Hirdetés
Hirdetés
Aktív témák
-
Ariadne
őstag
válasz tr00p3r #16999 üzenetére
Nem jutottam el sajnos, még csak a Budai-hegységbe sem egy icipici tekergésre, mert vasárnap késő délután lettem kész a hétvégi munkámmal. Marad a hétközbeni bringázás, de mivel az aszfalt és városban, az ugye nem az igazi... Szegény montim nem szagolt hegyet gyakorlatilag tavaly óta.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Hasaggymeg
veterán
Nekem a Cateye 2 év után besz@art,el-el felejtette mérni a megtett távot,azóta alap Sigma és elég jó.(gumikat rajta már az elején műanyag gyorsbilincsel pótoltam)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #17002 üzenetére
Nálam a Cateye Velo 8 tökéletes most már három éve, meg van még egy a közelben, ami szintén. Valszeg ez is lutri valamennyire...
mod: No és igen, elfelejtettem gratulálni Jancsinak, szép teljesítmény. Meg venember83-nak is, ő is tt-zett most.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Xantomas
őstag
válasz Jancsi #16984 üzenetére
Nagyon sokan azért csinálnak fehér fixit, pláne Budapesten, mert a porfestőnél az a legolcsóbb. Fehér 6500 ft homokkal együtt, fekete 7200ft, többi 10E ft körül. Nekem a BKV-ikarus korlát zöldre azt mondták hogy 9700 ft. Azóta várja hogy elvigyen, de pár helyen már leverődött róla a lakk, és picit rozsdásodik a váz.
rétisün, Miért nem polírozod le, és viszed el eloxáltatni? Kb ugyan annyiban lenne, mint a porfestés+homokfújás, és az alunak szerintem igen is jól áll a fényesség, rajta átlátszó színes fólia matricákkal. A Soroksári úton, a Beöhy utca környékén van egy nagyobb elox üzem, ahol vállalnak kerékpár vár eloxálást is.
A natur francia név már foglalt, szóval azt nem adhatod neki becenévkéntTegnap Szadáról tekertem a Pálvölgyi csepkőbarlanghoz naplementében fotózni a sziklákat, és onnan vissza XVI. kerbe. Szégyen szemre a Szépvölgyi úton, a Virág Benedek utcától már toltam fölfele az egysebit, mert a keskeny útszakaszon már kezdtek gyűlni mögöttem az autósok. (na meg én is hulla mód kifáradtam mire oda fölértem)
Viszont megint átléptem a 2 héten belül a minimum 1000km-es küszöböt
Megint csak megállapítom, hogy nincs jobb érzés, mint 2 piros villogóval hátul, 65km/h fölött gurulni lefele, és vígan beintegetni az általad kielőzött Suzukiba."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rétisün
veterán
válasz Xantomas #17005 üzenetére
a soroksári út nekem kicsit messze lenne (~200 km)
amúgy nekem valahogy nem tűnt fel, hogy a fehér olyan felkapott szín lenne, bár lehet, hogy vidékre még nem ért el ez a hóbort másfelől, mire rászánnám magam, hogy szétszedjem (kb. egy hónapja mondtam azt, hogy na, most kész (egyelőre)) el is múlhat ez a "de jó lenne fehér bicaj"war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Xantomas #17005 üzenetére
És mit csináljak én,akinek Suzukija és bringája is van?!Hétközben lenyomom a (beintegető ) bringásokat és hétvégén beintek a Suzukisoknak?!Ezt hívják kettős életnek?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
amargo
addikt
Sziasztok,
~186cm körüli magasságomhoz egy 20" XC (merida matts 500) váz szegődik kerékpározáskor.
Kérdésem, normális-e, hogy rendesen beállítva a nyerget, nem ér le a lábam csak "pipiskedve". Maga a pozíció számomra nagyon kényelmes tekeréskor (igaz terepen lejjebb rakom a súlypontom). Viszont városban érdekes mutatványokat szoktam előadni ebből a lábam alig ér le konstrukcióval.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Hasaggymeg
veterán
A "betétes" nadrágokról mi a véleményetek?Na nem a szűk kivitel,ahhoz én már öreg vagyok,hanem azok a bővebbek.Tényleg sokat segít,mert egy-egy hosszabb út után a legmeggyötörtebb testrészem a ...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xcbiker
addikt
válasz Hasaggymeg #17009 üzenetére
Látom te is Keszis vagy...
Nekem bejönnek a szűk gatyók is, lényeg a betét.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
Hasaggymeg
veterán
válasz venember83 #16986 üzenetére
Pedig az ember azt hinné,hogy minél lejjebb van a kormány (persze egy bizonyos határig,mert kézállásban sem lehet kényelmes biciklizni) annál kevésbé terheled a gerincet,mivel hogy eloszlik a súly a kezeden meg a hátsódon.Az én nyergem is feljebb van a kormánynál és fáj is a csuklóm a terheléstől,de én sem tudom addig emelni a kormányt ameddig a jól beállított nyereg követelné.(187cm/ 21" váz,legalábbis azt hiszem 21"-os,mert 51 cm van a hajtókar tengelye és a nyeregcső bemenetele között )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
veterán
válasz amargo #17008 üzenetére
Tudtommal a nyereg annyira kell magasan lennie ameddig még éppen hajtani tudod a pedált a sarkaiddal.Ökölszabály,mert van akinek 40-es és van akinek 47-es a lába.Ez nem terepezésre vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
veterán
-
Hasaggymeg
veterán
51 cm van a hajtókar tengelye és a nyeregcső bemenetele között ,az hányas váz? 20-21" Esetleg valami táblázat valakinek?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ariadne
őstag
válasz amargo #17008 üzenetére
A lábadnak nem kell leérnie, sőt normális esetben nem is érhet le! A lényeg, hogy ha lenti állásban van a pedál, akkor a nyeregben ülve a lábad a pedálon ki legyen nyújtva, de ne teljesen, egy picit lazán legyen a térded, de semmiképp sem behajlítva.
Aztán a nyereg előre-hátra állását pedig úgy lehet beállítani, hogy ha a pedál 90 fokban előre áll, akkor felülről nézve kb. a térded alatt kell legyen a lábfejed, amivel a pedálon vagy.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #17012 üzenetére
meridáéknál így javasolják a bicaj/nyereg/stucni méretezését, baállítását.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Meme
aktív tag
válasz Ariadne #17016 üzenetére
bigyo
normál esetben pipiskedve, lábujjhegynek le kellene érnie...
há hogy állsz meg amugy? eldölsz a lámpánál?(következő nem kötekedés )
Egyébként meg ugyis mindenkinek másképp kell állni a nyeregnek, hogy kényelmes legyen. A stucninak/kormánynak meg szintén. pl nekem az agyament beállítások is bejönnek néha.Szevasztok bogyókák!
-
Ariadne
őstag
A nem ér le úgy értendő nálam, hogy a nyeregben ülve mindkettő nem érhet le, az nagyon alacsony. Nyilván ha piros van, nem egyensúlyozok, hanem megdöntöm kicsit, és akkor leér az egyik, vagy pedig a másik. De egyszerre csak egy.
Ha meg sokáig van piros, leszállok, a váz felett nem gond állni.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz rétisün #17017 üzenetére
A második képpel csak az a gond, hogy ha a korábbi bicó merevvázas volt és fullyd lesz, ott magasabban van a középcsapágy, vagyis nem fog stimmelni... Legalábbis a földtől való távolság nem.
Ezt viszont kipróbálom, hogy leér-e lábujjheggyel mindkét lábam. Mivel az elmúlt három évben sosem volt szükségem erre a pozícióra, még nem próbáltam.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Írja, csak nem veszi külön:
Alapvetően ha a helyes vízszintes nyeregpozíciót jól beállítottuk, akkor a kormánynak - lepillantva - ki kell takarnia az első tengelyt. Ha a kormány mögött látjuk a tengelyt akkor hosszú, ha előtte akkor pedig rövid a kormányszárunk.
Na ezt se próbáltam még..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
amargo
addikt
Köszönöm a válaszokat!
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Hasaggymeg
veterán
-
tr00p3r
őstag
válasz raczger #17015 üzenetére
Én is sajnálom, főleg, hogy elkezdtem a rendszeresebben edzeni. Igaz csak a rövid választottam volna idén, de ahhoz, hogy legyen bírói tapasztalatom, le kell mondjak róla idén. Fejembe vettem, hogy 2 év nemzeti bírói tapasztalattal, megcsinálhatnám a UCI nemzetközi bíróit is. Ehhez meg a tapasztalat elengedhetetlen. Majd jövőre okozok fejfájást középtávon.... Idén már nagyon korán el akarom kezdeni az alapozást, futással és némi konditeremmel megbolondítva.
Azért szerintem bringával jövök és össze is futhatunk!
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #17014 üzenetére
20"-as. A mértékegység inch, ami 2.54 cm, simán elosztod az 51-et 2.54-gyel, és annyi. Nem kell táblázat. Outiknál a felsőcső alapján méretezik a vázakat.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #17026 üzenetére
Hűha, akkor igazán jól karbantartott bicóval kell menned, mert ha a madarak nyikorgást hallanak, menekülőre fogják, nem? Nagyon érdekes lehet. Ha megkérdezhetem, hogy találod meg, hogy mi a jó leshely?
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Noddy
senior tag
válasz Ariadne #17024 üzenetére
Tényleg...
Csak elég furcsa a megfogalmazás, mert nem tudja az ember, hogy akkor a nyereggel játsszon vagy a stucnival. De ezek szerint tényleg túl hosszú a stucnim.
Abból mindegy, hogy milyet vesz az ember városba, ugye? Nekem még régi fajta kell, nem A-head-es, gondolom abból nincs is nagy választék.Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
Hasaggymeg
veterán
Kézenfekvő lenne de a nejem Scoot-ján noha(gyárilag!)17,5 inch-et ír,ha megmérem 41 cm,ami elosztva 2,54-el=16.141732283464567 hüvelyk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Ariadne #17029 üzenetére
Agyon van fújva TF2-vel,és csak lábújjpárnákkal nyomom a pedált. (Habár 2 nővel nem lesz könnyű csendben tekerni!) "Szagra" megyek,7 éves állatkerti pályafutásomra támaszkodva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Ariadne #17024 üzenetére
Hát én egyszer úgy nekimentem egy másik biciklisnek,hogy az első tengelyt a kormány mögött,meeeeszeeeeeeee a kormány mögött láttam.Etőrtavázammintaállat!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
KaraDani
addikt
Na ha már úgyis méret téma, tegnap felhoztam a régi outimat Pestre. Amikor öcsémmel előkapartuk a garázsból, elég kicsinek tűntm, nem tudom, hogy ez optikai csalódás e, most lemértem, hajtóműtől a függőleges cső tetejéig 56cm, a felsőcső meg kb 60. Ezek szerint, nagyobb a gép mint a 21" es crossom volt, de nem tűnik annak Lehet amiatt, hogy kicsit alacsonyabban van a hajtómű, meg vékonyabb a váz kisebbnek tűnik nemtom. Vagy valamit nem jól mértem?
-
picur220
veterán
Sziasztok!
Van 1 olyan problémám a biciklimmel, hogy a Promax mechanikus tárcsafék nagyon nyikorog/csikorog, zúg fékezés közben. Mitől lehet ez? Beállítás hiba??
2. Szerintetek rdemes mechanikusról hidr. tárcsafékre váltani? Ha igen, milyen márkára? Vmi olcsó-jó cucc kéne rá, ha nem tudom beállítani a mechanikusat. Találtam 12k-ért Tektro-t full készletben. Szerintetek???[ Szerkesztve ]
-
Dirtyz
őstag
válasz tr00p3r #16999 üzenetére
Ehh, el is felejtettem. Ha jó Neked, holnap délelőtt beszaladnék értük.
Voltunk tekerni, csak nem a Börzsönyben. a szokásos Pilis volt a cél, 76km/1620m szinttel. Kell a kilométer, 1 hónap múlva Salzkammergut
Hogy a fene enné meg, tegnap a hátsó rugóstagom (Fox RP23) összefosta magát, elengedte a levegőt. Még este kiszedtem, ma délelőtt elvittem az xfactor-hoz csepelre, kiváncsi vagyok mi van vele, nameg a számlára is...
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Jofi81
őstag
Megjött ma a "Bringázz a munkába!" csomagom, örültem is neki, hogy végre lesz prizmám a küllőkre. Erre nem el van törve az egyik prizma! Biztos nagyon óvatosan bántak vele a postán...
-
venember83
nagyúr
válasz picur220 #17039 üzenetére
Javaslok egy BB5 vagy BB7-et, mechanikus, de minőségi fék, messze nem egy kategória a Promax, Tektro stb. cuccokkal.
Üléspozíció ügyben: Írtam tegnap éjszaka a Cube-nak, hogy mi lenne a villának az optimális beépítési magassága, vagyis mivel nem tudtam a szaknyelvet, azt kérdeztem, hogy itt a G betűvel jelölt érték a vázam esetében mennyi kell legyen. Nos, a válasz a ma meg is érkezett, és az volt, hogy 445 mm. Ez annyi is, tehát a kényelmetlenség okát nyeregben, kormánypozícióban és/vagy edzettségben kell keresni.
-
picur220
veterán
válasz venember83 #17042 üzenetére
És pl Avid juicy 3-as hidros fék mennyire jó??
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #17033 üzenetére
Típus?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
picur220
veterán
válasz venember83 #17045 üzenetére
Ezért is gondoltam rá...
DE!!! fékváltókarom van, asszem st-ef-50. Ha hidrosat veszek, az kb 30k, plussz még ott a váltókar. Mondjuk egy alivio váltókarral üzemel egy acera váltó?? Csak olyan "pöckölgetős" váltókart akarok, marok-, vagy egyéb váltókart semmiképp. így viszont már nagyon nem éri meg az egész. A BB7-es nyikorog fékezés közben??(mint a promax) -
picur220
veterán
válasz venember83 #17048 üzenetére
Jó, csak az idegesít, hogy eddig is bowdenes tárcsafékem volt, és rohadtul nem voltam/vagyok vele megelégedve. És nem értem, hogy lehet annyival jobb egyik a másiknál.
-
becuszabi
aktív tag
válasz picur220 #17047 üzenetére
Mindegyik tárcsafék nyikoroghat, ez nem típushiba. Persze elvileg nem kellene, de előfordulhat (beállításból adódóan, időjárási körülményektől függően, illetve elszennyeződött fékpofa/féktárcsa eredményeként is).
Volt Avid BB7-em, nagyon jó fék, kiváló fékerő.
De bátran vehetsz Avid BB5-öt is. Bowdenesből a többi felejtős.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Aliexpress tapasztalatok
- World of Tanks - MMO
- iPhone topik
- Gaming notebook topik
- Gitáros topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Őrült pletyka: Bárhova elhelyezhető ikonok az iOS 18-ban
- Renault, Dacia topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz