- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
őstag
válasz
nootropil #197 üzenetére
Az AGM-hez nem szoktak/szabad utólag vizet önteni. Ergo
tilos +14,4V fölé menni mert vízvesztés lesz.
A +14,7V nem halálos ha hideg van. A CTEK Svéd. Ott azért van mínusz. Az-az a hőmérséklet módosítja a +14,4V-ot.
Mível elég jó márkát vettél nem lehet gond vele ha ne veszed ki az akksit, csak azért én kerülném a hópihe funkciót, mert mint említettem az a feszültséget megtolja. -
nootropil
csendes tag
Különben érdekesnek találom ,
hogy ennek a topiknak az elején hozzáértő írja , hogy AGM akkut nem szabad 14,4V-nál többel tölteni, mégis a töltőm leírásában egyetlen különbséget látok a sima és az AGM mód között , jelesül hogy az AGM -ben 14,7V a töltés
http://www.ctek.com/Archive/ProductManualPdf/MXS%205.0_EN.pdf
érdekes..
különben honnan tudom meg hogy az autóban lévő gyári akku AGM ? Nincs rajta cella fedő ? Minden cellához ? gondolom
Köszi ha valaki válaszol... mondjuk elirkálok magamban .. előbb-utóbb megválaszolom a kérdéseket.
-
nootropil
csendes tag
Üdvözlet !
Hirtetelen felindulásból (motorom miatt) vásároltam egy CTEK MXS 5.0 tip. akku töltőt, motrorom akkuját gond nélkül feltöltötte, közben kedztem kicsit utánaolvasni..
Autónk egy 2006-s francia diesel (tele mindenféle elektronikával) gyári akkuval még, az autó saját fórumán azt írják, hogy nem túl szerencsés kivenni belőle az akkut (csak végszükség esetén).
Kérdezném, hogy a fenti töltővel tölthetem e az akkuját úgy hogy nem kötöm le a sarukat ?
Köszönöm előre is !
Amiért tölteném: ha hétvégén áll az autó akkor hétfőn nehezebben indul, mintha lassabban forogna az indítómotor.. aztán minden renden.
-
Talas
tag
válasz
OldAkita #194 üzenetére
Valóban kevesebb gond lehet azokkal, de nem árt összelőni valami komolyabbal ha 0,05V-nál kisebb difik is számíthatnak. mondjuk kíváncsi lennék 3-4 tök egyforma Maxwell vagy Voltkraft között mekkora lenne a szórás. Nem néztem utána, de 1-2%-os tolerancia az már szvsz a profi kategória....
A gagyi multiméterem meg megtáltosodott ahogy normális vezetékeket kapott, rendes mérőcsúccsal (nem is mindig a műszer a hunyó). -
OldAkita
aktív tag
Lattam egy fenykepekkel illusztralt tesztet ahol valami D9250 vagy valami ilyesmi nevu kinai multimetert vizsgaltak es hasonlitottak ossze 2db. Metex multimeterrel. A 2 Metex stabilan azonos ertekeket produkalt, a kinai meg osszevissza
Csak hat a Metex 17000-tol indul. Ugy gondoltam 6000-ig elmennek es valami Maxwell-t vagy Voltkraft-ot vennek, aztan osszevetnem egy Metexxel es utana mar kalkulalhatnek a felrecsuszott meresevel.
-
OldAkita
aktív tag
Milyen Multimetert érdemes venni ha csupán arra akarom használni hogy néha megmérem mennyire merült le az akku?
-
590227
aktív tag
válasz
steve brown #190 üzenetére
Természetes a reakciód!Kiváncsi vagyok,mivel nem vagyok szakember,anno is A PANELECTRON honlapján találtam infot,meg az aktivátort is tőllük vettem.A másik kedvenc a Forex.Nem szeretnék topiklakó lenni,csak fogékony vagyok a tényekre,a szakmai tanácsokra.
-
steve brown
csendes tag
Már csak azt nem értem, miért kérdezted meg a 182-es hozzászólásban hogy gond-e ha rajta van töltéskor az aktivátor, ha 187-es hozzászólásban meg azt írod, hogy 11 éve semmi gond nem adódott emiatt. Ha 11 évig nem volt gond, ezután miért lenne?
Én pl. leveszem az aktivátort a töltés idejére, ki tudja hogy ütközik össze a töltő impulzusa és az aktivátor impulzusa. Meg egyébbként is kell a mozgás, azt a 6-os anyát csak le tudom már tekerni 10mp alatt, nem szakadok bele.
-
590227
aktív tag
Először a Forex 5A-os töltőjét használtam,aztán lett egy holland automata töltő,CTEK szerű,meg egy Tronic T4X,meg közben használtam egy méregdrága processzor vezérlésű töltőt.+200Ah töltök a holland töltővel,aminek a kisebb változatát árulja az EXIDE,és a Banner cég.A nagyobb teljesítmény kizárólag a nagyobb kapacitású akkumulátorok feltölthetőségét szolgálja,időben nem töltenek hamarabb,vagy jobban!Buta töltőt nem használok akku töltésre,a topik sem erről szól.
-
590227
aktív tag
válasz
steve brown #186 üzenetére
Ismétlem,+11 éve van aktivátor,és szuper akkutöltő,még nem vettem észre semmit,pedig 4-5 akkut használok.A legidősebb akku 10 éves AGM,ami nyugodtan tölthető 14,6 volttal,de a töltési feszültséget a töltő szabályozza!
-
Soma01
veterán
Én 2 Aldis töltőt is visszavittem, mire a 3. jó lett. LCD-s van nekem...
A Lidl-s töltő tényleg jobb amúgy. Nekem az Aldi-s 2 éve van meg és elég jóm működik. Mit nézzek meg rajta, miben gyengébb? Vegyek inkább egy Lidl-set? -
Degeczi
nagyúr
Hát feltöltött akksit hová töltenél még tovább? Ott csak fenntartó csepptöltésnek van értelme, egyébként nem erőszakolhatsz bele többet a kapacitásánál.
Szedd le róla a töltőt: ha szépen tartja a 12.6V fölötti feszültséget az akku, és jól, határozott átforgatással indul vele a cucc, akkor nem kell problémát keresni ott, ahol nincsen.
Hópihére majd valóban akkor lesz szükséged, ha lemerült az akku egy jellemzően városi használatban.
-
Arti1
aktív tag
Köszönöm, tettem bele deszt.vizet a max-ig, megpróbáltam újra tölteni a hópihével, de nem engedte, kattant egyet, a négy felső led (6v, stb.) egyszerre felvillant egy pillanatra, utana lekapcsolt.
Kb. 5. probalkozasra beengedett a hopihe modba es full-ra valtott azonnal, most 13,4 kornyeken van, nem megy sem fel, sem le.
Feltöltött akksit nem enged hopihezni, vagy van valami trukk esetleg? -
Arti1
aktív tag
Most töltök először a lidis töltőmmel. Az normális, hogy először a kisautó módban szépen felhúzta 14v fölé (rajt van folyamatosan egy multiméter, mert ez a ledes fajta) ott átkapcsolt fenntartó töltésre, full led zöld lett, és elkezdett a feszültség visszamászni 13.1-ig, ott visszaugrott hirtelen 13.4-re 10 percig tartotta, most megint ballag lefele, 13.3 nál vagyunk éppen, szinte nem is pezseg semmit.
Ennek így kell lennie? Normál savas nyitott, kis pici 35ah-s maruti akksit töltök épp. Köszönöm! -
leleszi
csendes tag
4 évig volt egy aldis töltőm, ami egy hete beadta a kulcsot. Ha már Márton nap van, legyen lúd és kövér: megvettem a ctek MXS 5.0-t. Próbáltam életre kelteni a robogóm 2 éves akkuját, amiről sejtettem, hogy csereérett. A ctek hibajelzés nélkül végigvitte a folyamatot. Az akksi nem éledt fel, de fura, hogy nem volt hibajelzés. A 8 töltési szakaszból az első 2 kb 30 másodpercig tartott - nem sok szulfát tűnhetett el ezalatt... Hatását tekintve a ctek sem tudott többet a 4000 Ft-os aldistól, így ma vettem egy aldist, a ctek pedig megy vissza a forgalmazóhoz.
-
L1m1
tag
Kipróbáltam a hópihe üzemmódot egy harmadik akksin.
3 napig töltőn volt, egy napig pihent és 13,08 V -
Brogyi
őstag
Csepptöltésnek lehet nevezni csak nem a legjobb, mert a +13,5V-ot kellene tartani. Több hetes üzemmód nem ajánlott. Arra a fenti zöld/szürke töltő jó. Azért az olcsók közül még ez a legkevésbé hibás koncepció. Ahogy írták, ez a feltölt/levesz verzió. Esetleg reggel ránézel.
