- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-book olvasók
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Milyen notebookot vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Házimozi haladó szinten
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz Pinya007 #507 üzenetére
Köszi a tippeket, ha sor kerül bizniszre ezekre mindenképp figyelek, felütést hogyan veszem észre? Fizikai nyomai vannak gondolom flenin, valami konkrté deformáció mutatkozik?
Ja, elég konkrét konkrétan be van nyomódva a felni fűggőlegesen, ezáltal, ha forgatod a kereket úgy tünik, mintha tojás lenne benne, de valójában csak egy ponton ahol függőlegesen az ütést kapta a kerék, csak ott van deformálódva az anyag a felniben.
Kerámia bevonatú felnik-hez csak speciálisan hozzá gyártott fékpofákat lehet használni, vagy hagyományossal is működik jól?
Használni lehet hagyományossal is, csak nem fog sokáig tartani. A durvább változat , ha valaki kerámiafelnihez való pofát használ nem kerámia felnihez. -
Manitou
addikt
Nem lenne ez rossz váz, csak az az öntöt alu lemez nagyon gagyi hatású a forgáspontnál
Mostanában én is gondolkozok fully gépen. Viszont amilyen árak vannak úgy látom jobban megérné komplett gépet venni mint külön vázat. Ugyanis vennem kéne elso telót is, elore-hátra tárcsaféket, tárcsafékes agyakat. Szóval ezek így külön külön véve nem kevés pénzbe kerülnének.
Vázak amiket néztem:
-Giant Trance ( ezzel csak az a bajom, hogy keveset mozog, de állítólag bikaeros váz, és túl van építve, nem olcsó )
-Merida AM500 ( nem tetszik az az öntött alu szarság rajta)
-Kona ~150-et mozgó darabjai
-Magellan Scutum ( ez olcsó de elég gagyi hatású)
-Cube AMS125
Telónál :
-RS Pike
-RS Relevation
-Fox Talas
-Marzo
-Esetleg Manitou Nixon
Mint látható elöl hátul 120-140mm mozgó gépet szeretnék. -
Manitou
addikt
Az AMS váz és a Trance kb egy árban van, ha vázként veszem(rugóstaggal) Fox RP23-al van asszem mindketto, de most hirtelen nem tudom. A Trance-rol eddig csupa jókat hallottam, boltos is azt ajánlotta, csak nem tudom elég lesz e az a 107 mili út hátra
Talas tényleg egyértelmu, csak éppen az ára.....
Szoval Cube nem valami nyero? Pedig tetszik, vagy akkor a Fritz
Vagy a giantnak van a trancehez hasonló váza csak kicsit több úttal, már azt is nézegettem.
Telóból talason kívól pl RS-bol mi lenne a jó választás
Relevation? Pike? Átüto tengely nem biztos hogy kell nekem. -
Manitou
addikt
Ha már 2 embernek se tetszik, akkor biztos lehet benne valami, hogy mégse olyan jó
Jah már a nevét se jól irtam szóval Revelation . Szóval ezzel a Revelationnnal szemezgetek nagyon.
Lehet az lesz, hogy veszek telót, vázzal meg várok kicsit, most lovettám sincs rá úgy, de már valami jó kis teló jöhetene előre. Kevés a 80mili ami most van elöl Viszont akkor előre mindenképpen kéne tárcsafék, egy BB7-esben gondolkodtam 185-ben. Hátulra nem tudok tenni, nincs a vázamon tárcsfékrögzítő szem még 98-as aluváz Oda jó a magura hs33 úgy is.
Látom Tárcsafékeket felsoroltad. Avidot miért hagytad ki? Vagy ennyire szar lenne , amit kétlek. Mechanikusba annakidején nagyon toppon volt mikor bejöttek ez első avid mechanikusok.
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
Ha már tárcsafékeknél tartunk. Shimano BR-M535-el van valami tapasztalatod?
Lehet ilyet veszek előre. kb annyiért venném mint egy Avid BB7-est( és ahhoz ugye még fékkar sincs meg kábelek se, meg ugye nem is hidraulikus.
Másik kérdésem, hogy mit tudsz arról, hogy magyarországon kapható lesz -e a 2007-es Revelationnak a sima rugós u-turn-os változata? Mert én sehol nem látom -
Manitou
addikt
Csak előre kell. Írtam a másik fórumra is ( bikemag)
Most azon vagyok hogy szerintem Juicy 7 lesz inkább
Kintről mennyiért tudnátok hozni? Éppen ilyen kintről hozatás témában gondolkozok.
Csak mi van ha telóval lesz valami? törik stb...( volt már ilyen a történelem során , pl többekközt nekem már volt telótörésem, igaz még régen egy manitounak szakadt le mind a 2 papucsa egyszerre )
gari így ebben az esetben elég gáz nem
Én 375Euroért tudnék kintről '07-es RS Revelation 426 U-turn-t ez kb ~92k
Bár kicsit sokallom. ebikerol lehetne venni dualair-est 89-ért, amivel az csak a gondom, hogy nincs benne u-turn, amit nagyon szeretnék.Távirányító meg sok csicsa nem érdekel annyira, de u-turn legyen és jól mozogjon. vagy air-uturnos, csak az meg mégdrágább.
Meg azt olvastam az U-turnos egy kicsivel mégfinomabban mozog mint a levegős változtúak, igaz nehezebb is vagy 160g-al.
Ami még érdekelne, hogy a ' 06-os és ' 07-es Air U-turn és Dual-Air -es Revelationok között van valami difi? Változtattak rajta valamit? Mert nekem úgy tünik semmit. -
Manitou
addikt
válasz tr00p3r #1319 üzenetére
Ez egy CC teló ugyebár.
Szerintem torához semmiképpen, az kőnehéz hozzá képest, az inkább túra villa.
Inkább SID és Reba között van vaahol, súlyban legalábbis.
Mozgásban meg azt mondják RS-ek nagyon jók most, manitouk nem annyira.
Meg egy REBA tutira merevebb is, mint ez az R7
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
Megérkezett az U-lakatom
OnGuard Bulldog személyében [link]
Ez a ledes kulcs nagyon tetszik
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
Nekem meg Corratec Superbow ( vagy csak Bow ) fékpofám van
Nagyon brutálul fog. Kár hogy már sehol nem látni, bevásárolnék belőle alaposan
Csakis a pirosból
A Corratec valóban neves gyártó. Én csak arra emlékszek, hogy jó régen volt itt valami vk futam, tán csillebérc és mintha azt egy corrateces Dán emberke nyerete volna meg, ráadásul egy kőnehéz corratec géppel, de lehet hogy keverem, nem ma volt már -
Manitou
addikt
válasz Jeannie #2499 üzenetére
Így van, adnak hozzá vázra rögzíthető konzolt, amire fel tudod tenni a lakatot, igaz én nem használom, inkább hátizsákba teszem a lakatot. Mellesleg nekem gumírozott az egész lakat, szóval még ha akarnám se verné szét a vázat. Más tipusok lehet hogy nem ilyenek, hanem fém a külsejük.
-
Manitou
addikt
Ide megy valaki innen?
2007.08.25. Szlovákia , Kassa Maraton
[link] -
Manitou
addikt
Ha már autos- vs kerékpáros konfliktusokról van szó, leírok egyet én is.
Ismerősöm haladt kerékpárjával az úton, mikor is egy kocsiból melléérve az anyósülésen ülő illető közelről gumilüvedékes pisztollyal rálőtt, az isten barma
Ismerős mikor utolérte egy lámpánál a kocsit rácsapott a visszapillantójára. Erre a kocsis hátulról elütötte. Ismerős nem volt szívbajos és berugta a kocsi szélvédőjét ( SPD cipő volt rajta ) Nah ekkor szált is kifele a 2 tag a kocsiból baseballlütőkkel és nekiestek ismerősnek. Majd valaki kihívta a rendőröketm, akik ki is értek elég hamar. Rengeteg szemtanu volt, le is állt a forgalom.
Eredmény: az illetőt (illetőket) lecsukták asszem 2 évre ( mármint az autóst )
Velem eddig még csak olyan volt, hogy zsiguliból anyós ülésen ülve egy nagy disznó ember baseballütővel ütögette a tenyerét, mintha arra készülne , hogy meg akarna verni és még valamit ki is szólt, én meg csak néztem rá értetlenül, hogy ez meg mijafaxt akar Köcsögök mindenhol vannak.
Nem budapest, de nagyvárosban történt mindkét eset.
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
válasz littlemole #3324 üzenetére
Nekem még egy küllőm se szakadt ki sose, pedig régebben kapta az ívet a gép
Könyveket lehet venni amik segítenek a házi szerelés elsajátításában.
De én azt mondom, az a legjobb tanulás, ha az ember saját maga összerak egy gépet úgy hogy ő vesz meg minden alkatrészt és nem ám beviszi a boltba és rakják össze, hanem ő maga. Ennél jobb tanulókönyv nincs, persze előtte azért utána kell olvasni a dolgoknak, hogy ne legyen annyira satu a témához.
1x vittem szervízbe a kerómat még régesrég - akkoriban kezdtem el lecserélni a gyári 20k-s MTB -omon az alkatrészeket- mert nem tudtam beállítani rendesen az új STX-RC canti fékemet, hogy jól fogjon. Szervízben mit csináltak? Beállították, és még úgy se fogott mint ahogy én belőttem És volt képük elkérni érte pénzt is Azóta se voltam semmivel sem szervízben, de nem is volt rá szükség, mert megcsinálok bármit amit kell.
A hátsó kerékkel lehet lehúztak Bár lehet szarrá volt menve a hátsóagy és a felni is rossz volt, és azért cserélték a komplett kereket.
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
válasz littlemole #3327 üzenetére
Nekem nincsennek ilyen szerelős könyveim. Nem tünik rossznak ez a könyv a borítója alapján, biztos sokminden kle van írva benne, és gondolom képekkel is illusztrálva.
Szerszámok amik szerintem fontosak lehetnek:
-láncbontó
-hajtókar lehúzó ( kivéve, ha olyan hajtókarod van ami magát húzza le a csavarja segítségével)
-monoblokk / középcsapágy kiszedő
-fogaskerékhez leszedő szerszám
-imbuszkulcsok
kb ennyi. -
Manitou
addikt
válasz urban racer #3399 üzenetére
Pff... ez is tömegcucc lett
-
Manitou
addikt
válasz urban racer #3515 üzenetére
igen
-
Manitou
addikt
válasz urban racer #3519 üzenetére
Van ez így Most erősen filóztam amúgy egy másik teló vételén. RS Revelation AIR U-Turn -ön, de aztán sajnáltam érte annyit adni , meg nem is lett volna olyan jó választás a vázamba. Most meg egy Recon U-turn-on agyalok, ez ugyan nehezebb, de fele annyiba kerül , és rugós!! Igazából Revelation rugós U-turn-öse kéne, csak nem kaponi Mo-on.
A Recon U-turn meg ugyanazt tudja, csak acél nyakkal. Súlyban is kb 160g-al nehezebb a rugós Revelationnál. Jah meg a Reconon van V-fék tüske !!!!!
De ha belegondolok, hogy a mostani telóm 1540g, akkor betyársokat fogok nehezíteni a gép elején
De te versenyzel nem? Meg valami kis sponzori segítség is van azért
Mi az a 6 teló? Te meg a másik véglet vagy. 1 év alatt 6 teló kicsit sok szerintem
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
Nekem van spd, de szerintem egy platformpedállal kényelmesebb a városban közlekedni, főleg, ha gyakran teszi le a lábát az ember.
Tekerni tényleg hatékonyabban lehet vele, de én pl nyulazni olyan furcsának találom, mivel előtte sima pedállal tanultam meg, annak van egy technikája, ami az spd esetén értelmét veszti. -
Manitou
addikt
válasz urban racer #3557 üzenetére
A tora a legnehezebb a revelation-recon-tora hármasból, ami nem is meglepő hiszen a becsúszója és a nyaka is acél, a reconnak már alu a becsúszója, míg a revelationnak a nyaka és a becsúszója is alu. Persze belsőségekben is van eltérés. Solo Air, rugós, rugós U turnos, Air -U-turn-os( egyben Dual -Air es is ), Dual -Air-es stb...
Levegős reconok elég jó súlyban vannak. 1,8 körül
Tora U-turnos 2,4 kiló Erősen kiesik esetemben. Recon U turn( rugós) 2,066kg ez nagyon határeset ( ezek vágatlan nyakkal, szóval pár gramm még lejöhet belőlle.)
Revelation meg mondhatjuk, hogy egy hosszuutas Reba, és elég jó súlyban van 1,6-1,7kg
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
válasz urban racer #3566 üzenetére
Szerintem aki CC-zik ( kicsit komolyabban), annak egy 2 kilós teló dögnehéz de túrázáshoz, meg 1-2 versenyre elmegyekre jó. Hol vannak már a régi szép idők 1,1 kilós SID
A reconnak is lentebb lehet venni az útját. Az U -turnos változatot pl 85-130 között állíthatod. Illetve amik nem u-turnosök, azoknak meg belülről lehet állítani.
Ezért kéne nekem Revelation U-turnos ( rugós) mert annak 85-130 -i g lehet állítani az útját, és csak 1814g, de magyarországon nem forgalmazzák
És akárki akármit mond egy rugós villa finomabban mozog( ha csak egy hajszállal is ), mint egy levegős , akármennyire is fejlődnek a levegősök, de lehet ezt a véleményemet nem mindenki osztja.
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
válasz urban racer #3573 üzenetére
De. A legelső SID papíron 1,1Kg volt. 98-ban jelent meg az első SID., csak 1,9-es külsővel lehetett használni normálisan és 63mm volt az útja Persze valóságban több volt pár grammal de 1,2 alatt volt 1,1-1,2 között volt valahol félúton. ( mért adat)
A későbbi SID-ek már mind nehezebbek voltak, persze át is alakultak kicsit.
Revelation rugós papíron 1814 , vágatlan nyakkaal egy srác 1,9-et mért.
Egy Air-Uturnosat mértem 179x g volt vágatlan nyakkal, de az papíron 17xx valamennyinek van írva.
Szerintem simán hihető, hogy 1,7- 1,8 a Revelation, ha a rebak 1,6-ok
GYakorlatilag egy és ugyanaz a két teló, csak kicsit több úttal. Rebaba is van 115mm-es.
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
válasz urban racer #3575 üzenetére
Ezen a SID-en meg még tárcsafékszem se volt Akkoriban még a V-fék volt az űbermenőfék Tárcsák elég ritkák voltak, és inkább DH gépeken ferdültek elő.
Nekem kell a hosszabb út, úgyhogy nekem megér több pénzt a teló, engem a súly is érdekel az már az én dolgom, hogy miért És nekem az is kell, hogyha akarom összenyomom pl 100 milire. Szóval az U-turnt nekem találták ki.
50-ért tuti nem vennék torát, akkor már inkább egy akciós levegős Recont vagy egy OEM Revelationt, ami akciósan 59 volt nem is rég
De amúgy jó teló a Tora is, csak mondjuk 35-40-ért, többért nekem nem kéne.
Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- YouTube
- E-book olvasók
- Horgász topik
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung LCD és LED TV-k
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Stellar Blade
- További aktív témák...