktól. Ez jó jel nem?
[Szerkesztve]Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
(Kolombusz)
veterán
válasz Pinya007 #819 üzenetére
Egy havernak van Tescos össztelósa, hát én azt biciklinek nem nevezném.
Az első mászáskor eltört a pedál. Utána volt két könnyű cc terep, aztán egy közepes cc terepen vége is lett a bringának. Mi mentünk elöl, mert ő nem mert gyorsan jönni. Aztán látjuk, hogy csak nincs sehol, megállunk, vagy 2 percre rá jön széthorzsolt tenyérrel, térddel, hogy elesett. Egy olyan helyen, ahol a mi gépeink gond nélkül átmentek, az ö felnijében akkora nyolcas lett, hogy egy keréken toltuk fel egy közelben lakó ismerősig, a teleszkóp befelé elhajlott.
Szóval ezek a Tescos bringák max kissrácoknak valók, utcai használatra, a terepet meg sem szabad közeliteni velük. -
Pinya007
tag
válasz (Kolombusz) #821 üzenetére
Igen, ez igaz, életveszélyesek. Igaz unokaöcsémé nem az emlegetett üzletláncóriás egyik lerakatában lett vásárolva, de minőségben nem sokkal jobb.
Pedállal, hajtóművel még nem volt gond, max utána kellett húzni. Recseg, az egész, ugye a sok ''teleszkóp'' miatt. Tavaly nyáron volt hogy eljött velem, mentünk 63 km-t. Kerekek tényleg kritikán aluliak, ezét adom át neki enyémeket, nehogy túra közben teljesen elhajoljanak, vagy beálljanak agyak!Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
nagyúr
válasz Pinya007 #819 üzenetére
Igen, az a csík hivatott jelezni egyes felniken a kopás mértékét. Az olyan felniken, amelyeken nincs ien indikátor, az jelzi a fékező felület fogyását, hogy egyre többször, és az átlagosnál nagyobb mértékben kerülnek fémforgácsok a pofa anyagába, amik egyrészt csikrognak, és rontják a fékhatást, másrészt felgyorsítják a felni pusztulását. A köszörült fékező felület ugyanis egyenletesen kopik, ellentétben a felni normál anyagával, amit a pofa lassanként el is forgácsolhat.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Integra
titán
most, mikor generáloztam a cajgát, a hátsót centírozta a srác, észrevettük hogy a felnim külső peremén egy kis fémbütyök van a hegesztésnél, minimális, tized cm kitüremkedés. nem dolgozátk el rendesen és eddig fel sem tűnt. azért egy mavicnál ez furcsa szerintem.
mindegy lereszeltük gyorsan szép simára...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Yushchenko
őstag
oltás... fél perc gázolt el egy kocsis egy biciklist előttünk
Végülis semmi baja nem lett a csávónak, csak horzsolásokat szenvedett. Az az oltás hogy itt van bicikli út, és nem azon ment Végülis az autós elvitte a biciklit és a biciklist, gondolom szervízbe, vagy haza. De nagyon csattant -
Integra
titán
válasz Yushchenko #826 üzenetére
én tavaly láttam egy olyat a ferenciek terénél ahol az autók lemennek az aluljáróba az irányi utcánál, hogy a taxis áltt a buszmegállóban, jöttek a bringások szabályosan jobb oldalt bukóban, szépen sorban, erre kinyitotta az ajtót hátranézés nélkül és szegény bringás nő, telibe verte a kinyitott ajtó élét szinte teljes függőleges hosszában, csak a kormány fogta meg úgy ahogy keresztben a még nagyobb csattól.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Yushchenko #828 üzenetére
az, ezért is emlékszem rá ilyen élénken. az volt a szerencséje a nőnek hogy nem ment túl gyorsan és nem fúrodott be az ajtó felső sarka a mellkasába...
vannak normális taxisok, de ha este a moszkva környékén jársz, ott az összes paraszt összegyűlik, volt olyan hogy a mammuttól a szilágyi rákanyarodóig kb egy tucat taxist vertem volna halomba......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
fasyrt
őstag
Köszi!
Ez nem a '05-ös bicajról szól? A magellan.hu-n pont tegnap olvastam el, a Görög Zita meg a gofri... [link]
Egyébként váltottam még egy mailt a bolttal, elkérték a számom, felhívtak mondták, hogy már csak 20''-os van... Mondtam, hogy nem jó, mert tegnap voltam benn, és kipróbáltuk és nemjó, túl magas, 18''-as kéne. Mondják, hogy megpróbálnak vmit csinálni, holnap-holnapután, erre 2 óra múlva visszahívtak, hogy elvileg csütörtökre kész lesz Ő: [link] Az utolsó 18''-as váz...
Köszönöm nektek, especially for Integra & Jorus (& bikemag fórum, ott is fárasztottam őket egy kicsit... ) -
tr00p3r
őstag
úgy alakult, hogy eltudtam, hozni az Istvántól a BringaButikból a bovedenezést (Ripcord) és a Janitól (Speed-way) az SL fékkarokat. (ha hazajöttem a kórházból szombaton lesz mit szerelnem.)
viszont nézegettem a vonaton a karokat és úgy látom lézerrel bele van gravítozva a gyártás dátuma. a karokat 2006. Műjus 25.-én gyártották. aznap délután ütöttek el és tört szilánkosra könyököm... nem igazán tudom eldönteni, hogy ez most jó vagy rossz ómen. -
(Kolombusz)
veterán
Azta, mit találtam: [link]
Már nem azért, de ez kurva olcsó. De nincs csak 13k a folyószámlámon, ez meg ~16k-ba kerül. Hmhmhm, megvegyem szerintetek? Végülis holnap elmehetek még a bankba befizetni, aztán kifizetni ezt. -
-
Dirtyz
őstag
válasz (Kolombusz) #834 üzenetére
Nem rossz, de dual-contol-os és csak egy darab...
Licites, de elhozhatod most is ''buy it now''
[Szerkesztve]Védd a fákat, egyél hódot!
-
Dirtyz
őstag
válasz (Kolombusz) #837 üzenetére
Nem teccik , nekem kényelmetlen. Maradok a hagyományos fékkar-rapidfireplus kombónál...
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Dirtyz
őstag
válasz (Kolombusz) #839 üzenetére
Az ár teljesen rendben van
Deore első-hátsó dual control-os 35-ért?Védd a fákat, egyél hódot!
-
(Kolombusz)
veterán
Megvettem, holnap paypalon utalom neki a pénzt. Ha minden jól megy jövő héten már itt lesz. Még keritek bele egy tárcsát és fel lehet rakni (203-as kéne, átalakitóval). Ahhoz képest, hogy önmagában egy xt hidrás dual control kar 23k az ebike-on... Én meg 15700-ért megveszem ezt, plusz egy 11k-s féktestet és csöveket, igy azért megéri.
Gyűjtök, aztán jöhet hátra is egy ilyen csoda, de tuti, hogy ebayen veszem, kivárok egy megfelelő ajánlatot. -
Dirtyz
őstag
válasz (Kolombusz) #842 üzenetére
Déházol? Minek a 203-as tárcsa...
Gratula, jó vétel volt!Védd a fákat, egyél hódot!
-
Dirtyz
őstag
válasz (Kolombusz) #844 üzenetére
Szvsz oda elég egy 180-as is Én 80 vagyok és a 160-as tárcsával sincs semmi bajom, pedig kap rendesen.
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Dirtyz
őstag
válasz (Kolombusz) #846 üzenetére
Nem hiszem, hogy sok különbség lenne..., amúgy nem tudom, Avidot használok
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Olcsi
senior tag
Valaki le tudná írni, hogy hogyan lehet a legkönnyebben és a legjobban beállítani egy v-féket úgy, hogy a fékkar és a fékpofák ideálisan álljanak? Előre is köszi, és bocs a lamer kérdésért!
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #844 üzenetére
Valójában azt írtam, hogy a 203-assal már mindenre elég lesz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Automobilista 2
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- NBA és kosárlabda topic
- Hobby elektronika
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- További aktív témák...