- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Lenovo Legion Go: a legsokoldalúbb kézikonzol
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- Milyen videókártyát?
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az akkumulátor AI lehet a Galaxy S25 fegyvere
ma A jövőre érkező Galaxy AI funkció 10%-kal növelné az üzemidőt.
-
Ghost of Tsushima - Nem kell PSN fiók a PC-s változat sztorijához
gp Amennyiben viszont a kooperatív multiplayer részével szeretnénk játszani, úgy már kötelező lesz az összekapcsolás.
Aktív témák
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #30997 üzenetére
Vagyis nem ér 10-15k-t az, hogy Team-et vegyen az ember, mármint nekem embernek nem ér meg ennyit, azt hiszem. Nem próbáltam egyiket sem, de valszeg már a Race is nagyságrendekkel finomabban mozog (no és több mint fél kilóval könnyebb), mint a mostani rugós Recon.
És arról tudsz valamit, hogy a 2009-eshez képest a 2010-es vajon tud-e többet valamiben? Nekem úgy tűnik, mintha csak újramatricázták volna a tavalyi szériát, megintcsak teljesen egyformának tűnnek..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
venember83
nagyúr
válasz Ariadne #31001 üzenetére
Ez látod jó kérdés, nem tartom kizártnak, hogy csak újramatricázták volna, de nem tudom bizonyossággal állítani. A 2009-es tuti, hogy teljesen különbözik a 2008-as évjáratútól. Nekem sima motion controlos SID telóm volt (akkor még nem találták ki a fekete dobozt), nem volt vele gond, tetszett a mozgása. Esetleg meggondolhatod a Rebát is, az sem lényegesen nehezebb, és nincs talán úgy kispórolva belőle az anyag. Én azonban mindenképpen blackboxosat szeretnék, láttam mozogni egy ilyen Rebát egy M96-ban, álom volt. Merjünk nagyot álmodni.
-
Meme
aktív tag
válasz ludsimon #30999 üzenetére
semmi gond nincs a kalapácssal.
valószinű, hogy a sok mosással kimostad a zsirt a menetről.
kb minden megszorult cuccnál az a lényeg, hogy egy hirtelen mozdulattal legyen meginditva.
ha ez nem megy erőből/sulyból elsőre, akkor a kalapács elég jo megoldás.
a hosszabb erőkarral csak nyalodik a kulcs egyébként.
2 év alatt 5 pedálkulcsot nyuztunk el.Szevasztok bogyókák!
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #31002 üzenetére
Reba nem jó, fekete a villa válla. Látod, merek nagyot álmodni - ha már teló, jó is legyen meg szép is. Egy a gond, hogy drága álmok ezek, és mire lenne mit megvenni, addigra nincs miből.
mod: Ja épp tegnap megnéztem közelebbről egy 96-et a Kerékvár kirakatában, és őszintén szólva felszereltségileg sem volt a topon, dizájnilag meg kifejezetten nem tetszett így közelről, valahogy nem hozott lázba (az üzlet előtt lemenő Erőd utca lépcsői viszont igen, meg kellene próbálni legurulni rajta, és persze nem eltrafálni az alján lévő parkolóautomatát. ) Viszont az idei Kona fullyk nagyon tetszenek.
mod: Is-is. Nem elég, ha jó, úgy is kell kinéznie, ahogy szeretném, ha már ekkora rakás pénzbe kerül, különben marad a Recon.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #31004 üzenetére
Gonosz költői kérdés: miért sejtettem már a kérdés olvasásánál anélkül, hogy megnéztem volna, hogy mindkét SID villa kapható fehérben is?
Mod-ra: biztosan le akarsz te menni azon a lépcsőn? Vagy már eléggé régen volt az év eleje?
Azért nincsen szó a rugós tag cseréjéről a topikban, mert nem érhető el vele olyan drasztikus változás, mint a villa cseréjével? Mi az oka annak, hogy a legtöbb gyártónál az olcsóbb fully modellekben a rugós tag közel függőlegesen áll a hajtómű felett, míg a drágábbakban közel vízszintesen a felsőcső alatt?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Ariadne
őstag
Mert jók a megérzéseid.
Nem tudok arról, hogy árfüggő lenne, milyen irányban áll a rugóstag, ez egyrészt rugózási rendszer, másrészt váz design kérdése. Az FSR rendszeren belül is többféle módon lehet a rugóstag, különböző szögekben (a Horst link típus különböző változatai vannak a legtöbb fullyban jelenleg, ezek egyike az FSR). Mondják, hogy a vízszinteshez közelebb lévő tagok kevésbé pogóznak, de ez szerintem csak városi legenda. Na majd Meme meg a DH-s haverjai megmondják a tutit.
Ja és rugóstag csere nem olyan egyszerű, mert - legalábbis a Specinél - a tagok szemtávolsága speciális ( ), ezért az aftermarket rugóstagokon is állítani kell, hogy bele lehessen tenni, de akkor sem lesz pont olyan, mint a gyári, és akkor viszont változik a vázgeó. Egyébként meg nincs nagy választék rugóstagból, lényeg, hogy Fox legyen a gyártó. Bár azt mondják, a dt swiss is jó, de tőlük csak mostanság láttam telót-rugóstagot, nem ismerem ilyen téren.
mod: Ja mindez XC-maraton kategóriára vonatkozik, és az én e téren szerzett szerény ismereteimet jelenti csak. Ez vót itt a disclaimer.
FixY67: Hát ha sok elköltenivaló pénzed van, akkor jó. Ha több százezres új árban gondolkodsz, akkor van választék márkában, de ha 100-150k körül max, akkor nincs nagy választék, a nagyobb márkák jó részénél (pl. Speci, Trek) ugyanis egy csomó pénzt pusztán a névre fizettetnek ki sajna, és egy nagy nevű, de gyenge felszereltségű bicót nem igazán érdemes megvenni. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #31007 üzenetére
Erről a "kalapács mire nem jó" dologról ugrott be, hogy egy kalandjátékban (emlékeim szerint a Secret of the Monkey Island volt ez) a pajszer multi-purpose tool néven szerepelt
Köszi az infót. Tegnap nézegettem a Bringaexpón összeszedett katalógusokat, és akkor tűnt fel ez. És így már érthető számomra az is, hogy miért ilyen szűk a választék a rugós tagokból.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Sherman
tag
520-as pedál
Láttam már mindkettőt (520, 540) szétszedve, 520-at én szedtem szét. Ha 520-at veszel vegyél hozzá egy ilyen cuccot is, ezzel lehet szétszedni. Annyira kell figyelni, hogy műanyag a menet, ezért érzéssel kell lazítani és meghúzni.
-
FixY67
senior tag
Egyébként a Trek-ről mi a közvélemény? Érdemes esetleg velük is számolni?
...
-
Ariadne
őstag
válasz Sherman #31010 üzenetére
Jesszus, ez elég durva 3D puzzle, legalábbis női szemmel. Asszem nem vállalnám, max. a szétszedést...
Kaján kérdés, de ugye össze is tudtad rakni anélkül, hogy sok maradék alkatrész lett volna?[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Xantomas
őstag
Nem tudtak nekem szerezni új Csepel matricákat, mert az újat nem a kész bicajra kerülnek rá, hanem a frissen festékre, amire megy egy réteg lakk. Mivel a matricák hártya vékonyak, és a gyártási folyamat részei, így nem tudnak adni. De megkaptam PDF-ben a logót, és a feliratokat, szóval annyit nyomtatok magamnak amennyit akarok
Ellenben április elsejétől fogják forgalmazni az új bicajokat, és a hozzá való alkatrészeket is külön. Matricát nem, de viszont homlokcső plakettet azt tudnak adni, ahogy bowdenrögzítő bilincseket is. Ahogy kapható lesz a Csepel feliratos hajtómű is.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Sherman
tag
-
dunc
nagyúr
válasz FixY67 #31011 üzenetére
Én 2008 ig baromira imádtam mint márkát,de pl a 2009 es felhozatal botrányos lett ár/érték arányba a 2010 es kínálatot nem ismerem.
(#31015) Xantomas : kezd izgalmas lenni a Csepel mint márka !!! A katalogusba voltak szép darabok valhogy a retro hőskorszakot éreztem benne,a felhajló szövetsapka fealinget
[ Szerkesztve ]
-
Meme
aktív tag
válasz Ariadne #31008 üzenetére
tökmindegy hogy áll a rugóstag, sőt az is hogy milyen a rendszer, csak jól legyen megcsinálva.
pl párom giant nrs team váza, ami ezredfordulós egy nem lockolható sid levegős taggal tudja azt, hogy csak alulról jövő mozgásokra reagál. nem hittem el, de a saját szememmel láttam amikor rajta ültem
választék van rugostagokból, csak kis hazánkban nem olyan nagy az érdeklődés a tagcsere után, gyári után egyből fox- ha nem az volt benne.
a dt is igen jó tagokat csinál, igaz nemrég kezdték, de azt szokásukhoz méltóan nagyon jól csinálják.teljesség igénye nélkül a taggyártók: suntour, x-fusion, dnm, Rs, marzo, manitou, fox, dt
a következő dolgok a fontosak fizikailag egy tagnál: szemtáv, rogóút, befogató szem átmérője.
Szevasztok bogyókák!
-
Ariadne
őstag
Az FSR XC-nél, mivel Comp a drágám, az elején nagyon kapartam, hogy fujj csak X-Fusion van benne és Foxot akarok (RP2), mert az propedalos. Végül aztán nem tűnik nekem gagyinak ez az X-fusion sem használatban, persze nem egy brain, de alapvetően teszi a dolgát rendesen, a kézi lockout meg fejleszti az egyensúlyérzéket (nem egyszerű elérni, ha nyeregben ül az ember). Lejtőn nem szoktam vele próbálkozni.
Tényleg, rugóstagnak kell valamilyen karbantartás azon túl, hogy a port-koszt le szoktam törölgetni róla, ahogy a teló száráról is?
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
KaraDani
addikt
Vehetek 700x35 ös külsőhöz CST 25-32 -es belsőt? Spórolnék 40grammot kerekenként , és később jó lenne az esetleges 28 as slickekhez is ( ez az elsődleges szempont). Lehet belőle valami hátrányom?
[ Szerkesztve ]
-
KaraDani
addikt
Mekkora ötlet, és a kulacsokat is héliummal fogom megtölteni, és lufikat aggatok a gépre Viccet félretéve, a 40gramm poén volt, inkább az érdekel, ha esetleg külsőt akarok majd cserélni 700x28 ra, akkor ne kelljenek új belsők. A 700x 25-32 közelebb van a 700x35 höz, mint a 700x35-43 a 700x28 hoz.
-
ludsimon
veterán
válasz Sherman #31016 üzenetére
Nekem Meme azt mondta, hogy akkor jó, ha nem pörög úgy mint a búgócsiga!
Az pont jó volt ha meg akartad pörgetni, és nem tett meg fél fordulatnál többet.
Meme:
A Corratec fékpofák előnyei most jöttek elő!!!!
Eső után voltam már, szerencsére miután indultam, már elállt.
De szuperül fogott, mint szárazon, viszont visított eléggé, míg el nem tűnt a víz a fékpofáról, fékfelületről.
Ja, és nem szmötyizi össze kosszal a felni oldalát!!!!!!!!!!!!!Köszi!
Ha legközelebb kimegyek kérlek tegyél még félre nekem 1 szettet.
A HG93-as lánccal kapcsolatban meg majd beszélünk MSN-en, mikor ráérsz.[ Szerkesztve ]
undefined
-
rétisün
veterán
válasz FixY67 #31011 üzenetére
talán nem a legjobb ár/érték arányú bicajok, az is igaz viszont, hogy az első tulaj élettartam garanciát kap a vázra (ha jól tudom) azért ez sem elhanyagolható szempont, bár aki cserélgeti a bicajait/vázait (asszem vagyunk itt páran ) az nem sokra megy egy ilyen garanciával, illetve kérdés, mennyire lehet érvényesíteni szükség esetén.
KaraDani: ne tessék komolytalankodni.... 40 g nem vicc, főleg guminál, ahol sokkal jobban megérzel minden egyes grammot, mint pl. az agyon
szóval: lehet, hogy még mindig jobb beletuszkolni egy nagy belsőt a helyére, mint egy kicsit a méreténél jobban felpumpálni....vagy venni olyat, ami 28-35-ös méretű (legfeljebb nem cst lesz)[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dunc
nagyúr
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz rétisün #31025 üzenetére
Ma se lesz Scottozás.
Esett, és nem száradt fel.Inkább a mai nap programja a pihi, és a Scott áttörlése, mert tiszta por lett, annyira, hogy ilyet még nem láttam!
Az egész nem fekete, hanem barna a portól.Ariadne:
Most értem haza, megnéztem ezt a 'kirakó' dolgot, nekem nem tűnik bonyolultnak.
Szerintem jól le van rajzolva, hogy ne tévezd össze.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Ariadne
őstag
válasz rétisün #31025 üzenetére
Konára és Specializedra is élettertam garancia jár a vázra első tulajnak legalábbis.
Specializedról tudom, hogy lehet érvényesíteni - bár igaz Dirtyz így is belefutott olyanba, ahol nem voltak hajlandóak erre (konstans vázrecsegésről volt szó, ha jól emlékszem) -, de olyan esetről eddig nem hallottam, amikor rendeltetésszerű használat melletti törésnél, repedésnél visszautasították volna.
dunc: Jó ez a matrica.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Meme
aktív tag
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #31027 üzenetére
itt is ugyanez....én se fogom összefröcskölni magam ma, ráadásul jövő héttől már később is sötétedik, addig kibírom nagy duzzogva (persze azért még ez a hét se felejtős teljesen, szerdától elvileg jobb idő lesz)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ariadne
őstag
Távozz tőlem, sántán... Most miért kísértesz... Egyelőre ellenállok-ellenállok-ellenállok, jó nekem az X-fusion. Bár az a propedal biztos jó dolog. Na és most gyorsan ki kellene jelentkeznem a fórumból.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
fpeter07
veterán
Valaki adjon vmi tippet hogy kell a külsőt leszedni mert nem tudom, előbb simán beleakadt most meg negyed órája ezzel a tökölök...
Ja és nagy nehezen beletuszkoltam a foltozott belsőt, erre ereszt.
Ja és nem, nem vagyok ideges. -
Manitou
addikt
válasz fpeter07 #31036 üzenetére
Ha van célszerszámod hozzá, akkor az egyikkel aléfeszítesz a külsőnek, kiakasztod az egyik külőhöz, a másik ilyen kis eszközzel meg az aláfeszített cucc mellé ismételten aléfeszítel, és végighúzod a peremmentén, lehet kicsit nehezen fog megindulni, de utána már könnyen lejön, ha egy szer megindul.
Felrakni én úgy szoktam, hog belsőbe fúlyok egy kis levegőt, csak annyit, hogy legyen valamennyi tartása, azután belsőt beleteszem a külsőbe, szelepet beillesztem a felnibe, aztán a szeleptől indulva körbe beledugdosom a külső peremét a felnibe egyik oldalon, aztán jön a másik oldal szintén szeleptől indulva, itt amikor már csak kicsi rész van, amit a helyére kell pakolni, azzal általában kell kicsit szenvedni, (főleg ha SUN felnid van )Levételnél és felrakásnál is ügyelj rá hogy ne sértsd meg a belsőt !
Ha helyére pattant a külső kicsit fúlyok még bele, aztán megpattogtatom a földön óvatosan, hogy biztos ami biztos alapon helyére menjen a belső, nehogy valahol be legyen csípödve. -
venember83
nagyúr
-
#56474624
törölt tag
Milyen szerencse, hogy mikor délelőtt elindultam, még nem esett, máskülönben ki sem mozdultam volna bringával, mai sárfürdő is megvolt.
Hazafelé jövet vettem egy Merida MD-006 fékpofát, elég jó benyomást kelt tapintásra (fékbetét bele maga csak 900 ft körül van, a fékpofa így együtt volt 2400), aztán majd meglátjuk. Shimano fékbetétet szerezni elég bajosnak néz ki, mindenhol valami silány szart akarnak rámsózni, ami inkább valami műanyag, gumit nem sokat látott, az fix.
Ezzel a merida fékbetéttel elsőre az volt a probléma, hogy nem passzol a fékembe, aztán lementem barkácsboltba, és megvettem, ami kell, hogy jó legyen. Plusz 10 ft.
Csak lenne már jó idő, szeretném kipróbálni, mekkorát tudok most fékezni. -
rétisün
veterán
válasz venember83 #31042 üzenetére
mongjuk ennyiért már működjön is szépen és profin (és kb. tartson örökké, akkor még azt mondanám, oké, egyszer kell megvenni)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
peugeotmate
őstag
Örülök, hogy rátaláltam erre a topicra! Eddig csak a critical mass fórumán mozogtam, de akkor ezentúl ide is irogatok!
Arra lennék kíváncsi, hogy ti milyen gumi külsőt ajánlanátok főként városi használatra? Egy 26"-os montira kéne, csak a mostani Continental Trafficem eléggé megkopott az évek során, ezért itt lenne az ideje a cserének! Arra is gondoltam, hogy még egyszer egy Trafficet veszek, mert jó kis gumi! (Csak talán egy kicsit túl kemény, ezért vizes úton nem olyan nagy a tapadása.)
Szóval ha esetleg valaki tudna valamit ajánlani azt megköszönném!meg
-
dunc
nagyúr
válasz peugeotmate #31047 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Canon EOS 5D Mark II + Canon EF 50mm f/1.4 USM
- Zotac RTX 3060 12GB GDDR6 GAMING Twin Edge Eladó! 83.000.-
- Zbook Power 15 G8 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A2000 32GB 512GB NVMe IR kam gar
- ThinkPad X13 Gen 4 13.3" FHD+ IPS i5-1345U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ThinkPad T14 Gen2 14" FHD IPS i5-1135G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest