- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Kindle
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Aktív témák
-
nagyúr
Köszi, Ich bin Jack Sparrow.
Az elmúlt másfél, két hét elég húzós volt munka fronton, 13-14 órákat kattintgattunk, így kicsit hanyagoltam a fórumokat. Plusz CM-ről is elkéstem, fél 5 után kezdtem inalni a többiek után.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Lecserélem a villám, úgyhogy van egy eladó RaceFace Diabolus stucnim, ha vkit érdekel. (Bár nyilván elég szűk réteg használ iet. )
10 fokos emelkedés, 50 mm hossz, 25,4-es kormányhoz, 1.5-ös nyakhoz.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
2 hét múlva érkezik.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #561 üzenetére
Jobb fékkar, bovdenezés, nagyobb tárcsa.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #563 üzenetére
Még szép, hogy számít! Nagyobb tárcsával kisebb erősségű fékkar-húzással érheted el ugyanazt a fékerőt. Az meg nem baj, ha egy fék erősen fog, és könnyen blokkolja a kereket, azért vagy te, hogy adagold a fékerőt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #565 üzenetére
Ez így van, viszont kisebb erőt fejtesz ki a fékkarra, ugyanakkora fékerő eléréséhez, így egy hosszabb lejtős pályán kevésbé fárad el a kezed, ami nem egy utolsó dolog.
Nem a féken múlik, hogy belemegy-e a tárcsa, mindössze venned kell hozzá 1 centit emelő adaptert.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #566 üzenetére
Mi az a műgyantás tárcsa? Az utolsó mondatodat meg nem értem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #568 üzenetére
Feltételezem a hidraulikus fékek csöveiről beszélsz. Ez attól függ, hogy mien fékcsőről van szó. A Shimano fékcsövei beleférnek, a Hayes, Hope csövei nem, GoodRidge tuning kitek bizonyos típusai megintcsak beférnek. Ha zárt a szem, akkor értelemszerűen a fék összeszerelése előtt kell átvezetni a szemeken. Nem túl jó megoldás, mert minden egyes le- és felszereléskor meg kell bontani a rendszert, utána újra feltölteni, légteleníteni, stb. Természetesen, ha olyan vagy, aki évekig használ egy alkatrészt, akkor úgysem szereled le-föl, tehát át lehet őket vezetni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A Scutum nem lenne rossz, csak a gyári felszerelése elég gány, plusz giga nehéz. Volt nálam anno tesztre, de aztán abban maradtunk a nagykerrel, hogy inkább nem adjuk le az anyagot - nem sok jót tudtam írni róla.
AMS-t próbáltam többször, de nekem nem jött be a mozgása. Konák túl vannak árazva, de egy Dawg-ot elfogadnék (tavaly nyáron írtam róla, ha jól emlékszem - nekem nagyon keveset mozgott).
Szerintem Trance lesz a nyerő ezek közül.
Telóknál egyértelműen Talas.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nem valószínű, hogy nagyobb lenne, az outik 27-es kerékkel vannak/voltak szerelve. Természetesen ebben a méretben is van duplafalú felni. Például: [link]
A fékes dolgot nem értem. Hogy függ össze a felni belsejének kialakítása a fékező felület elhelyezkedésével?''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #585 üzenetére
Ez így azért nem teljesen igaz. Ezen elmélet alapján, mivel a Hayes-emhez lehet kapni fémes és műgyantás pofát is, így kétféle tárcsát is gyártanak hozzá? Nem. Valóban vannak a low-end szegmensben olyan tárcsák, amik fémes pofával nem nyerők, de ha veszel egy normális tárcsát, teszem azt egy Hayes-t, annak teljesen mindegy, hogy mien pofával használod.
Kétféle pofa van általánosságban, a fémes, és a műgyanta alapú. Az előbbi lassabban kopik be, tovább tart, esőben picit jobban fog, míg a gyantás hamarabb kopik be és el, valamint esőben kevésbé fog. Persze van még EZER féle pofa ezen összetevők keverékeiből.
Nem hiszem, hogy a teló súly-változását a fékerőn éreznéd meg.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Cube-ra csak azt írtam, hogy nekem nem tetszett a mozgása. Igaz Thommey-nak sem, bár az mindegy, ő cécés. Revelation nagyon jó kis teló, mentem a 426-ossal 2 hónapot. Van benne minden, Motion Control, Flood Gate, kompresszió és lockout kormányról vezérelhető, szal elég pöpec kis villa. Nekem kicsit túl sok benne az állítási lehetőség, meg a csicsa (le is törtem a remote control karját véletlenül), de a mozgása nagyon bejött, és simán be tudtam lőni a súlyom alá a kompr.-t, csilit, utat.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #589 üzenetére
Nem feltétlenül. Először add össze, hogy ha ezekbe beruházol, az mennyibe kerül, illetve mennyivel többért kapsz egy rendes olajos szettet, amin nem kell machinálni semmit. 27-ért már tudsz Juicy 5-öst venni 185-ös tárcsával például (hátulra meg 160-assal 25-ért).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #591 üzenetére
Én így venném E-Bike-ról:
Előre:
- Shimano XT féktest ('06) - BR-M765 (12k)
- Shimano XT fékkar ('06) - BL-M765 (8k)
- Shimano XT fékcső fittinggel 90 mm - SM-BH63 (3,6k)
- Shimano XT tárcsa 203 mm - SM-RT75 (8,4k)
- adapter IS-IS 160-203mm (4k)
Hátra:
- Shimano XT féktest ('06) - BR-M765 (12k)
- Shimano XT fékkar ('06) - BL-M765 (8k)
- Shimano XT fékcső fittinggel 170 mm - SM-BH63 (4k)
- Shimano XT tárcsa 160 mm - SM-RT75 (5k)
Ez cuzammen 59k, boltban feltölteted olajjal, összerakatod, az kb 3-4k lesz. Így ~63k-ból kész az etalon, vegytiszta XT fékszett, elöl 203-as tárcsával, ami mindenre elég kell, hogy legyen.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #593 üzenetére
Ja, hogy fékváltókarod van.
Ellenben 38k*2 + 5k*2 tárcsára az 86k. Ha azonban az én listámhoz pedig 8k-ért veszel Deore első-hátsó váltókart, még mindig beljebb vagy 15k-val. Ez persze csak eszmefuttatás.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #596 üzenetére
Így van, ez 2006-os, és ugye monobody, ami nem egy utolsó szempont.
Az XT hajtókar tisztán szürke, szerintem nincs olyan váz szín, amihez ne passzolna. A Hone egy fokkal gyengébb (minőségben, kidolgozottságban, tartósságban), mivel az az LX-szel tartozik egy kategóriába. Begbie-nek van komplett Hone szettje, de másfél év alatt pár dolgot lenullázott (váltókar, első váltó).
Egyébként elírtam, természetesen nem IS-IS 160-203, hanem PM-IS 160-203 fog kelleni az XT-Tora kombóhoz.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Sok féket próbálhattál... Grimeca, Gatorbrake... Magura még csak-csak.
Az egydugattyús Saint (ami ugye egy barna XT) simán lenyomja fékerőben a 6 dugattyús Hope Mono 6Ti-t a dupla tárcsájával együtt. Mosolyogtató Gator-ról nem is beszélve.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nálam a sorrend kb ez lenne FR fékek terén (a teljesség igénye nélkül): Hayes Mag HD, Shimano Saint (XT), Magura Gustav M, Hope Mono 6 és 4, kisebb Hayes-ek, kisebb Magura-k, kisebb Hope-ok, kisebb Shimano-k.
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #593 üzenetére
Van egy polcon porosodó, kijelző nélküli kék LX rapidfire első váltókarom, ha gondolod, azt felajánlom térítés nélkül, ha Pesten jársz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Akkor már inkább az Avid. Havernak van 535-öse, hááát... Egyébként lóg itt nálam egy hibátlan BR-M555-ös, hátsó fék. Tárcsa is van vmeik szekrény mélyén, asszem 180-as. Mondjuk pofa kell bele, mert az elkopott. Azt viheted egy 10-esért, ha kell. (Féknyereg, 170-es fékcső, fékkar, feltöltve olajjal természetesen.)
Nem tudom, hogy kapható lesz-e tr00per otthonosabban mozog a hazai piacon. De, ha kell, szólj, és hozatunk kintről.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Lóg még itt sok egyéb mellett 2 használt, de használható állapotú Remerx Jumbo felni 36 lyukkal. Párom épülő bringájába kerültek volna, de aztán máshogy alakult a projekt, és komplett gépet kapott.
Így néznek ki:
Ha vkinek kell, szóljon, és viheti. For free persze.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Már készülök egy ideje rá, hogy szülőknél szanálom a bringás motyóimat, ne kerülgessék.
Egyébként kb. 2 hét múlva eladó lesz 2 korrekt állapotú Rhyno Lite XL 32 lyukas felni: [link] természetesen nagyon olcsón. Legyen mondjuk 5e a kettő. V-fékkel is használható, mivel azonban én tárcsával használtam, a fékező felülete még szűz.
Ők pedig az újak lesznek: [link] Nyami.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Gondolom akkor is így mosolyognál, ha a te gépedet adnák el lopottan 20-ért... Nekem lopták már el bringámat, nem egy jó érzés, főleg, ha szeretted, és rengeteget foglalkoztál vele. Szerinted mit mondanék annak, aki alatt meglátnám? Aki lopott dolgot vesz, és ezzel tisztában is van (Cannondale 40k-ért pl.) azt semmi sem különbözteti meg attól, aki tevőlegesen ellopta - szerintem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #674 üzenetére
Mármint mi kopik ki az integrált középcsapiban?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #676 üzenetére
A csapágyazás? Én 2004 óta, vagyis több mint 3 éve nyúzom a Saint-emet, ebben volt 1 év DH ([link]), azóta túra, FR. Most jár 21k km körül, és hát egy csoda, ahogy a csapágya a mai napig vajpuhán gördül. Volt Octalinkes hajtóművem is, de azok még anno Hollowtech I-esek voltak, tehát nem voltak olyan merevek, mint az integrált csapival szerelt Hollowtech II-esek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz TexT-BoY #700 üzenetére
Ebben a bringában (a haverodéban) mi került 4000 euróba? Arannyal van bélelve, vagy iesmi? Rendesen lehúzták szegényt. A 2007-es modellt kompletten árulják 2000 euróért, ennél jobb felszereléssel...
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz TexT-BoY #729 üzenetére
Ennyi pénzért, azért vmi jobb gépet is összerkahatott volna szentem, de ha neki megfelel, nekem teljesen mindegy. Pl. 2007-es XTR kerékszett kicsit jobb, mint a képen levő DT, ami már nem is túl új, s még az is ''csak'' 250k boltban. Az a teló meg ugye elég muris. Inkább arra költött volna, mint 100-at egy pedálra, amit nem is igazán értek, mivel egy TI4-es Eggbeater is ''csak'' 50 róka fölött van picivel, és hát ugye van némi különbség a képen látható, és a titán habverő között.
Jóvan, nem kötözködöm, csak úgy írtam, no.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Azért elég sok különbség van a két gyártó megoldásai között, helyesebben semmi közös nincs bennük. A Kona a klasszikus, a Cove által kifejlesztett 4 forgáspontos rendszert alkalmazza [link], ami igen hasonló a horst link-hez [link], ám a negyedik forgáspont nem a lánc-, hanem a támvillán van. A horst link egyik előnye, hogy a váz útja nem korlátozódik, nem keményedik fel a hátulja fékezéskor, mint az összes többi össztelós váznál. Ezért kell brake floating (Konaéknál D.O.P.E. [link]) a DH FR vázakra, hiszen ott fékezéskor is fontos, hogy a teljes rugóút-tartomány rendelkezésre álljon.
A Giant ezzel ellentétben a Maestro rendszert alkalmazza, ami tulajdonképpen egy módosított VPP (Virtuális forgáspontos rendszer - Virtual Pivot Point) [link]. Kaposi Zoli barátom írt róla egy szösszenetet, ami jól összefoglalja a technológia előnyeit, hátrányit: [link]
Hátsó felfüggesztési rendszerekről bővebben: [link]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Igazából mindegy, ha egyszerű műanyag dugót veszel, az biztos nem sérti meg a külső karbon szövetet, de vehetsz ien nagyon szép, gumírozott belső gyűrűvel ellátott, imbusz csavaros rögzítésű szépséges Hope kormány dugót is potom 5k-ért: [link].
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Azt azért hozzá kell tenni, hogy a Zoli - amellett, hogy a konkurens újság szerkesztője - a Neuzer Kft. alkalmazásában áll, és hogy, hogy nem ez a Kft. forgalmazza itthon többek között a Giant-eket. Tehát kicsit azért le lehet venni a Maestro fényéből - érdemei elismerése mellett természetesen.
A felfüggesztési rendszerek között vannak szabadon felhasználható technológiák (a Four Bar-t sok gyártó használja a Kona-n kívül - Merida UMF-ek például -, ien a Horst Link is), ellenben vannak licenszek, amiket csak az azt megvásárlók használhatnak. Ilyen a tisztavérű VPP, az FSR, stb. Persze trükközni lehet apró módosításokkal, és máris ki lett kerülve a licensz, de nagyobb gyártók szeretnek ragaszkodni a védjegyükké vált rendszerhez, és nem kísérleteznek újakkal, ien cég a Kona is.
Csak a kérdésre nem válaszoltam. Tehát ez általában ízlés kérdése. Nekem nem tetszik a Kona-k mozgása, igaz, csak Dawg-tól felfelé próbáltam őket (Dawg, Stinky, Stab), de nem nyerte el a tetszésem. Az az igazi, ha vásárlás előtt kipróbálja az ember az adott technológiát (akár a boltban, akár ismerőstől kölcsönkért bicajjal, stb.)
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Magellan Corvus
Corvus Corax, vagyis az éneklő verébalkatúak rendjének madara, varjú. A Magellanok azonban mindig az égbolton keresendők, így valószínűleg az NGC 4038 Gx (Corvus) csillagképre gondoltak az alkotók.
Bizonyos szögből a színösszeállítás miatt elképzelhető, hogy valaki belelátja a varjút, nekem speciel első ránézésre Görög Zita ugrott be róla gofrival a kezében. Hogy miért gofri, azt majd mondom.
Tavaly ezidő tájt LCs Gaben írt a 2004-es Corvusról egy szűkszavú tesztet, azóta nem sok minden változott a gépen. A váz gótikus motívumait leváltotta ugyan a művészi, színes téglalap-dizájn, de nevéhez hűen egy karcsú, szürke városi bringát látunk most is. Semmi felesleges felülhegesztés, erősítés, s-bend, és ez így jó. Kicsit ráz, viszont nem könnyű hajlítgatni kiállva tekerve sem, geometriára pedig ez az első gép, amire azt mondom, nekem tervezték.
A teleszkóp egy Metro, 50 mm úttal, puritán belsőséggel, merev, mégis szépen könnyített vállal, ami színben, mozgásban is jól illik a képbe. Szuszogva dolgozik, nagyon jó hatásfokkal, és a por ellen teljes gumiharmónika védi, amit sokszor hiányolok a túra és trekking teleszkópokról. Az egyik legjobb a kategóriában, végre nem hajladozik, mint az útszéli jegenyesor. Emellett tárcsafék és csomagtartó konzolt is találunk rajta. Nyerő.
Tetszettek a fékek is. Határozott fékérzés, jó bovdenszett, bovdenvezetés, semmi nyúlós játék. A fekete B+ pofák csípik a B+ felnit, jó párosítás. A felszerelés természetesen B+ és alap Shimano szett darabkák, melyek többsége a maga kedves egyszerűségével teszi a dolgát, néhány részlet azonban zavaró volt. A teleszkópos nyeregcsőből vagy használjunk rendeset (és fizessük meg a borsos árát), vagy rezgessük az alfelünk, de ezek az olcsó imitátorok valójában semmire sem jók. Vagy cseréljük helyből, vagy szeressük meg, ha tudjuk. Tovább. A Lookin Xsenium nyereg tulajdonképpen egy lágyan ringó zselé ágy, ráadásul nőiesen széles, emiatt hosszabb és rövidebb távon is – nekem speciel ugye – kényelmetlen volt. A negatívumok rövid sorában utolsó helyen a stucni áll, melyen 7 csavart sikerült elhelyezni, ebből azonban csupán kettő tartja magát a kormányt. Ezeket alulról tudjuk meghúzni a bovdenerdőből. Logikus. Állíthatjuk ugyan a magasságát nagyon precízen, ám kiállva tekerésnél a szegény varjúcsőrre emlékeztető kormányszár csak recseg, és nyekereg.
Ízig-vérig városi bringa, mokány igénytelen csataló, nekem tetszett. Vihetjük nyaralni is, úgyis aktuális a téma. Az ember csak feltápászkodik a tájegység adott vízfelületének széléről, kirázza lábujjai közül az iszapot, és a rendkívül kényelmes, mezítláb is tekerhető gumírozott pedállal mosolyogva teker a legközelebbi gofri árushoz. Na, innen a gofri.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Pinya007 #813 üzenetére
A párosításnál csak a tapasztalatokra lehet hagyatkozni, nincsenek általános elvek, meg hát ugye millió felni és több ezer pofa kapható, nehéz lenne összefoglalni, hogy mi mivel passzol. A KoolStop elég jó, általános pofákat gyárt szinte minden fékhez, érdemes szétnézni a forgalmazásával foglalkozó boltokban. Ha az a kamra felszínre kerül, akkor kb. fél éve már felnit kellett volna cserélned. Komolyabban: a kopásjelzők jó szolgálatot tesznek ienkor.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5