-
steve brown
csendes tag
válasz
boogie84 #169 üzenetére
Biztos ami biztos alapon a CTEK-et ajánlom megvételre, kivéve ha az ismerős odaadná a bárdis maximális kedvezménnyel. Ugyanis ha maximális kedvezménnyel veszi meg az illető, akkor 10.800Ft-ba kerül a Bosch. Képzeld el, hogy még így is haszon van rajta. Tehát mond meg az ismerősödnek, hogy ne keressen rajtad 4200ft-ot és adja oda a max kedvezménnyel.
Mivel így majdnem fele áron van mint a CTEk, egy próbát megérne. -
boogie84
veterán
Sziasztok!
Mennyivel jobb, ha jobb a CTEK Mxs 5.0 mint a Bosch C3 töltő? Őszintén szólva az előbbi 20+posta, az utóbbit 15-ért (postát nem számolva, mert helyben van) meg tudnám venni, és ugyan úgy töltik az akukat.
15-ért ismerős hozná a Bárdi-ból a C3-at, egyszerőbb annak a váslása, mint a CTEK-é.
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy esetleg megér e 5000+postával többet a CTEK? -
Arti1
aktív tag
Sziasztok,
vettem egy Aldi-s töltőt, majd elolvastam a fórumot, visszavittem, és vettem egy Lidi-set
Kérdésem:
Lehet-e úgy tölteni az akksit, hogy csak ráteszem a töltőt, nem szedem le a sarukat? (gondolom lesz igen-nem válasz is)
Viszont:
Lehet-e úgy tölteni az akksit, ha van rajt akku aktivátor (vagy azt töltés előtt le kell venni, mert visszarúgna a töltőnek?).
És az előző két kérdés kombinálva:
Lehet-e úgy tölteni az akksit, hogy van rajt aktivátor és még a saruk is rajt vannak?
Vagy le kell bontani mindent töltés előtt?
Köszönöm:
Arti1 -
Degeczi
nagyúr
Persze, ez a regenerálás miatt volt ilyen hosszú.
Másrészt meg a Lidis előnye, h nyugodtan rajta lehet hagyni napokig is (bár az ideális valóban a régebbi típus 40 mA-es csepptöltése lenne: nálam pont annyi a kocsi nyugalmi felvétele a gyári távvezérlő+riasztó miatt, a többségnek pedig valószínűleg inkább ennek fele körül) -
Degeczi
nagyúr
A leírása szerint ha nagyon lemerült akkura kapcsolják rá (10.5V, vagy alatta: nálad beleesett tehát), akkor vmiféle kíméletesen regeneráló módban kezd tölteni, és csak később kapcsol át a normál módra!
Ezért ilyenkor érthető, ha tovább tart(egyébként mivel ritkán használom, nemegyszer gondoltam már távolabbról ránézve, h még folyamatban a normál töltés, mert az alsó sávban csak 3 LED égett a 4-ből - de a 3. már a teljes állapot, mert a 4. hibajelző lenne)
-
TA68
őstag
Sziasztok!
Vettem a LIDL- ben egy Ultimate speed ULG 3.8B1 töltőt. Rátetettem egy 10Vra lemerült 56Ah-ás akkura. Már rajta van 24 órája, és még csak 13,7V-ra töltődött. Valami hiba lenne a töltővel, vagy csak ilyen lassan tölt? -
Brogyi
őstag
Egy pici kiegészítést had tegyek hozzá.
Ha az a 7Ah-ás akksi hagyományos akkor annak semmi baja nem lesz. Valószinű robogó akksi. Nyilván a hagyományos akksit se lehet napokig rajta hagyni.
A feszültség különbség hiba. Ez negatívum. Főleg AGM esetében.
Mindegy. Zselés, AGM, zárt akksi nagyon nem szereti azt a pluszt.
Hagyományos akksit 2,7V-ig lehet tölteni. Számolj csak! Az 16,2V.
Ennél a feszültségnél egy zárt akksi rég felrobban.
[link]
14,4V felett illik igen kis árammal tölteni, de az látszik a grafikonból is.
Még egy mondat. Ma már minden procival megy. Így a mai fiatalok nagyon rácsodálkoznak arra a 16,2V-ra. -
Hardboy
tag
válasz
steve brown #153 üzenetére
Szervusztok!
Én is befektettem egy ilyen Aldis töltőbe, aztán sajnos csak ez után tévedtem erre a topic-ra. Olvastam, hogy csepptöltés üzemmódban, felmegy a fesz. 14,4V fölé. Gondoltam, hiszem, ha látom.
Ma kipróbáltam a dolgot, Fogtam egy kis 7Ah-ás akkut, igaz nem volt mai gyerek, de még működőképes. Felismerte kis kapacitású akkunak, szépen, pár óra alatt feltöltötte, majd kezdődött a csepptöltés.A gondok pedig a következők voltak:
Ami a kijelzőn megjelenik feszültség érték, annál rendre 0,4-0,6V-al többet mérek az akku kapcsokon. (Több multiméterrel is próbáltam, köztük egy méreg drága FLUKE-al is, tehát nem hiszem hogy a multiméterek mutatnának rossz értéket.) (Ha ez a feszültségkülönbség a töltőkábelen eső feszültség miatt lenne, akkor a töltőn kellene nagyobb feszültségnek lennie, mint a kapcsokon. Tehát nem emiatt van.) Így amikor a töltő eléri a 14,4V-ot, akkor a kapcsokon, már rég e fölött mérek kb. 14,8V.
CHA (csepptöltés) üzemmódban, a kapcsokon mérve még tovább emelkedik a feszültség, akár 15,2V-ig Ez hosszú távon nem egészséges az akkunak. Több napig, nem szívesen hagynám ebben az üzemmódban a rendszert. Megkockáztatom, még éjszakára sem. De ez csak az én finnyásságom.Meglátásom: Ez a töltő arra jó, hogy feltöltsek egy akkut, de hosszú időre nem jó azt rajtafelejteni.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Csocsesz75 #156 üzenetére
Gyengécske az a 12.3V, ha 1-2 nappal korábban már volt töltve az akku, és nem volt rajta semmi, ami merítette volna
(a nagykönyvek szerint 12.6V a min. elvárható nyugalmi feszültség egy jó, és töltött akkunál - de persze inkább több) -
Csocsesz75
őstag
Ez így történt, először akksit raktam rá aztán a hálózatra lett csatlakoztatva.
Neked világít a zöld led ?
Érdekes, reggel felraktam újra az akksit a töltőre, 12.3 V-ot mutatott. 5 percen belül felment 14.4-re majd megszűnt a keret villogása is és szépen kezdett visszaesni a feszültség, pezsgés abba maradt, átállt karbantartásra gondolom.
Nem tudom mi volt tegnap.
-
Talas
tag
válasz
Csocsesz75 #146 üzenetére
Én is ma vettem egy Aldist, rögtön próbáltam is. Terheletlenül elvileg nem szabad a töltőt rádugni a 220-ra, ezt írja a kézikönyv. Persze előbb én is dugtam utána olvastam!
Előbb az akksit kell rákötni, majd bedugni a 220-ba, mert állítólag úgy ismeri fel az akksit. Am. nekem is elég gyorsan(kb. 20 másodperc) felment 14.4 voltig, előtte kiírta a 12.1 voltot az akksira, ami multiméter szerint is kb. jó érték volt, majd CHA felirat kb 1 percig, és elkezdett tölteni 13.0 volt körül. Ekkor 2 kocka volt a töltés kezdetén. 5-6 órán kersztül többször is ránéztem, de semmi változás. Most vagy 8 órára rá 13.2 voltnál jár és más 3 kocka van tele, ezek szerint reggelig maradnia kell a töltőnek az akksin.
Remélem tudtam segíteni. Szerintem ha működik rendesen, megéri a 4000 Ft-ot. -
Brogyi
őstag
válasz
steve brown #153 üzenetére
"Egy olyan automata töltő kellene már, amiben a feszültségkorlát ténylegesen 14.4V.
"
#119 hozzászólás mintha erről írna.
-
steve brown
csendes tag
válasz
adalbert1 #151 üzenetére
Az Ultimate Speed töltők mind megbízhatóak legyen az ledes vagy lcd-s. Nyugodtan megvehető a ledes is, dolgozik az megfelelően feszültségkijelzés nélkül is.
A lidl-ben jelenleg kapható töltő lcd-s változatában 80mA-s volt a csepptöltés amit én sokallok egy kicsit, sűrűn felment 14.4V fölé a feszültség csepptöltés üzemmódban. A most kaphatóban nem tudom mekkora.
Nekem egy régebbi Ultimate Speed töltőm van, ennek 40mA-s a csepptöltése. Ez úgyahogy megfelelő, de ennél is oda kell figyelni mert fel tud menni 14.4V fölé ez is ha napokig rajtahagyom az akkun.
Egy olyan automata töltő kellene már, amiben a feszültségkorlát ténylegesen 14.4V. -
Degeczi
nagyúr
válasz
adalbert1 #151 üzenetére
Igen, az biztonságosan használható mai, teljesen gondozásmentes (zárt) akkukhoz is, mert nem megy 14.4 fölé normál módban
Mondjuk most a Lidis az ledes (bocs), míg ha igaz, fél éve abból is LCD-set árultak, pedig nem lenne haszontalan a kijelző (én legalábbis gyakran rákötök egy multimétert is csak azért, mert még nekem is régebbi, csak ledes töltőm van)
-
adalbert1
veterán
Lidl-ben is van ismét akció, ha jól olvastam korábban, akkor ez az ajánlottabb példányok közé tartozik, ugye (kicsit összezavart, hogy ebből az Ultimate Speed-ből is többfajta van)?
-
Csocsesz75
őstag
válasz
steve brown #149 üzenetére
Olvastam, igaz már későn.
Nem vitted vissza? Szerintem én vissza fogom.
-
steve brown
csendes tag
válasz
Csocsesz75 #143 üzenetére
Éppen ezt a hibáját ecseteltem az év elején ennek a töltőnek.
Szoval mikor eléri a feszültség a 14.4V-ot, akkor szépen átvált a kijelző a feszültségértékről CHA-ra. Néha kattan egyet a relé, ilyenkor elengedi a töltőfeszt, és ellenőrzi mekkorra feszültség van az akkuban töltés nélkül. Ha leellenőrizte, újra ráadja a töltést, és a méréseim szerint emelkedik 15.3V-ig!!!, hideg üzemmódban pedig 15.7V-ig amikoris átvált csepptöltésre.Mindezt már nem látni a kijelzőn, mert 14.4V után csak a CHA látszik. Viszont multiméterrel szépen nyomon követhető a feszültség emelkedése.
Emiatt én nem használom akkutöltésre, beszerelt akkut meg egyáltalán nem töltöttem vele, mert nem tudni melyik autótipusnál ártalmas a 15.3V-os feszültség az elektronikára.
-
^Clown
addikt
válasz
Csocsesz75 #146 üzenetére
Akkor ugyan azt csinálja, már megijedtem, hogy rossz a készülék.
Rendben! Meglesz, de hogy mikor tudom megejteni, az még kérdéses. -
^Clown
addikt
válasz
Csocsesz75 #144 üzenetére
OK köszi! Nekem ha nincs rákötve semmi, csak a hálózatba bedutgam, a zöld led villog. Nem tudom mit kéne csinálnia ilyen esetben, a használati utasításban nincs benne.
Amúgy ilyenkor szerintem csepp-tölt, vagy hasonló.
-
Csocsesz75
őstag
Ha bedugod a hálózatba neked világít zölden a led ? Nekem nem.
Valamivel 11 óra előtt kezdtem a töltést a készülék szerint 11.6 Voltról.
Már több mint egy órája azt játsza, hogy kint a CHA felirat, 5 egység tele, keret villog majd 2 percenként hirtelen visszaesik 2 egységet, feszültség is visszaesik 13.8 V-ig, aztán 2 másodperc alatt visszatornázza a 2 egységet 5-re és a feszültséget is 14.4-re és megint CHA felirat.
Lehúztam a hálózatról majd visszadugtam és készenléti üzemmódban 13.6 V -ot mutatott. Újra bekapcsoltam a "motoros" módot, és megint a fenti jelenség folytatódik, kiváncsi vagyok mi lesz a vége.
-
^Clown
addikt
válasz
Csocsesz75 #141 üzenetére
Én majd később teszem rá az akkut, most egyelőre csak bedugtam a 230-ba, az normális, hogy villog ész nélkül a zöld LED?
-
Degeczi
nagyúr
válasz
steve brown #133 üzenetére
Vasárnaptól az Aldiban 4e az LCD-s változat!
(ah, látom a régebbi bejegyzésedből, ez az "Auto XS" nem ugyanolyan jó, mint a Lidis Ultimate...)
-
L1m1
tag
Üdv!
Megnéztem teljes neve: AKKUKRAFT BAC-104WR-EU
Ugyanúgy néz ki, a csipesz és a doboz is, csak a színe más.
+ van rajta ez a fémakasztó(?)
Profi Power leírásában szerepel a ◾Adaptált kampó ez ugyanaz lehet? Mert a képen én nem látom.
Profi Power Ajánlott akkukapacitás: 10 ... 100 Ah
AKKUKRAFT 2 - 120 Ah (nyilván mind1)
Töltőáram ugyanaz.Szerintem ugyanaz a készülék más köntösben!
A zöld szebb
(Lidl-t megkérdeztem kb. 2 hete, hogy várható, akkutöltő azt írták, hogy előreláthatólag nem, de már nem bánom
)
-
Brogyi
őstag
válasz
steve brown #133 üzenetére
Az akkukraft valóban jó. Az ára 2x annyi mint a Lidl-s, és kb fele mint a CTEK.
[Itt] pedig szürkében látható, és kb 1000Ft-vel kevesebb mint a zöld. Szerintem csak a szine más. Mindegy ha jól mért a kolléga akkor most azt mondanám az akkukraft a "best buy". Bár kíváncsi vagyok mit mértek ezen az újabb Lidl-sen.
L1m1
Megnézhetnéd mi a különbség a szürke, és a zöld között. A cimkére gondolok. -
steve brown
csendes tag
Elég jó értékeket produkál ez az akkukraft töltő, elgondolkodom én is a beszerzésén.
Viszont csütörtöktől kapható a lidl-ben ismét egy töltő, ami elég érdekes számomra. Mégpedig azért érdekes, mert ez a töltő a tavasszal árusított LCD kijelzős Ultimate Speed downgrade-lt változata, ugyanis visszatértek a ledes kijelzéshez, és mellőzve lett az LCD kijelző.
Ki érti ezt?
-
Brogyi
őstag
Az a sok fázis azért sokkal jobb mint a régiek. Nemcsak UI karakterisztikásak ezek a smart töltők.
Ez a sok trükk az AGM miatt jött elő, mert ott nem léphető át a +14,4V-os álomhatár.
A hagyományosnál simán átléphető ez a határ, és át is kell lépni ha 100%-os töltöttségi állapotot akarsz.
Az a 0W-os szintentartó fogyasztás ennél a zöld töltőnél nagy ötlet. Még mindig tetszik.
Most is tartom azt az állításom, hogy a tirisztoros töltők hozzák ezt a szintet, de azok nem rakhatóak rá a kocsi hálózatára, és nem alkalmasak az ősztől tavaszig töltésre. Zömében nagy áram nagy feszültség esetén alkalmazzák, és bizony ma már elég ritka.
Sok beszédnek sok az alja. Jól választottál, és szerencséd is volt, mert szerintem nem tudtad előre, hogy milyen jó lesz, de még én sem. -
Brogyi
őstag
-
L1m1
tag
2 nap pihi után ránéztem az akksira amit 3 napig töltöttem és 12,99V
nem hittem el ilyet én még nem láttam
Most egy kicsit lerobbantabb akksit töltök itt a csepptöltés sűrűbben bekapcsol, olyan 2 perc alatt megy le a fesz 13,21V-ra és másfél percig tölti.
Amíg nem tölt 0 Watt a fogyasztása, ahogy bekapcsol a csepptöltés, felszalad 7 Wattra és olyan 5 másodperc múlva stabilizálódik, 3 Wattra ez marad mindaddig, amíg ki nem kapcsol.És előnye van a hópihés töltésnek?
Köszi!
-
OldAkita
aktív tag
válasz
steve brown #123 üzenetére
Az igazsághoz az is hozzátartozik amit 24 óra után néztem meg amikor már a zöld lámpa égett a 7. fázisban, és addigra valóban lement a fogyasztás 2.8W-ra. A csepptöltéskori Amperértéket nem néztem, legközelebb majd nézem, viszont kérdezném, azt a VOLT értéket amivel éppen tölt a töltő csak akkor tudom meg ha veszek egy voltmérőt és rákötöm?
-
szalaibarni
újonc
Üdv! Átgondolván amit irtatok kizártam akksi kevés volt számát ugyanis az önindítót még megmozgatta míg elötte arra sem volt az akksi képes már mégis feltöltötte! Egész éjszaka rajta volt az akksi töltő az akksin reggel megprobáltam töltésre állítani de nem sikerült! Kihuztam és hagytam most megint megprobáltam és elindult a töltés, tudtam állítani! Összefüggést/logikát nem látok benne! De most feltöltöm megint és egy ismerős müszerésszel szétszedetem és megnézetem vele hátha egy gomb cserével orvosolható a probléma! Mindenesetre köszönöm a válaszokat!
-
Brogyi
őstag
válasz
steve brown #124 üzenetére
Így van. Egy voltmérő megmondja az igazságot. Ha az aktív sávban van az akksi akkor nyomógomb hibád van.
Ha pedig alatta akkor a sokszor emlegetett (kedvenc töltőm) tirisztoros töltő a te barátod.
Vazz! ez nem teljesen neked szól. -
steve brown
csendes tag
válasz
szalaibarni #121 üzenetére
Vagy a töltő rossz, vagy pedig az akkuban nincs meg a minimális 10.5V-os feszültség. Ha nincs meg a minimális fesz. akkor hiába nyomkodod nem csinál semmit.
Ha megvan a min. feszültség, akkor érdemes lenne rákukkantani a nyomógomb mikrokapcsolójára, mert a régebbi Tronic töltők betegsége a nyomógomb volt, lehet a tiednek is ennyi baja van. -
steve brown
csendes tag
-
szalaibarni
újonc
Üdv! Nem rég vettem kéz alól egy ilyen töltőt! Az lenne a kérdésem hogy miért nem indul el a töltés? Hiába nyomkodom a mode gombot! Van egy 95 Ah-s akksim egy hete töltöttem fel nem mai darab de szerintem nem rossz! Ugyanis ez egy traktor akksi ami épp szerelés alatt áll és a sok indítási próbálkozás miatt merült le ismét! Problémám az hogy hiába nyomkodom nem indul el a töltés! Legelső probálkozásnál is félóra baszakodás után tudtam állítani a töltési funkciót! Utána feltöltötte igaz majdnem 48órán keresztűl de sikerült neki! Utána felakartam tölteni a kocsi akksit 56ah-s de azt is már hiába nyomkodtam nem kezdte el tölteni...gondoltam hogy akkor tele lehet az akksi és azért nem...az autóm gyengébb indulása pedig más problémára mutat! Közben nem így van az akksi a problémás! De elkönyveltem annak hogy a rossz akksit nem lehet feltölteni már. De azóta is inditja a kocsit igaz reggelente hideg függvényében egyre nehezebben! Kérdés hogy mi lehet a töltővel és hogyan orvosolható? Most bedugva hagytam hátra reggelre történik valami csoda és rátudom állítani a töltést! Hátha csak szulfátmentesít és azért nem lehet kapcsolni! Bár ennek funkcióját nem nagyon kapizsgálom! Elöre is köszönöm! Üdv
-
Brogyi
őstag
A hagyományos akksinak simán tolhatod a hópihét bármikor. Semmi károd nem lesz belőle.
Ha az a két akksi jó, akkor simán rákötheted egyszerre/párhuzamosan. Az inteligens töltő megoldja.
Személy szerint én nem kedvelem az összel bedug, tavasszal levesz stílust. Fentebb igazolt is OldAkita.
AGM-nél havonta egyszer rárakom a töltőre.
A hagyományos már 2 hét után nyavajog. Az nem bírja ki az 1 hónapot. Beindul a szulfátosodás.
A szulfátosodás azért veszélyes, mert nagyon-nagyon kevés töltő tudja visszahozni használható állapotba.
A töltőd csepptöltése jó.
Azért hallgass meg más véleményt is. -
L1m1
tag
AKKUKRAFT
0. nap
Akku: 12,10 V (7 hónapig állt (1,75V-ra lemerült) egyszerű töltővel töltöttem eddig a szintig.13:00 Csatlakoztattam az akkukraft töltőt, elindítottam a normál (3,8A 14,4V) töltést pár perc múlva 14,35V lett és ezt tartotta.
16:00 14,10V
23:00 14,39V1.nap
Feltöltve jelzi a led
13:00 13,82V
18:00 13,83V2.nap
13:00 13,85V
15:00 13,85V3.nap
12:00 13,24V
Pár perc múlva, pici puha kattanás és 13,85V a fesz, majd egy perc múlva újra katt.
13,21 V-nál bekapcsol és 13,85V felszalad kb. egy percig tölti majd abbahagyja kb. 5perc alatt a fesz
leesik 13,21V-ra és újratölti egy percig. De szerintem nem időfüggvénye lehet, hanem érzékeli, hogy
hány mA-rel tölt és egy bizonyos szint alatt lekapcsol.Kérdezném a hozzáértőket, hogy a 14,7V-os (hópihe) töltést érdemes-e alkalmazni nem AGM akku és 0 fok feletti hőmérsékleten?
Továbbá, ha két akkut kell átteleltetnem, mennyi időközönként érdemes cserélgeti a töltőről?
Köszi!
-
OldAkita
aktív tag
Most újra megnéztem és már a 7. fázisban van, zölden ég a lámpája, gyakorlatilag 100%-ig fel van töltve. Igenám, de most is 12.5W-ot eszik a szintentartással. Tegyük fel hogy soha nem távolítom el a töltőt csak amikor hetente egyszer megyek vele. Ebben az esetben éves szinten 109500W= 109.5 Kw a fogyasztás.
Egy KW ára rendszerhasználati díjjal együtt 38Ft, ami 109.5-el szorozva 4161Ft.
Az általam használt 44Ah-ás banner aksi 12600Ft. Szóval, 3 évenként vehetek új aksit annak az áramnak az árából amit a töltő eszik meg, abban az esetben ha állandóan rajta van. -
OldAkita
aktív tag
Eljött a nagy pillanat, tölti az aksit a CTEK MXS 5
Van egy fogyasztásmérőm, abba dugtam bele. Induláskor felugrott 79W-ra a fogyasztás, majd néhány pillanat alatt végzett az első két-három fázissal és szinte azonnal elkezdett csökkenni a fogyasztás. Otthagytam és két óra múlva ránézve, már csak 14W-ot evett és 0.11A volt az áramerősség.
Remélem jól néztem és nem írok hülyeséget -
domik
csendes tag
Szia!
Köszi a válaszod. Fital már nem vagyok, de ha mérnöki mélységekbe nem is tudom az elektronikát, szerelni és használni jól tudom. Gyakorlatilag számomra az volt a fontos, hogy valaki, aki szakmailag is ért a dologhoz, tudjon segíteni abban, hogy milyn töltőt vegyek, illetve a melyik mellett tegyem le a voksomat. A Einhell BT-BC 12 D-SE vagy pedig a CTEK legyen a kiszemelt. Ebben sokat segítettél.
-
Brogyi
őstag
Annak a típusnak van egy fix +12V-os kimenete is. Azt használva 0, az-az zero voltról fel tudsz hozni bármit.
Egyszer már próbáltam. Amint magához tér már használható bármilyen procis töltő. Itt ez egy dobozban van.
Némi kreatívitást azért megkíván az ügy.
A procis töltő nagyon jó, de vannak határai. Ilyen az alcsony feszültség ami nagy belsőellenállással párosul.
Azok közül is visszahozható néhány, de az már nem idetartozik. -
domik
csendes tag
Szia!
Nem nagy az aku(sx4 benzines), de a CTEK-ről a helyi forgalmazó azt mondta, hogy egy teljesen lemerült aksihoz kevés. Pedig néha előfordul, hogy lámpa miatt előfordul.....
Amit írtál az jobban tetszik (Einhell), ráadásul szempont lenne az ios, hogy minde féle aksit töltsön. (zseléset is)
-
Brogyi
őstag
Hát azért én elgondolkodnék azon, hogy az az autó akksi mekkora? Gyanítom 40-60Ah-ás.
Bizony ha diesel, és légkondi is van akkor az akksi nagy. Akkor mindenképpen egy nagy áramút választanék.
bt-bc 12 d-se
Itt egy másik:
[link].
Ezek szerintem egyformák belülről. Nagy akksihoz nagy áram kell.
Persze a CTEK se rossz.
Most nézem az a második nem is olyan rossz áron van. Még csak annyit a kezelését szokni kell.
Sokat tud. Az idősek, és a technikai analfabéták kerüljék. -
L1m1
tag
Esetleg ha olcsóbbat szeretnél állítólag ez is jó: Carstel 12V/2A
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen monitort vegyek?
- Tőzsde és gazdaság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen házat vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Renault, Dacia topik
- BestBuy ruhás topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- AKCIÓ! GIGABYTE GA-Z170X-UD3 Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gamer számítógép Asus B150M i3 6100 16GB DDR4 240GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Sharkoon 500W
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- Samsung Odyssey G6 S27BG650EU - 27" QHD 2K 240Hz Ivelt - Gaming monitor - 1,5 év Gyári garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged