Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
Aktív témák
-
rii
nagyúr
Jeannie, tr00p3r naon' szépen köszönöm.
Átslattyogok a kolleginához az infókkal. (:piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Ariadne
őstag
-
Kephamos
addikt
Kapott egy kics WD-40-et a birnga, és nagyon velvette a port a lánsz, meg a vártó. Adjak neki salggal?
Ja, és köszi! Mennék most is tekerni, csak nem vagíyok formában, pihizek egy kicsit.
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
válasz tr00p3r #1705 üzenetére
Hmm, csak biztosra akartam menni...
Volt egy kis kételyem, hogy mondjuk mi van, ha az XT-nél, mivel gyengébb, mint a Saint meg az XTR, esetleg nem annyira jó húzás.
Más: a Corratec márkáról tudtok valamit? Csak úgy álmodoztam, milyen montit vennék, ha egyszer sikerül kinőni/elhasználni a cross bringámat, és rátaláltam a Corratec Super Bow-ra, ami miatt félretenném a ''külső nem számít'' elvet. Tegnap meg is néztem egyet egy üzletben, gyönyörű. Német márka, annyit láttam a honlapjukon, de megbízható, nagyobb név?
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Bikeman
aktív tag
Persze, hogy meg vagy elégedve a Sram legjobb/legdrágább alkatrészeivel...
De az ''alsóházban'' más a helyzet. Kb. 5 3.0-ás, vagy 5.0-ás sort, meg PC58-at koptattam el, míg most először váltottam HG50-re, és IG70-re. Pontosabb váltás, halkabb, és ugyanannyiba kerül.
Most, hogy vettem pár jó régi '98 XT tartóbakos fogsort, sor kérdés kilőve egy ideig. [link]
Ariadne:Kompatibilisek egymással.
[Szerkesztve] -
-
nagyúr
válasz Overlocker #1698 üzenetére
Össztelóst ebben a kategóriában el köll felejteni, mivel egy jobb rugóstag kétszer annyiba kerül, mint amennyit az egész gépre szánsz. Egyébként Over fijam, csemegézzen:
[link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] satöbbi
Satöbbi, csak azért linkeltem ezeket, hogy lásd nagyjából hogy néz ki a használtpiac ebben az árszegmensben.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
emitter
őstag
MTB-re szeretnék csomagtartót túrázáshoz, ilyen nyeregcsőre szerelhetőre gondoltam, azt a legegyszerűbb felszerelni. Próbáltatok már ilyet? Mekkora súlyt bír ki?
A másik, hogy bármilyen csomagtartóra fel lehet rakni oldaltáskát, erre is?
Hol érdemes táskaügyben körülnézni? Ha csak ritkán használom, jó lehet valami olcsó noname cucc is? -
nagyúr
válasz emitter #1713 üzenetére
Ez például elvileg 9-et: [link] Erre nem tudsz feltenni táskát, mivel nincs keret, pálca, ami eltartaná oldalt a keréktől. Ez már jobb ebből a szempontből: [link] Táskáknál az a lényeg, hogy vízálló legyen. [link]
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
(Kolombusz)
veterán
Na, megjött a BRM765, meg STM765, vadi újak, úgyhogy ha kell valakinek előlre nagyon durva hidratárcsa mélyen a magyar ár alatt, akkor privizzen.
-
nagyúr
válasz venember83 #1717 üzenetére
Annyiért már igen szép gépeket lehet venni használtan. Nagyjából az újonnan 180-250k-s bringákat adják ennyiért másodkézből.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Jeannie
aktív tag
válasz Kephamos #1695 üzenetére
A fékeket nekem is nagyon szükre vették, én meg megszokásból húzom a kart tövig. Ma is hazafele jövet kaptam egy pirosat, rámarkolok a fékkarra, az első kerék szépen azonnal megállt velem együtt, a hátsó meg a bicajjal együtt egy jó félmétert kicsúszott oldalra jobbra
Melyik lett végül, az ezüst a sárga betétekkel vagy a szürke? -
tr00p3r
őstag
most néztem az ebay-en, hogy a bringám egész jó áron van vagy lenne. [link]pont ilyen vázzal és gyengébb felszereltséggel (talán a villám nekem gyengébb ) 600 euró körülire tartják...
kicsit meglepődtem most. tudtam, hogy nem egy teszkó váz ami nekem van, de nem gondoltam, hogy azért ilyen jó ára lehet. (az enyém mostmár sokkal jobb felszereltségű ) -
nagyúr
válasz Overlocker #1723 üzenetére
Ez egy faca kis krosszgép, de csak enyhe terepre merészkedhetsz az iesmikkel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
venember83
nagyúr
válasz Overlocker #1723 üzenetére
[link] - ez?
-
Overlocker
veterán
válasz venember83 #1725 üzenetére
Igen,itt is közte van..
-
nagyúr
válasz emitter #1727 üzenetére
10 és 100k között vannak állványok. E-Bike kínálat: [link]
Nekem egyébként van egy nagyobbacska kampó a plafonba applikálva, abba kapaszkodik két izmosabb lánc, a végükön belsővel gumírozott kisebb kampókkal felszerelve, és erre a készségre szoktam fellógatni a gépeket, amíg szerelek.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Bikeman
aktív tag
válasz Overlocker #1723 üzenetére
Az a Merida Miami sem rossz szerintem, teljes Deore+XT hátsó váltó ugye, később a telójával kezdessz valamit, és egy tuti géped van.
-
Pinya007
tag
Úgy néz ki sikerült kideríteni a kattogás okát: monoblokk!
Mire beértem ma boltba már kotyogott is és durvábban recsegett-ropogott, viszont nem volt épp raktáron megfelelő méretű mono, így jövő héten lesz a csere, örültem hogy hazaértem vele . Legközelebb autóval viszem.
Láncot is lecserélték, nagyon meg volt nyúlva, a nyúlásmérő nagyobb foga is ''beleesett''!
Trooper Szervizes srácnak egy karbon vázas Meridája van fehér színű R-7-el, kipróbáltam, aszfalton egy kis körre, kisebb úthibáknák nem nagyon mozdult, de ez lehet beállítástól is.
SRAM X-7 szett volt rajta XTR fékekkel, XT hajtóművel, hát mit mondjak más kategória mint enyém!Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
Kephamos
addikt
válasz Jeannie #1720 üzenetére
Inkább bukja orra, mint szálljak bele valamibe... Én most mentem vagy 25 km-t és már egészen hozzászoktam a bringhoz. Üres úton már obogóst is büntettem.
A szürke változatot vettem, sokkal szolidabb, mint a másik, de nem bántam meg, nagyon szép bicaj.
Ja, a kormány szorul. Mintha nagyon rá lenne húzva. Honnan tudom, hogy túl szoros-e? A saját súlyát elbírja a kormány. TEhát, ha felemelem a bringát és oldalra fordítom, akkor szinte egyenesbe marad a kormány. -
lajafix
addikt
Köszönöm mindnekinek az észrevételeket.
A topikot olvasva leesett, hogy lehet a 2 kerék között egy váz dolgot erősen cifrázni. Bepróbálom ezt a Tribant valszeg.Rock'n Roll
-
-
nagyúr
válasz Kephamos #1734 üzenetére
Nem feltétlenül, nekem a stucni alatt a felső váll van, van, akinek spacerek, és van akinek a csapi felső része.
A-Head set-es? Akkor stucni csavarjait fellazítod, a stucni tetején levő csavaron egy minimálisat lazítasz, majd az első féket behúzva, a bringát mozgatva megnézed, hogy mozog-e a villa. Ezt úgy tudod megnézni, hogy a fejcső és a fejcsapágy alsó csészéjének találkozásához illeszted a kezed, miközben mozgatod előre-hátra a gépet. A lényeg, hogy nagyon finom játékkel megtaláld azt a beállítást, ahol még nem kotyog, de már nem is szorul. Vagy beviszed egy szervízbe, és 2 perc alatt beállítják.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Az utóbbi 1-2 évben törtek fel igazán, előtte elég kis ócska cuccokat nyomattak, katalógusos, rendeléses rendszerrel, aztán kaptak némi pénzmagot, és rendesen belehúztak. Fejleszteni nem fejlesztenek szinte semmit, de a jó ötleteket, technikákat precízen lemásolják, így most már elég jó névnek számítanak, és vannak nagyon jó gépeik. [link] A másolás a bringaiparban ugye nem számít pofátlanságnak, hiszen a néhány levédett rendszeren kívül bárki használhat bármit.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ariadne #1711 üzenetére
Corratec SuperBow
''Valami Amerika. Legalábbis, ami az érzést és a NATO bázisokat megszégyenítő cm2-enkénti USA felirat-sűrűséget illeti. Származását tekintve tesztalanyunk természetesen telivér germán, hatalmas adag eleganciával, egy nagy rakás különcséggel, másfél kanálnyi sznobizmussal, és öt késhegynyi extrával.
Corratec 2004
A Corratec 2004-es MTB palettájának hatodát kitöltő SuperBow vázra épülő gépek közül a csúcsot képviselő Titan 2003-as változatáról az első keményfedeles számban, vagyis a 2003 januáriban írt Atom. No, azért mi csak pislogjunk lefelé is! A Corratec kategóriái valahonnan ismerősnek tűnnek, ugyanis a csúcs Titan alatt sorrendben a Team World Cup, a Team, és a Race szerepel, majd az „íj” geometriájú vázak belépőszintje a jelen cikkben beviszgálandó Fun.
A görbület
Lássuk be, a SuperBow biometrikus geometriáját nehéz lenne takargatni, igaz leírni sem sokkal könnyebb. A jellegzetesen görbülő, egy darabból készült felsőcső-támvilla kombó már messziről vonzza a tekinteteket. A tavalyi váz piros-fekete uralmát idén a narancs-anthracit váltotta fel, nagyon ízlésessé téve a gép színvilágát. Az íj felsőcsövei a félintegrált csapágyat rejtő fejcsőtől 2 cm távolságban válnak el egymástól, hogy a nyeregvázcsövet két apró közdarabbal megtámasszák, majd a V-fék erejének ellensúlyozására beépített keresztcsövet tartsák, s végül a hátsó papucsokban végződjenek. A papucsok a festés által is kiemelve nagyon jól mutatnak, meggyőző varratvastagságokkal, cserélhető váltópapuccsal és természetesen tárcsafék konzollal. A támvilla felülről egyenes, míg a láncvilla egy hangyaleheletnyi S-bendet kapott, vagyis mondjuk inkább úgy, hogy egyenesnek nem nevezhető. A homlok- és felsőcsövön található apró dombornyomott alu színű felirat és címer többek között a különcség és elegancia hordozója. A bovdenek vezetése nekem megint nem igazán tetszett. A két váltó drótjai az alsócső alján futnak, s igyekeznek felszedni mindenféle nem odaillő dolgot, ami a váltásteljesítmény rovására megy. A hátsó fék bovdenje már szerencsésebb helyzetben van, mivel egy kisebb vargabetű leírása után a dupla felsőcső szárai közt fut belül, jól elrejtve a kukkolók vizsla pillantásaitól, és az út porától.
A teleszkóp
Manitou Six Sport névre hallgat a teló, ami valahogy nem illik ebbe a gépbe, legalábbis ennyi pénzért. 28.6-os Cro-Mo becsúszók, 80-100mm-ig állítható rugóúttal, magnézium külsőszárral és microlube rendszerrel. A rugózásról acélrugó, a csillapításról elasztomer gondoskodik. A kikoppanásgátló MCU valahogy kimaradt, így hirtelen kiemelésnél bizony rendesen csattogott a villa. 1820 grammos súlyával versenyképes darab a túrakategóriában, ám egy közel negyedmilliós gépben valahogy sutának hat.
A felszerelés
Na igen, megérkeztünk a gép savához és borsához. Engem speciel lenyűgözött, hogy a hajtásláncon kívül minden egyes alkotórész vagy Corratec vagy ZZYZX. Nagyon szeretem az ilyen felszerelést egy amúgy is egyben levő biciklin, mert ez azt sugallja, hogy nem ad hoc összeválogatott alkatrészeket hánytak fel a gépre. A meghajtás úgy kezdődik, hogy FSA ISIS, ZZYZX hajtómű. Kellően merev a tekerés ezáltal, bár az íj geometria miatt zavarba lehet hozni lendületesebb sprintekkel, ja persze jóval 80 kiló fölött. Ami mindjárt szembelöki az óvatlan szemlélőt, az a Corratec BullBar Race elnevezésű kormány, ami szakít a hagyományos kormány-szarv felépítéssel, ugyanis a szobakerékpárokon előszeretettel alkalmazott formát vezeti elő. Van, akinek tetszik, van akinek nem. Én ez utóbbiba soroltam magam mire visszaadtam a gépet. Az előnye, hogy több fogást tudunk rajta váltogatni kvázi átmenet nélkül - maga a konstrukció egyébként nem volt különösebben merevebb vagy gyengébb, mint hagyományos társai. A kormányszár még egy nagyon helyre kis darab! ZZYZX természetesen, 110 mm hosszú, 7 fok emeléssel, elöl nyitott, 4 + 2 csavaros. Az eddig elhangzottak mondjuk különösebb kegyetlenséggel nem csalnak negédes mosolyt az arcokra, de van rajta egy felirat, amivel belopta magát a szívembe. Jelesül, hogy +7 MTB, és alul, fejjel lefelé, hogy -7 ROAD. Továbbmegyek! A takaros stucni alatt 2 db karbon távtartót találunk! A részletek, ugye-ugye… A fékek, fékkarok szintén zedzedvájzedeksz usa feliratot viselnek. A kerekek ízig-vérig Corratec-esek, lévén, hogy az agy, a felni, a belső (!) és a külső köpenyek is a cég gyártmányai. (Amit nem Corratec név alatt futtatnak, az meg ZZYZX, de gondolom ezt már sokan kitalálták ;-) (Bővebb infó a cég honlapján olvasható.)
Nyeregben
A váz alacsony átlépési magassága jól jön, ha szoknyában kívánunk tekerni, de még el tudok képzelni pár egyéb esetet is. A hajtásláncok a tesztgépeken Deore szint fölött a nyúzás egy hónapja alatt nem igazán produkálnak hibákat, így ezekről most sem tudok beszámolni. A gép nem különösebben hosszú, mégis stabil, jól irányítható, nem idegeskedik szűk fordulókban, bár a 110-es stucni a kelleténél jobban nyújtja a pilótakabint. A gyári kerekek jól vizsgáztak, csakúgy, mint a külsők. Ezek elöl 2.3-as, hátul 2.1-esek voltak, teccetősek mind küllemre, mind pedig menetteljesítményre, bár tény, hogy nem dagonyát és saras turista utakat álmodtak alájuk a fejlesztők. A villa kikoppanásgátló nélkül leginkább csattogott, mikor elfogyott alólunk az út, vagy hirtelen megemeltem a gép orrát; az MCU-k megfagytak a februári mínuszokban, ahogy az várható volt, de még így sem ment az út 50 mm alá. A fékek… Nos, nem voltak jók. A ZZYZX kar és fék párosítás rendesen várakozás alatt teljesített. A leghatározottabb, 4 ujjas utasításra is csupán bágyadt lassításra volt képes a latyakban. Egy próbaképpeni fékpofa csere mondjuk javított valamelyest a fékhatáson, de az még mindig EZERszáz tyúklépésnyire maradt az üdvösségtől.
Némi fejlesztés
A fékeket mindenképpen lecserélném használhatóbb típusra, a telót pedig egy egyszerű, de feltétlenül csillapítással rendelkező darabra.
Mindent egybevéve
Nagyon szép, karakteres gép, ami a fenti fejlesztésekkel valóban ütőképessé tehető. Az ár/érték aránya nem túl jó, mivel az árából ennél jobb alkatrészekből álló gépet is ki tudnánk hozni, de hozzáteszem, hogy AZ csak egy jó ár/érték arányú gép lenne, EZ pedig egy Corratec SuperBow. Aki nem érzi át az előző mondat szellemiségét, annak nem javaslom, hogy ilyen gépet vegyen, viszont mindenki másnak hajrá! ;-)
Írás: Jorus
Képek: Atom''
Képek: [link] [link] [link] [link] [link] [link]
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Manitou
addikt
Nekem meg Corratec Superbow ( vagy csak Bow ) fékpofám van
Nagyon brutálul fog. Kár hogy már sehol nem látni, bevásárolnék belőle alaposan
Csakis a pirosból
A Corratec valóban neves gyártó. Én csak arra emlékszek, hogy jó régen volt itt valami vk futam, tán csillebérc és mintha azt egy corrateces Dán emberke nyerete volna meg, ráadásul egy kőnehéz corratec géppel, de lehet hogy keverem, nem ma volt már -
fasyrt
őstag
Visszatettem a hátsó kereket, beállítottam -én- a fékeimet. Tekertem egyet, hazafele 10 körül jöttem, kertesházas környéken. Alig látni a lámpám fényében, a közvilágítást a fák lenullázzák. Nézem mi az ott előttem, mert alig láttam: pocsolya. Ránézek mégegyszer: mozgó pocsolya. Harmadik megnézésre sikerült realizálni, hogy az egy sün, és éppen előttem van. Ha 3 centi volt a kerék-sün távolság, akkor sokat mondok. Megállni alig tudtam, a hátsó kerék már nem fogta a földet. Átlökdösöm az úton, menj isten hírével, arrébb röfögött, megyek 3 saroknyit, még 1 sün. Ezt már felismertem hamar, de már szitkozódtam mindent a sünökre. Innentől hazáig cikkcakkban mentem, hogy a lámpa széles sávot fogjon be...
Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Autós topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Android szakmai topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Tippmix
- További aktív témák...
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia