Hirdetés
- Friss adatok érkeztek a Lunar Lake-MX-ről
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kormányok / Autós szimulátorok topicja
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
Aktív témák
-
Sipi16
senior tag
Nah elvittem a bicót szervízbe elvileg holnap hívnak, hogy mikor lesz kész. Vettem ma egy Giro Skyline sisakot. Így 17 év után sisakkal érdekes lesz közlekedni de mindent meg lehet szokni.
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
fasyrt
őstag
Lehet dekorfóliázás lesz a vége... Nekem is van itthon ilyen öntapadós átlátszó fólia, megnézem, milyen vastag... Sajnálom szegényt, hogy összegányolom...
Hétfőn/kedden elmegyek veszek láncvilla-védőt, és akkor szólok a boltosnak is, hogy ez így nem biztos, hogy tartósan jó lesz...
Az Abus 810-es láncom pedig elvileg hétfőn érkezik. Tegnap eltekertem 10 km-t, minden probléma nélkül, csak ma sajog a hátsóm. Aboszúlt pariban vagyok a bkv-val, úgy, hogy elcsellengtem egy kicsit a ligetben lett 45 perc, meg féket próbáltam a járdán, egyébként sztem 35-40 perces az út. Egyre jobban tetszik, nem gondoltam, hogy ilyen hamar sort keríthetek erre.
Egyébként meg hátsó fék. Az ugye normális, hogy hamarabb blokkol mint az első. De soha nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy lenne a különbség.
Teleszkópot meg azért kérdeztem, hogy akkor lehet keményebbre kéne állítani, ha nem tud teljesen becsúszni, nehogy baja legyen, lehet felüt, csak én nem érzékelem.
Rááltam a mérlegre, és 92-93 kilót mutatott. (Igaz, reggeli súly.) Karácsony előtt még 98-99 kg-t írt... -
nagyúr
válasz sanyixXx #996 üzenetére
Nem baj, ha keresztezik egymást a bovdenek, nem tudják egymást felsérteni, meghúzni.
For All: alulhúzós első váltó esetén, ha a váltóbovdeneket az alsócsövön vezetik, a monoblokkház alatt egy kis műanyag idomban egymás mellé fut be a hátsó és az első váltó bovdenje. Mivel az első váltóhoz a láncvillák tövénél, lehetőleg azok között kell elindulnia felfelé, így a hátsó váltó bovdenjének mindenképpen kívül, a lánctányérok felé kell néznie. Ez ugye alapvetés, nem felcserélhető a sorrend. Namost a kormányon pedig pont fordítva helyezkednek el a váltókarok, tehát a bal kezednél lesz az első, a jobb kezednél pedig a hátsó. Teheted azt, hogy a bovdenházat csak enyhén hajíltva a fejcső másik oldalán viszed le az alsócső alá a bovdeneket, ám ekkor azzal szembesülsz, hogy az első váltóé lesz jobb oldalt, a hátsóé pedig bal oldalt, ergo nem fognak a helyükre menni. Ienkor a két bovdent keresztezed, és oan lesz, mint Fasyrt gépén. A máisk lehetőség, hogy a fejcső azonos oldalán vezeted a bovdeneket, tehát teszem azt, mindkettőt a jobb oldalon. Ebben az esetben valóban nem fogják egymást keresztezni az alsócső alatt, ám a fejcső előtt éles szögben meg fog törni bovdenház íve, ami enyhén szólva rontja a váltáshatékonyságot. A két megoldás közül mindenképpen az első a jobb. Nem véletlenül szerelik így a gyárban, nagykerben, bringás boltban az ien kialakítású bringákat.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha az első kerék blokkol az nem mindig vicces. Meg a bringa fékerejének 70%-át az első keréken fejti ki, a hátsó legfeljebb csúszik, de az elsőn 3-szor akkora súly van fékezéskor, a rider megindul előre, a hátsón nem marad terhelés, ezért blokkol könnyebben, az első meg ugye pont fordítva.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #1009 üzenetére
Attól függ, hogy kanyarodsz-e közben, mivel kanyarban a kanyarodó kereket kell terhelni, hogy ne csússzon ki oldalra, ez főleg lejtőzésnél nehézkes, vagy legalábbis tapasztalatot igényel, mivel ott szinte végig a nyereg mögött ülsz, hogy ne ess át a kormányon, tehát fontos a súlypont-áthelyezés. Ha simán gáz van, és vészfékezni kell, akkor told hátra a súlypontod, de semmiképp se állj ki a nyeregből, mivel minél magasabban van a súlypontod, annál könnyebben indulsz el fölfelé, vagyis át a kormányon. A súlypont minél lentebb, és hátrébb legyen, de erre úgyis rá fogsz érezni magadtól.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
DeltaPower
őstag
gratu szép lett a géped majd fotózok én is a sajátomról párat
Jorus: lehet igazad van, de nekem ez a kereszt-bowdenezés akkor sem tetszik. a régi bicómon alul az első váltó bowdene ment bal oldalt, a hátsó jobb oldalt, semmi keresztezés. a bowdenházak a váltókar és az alsó vezetőszem között kicsit hosszabbra voltak hagyva, így egy lágy S ívvel kanyarodott vissza a bowdenház az azonos oldali vezetőszembe. Fasyrt: sztem ha kiveszed a villát és a két első vezetőszemnél felcseréled a bowdeneket, értelmesebb kinézete lesz, és nem kell a bowdeneket végig kibontanod. arra figyelj hogy kanyarodáskor ne feszüljön meg a bowdenház.
[Szerkesztve]"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
nagyúr
válasz DeltaPower #1014 üzenetére
Ízlés szerint lehet szerelni, de gyárilag a keresztezőset szokták alkalmazni. Egyébként nekem mindkettő a fejcső jobb oldalán fut, mert a vezető szemek az alsó csövön vannak ugyan, de a jobb oldalán. Plusz nekem a hátsó váltó bovdene végig házan fut, így nem is lehetne őket keresztezni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Pinya007
tag
Amióta kicseréltettem kerekekeim, új agy miatt fogaskoszorút is cserélték (kazettásra).
Hátsó váltó beállítását ellenőrizték, a fogozatok ugyanúgy helyezkednek, el, szal azzal nem volt gond.
Viszont: hátul valami kerreg! Nézegettem mi lehet a probléma, én úgy látom, hogy a hátsó váltó nem egyenesen áll. (Sajna minden akksim lemerült így most nem tudok fényképet fletenni róla, de talán érthetó lesz így is.) Szal, ha hátsó kerék mögött legugolok, fogaskoszorú magasságából szemlélem a hátsó váltót, akkor kicsit keresztbe áll, mégpedig kifelé. Ha a láncot nézem, felül a fogaskoszorún és alul a váltó alsó fogaskerekét akkor azt látom, hogy a lánc kb 0,5 cm-el eltér az egyenestől kifelé.
Nézegettem állítási lehetőségeket, a H és L feliratú csavarokkal lehet alsó és felső pozicióját állítani a váltónak, ehhez szerintem nem kell nyúlni, ezt ellenőrizték is, és poziciók jók. Minden pozicióban ugyanúgy ''ferdén'' áll a váltó. JAh, egy Shimano ALTUS-ról van szó.
Ha van tippetek probléma megoldásár, szívesen hallgatom!Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
fasyrt
őstag
válasz Pinya007 #1016 üzenetére
Ha jól értem, akkor mindig 2 fogaskerék közé akar a váltó beváltani? Mert ha igen, akkor szvsz mind2 csavar egy irányba való tekerése jelenti a megoldást.
Jorus
Köszi, akkor megnyugodtam, így hagyom őket. Láncvilla-védőt viszont kell vennem egyet. Tegnap sikerült egy olyat csinálnom, hogy jajj.
Aluljáróhoz rámpa volt, és igencsak kellemes tempóra sikerült gyorsulni. Ellenben magában az aluljáróban vmi műkő volt, a gumi csúszott a bringás kúszott, a fal pedig közeledett. Végül sikerült a falat elkerülni, és megtanulni, hogy oda nem szabad beesni ezerrel. Ha hallom hogy a gumi már zajong ott lent, akkor mennyira van határon már a tapadás?
Integra
csak neked:
Nekem is nagyon tetszik a fekete felni!
DeltaPower
Ha így sem lesz semmi baja, akkor engem nem zavar... csak nem tudtam, hogy ez így most normális-e.
''All''
Köszönöm mindenkinek a gratulációt!
Mellesleg meg miért jó a szegecselt, köszörült felni?
Mi a különbség a 6061, 7005 és Kinesis fantázianevű aluvázak között? Más az ötvözet? Melyik jobb és miért? -
Pinya007
tag
Lehet nem voltam elég világos. Míg nem tudok feltenni képet, igyekszem körbeírni!
Nem vált 2 fogaskerék közé, teljesen jól pozicionál. A hátsó váltó, alsó karja, amely a két fogaskereket tartalmazza feérdén kifele áll picit.Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
nagyúr
válasz Pinya007 #1016 üzenetére
Ha maga a váltó kanál ferde, akkor el van ferdülve a papucs. Szervizbe beviszed, ki fogják neked húzni szépen.
Sheldon Brown ezt írja róla:
Amikor a váltó ''elgörbülésérõl'' beszélek, igazából nem is a váltótestre értem azt. Leggyakrabban nem maga a váltó, hanem a váz saruján lévõ váltótartó szem görbül el. A váltó leginkább kiálló része a paralelogramma, mely általában erõsebb szerkezetû, mint a váz adott része. Ezt könnyedén ellenõrizhetjük, ha a kerékpár mögé állunk. A két görgõnek pontosan függõleges síkban kell elhelyezkedni. Ha már egy kicsit is eltér a függõlegestõl, akkor már valamilyen mértékû deformáció van a saru és a váltótartó szem között. Ebben az esetben a jót-akaró kerékpár-tulajdonos megfogja a váltó görgõit tartó kinyúló részt, és megpróbálja függõleges síkba visszagörbíteni. Mivel ez a váltó leggyengébb része, biztos, hogy kis erõfeszítés árán sikerül függõlegesbe hozni a görgõket. Viszont ezzel egy hibából kettõt csináltunk. Nem csak a váltótartó szem maradt görbe, hanem a láncfeszítõ szerkezetet is elgörbítettük. E helyett vegyük le a váltót, és vagy kérjünk kölcsön a szerelõmûhelybõl egy erre készült célszerszámot, vagy egy nagy méretû állítható villáskulccsal próbáljuk egy mozdulattal egyenesbe hozni a szemet. Tegyük vissza a váltót, és ellenõrizzük a görgõk helyzetét.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Pinya007
tag
Az az érdekes, hogy nem látom ferdének kanalat, meg esni nem is estem vele, szal nem érte olyan fizikai hatás, amitől elferdülhetett volna.
Kanalat viszont tudom befele nyomni, de amint elengedem visszaáll az előbb vázolt módon.
Holnap teszek fel képeket, úgy jobban látjátok mire gondolok!Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
DeltaPower
őstag
íme a bicajom képei: [link]
mivel most nincs nálam digigép, mobillal készültek, ezért a 640x480. a gyenge képek miatt íme az alkatrészjegyzék:
váz: Magellan Polaris 03 (legalábbis a bolti garjegyen ez van, de biztos nem ilyen váz. leginkább Craterhez hasonlít, egy havertól vettem anno. színe se gyári.)
villa: SR XCM
első kerék: B+ Acrobat Pro
hátsó kerék: Remerx felni, B+ agy
első váltó: Sram X-Gen
hátsó váltó: Alivio M410
racsni: Shimano MF-TZ07, Sram lánc
hajtómű: Shimano Nexave T300
pedálok: nemtom, talán BBB (régi canga öröksége)
fékek: Vuelta (szintén örökség, ez kb. 4 éves cucc)
kormány: Zoggie csapágy (örökség), B+ és BBB headset, B+ kormánycső
fékváltókar: Shimano EF50
ülés: Selle Assance, B+ cső
ferrari matrica by KisTebee összegányolás by én
[Szerkesztve]"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
nagyúr
válasz DeltaPower #1021 üzenetére
A hajtómű az sajnos nagyon ronda szegény, de a gép egészében véve egyben van, és passzolnak egymáshoz az alkatrészek is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
tkazmer
addikt
Ma láttam egy plakátot, hogy lesz valami éjszakai tekerés bp-n, 22.-én 23:00-tól 23.-án 01:30-ig. Mit tudtok róla?
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
Elnézést, lejárt a limit.
Tehát erről lenne szó:[link]úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
-
tkazmer
addikt
válasz Integra #1029 üzenetére
Én már hozzászoktam az enyhén fura webdesign-hoz, pl a sulink csinált most egy aukciót(még az index-en is hrdették), és a termékeket hirdető oldalnak a designa kb azzal vetekedett....biztos azt akarta prezentálni, hogy ők bizony egy hűdenagyonzöldszervezet.
(#1028) Sipi16
Első lámpát nekem is keresni kell, igaz van itthon egy csomó(úgyértem: vettünk), de ha azok közül 1-et megtalálok, már zseninek fogom érezni magam...hátsó szerencsére van. De amúgy sztem azon a környéken azért elég jó a közvilágítás is...
[Szerkesztve]úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
fasyrt
őstag
válasz tkazmer #1027 üzenetére
Ez nagyon tetszik! El kéne menni, csak kár hogy másnap kómás leszek. Szerintetek hány őrült fog elmenni erre? Tízes-százas nagyságrend?
Milyen lámpát vegyek? Anno a régin volt, de elölre olyan nehezet vettem, 4 ceruzaelemmel ment, és hosszú nyaka volt a kormányra... Az első nagyobb bukkanónál letörött. -
DeltaPower
őstag
lehet ledobom róla azt az ezüst színű műanyagot, akkor emberi kinézete van
(mod) ha valaki találkozik 03as polaris vagy crater vázzal, írja már le az alvázszámot, szeretném összehasonlítani az enyémmel, mert nem vagyok biztos a vázam mibenlétében. thanx
[Szerkesztve]"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
DeltaPower
őstag
válasz DeltaPower #1034 üzenetére
lejártam... lehet mégis Polaris váz? [link] ugyolyan a váz mint ami nekem van. de akkor melyik évjárat?
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
tkazmer
addikt
Hát nem tudom, én megpróbálok elmenni. Pont azért, mert őrültség.
Lámpához nem nagyon értek, nekem elvileg valamilyen ledes van, csak nem tudom, hogy holúgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
fasyrt
őstag
válasz tkazmer #1037 üzenetére
Jó lenne egy (több) ph-ssal elmenni...
Ha úgy néz ki hogy mész, akkor szólj, mert hétfőn akkor kell vennem lámpát.
Tekintve, hogy ezek nem igazán adnak fényt, csak világítanak, túl nagy jelentősége nincs, láttatni mindegyikkel fogod tudni magad, látni meg egyikkel sem... Ami itt számíthat, az a működési idő egy elemmel és a súly (mert ha nehéz, elfordul/letörik/nemjo). Nameg az ár ugye. -
Pinya007
tag
válasz Pinya007 #1031 üzenetére
Készítettem képeket:
1. [link]
2. [link]
3. [link]
4. [link]
1-3-ig látható, hogy a különböző fogaskerekeken is eltér a váltókanál a függőlegestől.
2-es képen látszik, mintha meg lenne tekeredve a váltó. Mit javasoltok, minek az állításával érdemes próbálkozni? Azért gondolom, hogy csak beállítási gond, mivel a kerékcsere előttig, ez a jelenség nem volt megfigyelhető.
A 4-et a láncfeszesség miatt készítettem. Azt olvastam, hogy úgy kell beállítani, a láncfesz.-t, hogy hátul a legnagyobb kerék és a váltó felső fogaskereke között 2-3mm legyen. Na ez nekem több, viszont hiába tekergettem a csavart, ez sokat nem változott.Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
Sipi16
senior tag
Most megyek a bicómért ha hazaértem rakok fel képeket!
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
DeltaPower
őstag
-
Pinya007
tag
válasz DeltaPower #1042 üzenetére
Egy Merida Kalahari 550 SX váz matts 6061-es. Hmm, akkor lehet más az ok. Váltani vált, csak szinte folyamatosan érezni tekerés közben ''rágás''-t, időnként hallható kis kerregés is.
Ez a ''rágás'' kb olyan érzés a pedálon, mint amikor egy kicsit kopott agyú kereket megfogsz a tengely két végénél fogva és megpörgeted.
Vagy új fogaskoszorúnak kell még bekopni?
Esetleg a lánccal lenne valami probléma?
Esetleg máshol lesz a megoldás a hajtásláncban?
[Szerkesztve]Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
Pinya007
tag
válasz DeltaPower #1044 üzenetére
Nem lehet nagy gáz, csak kellemetlen.
Tagnap mostam le, láncot is tisztítottam, ahogy tudtam, szétszedés nélkül. Egy szemnél láttam, hogy szoros. Ha lesz időm elviszem egy alapos láncmosásra azt hiszem, meg tetetek bele egy patentszemet, hogy később itthon is le tudjam szedni tisztításhoz.
Neked is kb ilyen távol van a váltó felső kereke a hátsó fogaskoszorú legnagyobb kerekétől?
(Mondjuk beállítást kerékcserekor ellenőrizték, csodálkoznék, ha az lenne a gond.)Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
Integra
titán
válasz DeltaPower #1044 üzenetére
őőőő, szerintem is, az nem bekopik, hanem simán elkopik
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Sipi16
senior tag
válasz Integra #1047 üzenetére
Nah hazahoztam a bicót. A váltó része tökéletes. Viszon a nyeregcső ahogy a nyerget ráfogatom kilazul. Sajnos 2-3 Km-enként ez ma megtörtént és célszerszám sem volt nálam.
Ahogy hazaértem meghúztam mint az állat bízom benne nem fog kilazulni...Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Sipi16
senior tag
válasz Integra #1049 üzenetére
A vázba patent az meg se mozdult. A nyergeg pedig a csövön úgy billegett, hogy eléggé érdekes volt a hazajutás.
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
Aktív témák
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- Beszámítás! GTX 1060 6GB - i3 10100F - 16GB RAM - 80+ Plus Gold
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot