Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kihátrál az x86S architektúra mögül az Intel
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Arc Battlemage B570/B580
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
HI!
most kojojjan pont egy opelvaltozot hozol fel szerintem kornelka azota visitra rohog miota beirtad:- )))
udv
neduddki
mod: a pozsoba nalunk 2x is volt olajcsere a vatoban 75w90re, szepen kismult tole
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Kornel
veterán
nem érted ezt.
ez azért van, mert opel, sosekopelmod: egyre több a lefingott swift mk4 az utakon, sok még a gyári gumikkal fut, 2005-ös a legkorábbi példány ugye, na ennyit nem bír ki a conti, szanaszét van repedve. olajcsere szerintem sokaknál csak egy felesleges nyűg, de sokan a gumikat se fújják fel, ránézésre 1-1,5 barral is eljárnak a márkatársak simán
de sorolhatnám még a teljes igénytelenségek sorát. -
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16697 üzenetére
Összes Opel astránál elméletileg élettartam olaj van , tehát sem betöltő sem pedig leengedő nyílás nincs.
Az elmélet ott hibázik hogy hermetikusan nem tudják elzárni az olajat a külvilágtól... az illesztéseknél úgymond "szuszog" pl a hőtágulás következtében.... aztán elkezd oxidálódni az olaj, 5 év oks, után elkezd öregedni.
De itt jön a csavar , hogy a p*csába van élettartam olaj raktáron opelnél? ha nem kell cserélni soha? , mint kiderült a GM mérnökök azzal számoltak használd és dobd el , Am azért szar a váltó az összes Opel/Peugeutba, mindegyikben kilométeres holtjáték van a kopás miatt.... szemfüles tulaj azt is cserélteti
-
neduddki
nagyúr
HI!
mejjiknel is volt ahol elletartamvaltoolajat vizonala gyaresmegis csakillikcserelni, orexemnememlexem
udv
neduddki
mod: pjen: ...
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Kornel
veterán
Komolyan, akkor sötétség honol néhol, hogy már inkább nem fogok vitatkozni, mert semmi értelme.
Viszont remélem, hogy akik így "tartják karban" az autójukat, azok majd eladáskor ezt mind elmondják a leendő tulajnak, és az alsó ársávban adják el a kocsijukat, nem tagadják le a karbantartások hiányából várható meghibásodásokat.mod: a magyar suzuki egyértelműen előírja a max. 45.000 km-enkénti váltóolaj cserét, ami városi/extrém használat esetén rövidül! Akinek ez nem tetszik, az vegyen mást, ahol ez nincs előírva. Nem véletlen, tudják, hogy a váltó silány minőségű lengyel termék, ezzel próbálják elejét venni a korai meghibásodásoknak.
-
Doze
aktív tag
válasz neduddki #16692 üzenetére
Én sem fogom már cserélni sehol sem , ha meg megeszi a motor az olajat feltöltom 20w50-es Mol Botonddal .... ha meg beszarik jövök köpködni a fórumra, meg megyek anyázni a szerelőhöz... mer asszonda a Szakmérnök a suzukira nem kell költeni
Mondtam már hogy, a forma-1 es autókban is élettartam olaj van? , sőt szerintem azok is Vredestein gumival mennek,,,, csak át van matricázva Pirellinek mert megkenték az ADAC-ot
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
enelhiszekmindet csak konyorgom tamszd ma ala vmivel mert addig eztovabbraiscsak gyanusitgatas es az altlad emiltett szarkeveres, az meg mar kismillisozr elhangoztt hogy nem egy teszt alpjan dontunjk leglabbis akinekkoze van minimalsihozza, mert aztugyahogy azon kivulmeglegbb 2-3 tezt van tessek azt is fuigyelememl kiserni. vagyesetleg azokis meg vannak veve???
udv
neduddki
p.s. olajrol nem mondtal semmit
mod: Doze: olajataz minekcserelni??? motorbasekell megy amigmegy asztanolcson van bontott motor:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
pjen
félisten
válasz neduddki #16686 üzenetére
Tudod egyszer Alfonzó mondta:egy asztal bármilyen gyönyörűen van megterítve,rajta a legfinomabb ételekkel,ha az egyik sarkán van egy pici sz@r nem eszek ott szívesen.Ezt ha tudod nyugodtan behelyettesítheted az .ADAC ra.Kár hogy szó szerint nem tudom idézni,eredetiben sokkal jobban hangzik,de az értelme ugyanez.
-
Doze
aktív tag
válasz neduddki #16689 üzenetére
Nem kell az autóban váltóolajat cserélni mert úgy is meghal, az olaj árából meg veszel majd bontott váltót... Azért mert azt monda egy Szakmérnök aki valami statisztikából kinézte hogy nem nő meg a meghibásodási arány attól ha nem cserélsz... (suzukiról van szó az 1.3 gömbülyű)
Bár ezért a kijelentését szerintem a gépelemek tanszéken hátbavertek volna szívlapáttal...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Ja és igen én nem sorolom fel a végzettségemet... elég az, hogy otthon vagyok a témában és 15 éves korom óta szerelek...
A suzuki még azt is írta hogy Váltóolajat is kell cserélni, nem holmi balfasz szakmérnökre hallgatni... max a falloszára van szakosodva... mert ilyet nem ír egy megveszekedett barom sem. Max valami hülye közgazdász...
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
ez vkinek a kommantarja ami semmi mas csak a gyanujat fejezi ki, aki evek ota koveti a tesztekt /nem az adac-ot hjanem az osszeset/ tudja hogy az eves revizokban jonenk menenk az abroncsok /raadsul linelni meg mindig nem tucc, hogy ezt honan vetted/ tehat ez eghy kommentar amit v. elhiszek v., nem en ojja n bizonyitekot varok mint a nevezetes listaval volt
udv
neduddki
mod: Mercutio_: en a gumirol vartam es varok bizonyioteket mert a forumtars nagylenduelttel azt hangoztatta eddig ijejnmeg nem hangzott el
pjen: monde csak a 10w40es olajnak mi az alaolaj es mi a 5wx0-asnak?
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
pjen
félisten
Lehet sokkal több felé olvasunk utána,talán azért vagyunk itt ott szkeptikusak.
16684doze:hát igen ezt vártam,ez passzol a stílusodhoz.
MI ÉGHAJLATUNKRA 10w40 KELL:nem én írtam,hogy kell a suzuki írta,hogy megfelel,egy szövegből nem illik úgy kiragadni részeket,hogy a mondani valót megváltoztatom.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Na te meg Vredestein Búza vagy, azért savanyú a szülő az ADAC tesztel kapcsolatban, de ha törésteszteket nézzük az szent és sérthetetlen igaz? De ha azt merném mondani hogy egy régi 3-as BMW vagy egy régi Renault Laguna jobban törik min bármelyik 2005 utáni Suzuki, akkor baszódjak meg nem? Mer' az nehezebb meg anyagból van, meg a többi bulshit....
Az a baj vannak olyan emberek aki nem olvasnak utána semminek, hanem csak önigazolást keresnek... mert jobb és Kész, szerintem pont netudki az akinek legalább van némi elméleti alapja.... az lehet hogy maga nem próbált ki mindent, de legalább gondolkozik ha műszaki dolgokról van szó... ha épp nincs Képbe az ADAC-al kapcsolatba, hát istenem.... legalább nem azon ácsingózik hogy nulla tudással bemegy egy boltba megveszi a legolcsóbb Kingstar gumit/alkatrészt, aztán meg mindenki képébe beletolja hogy hazug az ADAC... és ő mekkora király...
-
pjen
félisten
Na most álljunk meg.én egy szóval sem mondtam hogy nem cserélek hűtő "folyadékot"fékolajat is szoktam cseréltetni kb minden második vizsgánál,bár van az ügyfeleim közt két autó szervizes is aki azt mondja,ami jó ahhoz nem nyúlunk,de tudom a fék folyadék nedv szívó ezért cseréltetem.A váltó olajjal kapcsolatban annyi véleményt hallottam pró és kontra,hogy inkább nem bántom.A közvetlen szomszédom autó ipari szakmérnök a Pest megyei autó felügyelet kiérdemesült vezetője szerint sem kell váltó olajat cserélni,nem lesz tőle kisebb a meghibásodási százalék.De hát ahogy gondoljátok,mindenki azt cserél az autóján amit akar.Ja nem böfögök max a kocsmában,én itt le írom a véleményem.Ezt a stílust nem is igazán értem,nem kérdezel csak vagdalkozol.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Jó persze, de azért én sem izomoznék a MI ÉGHAJLATUNKRA 10w40 KELL kijelentéssel, főleg úgy hogy abban a használati útmutatóban a váltóolaj, hűtőfolyadék csere is benne van, arra meg azt mondod: minek?.... ezért mert lusta nemtörődöm vagy, és csak addig erősködsz míg valami olcsóbb... persze szelektíven beböfögsz ÁÁÁ az nem kell, mert úgy is szétesik a váltó... ennyi erővel fasznak cserélsz motorolajt az autóban?
Elmondásod szerint majd visszahozza az olaj ára az új váltót.... de azért azzal számolj hogy egy szerelő nem fogja cserélni neked 20e alatt, másrészt most jobb ha tudod elsavasodik a fagyálló, kimarja a picsába a hűtőradiátort, beáll a csapágy a vízszivattyúban, amit elsőnek majd csak ékszíjproblémának gondolsz mert nyígni fog éjjel nappal...
Mindenezt miért?, mert 3 évente baszol rákölteni 5-6e forintot... én ezzel nem verném a mellem, sőt inkább kusban ülnék..
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Mercutio_ #16679 üzenetére
Én nem hülyézek senkit ,eszembe sem jut ilyen,de néha Neki is gondolkodni kell hogy mit ír.Egyébként már tényleg gondolkodtam azon nem azért ír török szultán stílusban mert nem kell oda figyelni a helyesírásra.Tényleg csak 5 perc guglizás kellett volna.
[ Szerkesztve ]
-
-
giigz
veterán
"Ez az 5w30 Eneos nem valami fasza , múltkorában az 5w40 eneossal jó tapasztalat volt, meg a mobil1 0w40 sem volt ennyire rossz.."
Te mostantól itt nemkívánatos személy leszel. Hogy mertél ilyet tenni? Eneos olajról vagy jót vagy semmit, itt ez a szokás, mert neduddki azt mondta! Hogy jössz te ahhoz, hogy Eneos olajról rosszat mondj? Az az olaj nem rossz, csal te nem tudod használni
-
giigz
veterán
Nem, ezt csak ő mondhatja, pár mondatot betanult amivel okosabbnak tűnik, és azt ismételgeti folyamatosan
Pl. ez az azt hittem képes vagy süket dumán kívül valamire is egy tökéletesen bevált mondat, be szoktak neki dőlni, és elhiteti sokakkal, hogy tényleg hülyeséget beszélsz, ő pedig a szent és sérthetetlen, mert azt írta, hogy te hülyeséget beszélsz
-
-
pjen
félisten
válasz neduddki #16672 üzenetére
Ahogy azt az ADAC háza táján kirobbant botrányok előre jelezték, meglepetések születtek az idei nyári abroncsok összehasonlító tesztjén. A korábban utca hosszal nyerő márkás abroncsok a közép kategóriába szorultak, míg korábban leírt, de a vásárlók által mégis jónak tartott abroncsok törtek előre. Ennek egyik eklatáns példája a Falken Sincera SN832 EcoRun abroncs szereplése, amely egyszer csak a közepes kategóriából az ajánlott kategória kellős közepébe robbant be, olyan márkák mellé, mint a Continental, Hankook és a Pirelli. Az, hogy ez mit mutat a korábbi ADAC tesztek szavahihetőségét illetően, az olvasó egyéni belátásra bízom. Minden esetre örvendetes, hogy a Német Autóklubb vizsgálatainak eredménye végre közelebb került a szakemberek és a vásárlók véleményéhez, és így azok is elégedettek lehetnek, akik évek óta igazságosabb teszteket követelnek az ADAC-tól.ezt én is mondhatnám neked.Látod ezt is neked kerestem mert látom nem tudod egyedül kezelni a számító gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Én csak tippekkel tudlak megszórni.
Az első ami eszembe jutna a fojtószelep, le kell szedni megnézni nem e nagyon retkes, ha igen akkor kitisztítani, egyébként el tud koszolódni már csak a kartergáz visszavezetése miatt is , fojtószelep környékét is átnyálazni, nem e szív falsot (akkor is jellemző az alapjárat ingadozás), esetleg nem e csúszott le valamelyik cső a háromból ami ott van..
Egyébként az az alapjárat csökkenés azért furcsa, mert nagyrészt akkor esik le az alapjárat nagyon ha a generátor nagyon le van terhelve. Pl ha én felkapcsolgatom a az AC-t, az ülésfűtést, a lámpát+ködlámpát akkor leesik nekem is a fordulat, de leállni azért nem akar. Vagy 1x volt olyan mikor rajta hagytam a lámpát és csutkára lemerült.... ha akkor szerintem bekapcsolgatom az elektromos fogyasztókat lehet leáll, de akkor nem játszottam el vele ezt....
Tehát lehet valami kontaktos, esetleg a generátorral lehet valami, vagy a fesz szabályzóval, ami miatt folyamatosan csutkán terheli a generátort. (lehetőség szerint rá kéne multiméterrel mérni), érdemes lehet az EGR-t is megvizsgálni.... Tehát összefoglalva az egész szívó oldalt+generátor oldalt.
Ha ez sem vezet eredményre, akkor javaslok valami szoftver frissítést, mert már olvastam olyat is hogy valami 1.0-át lecseréltek neki 3.0-ra és a eltűnt a túlfogyasztása.... stb... lehet ott van a hiba.
Ha sehogy sem jó, én még nem adnám fel, vennék valami bontott ECU-t és azzal is kipróbálnám....
-
-
pjen
félisten
válasz neduddki #16668 üzenetére
Olvasd el a 16661 et.Fent van az egész ezt csak kiemeltem belőle. Egyébként ha beírod a keresőbe:ADAC teszt csalás,olvasgathatsz.
Én nem fogom Neked pont a gumisat megkeresni,erről sem tudtál ,de most legalább ha érdekel van mi alapján keresni.Google a barátod.
[ Szerkesztve ]
-
ett
aktív tag
6 évet bírt a gyári. Másfél hete cseréltem le. Csak el lett gázosítva a verda és olyankor leveszik az akksisarut. Az meg olyan mintha cserélnél. Eddig akárhányszor volt levéve, mindig dögledezett utána. Az a vicc, hogy nem mindegyik suzuki csinálja. Az okát senki nem tudja. A lényeg, hogy nagyon ingadozik az alapjárat utána. A gyári 700 helyett 3-400-on jár a motor. Ha például menet közben sebességet váltok, azt gyorsan kell csinálni, mert különben leáll a motor. Kereszteződésnél elég szar tud lenni. Mindig játszani kell a kuplunggal. Tuti hülyének néznek. Vagy amikor jövök haza és állok be a ház előtt a helyemre, akkoris amint megálltam, tenném R-be, és megdöglött ha nem nyomok rá gázt. Van hogy ha ráindítok, akkoris egyből leáll, máskor meg szenved 3-400-as fordulaton és remeg az egész mindenség. Elég vicc kategória, hogy egy akksicserétől ilyeneket csináljon egy autó. 3 éves korában mentem "A mi autónk"-ba dolgozni, délutános voltam. Jövök ki éjfélkor, az autó nem indul. Nagyon örültem neki. Aztán vártam pár percet, megpróbáltam megint. Nagy nehezen beindult, jó hogy nem hagyott ott. Hazajöttem, akksi ki, fel a töltőre. Amint visszaraktam, produkálta a ledöglős hibát. Megkérdeztem a gyárban, hogy ez ennyire szar? Igen, sajnos ennyire szar. De nem mindegyik csinálja. Ez is érdekes. Kb. egy hét és elmúlik. Úgy is lett, elmúlt. Aztán 4 évesen lett elgázosítva, akkor levették megint a sarut. Újra dögledezett, egy hét után megint jó lett. Most másfél hete meg végleg megdöglött az akksi. Beletettem az újat, indult egyből szépen, de megint dögledezik. Viszont most jobban mint eddig és nem akar múlni. Már kezdem nagyon unni úgyhogy hétfőn elviszem, lássuk kitaláltak-e már valami megoldást rá. Csak nem akarom hogy legombolják a pénzt rólam, aztán a végén nem csinálnak semmit.
Azért elég gáz, hogy egy akksicsere ilyet idézzen elő.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
válasz Kornel #16647 üzenetére
Sajnos ez igaz. Viszont a motorjuk tényleg jó, ha megkapják ami jár nekik. Nekem 10w-40-et tettek az első szerviznél bele, azt követően én cseréltem az olajat és mindig 5w-30-at tettem bele. Szerintem ennyi törődést megérdemel a motor, nem olyan drága egy 5w-30-as olaj, hogy ne tudjam megvenni.
A váltónál a nyelestengelycsapágyat eléggé elrontották, ahelyett kell normálisat beletenni és nincs gond.
Nekem még nem ad ki semmilyen hangot, igaz cseréltem az olajat is benne. Amint kicsit is búgni fog, már viszem is csapágycserére. De remélem engem elkerül a hiba, mert később már állítólag más csapágyat tettek bele, csak nem tudom melyik alvázszámtól kezdve.Viszont fene a pofáját még mindig dögledezik az akksicsere óta. Kezd idegesíteni a dolog, hogy állandóan leáll, játszani kell a kuplunggal. Héftőn elviszem szervizbe, hátha ki tudtak már találni valami megoldást rá.
Máskor ennyi idő után már megjavult ez a trágya.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
pjen
félisten
válasz neduddki #16660 üzenetére
Ha jól emlékszem az ADAC vezetőségének egy része pont a gumi tesztekbe bukott bele,egzotikus üdülések kapcsán.
2komment
Címkék:autós hír
autóklub
ADACNégy éven keresztül csalt az ADAC a közönségszavazatok alapján odaítélt Sárga Angyal-díjakkal. Elhatárolódása jeléül a Volkswagen-konszern most elpostázta serlegeit a feladónak. A Daimler és a BMW is így tett.
Postai úton visszaküldte a Volkswagen-konszern a német autóklubnak (ADAC) azokat a serlegeket, amelyeket 2009 és 2013 között kapott a Sárga Angyal-szavazásokon, miután nyilvánosságra került, hogy az autóklub munkatársai manipulálták az eredményeket. Korábban más autógyártó, többek között a Daimler és a BMW is ugyanígy tett, így demonstrálva elhatárolódását a csalássorozattól.
hirdetésA német DPA hírügynökségnek nyilatkozó VW-szóvivő szerint egy dobozban indult útnak a kínos küldemény 19 darab trófeával, arról azonban nem esett szó, mi történt a 2. és 3. helyezésekért kiosztott díjakkal. A hivatalos kommunikáció szerint a konszernnek nem volt oka kételkednie az eredmények tisztaságában.
Közben egyre dagad az ADAC-botrány, és beadta lemondását a 18 milliós tagságú szervezet elnöke, Peter
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
"Lehet hogy tissztességes körülmények között is ezek az eredmények születnek,de nem biztos.Egyébként a teszteket általában a gyártók megrendelik,vagy legalábbis nyomást gyakorolnak hogy a termékük benne legyen,és olyan körülmények legyenek ahol nem végez rosszul." tucc is erre mondani valos peldat v. csak uy otletelgecc?
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
pjen
félisten
válasz Kornel #16656 üzenetére
Szia.A gumival nincs is semmi baj,a tesztekkel viszont annál inkább.Lehet hogy tissztességes körülmények között is ezek az eredmények születnek,de nem biztos.Egyébként a teszteket általában a gyártók megrendelik,vagy legalábbis nyomást gyakorolnak hogy a termékük benne legyen,és olyan körülmények legyenek ahol nem végez rosszul.Ez olyan mint a szépség verseny:indul a falu leggazdagabb gazdájának a lánya+Qvazimódó összes lány testvére...na ki lesz a szépség királynő?
-
giigz
veterán
válasz Kornel #16656 üzenetére
Félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy a Mannol olaj nem nagyon ismert Magyarországon, ezért olyan piszok olcsó, viszont nem csinálnak rossz olajat, nyugodtan bele lehet rakni az autóba. A Mannol számtalan autós kiegészítőt/felszerelést gyárt, amik az ársáv alján helyezkednek el, mindenből csinálnak filléres megoldást, a minőség nem a legrosszabb, de a drágább nagyobb márkák pl. Sonax minőségét természetesen nem éri el. A olajuk szintén használható, nem lesz rosszabb vele az autó mint bármilyen más olajjal, nyilván apróbb különbségek adalékban is vannak, de alapból egy jó olaj a Mannol. Mostanság kezd elterjedni, és mint írtam a múltkor, valószínűleg egyre gyorsabban fog terjedni, és ha túl nagyot nem emelnek az áron, akkor ismert, sikeres lehet. Tehát aki olajcsere előtt áll, nyugodtan vehet ilyet, legalább elmondhatja magáról, hogy még az elterjedése előtt mélyen áron alul vett jó olajat
A MOL pedig ha már szóba került, nem tudom miből gondolod, hogy rossz motorolajat csinál, az én információm szerint abszolút nem rossz, viszont szintén nincs elterjedve, és azért nem is lesz, mert ahhoz túl magas áron adják, hogy az "ismeretlen MOL" olajat elkezdjék venni meg ajánlgatni... Viszont minőségileg nagyon jók a MOL motorolajok.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hego
tag
válasz PRDZsolesz #16623 üzenetére
Nekem márkaszervízben 12ezer forintért cseréltek olajat és ablaktörlő lapátokat. Minek szenvednék otthon vele, ha ilyen olcsó?
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16650 üzenetére
HOL? 4990Ft Ráadásul api SN
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
elárulom neked, hogy 6000 Ft-ért tesztgyőztes mannol 5w30-as oaljat kapsz.
olcsóbb, mint a legtöbb 10w40.
ennyit a többet költés elméletéről. -
Kornel
veterán
suzukinál és pár más (japán) gyártónál még nem nagyon tértek át a tervezett élettartam témára, legalábbis nem annyira, mint az agyon hype-olt európai márkáknál.
mondjuk a suzuki azért kivétel, mert amit itthon raknak össze, az ugye alapból nem olyan jó, plusz a sok magyar és európai beszállító is megteszi a hatását a minőségre, ld. a lengyen váltó, a magyar rúgók, a lepergő festék, és sorolhatnám még napestig.
egy suzukinak egy erénye van, a motorja, és arra vigyázni kellakinek kell egy megkímélt splash, az meg jelentkezzen nálam pü-be
-
pjen
félisten
válasz Kornel #16644 üzenetére
Menj fel a totalkár nénikéjét részére legalább annyi az olajcserés váltó hiba mint a csere nélküliben. Ha 10000 km ekként 15000 Ft a többet költök olaj cserére az 300000ft annyiért bőven kapok egy másik motort. Az autó egy eszköz amely elvisz A ból B be és úgy is kell rá tekinteni.
-
Doze
aktív tag
Persze, ha keresnél találnál... és a suzuki gyári ajánlásai is olyanok mint gójafos a levegőben... egyszer eneos a gyári olaj, máskor meg shell, utána egyszer 5w30 a gyári ajánlás utána 0w20...
Ezért fogtam magam és belemerültem a témában.... ezek nem elméletek. Amit linkeltem oldal csak jól összefoglalja, egyébként tribológia könyveket nézegetve is hasonló álláspontra jutottam... és nem csak én hanem az is akit érdekel ez a téma...
De ha valaki nemhajlandó beleásni magát a témába, azt nem hibáztatom, de ne erősködjön egy olyan állítással aminek köze nincs a valósághoz...
Mint kornelka mondta több ország, több fajta olaj.... nekünk minden a pénz, meg évi 10e futó autók vannak... mire beadja a kulcsot addigra rég beint a suzuki, valamire hivatkozva... De ha átmegyünk Németbe ahol 3 éve alatt belehajintanak 120e km-t és mondjuk az 5 éves autó kiesik alóla az autópályán... na az gáz
Visszatérve minden autógyártó a piaci igényekhez igazít.... egy fillérbaszó magyarnak nem lehet azt mondani rakj bele 0w30-at, mert anyáz a garanciális időben 'me tán BMWez?', és baszik legközelebb szuszkót venni, helyette vesz Dachiát vagy mást ahol olcsóbb minden....
Ezzel arra akarok rávilágítani, ha nem lennének közgazdászok csak mérnökök, akkor lenne olyan autó ami 3 millió km után sem adná be a kulcsot.... de sajnos a pénz az úr.... én ezt próbálom kiküszöbölni. A tervezett élettartamról meg még nem is beszéltem
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
szerintem ülj be valamelyik műszaki egyetem előadásaira, ME-n pl. van belsőégésű motorok nevezetű tárgy is
az m13a egy sokat bíró, ám nagyon kifinomult moci, ami megérdemli a törődést.
és igazad van, eddig csak 120k-t futott g10a motorom volt, ami nulla deci olajat evett olajcsere között, amit bátran merek állítani, mivel gázzal ment, így nem hígult benzinnel az olaj, max. vízzel, de egy 140-es pályás tempó után se hiányzott belőle, szvsz tized decikben mérhető lett volna max.
és a jelenlegi k12b se eszik semmit, igaz ez benzinnel megy, szóval rá lehet fogni, hogy felhígul benzinnelmod: előbb mondtam, hogy miért ez a gyári ajánlás.
a fillérbsz* magyarok miatt.
semmi másért.
mindenhol máshol az 5w30 az ajánlott az m13a-ba. (highly recommened)
és nyugodtan használd a gyári váltóolajat, mivel nem csak a csapágy mehet tönkre, hanem a komplett váltó, ami nem 70k, hanem sokkal több.[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Nem mondok semmit olvasd végig és dönts: LINK
Egyszerűen nem tehetek arról hogy fingod sincs ha 10w40 egy olaj viszkozitása, akkor hidegben kb 15 mp-ig tart az hogy feljusson a hengerfejebe az olajteknőtől, és addig szárazon szó szerint fém a fémen súrlódik pl vez. tengely. Ha 0w-s ugyan az 3-4 mp... ez az ami kigyilkolja a motort...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16637 üzenetére
Tényleg el is felejtettem mondani.....
Ez az 5w30 Eneos nem valami fasza , múltkorában az 5w40 eneossal jó tapasztalat volt, meg a mobil1 0w40 sem volt ennyire rossz..
Mivel nem vagyok egy olaj elemző készülék, de ennyi olajcsere után már tudok véleményt mondani. A többi olaj jobb állapotba volt 15 e km futva, mint ez 10e km után , szó szerint olyan híg pisa volt hogy csuhaj.... minden viszkozitását elvesztette...
-
pjen
félisten
válasz Kornel #16637 üzenetére
Valamennyi olajat természetesen minden motor eszik,de ez konstrukció függő is.Szerintem még Neked sem volt SWIFT d amiben 200ezer volt és 10000 ként cserélted az olajat.Most hogy nézelődtem szerviz ügyben hát váltó összes csapágy csere 72 ezer magyar forint,tehát váltó olajat nem cserélek.Ha felmész a totálkár oldalára kb ugyanannyi a váltó hiba olajcserés és csere nélküli autókra.
Doze:mi az hogy nincs éghajlat?a legalsó skála nemHŐMÉRSÉKLET???-20 tól+akármeddig ugye 10w40-50 et ír???
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Ez a swift szervizkönyvből van ... nincs sem éghajlat, sem semmi más... am mi éghajlatunk elég genya, mert télen hideg van, nyáron meg meleg. így a lehető legszélesebb fedettség a legjobb..
De nem vitatkozom, mert múltkor is ugyan azt fújtad... ez nem hablaty meg elmélet, hogy talán igaz talán nem... ez így van.
-
Kornel
veterán
én nem úgy hallottam.
elvileg akksival még nem volt gond.
ha meg mégis, akkor cellánként cserélhető, aprópénzből.
pár 10k max.
szvsz szerintem ez nem gond.(#16635) pjen: ahogy én is linkeltem az angol manulat, ahol egyértelműen azt írja, hogy az ajánlott olaj az 5w30.
annak idején a suzuki szabóban beszélgettem a szervizvezetővel, aki magától mondta, hogy ezek mind a csóró fillérbsz* magyarok miatt vannak, hogy megfelel a 10w40 is, meg az is, hogy nem kell 1000-nél olajat cserélni a vevő terhére, stb.
ezek apró dolgok, de 200k-nál már pont annyit jelent, hogy megeszik 1 liter olajat csereperiódus alatt, vagy nem eszik semmit, max. 1 decit.
tudom, neduddki szerint mindig eszik, de ez nem igaz.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
A Gusztávnál vettem 2006 ban és a kötelezőn ott is mindig10w40 et raktak bele,ott álltam a kocsi mellett.200 nál az nem is olyan rossz.Egyébként ha 200 at elmegy az olcsó olajjal lehet anyagilag jobban jön ki az akkori tulaj ha generáloztatja a motort(persze csak akkor ha neked van igazad).Egyébként egyszer már belinkeltem a gépkönyvét,a mi időjárásunkon egyértelműen 10w40 et ír.
-
Kornel
veterán
váltóolaj 3 év vagy 45 ezer, de ugye ez városi használatnál rövidül 30 ezerre, tehát lassan harmadszorra kellene cserélni. fagyálló, fékolaj dettó.
de hát ezt mindenki elfelejti.[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
82ezer az még semmi, majd ha 200 lesz és bezabál 1000km alatt fél liter olajat , de gyanítom addigra már másnál lesz , akkor viszont nagyon ki tud jönni már a külömbség...
8 éves... rákérdezhetek a szervizre? (bár nem tudom te vagy e az első gazdija )
Fékolaj, hűtővíz, váltóolaj volt benne cserélve?
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16629 üzenetére
Nem kimondottan erre értem, ez csak egy extra. De ha elfordítod a kulcsot, ugyan úgy indul mind a kétféle olajjal, nem mindenki hallgatózik , ez csak hosszútávon köszön vissza, rövidtávon nem, vagy csak alig...
Pl aki ritkán használja az autót, akkor is csak hosszabb távokon, télen pedig leteszi (Tipikus vidéki nagypapa, igaz Pjen? ) annak akár megfelelő is lehet a 10w40 -
Doze
aktív tag
Azért erőltetik a 10w40-et, mert általában félszintetikus mind, és jóval olcsóbb mint akár az 5w40, 200 Literes hordó árakkal számolva jelentős különbség van. Nem mind1 nekik hogy milyen árakkal dolgoznak, mert pl a legtöbb embert nem érdekli mit töltenek az autóba csak friss legyen.... és számára nem biztos hogy kifizetődő az ha +3000ft-ot mond az olaj miatt a szervizre, ugyanis a többi szervizhez képes hátrányba kerül. (viszont azt fernek tartanám ha 1-1 olajcsere alkalmával legalább felajánlanák a többi lehetőséget )
Aki nemkimondottan autóbuzeráns, és lusta külön rendelgetni, boltokat járni azt megértem... 10w40-el is elgurul az autó észrevehető különbség nélkül.... de mint tudjuk mondhat akármit a szervizes, arányaiban jobb egy 5w40, 0w40 esetleg 5w30,
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz PRDZsolesz #16623 üzenetére
Ahhoz már öreg vagyok hogy 3000 ft ért fetrengjek a földöl.Egyébként az udvarban viacolor burkolat van és nem nézne ki jól rajta néhány olaj folt.A lényeg mind a 4 szerviz,pedig nekik mindegy ,egyöntetüen 10w40 olajat ajánlott!!!!
[ Szerkesztve ]
-
-
Doze
aktív tag
válasz PRDZsolesz #16623 üzenetére
Mondjuk aki benn lakik a város közepén.... se szerszám, se garázs,
-
Doze
aktív tag
Nah cseréltem már egy olajat: Ilyet kapott
meg is lepődtem, csak 9e huf volt a tescoban... egy ilyet nem lehetett kihagyni
-
SRII
őstag
hali!
Lenne egy olyan problémám ,hogy a hátsó bal oldali rugó (2007 GS II) nyikorog, döccenőknél, kisebb bukkanóknál, párás vizes időben , és néha száraz egyenes úton is (az utóbbi ritka)
Elvittem a szervizbe, megnézettem a kormányműt,lézeres futómű beállítás, lengéscsillapítók és rugók gumibakok ellenőrzése.
Szerviz: semmi baja ,nem kellett semmit állítani még a gyári értékekkel van minden!
na akkor miért van ez a nyikorgás? hisz ezért hoztam ide az autót.
Szerviz: lehet valamely gumibak szoros, vagy rosszul ül fel az autó!
Akkor mit tegyek?
Szerviz: majd megszűnik.
Ez kb 2 éve történt, azóta sem szűnt meg a nyikorgás ami már nagyon idegesít, nem folytonos de szvsz egy autónak nem kellene ilyen hangot kiadnia.(mint egy agyonhasznált kisteherautó)Mit tegyek?
Légy önmagad! Mindenki más már foglalt!!
-
zedok
őstag
Na emberek, azt hiszem a kipuffal lett egy kis gondom. Olyan mely es oblos lett az auto hangja, mas ezert felaras extrat ad ki Gondolom mindenkeppen szervizben tudjak javitani csak. Jol sejtem?
Hyosung GT650N, Asus K52 "fagyós-pista" JE-EX225D
-
Doze
aktív tag
válasz Motion_Blur #16593 üzenetére
legyün az , de hogy eltörjön ahhoz nagyon sok kell... én a párazáró fóliával szoptam, ragadt mindenhova csak oda nem ahova kéne
-
ett
aktív tag
válasz Motion_Blur #16590 üzenetére
A hangszoronal kezd el leszedni. Ott ala tudsz nyulni.
Krisztián: torold ki a hibakodot es amelyik visszajon az volt az igazi.
[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Matthisa
tag
Még egy kérdés. Én most nézem hogy Castrol Syntrans Multivehicle 75w90-t vettem a váltóba :S Ez nem jó bele?Transaxle az jobb?
-
dnelb
veterán
válasz Kornel #16602 üzenetére
2007es 1.5 GS Swift, 120k van benne, múlt héten vittem nagyszervizbe mert előző tulaj szerintem eléggé elhanyagolta. Működésben nem vettem észre diffit, és most a visszajelző se ég. Szombaton megnézetem de azért érdekelne melyik a helyes. Egy új katalizátor eléggé hazavágna ahogy nézem az árakat
Ha indítom akkor a légzsák jelző 6x villan, gondolom ez se normális.[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
Olyankor mi a helyzet ha más hibakódot ír ki maga a kocsi, mint ha kiolvasom OBD-vel ? Melyik lehet az igazi ?
A kocsi b1150et ír ami légzsák áramkör hiba, a program meg p0420at, az meg katalizátor...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ASUS routerek
- Android szakmai topik
- Kihátrál az x86S architektúra mögül az Intel
- Vicces képek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Építő/felújító topik
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest